Şimdi Ara

dCİ'de ikinci sahne. 1.6 dCİ 130 HP, 320 nm torkla Çağ atlamış ve sınıfında rakipsiz! (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
251
Cevap
0
Favori
39.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Edc ile güzel olur çok satar. Renault bazıları kabullenmesede turbo işinde almanlar kadar iyidir en az. Zamanında 1.5 lt 1500 bg üreten f1 motoru üretmiştir. Şuanda da f1 in turbo motora geçmesini isteyen bir ekiptir. Gerçi renaultun katkısı varmı bilmiyorum ama ortağı nissanın gtr sin alman araçlarından tokatlamadığı araç yok üstelik ucuz fiyata çok sevdiğiniz almanların gtr gibi aracı yok varsada 2 kat pahalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spark73

    Merhaba Aydoğan,

    Bende uzun zamandır bu motoru takip ediyorum ve Renault bu motor ile şu anda 1.6lt dizelde gerçekten çığır açtı. Yalnız merak ettiğim bir konu var, belki bir yorumunuz veya bilginiz vardır.

    Bildiğiniz gibi 1.6lt dizel motora sahip hiçbir D sınıfı araçta otomatik vites seçeneği yok. (Peugeot ve Citroen'deki yarı otomatikleri otomatikten saymıyorum). 1.6'dan yeterli güç alınamadığı için Pasat, Mondeo, Volvo S60, Latitude, Laguna gibi araçlarda tam otomatik veya çift kavramalı otomatik vites sunmuyorlar.

    Bu motor ile Renault Latitude, Laguna ve Nissan Quashqai gibi araçlarda 1.6 dizel otomatik seçeneği gelecekmi? Bir bilginiz varmı? Eğer Lagunaya 1.6 dizel EDC seçeneği gelirse benim için çok güzel bir seçenek olur. Sonuçta Renault aynı performansdaki 1.9 dizel motor ile otomatik seçeneği sunuyordu...


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Renault bu motoru EDC vitesle beraber Latitude de sunsa ve aynı fiyat politikasını korusa gerçekten rakipsiz olur.

    Aslında tüketim değerleri de çok iddialı. Scenic'te 4.4 litre.





    İlginiz için teşekkür ederim. Bu motoru EDC vitesle beraber Latitude veya Laguna'ya koyacakları konusunda bilgim yok. Fakat kesinlikle Latitude veya Laguna'ya çok rahat uyum sağlayacağını düşünüyorum. Çünkü güç ve tork bunun için yeterli diye düşünüyorum. Ayrıca torku düşük devirden itibaren vermesi de avantaj teşkil ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: spark73



    Bildiğiniz gibi 1.6lt dizel motora sahip hiçbir D sınıfı araçta otomatik vites seçeneği yok. (Peugeot ve Citroen'deki yarı otomatikleri otomatikten saymıyorum). 1.6'dan yeterli güç alınamadığı için Pasat, Mondeo, Volvo S60, Latitude, Laguna gibi araçlarda tam otomatik veya çift kavramalı otomatik vites sunmuyorlar.



    Bu aslında tam da bu nedenden değil.

    Bende yeni Passat 1.6 TDI var, manuel bilindiği üzere.

    Aynı motorun çok da başarılı çalışan TDI-DSG kombinasyonu mevcut ancak VW bunu Passat için tercih etmiyor. Manuel versiyona göre performanssız olacağından değil veya daha fazla yakıt tüketeceğinden. Hatta eminim ki aracım TDI-DSG olsaydı daha performanslı olacak ve daha az yakıt tüketecekti.

    Bunun nedeninin daha çok yüksek hacimli dizel-otomatik seçeneğinin satışlarını engellememek olduğunu söyleyebilirim,bütün markalarda da böyle bu. Passat modelinde kesinlikle dizel-otomatik isteyen müşteriler 2.0 TDI DSG almak zorundalar, 1.6 TDI-DSG olsaydı performans düşkünleri hariç 2.0 TDI tercih edilmez ve satışları şimdikine oranla önemli ölçüde azalırdı, bu da Volkswagen'in işine gelmezdi, en azından bizim gibi ülkelerde. Almanya'daki müşteriye de 1.6 TDI aldıramazsın.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Renault dci cok iyi olmus, dizelde rakibi zor gibi. Benzinlidede fiat multiair fena:)
  • yazdıklarım neden ve hangi hakla siliniyor?
  • Ben size çok katılamıyacağım.Evet TDI-DSG opsiyonu var ama B ve C sınıfı araçlara koyuyorlar. Bu yalnızca VW'de değil tüm markalarda böyle.

    Pazarı yalnızca Türkiye olarak düşünürseniz haklısınız ama yurtdışına bakarsanız 1.6lt ile 2.0lt araçlar arasında çokda fazla fiyat farkı olmadığını göreceksiniz. D sınıfı araçların ağırlığı daha fazla olduğu, ayrıca otomatik vitesinde ekstra güce ihtiyacı olduğu için anladığım kadarıyla şu anda piyasada bulunan 1.6 dizeller D sınıfı aracı otomatik ile kaldıramıyor diye düşünüyorum.
  • Mükemmel bir motor.

    1500 devirde 320 NM Torkun %80'i, 1750 devirde 320 NM Tork'un %100'ünü kullanabilmek mükemmel bir duygu olsa gerek.

    320 NM Tork hiç azımsanacak cinsten değil.
    300 NM Fiat Bravoyu kullandığımda oha demiştim, koltuğa yapıştırıyor cümlesi burda tartışılmasız su götürmez bir gerçek.

    Eğer Chip Box vs felan yapılırsa bu motor 350 NM'yi geçer piyasadaki çoğu aracı ağlatır.

    Benim 3. vitesle çıktığım bayırı artık bu araç sanıyorum 5. viteste hiç kasmadan çıkabilir.

    Tam araç değişikliği arefesindeyken biraz beklesem mi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spark73

    Ben size çok katılamıyacağım.Evet TDI-DSG opsiyonu var ama B ve C sınıfı araçlara koyuyorlar. Bu yalnızca VW'de değil tüm markalarda böyle.

    Pazarı yalnızca Türkiye olarak düşünürseniz haklısınız ama yurtdışına bakarsanız 1.6lt ile 2.0lt araçlar arasında çokda fazla fiyat farkı olmadığını göreceksiniz. D sınıfı araçların ağırlığı daha fazla olduğu, ayrıca otomatik vitesinde ekstra güce ihtiyacı olduğu için anladığım kadarıyla şu anda piyasada bulunan 1.6 dizeller D sınıfı aracı otomatik ile kaldıramıyor diye düşünüyorum.


    Son cümlemde zaten Almanya'daki müşteri 1.6 TDI almaz diyerek pazarların farkını anlatmaya çalıştım.

    Anlatmak istediğim şudur;

    Evet, konvansiyonel tip otomatik şanzımanlardan bahsediyor olsaydık ekstra güce ihtiyaç olduğunu söyleyebilirdik ancak çift kavramalı şanzımanlarda bu geçerli değil.

    Bunu yıllar önce forumda konuşmuştuk, DSG TSI'da TDI'a oranla daha iyi performans sunuyor. Ancak TDI-DSG ikilisinde 0-100 kilometre/saat hızlanmasında 0.1 saniye civarı kayıp oluyor ki konuşmaya değmez, yakıt tüketimi ise benzer kalıyor veya azalıyor. 7 ileri DSG-1.6 TDI ikilisini uzun süre kullanma fırsatı yakaladım ve Passat'a entegre edildiğinde en ufak bir problem yaşanmazdı. Ancak 1.6 TDI BlueMotion'un, D segmenti Passat'ın en düşük tüketim değerlerine ulaşan versiyonu olması hedeflenmiş, Avrupa'da bizim gibi vergi problemi olmadığından ve üzerinde iyi çalışılmış 2.0 TDI DSG seçeneği olduğundan dolayı 1.6 TDI-DSG Passat üretmeyi 'şimdilik' düşünmüyor.

    Ancak mesela Latitude 1.6 dci EDC, Mondeo 1.6 TDI-Powershift seçenekleri piyasaya çıkartıldıkça VW de geri kalmayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Etkisiz Eleman

    quote:

    Orijinalden alıntı: bestekar87

    isterse mercedes,bmw motoru koysunlar arabaya, neticede hala kağıt gibi bir kaporta ve hiçbir takla testine şimdiye dek sokulmamış, renolara olan bakışımın değişşmesi bayağı zor....bir alman üretici gibi sağlam bir kaporta ve şase ne zmn gelir o zzmn reno düşünürdüm...









    http://www.youtube.com/watch?v=UwEQuu6o9_4

    İzleyin lütfen





    Ncap testlerinde Renault'un çok fazla modeli 5 yıldız alarak ne kadar güvenli araç olduğunu ispatlamıştır.

    Konu Renault olunca NCAP testlerini dahi kabul etmeyenler var.

    Daha önce bir mesajımda yazmıştım. Megane ıı arcımın ön çamurluğuna dayanan arkadaşım, çamurluğun esnediğini ve plastik olduğunu görünce:
    -Bu araç mı güvenlikte beş yıldız aldı. Beni kimse inandıramaz! dedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bestekar87

    isterse mercedes,bmw motoru koysunlar arabaya, neticede hala kağıt gibi bir kaporta ve hiçbir takla testine şimdiye dek sokulmamış, renolara olan bakışımın değişşmesi bayağı zor....bir alman üretici gibi sağlam bir kaporta ve şase ne zmn gelir o zzmn reno düşünürdüm...

    Polemik olsun diye değil sadece sizi ikna etmek için yazıyorum.Plastik çamurluklu Megane II kullanan illaki etrafınızda birileri vardır.Eğer imkanınız olursa bu otomobili biraz inceleyin.Kaputunu açın ve ağırlığına bakın , sonra aynı sınıfta hangisini isterseniz farketmez , bir alman aracının kaputunu açın eğer kayde değer şekilde Megane'nın kaputu hafifse buraya yazın yada tersi bir durum varsa bunuda belirtin.Sonra Megane II'nin ön kapılarının ağırlığına bakın yine aynı sınıf istediğiniz Alman aracının kapılarının ağırlığıyla kıyaslayın.Hangisi hafifse lütfen yazın.Ardından yine Megane II'de bagaj kaputunu açıp amörtisörleri birer tornavida darbesiyle yerinden çıkarın.Sonra bagaj kaputunun ağırlığına bakın , yanlız bunu yaparken dikkatli olun( ağırlıktan dolayı taşıyamaya biliisiniz kaputu) , amörtisörden kurtardıktan sonra kaputun ağırlığına sizi tatmin etmezse ben sizin haklı olduğunuza kanaat getirecem.Sonrasında beraber konu açalım ve Renault'nu ne kadar dandik kaportaya sahip olduğunu herkeze duyuralım.




  • haklılık payıda yok değil. o 5 yıldız hava yastığına vs bakılarak verilior HAKLI OLARAK. Ancak ya kaza anında o hava yastıkları açılmazsa, bozuksa üretim hatası ise, sıkışırsa vs... o zaman hangisi daha guvenli olurdu düşünmek lazım derim ben.
  • http://www.euroncap.com/tests/renault_megane_2008/337.aspx
    http://www.euroncap.com/tests/vw_golf_2008/338.aspx

    verdigim örnekler c sınıfındaki renault megane ve volkswagen golf için 2008 yılı Ncap sonuçları, iki araç da 5 yıldız alarak testlerden ayrılmışlar. megane yetişkin sürücü ve yolcular için 1 puan önde iken golf çocuk güvenliği konusunda fark atmış. Kendi sınıflarında ikisi de tatminkar sonuçlar almış araçlarken saçma fanatizmi anlamıyorum. Bu araçlar birer ticari meta. Volkswagen ya da renault benim için farketmiyor, beklentilerimi
    (güvenlik-donanım-konfor-tasarım) hangi araç daha makul bedellerle sunuyorsa onu satın alırım. Yapacagım kazada renault içerisinde lime lime olurken volkswagen'in içerisinden elimde keyif sigarasıyla çıkacagımın bir garantisi yok. Fabrikaya hissedarı olsanız bu denli fanatik yorum yapılmaz. Her okumak istedigim konuda Volkswagen kaya gibi araba, alman sorunsuzlugu al geç yorumlarını görmekten antipati kazandım. 4 yıl önce babam Golf aracıyla yaptıgı kazada vefat etti, bu benim için volkswagen araçlardan nefret etme sebebi degil. Trafik bu, hız her halukarda öldürür.




  • bu motor sorunsuz düzgün bir motor olursa hakkaten iyi iş çıkarmış helal olsun reno ya

    illa ekonomik olacak diye performanstan feragat etme dönemi kapanır yavaş yavaş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    quote:

    Orijinalden alıntı: spark73



    Bildiğiniz gibi 1.6lt dizel motora sahip hiçbir D sınıfı araçta otomatik vites seçeneği yok. (Peugeot ve Citroen'deki yarı otomatikleri otomatikten saymıyorum). 1.6'dan yeterli güç alınamadığı için Pasat, Mondeo, Volvo S60, Latitude, Laguna gibi araçlarda tam otomatik veya çift kavramalı otomatik vites sunmuyorlar.



    Bu aslında tam da bu nedenden değil.

    Bende yeni Passat 1.6 TDI var, manuel bilindiği üzere.

    Aynı motorun çok da başarılı çalışan TDI-DSG kombinasyonu mevcut ancak VW bunu Passat için tercih etmiyor. Manuel versiyona göre performanssız olacağından değil veya daha fazla yakıt tüketeceğinden. Hatta eminim ki aracım TDI-DSG olsaydı daha performanslı olacak ve daha az yakıt tüketecekti.

    Bunun nedeninin daha çok yüksek hacimli dizel-otomatik seçeneğinin satışlarını engellememek olduğunu söyleyebilirim,bütün markalarda da böyle bu. Passat modelinde kesinlikle dizel-otomatik isteyen müşteriler 2.0 TDI DSG almak zorundalar, 1.6 TDI-DSG olsaydı performans düşkünleri hariç 2.0 TDI tercih edilmez ve satışları şimdikine oranla önemli ölçüde azalırdı, bu da Volkswagen'in işine gelmezdi, en azından bizim gibi ülkelerde. Almanya'daki müşteriye de 1.6 TDI aldıramazsın.




    - İyi günler, 1.6 dizel otomatik Passat istiyorum.
    - Malesef üretilmiyor, ayrıca manueli de elimizde yok.
    - O zaman 2.0 dizel otomatik olsun.
    - O da yok



    Kıssadan hisse; 1.6 dizel otomatik almak isteyen birisini Volkswagen, üst motora yönlendiriyor ama vatandaş 2.0 Dizelin de otomatiğini alamıyor.




  • Hiç aklımda yok iken bu motor tipinin duyurulması ile Renault megan hb'leri araştırmaya ve okumaya başladım. İşim zor (renault'un marka imajı nedeni ile) fakat önyargıları bir kenara bırakıp bilimsel test ve sonuçlara bakmak gerekir. Bazı arkadaşlar ncap'te 5 yıldızın sadece hava yastığından ibaret olduğunu söylemiş. Ne söylediğini kendiside bilse özür diler muhakkak forum üyelerinden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    5. Maksimum tork verisi 1750 d/d'da elde ediliyor. Torkun yüzde 80'lik bölümü 1500 d/d'dan itibaren kullanımda olması esneklik için iyi haber.
    çakma TSI
    10. Çift kavrama desteği. Renault yeni dizel motorunda EDC'yi de sunacak.

    çakma DSG

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertanipci


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    5. Maksimum tork verisi 1750 d/d'da elde ediliyor. Torkun yüzde 80'lik bölümü 1500 d/d'dan itibaren kullanımda olması esneklik için iyi haber.
    çakma TSI
    10. Çift kavrama desteği. Renault yeni dizel motorunda EDC'yi de sunacak.

    çakma DSG




    FSi/TSi teknolojisi de Çakma GDi (Mitsubishi) oluyor sanırım bu durumda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertanipci


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    5. Maksimum tork verisi 1750 d/d'da elde ediliyor. Torkun yüzde 80'lik bölümü 1500 d/d'dan itibaren kullanımda olması esneklik için iyi haber.
    çakma TSI
    10. Çift kavrama desteği. Renault yeni dizel motorunda EDC'yi de sunacak.

    çakma DSG





    Görüşünüze katıldığımı söyleyemem. Vw, gürültülü dizel motorundan sonra, common rain sistemine geçti ve en doğrusunu yaptı.

    VW'nin 1.6 motordan çıkardığı güç 105 hp. Renault 1.5 motordan 110 hp güç çıkarmıştır.

    Yeni 1.6 motorun zaten değerleriyle çağ atladığı görülüyor.




  • teknik veriler çok hoş.açıkcası diğer firmaların verecekleri cevapları merak ediyorum
  • baştan söylüyorum yaklaşık olarak 6 aydır kendimi yırttım reno devrim niteliğinde bir motor üreticek ve bu motor 1.6 dcı 130 beygir diye ama bana az insan inandı
    Hatta bir zati muhterem var reno yetkili satıcısı ona bu motordan bahsettim ben bilmiyorum öyle bir motoru dedi

    Neyse gelelim konuya
    bu motor ilk önce scenic'de denenmiş ve ortalama 100kmde 4.4 litre yakıt tüketmiş

    önümüzdeki yıl tüm megane modellerinde bu motor olucakmış bu motor nissan qq de kullanılcakmış

    bunlar iyi güzel hoş benim çok hoşuma gittii eskiler derki hep reno motoru pek uzun ömürlü olmaz heleki dizel alcaksan 100.000 geçmiş sakın alma aynı söylemi bu motorda söylerlermi

    birde neden bir sene bekliyorlar piyasaya sürmek için
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.