Şimdi Ara

Direksiyon hassasiyet ayari

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
11.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar direksiyon hassasiyetini arttirmanin bir yolu varmi. Ben yaris arabalarindakine benzer sekilde daha hassas bir direksiyonun basit bir mekanizmayla yapilip yapilamayacagini merak ediyorum. Burada hassasiyet dedigim direksiyon belli bir miktar donduruldugunde tekerlerin ne kadar dondugu. Birde powersteering diye bir olay var. Bildigim kadariyla direksiyonu sert kirdiginizda tekerler de sert bir sekilde yumusak donuste oldugundan hizli donduruluyor. Fakat bu sistemi tam bilmiyorum. Hangi tip arabalarda var, ne kadar ise yariyor vs. Bilgi verirseniz sevinirim.



  • Şimdi hassaiyet ile serlik aynı yerde olmaz direksiyon için bu kavramlar zıttır

    Bir direksiyon ya hasastır (mesala tırlarinki) yada serttir (rallai araçları) yada zamnına göre davranır

    Şimdi sert bir direksiyonu yuksek hızlarda aracı rahat kullanmak için isterken

    Hasas direksiyonu düşük hızlarda iteriz bunun için

    Eğer sert bir direksiyon istiyorsak kucuk çaplı bir direksiyon sismidi hasas bir direksiyon istiyorsak buyk bir direksiyon simidi lazım bize

    Şimd ya biz 2 sini birden istersek ne olucak şimdi buda çok simple

    Şu anda senindde bahsettiğin gibi Power Steering sisitemler war

    Bunları biz HIZA DUYARLI DİREKSİYON die biliyoruz yada SERTLİK AYARLI DİREKSİYON die

    Bu sisitem aslıdna çok karmaşık gözükmesine rağmen çok koaly bir sistemdir okada maliyet getirmez

    Arabanın direksiyon milinin bir kısmı bir hidrolik havuzu ile çevrelenir

    Bu hidrolik havuzun içine gelen direksiyon milinin üstüne mile DİK bir çark konu (kanatları buyuk bir çark die düşünün tam anlamıyla çark değil belki pervane denebilir)

    Araba hızlandıkça pompa yardımı ile bu havuzdaki hidrolik basıncı artırılarak direksiyon sertleştirillir

    Resim çizmeye çalıştım bakalım neler yapmışım sisitemi burda daha iyi anlatmaya çalıştım

    Şimdi gördüğünüz üzere pompa hidrolik sıvısının ayarını yaparak (pompanın ayar kısmı karışık tabikiliklede burada ileri muhendislik wardır)

    Arabanın direksiyonu burdaki hidrolik yağın basıncının artması ile sertleşecektir

    Araban direksiyonunu çevirmek zorlaşacak dolayısı ile hassaslaşacaktır

    Yuksek hızlarda guvenli sürüş sağlıyan bu sisitem park manevralarında sie direksiyona kuş hissi werir...

     Direksiyon hassasiyet ayari


    Benden bukadar....

     Direksiyon hassasiyet ayari



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 5 Haziran 2005, 2:11:33 >




  • Aslinda tam anlatamadigimin farkindaydim ne istedigimi. Benim hassasiyetten kastim, direksiyonu birim dondurme acisina karsi olusan teker donusu idi. Yani bir yerde senin dedigin sertlik ti kastettigim. Ralli arabalarindaki gibi. Fakat sert direksiyon dendiginde dondurebilmek icin fazla fiziksel kol kuvveti uygulamamiz gereken direksiyon anlasildigi icin sert terimini kullanmamistim. Yani aradigim daha az direksiyon turu ile isini tamamlayacak bir direksiyondu.

    Soylediginden anladigim kadariyla basit bir duzenekle ve az bir maliyetle yapilabiliyor. Usenmeyip resim falan da cizmissin tesekkur ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vertexShader

    Aslinda tam anlatamadigimin farkindaydim ne istedigimi. Benim hassasiyetten kastim, direksiyonu birim dondurme acisina karsi olusan teker donusu idi. Yani bir yerde senin dedigin sertlik ti kastettigim. Ralli arabalarindaki gibi. Fakat sert direksiyon dendiginde dondurebilmek icin fazla fiziksel kol kuvveti uygulamamiz gereken direksiyon anlasildigi icin sert terimini kullanmamistim. Yani aradigim daha az direksiyon turu ile isini tamamlayacak bir direksiyondu.

    Soylediginden anladigim kadariyla basit bir duzenekle ve az bir maliyetle yapilabiliyor. Usenmeyip resim falan da cizmissin tesekkur ederim.


    Senin işini küçük çaplı bir direksiyon görecektir

    Yarım tur çevirirsen ski direksiyonun tam turda donduğu kadar iş yapar

    Ama yuksek hızlardada çok hasasa olur en ufak bir kırma yada kayma seni dönüşü olmayan bir yola sokar

    Ayrıcakuçük direksiyon ile daha rahat pard edersin...




  • Arkadaşlar Megane II'nin direksiyonu (araç 35.000 KM'de) sağa sola çevrilirken tink şeklinde atlama sesi yapıyor.Araç soğukken ve düşük hızlarda genelde oluyor. Nedeni ne olabilir. Direksiyon kutusunda bir arıza mı var acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kıymaz

    Arkadaşlar Megane II'nin direksiyonu (araç 35.000 KM'de) sağa sola çevrilirken tink şeklinde atlama sesi yapıyor.Araç soğukken ve düşük hızlarda genelde oluyor. Nedeni ne olabilir. Direksiyon kutusunda bir arıza mı var acaba?

    Abi sorana kadar git bir servise baktır, sakata gelmez, Allah göstermesin , çok önemli direksiyon kutusu başına iş açmasın
  • Arkadaş
    ilkini yetkili servise sonraki ikisini Maise olmak üzere 3 seferdir aracımı servise götürüyorum. Bir civatadan bahsediyorlar ve değiştirdik sorun halledildi diyerek gönderiyorlar veya bir vidanın gevşediğinden bahsederek sıktıklarını söylüyorlar. Ama ne hikmetse daha kapıdan çıkarken yine alıyorum o sesi. Ayrıca direksiyon rot kollarını değiştirdiler, tablaları kontrol ettiler,ön takımı kontrol ettiler birşey yok diyorlar. Ama direksiyon kutusunu, dişlileri hala kontrol etmediler. Ve arkadaşım o ses gittikçe artıyor. Artı şunu söyleyeyim. ufak tefek sesler diye pek ilgilenilmediğini hissediyorum. duymuyoruz bu sesi bile diyorlar.
    ben bir megane hastasıyım ve bu ikinci meganım. yaklaşık 6 senedir megana biniyorum. Otomobil çok güzel hakikaten uçan halı mübarek ama bu gibi şeyler beni üzüyor.




  • kardes direksiyonu ne kadar cewirdiğinde çıkıyor o ses? tam kırdığında mı yoksa hafiften meyil verdiğinde de oluyor mu?Bir de o ses nasıl bir ses? metalin metale değmesini andıran "çat" diye bir ses mi?
  • Arkadaşım
    yaklaşık 6 aydır var bu sorunum. önce bariz bir sesti ve ilk götürdüğüm servis tamam sesi duyduk işte çok basıt bir vida sorunu var meganların diyerek hemen o vidayı değiştirdiler.O büyük ses kalmadı ama bu sefer de şu anlattığım yeni ses hadisesi başıma geldi. valla büyük bir sorunun başlangıcı gibi geliyor bana .
    direksiyona hafiften meyil verdiğimde ve genelde araç ısınana kadar yapıyor. Ama bugün dikkat ettim eskiden yapmıyordu ama artık 30 km sonunda da yapmaya başladı. Yine sesi nasıl anlatayım bilmiyorum,bir metal diğer bir metalden kurtulup da metalin üzerine düştüğünde tink/lank gibi bir ses verir ya işte öyle bir ses. Ayrıca direksiyonda bu esna da titreşim/sarsıntı oluyor. bugün yanımda arkadaş vardı ve bu sesi defalarca duydu.
  • kardesim biz arabayı aldıımızın (meganeII) ilk ayında direksiyonu tam kırdıımda "çat" diye bir ses geliyordu. Adanada İsotlar'a götürdüm, ellerinde onunla ilgili bi parça yokmuş, ilgili parçayı 2 güm içinde getirtip hallettiler.Benim bahsettiim sennki gibi metalin birbirine değme sesiydi ayrıca hafiften bir titreşim de yapıyordu bir de direksiyonu cevirirken hemen arkasında gazete kağıdının birbirine sürtünmesi gibi bir ses geliyordu ama dediğim gibi problemi çok cabuk halletiler şu bi sorun yok Allah'a şükür.
  • Valla kardeş inşallah öyledir bizimkide
    gerçi benim ki sesi yarım kırdığımda yapıyor. Garantinin bitimine de 6 ay kaldı. ama bu hafta yine aracı maise bırakacağım ve halletmeden de almayacağım.
  • garanti kitapçığına bak,orda garanti şartları vardır.aynı arızayı 5 yada 6 kere yaparsa veya tamir süresi fln 30 günü geçerse aracını değiştirmek yada bedelini iade etmek durumundalar.o şartları iyic bir oku,ona göre garantin bitmeden hareket et
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.