- x
...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...
177 Cevap292975 Görüntüleme6 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


6658 Mesaj
15 Nisan 2006; 9:48:48 



_____________________________




785 Mesaj
15 Nisan 2006; 10:21:03 

eğer yalnış hatırlamıosam ki aynı sorun bendede var servise gitcem
en iyi anlayabileceğin yer bayır sanırım araba kavramıo örneğin 1 le giderken 2 ye atıosun ama araba bunu geç kavrıo

bide debriyaj ya çok aşağıda kavrıo yada çok yukarıda onu tam olarak hatırlamıom


_____________________________

Mitsubishi Colt Cz3 | Nikon D90 18-105 VR | Sony Ps4 | Iphone 5s |


642 Mesaj
15 Nisan 2006; 10:33:40 

sanayide şu şekilde yapılıyor tabi elektronik aksamaları fazla olan araçtan bahsetmiyorum
mesela doğan
araba çalıştırılır vites 5 e takılırhafif gaz vererekten ayak debriyajdan çekilir
araç harteket ederse baskı balata kaçırıyordur
stop ediyorsa durumu iyidir


_____________________________

anestezist: Bir insanı uyutmak için uykusundan uyandırılan, ancak onu uyandırınca uyuyabilen insandır.
(YAŞATMAK SANATTIR..!)


2671 Mesaj
15 Nisan 2006; 10:38:20 

5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xbagci -- 15 Nisan 2006; 10:42:14 >


_____________________________

Nikon FM2-50mm f1,4 AIS Nikkor--Sony NEX-5N --Leica M6 - Summicron 50mm - Voigtlander 35mm - Elmar-C 90mm - Voigtlander 21mm--


6658 Mesaj
15 Nisan 2006; 10:50:44 


quote:

Orjinalden alıntı: xbagci

5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


bazen banada oluyor bu...


yani 5 demi kaldıralım arabayı


_____________________________




16072 Mesaj
15 Nisan 2006; 10:59:27 


quote:

Orjinalden alıntı: serkes1




bazen banada oluyor bu...


yani 5 demi kaldıralım arabayı


sen bidene bak duruma göre haber ver


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


6658 Mesaj
15 Nisan 2006; 11:05:58 

bu işin bir yorumuda
el freni ile kaldırma olayıyıdı zannedersem varmı öyle bir şey
quote:

Orjinalden alıntı: JackDaniels




sen bidene bak duruma göre haber ver




_____________________________




16072 Mesaj
15 Nisan 2006; 11:15:43 


quote:

Orjinalden alıntı: serkes1

bu işin bir yorumuda
el freni ile kaldırma olayıyıdı zannedersem varmı öyle bir şey




yok o arka balataları kontrol etmek için yapılıyo

debriyajla alakası yok


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


492 Mesaj
15 Nisan 2006; 11:21:43 

arkadaşlar... 5. viteste düşük süratte giderken sonuna kadar gaza yüklenin. motorunuz devirleniyor ama aracınız motor devrine paralel bir hızlanma sağlayamıyorsa, debriyajınız kaçırıyor demektir.

genellikle bu debriyajlar yukarıda kavrarlar..


_____________________________

Ölüm dediğin nedir ki...

Ben yaşamayı göze aldım...!


6658 Mesaj
15 Nisan 2006; 11:30:16 

eminmisin hocam sanayide bu testi yapan çok adam gördüm...
quote:

Orjinalden alıntı: JackDaniels




yok o arka balataları kontrol etmek için yapılıyo

debriyajla alakası yok




_____________________________




2056 Mesaj
15 Nisan 2006; 11:52:37 

JackDaniels'a bende katılıyorum. Mantıken de el freni çekili kalkmaya çalışmak olsa olsa fren balatalarını kontrol etmeye yarar. Debriyaj ile bir alaka kuramadım. 5. vitesde kalkma ile kontrol edildiğini daha önceden forumda okumuştum. Kalkıyorsa bitik anlamına geliyordu.


_____________________________

Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!


640 Mesaj
15 Nisan 2006; 13:49:20 

Debriyaj baski balatasini sökmeden muayene etmek icin en saglikli iki yol:


1-El freni sonuna kadar cekiliyken, onden cekisli araclarda 1. viteste arac kalkisa zorlanir yarim debriyaj yaparak ve eger tekerlekler nerdeyse kilitli kalarak arac ilerlemeye baslarsa ki arac kasil ve arka kisim yere dogru çöker hafif, bu durumda baski balatasi saglam durumda demektir. Bu testi islak olmayan asfaltta veya betonda yapmak lazim. Egim olmamali.

2-Onden veya arkadan guç aktarmali araclarda, cok dik bir rampada ki egim %30 olmali en az, araci yokus yukari frenliyken 1. viteste kalkis yapmak isterken geriye cok fazla kacirirsa ve kalkarken de motor yukse devre erisip bosa ceviriyor izlenimi veriyorsa (bunu anlamak zor degildir, balata kavradigi zaman arac kasilir, ama kavrayana kadar ayaginizi pedaldan kavrama noktasini gececek kadar cekmenize ragmen sanki vites bosta gibi davranirsa) o zaman balata bitik demektir.

3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


1361 Mesaj
15 Nisan 2006; 14:05:31 

el frenini çekip debriyajı kavrama noktasına getiriyolar eğer arabanın kıçı yere yakınlaşırsa balata bitmemiiş, yanlız buhareket önden çekişli araçlarda test etmeni sağlar sadece... araba arkadan çekişliyse frene basarken aynı anda gaza basıp ayağını debriyajdan çekiceksin araba istopetmiyosa balata bitmiştir...


_____________________________



2673 Mesaj
15 Nisan 2006; 14:26:52 

DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....


_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


6658 Mesaj
15 Nisan 2006; 15:28:21 

doğru bilgi beni yatağımdan bile uyandırır...
teşekkürler
quote:

Orjinalden alıntı: Muhendis06

Debriyaj baski balatasini sökmeden muayene etmek icin en saglikli iki yol:


1-El freni sonuna kadar cekiliyken, onden cekisli araclarda 1. viteste arac kalkisa zorlanir yarim debriyaj yaparak ve eger tekerlekler nerdeyse kilitli kalarak arac ilerlemeye baslarsa ki arac kasil ve arka kisim yere dogru çöker hafif, bu durumda baski balatasi saglam durumda demektir. Bu testi islak olmayan asfaltta veya betonda yapmak lazim. Egim olmamali.

2-Onden veya arkadan guç aktarmali araclarda, cok dik bir rampada ki egim %30 olmali en az, araci yokus yukari frenliyken 1. viteste kalkis yapmak isterken geriye cok fazla kacirirsa ve kalkarken de motor yukse devre erisip bosa ceviriyor izlenimi veriyorsa (bunu anlamak zor degildir, balata kavradigi zaman arac kasilir, ama kavrayana kadar ayaginizi pedaldan kavrama noktasini gececek kadar cekmenize ragmen sanki vites bosta gibi davranirsa) o zaman balata bitik demektir.

3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.



_____________________________




2056 Mesaj
15 Nisan 2006; 15:31:06 

Demek ki el freni ile kontrol ediliyormuş. Bir yanlış bilgiyi daha düzelttik. Bilgi için teşekkürler.


_____________________________

Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!


6658 Mesaj
15 Nisan 2006; 15:34:31 

ortaya çok güzel bir tatlı koymuşsun ...isteyen alsın
quote:

Orjinalden alıntı: roverci

DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....




_____________________________




1921 Mesaj
15 Nisan 2006; 18:07:19 

yahu bana söyleyecek şey kalmamış

roverciyle,mühendis06 yüzünden

neyse bir de şunu eklemek istiyorum,debriyaj balatası bir kavramadır.makineyle alakalı olan arkadaşlar bilir,bilmeyenler araştırabilir.

bu kavrama sürtünme kuvvetleriyle kavrar(mekanizmasındaki yayları saymazsak) ve eğer artık iş görmez hale gelmeye başladıysa yukarıda görmediğim ses yapmasıdır.
kavramamadan ,kavramaya geçerken olur bu ses.bu sesi ayağınızla hissetmeye başlarsınız ilk etapta.
daha da durum kötüleştiyse içeriye de vermeye başlar..


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Nisan 2006; 19:03:56 

bende 1 yıl önce degiştirdim balatayı adam el freni ile kalkmaya calişinca hop dedim ne yapiyosun balatayı haşat edecen.sonra anlattı bizde ogrenmiş olduk.zaten ben farketmiştim kavrama problemini emin olduk.


12254 Mesaj
16 Nisan 2006; 16:24:15 


bazen çok fazla dur kalk yaptığım özellikler bayırlarda ara sıra voooonk diye sesgeliyo çok kısa ama sonra geçiyo. Serivise gittiğimde adam baktı baya bi bunda bişey yok sapa sağlam dedi. (deiğiniz yöntemleri yaptı)

Ama benim aracımda bu kayışlar değiştikten sonra bi performans düşüşü yaşamaya başladım araba sanki hızlanmıyormuş gibi geliyo. Bayırlarda araba sanki gaza boğuluyormuş gibi oluyo zor kalkyıyo. Yani gaza bastığımda devir saati hemen tepki vermiyo eskiden bayırda frenden ayağımı çekip hemen gaza bastiğımda devir saati hemen yükselir ve yüksek devir olduğu için rahat kalkardım bayırda ama şimdi öyle değil.

Birde kırmızı ışıkta mesela ilk ben kalkardım eskiden kimse yetşemezdi şimdi ise kalkıyorum ve araba çok güzel kalkıyor havası veriyo ama hemen motor freni yapıyormuş gibi olup araç yavaş hılanmaya başlıyor.

Ama uzun mesafede araba çok iyi , hç motor sesi yok, 4. viteste 100 - 110 rahat gidiliyor, 5 e taktım mı 100 km de 2900 devirde gidiyor.

ama o ara hızlanmaladaki performans düşüşü neden ooldu anlamış değilim.

Benim aklıma gelen nedenler şöyle ,

1-eski kayışlar baya bi eskimiş hatta gevşemiş acaba eskiden gevşek olduğu için mi motor daha iyi hareket ediyordu.

2- debriyaj balatasından sorun olduğunu sanmıyorum motor deviri ile hızım doğru orantılı zaten bayırda kalkarken hele dik bi bayrıda araç boğuluyormuş gibi oluyo

3- Benzini genelde ışık yandıktan sonra da baya bi kullanırım (yaklaşık bu 6 - 7 aydır falan böyle) benzin filtresi tıkandı da tam anlamıyla performans gösteremiyor mu acaba.

4- Bujilerden kaynaklı bi sorun olabilir mi acaba en son nezaman değiştiğini bilmiyorum ama eğer geçen sene haziranda araç 56 bin küsürde 60000 bakımı yaptırmıştık ozaman değiştiryse araç şu anda 68 bin küsürde bujilerde eskime ya da kirlenme falan olmuşmudur

5- Hava filtrem baya bi kirliydi çok tozlu yollardan gidiyorum, ona sadece basınçlı hava ile temizlettim tekrar koydurdum.


başka neden gelmiyor aklıma ne olabilir anlamış değilim


neyse burda cevaplayan olmadı ben ayrıca topic açtım kendime http://forum.donanimhab..._1/key_//tm.htm#6670689



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 16 Nisan 2006; 16:37:04 >


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




640 Mesaj
17 Nisan 2006; 11:56:35 

Yazilimci Online, senin kayis problemiyle ilgili olarak Bosch Car Service topiginde bazi seyler yazmistim, bilmem okudun mu...

Simdi gelelim simdi duruma,

1-Kayislarin asiri gergin olabilir. Bu nedenle motor kasiliyor olabilir. Kayislar takildiktan sonra sondali stetoskopla yatak sesleri ve kayis gurultusu kontrol edildi mi?

2-Kayis gerginligini sadece parmakla anlamaya calismak saglikli sonuc vermez

3-Bujilerin anlattigin kadar kasilma yaratacak miktarda kirlenmis olamaz ama sana tavsiyem sudur ki, bujiler motorun durumu hakkinda çok fazla bilgi verir. Sen bujilerini söküp cikart, bak bakalim renkleri neye benziyor, tirnaklarda kurumlanma var mi, hatta bir resmini cek gorelim.

4-Carbon clean isleminin basarisizligi da dusunulebilir belki, bu noktada emin degilim.

5-Istersen filtreyi de yenile, ama pek birsey degismez....


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


6658 Mesaj
23 Nisan 2006; 13:32:05 


quote:

Orjinalden alıntı: roverci
3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



demişsin..

acaba çok dik bir yokuşta debriyajda ve motorda sorun yoksa el frenide çekili değilse yine kayma eğilimi gösterirmi....?
neden.?


_____________________________




2673 Mesaj
23 Nisan 2006; 14:20:47 

OLABİLİR.
ASLINDA BU DURUM, KOMPRESYON KAÇAĞINI GÖSTERİR. (YA SUBAPLARDAN YA DA SİLİNDİR SEGMANLARINDAN DOLAYI)...
DAHA ÇOK ESKİMİŞ MOTORLARDA OLMASININ YANINDA, YENİ MOTORLARIN RODAJ SÜRESİ İÇİNDE DE BÖYLE BİR DURUM GÖRÜLEBİLİR...
DİZEL MOTORLARDA YÜKSEK SIKIŞTIRMA ORANLARI DOLAYISIYLA, BENZİNLİ MOTORLARA GÖRE DAHA AZ GÖRÜLÜR...

quote:

Orjinalden alıntı: serkes1




demişsin..

acaba çok dik bir yokuşta debriyajda ve motorda sorun yoksa el frenide çekili değilse yine kayma eğilimi gösterirmi....?
neden.?



_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


335 Mesaj
20 Haziran 2006; 18:27:46 

arkadaşlar bende 2004 ford fiesta benzinli var
bu arabayı aldığımdan beri vites değiştirirken depriyajdan
ayağımı çektiğim anda "tak"diye bir ses gelir genelde
1 den 2 gecerken yada 2den 3 gecerken daha da fazla yapıyor

not:sfır almama rağmen aldığımdan beri yapıyor
servis bunlar böyledi fakat galiba kendide cözemiyor
sonra bir duyum aldım o dönemdeki fiestaların depriajları
fabrikadan hatalı çıkmış diye...


sizin bir bilginiz varmı saygılar........


_____________________________

İNADINA TEKSAS

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Haziran 2006; 18:36:19 

sahsen benim baskı balata bitmiş . servis oyle diyor

Olumsuzluklar su

1- arabayı ilk kalkısta debrijay kavramıyor .
2- debriyaja itmek için ayagınızın bayagı bir kaslı olması lazım . Çünkü cok sert
3- sert debriyajdan dolayı vites atmakta zorlanıyor insan
4- debriyajı takıp gaza basıyorum motor devir alıyor fakat arac daha sonra haraket etmeye baslıyor.

Olumlu yanları ise basa basa ayagım kas yaptı hiç yoktan 5 cm daha fazla zıplamaya basladım.
0


6658 Mesaj
21 Haziran 2006; 15:08:41 

DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.

0

1



baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 21 Haziran 2006; 15:09:32 >


_____________________________



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
23 Haziran 2006; 8:39:33 

prizdirek malafası yok muydu onun resmini de koysaydın. Tabi o ayar için kullanılıyo(merkezleme) ben binek araba için olanını hiç görmemiştim de


591 Mesaj
23 Haziran 2006; 8:54:00 

ARKADAŞLAR EĞER DİZEL BİR ARAÇ KULLANIYORSANIZ BASKI BALATANIN BİTTİĞİNİ ŞÖYLE ANLAYABİLİRİZ: (denedim, gördüm tavsiye ederim )

1. TEST

1- DİK BİR YOKUŞ BULUN AMA TRAFİK YOĞUNLUĞU OLMASIN!
2- YOKUŞ BAŞINDA ARACIN ÖN TARAFI YUKARI GELECEK ŞEKİLDE ARACI DURDURUN. (önden çekişli otomobiller için)
3- EL FRENİNİ ÇEKİN ayağınızı frenden sakın çekmeden MOTORU İSTOP EDİN.
4- VİTESİ 1' E ALIN. FRENDEN AYAĞINIZI ÇEKİN
5- VİTES 1. DEYKEN DEBRİYAJA SONUNA KADAR BASIN (hidrolik debriyaj da denedim!!!)
6- EĞER ARABA AZ DA OLSA BİR KIPRAŞMA YAPIYORSA( YANİ HAFİF GERİYE DOĞRU ANLIK YERİNDEN OYNARSA!!!)

DEBRİYAJ TESTİN 1. AŞAMASINI BAŞARI İLE TAMAMLAMIŞTIR.

2. TEST

1- AYNI YOKUŞTA ARACIN MOTORUNU ÇALIŞTIRIN. (TABİ EL FRENİ İLE SAKIN KALKIŞ YAPMAYIN!!!)
2- VİTESİ 1' E ALIP AYAĞINIZI DEBRİJAJDA FAZLA BEKLETMEDEN VE BOL GAZ VEREREK ANİ KALKIŞ YAĞIN. EĞER ARAÇ HOPLUYORSA (/yani az da olsa bir atılım yaparsa)

DEBRİYAJ DAHA SİZİ UZUN YOLLAR İDARE EDER DEMEKTİR.

BAŞKA TEST YAPAN ARKADAŞLAR VARSA BİLGİLERİNİ BİZLERLE PAYLAŞIRLARSA SEVİNİRİZ.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MULTIJET13 -- 23 Haziran 2006; 8:59:41 >


_____________________________

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


6658 Mesaj
23 Haziran 2006; 9:21:23 

bazı yeni araçlarda çok dik yokuşta adım adım kayması olağanmıdır....???bu bir sorunmudur.

yani el freni çekili değil, vitesde 1 de takılı iken...


quote:

Orjinalden alıntı: roverci

OLABİLİR.
ASLINDA BU DURUM, KOMPRESYON KAÇAĞINI GÖSTERİR. (YA SUBAPLARDAN YA DA SİLİNDİR SEGMANLARINDAN DOLAYI)...
DAHA ÇOK ESKİMİŞ MOTORLARDA OLMASININ YANINDA, YENİ MOTORLARIN RODAJ SÜRESİ İÇİNDE DE BÖYLE BİR DURUM GÖRÜLEBİLİR...
DİZEL MOTORLARDA YÜKSEK SIKIŞTIRMA ORANLARI DOLAYISIYLA, BENZİNLİ MOTORLARA GÖRE DAHA AZ GÖRÜLÜR...






_____________________________




591 Mesaj
23 Haziran 2006; 10:20:45 

OLAĞAN DEĞİLDİR! DEBRİYAJ SİSTEMİ HİDROLİKTE OLSA MOTOR YENİ DE OLSA SORUN ÇIKARMAMASI GEREK. TÜM SAĞLIKLI ARAÇLARDA BU GEÇERLİ


_____________________________

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


 
1513 Mesaj
23 Haziran 2006; 12:42:59 

frenle yapılır.
araba güçlüce silkeneliyorsa demek ki debriyaj kavrıyor. ama yerinden kımıldamıyorsa debriyaj kaçırıyor demektir.
quote:

Orjinalden alıntı: .C.O.

JackDaniels'a bende katılıyorum. Mantıken de el freni çekili kalkmaya çalışmak olsa olsa fren balatalarını kontrol etmeye yarar. Debriyaj ile bir alaka kuramadım. 5. vitesde kalkma ile kontrol edildiğini daha önceden forumda okumuştum. Kalkıyorsa bitik anlamına geliyordu.



_____________________________



3665 Mesaj
23 Haziran 2006; 13:18:50 

evet bu konuda kesinlikle iyi bilgim var bizim komşunun arabasına olmuştu arabayı yokuşta durdur(dik yokuş değil normal çok az eğimli) çek el frenini hoplama eğilimi gösteriyorsa yani biraz kayıyorsa baskı balatanın ruhuna el fatiha demektir onarımı ise 300-500 milyon arasında değişmektedir
quote:

Orjinalden alıntı: serkes





_____________________________



 
132 Mesaj
11 Temmuz 2006; 0:44:42 

Debriyaj balatasının bittiği genelde pedalın yukarıda kavramasıyla kendini belli eder.Araba vites değitiriken ayağını debriyaj pedalından çekmene rağmen bağırmaya devam eder.Arkadaşlarında dediği gibi El freni çekik halde debriyajı bıraktığınzda araba kaydırıyorsa balata sorunludur.Stop ederse sorun yok.İyice biten arabalarda baskı ayırmadığ için viteslerin geçişide zorlanır.Çokda zorlarsan öyle baskı çatlatır ve araç bulunduğun viteste takılı kalır.


_____________________________



70 Mesaj
11 Temmuz 2006; 2:18:27 

Benim 2000 model Focusun debriyajıda çok yukarda kavrıyor. Servis hemen değişmesi gerektiğini söyledi ama başka bir tamirci 2-3 sene daha gider dedi. Yukarıda kavrıyor fakat ivmelenmede ve seste hiçbir sorun yok.


_____________________________



3322 Mesaj
11 Temmuz 2006; 9:12:51 

quote:

Orjinalden alıntı: lord of chaos

el frenini çekip debriyajı kavrama noktasına getiriyolar eğer arabanın kıçı yere yakınlaşırsa balata bitmemiiş, yanlız buhareket önden çekişli araçlarda test etmeni sağlar sadece... araba arkadan çekişliyse frene basarken aynı anda gaza basıp ayağını debriyajdan çekiceksin araba istopetmiyosa balata bitmiştir...


yalnız bende iki ayak var


_____________________________

The Power of Dreams Honda


Team Technical !


 
206 Mesaj
11 Temmuz 2006; 10:45:10 

serkes bu baskı balata bitmiş mi, yada ne kadar bitmiş
bu cumartesi benimkileri değiştirdim. tahmin ettiğim kadarı ile ortadaki baskı
dışarı doğru üzerinde trackler/izler olan. ve hepsi sapasağlam duruyor. benimkiler de
yeryer o çizikler kaybolmuş durumdaydı. ve çiziklerin olmadığı arka yüzünde de pul pul
dökülmeler başlamıştı.

quote:

Orjinalden alıntı: serkes

DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.

0

1



baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....





_____________________________



425 Mesaj
11 Temmuz 2006; 12:43:53 

balata perçinleri yüzeye yaklaştıkça ömür azalır onun için resimdeki balata daha baya gider

kontrol için anladığımkadarı ile burada kafa patlatan arkadaşların yapabileceği en iyi kontrol
1 ve ya 2 viteste hareket halinde iken ani yüklenmeler sırasındadevir ve hızorantısı alışılmışındışında ise
balata bitiktir.
el freni de bilen için kolay bir yöntemdir.


_____________________________

Evinizin duvarları camdansa pencereme taş atmayın


24 Mesaj
11 Temmuz 2006; 13:01:42 

tebrikler gligamesh en güzel sen açıkladın birebir katılıyorum.


_____________________________



206 Mesaj
11 Temmuz 2006; 14:37:21 

Baskı balatası biten araba özellikle yokuş yukarı çıkarken araba çekmez kaçırır benim başıma gelmişti yokuşta belediye otobüsleri bile solluyodu beni :)


_____________________________

2006 Getz 1.4 97ps


20 Mesaj
20 Temmuz 2006; 13:54:07 

Sen servisin dediğini yap neden mi?
çünkü servis arabanın bakımını en son teklojiyle yapıyor
ama tamirci öyle değil servisler genellikle aşınmış ve eski parçaları elektronik
cihazlarla tespit ediyorlar.



Bi tamirciyle servisi aynı kaseye koyamazssın.


_____________________________



1910 Mesaj
22 Temmuz 2006; 2:38:52 


quote:

Orjinalden alıntı: -Mattafix-

Sen servisin dediğini yap neden mi?
çünkü servis arabanın bakımını en son teklojiyle yapıyor
ama tamirci öyle değil servisler genellikle aşınmış ve eski parçaları elektronik
cihazlarla tespit ediyorlar.



Bi tamirciyle servisi aynı kaseye koyamazssın.


Tmm da güzel kardeşim servisde adam para kazanmak için geçirio da geçirio ya. alakasız parçaları deiştirio şimdi aklımda deil.ayrıca tanıdıgım cok tamırcı war benı hıc yarı yolda bırakmadılar. adamlar pratık de asmıs durumda


_____________________________



 
1582 Mesaj
22 Temmuz 2006; 13:02:39 

peki arkadaşlar arabamda vites geçişleri sırasında devir hemen düşmüyor ve motor vites geçişleri sırasında fazla ses çıkarıyor(özellikle 4.vitesden 5.e geçişte bağırıyor gazı çektiğim halde)...
bir arkadaşım bunun triger kayışının fazla gergin olmasından kaynaklanmış olabileceğini söyledii...
acaba baskı balatası ile ilgili sorun olabilir mi ?




_____________________________



3755 Mesaj
22 Temmuz 2006; 13:35:18 

Baskı balatanın bitip bitmedigini anlamanın en kolay yolu, düz bir yolda arac duruyor iken aracı 3. vitese takıp, kalkmaya calışmaktır... Arac stop etmiyorsa, veya asırı zorlandıgını belli etmiyorsa debriyaj kacırıyor demektir...


_____________________________



 
86 Mesaj
22 Temmuz 2006; 13:46:33 

AYRICA NORMALİN ÜZERİNDE YAKIT TÜKETİR.


_____________________________

BİZ DE ÖLDÜK... AMA HERŞEYE RAĞMEN BU YERYÜZÜNDE ŞARKILAR SÖYLEDİK.... DEMİŞ KAZIM KOYUNCU... ÇOK DA GÜZEL DEMİŞ NUR İÇİNDE YATSIN.......


230 Mesaj
23 Temmuz 2006; 1:14:31 

Hocam düz yolda dur el frenini sonuna kadar cek arabayı kaldırmya calış. Normal araçlarda araç cok zorlanadan kalkma eğilimi gösterir ve arkası yere doğru iner eğer baskı balata bitmişse araca bu atraksyonu yaptıramazsın Kusura bakma sözlerle bu kadar anlatılabiliyor


_____________________________


CLIO II 1.4 RTA


20 Mesaj
25 Temmuz 2006; 13:51:43 

Arkadaşım kalkıpta burda bana tamirciyi
savunma yahu ben kalkıpta 80 model bi
arabadan bahsetmiyoruz.Yani altındaki araba
ne model bilemem tabi ama eğer araban yeniyse
tamirciyle boşu boşuna vakit kaybetme derim ben
tamam ben tamircilerin hepside kötü demiyorum
ama yeni model arabalara tamircilerin yapabileceği
bişey kalmadı artık.Tamircilerin yerini artık teknik servis almadı mı??
- BANA HAK VERİCEKSİN -





_____________________________



391 Mesaj
25 Temmuz 2006; 18:26:24 

babamın eskiden bir 124 dü vardı alet 4. viteste kalkar giderdi otomatik vites gibiydi vites değiştirmeden giderdin demek ki garibin balatası bitmiş


_____________________________

TOYOTA TAKIMI
2006 COROLLA TERRA 1.6 HB


 
7 Mesaj
25 Temmuz 2006; 21:05:45 

arkadaşlar o kadar yazı yazmanın alemi yok... :D yapmanız gereken çok basit birşey arabanız önden çekişse arabayı 5. vitese veya en son hangi vites varsa atın. sonra frene basarken aynı anda bol gaz vererek yarım debriyaj arabayı kaldırmayı deneyin eğer araba stop ederse problem yok. ama eğer ayağınızı debriyajdan çektiğiniz halde araba gitmiyor hemde stop etmiyorsa balata hapı yutmuş hemen tamirciye gitmenizi tavsiye ederim.
2. olarak arkadan itişli arabalarda aynı şeyi elfreni ile yapın. yani fren yerine el freni kullanılacak. bu kadar basit. :D


_____________________________



71 Mesaj
27 Temmuz 2006; 15:25:25 

Habib ceylan bu işi burda noktalamıştır her kelimesine katılıyorum.


_____________________________

O_o


3652 Mesaj
30 Temmuz 2006; 22:04:28 

quote:

Orjinalden alıntı: habibceylan

arkadaşlar o kadar yazı yazmanın alemi yok... :D yapmanız gereken çok basit birşey arabanız önden çekişse arabayı 5. vitese veya en son hangi vites varsa atın. sonra frene basarken aynı anda bol gaz vererek yarım debriyaj arabayı kaldırmayı deneyin eğer araba stop ederse problem yok. ama eğer ayağınızı debriyajdan çektiğiniz halde araba gitmiyor hemde stop etmiyorsa balata hapı yutmuş hemen tamirciye gitmenizi tavsiye ederim.
2. olarak arkadan itişli arabalarda aynı şeyi elfreni ile yapın. yani fren yerine el freni kullanılacak. bu kadar basit. :D



Bu işlemi yapıp baskı balatayı denemek isterken motoru elinize alma ihtimali var, çok tehlikeli bir hareket, direkt olarak motor kulaklarına yükleniliyor ve motorun şasi bağlantı parçaları, krank, buna bağla organlar ve hatta denemeye çalıştığınız baskı balatayı çatlatabilirsiniz. Hele ki bunu turbo dizelde yaparsanız bir de işin içine turbo kanatlarının yüksek devirde dönerken aniden stop etmesi sonucu yağsız kalması ve içindeki yağın yapışması da eklenecektir.

Senin anlattığın yöntem bir hastanın yaşadığını kalbini dinleyerek anlamak yerine kafasına odunla vurup "acıdı" diye bağırmasını beklemek gibi olmuş.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



119 Mesaj
31 Temmuz 2006; 4:04:04 


quote:

Orjinalden alıntı: FIRST BULLET

babamın eskiden bir 124 dü vardı alet 4. viteste kalkar giderdi otomatik vites gibiydi vites değiştirmeden giderdin demek ki garibin balatası bitmiş

ssüppersinn valla hiç güleceğim yoktu.


_____________________________



 
10734 Mesaj
18 Ağustos 2006; 18:36:15 

Buradan devam edebilirsiniz...


_____________________________



752 Mesaj
18 Ağustos 2006; 19:41:25 

quote:

Orjinalden alıntı: SeLiM_50




Tmm da güzel kardeşim servisde adam para kazanmak için geçirio da geçirio ya. alakasız parçaları deiştirio şimdi aklımda deil.ayrıca tanıdıgım cok tamırcı war benı hıc yarı yolda bırakmadılar. adamlar pratık de asmıs durumda


doğru sölüyosun ben geçen triger kayışı rulmanı falan değiştirecektim servis diyo devir dayimi falan değişecek 1 milyardan fazla para istedi gidip aksaraydan 30 kayış 30 rulman 60 işçilik 20 diğer kayışlar(klima,dinamo)falan 140 ytl ye mal oldu 1000 nerede 140 nerede ayrıca 90 ytlye debriaj balatasını aldım daha taktırmadım yakında oda yapılcak ayrıca 1200 ytl gibi bir rakam söledi tam hatırlamıyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turtles2 -- 18 Ağustos 2006; 19:43:20 >


_____________________________



7829 Mesaj
19 Ağustos 2006; 1:24:36 

Bir yakınıma 2 kez aracımı verdim. Acemiydi. Aldığımda debriyajın eskiye göre biraz daha yukarda kavramaya başladığını fakettim ve debriyaj biraz da olsa sertleşmişti. Toplam en fazla 1 saat sürmüştür aracı. Arabanın bu durumu beni rahatsız ediyor şu anda. Kalkış yaparken birazcık daha çekmek zorunda kalıyorum ayağımı debriyajdan ve gaza az daha basıyorum mecburen. Yukardaki testlerden el frenini çekip 1. vitese atıp kalkmaya çalıştım. Biraz ayağımı debriyajdan çektiğimde araç hemen hafif sallayarak tepki verdi. Ortaya geldiğimde çok sallamaya başladı. Kavrama yerini azcık geçtim ve anında büyük bir sallantıyla stop etti. Sanırım benim olay o kadar kötü değil ama debriyaj biraz yukarı gelmiş. Aracım accent, bunu serviste düzeltmem mümkün mü? Yoksa bu haline alışman lazım, yoksa komple yenilemen gerekir mi diyceksiniz?


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


7829 Mesaj
21 Ağustos 2006; 12:58:03 

up... lütfen soruma bir yanıt verin..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


 
10734 Mesaj
21 Ağustos 2006; 13:03:03 

Serviste kavrama ayarını yapıyorlar. Eğer ayardan memnun değilsen veya bozulmuşsa serviste bunu tekrar ayarlattırabilirsin. Bi zamanlar reno torosum vardı, benzer olay başıma gelmişti, eşime araba kullanmayı öğretirken debriyaj ayarı bozulmuştu , bizim tanıdık usta tekrar yapmıştı ayarı , oradan biliyorum. Belki senin arabanın ayarıda bu şekilde kolaylıkla yapılır, bi sor bakalım servise...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 21 Ağustos 2006; 13:04:06 >


_____________________________



7829 Mesaj
21 Ağustos 2006; 18:27:01 

Bugün sanayide bir motorcuya gittim. Motor ustası aracın debriyajının otomatik olduğunu ve ayarının değişemeyeceğini, zamanla bittikçe yukarı geleceğini söyledi. Araç accent bu arada. Şimdi bu doğruysa ben debriyaj tamamen bitene kadar bu şekilde mi kullanacam aracı? Zaten 4 ay önce değiştim komple baskı balata ve rulman değişmişti. Ya artık arabayı bilmeyen birine asla vermiycem, çok moralim bozuldu, bu şekilde sürmek hiç içime sinmiyor..
quote:

Orjinalden alıntı: set

Serviste kavrama ayarını yapıyorlar. Eğer ayardan memnun değilsen veya bozulmuşsa serviste bunu tekrar ayarlattırabilirsin. Bi zamanlar reno torosum vardı, benzer olay başıma gelmişti, eşime araba kullanmayı öğretirken debriyaj ayarı bozulmuştu , bizim tanıdık usta tekrar yapmıştı ayarı , oradan biliyorum. Belki senin arabanın ayarıda bu şekilde kolaylıkla yapılır, bi sor bakalım servise...



_____________________________

Everything that has a beginning has an end


7829 Mesaj
22 Ağustos 2006; 14:02:40