Şimdi Ara

Bor katkısı ve bazı konular katkılar hakkında (ÖNEMLİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
285
Cevap
2
Favori
110.273
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar; Ben bir arkadaşım için burada bir konuyu dile getireceğim ve arkadaşımın aynen yazdığı şeyi burada paylaşıyorum. altta tırnak içerisinde belirttiğim kısım arkadaşıma aittir

    "Benim bir kaç sorum olacak otomobil sektöründe çalışmaktayım ve yaşadığımız bir sorundan dolayı burada bazı sorularımı dile getirmek istiyorum ve gerçekten bilgisi olan veya bilgisi olan insanlardan bilgi alıp burada bilgi paylaşımında bulunabilecek insanlar bilgi versinler. Gerçekten önemli bir konudur

    Şöyle ifade edeyim. Ben bir markanın yetkili servisinde yedek parça bölümünde çalışmaktayım. burada araçların periyodik, yıllık ve belli aralıklarla yapılan bakımlarında veya bazı kontrollerinde; bor katkısı, enjektör temizleyici, şanzıman katkısı, lpg katkısı ve motor katkısı koymaktayız bunların hepsi farklı zamanlarda ve bakım sırasında farklı şekillerde konulmakta. bir süre önce satışını yaptığımız bu katkılar bazı araçlara konuldu hatta aynı bakımda 4 ü uygulandı sonrasında aracın iticileri, zincir sistemi ve bazı hareketli mekanik kısımları sorun çıkardı. özellikle iticiler çok aşınmıştı. Bu katkıların sizce yağa ne gibi bir zararı olabilir. ayrıca hangileri beraber konulursa yağın vizikozitesini süşürür veya etkiler. Ayrıca Bu katkıları daha öncede koyuyorduk ama yakın zamanda kullanmaya başladığımız Bor katkısınıda koyunca böyle bir sorun ortaya çıktı. bunun yanında bu enjektör temizleyicii motor katkısı ve şanzıman katkılarınında bir etkisi olurmu. kimyasal olarak ne gibi bir sorun çıkartabilir. Ayrıca bu sonucu doğurmasının sebebi nedir. bu arada iki tane araç geldi ve araç 8000 km civarında ayrıca araçlardan biri daha yeni bir araç

    Bu konuda kimyasal olarak nasıl bir sonuç ortaya çıkar ve sebep bu katkılarmıdır. bu konuda illede bu meslekte olan arkadaşlar cevap versinler demiyorum varsa kimya ile uğraşan arkadaşlar ve bu işin ticaretini yapan arkadaşlarda cevap verebilirler. Bazı sebeplerden dolayı marka vermiyorum...

    Cevaplarınız benim için çok önemlidir. Saygılar...







  • Siyah duman yakılmayan diesel dir . Servise bak egsozdan kiri atıyormuş ha
    Bu tür yakıt ve benzeri motor katkılarından uzak durun.Aracınıza üretici onaylı kaliteli motor yağı almanız yeterli.

    bor katkılı ürünlerin yada benzeri türevlerininde uzun dönem motor testleri bulunmuyor. 0-200000 km aralığında yapılmış testleri yok.
    Bu gün gelinen noktada motorlar en az 150000 km yi rahatlıkla görürüyor. Yapılan testlerde motor parçalarında ki aşınma mekanik olarak kontrol edilmemiş.

    Yakıt tasarufu ile ilgili çarpıcı noktalardan birine de değinmek istiyorum. Tüm üreticiler tarafında belirtilen bir husus vardır. Diesel araçlarda özellikle ilk 15000 km boyun tüketim genel olarak üreticinin açıkladığı değerlerin üstünde gerçekleşir.
    Benim şimdiye kadar 2005 ford 1,6 tdci , 2006 seat 1,4 tdi , 2007 opel 1,3 multijet, 2010 ford 1,6 tdci araçlarım oldu . Bunların dışında ticari veya hususi bir çok diesel aracıda kullanan yakınım hepsinde aynı durum oldu. Bunun dışın merak eden diesel forumlarına baksın yine görecektir. Kullanıma bağlı olarakda ilk 5000- 10000 ve 15000 den sonra ciddi düşüşler olur.
    Ben ford araçlarımda şehir içinde 6.5 7 lt lerden 5 lere 5.5 lara düştüğümü net olarak söyleyebilirim. Şimdi burda bir üreticinin araç testinde de benzer bir durum söz konusu. Ben bor katkılı ürün kullanmadan %15 yakıt tasarrufu sağlamışım.
    Diesel motorların ömrü, normal benzinli lere göre, gerek yapıları ve yakıt türünden de , düzgün kullanıldıklarında (özellikle yakıt) daha yüksektir.
    Bunun dışında bu tür yakıt testlerinin geçerli olması için motorların sökülüp yol şartları simüle edilerek , deneysel ortamlarda yapılması gerekir. Yoksa kullanım şartları görecelidir.

    Yine motor testi için ilk olarak 0 araç bir test merkezinde güç ve tork açısından ölçümlenmelidir ki benim yine şahit olduğum ve elimde çıktıları olan konu bir çok üreticinin aracı genelde belirtilen fabrika verilerin biraz üstünde güç ve tork üretebiliyor. Burda ortam sıcaklığı bile çok önemlidir. 0 ola 109 hp lik bir aracın bosch maslak özgen oto da 114 hp çıktığını gördüm. Şimdi bu test cihazının yanılma payıda olabilir ama aynı yerde 75 hp lik 0 km bir diesel aracımın 78 hp olduğunuda gördüm. AMG ve benzeri üretici firma modifiye firmalarınca özel modifiye edilmiş araçların ayarları çok detaylı ve hassasdır küçük oynamalarda farklı neticeler elde edebilirisiniz.

    İşin temelinde sürtünmenin azaltılması vardır ve bu sağlanıyorsa olumlu etkileri olacağı doğrudur ama bu teknolojinin , getirdiği belirtilen faydaların bir çok üretici firmanın ürününde detaylı testleri yapılmadan ne derece fayda sağladığı tartışılır.

    Tüm bunları bilmeme rağmen, bende motor sılk kullandım ve hiç bir faydasını görmedim. Kullandığım araç 1,6 tdci ve 60000 km den 74000 km ye kadar kullanıldı. 75000 bakımı öncesinde Bosch diesel centerda , karbon clein, yaptırıp sonrasında 75000 km bakımda yağ ve filtre değişimleri yaptırıp normal kullanmaya devam ediyorum.

    Performans istiyorsanız, iyi bir yerde chıp veya tuning box yaptırın. Artan performansı o zaman görüsünüz ama düzgün bir şekilde kullanın.
    Artan güç ve tork çok caziptir ama gerektiğinde kullanmak şartıyla, tasarruf içinde gaz pedalına hassas olun yeterli olur. Bu günün 2. veya 3. nesil common rail teknolojili diesel araçları uzun yolda 90-140 aralığında kullanımda yük durumunuda bağlı olarak 3,8 ile 5 lt arasında tüketim yapıyor. Güç ve tork gökten zembille inmez , bunun karşılığında tüketim olacaktır.

    Bu arada bir ilave yapmak istedim
    http://www.autoclub.com.tr/actForum/default.aspx?g=posts&token=0&t=81198&p=4 linkindeki 3 ve 4 sayfayı okumalısınız.

    Burda çok önemli bir noktaya değinilmiş. Bor taneciklerinin mıknatıslanma etkileri üzerine. Bu önemli bir husus ve eğer gerçekten bu sağlanmadıysa bu tür ürünleri uzun dönem kullananlarda mekanik problemler kaçınılmaz demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 6 Temmuz 2011; 14:33:06 >




  • Şimdi motor katkısı falan diye süslemeye çalışılsa da, en nihayetinde yağ katkısıdır bu ürünler. Motorsilk isimli ürün kendi sitesinde "Araçlarda 0 km sonrası 8000 km yapıldıktan sonra motor alışımı süresi sonrasında motor Yağına ilave edilir. " diye tanıtımını yapıyor. Tutunacak yüzey bulamaması sonucu çökelti oluşturması, vtec gibi kılcal borularda yığılmaya veya korozyona sebep olması, mıknatıslama etkisi yüzünden geç marş alımı gibi bir ton sorunu da yanında getirmesi muhtemel. Bu problemler oluşursa da sorunu araca atacaklar ve hiçbir hak talep edemeyeceksiniz. Ayrıca tavsiye edilen yağ yoğunluğunu bozduğunuz için her motora kesinlikle yağ yaktırır, hiçbir istisnası yok bunun.

    En temel olarak bahsettikleri işi gerçekten sorunsuz yapıyor olsa, uçakları bunlarla yıkarlardı, arabaya koymak için ürünü bulamazdınız bile havayolları şirketlerinden. Komple yağı ve filtreyi değiştirdiğiniz için oluşan farkları bu ürün yaptı diye algılıyorsunuz sadece.

    Ayrıca NNT şirketinin BORPOWER marka ürünü bahsettiği akreditasyonlara sahip olmadığı için reklamlarının durdurlması cezası almıştır:http://www.resmi-gazete.org/gundem/duyurular/reklam-kurulu/reklam-kurulu-163--basin-bulteni.html

    "2008/250- NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri ve Seramik Malzemeler Ar-Ge Sanayi Tic. A.Ş. adlı firmaya ait tanıtım broşürlerin ve anılan firmanınwww.nnt.com.tr adresli internet sitesinde yer alan "S 250 Gold, Marine, Nanolube, MS 250, MS 600, GBX" adlı ürünlere ilişkin tanıtımlarda yer alan "BORPOWER ® bor elmas tozu (MCDP) ve nanobor´un eşsiz özelliklerinden yararlanarak hareketli motor parçalarındaki Sürtünmeyi yüzey kaplama ve bilye yatağı etkisi ile en az seviyeye indirir. BORPOWER ®'nin etkinliği aktif maddelerinin (MCDP ve nanobor) nanokristal özelliklerinden kaynaklanır. Bu nano parçacıklar NNTnin üstün tecrübe ve birikimi ile benzeri olmayan nano teknolojik yöntemlerle üretilmiştir. BORPOWER ® kati yağlayıcılar sınıfındaki en etkili Nano yağlayıcı katkı maddesidir. Örneğin içerdiği aktif maddelerden biri olan nanobor katı yağlayıcı maddeler arasında en düşük sürtünme değerine sahiptir (…)" şeklindeki ifadeleri ispatlar nitelikteki 'bilimsel' çalışmaların gerçeği yansıtmaması dolayısıyla bahsi geçen tanıtımların tüketicileri aldatıcı nitelikte olması gerekçesiyle Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik'e uygun olmadığına,

    Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri ve Seramik Malzemeler Ar-Ge Sanayi Tic. A.Ş. hakkında anılan reklamları durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir."

    Eğer 90'lı yılların ilk yarısından kalma veya daha eski bir aracınız varsa, arıza durumunda aracı değiştirecek maddi gücünüzde varsa, bu ürünleri deneyin. Binlerce insan bu katkı maddesi yüzünden yaşadıkları sorunu ceplerinden ödeyerek tamir ettirmek zorunda kaldı, şikayet sitelerinde hatta bu forumda bile örneklerini görebilirsiniz.





  • VAY MEMLEKETİN MADENLERİ VAY
    VAY MEMLEKETİN YER ALTI ZENGİNLİKLERİ VAY
    VAY Kİ NE VAY.......

    TABİ ELİN ADAMI GELİR BİZİM BU HALİMİZDEN CESARET ALIR
    HELE BURADA YAZILANLARI OKUYUNCA,İSTEDİGİ GİBİ AT OYNATACAGINI GÖRÜR.

    MİLLET www.boren.gov.tr adresinden bilgi alın bu kurumu arayın KENDİ AKLINIZDAN BOŞA ÜFÜRMEYİN.

    HEM KOMİK HEM DE .............. DURUMUNA DÜŞÜYORSUNUZ.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEKNO ADAM


    VAY MEMLEKETİN MADENLERİ VAY
    VAY MEMLEKETİN YER ALTI ZENGİNLİKLERİ VAY
    VAY Kİ NE VAY.......

    TABİ ELİN ADAMI GELİR BİZİM BU HALİMİZDEN CESARET ALIR
    HELE BURADA YAZILANLARI OKUYUNCA,İSTEDİGİ GİBİ AT OYNATACAGINI GÖRÜR.

    MİLLET www.boren.gov.tr adresinden bilgi alın bu kurumu arayın KENDİ AKLINIZDAN BOŞA ÜFÜRMEYİN.

    HEM KOMİK HEM DE .............. DURUMUNA DÜŞÜYORSUNUZ.



    Konuyu farklı noktalara çekmeye gerek yok, BOR madeninin ülkemiz için önemi ve BOR un değeri konusu zaten bilinen bir konu, burada tartışılan BOR katkısı ile hazırlanan motor koruyucu olduğu iddia edilen ürünlerin otomobil motorlarına katkıları veya dez avantajları. Konunun dışına çıkmadan değerlendirme yapabilirsek daha sağlıklı sonuçlar alabiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEKNO ADAM


    VAY MEMLEKETİN MADENLERİ VAY
    VAY MEMLEKETİN YER ALTI ZENGİNLİKLERİ VAY
    VAY Kİ NE VAY.......

    TABİ ELİN ADAMI GELİR BİZİM BU HALİMİZDEN CESARET ALIR
    HELE BURADA YAZILANLARI OKUYUNCA,İSTEDİGİ GİBİ AT OYNATACAGINI GÖRÜR.

    MİLLET www.boren.gov.tr adresinden bilgi alın bu kurumu arayın KENDİ AKLINIZDAN BOŞA ÜFÜRMEYİN.

    HEM KOMİK HEM DE .............. DURUMUNA DÜŞÜYORSUNUZ.



    Konuyu farklı noktalara çekmeye gerek yok, BOR madeninin ülkemiz için önemi ve BOR un değeri konusu zaten bilinen bir konu, burada tartışılan BOR katkısı ile hazırlanan motor koruyucu olduğu iddia edilen ürünlerin otomobil motorlarına katkıları veya dez avantajları. Konunun dışına çıkmadan değerlendirme yapabilirsek daha sağlıklı sonuçlar alabiliriz.


    Sadece bu konuya mesaj atmak için yaratılmış bir fake hesap bu, kalabalık yaratma amacıyla farklı ağızdan duyuyorsun aynı mantıksız ve alakasız savunmaları, hiç yorma kendini



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nashquil -- 19 Eylül 2011; 14:56:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEKNO ADAM


    VAY MEMLEKETİN MADENLERİ VAY
    VAY MEMLEKETİN YER ALTI ZENGİNLİKLERİ VAY
    VAY Kİ NE VAY.......

    TABİ ELİN ADAMI GELİR BİZİM BU HALİMİZDEN CESARET ALIR
    HELE BURADA YAZILANLARI OKUYUNCA,İSTEDİGİ GİBİ AT OYNATACAGINI GÖRÜR.

    MİLLET www.boren.gov.tr adresinden bilgi alın bu kurumu arayın KENDİ AKLINIZDAN BOŞA ÜFÜRMEYİN.

    HEM KOMİK HEM DE .............. DURUMUNA DÜŞÜYORSUNUZ.



    kendi aklından boşa üfürme derken kimi kastettin bilmiyorum ama bu yolladığın sitede benim söylediklerime aykırı birşey varsa söyle..
    tabi linki çalışıyorsa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Hocam o dediğinin gerçekleşebilmesi için bir dizi kimyasal reaksiyona ihtiyaç var, kaldı ki karbonun elementer halde olması ve oldukça yüksek sıcaklık gerekmektedir. Bir aracın motorunun içinde gerçekleşmesi mucize sayılır.

    Bahsettiğin olayın basit kimyasal formülleri:

    2B2O3 + 7C ---> B4C+ 6CO veya 4H3BO3 + 7C ---> B4C + 6CO + 6H2O şeklindedir.

    Motor yanma odasında açığa çıkan CO ve CO2 içerisindeki bileşik haldeki karbon ile borik asit ya da bor oksit tepkimeye girmez.

    Ben zaten oluşur demedim oluşabilir dedim . Bu yüzden koymak pek akıllıca değil. Ayrıca sıcaklık yanma odasında çok yüksek seviyelere çıkabilir.

    Herşeyi geçtim bor kendi halinde katı ve çok sert ki bu bile içerisinde eser miktarda da olsa bor olan bişeyi otomobilime koymamam için yeterli sebep.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Boron




  • quote:

    http://www.resmi-gazete.org/gundem/duyurular/reklam-kurulu/reklam-kurulu-163--basin-bulteni.html

    RESMİ GAZETE DE Kİ METİN:

    V- ENERJİ

    1) 2008/250- NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri ve Seramik Malzemeler Ar-Ge Sanayi Tic. A.Ş. adlı firmaya ait tanıtım broşürlerin ve anılan firmanınwww.nnt.com.tr adresli internet sitesinde yer alan "S 250 Gold, Marine, Nanolube, MS 250, MS 600, GBX" adlı ürünlere ilişkin tanıtımlarda yer alan "BORPOWER ® bor elmas tozu (MCDP) ve nanobor´un eşsiz özelliklerinden yararlanarak hareketli motor parçalarındaki Sürtünmeyi yüzey kaplama ve bilye yatağı etkisi ile en az seviyeye indirir. BORPOWER ®'nin etkinliği aktif maddelerinin (MCDP ve nanobor) nanokristal özelliklerinden kaynaklanır. Bu nano parçacıklar NNTnin üstün tecrübe ve birikimi ile benzeri olmayan nano teknolojik yöntemlerle üretilmiştir. BORPOWER ® kati yağlayıcılar sınıfındaki en etkili Nano yağlayıcı katkı maddesidir. Örneğin içerdiği aktif maddelerden biri olan nanobor katı yağlayıcı maddeler arasında en düşük sürtünme değerine sahiptir (…)" şeklindeki ifadeleri ispatlar nitelikteki 'bilimsel' çalışmaların gerçeği yansıtmaması dolayısıyla bahsi geçen tanıtımların tüketicileri aldatıcı nitelikte olması gerekçesiyle Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik'e uygun olmadığına,

    Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri ve Seramik Malzemeler Ar-Ge Sanayi Tic. A.Ş. hakkında anılan reklamları durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir.



    Alıntı içinde paylaştığım metne iyi bakın. Sırf bu forumda bile BOR ürünleri ile ilgili açılmış kaç tane konu var. Bu ürün eğer gerçekten faydalı ise gerekli girişimlerin başlatılıp ürünün aklanması, faydalarının kanıtlanması lazım. Buda ürünü patentleyen veya geliştiren kurumların yapması gereken bir işlem. Ürün iyi ise herkes kullansın, değil ise kimse kullanmasın bu kadar karmaşaya ne gerek var? Bu kadar çetrefilli hale gelmiş bir ürünü kesinlikle kullanmam. Fanteziye hiç ihtiyacım yok.




  • Az önce Honda topiğini karıştırırken gördüm buraya da ekleyeyim istedim. Kendisini Motor Silk firma yetkilisi olarak tanıtan bir arkadaşın (mesaj sayısı 1) yazmış olduğu yazıyı buraya ekliyorum.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    Değerli arkadaşlar tüm değerli yorumlarınızı Motor Silk Firma yetkilisi olarak okudum, İzin verirseniz sizleri bazı konularda daha detaylı bilgilendirmek istiyorum.
    Burada bu ürün daha iyidir veya şu ürün daha kötüdür diye kıyaslama asla yapmayacağım. Etik değerlere sadık kalmak kaydıyla sizlerle tecrübelerimi paylaşacağım ve Motor silk ürünleri ve Bor katkısı konusunda tecrübelerimi paylaşacağım.

    Öncelikle şunu belirtmeliyim ki motor silk yağ katkısı DEĞİLDİR. Yağınızın hiç bir değerini değiştirmez örnek veriyorum motor silk koymadan önce casrol, mobil, elf, ne kadar kaliteliyse motor silk koyduktan sonrada o kadar kaliteli olacaktır. Mantığımızı şöyle bir yoralım Dünyanın en büyük ar-ge departmanına sahip bu firmalar yağlarını zaten olabildiğince kaliteli üretiyorlar ve bir madeni yağın içerisinde olması gerektiği kadar katkı koyuyorlar. Bu yüzden bu yağa bizim ürünümüzün yapacağı ekstre bir katkısı olması söz konusu değil.
    O zaman motor silk nedir? Neler yapar.
    Motor Silk Metal katkı maddesidir. Motor Silk Aracınızın içerisinde zamanla oluşan kurum ve karbonların temizliğini yapar, temizlemiş olduğu yüzeylerde zamanla oluşan aşınma ve çatlaklara dolgu yaparak kompresör kaçaklarını önler, yağ eksiltmelerini önler, vuruntuları keser ve yan etki olarak ta YAKIT TASARRUFU sağlar %5-%9 arasında bu oran aracın motoruna göre değişir.
    Motor silk etkisini 150 000 km sürdürür. Yağınızın ömrünü uzatır fakat bunu yağınızın değerlerini değiştirmeden motor içinde yağı bozan kurum karbon ve metal aşınmalarını önlediği için yapar.
    Motor Silk Boron Cls Bond formülasyonu Prof. Dr.Ali ERDEMİR tarafından patent altına alınmıştır ve bu buluşu sayesinde RD-100 (uygulamalı bilim nobeli) ödülünü Amerika da 4 defa almaya hak kazanmıştır.
    SIFIR ARAÇLARDA KULLANMAYINIZ.Bunu sebebi sıfır araçta hiç aşınma olmadığı için motor silk yüzeyde tutunamaz ve ilk yağ değişiminde akıp gider bu da israftır biz bunu istemiyoruz.
    YENİ BAKIMDA KULLANINIZ. Çünkü ürünümüz bor katkılı ve tam olarak araç içinde etkisini göstere bilmesi için 3000-3500 km ye ihtiyacı var, eğer siz yağ değişimine 1000,2000 km koyarsanız ve bakımı geldiğinde yağını değiştirirseniz MOTOR SILK işini tam olarak yapamaz buda israftır biz bunu da istemiyoruz.
    HER YAĞ DEĞİŞİMDE KULLANMAYINIZ. Çünkü yapılan testlerde görülmüştür ki motor silk 150 000 km etkili her yağ değişimde kullandığınızda size ekstre bir etkisi olmayacak yalnızca siz bir ürün daha koymuş ve israf etmiş olacaksınız BİZ BUNU İSTEMİYORUZ. BİR KUTU MOTOR SİLK 150 000 KM YETER
    NOT: HER BORLU ÜRÜN MOTOR SILK DEĞİLDİR...

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    Bu da konunun linki:

    http://forum.donanimhaber.com/m_24593693/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Az önce Honda topiğini karıştırırken gördüm buraya da ekleyeyim istedim. Kendisini Motor Silk firma yetkilisi olarak tanıtan bir arkadaşın (mesaj sayısı 1) yazmış olduğu yazıyı buraya ekliyorum.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    Değerli arkadaşlar tüm değerli yorumlarınızı Motor Silk Firma yetkilisi olarak okudum, İzin verirseniz sizleri bazı konularda daha detaylı bilgilendirmek istiyorum.
    Burada bu ürün daha iyidir veya şu ürün daha kötüdür diye kıyaslama asla yapmayacağım. Etik değerlere sadık kalmak kaydıyla sizlerle tecrübelerimi paylaşacağım ve Motor silk ürünleri ve Bor katkısı konusunda tecrübelerimi paylaşacağım.

    Öncelikle şunu belirtmeliyim ki motor silk yağ katkısı DEĞİLDİR. Yağınızın hiç bir değerini değiştirmez örnek veriyorum motor silk koymadan önce casrol, mobil, elf, ne kadar kaliteliyse motor silk koyduktan sonrada o kadar kaliteli olacaktır. Mantığımızı şöyle bir yoralım Dünyanın en büyük ar-ge departmanına sahip bu firmalar yağlarını zaten olabildiğince kaliteli üretiyorlar ve bir madeni yağın içerisinde olması gerektiği kadar katkı koyuyorlar. Bu yüzden bu yağa bizim ürünümüzün yapacağı ekstre bir katkısı olması söz konusu değil.
    O zaman motor silk nedir? Neler yapar.
    Motor Silk Metal katkı maddesidir. Motor Silk Aracınızın içerisinde zamanla oluşan kurum ve karbonların temizliğini yapar, temizlemiş olduğu yüzeylerde zamanla oluşan aşınma ve çatlaklara dolgu yaparak kompresör kaçaklarını önler, yağ eksiltmelerini önler, vuruntuları keser ve yan etki olarak ta YAKIT TASARRUFU sağlar %5-%9 arasında bu oran aracın motoruna göre değişir.
    Motor silk etkisini 150 000 km sürdürür. Yağınızın ömrünü uzatır fakat bunu yağınızın değerlerini değiştirmeden motor içinde yağı bozan kurum karbon ve metal aşınmalarını önlediği için yapar.
    Motor Silk Boron Cls Bond formülasyonu Prof. Dr.Ali ERDEMİR tarafından patent altına alınmıştır ve bu buluşu sayesinde RD-100 (uygulamalı bilim nobeli) ödülünü Amerika da 4 defa almaya hak kazanmıştır.
    SIFIR ARAÇLARDA KULLANMAYINIZ.Bunu sebebi sıfır araçta hiç aşınma olmadığı için motor silk yüzeyde tutunamaz ve ilk yağ değişiminde akıp gider bu da israftır biz bunu istemiyoruz.
    YENİ BAKIMDA KULLANINIZ. Çünkü ürünümüz bor katkılı ve tam olarak araç içinde etkisini göstere bilmesi için 3000-3500 km ye ihtiyacı var, eğer siz yağ değişimine 1000,2000 km koyarsanız ve bakımı geldiğinde yağını değiştirirseniz MOTOR SILK işini tam olarak yapamaz buda israftır biz bunu da istemiyoruz.
    HER YAĞ DEĞİŞİMDE KULLANMAYINIZ. Çünkü yapılan testlerde görülmüştür ki motor silk 150 000 km etkili her yağ değişimde kullandığınızda size ekstre bir etkisi olmayacak yalnızca siz bir ürün daha koymuş ve israf etmiş olacaksınız BİZ BUNU İSTEMİYORUZ. BİR KUTU MOTOR SİLK 150 000 KM YETER
    NOT: HER BORLU ÜRÜN MOTOR SILK DEĞİLDİR...

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    Bu da konunun linki:

    http://forum.donanimhaber.com/m_24593693/tm.htm

    hocam yağ değişimini yapalı 2500 km oldu motor silk kullanabilir miyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Az önce Honda topiğini karıştırırken gördüm buraya da ekleyeyim istedim. Kendisini Motor Silk firma yetkilisi olarak tanıtan bir arkadaşın (mesaj sayısı 1) yazmış olduğu yazıyı buraya ekliyorum.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    Değerli arkadaşlar tüm değerli yorumlarınızı Motor Silk Firma yetkilisi olarak okudum, İzin verirseniz sizleri bazı konularda daha detaylı bilgilendirmek istiyorum.
    Burada bu ürün daha iyidir veya şu ürün daha kötüdür diye kıyaslama asla yapmayacağım. Etik değerlere sadık kalmak kaydıyla sizlerle tecrübelerimi paylaşacağım ve Motor silk ürünleri ve Bor katkısı konusunda tecrübelerimi paylaşacağım.

    Öncelikle şunu belirtmeliyim ki motor silk yağ katkısı DEĞİLDİR. Yağınızın hiç bir değerini değiştirmez örnek veriyorum motor silk koymadan önce casrol, mobil, elf, ne kadar kaliteliyse motor silk koyduktan sonrada o kadar kaliteli olacaktır. Mantığımızı şöyle bir yoralım Dünyanın en büyük ar-ge departmanına sahip bu firmalar yağlarını zaten olabildiğince kaliteli üretiyorlar ve bir madeni yağın içerisinde olması gerektiği kadar katkı koyuyorlar. Bu yüzden bu yağa bizim ürünümüzün yapacağı ekstre bir katkısı olması söz konusu değil.
    O zaman motor silk nedir? Neler yapar.
    Motor Silk Metal katkı maddesidir. Motor Silk Aracınızın içerisinde zamanla oluşan kurum ve karbonların temizliğini yapar, temizlemiş olduğu yüzeylerde zamanla oluşan aşınma ve çatlaklara dolgu yaparak kompresör kaçaklarını önler, yağ eksiltmelerini önler, vuruntuları keser ve yan etki olarak ta YAKIT TASARRUFU sağlar %5-%9 arasında bu oran aracın motoruna göre değişir.
    Motor silk etkisini 150 000 km sürdürür. Yağınızın ömrünü uzatır fakat bunu yağınızın değerlerini değiştirmeden motor içinde yağı bozan kurum karbon ve metal aşınmalarını önlediği için yapar.
    Motor Silk Boron Cls Bond formülasyonu Prof. Dr.Ali ERDEMİR tarafından patent altına alınmıştır ve bu buluşu sayesinde RD-100 (uygulamalı bilim nobeli) ödülünü Amerika da 4 defa almaya hak kazanmıştır.
    SIFIR ARAÇLARDA KULLANMAYINIZ.Bunu sebebi sıfır araçta hiç aşınma olmadığı için motor silk yüzeyde tutunamaz ve ilk yağ değişiminde akıp gider bu da israftır biz bunu istemiyoruz.
    YENİ BAKIMDA KULLANINIZ. Çünkü ürünümüz bor katkılı ve tam olarak araç içinde etkisini göstere bilmesi için 3000-3500 km ye ihtiyacı var, eğer siz yağ değişimine 1000,2000 km koyarsanız ve bakımı geldiğinde yağını değiştirirseniz MOTOR SILK işini tam olarak yapamaz buda israftır biz bunu da istemiyoruz.
    HER YAĞ DEĞİŞİMDE KULLANMAYINIZ. Çünkü yapılan testlerde görülmüştür ki motor silk 150 000 km etkili her yağ değişimde kullandığınızda size ekstre bir etkisi olmayacak yalnızca siz bir ürün daha koymuş ve israf etmiş olacaksınız BİZ BUNU İSTEMİYORUZ. BİR KUTU MOTOR SİLK 150 000 KM YETER
    NOT: HER BORLU ÜRÜN MOTOR SILK DEĞİLDİR...

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    Bu da konunun linki:

    http://forum.donanimhaber.com/m_24593693/tm.htm

    Bravo. Ben bir kullanıcı olarak, daha önceki araştırmalarımdan, kendi ve çevremdeki kişilerin deneyimlerinden ve bu yetkili arkadaşımızın söylediklerinden ikna olmuş durumdayım, ve bor katkılarını( DİKKAT: bunlar YAĞ KATKISI DEĞİLDİR!) kulanmanızı şiddetle öneririm. Motorsilk in OTM şanzıman katkısını Stratus aracıma koydum, vuruntu vardı, % 90 azaldı.




  • Mevzunun ana kaynağı şudur

    http://www.anl.gov/Media_Center/News/2007/ES070803.html

    Olay 1991 de bir Türk tarafından bulunmuş, Bor asidi eklenen yağlama ürünlerinde performans artışı var...

    Enteresandır böyle bir yağ ürünü yok. Mevzu bahis ürünlerde ne kadar Boric Acid var tartışılır...
  • MODERN ARAÇLARDA 30 SN DEN FAZLA ISITMANIZA GEREK YOKTUR.


    20W-50 gibi viskozitesi yüksek yağ kullanan, motoru 1 metre yüksekliğinde olan otobüslere bakıp, otomobillerde motoru ısıtmak lazım diyemezsiniz.

    Peki otomobil motorları eskiden neden ısıtılırdı..

    *Eskiden bildiğiniz üzere karbüratörlü sistemler kullanılmaktaydı. Motorun hava-yakıt karışımı oranı mekanik olarak belirlenmekteydi. Ateşleme sistemleri zayıftı. Bu nedenle o motorlar soğuk havalarda zengin yakıt karışımı ( benzini çok olan karışım ) göndermezseniz çalışmazlardı, teklerlerdi. Bu nedenle jikle denen manuel bir kol, veya bu işi motor sıcaklığına göre yapan otomatik bir düzenek vardı..

    *Ateşleme sistemleri zayıftı, çok ince ayarlarla çalışıyordu ve rölantide de tam gazda da aynı ayarı kullanıyorlardı. şimdiki gibi bilgisayar kontrollü rölantide ayrı, gaz verince ayrı, soğukta ayrı, spor kullanımda ayrı ateşleme yapan ECU ya bağlı, iyi ateşleme sistemleri yoktu.

    *Eskiden bugünki gibi, -10 C de bile bidonu sallayınca şıkır şıkır çalkalanan, düşük viskoziteli, akışkanlığını artıran özel kimsayallar içeren, iyi akışkanlık özelliğine rağmen yüzeylere yapışma özelliğide iyi olan 5W-20, 5W-30 gibi sentetik yağlar yoktu.


    Tüm bunlar yüzünden eskiden motoru ısıtmak diye bir terim vardı.

    *Modern araçlarda yağın motorun her yerine ulaşması 20-30 sn alır. motor ilk çalıştığında bir düzensizlik hissetmezsiniz çünkü,
    benzin enjektörlerce doğrudan silindirlere verilir. Ateşleme sistemi güçlüdür. Kullanılan sentetik yağlar çalışmazken bile yeterince akışkandır,düşük viskozitelidir, akışkandır, yapışkandır..

    *Yağın motorun her yerine ulaşması için 30 sn yeterlidir, camın buzunu açmak, içeriyi ısıtmak haricinde küçük modern araçlarınızı 30 sn den fazla çalıştırmanıza gerek yoktur.

    *Yola çıktıktan sonra motor sıcaklığı çalışma sıcaklığına gelene kadar fazla sıkıştırmamaya dikkat etmeniz ( dizelde 3000 deviri geçmemek, benzinlide 4000 deviri geçmemek), aracınız ve içinizin rahat etmesi için yeterlidir.

    Rölantide araç ısıtmaya çalışmak motorunuza zarar verir..

    Motorlar rölantide kolay kolay ısınmazlar, hele dizel araçlar 20 dk da zor ısınırlar ve yağ pompaları o düşük devirlerde çok başarılı değillerdir, alınan yakıtın bir kısmı yakılamaz ve silindir duvarlarında kalan yakıt artıkları yağlamayı zorlaştırır, silindirlere vs.. zarar verirler..

    Sera etkisi yüzünden iklimin değiştiği, bir çok canlı türünün insanda dahil tehlike altında olduğu dünyada gereksiz yere daha çok CO2 oluşturan,gereksiz hatta motorunuz için zararlı eski bir alışkanlığı lütfen terk edin..



    Kaynaklar:

    http://green.yahoo.com/blog/daily_green_driving/96/eight-facts-about-warming-up-your-car-in-winter.html
    http://autos.aol.com/article/warm-up-car/
    http://www.motherearthnews.com/ask-our-experts/car-engine-warm-up.asp
    http://www.consumerenergycenter.org/myths/idling.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 18 Kasım 2011; 9:57:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    MODERN ARAÇLARDA 30 SN DEN FAZLA ISITMANIZA GEREK YOKTUR.


    20W-50 gibi viskozitesi yüksek yağ kullanan, motoru 1 metre yüksekliğinde olan otobüslere bakıp, otomobillerde motoru ısıtmak lazım diyemezsiniz.

    Peki otomobil motorları eskiden neden ısıtılırdı..

    *Eskiden bildiğiniz üzere karbüratörlü sistemler kullanılmaktaydı. Motorun hava-yakıt karışımı oranı mekanik olarak belirlenmekteydi. Ateşleme sistemleri zayıftı. Bu nedenle o motorlar soğuk havalarda zengin yakıt karışımı ( benzini çok olan karışım ) göndermezseniz çalışmazlardı, teklerlerdi. Bu nedenle jikle denen manuel bir kol, veya bu işi motor sıcaklığına göre yapan otomatik bir düzenek vardı..

    *Ateşleme sistemleri zayıftı, çok ince ayarlarla çalışıyordu ve rölantide de tam gazda da aynı ayarı kullanıyorlardı. şimdiki gibi bilgisayar kontrollü rölantide ayrı, gaz verince ayrı, soğukta ayrı, spor kullanımda ayrı ateşleme yapan ECU ya bağlı, iyi ateşleme sistemleri yoktu.

    *Eskiden bugünki gibi, -10 C de bile bidonu sallayınca şıkır şıkır çalkalanan, düşük viskoziteli, akışkanlığını artıran özel kimsayallar içeren, iyi akışkanlık özelliğine rağmen yüzeylere yapışma özelliğide iyi olan 5W-20, 5W-30 gibi sentetik yağlar yoktu.


    Tüm bunlar yüzünden eskiden motoru ısıtmak diye bir terim vardı.

    *Modern araçlarda yağın motorun her yerine ulaşması 20-30 sn alır. motor ilk çalıştığında bir düzensizlik hissetmezsiniz çünkü,
    benzin enjektörlerce doğrudan silindirlere verilir. Ateşleme sistemi güçlüdür. Kullanılan sentetik yağlar çalışmazken bile yeterince akışkandır,düşük viskozitelidir, akışkandır, yapışkandır..

    *Yağın motorun her yerine ulaşması için 30 sn yeterlidir, camın buzunu açmak, içeriyi ısıtmak haricinde küçük modern araçlarınızı 30 sn den fazla çalıştırmanıza gerek yoktur.

    *Yola çıktıktan sonra motor sıcaklığı çalışma sıcaklığına gelene kadar fazla sıkıştırmamaya dikkat etmeniz ( dizelde 3000 deviri geçmemek, benzinlide 4000 deviri geçmemek), aracınız ve içinizin rahat etmesi için yeterlidir.

    Rölantide araç ısıtmaya çalışmak motorunuza zarar verir..

    Motorlar rölantide kolay kolay ısınmazlar, hele dizel araçlar 20 dk da zor ısınırlar ve yağ pompaları o düşük devirlerde çok başarılı değillerdir, alınan yakıtın bir kısmı yakılamaz ve silindir duvarlarında kalan yakıt artıkları yağlamayı zorlaştırır, silindirlere vs.. zarar verirler..

    Sera etkisi yüzünden iklimin değiştiği, bir çok canlı türünün insanda dahil tehlike altında olduğu dünyada gereksiz yere daha çok CO2 oluşturan,gereksiz hatta motorunuz için zararlı eski bir alışkanlığı lütfen terk edin..



    Kaynaklar:

    http://green.yahoo.com/blog/daily_green_driving/96/eight-facts-about-warming-up-your-car-in-winter.html
    http://autos.aol.com/article/warm-up-car/
    http://www.motherearthnews.com/ask-our-experts/car-engine-warm-up.asp
    http://www.consumerenergycenter.org/myths/idling.html

    Isıtma süresini kısaltmak demek daha doğru olur. Aracı çalıştırdıkdan sonra bir süre beklemek her zaman motora yararı olur. Ama eskiden olduğu gibi uzun uzun beklemek yarardan öte zararı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: behram40

    Valla burda hiçbir katkıyı övecek falan değilim.Yalnız bi anımı anlatayım,yaklaşık iki sene önce tanıdık birini gördüm,ikimizinde zamanı müsaitti, görev aracı aracı olarak connectt kullanıyordu,benim aracımda 110 luk connect olduğu için,aracım daha iyi nasıl çeker diye sohbet açtım(Aslında çekişi fena sayılmaz,ancak ağır bir araç olduğu için motor yeterli değil belkide)Bana kendi şahsi araçlarında bor power kullandığını,araçlarının çekişlerinin arttığını hatta satarken bile computestte çok az bir kayıp ile çok şaşırttığını,ancak üzerinde aslan pençesi olan markayı almam gerektiğini ,başkası için bişey diyemeceğini söyledi.Bu şekilde aracında güç artışı da olur dedi.Ben de dediği gibi bu markayı aldım ,yağ değişiminde,(bakım zamanı )ustamın da onayıyla usulüne uygun kendi ellerimle motora ekledim.yalnız aracın kitapçığında bu tür katkı maddeleri kullanmayın yazıyor.Kesinlikle bir güç artışı oldu ,ancak bakımdan mı kaynaklandı,bor mu etkili bilmiyorum.Geçen seneden beri motorum yağ damlatıyor,turbo iptal,ustam sorunu bulamadı,galiba turbodan akıtıyor,bugün yarın bi turbocuya götüreceğim.Acaba bordan mı oldu diye ustama sordum zannetmiyorum dedi.Kendisi de değişik bir marka satıyor.Test etmişler (metal birparça üzerinde)aşındıramamışlar,Hatta bi müşterisinin aracı yağsız kaç km.gittiği halde bişey olmamış,şu da var ki motorda zamanla çamurlaşma yaptığını iddia eden,araç üreticileri de var.Kalitesiz veya sahte katkılardan olabilir,bilmiyorum.Bu ara da Ankarada iyibir turbocu bilen var sa yardımcı olursa sevinirim.

    Büyük bir ihtimal hem bor hem de yanlış viskosite yağ kullanımı nedeniyle Turbo yağ kaçağı olabilir.
    Turbo açılırsa turbo milinin üzerinde kahverengi vernik cilası gibi bir katman var ise bu katkı nedeniyle olmuştur diyebilirsiniz.

    videoyu izerseniz turbo shaftına ulaşmak için kaç tane parçanın sökülmesi gerektiğini ve shaftı görebilirsiniz.
    https://youtu.be/6JD1MQRT5AQ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 1 Haziran 2017; 12:1:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: behram40

    Valla burda hiçbir katkıyı övecek falan değilim.Yalnız bi anımı anlatayım,yaklaşık iki sene önce tanıdık birini gördüm,ikimizinde zamanı müsaitti, görev aracı aracı olarak connectt kullanıyordu,benim aracımda 110 luk connect olduğu için,aracım daha iyi nasıl çeker diye sohbet açtım(Aslında çekişi fena sayılmaz,ancak ağır bir araç olduğu için motor yeterli değil belkide)Bana kendi şahsi araçlarında bor power kullandığını,araçlarının çekişlerinin arttığını hatta satarken bile computestte çok az bir kayıp ile çok şaşırttığını,ancak üzerinde aslan pençesi olan markayı almam gerektiğini ,başkası için bişey diyemeceğini söyledi.Bu şekilde aracında güç artışı da olur dedi.Ben de dediği gibi bu markayı aldım ,yağ değişiminde,(bakım zamanı )ustamın da onayıyla usulüne uygun kendi ellerimle motora ekledim.yalnız aracın kitapçığında bu tür katkı maddeleri kullanmayın yazıyor.Kesinlikle bir güç artışı oldu ,ancak bakımdan mı kaynaklandı,bor mu etkili bilmiyorum.Geçen seneden beri motorum yağ damlatıyor,turbo iptal,ustam sorunu bulamadı,galiba turbodan akıtıyor,bugün yarın bi turbocuya götüreceğim.Acaba bordan mı oldu diye ustama sordum zannetmiyorum dedi.Kendisi de değişik bir marka satıyor.Test etmişler (metal birparça üzerinde)aşındıramamışlar,Hatta bi müşterisinin aracı yağsız kaç km.gittiği halde bişey olmamış,şu da var ki motorda zamanla çamurlaşma yaptığını iddia eden,araç üreticileri de var.Kalitesiz veya sahte katkılardan olabilir,bilmiyorum.Bu ara da Ankarada iyibir turbocu bilen var sa yardımcı olursa sevinirim.

    Büyük bir ihtimal hem bor hem de yanlış viskosite yağ kullanımı nedeniyle Turbo yağ kaçağı olabilir.
    Turbo açılırsa turbo milinin üzerinde kahverengi vernik cilası gibi bir katman var ise bu katkı nedeniyle olmuştur diyebilirsiniz.

    videoyu izerseniz turbo shaftına ulaşmak için kaç tane parçanın sökülmesi gerektiğini ve shaftı görebilirsiniz.
    https://youtu.be/6JD1MQRT5AQ

    HOcam yine döktürmüşsün maşallah. Bizim konu hortlamış




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.