Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (118. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.554
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 116117118119120
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Merhaba ustam,

    Benim şöyle bir problemim var araç 2001 model otomatik benzinli 1.6v scenic araçta yeni revizyon yapıldı yalnız p deyken ilk açtığımda motoru ısıtırken sesi değişerek otomatik şanzıman arızası yanıyor kontağı kapayıp açtığımda giderken herhangi bir sorun yaratmıyor ne vuruntu var ne ses var normalmiş gibi ama aracı ilk açtığımda bu şekilde problem oluyor.


    Şimdiden teşekkürler cevabın için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi moncher -- 11 Nisan 2015; 9:44:59 >
  • moncher M kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Aracınız kaç km de?Revizyon motoramı yoksa şanzımanamı yapıldı?
  • Iyi günler fluence bva vites Aracim var 60 binde vites geçişlerinde herhangibir sıkıntı yok malum servis yağ ömürlük diyor ama ben yağı ne zaman değiştirmem gerekiyor ve degistirken nelere dikkat etmeliyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hsn_33 kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Ortalama şanzıman yag ömrü 4 yıl veya 60 bin km dir.Servislerin geneli aynısını söyler ama hiç bir yag ömürlük degildir.Şanzıman yaglarının ısınma durumlarına göre yıpranır ve viskozite özelligi bozulur yaglama ve koruma özelligi kaybolur.Zaten yag degişim masrafı çok para tutmaz.Ben ve çevremdeki arkadaşlarımın her sene km ye bakmadan şanzıman yaglarının degişimini tavsiye ederim.Şanzımanın revizyon zamanı ve vites atışları dolumları muazzam fark eder.Tabiki tercih sizin
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    198binde şanzımana revizyon yapıldı aracı sadece ilk açtığımda 2 3 dk sonra şanzıman arıza ışığı yanıyor ve sanki bir yere sürtme varmış gibi ses çıkarıyor kontağı tekrar kapayıp açtıktan sonra herhangi bir sıkıntı yapmıyor
  • moncher M kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Anlattıgınız tork konvektörden yapar Tork konvektör revizyonmu oldu yenisimi alındı.Isınıp yag rejime geçince sesi keser
  • Hocam Merhaba,

    Jaguar S Type 3.0 V6 2000 Aracina sahibim.

    175000km de. Arac uzun süre sürüldükten sonra arada bir Vites gecisinde bosa sayiyor. Mesala 2 den 3 e gecerken Devir sayisi yükseliyor Gaz verildiginde ama hizda bir sey yok. Sonra yavasladiktan sonra tekrar düzeliyor. Bu sorun bazen Kickdown sirasindada olabiliyor.

    Aracta herhangi bir hata mevcut degil, üstelik Sanziman ustasi tarafindanda baktirdigimda Gecisler vs. cok normal denildi.

    Yurtdisindayim, bir fikriniz varmi?
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Pek bilgim olmamakla beraber bugünde şunu gördüm aracı sadece park halinde bekletirken bu arıza veriyor. Yani aracı çalıştırdıktan sonra 2 3 dakika beklemeden hareket edersem arıza yapmıyor ama bekleme durumundayken arıza ışığı yanıyor. Usta beyinle ilgili bir sorun olabileceğini söyledi ama eminde değilim kimseyede güvenemiyor insan hele ki şu durumdan sonra günlerce ustada kaldı araba ama sonuç değişmiyor. Neyse sanırsam iyi bir usta bulana kadar böyle kazık yemeye devam edecekmişiz gibi. Teşekkürler bilgilendirme için.
  • moncher M kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Şanzıman park halinde iken Tork konvektör yagı basar ve basınc olur.Basınç düşük olursa arıza lambası yanar.Aracınızın beynine elletmeyin derim.Başka ustalarada gösterin ortak karar veriniz.
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Bilgi ve paylaşım için öncelikle teşekkürler.

    Çok sorun değil ama burayı takip ettiğim için bende sormak istedim. Aracım; 2004 Model Mazda 6 yani ilk Mazda 6'lardan. 4 ileri tork konvertörlü otomatik şanzımana sahip ve ben memnunum. Gelelim sorularıma; şanzıman süzgeci ve yağı 70 bin km de değiştirilmiş ve şu anda araç 120 bin km de. Aracı çalıştırıp yürüdükten sonra durduğumda boşa alıp tekrar vitese aldığımda hafif bir şekilde belli belirsiz sarsıntı oluyor, araç kendisini ileriye atıyormuş gibi hareket etmek istiyor ama etmiyor kalıyor sonra tekrar yükleniyor hafif bi öne atılmayla kesiklik aynı anda oluyor sonrasında ise sıkıntı veya sorun oluşturmuyor. Vites geçişleri gayet sessiz ve hissedilmiyor. Bu bir sorun mudur? yoksa şanzımanın genel çalışma şekli bu mudur? Teşekkürler.
  • Merhaba
    Şanzman yag degişimi bakımını yapıldımı?.Genelde şanzımanlar 3 vites tası arıza yapar.Ama ilk olarak selenoidlerin temizligini yaptırın arızayı arıza tespit cihazında göremez. Selonoidin elektronik arızasını verir ama sıkışmasını veya kısmi tıkalı olmasını göstermez.Araç haraket halindeyken test cihazına takdırın

    Glycol contamination in ZF automatic transmission. Transmission replaced with recon unit. Radiator replaced with new unit.
  • e-rose kullanıcısına yanıt
    Sorum komik olacak ama vitesi boştan d ye alırken frene basıyormusunuz?

  • Yurt dışında oldugunuzdan Birde bu siteye göz atın derim

    http://forum.roadfly.com/threads/4461110-2000-S-Type-transmission-problems
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carevellevedat

    Sorum komik olacak ama vitesi boştan d ye alırken frene basıyormusunuz?



    Hayır desem, daha da mı komik olur?



    Anladım ben olayı, teşekkürler. Peki bu kilometre ve daha önce yapılan bakımlar dikkate alındığında; yakın zamanda yaptırılacak herhangi bir rutin bakım var mıdır?
  • carevellevedat kullanıcısına yanıt
    Yasli bir Dede den almistim araci. Cok temiz bakimliydi, Aracin altindan bakildiginda Sanzimanin üzerinde renkli kalemler ile cizilmis bölgeler var.

    Degismis olarak biliyorum fakat kac binde emin degilim.

    Verdiginiz site malesef acilmiyor bende. Büyük ihtimal Selonoid olabilir diyorsunuz. Tesekkürler arastiracagim.
  • e-rose kullanıcısına yanıt
    Tahmin ettigim gibi.Hiçbir zaman vitesi boşa atıp rampa aşagıya ekonomi olsun diye sallamayın.Mümkünse en az 2 dakika motor ısınsın.Ben şahsen km ye bakmadan her sene şanzıman yag ve filtresini degiştiririm zaten çok para tutmaz.Aracınız çok yüklü iken fazla sıkıştırmayın.Otomatik kullanmayı bilmeyenlere arcınızı vermeyin.Aracınız çamura,kuma saplanırsa zorlayıp patinaj yaptırmayın.Hele mazdanın şanzımanını istenizde bozamazsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carevellevedat

    Tahmin ettigim gibi.Hiçbir zaman vitesi boşa atıp rampa aşagıya ekonomi olsun diye sallamayın.Mümkünse en az 2 dakika motor ısınsın.Ben şahsen km ye bakmadan her sene şanzıman yag ve filtresini degiştiririm zaten çok para tutmaz.Aracınız çok yüklü iken fazla sıkıştırmayın.Otomatik kullanmayı bilmeyenlere arcınızı vermeyin.Aracınız çamura,kuma saplanırsa zorlayıp patinaj yaptırmayın.Hele mazdanın şanzımanını istenizde bozamazsınız

    Sonsuz teşekkürler. Allah herkese kazasız belasız günlerde aracını kullanmayı nasip etsin.
  • Benim sorum otomatik Şanzımanı manuel bir şanzımanla değiştirebilir miyiz?
    Örneğin Otomatik Bir Captiva ya(Manuel Şanzımanı yok) başka bir model veya sıfır bir şanzımanı takabilir miyiz?
  • Benim sorum otomatik Şanzımanı manuel bir şanzımanla değiştirebilir miyiz?
    Örneğin Otomatik Bir Captiva ya(Manuel Şanzımanı yok) başka bir model veya sıfır bir şanzımanı takabilir miyiz?
  • tekrardan mrblar..
    1990 model r25 otomatik aracım xr25 cihazına bağlattığımda şanzıman yağ sıcaklık devre arızası veriyor.yağ sıcaklığını 80 derece gösterirken birden 150-180 lerde gösteriyor falan :) sanırım buda otomatik arıza lambasını yakıyor ve aracım koruma moduna geçiyor.
    AR4 şanzıman var
    bu yağ sıcaklık devresi nerede olmuş oluyor müşir yada sensörü vardır herhalde ama nerede yardımcı olabilirmiisniz..şanzıman içeriisnde mi yoksa dışarıda görülebilecek yerde mi.
  • 
Sayfa: önceki 116117118119120
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.