Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.424
Cevap
82
Favori
291.226
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • silinecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 20 Eylül 2011; 23:20:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    Focus'un esp testi çok kötü gözüküyor cidden.




    birde 50-60 bin lira istiyorlar, hemde bir sürü eksiği olduğu halde, Allah bunları ıslah etsin
  • Haluk Test Sürüşü 4. Nissan Qashqai 1.5 Dci Tekna...

    Konya Yolunda BP içindeki Honda bayii Bora'nın daha aşağıya taşınmasıyla boşalttığı yere açılan Baykoçlar Nissan'a gittim akşam üzeri.

    Daha doğrusu 500 m. gerideki Kartaş'ta Linea test ettikten sonra önünden geçerken kendimi içeride buldum.

    Juke çok güzel olmuş:)

    2 kişilik bir ailenin işini görür.

    Dizel motorlu versiyonu var ama test aracı benzinli olduğundan onu test etmedim.

    Kısmet QQ imiş.

    Biraz önce Fiat bayiinde güzergahı değiştirme talebimi geri çevirmemişlerdi.

    Nissanda çevirdiler.

    Standart Konya yolu, Aşti yoncadan geri Konya yoluna dönüş, Fen Lisesi kavşağından tekrar u çekip geri gelme şeklindeki güzergahta test sürüşünden ziyade test izlenimi alınabiliyor.


    Öncelikle içi ASX'e göre daha az ses alıyordu.

    Dizel motor 1.5 litrelik Renault motoru.

    6 ileri vitesle fena olmamış ama tork bandını yakalayınca dizel motorun patlamasını yaşatmakta zorlanıyor.

    1.3 90 bg lik motorun Astra performansından biraz daha iyi gibi sadece.

    Oturuş ve sürüş pozisyonu güzel, direksiyon tepkileri güzel, direksiyon hissi güzel.

    Otomatik kararan ayna yoktu diye hatırlıyorum.

    6. viteste 100 km hızda 2100 devir çeviriyordu yanlış hatırlamıyorsam.

    Bravo 115'le giderken 2000 devir çeviriyor kıyas yapmak gerekiyorsa.

    Ceed ise 2000 devirde 105 (4 ileri otomatik 100).

    Fazladan 100 cc hacim bu işe yarıyor demek diyeceğim ama Linea 1.3 90 bg dizel 6. viteste 110 yapıyordu.

    Buyrun buradan yakın


    Süratli kullanımlarda QQ'nin virajlarda gövde salınımı ASX'in daha fazla olacak gibi ama.

    Ses sistemini falan deneyemedim.

    Zaten önce yalıtıma, sağdan soldan ses gelip gelmediğine baktığımdan sıra ona gelmedi kısacık sürüş sırasında.


    Sonuç: Yukarıda da yazdığım gibi 60 bin TL QQ için değil de C-Max için verilse daha doğru bir tercih olur gibime geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 26 Haziran 2011; 0:05:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre BİÇER

    Abi yorumlar için çok teşekkür.

    QQ ile ASX kıyaslaması yaparsak hangisi ağır basar?



    Emrecim selam,

    QQ daha iyi yalıtılmış.

    Yol ve motor sesi yalıtımı daha başarılı.

    Dizel motor seçeneği olduğu için uzun vadede yakıttan kazanacaktır.

    Benim kullandığım Tekna versiyonun iç mekandaki malzemeler daha kaliteli gibi geldi ASX'ten.


    Ama ASX'in içi daha geniş gibi.

    Bir de şehiriçinde durk kalklarda ASX'in start stop avantajı var.


    Bir de Nissanın üzerindeki motor Renault'ya ait.

    Sorunsuzluk anlamında Mitsuya daha fazla güvenirim.

    Ama bu araçlara bu paralar vereceğime madem düz vites bunlar, gider yine dğz vitesli olan dizel C-Max alırdım herhalde.




    hocam nissan QQ testini henüz paylaşmadınız sanırım
    size bir sorum olacak, yanıtlarsanız memnun olurum
    QQde üst donanımlarda bulunan cam tavanın açılır olup olmadığı yazmıyor, bu cam tavanda açılır özellik var mı acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: concept81
    hocam nissan QQ testini henüz paylaşmadınız sanırım
    size bir sorum olacak, yanıtlarsanız memnun olurum
    QQde üst donanımlarda bulunan cam tavanın açılır olup olmadığı yazmıyor, bu cam tavanda açılır özellik var mı acaba?



    15 dk önce paylaştım :)


    QQ, Picasso, 5008, 3008, Honda Jazz türü araçların cam tavanı açılmıyor.


    Ama cam tavan olup ta açılan modellerde tavan açıkken ön kısımdan çıkan 10 cm kadar yükseklikteki bir file yüzünden 60-70 km süratlerden itibaren çok fazla gürültü oluyor.

    Bir de cam tavan açılan modellerde tavan ortadan ikiye bölünmüş oluyor ve de arkada oturanların manzarası çok küçülüyor.


    Tavan açıkken öndeki kısım arkaya doğru kaydığından arkadakilerin (önceki cümlede yazdığım gerekçeyle) zaten 2 paralık olan cam tavan keyfi hepten ortadan kalkıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: concept81
    hocam nissan QQ testini henüz paylaşmadınız sanırım
    size bir sorum olacak, yanıtlarsanız memnun olurum
    QQde üst donanımlarda bulunan cam tavanın açılır olup olmadığı yazmıyor, bu cam tavanda açılır özellik var mı acaba?



    15 dk önce paylaştım :)


    QQ, Picasso, 5008, 3008, Honda Jazz türü araçların cam tavanı açılmıyor.


    Ama cam tavan olup ta açılan modellerde tavan açıkken ön kısımdan çıkan 10 cm kadar yükseklikteki bir file yüzünden 60-70 km süratlerden itibaren çok fazla gürültü oluyor.

    Bir de cam tavan açılan modellerde tavan ortadan ikiye bölünmüş oluyor ve de arkada oturanların manzarası çok küçülüyor.


    Tavan açıkken öndeki kısım arkaya doğru kaydığından arkadakilerin (önceki cümlede yazdığım gerekçeyle) zaten 2 paralık olan cam tavan keyfi hepten ortadan kalkıyor



    sizi görmeden yazmışım
    teşekkürler hocam, peki bu hyundai ix35 açılır cam tavana sahip sanırım, onu incelediniz mi, onda böyle bir sıkıntı var mı acaba?
    gerçi onda 1.5 yada 1.6 dizel motor yook şuan, 1.6 benzinli, 2.0 dizel var, belki ilerde gelirse düşünülebilir..
    aslında bir ara zaman bulsam gidip bakıcam ama ilçede olunca her zaman gidilmiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    Focus'un esp testi çok kötü gözüküyor cidden.



    Katılıyorum.
  • Tekrar teşekkür ederim abi

    Bir de Sportage testi yaparsan bu sınıfta araç alacaklar için çok aydınlatıcı bir konu olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre BİÇER

    Tekrar teşekkür ederim abi

    Bir de Sportage testi yaparsan bu sınıfta araç alacaklar için çok aydınlatıcı bir konu olur.


    Rica ederim Emre'cim.

    Geçen hafta Ceed için fiyat almaya gittiğimde ellerinde Sportage yoktu.


    Olsaydı yapacaktım.


    Yeni açılan Opan'da Ceed test ettim.

    Bir de oraya sorayım.


    Ama önce yeni C-max dizeli düşünüyorum.

    B kadar öerdim burada.

    Test etmeden olmaz şimdi.


    Bravo nasıl gidiyor bu arada.?

    Tüketim düştü mü biraz.?

    Km kaç oldu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 4 Haziran 2011; 13:45:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Ford Focus Rezalet No: 3 İşe yaramayan ESP







    Bunlar testin farklı aşamaları olabilirmi? Dikkat ederseniz focusun direksiyonu neredeyse 2 tur, c4 1 tur dönüyor.
    Haliyle focus dağıtıyor.
    Edit: Direksiyon dönüşleri 2 tur-1 tur değil, ama focusun direksiyonu bariz 2 kat daha fazla döndürülmüş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çekomastik -- 4 Haziran 2011; 13:57:52 >




  • bu videoda da golf test edilmiş, direksiyonun çevrilmesi focusla aynı gibi, hemde ıslak zeminde yapılmış




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi concept81 -- 4 Haziran 2011; 14:03:34 >
  • Direksiyon turlarını bilmem de, o sistem de direksiyonu en hızlı şekilde çevirmeye, yani en hızlı tepkiyi, en sert müdaheleyi yapmak için ayarlı diye biliyorum..Detaylardan haberim yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 4 Haziran 2011; 14:08:43 >
  • silinecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 20 Eylül 2011; 23:23:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    Şimdi dikkat ettim de focus'un lastiği bariz daha fazla dönüyor. Haksızlık etmişiz.


    +1
    Videolarda focus ve golf neredeyse aynı tura sahip.Diğerleri 1 tur bile atmıyor gibi.
  • Bakınıyorum ama mantıklı bir açıklama bulamadım.. 2011 öncesi araçların direksiyonları daha az döndürülmüş diye düşünmütüm ama videolar aksini söylüyor..Belki her markanın direksiyon turları ve ayarları farklı olduğundan çeviren mekanizma da ona göre ayarlıdır diye düşünüyorum ama dışarıdan bakınca dönen tekerlek bizi yanıltıyor. Kafam karıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 4 Haziran 2011; 15:09:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Günün son ve biraz ayak üstü sayılabilecek testi 1.6 Otomatik Honda Civic testiydi..Daha önce manuel test etmiştim ama bir otomatiğe bakalım dedim.

    Testi Honda Bora Plaza'da yaptık..

    Karşılanma

    Showroom'a bayıldım. Girer girmez tertemiz gıcır gıcır 7-8 tane Honda araç size doğru dönük şekilde karşılanıyorsunuz. Hatta Bora Plaza şu ana kadar gittiğim en etkileyici showroom'du diyebilirim. Tertemiz, gürültüsüz, ve içinde karışıklık yaşanmayan bir mekandı. Kapıdan girer girmez, topuklu ayakkabı sesi duymam bir oldu Hemen satış görevlisi hanımefendi tarafından karşılandık. Yine Honda yine Haluk abiyi tanıdılar TGerçi artık Haluk abinin gittiği plazalarda beni, benim gittiğim plazalarda Haluk abiyi tanıyorlardır herhalde. ..
    Gerçekten çok samimi bir hanımefendiydi. Yeni gelecek Civic'lerden bahsederken beğenmediğini çok rahatlıkla, mırın kırın etmeden çatır çatır söyleyebilecek kadar hem de.. Ayrıca Civic HB 'in yeni o açık mavi rengi de yine eleştiri konumuz olmuştu..Hiç bir şey beklemeden direk test sürüşüne çıkabiliyorduk fakat test aracı yolda olduğu için bizim de diğer araçları inceleme imkanımız oldu. Değinmeden edemeyeceğim Civic HB iç-dış sağ-sol her yerden mükemmel ötesi duruyor....Bu kadar etkileyici bir iç tasarım şu ana kadar bu sınıfta hiç rastlamadım..

    Genel Civic İzlenimleri

    Aracın kapısı maalesef çok hafif, ve ön kelebek camına gelen yerde çok keskin bir iniş hattıyla tasarlamışlar. Bu kapılar neredeyse tüm günümüz B sınıfı araçlarında var ve hiç haz etmediğim bir şey..Aksine kapıyı kapattığınızda içi boş teneke sesi duymuyorsunuz..Koltuklar şimdiye kadar gördüğüm en güzel kumaş ile kaplanmış, aynı şekilde kol dayamada da bu kumaş kullanılmış..Kadife desenli (gerçekten kadife de olabilir) yumuşacık bir malzeme bu. Çok çok elit hisssediyorsunuz o kol dayamaya elinizi koyduğunuz zaman...

    Kumaştan gözümü zar zor ayırıp ön konsola baktığımda, ön tarafa uzanan 2 katlı bir konsol görüyorum..Bu konsolun öne doğru uzaması görsel şölenin yanında sürüş yaparken fark ettiğim bir karakteristik özelliği de vesile oluyor.. Düğmeler ve göstergeler çok sıradışı, araç bizim çok meraklısı olduğumuz bir şekilde "teknolojik" duruyor. Bir simetri bulmakta zorlanabilirsiniz fakat bu araçta zaten simetri isteyen kim. Gayet güzel ve hoş konumlandırılmış düğmelerle karşılaşıyorsunuz... Test ettiğimiz araçta navigasyon da vardı ve konsol C+ duruyor diyebilirim. (Ekleme: Civic HB Sedanından daha da başarılı). Ön yolcu koltuğunda oturduğumda konsol yolcu için dizayn edilmemiş diyebilirim; 2 havalandırma çıkışından başka bir düğme vs. bulunmuyor. Yolcuya "Sen yolu seyret" der gibiydi. Sanırım şoförün işine karışılmasını istememişler.Tüm kontrol düğmeleri ona doğru bakacak şekilde ayarlanmış.Direksiyon başka bir başlıkta incelenecek kadar güzeldi. Yanlış hatırlamıyorsam ödül almış bir direksiyon bu. Sonuna kadar hak etmiş diye düşünüyorum.

    Arka koltuklar kesinlikle Focus'tan daha ferah bir yaşam alanı sunuyor fakat Lancer'dan daha kısa, daha dar ve daha basık...Tavan çizgisinin biraz azizliğine uğramış baş mesafesi var ama geriye doğru uzatılmış arka cam bu durumu kurtarıyor. Diz mesafesi idare edecek durumda; test ettiğimiz Focus'la bir fark göremedim.. Arka kısımda kapıyı kapattığınızda cam açma-kapama düğmeleri biraz yukarıya doğru uzanıyor ve kapı içi döşemeleri de plastikten vazgeçilip yumuşak bir malzemeyle kaplanmış. O güzelim bej rengi kumaş var mıydı hatırlayamadım, özür dilerim...

    Bagaj hacmi konusunda başarısız olduğunu daha doğru kullanışsız olduğunu forumda herkes biliyordur..

    Dikkat çekmek istediğim bir husus daha var. Kaputu açarken ve kapatırken acayip acayip sesler geliyordu bu konuda çok kınadım Honda'yı..

    İstek:Kaputu kaldırıp sileceklerin oraya baktığımız zaman üzerinde FRAME NUMBER yazan bir plastik kızak var. Kızağı kaydırınca içeriye doğru uzanan 2 tane hazne var. Birisi ne olduğunu bize anlatsın.


    Civic Sürüş İzlenimleri

    Araç sessiz çalışmaya başlıyor. Egzos ucu takılıydı fakat Lancer'daki gibi işe yaramıyor sanırsam..Egzos ucuyla verilmeye çalışılan spor görüntüye o sessizlik yakışmamış. Aracın çalışırken yanına gittiğinizde hırıltı, gürültü, rölanti sesi yok. Sürücü koltuğunda oturduğunuzda keza öyle. Çalışıp çalışmadığını anlayamıyorsunuz. Dediğim gibi otomatik Civic'i test ediyorduk. Ben daha önce otomatik araçta seyahat etmiştim ancak, kullanmamıştım. Araç fren pedalını bıraktığınız anda rölanti devriyle tatlı tatlı hızlanıyor. Gaz pedalına çok güzel tepkiler veriyordu. (Gaz teli yerine, gaz pedalına bağlı sensör olduğunu birisi teyit etse çok güzel olur)..Gazı köklediğiniz anda hemen vites atmak yerine biraz devirlenmek istiyor. Bu durum hayatı manuel vitesli araçların içinde geçmiş benim gibi sürücüler tarafından alışıldık durum değil. Arabaya "devirlen ama belirli bir kararda da vites yükselt" demek için çabaladım..3.500 den sonra başlıyor motor sesi hissedilir derecede içeri geliyor. İvmelenişi tabi ki manuel versiyonuyla aynı oranda değil ama tatminkar.

    Haluk Abi "Bu otomatiğe bir alışsan bir daha manuelin yüzüne bakmasın." demişti. İleri ki yaşlarım ve bir bayanın daha bu otomobile ortak olacağını düşünürsek kesinlikle haklı çıkacak fakat daha gencim. Kanım kaynıyor, manuel şu an benim için daha cazip çünkü arabaya ben hükmetmek istiyorum..Direksiyonun iki yanında kulakçıklarla vites değiştirebiliyorsunuz ama o da beni ve benim gibi olanları kesmez.

    Kısacası Honda otomatiği çok başarılı denir. Kesinlikle katılıyorum. Hitap ettiği kesim ona bu yakıştırmayı yapmakta haklı..

    Gelelim sürüş pozisyonuna. Yukarıda belirttiğim gibi konsol, direksiyon ve pedalların derinliği size adeta yatarak sürüş imkanı sunuyor.. Çok rahat, uzun yolda altın değerinde bir özellik. Gittiğiniz hızın gösterildiği dijital ekran gözlerinizi yoldan ayırmadan rahatça süratinizi gösteriyor..

    Yol sesi konusunda bir şey söylemek için sanırım başka asfalt üzerinde de test yapmak gerekiyordu fakat ilk izlenimim evet araç yol sesi içeriye alıyor..Ama cüzi bir miktarda..Frenleri aracı yaylandırmadan sert bir şekilde durduruyor. Sanırım bunda biraz da süspnsiyonların etkisi de mevcut. Daha önce arka koltuklarda seyahat etmiştim. Civic arka koltuk ayrı bir dünya. Sarsıntı, tıkırtı olmadan hele bir o kumaş koltuklarda seyahat çok güzeldi.

    Yol tutuş konusunda maalesef bir şey aktaramayacağım çünkü yine yol çok düzdü..Bu konuda size en iyi test imkanını Mitsubishi Azizoğlu sunuyor; asfalt, stabilize, yokuşlu, inişli, virajlı, düz, trafik ışıkları olan yolda test ediyorsunuz.

    Cruise Control benim pek haşır neşir olmadığım bir konu. O konuda da Haluk Abi'nin tecrübeleriyle gözlem yapmak imkanım oldu. Cruise Control düğmeleri ve performansı konusunda Civic gerçekten çok iyi..


    hocam çok güzel anlatmıssın benim arabamı bu diye okudum resmen. vites değiştirmeden hızlandı demişşin onu anlayamadım ne zaman dip gaz yapsam direk vites küçültür




  • Diğerlerinin direksiyonu tam tur yapmıyor Focusunkini döndürdükçe döndürmüşler.Bir standartı yok her halde bu testin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Ford Focus Rezalet No: 3 İşe yaramayan ESP







    Bunlar testin farklı aşamaları olabilirmi? Dikkat ederseniz focusun direksiyonu neredeyse 2 tur, c4 1 tur dönüyor.
    Haliyle focus dağıtıyor.
    Edit: Direksiyon dönüşleri 2 tur-1 tur değil, ama focusun direksiyonu bariz 2 kat daha fazla döndürülmüş.

    Şimdi tekrar baktığımda c4 ün 2. testinde (dışarıdan bakışta) direksiyon 1.sine göre daha turlu dönmüş sanki, eğer bu şekildeyse focusa göre oldukça stabil olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Ford Focus Rezalet No: 3 İşe yaramayan ESP








    Şimdi videoya baktım ve videonun açıklama kısmında şöyle birşey yazıyor:The clip shows the 'first ESC off test' where the car span out.Yani ilk gösterilen görüntü Esc nin kapalı haliymiş fakat sağ üstte neden Esc on yazıyor onu anlamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz6



    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Ford Focus Rezalet No: 3 İşe yaramayan ESP






    Şimdi videoya baktım ve videonun açıklama kısmında şöyle birşey yazıyor:The clip shows the 'first ESC off test' where the car span out.Yani ilk gösterilen görüntü Esc nin kapalı haliymiş fakat sağ üstte neden Esc on yazıyor onu anlamadım.


    normalde bu videolar 2 bölümden oluşuyor, esc off ve esc on
    ama bunların esc off kısmı kesilmiş, sadece esc on kısımları yüklenmiş, o yazı videonun orjinalini anlatıyor sanırım
    örnek:http://www.youtube.com/watch?v=Y2Y42wt0zHI&feature=related



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi concept81 -- 4 Haziran 2011; 18:21:08 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.