Şimdi Ara

Kredi Masrafı Geri Ödemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.311
Cevap
71
Favori
146.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Foruma baktım ama konuyu bulamadım. Eğer varsa mükerrerlik yaratmasın...

    http://www.kredibasvurulari.com/

    ve

    http://www.memurlar.net/haber/276583/

    adresinde konu mevcut. Memurlar.Net'de yorumlar da var. Herkesin kafa karışık.

    Başvuran ve başvurusu kabul edilen oldu mu? Genelde duyduğum kibarca reddettikleri bankaların...








  • Bu konuyla ilgili bir haber var sanırım yardımcı olacaktır

    http://www.trthaber.com/haber/ekonomi/son-10-yilda-kredi-kullananlar-dikkat-53842.html
  • Güzel haber;

    http://www.kredibasvurulari.com/bankalara-masraf-iadesiyle-ilgili-kahramanmarastan-kotu-haber/

    Şimdi karşı dava açılacak sanırım banka tarafından. Eğer bir tane daha emsal olursa bu sefer kimse bizi durduramaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MALİ MÜŞAVİR

    Arkadaşlar benim sözleşmede açıkca yazıyor masraf kesileceği başvursam alabilirmiyim genede bana zorunlu olduğunu söyleyip masrafları kestiler.


    Siz muhtemelen geri alamazsınız.
    http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/862.html Madde 10.
    Banka sözleşme şartlarını yerine getirmiş. Eskiden sadece ucu açık bir sözleşme imzalatıyorlardı ve sözleşmeyi size bile vermiyorlardı. Müşteri hakkını aramaya kalkınca donunuza kadar alırım bu sözleşmeyle diye korkutuyorlardı. Mahkemelerin tüketici lehine sonuç çıkarmalarının sebebi eğer sözleşmede belirsiz bir nokta varsa bu tüketici lehine sonuçlanır maddesidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yorumicinburdayim

    quote:

    Orijinalden alıntı: MALİ MÜŞAVİR

    Arkadaşlar benim sözleşmede açıkca yazıyor masraf kesileceği başvursam alabilirmiyim genede bana zorunlu olduğunu söyleyip masrafları kestiler.


    Siz muhtemelen geri alamazsınız.
    http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/862.html Madde 10.
    Banka sözleşme şartlarını yerine getirmiş. Eskiden sadece ucu açık bir sözleşme imzalatıyorlardı ve sözleşmeyi size bile vermiyorlardı. Müşteri hakkını aramaya kalkınca donunuza kadar alırım bu sözleşmeyle diye korkutuyorlardı. Mahkemelerin tüketici lehine sonuç çıkarmalarının sebebi eğer sözleşmede belirsiz bir nokta varsa bu tüketici lehine sonuçlanır maddesidir.

    hocam sözleşmede yazsa bile haksız şart dava kısmen kabul edilir kesinlikle alır davayı




  • http://www.youtube.com/watch?v=0jG_JXa-sCY

    Bunu izlemeni tavsiye ederim... Sinirlenme
  • Arkadaşlar bende 4 bankayı Tüketici hakem heyetine verdim 3-4 gün önce. Ya batacaz, ya da yaklaşık toplam 3000TL tutan masraflarımı iade alacağım.
    Bakalım ne olacak.

    Bu arada bir kaç ay önce aşağıdaki grubu açmıştım, orada gerekli belgeler, dilekçeler var. Gelişmeleri isteyen oradan da takip edebilir.(Bu reklam vs. saçmalığı değildir)

    BANKA DOSYA MASRAFI,KREDİ KARTI AİDATI İADE GRUBU

    BANKA DOSYA MASRAFI,KREDİ KARTI AİDATI İADE SAYFASI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fktanik -- 17 Şubat 2013; 1:29:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: astegon

    http://www.youtube.com/watch?v=0jG_JXa-sCY

    Bunu izlemeni tavsiye ederim... Sinirlenme


    eyw arkadaşım saolasın


  • --


    Kaynak




  • Evet aynen gidebilirsin. Tüketici hakem heyeti karşı taraftan isteyecek. Sıkıysa onlara da yok yazsınlar.

    --
    5411 sayılı Bankacılık Kanunu 76/1. maddesi"Bankalar, müşterilerinin, verilen hizmetlerden kaynaklanan her türlü sorularına cevap verecek bir
    sistem kurmakla ve bu hizmetle ilgili bilgiyi müşterilerine bildirmekle yükümlüdür. Bankalar, kredi sözleşmelerinin onaylı bir örneğini müşterilerine vermek zorundadır. Talepleri hâlinde müşteri ile yapılan diğer işlemlere ilişkin her türlü belgenin bir örneği de müşterilere verilir..."

    http://www.bddk.gov.tr/WebSitesi/turkce/Bize_Ulasin/9336sikayet_formu.pdf

    formu doldurup BDDK şikayet ediniz taahhütlü dilekçe ile. Bankacılık Kanununa aykırı işlemden dolayı soruşturma açılacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brother-II -- 11 Mart 2013; 19:41:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brother-II

    Evet aynen gidebilirsin. Tüketici hakem heyeti karşı taraftan isteyecek. Sıkıysa onlara da yok yazsınlar.

    --
    5411 sayılı Bankacılık Kanunu 76/1. maddesi"Bankalar, müşterilerinin, verilen hizmetlerden kaynaklanan her türlü sorularına cevap verecek bir
    sistem kurmakla ve bu hizmetle ilgili bilgiyi müşterilerine bildirmekle yükümlüdür. Bankalar, kredi sözleşmelerinin onaylı bir örneğini müşterilerine vermek zorundadır. Talepleri hâlinde müşteri ile yapılan diğer işlemlere ilişkin her türlü belgenin bir örneği de müşterilere verilir..."

    http://www.bddk.gov.tr/WebSitesi/turkce/Bize_Ulasin/9336sikayet_formu.pdf

    formu doldurup BDDK şikayet ediniz taahhütlü dilekçe ile. Bankacılık Kanununa aykırı işlemden dolayı soruşturma açılacaktır.

    Malesef bu dediğini ben yaptım. BDDK'dan bana 3 sayfalık mektup geldi. Para istediler, sözleşme vermediler gibi şikayet etmiştim.
    Cevapta "Alırlar, biz bir şey diyemeyiz vs. vs." yazmışlar da yazmışlardı. Eğer atmadıysam arabada duruyorsa tarar buraya koyarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brother-II

    Evet aynen gidebilirsin. Tüketici hakem heyeti karşı taraftan isteyecek. Sıkıysa onlara da yok yazsınlar.

    --
    5411 sayılı Bankacılık Kanunu 76/1. maddesi"Bankalar, müşterilerinin, verilen hizmetlerden kaynaklanan her türlü sorularına cevap verecek bir
    sistem kurmakla ve bu hizmetle ilgili bilgiyi müşterilerine bildirmekle yükümlüdür. Bankalar, kredi sözleşmelerinin onaylı bir örneğini müşterilerine vermek zorundadır. Talepleri hâlinde müşteri ile yapılan diğer işlemlere ilişkin her türlü belgenin bir örneği de müşterilere verilir..."

    http://www.bddk.gov.tr/WebSitesi/turkce/Bize_Ulasin/9336sikayet_formu.pdf

    formu doldurup BDDK şikayet ediniz taahhütlü dilekçe ile. Bankacılık Kanununa aykırı işlemden dolayı soruşturma açılacaktır.

    Ustadım aynen 5411 SK 76/1 biliyorum o maddeyi . Dediğinizi yapıcam yardımınız için teşekkür ediyorum .




  • http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2013/03/17/dosya-masrafi-yargitay-karariyla-iade-edilecek

    Yargıtay 13'üncü Hukuk Dairesi, yerel mahkemenin "bankanın kredi çeken tüketiciden kestiği dosya masrafı tutarının 'haksız şart' oluşturduğu gerekçesiyle geri ödenmesi" yönündeki kararını onayladı. Yüksek Mahkeme'nin kararı, bankalardan kredi çeken tüketiciler için emsal teşkil edecek. Bir bankanın 2007'de 50 bin liralık 60 ay vadeli konut kredisinden "dosya masrafı" ve "komisyon ücreti" adı altında toplam 2 bin 162 lira kesinti yapması sonucu açılan davada yerel mahkeme, tüketici lehine karar vermişti. Temyize giden davada Yargıtay, önceki verilen kararı usul ve yasaya uygun buldu.




  • arkdaşlar bu videoyu mutlaka izleyin

    16.03.2013

    http://tvarsivi.com/player.php?y=11&z=2013-03-16%2019:22:00
  • arkdaşlar bu videoyu mutlaka izleyin

    ilk etapta sınavla ilgili başlıyor ama sonra dosya masrafı konusu geliyor.

    16.03.2013

    http://tvarsivi.com/player.php?y=11&z=2013-03-16%2019:22:00
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozkan1979

    arkdaşlar bu videoyu mutlaka izleyin

    ilk etapta sınavla ilgili başlıyor ama sonra dosya masrafı konusu geliyor.

    16.03.2013

    http://tvarsivi.com/player.php?y=11&z=2013-03-16%2019:22:00


    İzledim dostum da 1 senelik haberi yeni veriyorlar
  • http://www.ensonhaber.com/tek-tikla-kart-aidatini-geri-almanin-yolu-2013-03-18.html

    Tek tıkla kart aidatını geri almanın yolu
    Başbakanlık İletişim Merkezi, mağdur banka müşterisine büyük kolaylık sağlıyor.

    Bankalar, yargı kararlarına rağmen kredi kartı aidatı, dosya masrafı gibi ücretleri tüketicilerden almaya devam ediyor. Tüketiciler ise tüketici mahkemesine veya hakem heyetlerine başvurarak, parasını geri alabiliyor.

    KESİNTİLER GERİ ALINABİLİR
    Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) de, hakkını arayan tüketicilere büyük kolaylık sağlıyor. Bankaların kart aidatı ve hesap kesim ücretleriyle ilgili kesintileri, BİMER üzerinden internetten yapılan başvurularla geri alınabiliyor.

    BAŞVURU YETERLİ
    BİMER, başvuruyu alıyor ve tüketici hakem heyetine gönderiyor. Hakem heyeti de, ilgili bankaya gerekli yazıyı ulaştırıyor ve banka, tüketicinin hesabına kesinti yapılan tutarı iade ediyor. Tüketiciler, internet üzerinden tek tıkla haklarını arayabiliyor. Yargıtay'ın emsal kararı ile tüketiciler, 10 yıl geriye dönük olarak kart aidat ücretlerini geri alabiliyor. Bu talebinizi de BİMER'den başvuru yaparken belirtebilirsiniz.

    http://www.ensonhaber.com/tek-tikla-kart-aidatini-geri-almanin-yolu-2013-03-18.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozkan1979

    http://www.ensonhaber.com/tek-tikla-kart-aidatini-geri-almanin-yolu-2013-03-18.html

    Tek tıkla kart aidatını geri almanın yolu
    Başbakanlık İletişim Merkezi, mağdur banka müşterisine büyük kolaylık sağlıyor.

    Bankalar, yargı kararlarına rağmen kredi kartı aidatı, dosya masrafı gibi ücretleri tüketicilerden almaya devam ediyor. Tüketiciler ise tüketici mahkemesine veya hakem heyetlerine başvurarak, parasını geri alabiliyor.

    KESİNTİLER GERİ ALINABİLİR
    Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) de, hakkını arayan tüketicilere büyük kolaylık sağlıyor. Bankaların kart aidatı ve hesap kesim ücretleriyle ilgili kesintileri, BİMER üzerinden internetten yapılan başvurularla geri alınabiliyor.

    BAŞVURU YETERLİ
    BİMER, başvuruyu alıyor ve tüketici hakem heyetine gönderiyor. Hakem heyeti de, ilgili bankaya gerekli yazıyı ulaştırıyor ve banka, tüketicinin hesabına kesinti yapılan tutarı iade ediyor. Tüketiciler, internet üzerinden tek tıkla haklarını arayabiliyor. Yargıtay'ın emsal kararı ile tüketiciler, 10 yıl geriye dönük olarak kart aidat ücretlerini geri alabiliyor. Bu talebinizi de BİMER'den başvuru yaparken belirtebilirsiniz.

    http://www.ensonhaber.com/tek-tikla-kart-aidatini-geri-almanin-yolu-2013-03-18.html

    yanlış bilgi... düzeltin lütfen....

    Önemli Duyuru
    Son günlerde BİMER sistemine şikâyet kaydı yapılması halinde bankalar tarafından alınan kredi kartı aidatı, dosya masrafı vb. ücret ve komisyonların hiçbir işleme gerek kalmaksızın tüketicilere iade edilebileceği şeklinde birtakım yanlış yönlendirmelerin yapıldığı görülmektedir. Bilindiği üzere 4077 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde gerek bankalarla ilgili uyuşmazlıklarda gerekse tüketicinin taraf olduğu diğer uyuşmazlıkların çözümünde yetkili ve görevli merciler tüketici sorunları hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir. Buna göre, 2013 yılı için değeri 1.191,52 TL’ye kadar olan uyuşmazlıklara ilişkin olarak tüketicinin ikamet ettiği veya bankanın bulunduğu yerdeki, illerde Ticaret İl Müdürlüğü, İlçelerde ise Kaymakamlıklar bünyesinde faaliyet gösteren tüketici sorunları hakem heyetlerine mevcut belgeler ile birlikte başvuruda bulunulması gerekmektedir.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.