Lastik basıncı çok önemli bir konu lastiğe hatta janta göre ve genel kullanım şekline göre değişir. Önemli bir denklem olan fren mesafesi ve yakıt tasarrufu ters orantılıdır. Bunu ne araç üreticileri nede lastik üreticileri net olarak belirtmez. Optimum yada maksimum basıncı veya aralığını verirler. Boş ağırlığı 1080 kilo olan bir aracı genelde tek olarak sürüyorsanız 30-32 psi yeterli olabilir. Ama aynı araca 5 kişi binip birde bagaj yüklendiğinde lastiğin yola basan kısmı artacağından hem yükten dolayı hemde sürtünmeden dolayı motorun zorlandığını hissedersiniz. Eğer uzun yola yüklü şekilde çıkacaksanız çıkmadan önce yükünüze göre maksimum basınca çıkartabilirsiniz. Karma kullanıyorsanız 34 - 33 psi yeterli olur. Birde lastiğe söylendiğinin aksine soğuk iken hava basmak gerekir. Soğuk hali son iki saat içinde 3 km az yol yapmış halidir. Ayrıntılı bilgi için lastik üreticilerin sayfalarına bakınız. ---- 3. Lastik Hava Basıncı LASTİKLERİNİZİN HAVA BASINCINI HER AY KONTROL EDİNİZ
Doğru hava basıncı aracınızın kontrolünü kaybetme riskinizi azaltmaktadır. Aynı zamanda, lastiklerinizin vaktinden önce aşınmasını ve içyapısında geri dönüşü olmayan hasarın oluşmasını engellemektedir. Lastik hava basıncı küçük delikler, lastiğin bileşenleri yoluyla havanın doğal olarak kaçması veya hatta ortam ısılarında bir azalma nedeniyle düşebilmektedir. Yedek lastik dâhil olmak üzere lastiklerinizin havasını aylık olarak ve herhangi bir uzun yolculuktan önce, tercihen lastikleriniz soğukken kontrol ediniz (en azından 2 saat boyunca hareket etmemişken veya düşük hızda 2 milden daha az hareket etmişken). Sıcakken test edildiklerinde, ölçülen basınca 4 PSI ilave ediniz. Lastik hava basıncının ayda bir kontrol edilmesi önemlidir çünkü:
Düşük hava basıncı lastiklerinizin hasar görme riskini arttırmaktadır. %20 fazladan basınç lastiğinizin ömrünü yaklaşık olarak 10.000 km azaltabilmektedir. Doğru lastik hava basıncı yakıt tasarrufu da sağlayacaktır.