Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (139. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 137138139140141
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uyar006

    merhabalar,opel astra 2001 otomatik kullanicisiyim,arac ilk calistiginda problem yok ama ortalama 15 dk gectiginde trafigin yogunlugu da etmen arac durdugunda vitesi 1 e dusurmuyor sanki 3 de kalkiyor cok zorlaniyor ekran olmadigindan hangi viteste oldugunu anlayamiyorum ve S tusu calismiyor tamir isigi yaniyor,vitesi manuel olarak 1 e cektigimde geciyor ve ilerliyor ilk aklima elektiksel bi arza oldugu geliyor sanziman beyniyle ilgili gibi bu konuda yorumlarinizi bekliyorum insallah sanzimanin balatalariyla ilgili bi sorun yoktur.Daha once yasamis olan arkadaslar var mi yada neden kaynakli olabilir?Tesekkurler.
    Arkadaşlar 2012 1.6 extreme megane 3 bva sahibiyim.Seyir halinde iyice yavaşladım ve durdum.Durduktan sonra araç stop etti.Ekranda servis ışığı ve motor arıza lambası yaktı.Kontağı tekrar kapatıp açtığımda düzeldi. bir hafta için de 2 defa yaptı.OBD2 cihazında arıza kodu olarak p0715 Input/Turbine Speed Sensor Circuit "A" .kodunu okuyorum.2 defa sildim ama yine çıktı. Bu sorunu yaşayan var mı arkadaşlar forumu baştan sona okudum ama denk gelmedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SagopaKajmer1903.

    Arkadaşlar 2012 1.6 extreme megane 3 bva sahibiyim.Seyir halinde iyice yavaşladım ve durdum.Durduktan sonra araç stop etti.Ekranda servis ışığı ve motor arıza lambası yaktı.Kontağı tekrar kapatıp açtığımda düzeldi. bir hafta için de 2 defa yaptı.OBD2 cihazında arıza kodu olarak p0715 Input/Turbine Speed Sensor Circuit "A" .kodunu okuyorum.2 defa sildim ama yine çıktı. Bu sorunu yaşayan var mı arkadaşlar forumu baştan sona okudum ama denk gelmedim.

    Alıntıları Göster
    Tam otomatik VW Bora aracımın şanzımanı yavaş yavaş arıza vermeye başladı. İlk zamanlar araba ısınınca D'ye aldığında araba hareket etmemeye başladı, gaz vermek gerekiyordu. Sonraları gaz verince de gitmemeye başladı 1'e takıp gaza basmak gerekiyordu. Araç vites geçişlerinde çok vuruntu yapıyordu. Sonraları hırıltılar başladı araba 3. viteste kalkıyordu. Derken artık ne yaparsan yap gitmemeye başladı artık pes demişti araba, ben de dibine kadar kullanmıştım. Tüm bunlar 4 ay süresinde oldu.

    Bulunduğum il olan Konya'da önerilen isim yapmış birkaç ustaya gittim. Ama hiçbirisi güven vermiyordu, hepsi ağzının ucuyla konuşuyordu. Hele bir ustanın bir müşterisiyle tartışmasına da şahit olunca koşarak uzaklaştım oradan ve Konya'da yaptırma fikrini tamamen eledim, iyi ki de öyle yapmışım zaten. Biraz araştırınca bu işin ehillerinin Ankara'da olduğunu öğrendim ve bir yeri iyi araştırıp arabayı Konya'dan çekiciyle Ankara'ya götürttüm. 3.700 liraya anlaştım ve sağ olsunlar 2 günde de arabayı çıkarttılar. 1 yıl da garanti verdiler. Fiyat fazla çünkü şanzımanda neredeyse sağlam parça kalmamıştı. Çekiciye de 350 lira verdim. Hatta foruma da konu açıp fikir almak istemiştim ne yapmam konusunda herkes Konya'da yaptır vardır iyi usta demişti. Yaklaşık 4 ay oldu ve şimdilik çok şükür en ufak bir sıkıntı yok.

    Sonuç olarak otomatik şanzıman gerçekten sıkıntı. Benim hatam ilk başlarda arabayı servise götürmemek oldu, önceden tedbir alsaydım bu kadar masraf açmazdı. Siz de en ufak bir şeyde mutlaka işini iyi yapan bir ustaya gidin. Yoksa daha şanzımana bakmadan kafadan fiyat veren ustaların(!) eline düşerseniz vay halinize. Hem paranıza yazık hem de can sıkıntınıza.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01018

    Tam otomatik VW Bora aracımın şanzımanı yavaş yavaş arıza vermeye başladı. İlk zamanlar araba ısınınca D'ye aldığında araba hareket etmemeye başladı, gaz vermek gerekiyordu. Sonraları gaz verince de gitmemeye başladı 1'e takıp gaza basmak gerekiyordu. Araç vites geçişlerinde çok vuruntu yapıyordu. Sonraları hırıltılar başladı araba 3. viteste kalkıyordu. Derken artık ne yaparsan yap gitmemeye başladı artık pes demişti araba, ben de dibine kadar kullanmıştım. Tüm bunlar 4 ay süresinde oldu.

    Bulunduğum il olan Konya'da önerilen isim yapmış birkaç ustaya gittim. Ama hiçbirisi güven vermiyordu, hepsi ağzının ucuyla konuşuyordu. Hele bir ustanın bir müşterisiyle tartışmasına da şahit olunca koşarak uzaklaştım oradan ve Konya'da yaptırma fikrini tamamen eledim, iyi ki de öyle yapmışım zaten. Biraz araştırınca bu işin ehillerinin Ankara'da olduğunu öğrendim ve bir yeri iyi araştırıp arabayı Konya'dan çekiciyle Ankara'ya götürttüm. 3.700 liraya anlaştım ve sağ olsunlar 2 günde de arabayı çıkarttılar. 1 yıl da garanti verdiler. Fiyat fazla çünkü şanzımanda neredeyse sağlam parça kalmamıştı. Çekiciye de 350 lira verdim. Hatta foruma da konu açıp fikir almak istemiştim ne yapmam konusunda herkes Konya'da yaptır vardır iyi usta demişti. Yaklaşık 4 ay oldu ve şimdilik çok şükür en ufak bir sıkıntı yok.

    Sonuç olarak otomatik şanzıman gerçekten sıkıntı. Benim hatam ilk başlarda arabayı servise götürmemek oldu, önceden tedbir alsaydım bu kadar masraf açmazdı. Siz de en ufak bir şeyde mutlaka işini iyi yapan bir ustaya gidin. Yoksa daha şanzımana bakmadan kafadan fiyat veren ustaların(!) eline düşerseniz vay halinize. Hem paranıza yazık hem de can sıkıntınıza.

    Ankarada hangi ustaya gittiginizi öğrenebilir miyiz?




  • alamba A kullanıcısına yanıt
    Öztürk şanzıman.
  • Merhaba kolay gelsin arabam renault velsatis dizel v6 motor 3000 cc 2003 model otomatik vites ama geri vitese atigimda araba oldugu yerde duruyor hareket etmiyor ne oldu anlamadim sizce sebebei nedir saygilar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarkankoro

    Merhaba kolay gelsin arabam renault velsatis dizel v6 motor 3000 cc 2003 model otomatik vites ama geri vitese atigimda araba oldugu yerde duruyor hareket etmiyor ne oldu anlamadim sizce sebebei nedir saygilar
    merhaba.ustalar yardımcı olursa seinirim.benim 240 binde BMW 3.18i aracım var.frene bastığım zaman durmaya yakın tak tak diye ses geliyor bu ses freni bırakana kadar devam ediyor yada vitesi N ye alınca kesiliyor.sanayiye götürdüm.difransiyel dediler.değiştirdiler.ancak hala arıza devam ediyor.yardım ederseniz sevinirim.
  • acey A kullanıcısına yanıt
    Özele mesaj atıldı
  • tarkankoro kullanıcısına yanıt
    Selam Geri vites selenoid sensörü veya arayıcıya baktırınız
  • Selam Aracınız limp mod konumuna geçiyor ve kendini korumaya alıyor p0715 Input/Turbine Speed Sensor Circuit Türbin hız veya basınc sensörü. Aracınızı N ye aldıgınızda gaz verince sallama yapıyormu kaç km aracınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carevellevedat

    Selam Aracınız limp mod konumuna geçiyor ve kendini korumaya alıyor p0715 Input/Turbine Speed Sensor Circuit Türbin hız veya basınc sensörü. Aracınızı N ye aldıgınızda gaz verince sallama yapıyormu kaç km aracınız ?

    Dostum. araç 55 bin km de. Ancak hehangi bir sallama yok.vites geçişlerini hissetmiyorum neredeyse. sadece 1 ' den 2 ye geçerken hissettiriyor. N ye alıp sallanma olayını el freni çekik mi test etmem lazım yoksa?
  • 2004 model polo otomatik dört ileri vitesli bir araç aldım. Alırken oto ekspertiz yaptırdım ve kendim kullandım bir sorun olmadığını söylediler. Ben de sakin kullanımda bir sorun görmedim ta ki biraz devirli kullanayım diyene kadar. Sorun da burada başlıyor sakin kullanım anında herhangi bir sorun yok , vitesler gayet güzel yükseliyor ve düşüyor ama ne zaman ki devirli kullanmak isteyeyim , aniden hızlanmak isteyeyim ya da ışıkta durup akabinde hızlı bir şekilde yokuş çıkmak isteyeyim araç birden ikiye güzel geçiyor ama 2 den 3 'e geçerken devir yükseliyor 4 5 bine kadar sonra vites boşa düşüyor. Gazdan ayağımı çekince bir müddet sonra vites geçiş yapıyor normale dönüyor sadece 2 den 3 devirli geçmek istediğimde oluyor diğer viteslerde böyle bir sorun yok . Ankara'dayım buradaki ustalar şanzımanı indirip bakalım diyorlar belki mekanik belki de beyinden olabilir diyorlar. Bana yardımcı olabilecek arkadaşların yardımlarını bekliyorum. Başından böyle bir sorun geçen var ise bu konuda bilgisi olan var ise veya iyi bir usta bilen var ise lütfen bana yardımcı olunuz. Kendim öğretmenim bu konulardan pek anlamam. Araç 105 binde lpgsiz. Son olarak araçta bobin arızası var idi bobini değiştirince önceden 3 binden sonra boşa atma oluyordu boşa atma sorunu 4bin 5 bin devire kadar geldi . Araçta egsoz emisyon lambası yanıyor ve ustam lambda sensörü arızası var dedi. yardımlarınızı bekliyorum saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alamba -- 23 Mayıs 2016; 12:44:25 >




  • Selam
    Aracınızın km yok gibi ama ben şiddetle tavsiye ediyorum bu kilometrede yag degisimi yapın diye.Selenoid sensörlerinin ölçümünü yaptırın ve şanzıman iç basınç ölçümünü yaptırın.Arıza tespitinde en basit ve ucuzdan devam edin dirak şanzımanı kucaga almayın.Çok yük taşımayıp çok fazla gazlamadıysanız 55 binde birşey olmaz saglıcakla kalınız
  • alamba A kullanıcısına yanıt
    Selam hocam bende Ankara dayım kime gösterdiniz muhtemelen selenoidlerden yapar alttan beyin bölümü sökülüp tek tek kontrol edilecek 3 nolu veya 4 nolu selenoidde arızalı olabilir.Şanzıman yagı degiştimi?
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    aydoğmuşa, gençere ve ismini hatırlamadığım birine daha hepside şanzımanı açmadan bilemeyiz dedi belki mekanik belki de elektronik diyince pek güvenemedim. Yağı değiştirmedim sadace aydoğmuş lifte kaldırıp yağ tıpasını açtı eliyle akan yağa bakıp sorun yok dedi . Telefon ile görüştüğüm çözüm kamil hidrolik beyin dedi izmirden aradığım .hydratest-turkiye ise şanzıman yağındandır hidrolik beyin olsa normalde de yapar dedi
  • alamba A kullanıcısına yanıt
    Selam en mantıklısı alttan açıp selenoid temizligi ve yag ve filtre degişimi operasyonlarda kolaydan zora dogru gidiniz kolay gelsin
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Tesekkur ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jack Daniel's

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jack Daniel's

    Merhabalar, 2001 model E46 kasa 3.20Ci yarı otomatik vitese sahip bir aracım var. Araçta devir kaybı, yağ kaçağı gibi sorunlar yaşadığım için aracı ustaya götürdüm. Tork konvertörü revizeye gitti, pompa sıfırı ile değişti, şanzıman iç tamir takımı geldi (balatalar vs) iç revize yapıldı, yağ ve filtre değişimi oldu. Fakat araçta daha önce hiç olmayan bir sorun için usta beni aradı, sorun araç çalıştırılıp "D" konumuna vites atıldığı zaman araç 2-3 saniye geç dolduruyor. Yani aracı çalıştırıp "P"den "D" konumuna geçirince 3 saniye araç boşta gibi tepki veriyor ve sonra geçiyor "D" ye. Usta bana hidrolik beyinden şüpheleniyorum, ya da tork konvertörü dedi fakat internette yanlış yağ veya eksik yağ'ın bu sorunu yapacağı, balatalar veya pompanın ayarı gibi birçok şey yazmasına rağmen hidrolik beyin ile alakalı olmadığını söylediler bir kaç yerden.. Bu sorun neden olabilir, arabam 15 gündür yatıyor ve neden olduğunu bilmediğim bir sorun çok canımı sıkıyor..

    Bugün başka bir aracın hidrolik beyni ile denedik, bir degisiklik olmadi. Tork konvertoru revize olan yere gidecek yarın bugün sanziman tekrar indi. Gelismeler oldukca karşılaştigim sorunlari ve buldugumuz cozumleri anlatacagim dostlar..

    Alıntıları Göster
    Merhaba
    2000 Model Polo Classic Otomatik.
    Araç önce marşı geç almasından dolayı elektrikçiye gitti ve marş dinamosu değişti. Akabinde araç 3. viteste takılı kaldı. 3 le kalkıyor 3 le gidiyor ne büyüme ne küçülme yapıyor. Bi özel servise götürdüm ve şanzıman beyninde arıza olduğunu söyleyip çeşitili yazılımlar ve tamir çalışmaları sonucu 1.5 ay bekledik ve sorun düzelmedi. Beyne atılan yazılımlar ve işlemler sonrasından da araçtaki arızanın mahiyeti değişmiş ve şimdide 1 le kalkıp 2 ye atıyor devrini alırken boşa çıkıp devir yükseltip tekrar bire alıyor 2 ye gçiyor tekrar boşa atıyor. Sizce mekanik mi yağ mı elektronik mi. kime sorsak herkes birşey söylüyor getirin yapalım diyor ve ben Manisa Soma dayım her adım maliyet.
    Zor durumdayım lütfen tecrübelerinizzi aktarın yardım edin.
    Selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogzakyz

    Merhaba
    2000 Model Polo Classic Otomatik.
    Araç önce marşı geç almasından dolayı elektrikçiye gitti ve marş dinamosu değişti. Akabinde araç 3. viteste takılı kaldı. 3 le kalkıyor 3 le gidiyor ne büyüme ne küçülme yapıyor. Bi özel servise götürdüm ve şanzıman beyninde arıza olduğunu söyleyip çeşitili yazılımlar ve tamir çalışmaları sonucu 1.5 ay bekledik ve sorun düzelmedi. Beyne atılan yazılımlar ve işlemler sonrasından da araçtaki arızanın mahiyeti değişmiş ve şimdide 1 le kalkıp 2 ye atıyor devrini alırken boşa çıkıp devir yükseltip tekrar bire alıyor 2 ye gçiyor tekrar boşa atıyor. Sizce mekanik mi yağ mı elektronik mi. kime sorsak herkes birşey söylüyor getirin yapalım diyor ve ben Manisa Soma dayım her adım maliyet.
    Zor durumdayım lütfen tecrübelerinizzi aktarın yardım edin.
    Selamlar

    Alıntıları Göster
    2011 otomatik chevrolet aveo sahibiyim. Aracı yeni aldım. Araç motor kaputunu açınca motorun çok sıcak olduğunu fanın çalışmadığını görüyorum. Bu ısınma olağan mıdır? Radyatör fanından bahsediyorum motoru soğutan. Bu fan ne zaman devreye firer. Mesela klimayı açtığımda hemen çalışmaya başlıyor kapatınca fan da duruyor. hareret göstergesinde hareret belirtisi yok. Böyle olunca kıllandım acaba hareret göstergesi de mi çalışmıyor diye. Sıkıntılı giden bir durum var mıdır acaba?




  • ogzakyz O kullanıcısına yanıt
    Selam
    İlk olarak takılı kaldıgı zaman tamirciye uzaksanız kutup başını çıkartın 10 dk bekleyin yeniden takıp çalıştırın fabrika yarlarına geri döner.Şanzımanı üzerinde arayıcıya yakın bir vites sensörü var devere göre vitesi yükseltip düşürür onu kontrol ettiriniz.Kanımca arızanız elektronik kolay gelsin.
  • @sL@N kullanıcısına yanıt
    Selam
    Motor ısısı 90 dereceye kadar yükselir sıcak olması normal.Dik arampa çıtıgınızda durup kaputu açıp bakın.Zaten klima açılınca çalışıyor diyorsunuz problem yok gibi gözüküyor serviste makineye baglatırsanız motor su sıcaklıgını net görürsünüz iyi günler
  • 
Sayfa: önceki 137138139140141
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.