Şimdi Ara

Mercedes A 180 CDI Test Sürüşü ve İzlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
447
Cevap
8
Favori
130.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar. Bu akşam üstü Eskişehir yolu üzerindeki (biraz da tesadüf oldu) Mercedes'e uğrayayım dedim. A serisini showroom da incelemek istiyordum ama test sürüşü kısmet oldu. Yanımda fotoğraf makinem yoktu o yüzden resim çekemedim resimleri artık daha sonra ekleriz

    Araçta 1.5 litrelik 109 hp ve 260 n/m tork üreten dizel motor mevcut.

    Yakıt Tüketimi
    Şehiriçi (l/100km)4.7–4.5
    Şehirdışı (l/100km)3.6–3.3
    Ortalama (l/100km)4.0–3.8

    6 ileri manuel şanzımanlıydı test aracımız.


    Dış Tasarım


    Mercedes'in yeni yüzü çok çarpıcı. Yeni A serisi ile ilk göz göze geldiğinizde inanılmaz sportif ve bir o kadar da yakışıklı duruyor. Aracın ön, arka ve yan profillerinden "Ya keşke şurası da şöyle olsaydı!" denecek bir kusuru yok. Özellikle ön far grubu, ızgaralar, ön kapının altında başlayıo arka kapının üstüne kadar çıkan tasarım detayı ve difüzörlere bayıldım. Yerden yükseliği makul seviyede. Fotoğraflardakinin aksine sıradan bir hactback miş gibi küçük durmuyor.

     Mercedes A 180 CDI Test Sürüşü ve İzlenimlerim

    İç Tasarım - İç Mekan Malzeme Kalitesi ve İşçiliği

    Aracın dış tasarımındaki akıcılık ve şıklık iç tasarımı için de geçerli. Krom detaylar, birbirine uyan renkler, havalandırma ızgaraları ve teyp kısmındaki desenlerle hoş bir ahenk yakalanmış. İç mekanda özellikle gösterge grubu çoğu yerde gri ton kullanılmasına rağmen ruhsuz ve sönük bir hava bulunmuyor aksine uyumu hissedebiliyorsunuz. Havalandırma ızgaraları, kapı içi tasarımı ve komple gösterge grubu göze çok hoş geliyor. Tek sorun teybin üzerindeki renkli ekranın biraz kaba ve kalitesiz durması.
    Göstergelerin ve orta konsolun üst kısmından ön cama kadar uzanan bölüm iyici şişirilmiş. Bu bölgede sert plastik üzerine deri kaplama var. Dokununca yumuşak bir his yerine deriyi ve ardından plastiği hissediyorsunuz. O arasına konulan süngerimsi madde maalesef yok.
    Kapılarda ise kol dayama kısmında dirseğinize gelen bölgede yumuşak diğer yerler ise komple plastik. Kapı saklama bölmelerinin tabanında lastikten yapılmış bir malzeme var.
    Vites topuzundan teybin alt kısmına kadar uzanan bölümde ise piano black kaplama mevcut.

    Koltuklar ise bir başka beni benden alan; yumuşaklık-sertlik arayı mükemmel, yan ve arka destekleri harika ve kaba etinizin ölçüsü ne olursa olsun ( ki bendeki standartın üstünde ) sizi saran bir karaktere sahip. Kumaşı da öyle dandik değil. Uzun yolda ne bir terleme ne de bir rahatsızlık hissi yaşamayacağınızdan adım gibi eminim.

    Arka koltuklara binme fırsatım olmadı fakat ön koltuğu normal bir insanın 3 aşağı 5 yukarıya oturacağı pozisyona getirdiğimde pek fazla diz mesafesi kalmadı. Sanırım bu konuda 1 serisi ile aynı kaderi paylaşıyorlar.

    Gel gelelim beni hayal kırıklığına uğratan işçilik ve detaylara. Aracın alıştığımız Mercedes kalitesi! ile uzaktan yakından alakası yok. Ön konsolda elinizi nereye atsanız çıtırtı, takırtı geliyor. Özellikle gösterge çerçeveleri, teyp kısmı ve çakmaklığın olduğu yerler evlere şenlik. Hatta şu ana kadar hiç bir otomobilden duymadığım seslere şahit oldum.

    Dediğim gibi video kalitesi için kusura bakmayın ama videoyu izlerken çıkan seslerin video kalitesi ile alakası yoktur, showroom da deneyin birebir aynı sesi duyabilirsiniz.



    Oblio dijital resim çerçevesi gibi kondurulan renkli ekranın ise her yerinden ses geliyor. Parmağınızla hafif bir dokunduğunuzda ayrı bir gıcırtı senfonisi çalıyor.

    Gerçekten abartarak söylemiyorum ama görsel detaylara bu kadar çok önem verilmesi iyi hoş da bu tür işçilik ve kalite detaylarını kapatmak içinolduğunu düşünmeye başladım. Benim bile bu kadar çok hoşlaşarak baktığım bir otomobilin bu denli tuhaf çıkmasına üzüldüm.

    Şürüş Özellikleri

    Performans

    Yeni A serisinde malumunuz 109 beygirlik dizel motor var. Motorun performans ve ara hızlanmaları neredeyse Megane ile aynı. Hatta motor devir alırken çıkardığı ses dci motorla aynı olunca kendimi Renault nun içinde gibi hissettim. Ara hızlanmalarda ise pek tat vermiyor. Yine de i30 gibi hantal hissettirmiyor. Sitesinde 0-100 km 11.3 sn. olarak gözüküyor. Fazla performans beklemeyen kendini kanıtlamış ve düşük yakıt tüketimi tercih edenler için ideal.

    Yol Tutuş

    Otomobilin yol tutuşunu Hacettepe'ye dönen nispeten uzun ve fazla kıvrılan virajda daha sonra ise diğer yonca çizilen köprülerde deneme fırsatım oldu. Abisi C serisini mumla aradığımı söyleyebilirim. Virajlarda savrulmaktan daha çok sağa sola yatma eğilimi gösteriyor. Öyle güven vermedi bana. Aracın kendini şeritte tutmak için çaba harcadığını hissediyorsunuz. Vasat olarak nitelendirelim ve 10 üzerinden 5.5 verelim yol tutuşuna. Dönüşte aynı yolu Lancer la geçerken ESP bile açmadığımı da ekleyeyim.

    Yalıtım

    Gürültüsüne şarkılar yazılan dizel motorun sesi her devirde içeride maşallah. Motor sesi yalıtımında koca bir 0. Lastik yuvarlanma sesini ise dikkatli dinlediğinizde duyabiliyorsunuz. 100 km hıza kadar gram rüzgar sesi yoktu ancak daha yüksek hızlarda ne olur bilemem.

    Süspansiyon - Direksiyon Hissiyatı - Frenler

    Direksiyon konusunda gerek tasarım gerek hissiyat gerekse malzeme kalitesi olarak inanılmaz beğendim diyebilirim.

    Süspansiyonlar yine o Mercedes kalitesinde değil. Özellikle girdiğim çukurlarda sesli ve biraz konforsuz karaktere sahip. Kısacası süspansiyonlardan bir şey beklemeyin.

    Frenler olması gerektiği gibi ne bir olumsuz ne de bir Volvo gibi olumlu bir durum sezemedim.


    Sonuç: Koşa koşa gittiğim showroom dan hayal kırıklığıyla döndüm. A200 AMG ve 7 ileri otomatik versiyonu dışında pek beklenileni daha doğrusu parasının hakkını veremediğin düşünmekteyim. Alacak olanlar Volvo V40 ı da mutlaka deneyip öyle karar versinler bence.
    Saygılar.


    ----- Anıl'ın Testi -----

    Bugün bende yolda tesadüfen gördüğüm mercedes A 200 amg test aracını hemen yakalayıp test ettim. Görkem kardeşim ilk mesaja taşırsın sen.



    Motor 1.6 156 hp turbo beslemeli motor ve 7 ileri çift kavrama şanzıman.

    Araç sadece motor ve şanzıman olarak başarılı , gerisi mercedes markasına yakışacak düzeyde hiç ama hiç değil. İç mekan'nın her yeri çıtır çıtır ediyor , her yer oynuyor ve ön konsol , kapı kenarları sert plastiğin üstüne ince bi yumuşak plastik geçirilerek kamufle edilmiş. Mercedes markasına yakışmaz böyle şeyler.....


    Yalıtımdan bahsedeyim , şunu açıkca söyleyim kendi aracımdan yalıtım olarak hiçbi fark yok. Bİ araç bu kadar rezil bi yalıtım ile donatılabilir. Yol sesi olduğu gibi içeride , 100'ü geçtikten sonra rüzgar seside net içeri girmeye başlıyor.

    Çift kavrama 7 ileri şanzıman başarılı , her ne kadar dsg sorunları halen halledilmemiş olsada , çalışma prensibi olarak en beğendiğim dsg şanzımandı. Ama bu mercedes'in 7 ileri cift kavrama şanzımanıda gerçekten çok başarılı.


    Motor ivmelenme olarak keyif verici ama keşke içeri keyif veren bi motor sesi gelseymiş. Yol tutuş ve direksiyon tepkisi olarka beğenmedim ki bu araç AMG paket ,sürüş dinamikleri söz konusu olunca bmw 1 serisi'nin yanına yaklaşamaz...


    İçi dar ve boğucu , ön cam'ın görüş açısı çok az , yan aynalar çok küçük , araçta hiç bi şekilde rahat edemedim.


    Herşeye rağmen yıldızı yeter demek isterdim ama Vw golf 6 bile bu araç'dan daha kaliteliyken , golf 7 gelince bu aracı ezer atar. Hiç bi karşılaştırmada golf 7'ye yaklaşabileceğini ya da iyi olabileceğini düşünmüyorum yeni A serisinin. (Golf 6 ile düşününce golf 7'nin daha iyi geleceğini düşünerek yazıyorum.)

    Daha detaylı şeyler yazmak isterdim ama bugün Aveo test etseydim eminim bundan daha çok keyif alırdım. KEyif almadığım bi araç hakkında daha fazla yazacak bişey yok diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 5 Ekim 2012; 20:24:44 >







  • Drhaktan bey,
    Araç ile ilgili ses probleminizi daha önceki formalardada yazmıştınız, ben ve benim gibi 3-4 arakadaşta kendi araçlarımızdaki gürültü seviyesini ölçmüş ve size bildirmiştik. Sizin aldığınız araçta ses ile ilgili problem. Olduğuna sizle birlikte karar vermiştik. Siz aracı sattınız hayırlı olsun, ancak ben ve benim gibi bir çok arkadaş araçlarımızı gayet severek kullanıyoruz ve hiç bir problemimiz yok. Benim araç a180 cdi ve şuanda 41.000 km ye geldi, emniyet kemeri tıkırtı sesi haricinde hiç bir şikayetim olmadı, ve onuda çözdüler. Aracı ilk aldığım günkü kadar heyecanlı ve severek kullanıyorum.
    2-3 a ve cla formunda kimsenin ses problemi yokken birtek sizin arabada problem oldu diye lütfen insanları yanlış bilgilendirmeyin. Şu anda 2.kullandığım A4 B8 kasa araçta olduğu kadar rüzgar ve yol sesi a180 de var. Motor sesi derseniz, tüm bu sınıftaki rakipleri gibi 140-150 den sonra dizel motor sesi kısmen rahatsız ediyor.
  • Şu videodan sonra showrooma görmeye bile gitmem bunu arkadaş. Motor Renault'tan aldınız, kalitede de biraz örnek alsaydınız bari. O nasıl bir sestir Görkemcim?

    Eline sağlık inceleme için
  • Bildiğim kadarıyla en ucuz Mercedes-Benz bu oluyor. E haliyle, her yerinden ucuzluk akıyor besbelli. Sonradan çıkma tabletimsi ekranın da hali ortada. Hiç olmasa daha iyiymiş.

    i30 Elite ya da Cee'd Premium gibi araçlar varken, üstelik de daha fazla performans ve konfor sunuyorlarken, şu araca o kadar parayı bayılmak için "MB olsun, çamurdan olsun" düşüncesine esir olmak lazım.

    Kalbimde en yakışıklı C sınıfı olarak yaşamaya devam edecek.
  • allah allah hic boyle bir yorum beklemiyordm yeni a serisi icin ama napalim gercekler acidir derler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Şu videodan sonra showrooma görmeye bile gitmem bunu arkadaş. Motor Renault'tan aldınız, kalitede de biraz örnek alsaydınız bari. O nasıl bir sestir Görkemcim?

    Eline sağlık inceleme için


    Renkli ekrandan vites topuzuna kadar her yerden o sesi çıkartabilme imkanı sunmuş bize Mercedes Ayrıca umarım önündki ambleme göre araç alma devrini de bitirmiş olur insanlar.
    Rica ederim başkan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 1 Ekim 2012; 19:18:13 >
  • Peki fiyat olarak ne kadar istiyorlardi sordunuzmu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acceleration

    Peki fiyat olarak ne kadar istiyorlardi sordunuzmu



    Fiyatını sormadım ama yeni gelen araçlarda liste fiyatı üzerinden oynama yapmazlar. Tahminen 68.000 dolaylarında satacaklardır. Yarın fiyatı sorarım yine de.
  • Fiyat aldınız mı? Liste fiyatı üzerinden indirim yapiyorlar mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Acceleration

    Peki fiyat olarak ne kadar istiyorlardi sordunuzmu



    Fiyatını sormadım ama yeni gelen araçlarda liste fiyatı üzerinden oynama yapmazlar. Tahminen 68.000 dolaylarında satacaklardır. Yarın fiyatı sorarım yine de.

    Hocam en onemli seyi nasl sormassiniz yan :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acceleration

    Hocam en onemli seyi nasl sormassiniz yan :)


    Almayacağım için
  • yabancı sitelerde de malzemenin kalitesezliğine vurgu yapmışlar...
  • BMW "build quality issues" videosu birazdan gelir. Audi için de araştırırlar da bulamazlar.


    Test için eline sağlık.Ama şöyle Haluk Bey'in çektiği usulden yüksek çözünürlüklü fotoğraflar olsaydı süper olurdu.

    Maalesef bu test ve malum işçilik sorunları hayal kırıklığı oldu birçok kişi için.Araç biraz satılır ve yaygınlaşırsa daha da netleşecek olay.Umarım V40'ın da başına aynı şey gelmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Şu videodan sonra showrooma görmeye bile gitmem bunu arkadaş. Motor Renault'tan aldınız, kalitede de biraz örnek alsaydınız bari. O nasıl bir sestir Görkemcim?

    Eline sağlık inceleme için


    Renkli ekrandan vites topuzuna kadar her yerden o sesi çıkartabilme imkanı sunmuş bize Mercedes Ayrıca umarım önündki ambleme göre araç alma devrini de bitirmiş olur insanlar.
    Rica ederim başkan.

    Gösteriş meraklısı kişiler oldugu sürece öndeki ambleme göre araç alma devri bitmez hocam... Mesela ceptelefonu kralı Samsung S3 ama daha fazla para verip İphone 4S alıyorlar...İkisinin özelliklerini kıyaslıyorum S3 fark atıyor ama caydıramıyorsun neden istiyorun diyince Iphone istiyorum ben gerekçe belirtmiyorlar...




  • Sadece tasarimini begenenler ve sadece tasarima onem verenlerin alacagi bir otomobil demek A serisi.

    Onden cekerli bir mercedes olmasi, dacia ild ayni motor kullanilmasi ve isciligin bu kadar kotu olmasi buyuk hayal kirikligi.

    Tasarimina laf yok, 1 serisinden ve A3ten daha guzel. Surus dinamikleri 1 serisinin yaninda nasil olur sahsen denemek isterim.

    Test icin tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yıldızı yeterciler koşup alsın

    Tamam, herkesin ekonomik kaygıları var; ama premium markalara böyle şeyler hiç yakışmıyor.
  • İnceleme için teşekkürler,
    Motor performansı olarak kullandığım 109hp focusa göre 1.5dci motorlu megane 110hp daha cılız gelmişti, bunda da yine o hantallik var mı? 109 luk focus kullandınız mı bilmiyorum ama kullandıysanız fark var mı bunda da?
    Kullanmakta oldugum 2011 focusa değişeceğim tek arac yeni a serisi olacak yada volvo v40.
    Kendi aracıma izolasyonu gayet profesyonel bir bicimde yaptıgım için ses yalıtımından şikayetçi değilim, hatta birçok d segment aracın yalıtımından öte bir yalitim var.
    Siz lancer kullanıyorsunuz galiba, lancer kullandığım için yalıtımını az cok bilirim. Kendi aracınıza göre arada ne düzeyde far var? Biliyorum biraz fazlaca soru oluyor ancak, o cizirtilarin kaynağı olan yerlerin uzun vadeli kullanımda senfoni yaratacak düzeye gelmesi mümkün mu?
    Kısaca sizde değinmişsiniz yeni a serisinden bir Mercedes kalitesi beklemeyin diye, ancak tüm bu olumsuzluklara rağmen bu arac sizce en baz donanimiyla olsa da 70k civarı paraya deger mı????


    Şimdiden teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yıldızı yetemedi
  • Zaten formda bir ''arkadan itişciler bir de yıldızı yeterciler'' sıkıntı yapıyor.
  • Eline saglik

    Bu sinifta rekabet bence tuketiciye yarayacak

    A3,a180,v40,1.16 golf yeni leon

    Her butceye araba olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ses aynı eski somya gıcırtısı gibi.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.