Şimdi Ara

Hyundai'nin beygir gücü şikesi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
239
Cevap
0
Favori
20.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi forumu sallayacak bombayı patlatıyorum.

    Bu yazdıklarımın belgeleri var. Bu akşam için söz verdiğimden konuyu şimdi açmayı uygun gördüm. Ama musait olduğum en kısa zamanda tablolar ve şemaları buraya ekleyeceğime emin olabilirsiniz.

    Öncelikle konuyu kavrayabilmek için ön bilgi gerekli.

    Bunu da şu kaynaktan ediniyoruz. Özellikle SAE güç birimi için olan tanımlamayı mutlaka okumalı ve DIN güç biriminden olan farkını bir kenara not etmeliyiz.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower

    İlk önce şunu belirtmeliyim. 1990'lı yılların başında otomobillerin beygir güçlerini SAE normu üzerinden veren "exaggerate" sendromu ortaya çıktı. Özellikle Renault, Fiat, Jaguar, Hyundai, BMW, Ford ve Mazda başta olmak üzere pek çok diğer marka motor güçlerini SAE normunda vererek motor güçlerini abartı gösteriyordu.

    Olay şundan ibaret;

    1.4 litre motorumuz 92 hp/SAE normunda 92 hp gibi görünürken aslında 80hp/DIN yani bizim bildiğimiz 80 hp güç üretiyordu. Ama şatış broşürlerinde 80 hp değil 92 hp yazıyordu.

    Üreticiler yavaş yavaş DIN normuna geçerek otomotiv sektöründe prestijlerini ve güvenilirliklerini artırma çabasına girdiler. Üstteki markalardan biri hariç hepsi bu geçiş sürecini sorunsuzca tamamladı.

    Geçiş yapamayan marka ise Hyundai oldu.

    2004 yılında ANSI yani (American Society of Standarts Institute) bir bildirim yayınladı ve dedi ki;

    "New York, 2003


    According to consumer advocacy groups, many carmakers have joined in a trend of inflating horsepower claims in recent history. To address this issue, the Society for Automotive Engineers (SAE), an ANSI member and accredited standards developer, is revising a standard to verify car manufacturers’ claims for the power of their engines. Adherence to the revised standards will help to give consumers more confidence in their assessment of vehicles that best meet their needs.
    Horsepower is defined as work done over time. One horsepower is the amount of power necessary to lift 550 pounds 1 foot in 1 second, or 33,000 lb.ft./minute. In automobiles, torque measures the turning force generated at the wheels. A high horsepower rating generally indicates higher top speeds, while torque signifies a vehicle's acceleration and ability to pull heavy loads.

    Automakers can test for horsepower and torque in a variety of ways. SAE J1349 Engine Power Test Code – Spark Ignition and Compression Ignition – Net Power Rating Standard specifies a basis for net engine power rating, and a method for determining net full load engine power with a dynamometer. A dynamometer places a load on the engine and measures the amount of power that the engine can produce against the load.

    The current test, which originated in the early '70s and was last reviewed in 1995, allows automakers to claim horsepower and torque figures higher than what most owners will actually experience. The SAE Power Test Code Committee – chaired by David Landcaster, General Motors Corp. engineering group manager – is revising its standard for measuring horsepower and may suggest that automakers have an independent observer verify the numbers they claim for horsepower and torque. The standard will also set a procedure for how to test torque, which is also heavily advertised by car manufacturers.

    According to SAE, the revised standard is expected to be written by the end of the year. An SAE ****ory committee will then decide whether to adopt the procedure and the use of outside witnesses, such as Underwriters Laboratories Inc., to verify automakers' claims. "

    Peki Hyundainin bu duruma karşı tavrinin ne olduğunu biliyor musunuz?

    Amerika gibi "akiili ve değerli insanlar"ın yaşadığı ülkelerde motor güçlerini halen HP/SAE olarak yayınlamaya devam ediyorlar.

    http://www.carseverything.com/112/hyundai-performance-specs.html

    Gördüğünüz gibi güç birimi SAE olarak belirtiliyor.

    Ancaaaakk; Hyundai Türkiye, Rusya ve Hindistan gibi geri kalmış ve aptal olduğunu düşündüğü ülkelerde, tüm broşürlerinde ve sattıkları araçlarda HP birimini kaldırarak, bu yaptırımdan kurtulabilmek adına PS birimine geçti ve birimi SAE cinsinden ele aldığı bilgilerini her yerden kaldırdı.

    Yani hyundai araçlar Hp olarak güç üretirken, bunun hangi birime göre ölçüldüğü bilgisi yok edildi.

    Sonuç;

    Amerika'da şu oldu;

    "Incidently, I spoke with our CARB consultant this morning who said he has
    spent the last few month as a expert witness in the horsepower claims debacle
    with Hyundai NA. It seems that the mistake came when Hyundai NA used the HP
    figures obtained in un-officially tested (no SAE correction) dyno pulls, done
    somewhere in Korea.

    It is accross every model.

    They have been forced to offer huge cash refunds and extentded warranties
    to a few people. "

    Durumu farkeden ve kendilerine daha düşük güçlü araç satıldığını iddia eden Amerikalılara 450 ile 1000 dolar arası para iade edildi ve uzatılmış garanti süreleri hediye edildi.

    Ancak Türkiye gibi ülkelerde hiçbir şey çaktırılmadı. (:

    Bugün satılan Sıfır kilometre Hyundai Accent ERA'nın broşürde ve her yerde motor gücü 110 PS görünüyor iken;

    Bu motor gücünün 110 PS= 108 HP/SAE;

    Diğer tüm markalar gibi DIN normunda ölçüm yapıldığında bu gücün 93 hp/DIN çıktığını biliyor musunuz?

    Yani Hyundai Accent ERA 1.5 CRDİ 110 Hp değil 93 Hp'dir.

    Ayrıca bunun belgesini de buraya ekleyeceğim.

    Bu bilgiler bana Amerika'dan gelmekte. İnanmayan olursa araştırabilir.

    Ayrıca belgeleri de ekleyeceğim.

    Kısaca Hyundai'nin motor güçlerine inanmayın. İnanacaksanız da 15-20 hp'yi çıkartın.

    Bir dahaki yazımda 1.5 CRDİ motora dyno'da nasıl 240 hp tork ürettirebileceğimizi de açıklayacağım.

    Tork konusu da sizleri şoke edecek.

    Saygılar.

    Hyundai'yi ölümüne savunan arkadaşlardan açıklama bekleriz (:

    Bye...







  • o aracı alanların zaten beygirle işi olacağını sanmam
  • Uyarılarımı da yapayım;

    1. Hyundai sana ne yaptı esprisine lütfen girmeyin. Komik bile olamıyor artık.
    2. Ben gürültü yapıyorum. Halkım uyansın diye. Ama kör karanlıkta gezen örümcek beyinliler yine bana hakarette bulunacaklar. Tek ricam bu arkadaşlar teknik olarak gelsinler karşıma. Ispatlarla ve verilerle. Güzel bir topic olmasını diliyorum.


    (:
  • Bunu duyduk forumda önceden.
    Bilgiyle olmaz belgeyle olur,bir 95'lik Fiesta ve bir 110'luk Era'yı alıp dyno'ya çıkarın.Dyno sheet'leri burada paylaşın.
    O zaman anlarız.
  • eac cok teşekkür ediyorum sayende yeni ve cok farklı bir sey ögrendim, belgeleri bekliyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi witchking34 -- 26 Ağustos 2011; 23:11:28 >
  • bu olay eskiden subaru markasında da vardı. 98 imprezalar 244 sae olarak satılmıştı
  • ilginç, belgeleri bekliyorum
  • doğru olabilir söyledikleriniz.bunu eskiden tofaşta yapmıştı 97 yılında çıkan slx ie modellerde 96 hp sae yazıyordu kitapçıklarında.Başka bi yerdede küçük 86 hp din yazısı vardı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samican -- 26 Ağustos 2011; 23:19:01 >
  • belgeleri pek beklemiyorum, gelsede okumam heralde.

    bir anormallik olduğu belliydi, yazı için teşekkürler başlığı daha cafcaflı yapın arada kaynamasın
  • Ben bunu ilk defa sizden duyuyorum bilgilendirdiğiniz için teşekkürler belgeleri de merakla bekliyorum
  • bu arada din ve sea hp nedir biri bana acıklar mı
  • Müthiş konu. İlk defa duyuyorum böyle bişeyi ama eac nin yazdıklarına göre doğru heralde.
  • bakalım neler olacak:)
  • hyundai motor company konuya bekleniyor
  • Kaçak elektrik kullananların yakalanacağı yerde kolay yoldan bu zararın yasal abonelerin faturalarına yansıtıldığı bir ülkede bu tür aldatmacaların özel sektör tarafından yapılması sürpriz değil. Kimse şaşırmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vay anasını hyundai nin yaptığı tam 3 kağıt olmuş . ilerisi için elantra seçenekler içindeydi şimdi elendi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish®

    hyundai motor company konuya bekleniyor


    +1
    Şu Toyota otomobillerini geri çağırdığı zaman 'Biz araçlarımızı geri çağırmıyoruz diye' Saçma reklamlar yapan firmadan mı bahsediyoruz.Evet araçları geri çağırmıyor aynen müşteriye kakalıyor
  • Konu gerçekten müthiş belgeleri bekliyorum.Saygılar.
  • gizli beygirlerden sonra sahte beygirler mi ortaya çıktı ?
  • vay be.

    hyundaiyi görüyormusun arkadaş?sağa çeken otomobillerine eyvallah dedik,buna ne demeli?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.