Şimdi Ara

Ford Focus C-Max

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9.709
Cevap
28
Favori
858.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.C-max araç kullanan arkadaşlar özellikle continental sportack2 lastikle kullanan arkadaşlar yola tutunamama veya lastikte baloncuk ile karşılaşan oldumu..
    2.Araç bilgisayarında test menüsü varmı.. Buna ulaşabilen oldumu ( dizel ghia )
    3. Araç içi tıkırtı sorunu yaşayan varmı ne şekilde çözdünüz..

    [ Edit : Konu başlığı biraz daha açıklayıcı olması için değiştirildi. Lütfen ilk mesaj ı biraz daha zenginleştirelim. Fotoğraflar araç hakkında genel bilgileri ilk mesajda toplıyalım.
    Anlayışınız için teşekkürler ... ]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi surucu -- 26 Mayıs 2006; 12:25:20 >



  • Arkadaşım,
    Öncelikle aracın hayırlı olsun, çok doğru bir tercih diyorum.
    Sorularına gelince,
    Aracım henüz 1000 km de bu nedenle lastiklerde bir sorun için çok erken diye düşünüyorum. Şu ana kadar ses de gelmedi. 2 sorun hakkında bilgim yok. Ancak yakıt tüketimi konusunda şimdilik biraz fazla yaktığını düşünüyorum 9 - 10 aralığında.. bu konuda bilgin varmı..
  • Güle güle kullan kazasız belasız..

    Birçok forumda tatışılmış ancak ilk 1500 km boyunca (araç için verilen rodaj süresi) biraz fazla yakacağı kimine göre bu kilometreden sonra kimine göre ise 5000 km den sonra yakıt tüketiminin düşeceği belirtilmiş benim aracımda 2200 km de şu anda 6-6.5 litre arasında tüketim değerleri gösteriyor..

    Zaman içerisinde düşeceğini tahmin ediyorum..
  • test menüsüne girdim 2006 model
    lastiklerim goodyear mennumum
    ses var ama az cd çaların kenarından hafif tıkırtı geliyo
  • Merhaba

    Diğer forumda belirtilen herşeyi yapmama rağmen bir türlü test menüsüne giremedim.. Sende ay tozu ghia vardı galiba.. fırsat bulursan bir kez daha yazarsan sevinirim.. Diğer forum tamamen sedan hb kapışmasına döndüğü için böyle bir konu açtık..

    Ayrıca tıkırtıda hemen hemn aynı yerden geliyor. Cd çaların üst kısmından azıcık baskı uygularsan ses kesiliyor.
  • Arabayı çalıştırmadan önce yol bilgisayarı koluna basılı tutarak çalıştırın bi süre basılı tutun. O kendisi başlar zaten bi bip sesi duyulur çalışırsa.
  • Bu yöntemi denedim yaklaşık 15 saniye kadar basılı tuttum ama olmadı kontak anahtarını 1 konumuna getirip reset tuşana basarak arabayı çalıştırdım ancak yine giriş yapmak mümkün olmadı. Acaba süre açısından yeterince basılımı kalmıyor... Açıkcası çözemedim..
  • arkadaşlar anladığım kadarıyla c-max kullanıcıları olarak forumda görülüyoruz. okuduğum kadarıyla hatchback ve sedan tartışmaları var. c-max i pek tartışan yok. c-max olan arkadaşları bu forumda bir araya getirmeye çalışalım diyorum. c-max i olanlar ve düşünenler buyursunlar.
  • 2004 hazirandan beri dizel ghia cmaxi shortcontact2 lerle kullanıyorum...

    1) Conti sportcontact2 segmentinde çıktığı dönem testlerinde en iyi yol tutan lastik. düşük yanak ve contilerin genel nanemollalığı nedeniyle balon yapma riski yüksek. Beni 5-10bin arası dolmuş sıkıştırdı ve sağ önle kaldırıma çıktım. lastik yanaktan yarıldı. tamir ettirdim. O lastiği arkaya aldım arkadaki sağlamı öne taktırdım . 1 ay sonra da kendim hatası sonucu parkederken çok hızla yine sağ önü (yani sağlamı ) kaldırıma sürttüm bişey olmadı ama yanaktan biraz kalktı. Lastikçiler bile bişey olmaz dedi ama ben arabayı eşim de kullanıyor ne olur olmaz diye. 2 adet daha aldım ve önlere taktım. Şu an arkalarım 33000 önler 25000de falan. Yol tutuş, ıslak performansı, frenaj kısaca yaz lastiğinden beklediğim herşeyde çok iyi...Sadece zamanla gürültüsü arttı. Bu lastiği özellikle 55 yanaklı olduğu icin arabada ağır olduğu için yanaktan korumak lazım..Arabaya yeni lastik takmam gerekse yine aynısını veya(pirelli P7) alırım. Fordun bu modllere koyduğu diğer lastikler ilginçtir ultra yüksek performans lastiği değil (mesela michelin pilot primacy, goodyear eagle NCT5) oysa bu ultra yüksek performans lastiği...

    resete basılı iken anahtarı II konumuna getirmen lazım eğer I konumuna getiriyorsan test menüsüne girmez.

    Cmaxlerin en kronik iç mekan tıkırtısı SONY CD çaların arkadak kabloları nedeniyle yerine tam oturmamasıdır. CD çalara parmakla basılınca ses kesilir. Servisin CD çaları çıkartıp kablolarını adam gibi gizleyip yeniden takması lazım. Ben bu işlemi iki kez yaptırdım ve 1 yıldır ses yoktu. A direklerinin ön göğüs ile birleştiği köşelere de köpük sıkılabilir.

    Bu forum genel amaçlı bir forum. Cmax hakkında konuşmak için çok uygun değil..Ülkemizde zaten birkaç ford forumu var (ben hatta birinde moderatörüm). O forumlar daha uygun..




  • Merhaba arkadaşlar...
    Ben de bir araç almayı düşünüyorum. Ancak henüz kesin kararımı veremedim. Forumlarda c-max hakkında çok kötü eleştiriler okudum. Pek iyi bir araba olmadığını söylüyorlar. Fakat ben eş dosttan tam tersi olumlu eleştiriler duydum... Çok kararsızım, lütfen gerçek ve samimi fikirlerinizi benden esirgemeyin...
  • test menüsüne girince ne oluyor? yani neler yapabiliyoruz?
  • Verdiğin bilgiler için sağol, test menüsünü akşam denerim. Lastik konusundaki merakım ise şikayetlere ilişkin bir sitede c-max kullanıcısı bir arkadaşın 120 km hızda patlayan lastiği için yazmış oldukları.. Patlamaya neyin sebeb olduğu cözülememiş herhangi bir dış etkene ilişkin emare ve cant üzerinde yapılan incelemede de problem bulanamamış bu nedenle sıkıntı yaşayan varmı öğrenmek istemiştim..
  • Merhaba,
    Öncelikle ne almak istediğine karar vermelisin. Gözüne hoş gözüken bir kasamı yoksa motor peşindemisin. genellikle araç alımında estetik ön planda olup motor kaputunun altında ne olduğu pek aklımıza gelmez. Eğer teknolojisini takip ettiğin ve beklediğin bir motor var ise kesinlikle önce motoru seç kasa ve donanım olayını motor üzerine kur. Ben uzun süredir 1.6 109 hp 240 tork tdci motoru bekliyordum. Bu motoru Citroen, peugeot ve ford getirdi. Kendimce kıyaslama ve araştırmadan sonra forda karar verdim. Daha geniş ve fonksiyonel olması biraz jip hissi vermesi ve bazı ufak tefek donanım farklılığından ötürü c-max aldım. Kesinlikle tavsiye ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kyrie eleison

    Merhaba arkadaşlar...
    Ben de bir araç almayı düşünüyorum. Ancak henüz kesin kararımı veremedim. Forumlarda c-max hakkında çok kötü eleştiriler okudum. Pek iyi bir araba olmadığını söylüyorlar. Fakat ben eş dosttan tam tersi olumlu eleştiriler duydum... Çok kararsızım, lütfen gerçek ve samimi fikirlerinizi benden esirgemeyin...




  • @surucu: yukarıda yanlış yazmışım. Contilerin balon yaptığı hakkında..Balon yaptığını görmedim duymadım ancak yanaktan yarılabiliyor ve dediğim gibi yanak kauçuğu ufak sürtmelerle kalkabiliyor. Belki arkadaşının arabasında da böyle bir sürtme nedeniyle zayıf nokta vardı (zaten lastiklerin en zayıf yeri oradır) ve bir çukur veya tümsekte oradan yarıldı. Sık sık yanakları kontrol etmek lazım demek ki..

    @YOLLARDA : Test menüsünde pek önemli bişey yok. En önemlisi arabanın cluster firmware yazılımını öğreniyorsunuz. ROM level veya target NVM level olarak bakabilirsiniz. Araba 2004 ise ROM level 424 olmalı (422 ise son yazılım güncellemesi yapılmamış demektir). 2005 modellerde 535 541 gibi yazılımlar var sanırım. Yeni yazılımlar da değişmiş olabilir. Bu yazılımlar 2004lere yüklenemiyor.

    @kyrie eleison : herkesin fikri veya önceliği farklıdır. benim eleştirdiğim bişey veya beğendiğim bişey sizin için önemsiz olabilir. Mesela şikayetvar. com da ilk Cmax şikayeti zincir takan birinin arabasında ABS sensörünün bozulması nedeniyle 1 milyar masraf yapması dolayısıyladır. Oysa arabanın kitapçığında bu özellikle yazar ve zincir biraz gevşerse ABSye zarar verir denir. Benim için yol tutuş (o kadar yüksek) bir arabada en önce gelir, sizin için iç mekan tıkırtıları: Ben o yüzden Scenic'i beğenmem siz ise Cmax'i. Şu eleştirilerin ne olduğunu söylerseniz biz de ona göre yorum yaparız.




  • Sayın Lord,
    Uzun süredir ford focus c-max kullandığınız ve aracı iyi tanıdığınız görülüyor. Ben aracı alalı henüz 1 ay oldu. Araçtan en iyi şekilde yararlanmak ve tüm özelliklerini öğrenmek için elimden geldiğince araştırıyorum. Sizin özellikle dikkat etmem gerektiğini düşündüğünüz püf noktaları varmıdır.
    Yakıt güvence sistemi nedeniyle opet kullanmak zorunda bırakılmamıza rağmen diğer yakıtların daha iyi ve performanslı olduğunu duydum ne dersiniz.
  • Shell, Total (az sayıda), OPET ve PO (nisbeten uzun süreler) kullandım. En son BPde karar kıldım. BP ultimate dizel ile bana göre araba daha sarsıntısız, daha sessiz ve daha atak. Ancak tüketim acık fazla gibi. Olsun performans, sessizlik ve sarsıntısızlık benim için çok daha önemli.

    Yalnız bir noktayı ifade etmeliyim: Bizim ilk modellerde turbo ve hava filtresi arasındaki hortumda bir konfigürasyon hatası vardı. FORD bir servis bülteni ile bunların değiştirilmesi gerektiğini bildirmişti (ancak bizde tüm otomobil firmaları bu tür şeyleri uygulamaz). Bende o hortumdan azcık yağ kaçağı oldu. Sonra BEN ŞİKAYET EDİNCE garantiden o hortum değişti. bu sırada MAF sensör de kirlilik saptandı. Temizlenip takıldı düzelmezse değiştirilir dendi. Ancak 6 ay sonra temizliğin yeterli gelmediği anlaşıldı ve o da garantiden değişti. BAZILARI MAF SENSÖR ARIZASININ SADECE BOZUK YAKITTAN KAYNAKLANACAĞINI; yani benim beğendiğim BP yakıtının kötü olabileceğini söylüyorlar. İnşallah MAF sensör problemim tekrarlamaz..

    Bence siz kendiniz deneyerek karar verin..

    Araç ile en önemli bilgiler: Kesinlikle derin sulara girmeyin. Yanınızda sümbüllerin palioların geçtiği derince su birikintilerinde kalabilirsiniz. Çünkü hava emiş aşağıda ve su alabiliyor(bir arkadaşın başına geldi). eurodizel kullanın, kapatmadan önce biraz rölantiden çalıştırın.




  • Sn Lord,
    Bilgiler için teşekkür ederim. Geçen gün İzmir'de yağan yağmur sonrası biraz derin su vardı. Herkes çekinerek geçerken ben aracın yüksek ve dizel olduğu düşüncesiyle gönül rahatlığıyla kasmadan yürüdüm gittim. demekki verilmiş sadakamız varmış. Bu arada birkaç topikte EGR VALFİ diye birşey varmış onlardanda sorun çıkabiliyormuş. Üstad bu nedir.
  • Evet nihayet test menüsüne girmeyi becerdik dediğin gibi kontak II konumundayken bir süre bekleyince test menüsü geldi. Yazılımlar yenilenmiş içinde şöyle bir gezindik ve çıktık.. araç motor ısısı, yakıt, akü amperi ve buna benzer bir çok konuda bilgi mevcut..

    Teşekkürler


    quote:

    Orjinalden alıntı: Lord of the Potatoes

    2004 hazirandan beri dizel ghia cmaxi shortcontact2 lerle kullanıyorum...

    1) Conti sportcontact2 segmentinde çıktığı dönem testlerinde en iyi yol tutan lastik. düşük yanak ve contilerin genel nanemollalığı nedeniyle balon yapma riski yüksek. Beni 5-10bin arası dolmuş sıkıştırdı ve sağ önle kaldırıma çıktım. lastik yanaktan yarıldı. tamir ettirdim. O lastiği arkaya aldım arkadaki sağlamı öne taktırdım . 1 ay sonra da kendim hatası sonucu parkederken çok hızla yine sağ önü (yani sağlamı ) kaldırıma sürttüm bişey olmadı ama yanaktan biraz kalktı. Lastikçiler bile bişey olmaz dedi ama ben arabayı eşim de kullanıyor ne olur olmaz diye. 2 adet daha aldım ve önlere taktım. Şu an arkalarım 33000 önler 25000de falan. Yol tutuş, ıslak performansı, frenaj kısaca yaz lastiğinden beklediğim herşeyde çok iyi...Sadece zamanla gürültüsü arttı. Bu lastiği özellikle 55 yanaklı olduğu icin arabada ağır olduğu için yanaktan korumak lazım..Arabaya yeni lastik takmam gerekse yine aynısını veya(pirelli P7) alırım. Fordun bu modllere koyduğu diğer lastikler ilginçtir ultra yüksek performans lastiği değil (mesela michelin pilot primacy, goodyear eagle NCT5) oysa bu ultra yüksek performans lastiği...

    resete basılı iken anahtarı II konumuna getirmen lazım eğer I konumuna getiriyorsan test menüsüne girmez.

    Cmaxlerin en kronik iç mekan tıkırtısı SONY CD çaların arkadak kabloları nedeniyle yerine tam oturmamasıdır. CD çalara parmakla basılınca ses kesilir. Servisin CD çaları çıkartıp kablolarını adam gibi gizleyip yeniden takması lazım. Ben bu işlemi iki kez yaptırdım ve 1 yıldır ses yoktu. A direklerinin ön göğüs ile birleştiği köşelere de köpük sıkılabilir.

    Bu forum genel amaçlı bir forum. Cmax hakkında konuşmak için çok uygun değil..Ülkemizde zaten birkaç ford forumu var (ben hatta birinde moderatörüm). O forumlar daha uygun..





  • quote:

    Orjinalden alıntı: surucu

    Güle güle kullan kazasız belasız..

    Birçok forumda tatışılmış ancak ilk 1500 km boyunca (araç için verilen rodaj süresi) biraz fazla yakacağı kimine göre bu kilometreden sonra kimine göre ise 5000 km den sonra yakıt tüketiminin düşeceği belirtilmiş benim aracımda 2200 km de şu anda 6-6.5 litre arasında tüketim değerleri gösteriyor..

    Zaman içerisinde düşeceğini tahmin ediyorum..

    girebildiğinize sevindim
    acaba o tıkırtı için cdplayerı söktürsem daha farklı bir problemle karşılaşırmıyım

    zaten izmir otokoça güvenmiyorum
  • Açıkcası bende kara kara düşünüyorum ama açtırmıyacağım galiba
    Asfaltta tıkırdamıyor ancak hafta sonu seferihisara gidip geldim mıcırda tıkırdadı durdu. Sürücü tarafında emniyet kemerinin üzerinde tavana yakın bir yerden de çıtırtı geliyor. Birde bir çok topikte sorun edilen aracı stop ederken aşağıdan gelen takırtı var oda eksoz bağlantıları ile ilgili galiba gerçi soğuklar bastırınca dikkat ettim 2 gündür hepsinin soluğu kesildi..




    quote:

    Orjinalden alıntı: yusufk


    quote:

    Orjinalden alıntı: surucu

    Güle güle kullan kazasız belasız..

    Birçok forumda tatışılmış ancak ilk 1500 km boyunca (araç için verilen rodaj süresi) biraz fazla yakacağı kimine göre bu kilometreden sonra kimine göre ise 5000 km den sonra yakıt tüketiminin düşeceği belirtilmiş benim aracımda 2200 km de şu anda 6-6.5 litre arasında tüketim değerleri gösteriyor..

    Zaman içerisinde düşeceğini tahmin ediyorum..

    girebildiğinize sevindim
    acaba o tıkırtı için cdplayerı söktürsem daha farklı bir problemle karşılaşırmıyım

    zaten izmir otokoça güvenmiyorum




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.