- x
Focus 2010 yalancı hararet sorunu
53 Cevap5402 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
80 Mesaj
9 Ocak 2011; 22:04:15 

2010 benzinli otomatik Focus'da aldığımız ilk gün dikkatimi çekmişti: Hararet göstergesi henüz 100-200 metre gidince 90'a çıkıyordu. Yaz ayları olduğundan servise sorduğumda klima radyatörü harareti hemen yükseltiyor normaldir dendi. İkna olmadım ama önce emin olmayı tercih ettim. Sıcaklığın 7-8 derece olduğu şu günlerde durum aynı. Üstelik hararetin 60'tan 90'a çıkışı adeta benzin deposu ibresi gibi hızlı oluyor. 5-10 saniyede 90'a çıkıyor. Kaloriferi açınca o sıcaklıkta hava gelmiyor tabi ki. Motor ısınınca ise 90'ı geçmiyor.
Dün servise tekrar gittim. Önce isteksiz davranıp, "bunlar çabuk ısınır" falan demeye yeltendiler. Israr edince kontrol ettiler. Arabayı 1 saat soğumaya bırakıp kontağı açınca hala 90 derece gösteriyordu. Yol bilgisayarındaki test modundaki motor suyu sıcaklığı ise 58 derece idi. Sorun olduğuna ikna oldular ve sorunun muhtemelen DHAC yada DAC isimli bir müşürden kaynaklanabileceğini söyleyip parça siparişi verdiler. Hafta içi gidip yaptıracağım.
Aranızda böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu?


_____________________________



2960 Mesaj
10 Ocak 2011; 12:57:12 

yalancı hararet sorun değil bence. yalancı hararet sorunu diye geçn araç motor ısısı 90-100 göstergeni birden tavan yapması. Sizde tavan yapam yok sadece gösterge ortaya geliyor. Ki o çokda anormal değil. peki o 1 saatlik bekleme sonunda açınca 1-2 dk beklediniz mi gösterge düşme eğlimine sahip miydi?


_____________________________



 
80 Mesaj
10 Ocak 2011; 13:43:29 

Bu aslında 90-100'den tavana vurma durumunun 60-90 arası olanı. 90'da yaklaşık 5 dakika boyunca bekledik, değişen birşey olmadığı gibi yol bilgisayarındaki test menusunde soğutma suyu ısısı 58 derece olarak yazıyordu. Kaldı ki ibrenin 60'dan normal çalışma sıcaklığı olan 90'a çıkması 5 saniye falan sürüyor ki su sıcaklığının 5 saniye içerisinde 30 derece artması zaten mümkün değil.
Hararet ilk çalıştırmada 90'ı gösterdiği anda kaloriferi açınca da sadece normal sıcaklıkta bir hava çıkışı var.Aracı 5-10 dakika daha sürünce ibre 90'da durmaya devam ediyor fakat bu sefer su sıcaklığı gerçekten 90'a çıktığından kaloriferden gelen hava olması gerektiği gibi sıcak oluyor.
Tüm bunlardan anlaşılan, motor sıcaklığı 60'da iken 90'ı gösteriyor fakat 90'da iken yine 90'ı gösteriyor.


_____________________________



 
33 Mesaj
12 Ocak 2011; 23:39:18 

eğer bu bir sorunsa bende de aynısı var aracımı alalı bir hafta gibi kısa bir zaman oldu ama dediğiniz gibi hararet ibresi hemen aynı benzin göstergesi gibi fırlıyor 90 a ve hep orda kalıyor neden acaba böyle bu olay normal mi bendee bir araştırayım..


_____________________________



 
80 Mesaj
13 Ocak 2011; 18:55:22 


quote:

Orijinalden alıntı: muratk58

eğer bu bir sorunsa bende de aynısı var aracımı alalı bir hafta gibi kısa bir zaman oldu ama dediğiniz gibi hararet ibresi hemen aynı benzin göstergesi gibi fırlıyor 90 a ve hep orda kalıyor neden acaba böyle bu olay normal mi bendee bir araştırayım..


Normal olmadığı ortaya çıktı. Bunu anlamanın en iyi yolu hararet hızlı bir şekilde 90'a çıkar çıkmaz motoru durdurun. Kontağı kapatıp yol bilgisayarının reset düğmesine basılı tutarken kontağı açın ve yol bilgisayarının test menusüne girin. Menüde ilerleyip motor suyu sıcaklığını bulun ve oradaki sıcaklık ibre ile uyumlu mu diye kontrol edin. Sizin de aracınızda ibre hızla 90'a çıkıyorsa aynı sorun muhtemelen sizde de var demektir.
Ben aracımı henüz yaptırmadım. Parça bekleniyordu servise. Yaptırınca işe yarayıp yaramadığını buraya yazarım.


_____________________________



 
61 Mesaj
14 Ocak 2011; 7:44:13 

arabayı alalı 1 hafta oldu bendede aynı sorun var, bugün servise götürüyorum bakalım ne diyecekler..


_____________________________



 
33 Mesaj
14 Ocak 2011; 17:15:27 

kullanım klavuzunda bunun normal olduğu yazıyor arkadaşlar aynen şöyle"normal çalışma sıcaklığında ibre orta kısımda kalacaktır"hatta şeklli bir şekilde de 90 ı göstermiş...ve ibrenin kırmızı bölüme girdiğinde moturun normalin üstünde ısındığını yazıyor..ki bunu zaten biliyoruz.ve araştırıyorum bir kaç gündür bu şekilde olan çok ancak hemen değilde 2-3 dk sonra ibrenin 90 gelidğini söylüyor bir çok kişi bende de durum böyle..sorun değil sanırım bu normal


_____________________________



 
61 Mesaj
14 Ocak 2011; 19:09:02 

bugün servise götürdüm, benzinli olduğu için kısa sürede ısınabilir dediler ama ben bunun 200m bile gitmeden olduğunu ve ibrenin hızla yükseldiğini söyleyince bakalım dediler. araç hala serviste akşam telefonla bilgi aldım, hararet müşürümü ne arızalıymış onu değiştirmişler, motorun tekrar soğuması falan derken yarın sabah kontrol edip gönderiyorlar arabayı.


_____________________________



 
80 Mesaj
14 Ocak 2011; 22:32:22 

quote:

Orijinalden alıntı: muratk58
kullanım klavuzunda bunun normal olduğu yazıyor arkadaşlar aynen şöyle"normal çalışma sıcaklığında ibre orta kısımda kalacaktır"hatta şeklli bir şekilde de 90 ı göstermiş...ve ibrenin kırmızı bölüme girdiğinde moturun normalin üstünde ısındığını yazıyor..ki bunu zaten biliyoruz.ve araştırıyorum bir kaç gündür bu şekilde olan çok ancak hemen değilde 2-3 dk sonra ibrenin 90 gelidğini söylüyor bir çok kişi bende de durum böyle..sorun değil sanırım bu normal


Normal çalışma sıcaklığı 90 derece fakat bu kadar kısa sürede 60'dan 90'a çıkması normal değil. Kaldı ki benim aracımda test menüsü 58 derece diyor 90 derece olarak ibreden okunan sıcaklığa. Sizin de aracınızın harareti 90'a hızlı bir şekilde yükseliyorsa , forumda yazılan şekilde test menüsünden kontrol edin. Gerçek sıcaklık mı değil mi anlaşılır.


_____________________________



 
80 Mesaj
14 Ocak 2011; 22:41:39 

Bu arada benim servisim (Çetaş-Bornova) sözkonusu müşürün CHT sensörü yani Cylinder Head Temperature (Silindir kafa sıcaklığı sensörü) olduğunu söyledi bugün telefonla tekrar sorduğumda. Fakat çoktan gelmiş olması gereken parçanın her nasılsa bir şekilde atlanıp talebinin bile yapılmadığını bu yüzden de gelmediğini, şimdi siparişinin verileceğini ve önümüzdeki hafta içerisinde geleceğini söylediler.
Hayırlısı bakalım. Daha ilk bakımı bile gelmemiş aracın ilk servis deneyiminde dakika bir gol bir olduk ama inşallah sorunu çözerler parça gelince.


_____________________________



 
61 Mesaj
15 Ocak 2011; 12:59:08 

arabam geldi, hararet müşürümü neyse onu değiştirmişler ama aynı
p.tesi otosana sorunu yazıcaklarmış. ve ellerindeki 0 araçlara bakmışlar onlarda aynı..


_____________________________



2960 Mesaj
15 Ocak 2011; 18:46:17 

arıza değil bence. müşir de değiştiklerini pek sanmıyorum :D


_____________________________



 
80 Mesaj
15 Ocak 2011; 20:03:01 

Bugün araçla deneme sürüşüne çıktım. Sıcaklık 90'a çıkar çıkmaz durdum. Motoru durdurup yol bilgisayarını test moduna aldım. İbrenin 90 derece gösterdiği sıcaklık, test modundaki motor sıcaklığında 47 derece görünüyordu. Bu modda çalıştırıp yola koyuldum. Sıcaklık yavaş yavaş artmaya başladı. Motor sıcaklığı ekranda 80 dereceye geldiğinde aracı zorlamaya başladım. Tam gazla yüksek devirde sürdüğümde 86 ya kadar çıkıyordu en fazla ve yine 82'lere iniyordu. Bu sefer ara sokaklara girip dik rampalarda dolaşmaya başladım. En fazla 88 dereceye kadar çıktı ve hemen 84-86 lara indi.
Buradan anladığım: araç motor harareti yükselmeye başlayınca gerekli önlemi alıyor ve harareti ideal sıcaklıkta tutuyor.
Tek endişem acaba araç gerçkten hararet yapsa ibre yine 90'da çakılı mı kalacak yoksa gerçek yüksek harareti gösterecek mi. Başka bir deyişle. Hatalı okuma sadece düşük sıcaklıkta mı. Fakat genel yaklaşım olarak bir ölçü aleti yanlış gösteriyorsa yanlıştır. Bir bölümü yanlış bir bölümü doğru olarak yorumlanamaz.Hele ki 0 km aldığım aracın hararet ibresi yanlış gösteriyorsa daha bir sinir bozucu.
Bakalım. Hafta içi parça gelince tamir esnasında aracın başında duracağım ve ne yapıldığını gözlemleyeceğim. Ama ekrmblt arkadaşın aracının sorununun devam etmesi biraz umudumu kırmadı değil.


_____________________________



2960 Mesaj
15 Ocak 2011; 21:04:25 

araç fan açıyor mu oa bakın. hraret ortada iken araç sabit klima harici araçtaki tüm elektrikli tesisatı açıp gaugeden gözlemleyin yada öğlen vakti otoban varsa oralarda 4. vites yüksek hızla gidin. sonra bir yerde mola verip aracç çalış vaziyette biraz bekleyin. büyük ihtimal fan devreye girecektir. gaugede de fan devreye girdiği sırada hararet ortada gözüksede digital ekran 100-104 gibi bir değr gösterebilir korkmayın. fanlar 104 de devreye girip 88 gibi devreden çıkıyordu. Ama durumunuz normal diyorum ben. Çokta kurcalatmayın soğutma sistemine hava mava yaptırırlar asıl ozaman başınız ağrır


_____________________________



 
1802 Mesaj
17 Ocak 2011; 21:15:54 

Bende de aynı sorun var eğer sorunsa tabii. Bu konuyu okuduktan sonra bayiiye yolum düşmüştü orda bi baktırayım dedim. Servisteki usta baktı. Önce yol bilgisayarından soğutma suyu sıcaklığına baktı. 58 derece idi. Daha sonra acaba gösterge bozuk mu diye baktı. Bi anlam veremedi, bende çok üstelemedim zaten. Soğumasını da bekleyemedim orda. Bakıma geldiğinizde hararet müşürü değiştiririz filan dedi. Ama bence bu durum böyle dizayn edilmiş, harareti görmek isteyen yol bilgisayarından bakacak artık su sıcaklığına. 90ı geçiyor mu dedi usta yok dedim sabit kalıyor böyle dedim. Yani o gösterge olmasa da olurmuş. Tamamen görüntü yani.


_____________________________

2011 Ford focus 1.6 comfort hb. + BRC
Bir yengece asla düz yürümeyi öğretemezsin!!!


 
61 Mesaj
17 Ocak 2011; 23:42:23 

haharet göstergesi nezamandan beri görüntü olmaya başladı. devir göstergen çalışmazsa motor sesinden anlarsın, hız göstergen çalışmazsa ortalam hızını tahmin edersin. yakıt göstergen çalışmazsa en fazla yolda kalırsın. hararet çalışmaz da yükselirse nasıl anlarsın, ya sonuçları..


_____________________________



 
61 Mesaj
17 Ocak 2011; 23:44:51 

bişe daha, o gösterge olmasada olur diyen ustanın!!! ustalığından şüphe ederim ben, bence sen başka bir ''usta''ya göster


_____________________________



 
80 Mesaj
17 Ocak 2011; 23:57:34 

Kesinlikle bu bir sorun. Normal şartlarda sorun yaratmasa da araç hararet yaparsa o göstergenin ne göstereceğini bilmiyoruz. Hararet 140'a gelmiş ve ibre 90'da ise kimin aklına gelir durup yol bilgisayarına bakayım.


_____________________________



82 Mesaj
19 Ocak 2011; 19:29:29 

mehmet bey aracın kitapçığında bunun normal bir durum olduğundan bahsediyor... maalesef aynı durumla bende karşılaşınca otokoç bayisini aradım onlarda gelin bakalım dediler fakat kitapçığı okuduğumda ve diğer arkadaşlarda da aynı durumun olduğunu gördüm... aynı yerden alınan 3 arabada da aynı sorun olabilir mi?:)

diyelim ki var bu artık global bir sorun olur.. herhalde ford a dava açabilir iki araba para alabiliriz...


_____________________________






 
33 Mesaj
19 Ocak 2011; 21:24:19 

onu bende okudum önceki msjımda yazmıştım kitapçıkta normal olduğu yazıyor ve bir çok kişininde aynı durumla karşılaştığını gördüm hatta yukarda bir arkadaş demiş müşür değişti ama yine aynı diye bence serviste bunun normal olduğunu bilmiyor kafaya göre müşür filan değişiyor...


_____________________________



 
80 Mesaj
19 Ocak 2011; 21:44:03 

Arkadaşlar şu kitapçıkta ne yazıyor merak ettim şimdi. Gece yarısı arabaya göndermeyin beni. Lakin yazan her ne ise bu durumu kastettiklerini sanmıyorum. Bir aracı 1 saat soğumaya bırakıp (dışarısı 9-10 derece iken) kontağı açtığınızda gösterge hala 90 dereceyi gösteriyor, fakat yol bilgisayarı test menüsü motor sıcaklığı 48 derecedir diyorsa bu normal olamaz. Eğer normalse o zaman test menüsü normal olamaz. Yani bunların ikisi birden doğru olamaz.
Kaldı ki bu benim aynı kasadan 3. Focus'um. Önceki iki tanesi dizel idi. Hadi onları saymayalım. Soğutma sistemi farklıdır diyelim vs vs. Yine benzinli Opel Astra kullandım 160 bin kilometre boyunca. Bu kadar hızlı hararet yükselmiyordu.
Hepsini geçtim. arabayı çalıştırıp 200 metre gidiyorum 90 dereceye çıkıyor sıcaklık güya. Yaw bu kaputun altında nükleer santral mi var. 60 dereceden 90 dereceye 10 saniyede çıkarmı motorun sıcaklığı. 90 dereceyi gösterdiği anda kaloriferi açıyorum. Ilıktan biraz daha sıcak hava üflüyor sadece. Madem motor sıcak gelen hava neden sıcak değil.
Neresinden baksanız tutmuyor kısacası. Bütün bunlara Ford eğer "normal" diyorsa Ford normal değil derim o zaman.


_____________________________



82 Mesaj
19 Ocak 2011; 21:54:25 

walla sizi bu soğukta dışarı çıkarmayı istemem ama bizde kitapçığın yalancısıyız.. kitapta şekiller ile durumu zaten açıklamışlar

yukarda da dedğim gibi üç arkadaş aynı yerden aynı marka ford aldık... burda sizin yazdıklarınızı görünce arkadaşlara bahsettim onlada dikkat etmemişler... kendileri ben söyleyince farkederek durumun aynı olduğunu test ederek gördüler....





_____________________________






 
80 Mesaj
19 Ocak 2011; 22:25:02 

Üşenmedim gitim kitapçığı aldım geldim. Sayfa 75 : Motor soğutma sıvısı sıcaklık göstergesi başlığı altında "Motor soğutma sıvısı sıcaklığını gösterir. Normal çalışma sıcaklığında ibre orta kısımda kalacaktır". Motor sıcaklığı ile ilgili yazan birtek bu var. Bunun bizim sorunumuzla alakası yok ki. Biz normalde başka yerde durur demiyoruz ki zaten. Orta kısım dediği yer zaten 90 derece.


_____________________________



 
61 Mesaj
20 Ocak 2011; 13:48:15 

hocam sizin aracta herhangi bir sorun yok..neden ellettiyorsunuz aracınızı...o servise de gidin suratlarına tükürün...benim aracım da da ole...sıcak günlerde 90 derceye çıkması 15-20 sn sürmüyor ..ama soğuk havalarda 30-40 sn de çıkıyor...arac ısındıktan sonra stop edip beklerseniz ve tekrar çalıştırısanız eğer hava cok soğuk değilse ibre direkt 90 ı gösteriyor...benim aracım da sizin anlattığınızla aynı...ne müşürü ne bilmem nesi...sıcaklık 90 ı gösteriyor ama biraz zaman geçecek ki içeri daha sıcak hava üfleisn...anladığım kadarı ile 90 gösteriyor ama sıcaklık 90 derce olmuyor...çünkü ole olsa hemen içeri sıcak hava gelmesi gerekir...kısacası fordun sistemi bole...o servise de git de ki sığırrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!


_____________________________



 
61 Mesaj
20 Ocak 2011; 13:50:55 

ha unutmadan arakdaşta 2010 megane var on da da durum aynı siteden çıkmadan 90 a gelip sabitliyor diyor!!!!kimse sorun aramsın arkadaşlar...focusun sistem bole...!!!


_____________________________



 
80 Mesaj
20 Ocak 2011; 13:55:24 

Durum daha karışık bir hal alıyor. Benim bu 90 ile bir derdim yok. Aslına bakarsanız normal şartlarda 1500 gösterse oralı olmam. Fakat beni endişeye sevkeden şu:
Eğer o gösterge bir şekilde motor sıcaklığını yanlış okuyorsa ve günün birinde motor sıcaklığı 140 dereceye geldiğinde bana hala 90 gösterirse o zaman ciddi bir sorunumuz var demektir.


_____________________________



 
61 Mesaj
20 Ocak 2011; 13:58:12 

mehmet bey yol bilgisayarında gördüklerinizle ibreyi karıştırmayın....aracta sıcaklık atıyorum 25-30 dereceye gelince direkt 90 a çıkıyor ibre ve orda sabitliyor...bole olması sıcaklığın 130 derceye çıktığında ibrenin hala sabit kalacağı anlamına gelmez....büyük ihtimalle sıcaklık belirli bir seviyeye gelince sistem ibreyi direkt 90 a atıyor...yani 90 dan sonra alarmlar çalmaya başlıyacaktır muhtemelen...denemek isterseniz denemesi bedava...fanın kablosunu çıkarın aracınızı kullanmaya başlayın bakalım gösterge 90 ı aşacak mı aşmayacak mı:))))


_____________________________



 
61 Mesaj
20 Ocak 2011; 14:02:44 


quote:

Orijinalden alıntı: mehmetkoksal

Durum daha karışık bir hal alıyor. Benim bu 90 ile bir derdim yok. Aslına bakarsanız normal şartlarda 1500 gösterse oralı olmam. Fakat beni endişeye sevkeden şu:
Eğer o gösterge bir şekilde motor sıcaklığını yanlış okuyorsa ve günün birinde motor sıcaklığı 140 dereceye geldiğinde bana hala 90 gösterirse o zaman ciddi bir sorunumuz var demektir.



bu noktada haklısınız ama inanın öle değildir...bakın bir de herkesete durum bole...ben şunu anladım bir kere..araca ne kadar evham yaparssanız o kadar sorun çıkarır...bırakın kendi haline...dediğiniz şekilde bir durum olur da aracınız su kaynatmaya başlarsa o zmaan düşünürsünüz...
dedim ya arkadaşta megan var onda da durum aynı..adam siteden çıkmadan 90 kitliyor ibreyi...!!!o dana servis de bilmiyor ki size ne desin..sorun var diyecek tabiki...ibredeki durum aracat sorun olmadığını gösterir bence...çünkü ibre birden bire çıkıyor 90 a ..sadece sembolik..zannımca 90 dan sonraki sıcaklıklarda ibre sizie alarm verecek merak etmeyin!!!


_____________________________



 
80 Mesaj
20 Ocak 2011; 14:57:47 

Herroes,
Servis konusundaki betimlemelerinize yerden göğe kadar katılıyorum. Zaten anladığım kadarıyla bu sorunu çözemeyecekler. Başka yerini bozup teslim edecekler. Ben de artık aracı hiç elletmemekten yana fikir değiştirmeye başladım.
Açıkçası modern araçların motor soğutma konusundaki başarısını gözönüne aldığımda, hele ki artık bazı araçlarda (örneğin yeni Astra) hararet göstergesinin tamamen kalktığını düşündüğümde sanırım kuvvetle muhtemel hararet sorunu yaşamayacağım. Bir de kitapçıkta yazdığı kadarıyla sanırım hararet çok yükseldiğinde yol bilgisayarı ekranında da uyarı mesajı çıkıyor. Tabi eğer o mesaj da bozuk olduğunu varsaydığım göstergeden veri almıyorsa. Bu durumda bu durumu unutmak en iyisi. Bu arada forumdan birisi olur da bir şekilde çözüm bulursa o zaman bakarız çaresine. Teşekkür ediyorum yönlendirmeleriniz için. Selamlar.


_____________________________



 
61 Mesaj
20 Ocak 2011; 15:02:41 

hocam en güzeli arabayı elletmemektir...hiç kafanı da takma..sağlam aracı alırlar bozar geri verirler...!!!Allah büyüktür..ben de vehamlıyımdır aslında ama evham yaptığımda şunu diyorum kendi kendime: rahat ol allah büyüktür...arabayı elletip bozcağıma elletmeden hiç değilse kendim bozdum derim:))


_____________________________



 
61 Mesaj
28 Ocak 2011; 23:07:28 

çözüme giden olmadı heralde, forda mail atan falan oldumu?


_____________________________



 
80 Mesaj
29 Ocak 2011; 0:28:43 


quote:

Orijinalden alıntı: ekrmblt

çözüme giden olmadı heralde, forda mail atan falan oldumu?

Sizin hararet müşürü değişimi işe yaramadığından, benim servisin de deneme yanılma yoluyla bilinçsizce kurcalayacakları endişesiyle benim araç için servise hararet müşürü gelmesine rağmen gidip değiştirmedim hararet müşürünü.
Sizin servisin Otosan'a yazdığı yazıya cevap geldi mi?


_____________________________



 
61 Mesaj
31 Ocak 2011; 21:15:59 

değiştirme boşuna.
bugün akşam aradım servisi yarın aramazlarsa tekrar arıyıcam bakalım ne diyecekler.
olmadı otosana ben yazarım


_____________________________



 
4 Mesaj
1 Şubat 2011; 22:05:00 

KESİN ÇÖZÜM
ARKADAŞLAR FOCUSLARDAKİ YALANCI HARARET DEDİĞİNİZ OLAY YALANCI DEĞİLDİR, GERÇEKTEN MOTOR KISA DÖNEM HARARET YAPMAKTADIR VE BUNUN FABRİKASYON HATASI OLMADIĞI KESİNDİR. BUNUN ÇÖZÜMÜNÜ GARANTİLİ OLARAK YAPMAKTAYIM BAŞKALARI GİBİ ŞARLATANLIK YOK HERŞEY GERÇEK

KÜTAHYALI NEDİM USTA TELEFON 0533 556 18 24


_____________________________



 
80 Mesaj
1 Şubat 2011; 22:10:47 

Nedim Bey,
Focus1'lerde yaygın olarak ortaya çıkan ibrenin kısa sürede kırmızı bölgeye dayanması ve tekrar normal bölgeye geri gelmesi olayını kastediyorsunuz sanırım.
Bu durum ise daha farklı: ibre normali geçmiyor sadece ilk çalıştırmada normale geldiğinde aslında motor ısınmamış oluyor. Sonrasında ise hararet yükselmiyor. Yani hiç kırmızı bölgeye yaklaşmıyor.


_____________________________



 
257 Mesaj
2 Şubat 2011; 0:20:43 


quote:

Orijinalden alıntı: nedimbate43

KESİN ÇÖZÜM
ARKADAŞLAR FOCUSLARDAKİ YALANCI HARARET DEDİĞİNİZ OLAY YALANCI DEĞİLDİR, GERÇEKTEN MOTOR KISA DÖNEM HARARET YAPMAKTADIR VE BUNUN FABRİKASYON HATASI OLMADIĞI KESİNDİR. BUNUN ÇÖZÜMÜNÜ GARANTİLİ OLARAK YAPMAKTAYIM BAŞKALARI GİBİ ŞARLATANLIK YOK HERŞEY GERÇEK

KÜTAHYALI NEDİM USTA TELEFON 0533 556 18 24



usta,buz gibi motor hararet mi yapıyor,hem de çalışır çalışmaz..!


_____________________________

2011 Focus Comfort A/T - BRC MY11
MANİSA-İZMİR


89 Mesaj
7 Şubat 2011; 0:31:58 

Nedim Usta ossurmuş ve gitmiş.Yahu usta ne alakası var senin bu dediklerine arkadaşların bahsettiğinin!Başlığı en başından beri okudum tam sonuna geldim işte nedim usta ve müthiş çözümü yav bırak usta!Senin yaptığın lpg sisteminden kaynaklanan bir ısıtma sistemi çözümü.Nedir bu ben açıklayayım ; basit bir hava alma olayı.


_____________________________

Otomobil = Özgürlük


 
80 Mesaj
7 Şubat 2011; 10:32:10 

Konuda pek bir ilerleme yok. ekremblt kullanıcısından haber bekliyoruz. Belki bir haber gelir Otosan'dan.


_____________________________



 
4 Mesaj
7 Şubat 2011; 16:32:22 

Kişinin işdir aynası lafa bakmaz. Ağzı olan konuşuyor.
Nedim Usta


_____________________________



 
61 Mesaj
10 Şubat 2011; 14:30:52 

mehmetkoksal bey...bence bu konu spekülasyona acık durumda...araclarda bir sorun yok!!!!!!!!!!!!


_____________________________



 
80 Mesaj
10 Şubat 2011; 20:37:10 


quote:

Orijinalden alıntı: herroes

mehmetkoksal bey...bence bu konu spekülasyona acık durumda...araclarda bir sorun yok!!!!!!!!!!!!

Şimdilik bu bir sorun olmayabilir belki ama normal bir durum da değil. Geçen gün kullandığım şirket aracı olan Megane 2 bakımda olduğundan kiralama şirketinden geçici olarak gelen 2010 Golf'u sabah çalıştırıp işyerine gidene kadar hararet göstergesini gözlemledim. Efendi gibi yavaş yavaş doksana çıkıyor. Bugüne kadar uzun sürelerle kullandığım hiçbir araçta (aynı kasa makyajsız 2006 ve 2007 iki ayrı dizel Focus, şu an kullandığım Megane 2, önceki araçlarım Astra G ve Astra F ve arada en az 6 aydan fazla süreyle geçici olarak kullandığım Fiat, Hyundai, Ford - Ranger ve Fiesta dahil) sahibi olduğum benzinli Focus'taki gibi "benzin göstergesi özentili" bir hararet ibresi görmedim. İş biraz da merak halini aldı. Eğer bu normal bir durum ise; Her araçta yeralan standart hararet göstergesi mantığının aksine neredeyse direk 90 dereceden göstermeye başlayıp motorun 90'a gelmesini bekleyen hararet göstergesinin "sebebi ne ola ki " diye.


_____________________________



 
61 Mesaj
23 Nisan 2011; 22:54:04 

otosandanda cevap geldi servistende aradılar bir kaç defa durumun normal olduğu falan söylendi


_____________________________



992 Mesaj
23 Nisan 2011; 23:37:30 

hafta için ford focus hb aracım gelince bende bu durumu bir kontrol edip buraya yazarım, ilginç bir olay bu gerçekten de


2960 Mesaj
24 Nisan 2011; 1:01:13 

arkadaşlar yalancı hararet denen olay 2005 öncesi focusların bazılarında vardır. o da yukarıda arkadaşın teki yazmış zaten. gösteregenin aniden tavan yapması şeklindedir. ama hararet göstergesinin çabucak ortaya gelmesine çok takılmayın. analog göstergenin enteresan bir huyu. içinizin rahat etmesi için arada gauge testi ile kontrol edin ama zaten o analog gösterge sürekli haraket etmez. araç normal kullanımda hıza ve rüzgara göre sürekli motor soğutma sıvısında derece oynaması yaşar. diğer türlü sürekli o o gösterge hareket ederdi. artık çoğu modelde hararet göstergesi bile yok yerine bir ışık koyuyorlar. iş ford meraklı kullanıcıları tahmin etse o tip bir gösterge koymazdı :)

sanmayınki tüm araçlarda gösterge tam sağlıklı çalışıyor. termostat denen zımbırtı zaten 88 dereceyi geçince açılıyor ve soğutma suyu devirdaimi değişiyor. bu olay 88 derece damlatan bir musluk gibi ise 104 dereceye geldiğinde şarıl şarıl akan bir musluk. yani soğutma sıvısı 104 dereceye kadar sürekli değişiyor. arçtaki analog göstergede zaten orta seviyeyi geçmeye başldığında aracın soğutma sıvısı kontrollü olarak soğutulamadığı için hareket etmeye başlıyor. eğer fanlar düzgün çalışıyor ve hararet halen yükseliyorsa ve siz bunu analog göstergeden hissedemiyorsanız gauge menüsünden kontrol edin. 120-130 derecelere çıkarsa o zaman göstergeniz sorunlu dersiniz.


_____________________________



 
80 Mesaj
25 Nisan 2011; 21:19:26 

Diğer benzinli Focuslarda da aynı garip durumu gördükten sonra bunun sorun olmayıp sadece tuhaf bir Ford yaklaşımı olduğuna ikna oldum.
Zaten hararet yükseldiğinde yol bilgisayarı da uyarı veriyormuş. Dolayısıyla o ibrenin çok bir anlamı kalmıyor bu durumda. Forum sayesinde tartışıp buradaki arkadaşların da önerileriyle öğrenmiş oldum. Teşekkürler.


_____________________________



893 Mesaj
6 Mayıs 2011; 18:25:01 

Bundan önce birçok aracım oldu şu anda 2011 focus kullanıyorum 2004 fabiyada aynı şey vardı 2 dakka gidince ibre ortaya gelir kalırdı. honda biraz gidince olurdu fakat tam ortalamazdı , focus o da aynı biraz gidince yani tam motor ısınmadan normal seviyesine gelmeden ortaya geliyor ve de orda kalıyor bu normal biri durum inan ki hararet yapınca ibre ortada kalmıyor...Tecrübeyle sabittir....2001 focus..:-))


_____________________________

(Yalnız olmak güzeldir...Tabii Zirvedeysen...)


 
562 Mesaj
9 Mayıs 2011; 0:01:56 

1.6 100hp motorlu ford araçların hararet sorunu için bu konuya giren arkadaşlar lütfen okuyun.Eğer sizin aracınız da araca yük bindiğinde yokuş çıkarken yada otobanda ayağınızı gazdan çektiğinizde hararet göstergesi birden bire sona gelip sonra tekrar hızlıca bir kere duraksayıp yerine geliyorsa sizin de sorununuz benimkiyle aynı.

2004 Focus1 kullanıcısıydım. 90binde tüpü taktırana kadar hiçbir sıkıntısı yoktu,gram yağ su eksiltmesi dahi yoktu,öyle ki içi bile hala sıfır kokuyordu. Ancak ağır bakımlarını servisinde yaptırdıktan sonra istanbul yolundaki kia servisinde brc my07 lpg taktırdım. Taktırmaz olaydım. Arabayı teslim aldıktan sonra bütün işlerini halledip ruhsata işletmek için emniyete doğru İstanbul yoluna çıktım.

Hararet yaptığını ilk kez görünce aklım yerinden çıktı, ibre o kadar hızlı sona geldi ki dedim birazdan havaya uçucaz heralde , hemen U dönüşü yapıp taktırdığım yere geri döndüm. Az önce bana hayırlı uğurlu olsun, güle güle kullan bir sıkıntı olursa gel hallederiz diyen usta benlik bir durum yok aracın kendi sorunu bu hararet yapmaz yalancı hararettir o dedi, git servise göster de diyince haliyle anlaşmazlık oldu. Oradan çıkıp ertesi gün mavidenizlere gittim, sağolsunlar ilgilendiler, hallettiler gibi oldu ancak;

bir ay sonra çevre yoluna her çıktığımda yine hararet yapmaya başladı, servise götürdüm yine hava yapmıştır dediler, aracı teslim aldım baktım yine hararet yapıyor, geri bıraktım. Sürekli sorunum geçici olarak hallediliyordu,hararet olmadığına inandırmaya çalışıyorlardı, kökten bir çözümü varsa da defalarca söylememe rağmen uygulamadılar. Serviste çalışan en gereksiz insanlar bile adımı öğrenmişlerdi, o derece bir ahbaplık durumu oluştu, ancak bir de baktım ki ben servisine gidip geldikçe arabada bugüne kadar hiç duymadığım yeni sorunlar çıkıyordu, birden bire hiçbişey yokken yağ çok azaldığından yolda kaldım, otobanda giderken radyatörde su çok az kaldığından hararet yaptı vs. En sonunda kalktım sanayiye indim, bir gün boyunca sabahtan akşama uğraştık, baktık ki araba gerçekten hararet yapıyor , havasını aldık,radyatör deposunu değiştirdik,conta müşür sigorta kablolar onlarca parça değişti hararet kesilmişti; biraz olsun rahatladım. Öyle komik bir rakama hallolmuştu ki servise verdiğim paraları haram ettim. Bir kere daha olunca dayanamadım sattım.

Hiç sorunsuz sıfırından bile daha temiz olan araba 120binde yağ yakar radyatöründen su eksiltir bilmem neresinden hava yapar durduk yere hararet yapar bir araç haline dönüştü. LPG taktırdığıma pişman oldum. Normalde 15binkm/30binkm bakım yapılırken ben 7500km/15000km kadar sık yapıyordum. Hayalimdeki arabamdı, focus hb; o yüzden bu kadar çaba sarfettim, ne yaptıysam olmadı. Servisler de iyi niyetimi fazlasıyla kullandılar. Arabanın değişmeyen parçası kalmadı. Hep sorunun çözüleceğini umarak hiçbir masraftan kaçınmadım. Harcadığım paralar sıfırına yetişti belki geçmiştir bile. Bir daha ikinci el araba almak yada tüp taktırmak mı? hiçbir zaman...

Kia Servisinin( İstanbul yolundaki) esnaflığı sıfır ustalığı sıfır bir daha kia araba maraba almam,ilgi ve alakaları satana kadar. Koreliler çok atak gelmelerine rağmen bayide iş yok.
Mavidenizlerde ilgi alaka çok güzel ama ne yaptılarsa hep geçici çözüm oldu kalıcı çözüm bulamadılar.
Ford servislerinin durumu içler acısı, sanayideki çıraklar bile kesinlikle servisteki ustalardan daha iyiler. Fiyat olayına hiç girmeme gerek yok. İndirimsiz yaklaşık 5 katı, indirimlerle 3 katı.

Son olarak gelelim sıfır araç alıp da burada sorunlarını belirtenlerin durumuna; arıza lambası ne zaman yanar kısaca söylemek gerekirse sanayide gizli menüden açıp motor sıcaklığını takip ederken 132 dereceyi gördüğünde dahi bende yakmamıştı. Sonrasında otobanda hızlanırken birden yandı. Muhtemelen 130 derecenin yukarısında yanıyordur. Ama bu demek değildir ki aracınız hararet yapmıyor. Size tavsiyem gidin sanayiye bir ustaya gizli menüden yada bilgisayara bağlatıp hararet ışığı yanmadan ibre yükseldiğindeki motor sıcaklığına bakın. Benimki gibi yüksek çıkarsa bu fordun yaptığı düpe düz ayıplı mal satmak olur. Öyle bir durum olduğu takdirde de gereğini yapın. Saygılar, gece gece bu kadar oluyor. Vaktinde kötü ve pahalı dediğim (o zaman dizel otomatiği 40bin falandı şimdi 50binden fazla!) renault için şimdi sıraya girdim. Yakında teslim alıyorum


_____________________________

14'Insignia Cosmo AT BB Z10 AR 5921 Zippo Matte Black TH 7508-108


 
80 Mesaj
9 Mayıs 2011; 11:04:28 


quote:

Orijinalden alıntı: BF033

..... Son olarak gelelim sıfır araç alıp da burada sorunlarını belirtenlerin durumuna; arıza lambası ne zaman yanar kısaca söylemek gerekirse sanayide gizli menüden açıp motor sıcaklığını takip ederken 132 dereceyi gördüğünde dahi bende yakmamıştı. Sonrasında otobanda hızlanırken birden yandı. Muhtemelen 130 derecenin yukarısında yanıyordur. Ama bu demek değildir ki aracınız hararet yapmıyor. Size tavsiyem gidin sanayiye bir ustaya gizli menüden yada bilgisayara bağlatıp hararet ışığı yanmadan ibre yükseldiğindeki motor sıcaklığına bakın. Benimki gibi yüksek çıkarsa bu fordun yaptığı düpe düz ayıplı mal satmak olur. Öyle bir durum olduğu takdirde de gereğini yapın. Saygılar, gece gece bu kadar oluyor. Vaktinde kötü ve pahalı dediğim (o zaman dizel otomatiği 40bin falandı şimdi 50binden fazla!) renault için şimdi sıraya girdim. Yakında teslim alıyorum


Sayın BF033,
Önceki aracınızla yaşadığınız sorunlar aslında ülkemizde herhangi bir malda hele ki bir araçta sorun yaşadığınızda neredeyse başınıza gelmesi kaçınılmaz şeyler maalesef. Satıcı sattığına sahip çıkmıyor, servislerin tek derdi deneme yanılma ile her parçayı değiştirip, müşteriden para kazanmak. Sorunu çözmek gibi bir kaygıları yok. Kaldı ki müşteriyi aptal yerine koyup tuhaf tuhaf açıklamalar da yapmaktan da rahatsız olmuyorlar. Tüketici hakları lafta kaldığı sürece maalesef ki bu böyle devam eder gider.
LPG'nin çıkaracağı olası sorunlara kimsenin çözüm bulmayacağını bildiğimden benzinli araçlara sonradan LPG takılmasına kesinlikle karşıyım bu yüzden. Sizin başınıza gelenleri eminim yaşayan yüzlerce insan vardır. Neyse ki geçmiş gitmiş ve yeni bir araç almaya karar vermişsiniz. Hayırlı olsun. Renault'tan memnun kalacağınıza eminim. Hep diyorum: Artık araçlar arasında kalite farkı kalmadı. Büyük markalardan her markanın aracı sağlam ve kaliteli. Hangisini beğeniyorsanız alın memnun kalırsınız. Yeni araç ve garantili olmasından dolayı zaten birçok sorun ortadan kalkıyor.

Bizim aceleci yalancı hararet durumuna gelince: test menuyu açıp aracı şehir içinde rampalarda falan zorlamıştım ne olacak diye ama 90 dereceyi geçince fanı açıp hızlıca 80'lere indirdi sıcaklığı. Bu yüzden 130'lara geldiğinde ne olur açıkçası bilmiyorum. İbre 90'dan öteye gidebiliyor mu onu bile bilmiyorum. Bu durumun normal olmadığını kademeli bir ölçü aletinin kademeleri atlayarak gitmesinin o ibrenin sağlıklı çalışmadığı anlamına geldiğini biliyorum. Fakat bu şu an için sorun yaratmadığından ve yeni araç alıp bariz arızalar nedeniyle defalarca yolda kalan insanlar bile hakkını ararken senelerce mahkemelerde süründüğünden ( en son geçen haftalarda yeni bir araçta ayıplı mal ve değişim kararı vermişti mahkeme ve olayın başlangıcından beri 5 yıl geçmişti. Maalesef adalet kaplumbağa hızında işliyor) böyle bir durumu yok sayıp, hiç dikkate almamayı tercih ediyorum. Günün birinde hararet yaparda benim aracın ibresi hala 90 göstermeye devam eder ve iş işten geçtikten sonra ışık yanarsa sanırım söylene söylene servisin yolunu tutar ve Ford markasından buz gibi soğurum. Araçlar sonuçta kul yapısı, garanti kavramı olası aksaklıklar için var zaten, fakat müşteri aracı alıp kapıdan çıktıktan sonra müşteriyi bir daha tanımayan, müşteriye ilk kez araba görmüş uzaylı muamelesi yapan, araçtan gelen abuk subuk seslere bile "normaldir bunun sesi böyle" diyen servisler (ki bu neredeyse hemen her markada böyle) insanları çileden çıkarıyor. İşin içine insan faktörü girince marka ne kadar büyük olursa olsun o markayı müşteriye orada aptal muamelesi yapan, başından savmaya çalışan veya kazıklamaya çalışan o usta veya servis sahibi temsil ediyor o anda.
Ne diyelim yeni aracınız hayırlı olsun, kazasız, belasız ve bu gibi talihsizliklerden uzak keyifle binin inşallah.


_____________________________



 
314 Mesaj
16 Aralık 2011; 12:05:16 

Benzer bir durum bizde de var. Bizim araçta yol bilgisayarı yok ama OBD II girişinden bağladığımız yol bilgisayarında MOTOR SOĞUTMA SIVISI SICAKLIĞI gösteriyor.
Geçen gün aracı inceledim.
Aracı ilk çalıştırıken Hava sıcaklığı 13 derece
motor harareti 18 derece idi.
Rolantide bekleyerek 40-50 sn arasında motor sıcaklığı 60 derece oldu.
Şehir içi düz yol sakin kullanımda 5-6 km gittikten sonra baktım, hararet 107 derece, araç bundan sonra harareti düşürmeye başlıyor, 90-107 arası geziyor.
Ama rampada 3000 devirle 1 km gidince 120 ye çıkıyor. Daha fazlasını denemedim.
Ama bu arada aracın kendi göstrgesi hep normal yerinde duruyor.
Araç LPG li.
Bu durum normal mi?
Yoksa bizim araç hararet mi yapmış oluyor?


_____________________________



 
1 Mesaj
9 Kasım 2012; 16:06:21 

quote:

Orijinalden alıntı: mehmetkoksal

2010 benzinli otomatik Focus'da aldığımız ilk gün dikkatimi çekmişti: Hararet göstergesi henüz 100-200 metre gidince 90'a çıkıyordu. Yaz ayları olduğundan servise sorduğumda klima radyatörü harareti hemen yükseltiyor normaldir dendi. İkna olmadım ama önce emin olmayı tercih ettim. Sıcaklığın 7-8 derece olduğu şu günlerde durum aynı. Üstelik hararetin 60'tan 90'a çıkışı adeta benzin deposu ibresi gibi hızlı oluyor. 5-10 saniyede 90'a çıkıyor. Kaloriferi açınca o sıcaklıkta hava gelmiyor tabi ki. Motor ısınınca ise 90'ı geçmiyor.
Dün servise tekrar gittim. Önce isteksiz davranıp, "bunlar çabuk ısınır" falan demeye yeltendiler. Israr edince kontrol ettiler. Arabayı 1 saat soğumaya bırakıp kontağı açınca hala 90 derece gösteriyordu. Yol bilgisayarındaki test modundaki motor suyu sıcaklığı ise 58 derece idi. Sorun olduğuna ikna oldular ve sorunun muhtemelen DHAC yada DAC isimli bir müşürden kaynaklanabileceğini söyleyip parça siparişi verdiler. Hafta içi gidip yaptıracağım.
Aranızda böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu?


merhaba arkadaşlar siteye yeni üyeyim bende 2009 model otomatik focus 2 mk var hararet olayını çok kurcaladım.yol bilgisayarının testini ögrendim.hata falan yok sadece arabanın sıcaklık ölçümleri fahrenhayt ancak göstergede derece cinsinden gösteriyor.
ACIKLAYAYIM.
araba 2 gündür çalıştırmıyorum hava sıcaklıgı 15 derece
yol bilgisayarın test menüsünden baktıgımda 58 yazıyordu. 58 fahrenhayt 14.444 derece oldugunu ögrendim ve hava sıcaklıgı ile aynı.
daha sonra arabayı çalıştırdım gösterge 1dk içinde 88-90 derece ye cıktı ibre hemen kontagı kapatıp tekrar test ettim.
teste bu sefer 85 yazıyordu.85 fahrenhayt 29.4444 derece ye karşılık geliyor.
ve tekrar arbayı (15-20 dakika falan ) calıştırdım. gösterge hala aynı 88-90 derece gösteriyor.
testi bir daha yaptım bu sefer 131 yazıyordu.131 fahrenhayt ise 55 derece ediyor.


yani arkadaşlar bir araba 15 dakikada eger yol bilgisayarını gösterdigi gibi 131 derece oluyorsa arabanın yanması lazım göstergede max 120 yazıyor
en basit mantık


_____________________________



558 Mesaj
20 Kasım 2012; 10:33:49 

Ayni durum benim arabada var. Zamaninda evet dikkatimi cekmisti ama hic umursamamistim. Zaten yazilanlardanda anlasiliyorki bu durum bir sorun degil.
Fahrenheit celcius aciklamasida cuk oturmus, tesekkurler.


_____________________________



 
169 Mesaj
2 Aralık 2012; 13:55:35 

quote:

Orijinalden alıntı: kingman3


merhaba arkadaşlar siteye yeni üyeyim bende 2009 model otomatik focus 2 mk var hararet olayını çok kurcaladım.yol bilgisayarının testini ögrendim.hata falan yok sadece arabanın sıcaklık ölçümleri fahrenhayt ancak göstergede derece cinsinden gösteriyor.
ACIKLAYAYIM.
araba 2 gündür çalıştırmıyorum hava sıcaklıgı 15 derece
yol bilgisayarın test menüsünden baktıgımda 58 yazıyordu. 58 fahrenhayt 14.444 derece oldugunu ögrendim ve hava sıcaklıgı ile aynı.
daha sonra arabayı çalıştırdım gösterge 1dk içinde 88-90 derece ye cıktı ibre hemen kontagı kapatıp tekrar test ettim.
teste bu sefer 85 yazıyordu.85 fahrenhayt 29.4444 derece ye karşılık geliyor.
ve tekrar arbayı (15-20 dakika falan ) calıştırdım. gösterge hala aynı 88-90 derece gösteriyor.
testi bir daha yaptım bu sefer 131 yazıyordu.131 fahrenhayt ise 55 derece ediyor.


yani arkadaşlar bir araba 15 dakikada eger yol bilgisayarını gösterdigi gibi 131 derece oluyorsa arabanın yanması lazım göstergede max 120 yazıyor
en basit mantık

Merhaba arkadaşım ne masal anlatıyorsun bu yazıda bizde C derece derecedir,fahrenhayt git ingilizlere anlat gaude menü ye giren kişi o kadar cahil değildir fahrenhayta takılsın o C dereceyi arar ve ona göre ölçüm yapar gerisi masal.


_____________________________



 
1 Mesaj
2 Aralık 2012; 21:44:29 

arkadaslar 2000 model 1.6 ambiant gizli hararet denilen sonrunla 1 hafta önce tanıstım istanbulda gecmediğim usta kalmadı hemen hemen yarın maslak'sanayide aricam usta :( bana yardımcı olurmusunuz istanbul içi ? çıldırmak üzereyim... sıkıntımı şöyle dile getireyim... aracımda test menüsü olduğunu yeni öğrendim bir çok usta bunu bilmiyormuş.. aracım normal motor sıcaklığına ulastığında rampa yukarı yada arac motoruna güç bindiğinde test menusundeki derece 90° lerden 125° lere cıkıyor bu arada bu araçlar 104° ile 108° arası 1 fan devreye giriyor ve 120 ° den sonrası 2.fan devreye giriyor ama birden ikaz lambası yakıp sonrada motor ikaz lambası yakıyor ve kendiliğnden motor kendini korumaya alıyor ve stop ediyor..tekrar çalıştırdığımda ise hiçbişey yok ama arıza lambası bir müddet sonra kendi sönüyor,, suya baktığımda ise suda ne kaynama var ne bişey..kafayı sıyırmak üzereyim bu durum motor tam soğukken 2.5 km 5km arası yapıyor ..rampa yukarı ise daha çabuk tabi... .. kimi usta : conta yanık 700tl dedi kimisi bu arac conta yakmaz bunda çelik conta var dedi kimi fandan dedi kimi,hararet müşüründen dedi,kimi fan müşüründen dedi kimi elektrik aksamından dedi kimi fanın sıgortaları takılıyor dedi şaştım kaldım ya..!


_____________________________



 
169 Mesaj
29 Aralık 2012; 16:11:15 

quote:

Orijinalden alıntı: EC1228

arkadaslar 2000 model 1.6 ambiant gizli hararet denilen sonrunla 1 hafta önce tanıstım istanbulda gecmediğim usta kalmadı hemen hemen yarın maslak'sanayide aricam usta :( bana yardımcı olurmusunuz istanbul içi ? çıldırmak üzereyim... sıkıntımı şöyle dile getireyim... aracımda test menüsü olduğunu yeni öğrendim bir çok usta bunu bilmiyormuş.. aracım normal motor sıcaklığına ulastığında rampa yukarı yada arac motoruna güç bindiğinde test menusundeki derece 90° lerden 125° lere cıkıyor bu arada bu araçlar 104° ile 108° arası 1 fan devreye giriyor ve 120 ° den sonrası 2.fan devreye giriyor ama birden ikaz lambası yakıp sonrada motor ikaz lambası yakıyor ve kendiliğnden motor kendini korumaya alıyor ve stop ediyor..tekrar çalıştırdığımda ise hiçbişey yok ama arıza lambası bir müddet sonra kendi sönüyor,, suya baktığımda ise suda ne kaynama var ne bişey..kafayı sıyırmak üzereyim bu durum motor tam soğukken 2.5 km 5km arası yapıyor ..rampa yukarı ise daha çabuk tabi... .. kimi usta : conta yanık 700tl dedi kimisi bu arac conta yakmaz bunda çelik conta var dedi kimi fandan dedi kimi,hararet müşüründen dedi,kimi fan müşüründen dedi kimi elektrik aksamından dedi kimi fanın sıgortaları takılıyor dedi şaştım kaldım ya..!

Dostum merhaba sorunun çözümünü vereyim sana bende 2004 ford fokus var gitmedim yer kalmadı Sakarya arata dahi gittim fakat ustalar her yerde aynı sırasıyla ısı müşürü-3 adet termostat-devirdaim 20 litre antifriz-yeni yazılım-sü meşhur baypas hepsi boşa gitti,yaklaşık 500 tl. masraf.En sonunda bir Bulgar ford klub sitesinde bizim sorunları yaşayan bir arkadaş paylaşmış
1-1 ad reno-12 74c termostat bu termostatın özelliği hortumun içine takılması 10tl masrafı var
2-termostata uygun hortum çıkmacıdan aldım 5tl
3-mevcut termostatı iptal ediyorsun su kaçagı olmasın diye içini boşaltıyorsun sadece çerçevesi kalacak
4-yeni termostatı motor dan radiatöre gelen üst hortumun başına yerleştiriyorsun ve üstüne kelepçe takıyorsun oynaması için ve basıyorsun gaza
Bu olay kanımca kalorifer hortumundan gelen sıcak su yeterli ısıyı bulamıyor özelikle tüplü araçlarda ve termostatı açamıyor ve araç hararet yapıyor ama bağlatıyı bu şekilde yapıldığnda termostat motor suyu çıkışında olduğu için termostat problemsiz açıyor ve sorun çözülmüş oluyor.Kolay gelsin
Saygılar mac14


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Modellere Özel Forumlar » Focus » Focus 2010 yalancı hararet sorunu
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.516