Şimdi Ara

dCİ'de ikinci sahne. 1.6 dCİ 130 HP, 320 nm torkla Çağ atlamış ve sınıfında rakipsiz! (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
251
Cevap
0
Favori
40.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211


    quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    1.6 dCi 130 hp, 1400-5200 d/d 320nm tork bandı ve EDC + 4.4 litre yakıt tüketimi.... Tebrikler Renault!!

    Rakiplerini ciddi sıkıntıya soktu bu sefer....

    Rakipleri ? Mesela ?

    güç olarak en yakın rakibi 1,6 multijet 120 bg
    300Nm tork 1500ddk itibaren

    ki yakın zamanda hynday den de geliyor
    1,6 GRDI 130 bg .


    not :ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pixelbs -- 2 Haziran 2011; 7:42:11 >
    _____________________________
  • Güvenlik konusunda yazılanları hayretle izliyorum.

    Kalın sac ile ağır metaller kullanılarak araçlarda güvenlik sağlanamayacağı aksine araç kaportası kalınlaştıkça kaza anında ortaya çıkan enerjinin
    içindeki insanları daha çok etikeleyeci ve öldüreceğinin ortaya çıkması 30 sene önceydi. Zaten araçların ön ve arkalarının büyük çoğunluğunu tamponlar oluşturuyor.
    Hem darbe emilimini kolaylaştırmak hem yaya güvenliği için. Burda önemli olan aracın gövdesinin darbelere karşı vereceği tepkidir. Bugün hangi milliyettte olursa
    olsun dış aksamda araçların çoğunluğunu hafif sac ve plastik tampon materyallerin daha çok kullanıldığını görürsünüz.

    Eğer dünyadaki güvenlik anlayışı halen forumdaki arkadaşlarınki gibi algılansaydı araçlar halen şuna benzerdi :
    Ama işin acı yanı en çok ölüm oranı bu tip araçlarda gerçekleşmiştir.

     dCİ'de ikinci sahne. 1.6 dCİ 130 HP, 320 nm torkla Çağ atlamış ve sınıfında rakipsiz!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racerant -- 2 Haziran 2011; 8:37:17 >
    _____________________________


    Golf 7.5 Tungsten Gri 1.0 TSi / Manuel Forever...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    1.6 TDI 105hp, 1500-2500d/d arası 250nm
    1.6 TDCI 115hp, 1750-2000d/d arası 270nm
    1.6 CRDI 115hp, 1900-2750d/d arası 260nm
    .
    .
    .
    1.6 dCi 130 hp, 1400-5200d/d 320nm tork

    Çok ciddi bir ilerleme bence. Marka imajı olarak beğenmediğim markalar arasındadır Renault ve tercihim genelde Alman'dan yana olur ama neyi tercih edersek edelim bu motor gerçekten çok iyi, sezarın hakkını sezara...

    EE diğer markalarda boş durmaz herhalde..yaa bunlar otomobil sektöründe süper gelişmeler..hakikaten bu motor gücü 8-10 yıl önce 2.0 benzinliden elde ediliyordu. Şimdi 1,6 hemde dizel..hel ki yakıt tüketimi bile 4,4 ortalama..max torku da geniş yelpazede veriyor..Bence RENAULT un hakkını yemeyin.
    _____________________________
  • EDC'nin bu motorla gelmesi şu an için imkansız görünüyor. Renault EDC yi Grand Scenic ve Megane'ın bazı versiyonlarında kullanmaya başlayacak ama bu 1.5 DCi motorlar için olacak. Teknik olarak Renault'un kullandığı EDC kuru kavramalı ve max 240nm tork a kadar kavrama yapabiliyor. Yeni gelecek 1.6 DCi 320nm tork lu motor için EDC nin geliştirilmesi gerekiyor. Yağlamalı çift kavrama şanzıman koyabilirler ama zaten çok yeni olan EDC için bu tip bir seçeneği hemen sunacaklarını zannetmiyorum.

    Erhan
    _____________________________
    DH-2004
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhandonmez

    EDC'nin bu motorla gelmesi şu an için imkansız görünüyor. Renault EDC yi Grand Scenic ve Megane'ın bazı versiyonlarında kullanmaya başlayacak ama bu 1.5 DCi motorlar için olacak. Teknik olarak Renault'un kullandığı EDC kuru kavramalı ve max 240nm tork a kadar kavrama yapabiliyor. Yeni gelecek 1.6 DCi 320nm tork lu motor için EDC nin geliştirilmesi gerekiyor. Yağlamalı çift kavrama şanzıman koyabilirler ama zaten çok yeni olan EDC için bu tip bir seçeneği hemen sunacaklarını zannetmiyorum.

    Erhan


    dergide EDC uygulanacak diyordu ama söyledikleriniz mantıklı,
    vw'de 7 ileriyi önce 122 hp olana koydu sadece tork yüzünden
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Rakiplerinin korkulu rüyası, Renault 1.6 dCİ 130 HP ve 320 nm torklu motor özellikleriyle sınıfında rakipsiz.

    dCİ 1.5 motor zaten kendini ispatlamıştı. Rakipsizdi. Rakiplerin ne gibi planları var acaba! İşte dCİ'DE İKİNCİ SAHNE.




    Ne açıdan rakipsizde dci? sıradan bir dizel motor işte. Abartılacak bir durum yok.
    _____________________________
    MG HS luxury
    Bravo 1.6 Emotion
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Rakiplerinin korkulu rüyası, Renault 1.6 dCİ 130 HP ve 320 nm torklu motor özellikleriyle sınıfında rakipsiz.

    dCİ 1.5 motor zaten kendini ispatlamıştı. Rakipsizdi. Rakiplerin ne gibi planları var acaba! İşte dCİ'DE İKİNCİ SAHNE.




    Ne açıdan rakipsizde dci? sıradan bir dizel motor işte. Abartılacak bir durum yok.



    Renoculara bu yuzden uyuz oluyorum iste.Abarta abarta bitiremiyorlar.

    Fiat 2009da 300nm ile bombayi patlatmisti.Hatta suanda korelilerin elinde 128hp motor var ama kimse renocular gibi gaza gelmiyor.

    Yeni motor gercekten cok hos lafim yok ama 1.5 dci cok fazla abartiliyor bana digerlerinden bir ustunlugunu soylesinler hakli bulucam abartmalarini
    _____________________________




  • Herkes kendi kullandığı aracı över herkes abartır, bunda kendimizi üzecek yada kızacak bir durum yok
    Bu herkese özgüdür. Bugün VW'ci yarın Ford'cu öteki gün Reno'cu olur. Olur olur gider.

    37 yaşındayım 15 sene önce bana da arabamla ilgili birşey söylese bende hemen defansif bir tavır sergilerdim.
    Şimdilerde biniyorum. marşa basıyorum klimamı açıp işe gidiyorum, akşamda aynı şekilde geri dönüyorum.
    Arabamla olan ilişkim budur yani
    _____________________________


    Golf 7.5 Tungsten Gri 1.0 TSi / Manuel Forever...
  • Bu konuda aklıma gelen tek üstünlüğü çıktığı yılda rakiplerinde bu hacimden bu verimi elde eden ve bu ekonomiyi sağlayan bir motor olmayışı.
    Hoş günümüz içinde tüketim verileri halen başarılı. Ancak VW, Koreliler, Fiat çok verimli 1.6 Turbo dizel motorlar geliştirdiler. Bahsettiğiniz
    motorlar hep yeni jenerasyondur.

    Markaların rekabeti tüketiciler olarak bize yansıyor. Bizimde kazancımız budur diye düşünüyorum.

    Bu tıpkı en yüksek gökdeleni dikme cabası gibidir. Her sene yeni bitanesi çıkar diğerini geçer.

    quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88

    Yeni motor gercekten cok hos lafim yok ama 1.5 dci cok fazla abartiliyor bana digerlerinden bir ustunlugunu soylesinler hakli bulucam abartmalarini




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racerant -- 2 Haziran 2011; 14:40:46 >
    _____________________________


    Golf 7.5 Tungsten Gri 1.0 TSi / Manuel Forever...
  • Forumun sanayi çıkışlı mühendisleri sağolsun, daha motoru kullanmadan, güç eğrilerine bakmadan konuda olay çıkarabiliyorlar. Kimisi çok beğenmiş motoru, kimisi de hiç beğenmemiş.

    Benim anladığım, bu forumda dizel motorun hala tam olarak anlaşılamamış olduğudur. Hatta motorun da tam olarak anlaşılamadığını düşünüyorum. 7 yaşındaki ilkokul veletleri gibi motoru ürettiği güce göre değerlendiriyor bir kısım cahil.

    Yok bir marka 1.6 litreden 100 beygir çıkartırken diğer marka 130 beygir çıkartmış da vs vs. Bu nedir allah aşkına? Bir motorun tek başarı ölçütü litre başına ürettiği güç müdür? O zaman Amerikan motorlarının alayı çöp, çünkü litre başına ürettiği güç Avrupa arabalarına göre düşük. Pardon, forum jargonuyla konuşmam lazım, Corvette 6 litreden sadece 400 hp güç çıkarıyor.

    Torkun yüzde 80'lik kısmının 1500 devirde gelmesi gayet makul, ama dizel motorun ne olduğunu bilmeden bu rakamları benzinli motorlarla kıyaslamak nasıl bir cehalet anlayabilmek mümkün değil.

    Ayrıca, forumun geneli yazılanı dikkatli okumuyor, ya da okuduğunu anlamıyor. 1400 d/d'dan itibaren 5200 d/d'ya kadar zorlanmadan tırmanabiliyor. cümlesi bir anda motorun 1400-5200 devir arasında maksimum torkunu ürettiği anlamını çıkaranlar var. İsterseniz önce BMW'nin benzinli 3 litre çift turbolu motorunun maksimum torkunu hangi devirler arasında verdiğine bakın, sonra iddia dizel motor bunu yapabilir mi bir düşünün.

    Gelelim yine beygir gücüne. Bu beygir gücü takıntısını anlayabilmek mümkün değil. Bir motorun kaç beygir olduğunun tek başına çok önemi yoktur. Önemli olan, motorun hangi devirde ne kadar güç ürettiği, yani dengeli bir tork bandına sahip olup olmadığıdır. Forumda dizel motorlu araba kullanan yok sanırım, ama ben bilmeyenlere söyleyeyim: Dizel motorun en ciddi sıkıntılarından biri gücün devir bandına dengesiz dağılmasıdır. 1500 devrin altında ölü olan motor 1500 devirden 3500-4000 devre kadar abartılı bir güç patlaması yaşar ve bu devirlerde yine bıçak gibi kesilir. Dizel motorlar çok istisnai örnekler dışında hep böyledir. Hatta dizel motorun yürüdüğü 2000 devirlik aralığa kanan bazı dizelciler kendilerini hiçbir benzinli arabanın geçemeyeceğini düşünürler, bu da forumda yüzlerce sidik yarışına konu olmuştur, olmaya da devam edecektir.

    Arabadan anladığını iddia eden insanların, arabanın gücüne değil de güç eğrilerine bakmayı akıl edebildiği bir otomobil forumu dileklerimle.
    _____________________________
    oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
    Kim ulan bu Erol Egemen?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali777


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    dCİ 1.5 motor zaten kendini ispatlamıştı. Rakipsizdi. Rakiplerin ne gibi planları var acaba! İşte dCİ'DE İKİNCİ SAHNE.


    1.6 kağıt üzerinde çok iyi duruyor, kabul ediyorum ama 1.5 hakkında biraz fazla atmışsınız.

    Rakipsizdi derkene? TDI, HDI, TDCI, CRDI gibi motorlardan üstün tarafı neydi? Aralarından en kötüsünün DCI olduğunu söyleyecek çok kişi tanıyorum, hatta mühendis bir arkadaşın DCI'dan uzak dur dediği bile var.

    Amacım 1.5'i kötülemek değil, bence diğerlerinden farkı yok, ama siz rakipsiz deyince şeytanın avukatlığını yapma gereği hisettim. Özellikle Clio, Sandero'daki 65 beygirlik versiyonları çok yetersiz kalıyor. Abim Megane'daki 80 beygir mi ne olan versiyonundan da hiç memnun değil, odun gibi araba diyor.

    çok normal değil mi ama megane gibi bir aracın 85hplik modelini alıp,nasıl performans beklenir ki..Zaten 105hplik motor bile renault tarafından yetersiz bulunmuşki 1.6 yeni motora geçiyorlar
    _____________________________
    Psn:glazzzer
    Xboxlive:Gllazer




  • _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bestekar87

    isterse mercedes,bmw motoru koysunlar arabaya, neticede hala kağıt gibi bir kaporta ve hiçbir takla testine şimdiye dek sokulmamış, renolara olan bakışımın değişşmesi bayağı zor....bir alman üretici gibi sağlam bir kaporta ve şase ne zmn gelir o zzmn reno düşünürdüm...


    Niye sen arabanla devamlı taklamı atıyosun, illa bi kulp bulucaksınız ya...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: racerant

    Güvenlik konusunda yazılanları hayretle izliyorum.

    Kalın sac ile ağır metaller kullanılarak araçlarda güvenlik sağlanamayacağı aksine araç kaportası kalınlaştıkça kaza anında ortaya çıkan enerjinin
    içindeki insanları daha çok etikeleyeci ve öldüreceğinin ortaya çıkması 30 sene önceydi. Zaten araçların ön ve arkalarının büyük çoğunluğunu tamponlar oluşturuyor.
    Hem darbe emilimini kolaylaştırmak hem yaya güvenliği için. Burda önemli olan aracın gövdesinin darbelere karşı vereceği tepkidir. Bugün hangi milliyettte olursa
    olsun dış aksamda araçların çoğunluğunu hafif sac ve plastik tampon materyallerin daha çok kullanıldığını görürsünüz.

    Eğer dünyadaki güvenlik anlayışı halen forumdaki arkadaşlarınki gibi algılansaydı araçlar halen şuna benzerdi :
    Ama işin acı yanı en çok ölüm oranı bu tip araçlarda gerçekleşmiştir.

     dCİ'de ikinci sahne. 1.6 dCİ 130 HP, 320 nm torkla Çağ atlamış ve sınıfında rakipsiz!


    kimse kalın saclı araçların güvenli olduğunu iddia etmemiş ki!! kaporta sacıında kullanılan alaşım malzemenin ne kadar hafif ve rigid(sert) olursa o kadar maliyetli olacağını herkes biliyor...örnek verirsek alüminyum kullanan audileri gösterebiliriz...bu malzeme oldukça sert , kuvvetli,hafif ama aynı zamanda yüksek esneme katsayısına sahiptir... Veya yüksek mukavemetli malzeme kullanan alman veya iskandınav araçlarını örneklemek mümkün...burdaki olay güvenlik değil tamamen kalitedir...örneklemek gerekirse siz bir reno ile bir alman aracın yanına park ederseniz ve o tank kapısını hergün sizin yanınızda açar ve sizin kapınıza çarparsa sizin o teknolojik renonuz yamuk yumuk bir hale gelir....bu kaliteden kırpmak anlamı taşır....örneğin daciaların kaportası reno lardan dah ince üretilmektedir....dacia lar daha teknolojik ve güvenli diyebilirmiyiz? hayır...

    güvenlik, dışarıdaki sac değil içerideki şasenin mukavemet ve mühendislik parametrelerin beraberce dans etmesini gerektiren çok karmaşık bir olaydır....örneğin euroncap da yapılan 3 adet test vardır....

    bunlardan birincisi front impact: aracı önden deforme olabilen bir malzemeye 64 km/h hızla çarpma işlemidir..
    side impact : aracın yan kısmına 50km/h hızla çarpma ilemidir
    side impact(pole): aracın yan kısmına 50km/h hızla çarpma işlemidir, bu işlemde araç yandan uzun metal bir bariyere sokulur.

    bu testler sonucunda aracın a sütunu oynadımı, nerde kaç mm oynama var gibi mühendislik hesaplamaları yapılır...euroncap bu küçük testlerden ibarettir

    peki biz kazaları hep bu şekilde dümdüz bir duvara çarparak veya hep 64 km/h hızla çarparak mı yaşarız ki?? hayır bu sadece bir olasılıktan ibarettir..
    örneğin hakimiyetimizi kaybedip takla atabiliriz, bu durumda bize başka bir test daha gerekir...bu tesleri ise hali hazırda amerika da yapmaktadırlar haliyle standardlar euroncapdan farklı bir hal alır..

    http://www.iihs.org/
    http://www.nhtsa.gov/

    bu testlerde tavanın mukavemetini ölçüp, aracın ağırlığı ile oranlarlar ve böylece aracın takla attığı sırada tavanın ne kadar sağlam kalabileceğini öngörürler....öngörürler çünkü hiçbir canlı test yoktur bu testlerde de....rollover testlerinde araca sadece bir noktadan press uygulayarak mukavemet ölçümü yapılır....örnek video:



    peki biz gerçek hayatta takla atıığımızda araç hep bir noktadan mı basınca maruz kalır, hayır! bu testler sadece birer standard ölçümünden ibarettir...gerçek kazalarda ne olabileceğini kestirmek gerçekten çok masraflı arge gerektiren çok pahalı ve sürekli zarar edebilme cesaretini isteyen bir mühendisliktir...örneğin biz 64 km/h değilde 80km/h hızla çarpıyor olsak bu dummylerin hali ne olur acaba ?

    farklı açılardan çarpsak ne olur acaba? sonuç tamamen farklı olabilir tüm mühendislik parametrelerini değiştirmemiz gerekebilir...yani güvenlik etkileşim demektir ve bir hayli zor bir mühendisliktir...





    NOT: Beni ilk mesajım dolayısıyla eleştirenler olmuş, hepsini saygıyla karşılıyorum fakat amacım burada renault yu kötülemek değil, aksine kalitesini arttırmasını istememden dolayıdır....örneğin peugeot 508 ile kalitesini sonunda arttırdığını rahatça görebiliyorum...bunlar tamamen benim kişisel görüşlerim olup her türlü eleştiriye de açığım....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bestekar87 -- 2 Haziran 2011; 15:48:13 >
    _____________________________




  • Euro ncap'tan ilk 5 yıldızı kim almış acaba? renault güvenliğe en çok önem veren firmalardan biridir. Aracın her tarafını çelikten yaparsanız araçla kazayapınca aracın içinde ölürsünüz. Araçlar hem yayalara çarpmada esnek olmalı, hem kazada bir miktar ezilerek darbeyi emmelidirler. Önemli olan sürücü mahllinin deformae olmamasıdır. BEn güvenlik anlamında yeni renaultlara güveniyorum.
    _____________________________
  • Şu motoru vw yapsa yere göge sıgdıramazdınız eminim...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Forumun sanayi çıkışlı mühendisleri sağolsun, daha motoru kullanmadan, güç eğrilerine bakmadan konuda olay çıkarabiliyorlar. Kimisi çok beğenmiş motoru, kimisi de hiç beğenmemiş.

    Benim anladığım, bu forumda dizel motorun hala tam olarak anlaşılamamış olduğudur. Hatta motorun da tam olarak anlaşılamadığını düşünüyorum. 7 yaşındaki ilkokul veletleri gibi motoru ürettiği güce göre değerlendiriyor bir kısım cahil.

    Yok bir marka 1.6 litreden 100 beygir çıkartırken diğer marka 130 beygir çıkartmış da vs vs. Bu nedir allah aşkına? Bir motorun tek başarı ölçütü litre başına ürettiği güç müdür? O zaman Amerikan motorlarının alayı çöp, çünkü litre başına ürettiği güç Avrupa arabalarına göre düşük. Pardon, forum jargonuyla konuşmam lazım, Corvette 6 litreden sadece 400 hp güç çıkarıyor.

    Torkun yüzde 80'lik kısmının 1500 devirde gelmesi gayet makul, ama dizel motorun ne olduğunu bilmeden bu rakamları benzinli motorlarla kıyaslamak nasıl bir cehalet anlayabilmek mümkün değil.

    Ayrıca, forumun geneli yazılanı dikkatli okumuyor, ya da okuduğunu anlamıyor. 1400 d/d'dan itibaren 5200 d/d'ya kadar zorlanmadan tırmanabiliyor. cümlesi bir anda motorun 1400-5200 devir arasında maksimum torkunu ürettiği anlamını çıkaranlar var. İsterseniz önce BMW'nin benzinli 3 litre çift turbolu motorunun maksimum torkunu hangi devirler arasında verdiğine bakın, sonra iddia dizel motor bunu yapabilir mi bir düşünün.

    Gelelim yine beygir gücüne. Bu beygir gücü takıntısını anlayabilmek mümkün değil. Bir motorun kaç beygir olduğunun tek başına çok önemi yoktur. Önemli olan, motorun hangi devirde ne kadar güç ürettiği, yani dengeli bir tork bandına sahip olup olmadığıdır. Forumda dizel motorlu araba kullanan yok sanırım, ama ben bilmeyenlere söyleyeyim: Dizel motorun en ciddi sıkıntılarından biri gücün devir bandına dengesiz dağılmasıdır. 1500 devrin altında ölü olan motor 1500 devirden 3500-4000 devre kadar abartılı bir güç patlaması yaşar ve bu devirlerde yine bıçak gibi kesilir. Dizel motorlar çok istisnai örnekler dışında hep böyledir. Hatta dizel motorun yürüdüğü 2000 devirlik aralığa kanan bazı dizelciler kendilerini hiçbir benzinli arabanın geçemeyeceğini düşünürler, bu da forumda yüzlerce sidik yarışına konu olmuştur, olmaya da devam edecektir.

    Arabadan anladığını iddia eden insanların, arabanın gücüne değil de güç eğrilerine bakmayı akıl edebildiği bir otomobil forumu dileklerimle.

    Motoru beğenenlerden biri olarak, size cevap hakkım doğmuş gibi görünüyor.

    Hiçkimseye "CAHİL" şeklinde hitap edemezsiniz bu bir.

    İkincisi maaşallah siz de heralde motorun yapımına katılan F1 mühendislerindensiniz heralde, motor bilginiz tavan yapmış burdaki diğer herkese "CAHİL", "OKUDUĞUNU ANLAMAYAN" sıfatını yakıştırabiliyorsunuz. Ben de bu tiplere uyuz oluyorum.

    1400 devirden itibaren maksimum 320nm torkun %80i olan 256nm'yi (rakiplerinin maksimum torku), ve 1750 devirden itibaren de tüm 320nm torku tam 5200 devire kadar stabil bir şekilde üretiyor. Daha neyi tartışıyorsunuz, neyin kimin motor bilgisini ölçtüğünüzü zannediyorsunuz?

    Benzer bir örneğini gösterin bu şekilde güç üreten ve tork bandının bu kadar düzgün yürüdüğü 1600 cc hacme sahip ve 130hp + 320nm tork üreten bir motor Renault hiçbirşey yapmamış diyelim. Gösteremezsiniz zaten.

    Öyle motor bilgisi ahkamı kesmekle olmuyor. Tüm teknik verileri mevcut motorun.

    Dipnot: Renault avukatı, fanatiği falan değilim, bu yorum tamamen Fransız marka imajı düşmanı yazıyor, arabası da bir VAG grubu aracı. Ona göre değerlendirin.




  • yiğidi öldür hakkını yeme diye boşuna söylemiyorlar

    ama gelde bunu bizim millete anlat
    milletimizde bu bağnazlık ve kulaktan dolma bilgileri kanun olarak görme hastalığı olduğu sürece
    ne yaparsanız yapın boş ....


    bağnazlık=bkz. türkçe sözlük

    not: renault fanatiği felan değilim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maivesiyah -- 2 Haziran 2011; 16:16:34 >
    _____________________________
    KİM NE YAPARSA KENDİNE YAPAR ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Forumun sanayi çıkışlı mühendisleri sağolsun, daha motoru kullanmadan, güç eğrilerine bakmadan konuda olay çıkarabiliyorlar. Kimisi çok beğenmiş motoru, kimisi de hiç beğenmemiş.

    Benim anladığım, bu forumda dizel motorun hala tam olarak anlaşılamamış olduğudur. Hatta motorun da tam olarak anlaşılamadığını düşünüyorum. 7 yaşındaki ilkokul veletleri gibi motoru ürettiği güce göre değerlendiriyor bir kısım cahil.

    Yok bir marka 1.6 litreden 100 beygir çıkartırken diğer marka 130 beygir çıkartmış da vs vs. Bu nedir allah aşkına? Bir motorun tek başarı ölçütü litre başına ürettiği güç müdür? O zaman Amerikan motorlarının alayı çöp, çünkü litre başına ürettiği güç Avrupa arabalarına göre düşük. Pardon, forum jargonuyla konuşmam lazım, Corvette 6 litreden sadece 400 hp güç çıkarıyor.

    Torkun yüzde 80'lik kısmının 1500 devirde gelmesi gayet makul, ama dizel motorun ne olduğunu bilmeden bu rakamları benzinli motorlarla kıyaslamak nasıl bir cehalet anlayabilmek mümkün değil.

    Ayrıca, forumun geneli yazılanı dikkatli okumuyor, ya da okuduğunu anlamıyor. 1400 d/d'dan itibaren 5200 d/d'ya kadar zorlanmadan tırmanabiliyor. cümlesi bir anda motorun 1400-5200 devir arasında maksimum torkunu ürettiği anlamını çıkaranlar var. İsterseniz önce BMW'nin benzinli 3 litre çift turbolu motorunun maksimum torkunu hangi devirler arasında verdiğine bakın, sonra iddia dizel motor bunu yapabilir mi bir düşünün.

    Gelelim yine beygir gücüne. Bu beygir gücü takıntısını anlayabilmek mümkün değil. Bir motorun kaç beygir olduğunun tek başına çok önemi yoktur. Önemli olan, motorun hangi devirde ne kadar güç ürettiği, yani dengeli bir tork bandına sahip olup olmadığıdır. Forumda dizel motorlu araba kullanan yok sanırım, ama ben bilmeyenlere söyleyeyim: Dizel motorun en ciddi sıkıntılarından biri gücün devir bandına dengesiz dağılmasıdır. 1500 devrin altında ölü olan motor 1500 devirden 3500-4000 devre kadar abartılı bir güç patlaması yaşar ve bu devirlerde yine bıçak gibi kesilir. Dizel motorlar çok istisnai örnekler dışında hep böyledir. Hatta dizel motorun yürüdüğü 2000 devirlik aralığa kanan bazı dizelciler kendilerini hiçbir benzinli arabanın geçemeyeceğini düşünürler, bu da forumda yüzlerce sidik yarışına konu olmuştur, olmaya da devam edecektir.

    Arabadan anladığını iddia eden insanların, arabanın gücüne değil de güç eğrilerine bakmayı akıl edebildiği bir otomobil forumu dileklerimle.

    Motoru beğenenlerden biri olarak, size cevap hakkım doğmuş gibi görünüyor.

    Hiçkimseye "CAHİL" şeklinde hitap edemezsiniz bu bir.

    İkincisi maaşallah siz de heralde motorun yapımına katılan F1 mühendislerindensiniz heralde, motor bilginiz tavan yapmış burdaki diğer herkese "CAHİL", "OKUDUĞUNU ANLAMAYAN" sıfatını yakıştırabiliyorsunuz. Ben de bu tiplere uyuz oluyorum.

    1400 devirden itibaren maksimum 320nm torkun %80i olan 256nm'yi (rakiplerinin maksimum torku), ve 1750 devirden itibaren de tüm 320nm torku tam 5200 devire kadar stabil bir şekilde üretiyor. Daha neyi tartışıyorsunuz, neyin kimin motor bilgisini ölçtüğünüzü zannediyorsunuz?

    Benzer bir örneğini gösterin bu şekilde güç üreten ve tork bandının bu kadar düzgün yürüdüğü 1600 cc hacme sahip ve 130hp + 320nm tork üreten bir motor Renault hiçbirşey yapmamış diyelim. Gösteremezsiniz zaten.

    Öyle motor bilgisi ahkamı kesmekle olmuyor. Tüm teknik verileri mevcut motorun.

    Dipnot: Renault avukatı, fanatiği falan değilim, bu yorum tamamen Fransız marka imajı düşmanı yazıyor, arabası da bir VAG grubu aracı. Ona göre değerlendirin.


    Motoru beğendim ya da beğenmedim demedim, sadece okuduklarımı değerlendirdim. Ayrıca, motoru kullanma fırsatım olmadan iyi ya da kötü demem.

    Yabancı sitelerden de teyit ettiğim kadarıyla motor maksimum torkunu 1.750 devirde veriyor ama 5.200 devre kadar maksimum torkunu ürettiğine dair veri yok. Zaten maksimum gücünü 4.000 devirde veren bir motor maksimum torkunu 5.200 devirde nasıl verecek? Hangi motor makimum gücünü ürettiği noktanın üzerinde maksimum torkunu üretmeye devam edebiliyor?

    Ekleme: Teknik veriler burada. Torku 5.200 devre kadar ürettiği yazmıyor burada.

    http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=242990



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 2 Haziran 2011; 16:28:54 >
    _____________________________
    oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
    Kim ulan bu Erol Egemen?




  • abi kavga var dediler geldik.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.