Şimdi Ara

Clio Brc Lpg Depriyaj+Fren ve Motorun Stop Etmesi Problemi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
4.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    2006 Clio Symbol 1.4 Alize + BRC Kit aracım sabah ilk çalıştırmasında belli bir süre gittikten sonra vites büyüktmek ya da küçültmek için debriyaja bastığım anda stop ediyor, bir dahaki çalıştırmam da ise tek marşta çalışıyor ve problemsiz devam ediyor.

    Fakat bazen öyle yerlerde stop ediyor ki, ışıklarda 2 defa kaza atlattım.

    Sırf bunun için Lpg ustasında

    -Filtre
    -Buji
    -Antifreeze

    değiştirdim. Fakat ustamelinde uygun kablo olmadığı için lpf beynine giremedi. Lpg ustam aracın subap ayarlarının yapılması gerektiğini, aracın rolantisinin dengesiz olduğunu söyledi.

    Daha sonra mekanik ustama götürdüm. Sırasıyla

    -Kelebek kutusu
    -Rolanti valfi
    -Kartör sensörü (Motor ısı sensörü)
    -Lambda (oksijen) sensörü

    Problemleri olabileceğini söyledi.

    Lpg ustam kelebek kutusunu zaten temizlemişti.

    Arkadaşlar deneme yanılma yöntemi ile tonla para harcamak istemiyorum. Bu problem başına gelen varsa (ki internette bayağı bu şikayetten var) lütfen yardım etsin.







  • 2008 Clio Symbol 1.4 16 Valf Expression + OMVL sıralı sistem...
    Hikayelerimiz hemen hemen aynı...
    Kazalardan ustalara, tahminlerden masraflara kadar...
    Filtre, buji, buji başlığı değişimleri ve kelebek temizliği aynen yapıldı.
    Sonuç SIFIR.
    Virajlarda kaza atlattım defalarca. Biraz alıştım gerçi ama bazen sinir oluyor insan.
    Uğraşmaktan da vazgeçmiş gibiyim açıkçası.
  • Özellikle 1.4 cliolar için çok alışılageldik bir problem gibi...

    Zaten dikkat ederseniz clioların kelebek kutusu plastik, yani sıcaktan ya da darbelerden hemen zedelenicek bir yapı.

    Megane ve lagunaların ki ise metal.

    Ben önceleri lpgden olduğunu düşündüm, fakat geçenlerde benzinde de aynısını yaptı. Rolantiyi dinleyen ustalar arabada normal olayan bir şeylerin olduğunu söylediler. En son ihtimal sübap ayarı ve labda sensörleri.

    Virajlarda ya da ışıklarda yamasa sorun değil ama denk geliyor yokuş aşağı da yapıyor, sakat, bu sorunu çözmemiz gerek.

    Servisleri arıyorum en azından fiyat biçsinler diye adamların umrunda değil...

    Clioyu çok seviyorum fakat bu problemi beni üzdü.

    Yarın yada cumartesi bahsedilen temizlikler de yapılacak,

    İçimden bir ses şu ısı ayar sönsöründen olduğunu söylüyor ya hadi hayırlısı...

    Ama nette aramaya devam ediyorum...




  • Ayrıca denemelik yakıt katkısı da kullanıcam, önerisi olan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NafirKeyh

    Ayrıca denemelik yakıt katkısı da kullanıcam, önerisi olan var mı?

    motorsilk iyidir
  • Siz kullandınız mı peki? Bir faydasını gördünüz mü acaba?
  • bogaz kelebegi bende ilk temizlendiğinde 20 gün kadar bu sorundan kurtulmuştum ama tekrar başladı stop etme aynen arkadaşın dediği gibi benim araçta 1.4 clio .kelebek tekrar temizlendi ama bu kez fayda etmedi yine stop ediyor.

    ilk tamirde bende buji uclarının araları kısaltılmıştı lpg de daha kısa olması gerekiyormuş galiba bir de piyasada lpg bujisi denen bujiler varmış gerçi orjinal buji kullanın deniliyor ama acaba bujiden olur mu diyecem :( gerçi benzinde de yapıyor...offf çok can sıkıcı..

    özel mesajda attım hocam size gelişmelerden haberdar ederseniz sevinirim.

    benim araç boyacıda bi kaza atlattık hafta sonuna anca çıkacak ben geçen gittiğim yere tekrar gideceğim cumartesi olmazsa servise gideceğim siz servise gittiniz mi acaba.
  • ALINTI

    "arkadaşlar benim akme sıralı sistemli 2004 model 1,4 clio henüz 70000 km de aracım var henüz yeni aldım ve aracım tekliyerek çalışıyordu sabahları ise çalıştırdıktan sonra motor ısınana dek ikide bir yavaşlarken stop ediyor ve rampalarda bayılıp stop ediyordu ve ısınsa bile rolantide sarsıntılı çalışıyor düşük devirde çalışıyor ve geç hızlanıyordu en son yolda kaldım. meğersem ustanın dediğine göre arabanın tüp ayarı bozulmuş yalnızca benzinde çalışıyormuş ve sbop sıkmış dedi neyse tamirciye bıraktım işi bittiğini söyledi ve gittim aldım aracım gerçekten şu an hiç bir sorun kalmamış ustanın dediğine göre tüp ayarı bozulmuş yeniden yapılmış, ve sibop sıkmış olduğunu ve ayarladığını söylede. arkadaşlar sizlerden isteğim bu adam bana doğrumu söylemiş ve bu araç daha sonrada yine aynı sorunu yaratırmı bana yardımlarınızı bekliyorum. "


    aşagıdaki linkten alıntı

    http://forum.donanimhaber.com/m_28204404/tm.htm

    -------------------------------------------
    subap sıkışması yada ayarından kaynaklı yolda stop etme sorunu ile alakalı bir kaç yazı okudum ama yeni araçlarda subap ayarını otomatik yapıyormuş bizim cliolarda durum ne didir bizim araçlarda böyle bir sorun oluşur mu subap sıkışması aracı yolda debriyaja basınca stop ettirir mi.




  • Aracımı cumartesi günü götüreceğim usta subap ayarlarının da ihtimaller dahilinde olduğunu fakat aracın subaplarının otomatik olduğu için düşük ihtimalli olduğunu söyledi.

    Daha önce problemime çözüm ararken bulduğum bilgilerde de subap ayarı yapılarak problemi çözen arkadaşlar var.

    Dediğim gibi artık tüm ihtimaller değerlendilerek bir tamir yaptırmayı düşünüyorum. Umarım kelebek ya da rolanti valfindeki pislik bu tür problemlere sebebiyet veriyordur da durduğumuz yerde masrafa girmeyiz...
  • inşallah temizleme ve ayar yapma işleri ile sorun çözülür.cumartesi bende araç hazır olursa gideceğim yazarım buradan sonucu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hk@n

    quote:

    Orijinalden alıntı: NafirKeyh

    Ayrıca denemelik yakıt katkısı da kullanıcam, önerisi olan var mı?

    motorsilk iyidir

    Hocam performansta ve yakıt tasarrufunda etkisini azda olsa gördüm.ancak sizin sorununuz için işe yarayacagını hiç sanmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NafirKeyh

    Aracımı cumartesi günü götüreceğim usta subap ayarlarının da ihtimaller dahilinde olduğunu fakat aracın subaplarının otomatik olduğu için düşük ihtimalli olduğunu söyledi.

    Daha önce problemime çözüm ararken bulduğum bilgilerde de subap ayarı yapılarak problemi çözen arkadaşlar var.

    Dediğim gibi artık tüm ihtimaller değerlendilerek bir tamir yaptırmayı düşünüyorum. Umarım kelebek ya da rolanti valfindeki pislik bu tür problemlere sebebiyet veriyordur da durduğumuz yerde masrafa girmeyiz...

    hocam naptınız gittiniz mi ustaya.Ben gittim pc ye tekrar baglandı yine bişi çıkmadı usta gaz kelebeğini değişelim dedi yokmuş kendinde sipariş verelim dedi ben değişmesini istemediğimden bişe demedim. çarşambaya gelir dedi.ben aracı 2 ay kadar önce almıştım bagajda bir poşet içinde buji ve bir kaç vida bir parça va birde ateşleme bobini var dı bu gün aklıma geldi poşete baktım bagajdaki ateşleme bobini görünce nette biraz araştırdım bizim clio alarda bu bobin sorunu epeyce varmış. nette bunu buldum

    http://forum.donanimhaber.com/m_33473360/tm.htm

    ben bugün orjinal buji taktırdım sanmıyorum düzelsin ama.hafta içi servise gideceğim.

    düzeltme: yanlış link vermişim düzelttim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halilcc -- 3 Aralık 2011; 20:24:48 >




  • Cumartesi günü ustayla aracın sorununu gidermek için enine boyuna inceledik.

    -Kelebek kutusu temizlendi ve denendi.
    -Rolanti Valfi temizlendi ve denendi.
    -Krank sensörü ustadaki ile değişti.
    -Motor subap ayarı yapıldı.
    -Bujilerin ucunun karardığını gören usta (daha 10 gün önce lpg ustası aldırdı bosh) yanma işleminin verimsiz olduğunu söyleyerek elinde çıkma orjinallerle değiştirdi.

    Usta tanıdık olduğu için 1 hafta dene ve görelim dedi. Önümüzdeki 1 hafta boyunca olanları buraya ekleyeceğim.

    Subap ayarının böyle bir şey olduğunu hiç düşünmemiştim.

    Usta motor kapağını açınca elindeki sentille emme subaplarını 0.15 (zorlayarak geçiyor neredeyse 0.10) egzos subaplarını 025 olarak ayarladı ki elindeki programda clio 1.4 için önerilen mesafe bunlar.

    Lpg ustam bujilerin sorun çıkarmayacağını tek tırnaklı olmasının yeterli olacağını söylemişti ama iş öyle değilmiş. Ustama göre en ufak fark sorunlara, fazla yakmasına sebep olabiliyormuş.

    Arkadaşlar lütfen orjinal clio 1.4 8V bujilerinin ne olduğunu bilen varsa söylesin ya da link atsın, büyük ihtimalle alıcam çünkü.




  • Havalar tam manasıyla soğuyup deneyemedim ama subap ayarı ertesi araba biraz daha stabil, şu ana kadar durma olmadı, İnşallah havalar hepten soğuyunca da durmaz...
  • benim aracımda da benzer sorunlar yaşadım, subap ayarlarındanmış, subap ayarları otomatik dedi servis, triger kayışına kadar tüm parçalar değişecekti. parça siparişlerini verdik, 800 tl tuttu ancak benim aracın subap ayarları otomatik değilmiş. kapakları sıktılar ayarlarını yaptılar yaklaşık bin lira maliyetten kurtuldum. araba şimdi canavar gibi. her 15binde bir subap ayarlarını yeniden yaptırması gerekiyor lpg li araçlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunkarkeser -- 20 Aralık 2011; 11:04:33 >
  • 15.000 değil de 40.000 diyebiliriz, istanbul şartlarında ise 25.000 ...

    Benim problemim subap ayarından sonra düzeldi arkadaşlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NafirKeyh -- 14 Şubat 2012; 20:26:52 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.