Şimdi Ara

Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
1
Favori
4.309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Forumda birkaç günde bir farklı markaların elektrikli otomobili üretme projeleri ve de prototipleriyle ilgili konu açılıyor.

    Honda zaten bilindiği üzere 15 yıla yakın bir süredir (bu bize duyurdukları süre. Eminim daha öncesi de vardır.) alternatif yakıtlı araçlar üzerinde çalışıyor ve yine bir o kadar süredir hybrid (yarı benzin yarı elektrikli) otomobilleri piyasada bulunuyor. Yurtdışında bu araçlara tanınan vergi kolaylığı sayesinde oldukça popüler olmalarına karşın bizde daha az yakıt tüketimine sebep oldukları için yetkililer tarafından düşman ilan edilmezlerse iyidir.

    Bundan ayrı olarak bir de tam elektrikli otomobiller var ve de şu aşamada oldukça popüler olacak görünüyorlar. Ancak bu araçların büyük bir sıkıntısı var: Şarj

    Bu araçların yaklaşık 150-250 km arası değişen menzilleri var. Ama belki daha da önemlisi bu araçlar için bir de nerede şarj olacağı ve de bu şarjın ne kadar süreceği konusu hala sıkıntı. Şarj istasyonu sık olsa bile ya da evdeki elektriği kullanabilsek bile minimum birkaç saat olarak öngörülen şarj süresi büyük sıkıntı..

    Peki ne olacak?


    Honda FC-X olacak tabii ki. :)

    2008 den beri Japonya ve de Amerikanın California eyaletinde kiralama yoluyla kullanıcıların hizmetinde olan bu aracın en önemli özelliği doğada en bol bulunan element olan hidrojenle çalışması. Deposuna hidrojen dolduruyorsunuz, araç dışarıdan oksijen alıyor, bu ikisi motorun içinde tepkimeye sokup elektrik üretiyorsunuz ve de araç elektrikle hareket ederken egsozdan nurtopu gibi su çıkıyor sadece.

    Bunun avantajı ise,

    1. 0 emisyon. Sadece su çıkıyor egsozdan.

    2. Hiç bitmeyecek bir yakıt.


    Peki hiç mi sıkıntısı yok?

    Var aslında. Doğada serbest halde bulunan hidrojeni depolamak ve de aynen kullandığımız fosil tabanlı yakıtlar gibi dağıtımını sağlamak gerekiyor.

    Bu zorluk yüzünden şimdilik sadece Japonyada ve Amerikanın 1 eyaletinde satışta (buralarda altyapı hazırlığı yapılmış, ve de kurulmuş.)

    Aşağıdaki videoda Top Gear programından James May bu aracı kullanıyor ve de bunun bizim alıştığımız şekle en yakın araç türü olduğunu belirtiyor. (Yani aracı çalıştır, kullan ve de yakıt azalınca da bir istasyondan yakıt doldur.) Elektrikli araçlar gibi şarj bitince cascavlak ortada kalmıyorsunuz ya da dolsun diye birkaç saat beklemiyorsunuz. Aynen lpg alır gibi hidrojen alıyorsunuz.

    Hem menzili de hiç fena değil.

    Buyrun video.





    Edit: Bu eklemeyi konunun devamındaki mesajlardan sonra gördüğüm lüzum üzerine yapıyorum. :)

    Honda FCX modeli hidrojenle çalışan ama bunu hidrojeni elektriğe dönüştürürek aracın ilerlemesi için elektrik enerjisinin kullanan ilk seri üretim araçtır.

    Ekim 2012 tarihi itibarı ile Hyundai firması da 2015 yılına kadar kendi hidrojenli aracını çıkarıp deneme amaçlı müşterilerine teslim edeceğini açıklamıştır.



    Mazda firması da hidrojenle çalışan bir araç üzerinde çalışmaktadır ancak burada Mazda hidrojeni doğrudan yakıt olarak içten yanmalı bir motorda kullanmaktadır.

    Bu açıdan Honda FCX ile Mazda firması hidrojenli yakıt kullanımında farklı kulvarlarda koşmaktadır.


    Sonuç olarak daha da fazla üreticinin Hondanın açtığı yoldan gidiyor olması uzun vadede biz kullanıcıların ve lehine olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 7 Ekim 2012; 13:13:59 >







  • Geleceğin motoru hidrojen anlamında Honda yada diğer markalar olamayacaktır.Mazda olacaktır...çünkü hidrojenle en verimli çalışan motor türü wankel motordur.Bu motoru şu anda kullanan ve geliştiren tek marka da Mazda'dır


    Otomobillerde elektrik saçmalığı bir gün bittiğinde hidrojen kullanımı zorunlu olacaktır.Şu an için başka çare yok.

    Hiç bir zaman tam elektrikli araçları yollarda çoğunlukta göremeyeceğiz,elektrik ve hybrid furyası firmaların hidrojen yakıtına geçmeden önce(ar-ge esnasında) insanları oyalamak ve (bakın teknolojimiz var) gösterisiyle piyasaya sürdükleri kandırmacalardan ibarettir.


    Dünya üzerindeki elektriğin büyük bir kısmı fosil yakıtlar yakılarak elde edilir.Bunu ha siz aracınızla bireysel yakmışsınız ha sizin yerinize bir elektrik santrali yakmış farketmez.Her ikisinde de doğayı kirletirsiniz her ikisinde de fosil yakıtlara mahkumsunuzdur.Nükleer santral atıklarının yokedilemezliği de göz önünde bulundurulursa hidrojen bu konudaki tek çare olarak ortaya çıkıyor.




  • Birkaç da fotoğraf ekleyeyim netten.

     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...



     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...


    edit: Sıcakyüz'ün hatırlatmasıyla imla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 31 Aralık 2012; 9:49:12 >




  • Birkaç ta fotoğraf ekleyeyim netten.


     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...


     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...
  • güneş ışığı teknolojisi gelişmeli :D
  • Mazda

    Mazda elektrikli araç üretmeyecek

    Güncel akülerin yetersiz olduğunu savunan Mazda, elektrikli otomobil projesini rafa kaldırdığını açıkladı.


    Dünyadaki petrol kaynaklarının tükeniyor olması pek çok otomotiv üreticisini harekete geçirmiş durumda. Özellikle Japon üreticiler bu konuda uzun yıllardır araştırma geliştirme yapıyorlar. Ancak Japon üreticilerden birisi bu konuda yatırımlarını erteleme kararı aldı. Mazda Araştırma ve Geliştirme bölümü başkan yardımcısı Robert Davis, aküler konusunda ilerleme kaydedilmedikçe markanın elektrikli otomobil geliştirmeyeceğini söyledi. Davis, güncel akü teknolojisinin Mazda’nın sürüş zevki yaşatan otomobiller üretme felsefesinin ihtiyaçlarını karşılamadığını belirtti. Mazda elektrikli otomobil yerine yakıt tüketimini düşürecek projelere yatırım yapacağını açıkladı.

     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...


    Mazda’nın çevreci planı

    Yaklaşık 18 yıldır hidrojen yakıtlı araçlar geliştiren Mazda Motor Corporation, Avrupa’da ilk kez yollara çıkardığı RX-8 Hydrogen RE modelinin test sürüşlerini Norveç’in Oslo kentinde yaptı. Markanın çevreci hedefleriyle ilgili bilgiler veren Mazda Motor Corporation Ar-Ge Direktörü Seita Kanai, lansmanda 2015′e kadar tüm Mazda modellerinin karbondioksit emisyonlarının yüzde 23, yakıt tüketimlerinin ise yüzde 30 azalmasını hedeflediklerini açıkladı. Üretim platformlarının yenilenmesiyle bu gelişmelerin sağlanacağını belirten Kanai 2015′te elektrikli araç pazarının içten yanmalı motorlara göre çok düşük bir paya sahip olacağını söyledi. Bu yüzden Mazda’nın içten yanmalı motorların gelişimi ve araçların hafifletilmesi konusuna odaklanacağını anlatan Kanai, 2011′den itibaren tüm Mazda modellerinin 100 kilo daha hafifleyeceğini, 2016′dan sonra ise bunun 200 kiloya ulaşacağını ifade etti. Bunun için alüminyum, plastik, magnezyum gibi parçaların kullanılacağını kaydeden Kanai şöyle devam etti:
    “Fuelcell yani pil kullanılan hidrojen teknolojisinde de sıfır emisyon var ancak bu sistem çok pahalı. Biz Mazda olarak hibrit planımızı içten yanmalı motorların hidrojenle çalışması ağırlıklı götüreceğiz. Bu araçları 3 yıldır Japonya’da kiralıyor ve deniyorduk. Şimdi de Avrupa pazarına Norveç’le girdik. Daha sonra tüm Avrupa’ya yayılacağız. İlk aşamada araçlar uzun dönemli kiralanıyor. Hükümetlerin çevreci otolara vereceği destek bizim çalışmalarımıza katkıda bulunacak.”

     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...



    Norveç'te hidrojen dolum tesisleri hizmet veriyor;

     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...







    Bunun yanında Türkiye'de de Hidrojen konusunda gelişmeler yaşanıyor;

    Türkiyede İlk Hidrojen İstasyonu Açılıyor

    İstanbul’da BM desteğiyle kurulan Uluslararası Hidrojen Teknoloji Merkezi (ICHET), ilk hidrojen dolum merkezini Eyüp’te açacak. 40 milyon dolar yatırımla kurulan ICHET, ilk kez Norveç’te satışa sunulan hidrojenli Mazda RX-8 siparişi verdi. Hidrojen dolum merkezi, zamanla belediye otobüsleri ve deniz araçlarına da hizmet verecek.

    ELEKTRİKLİ otomobilde hızlı adımlar atmaya başlayan Türkiye, bir başka alternatif yakıt olan hidrojen enerjisi konusunda da düğmeye bastı. Birleşmiş Milletler’in (BM) hidrojen enerjisinin yaygınlaştırılması ve kullanım alanları için örnek projelerle toplumu bilinçlendirmek için kurduğu İstanbul merkezli ‘Uluslararası Hidrojen Teknoloji Merkezi’ (ICHET) ilk hidrojen dolum tesisini Eyüp-Feshane arasında açmaya hazırlanıyor. ICHET, 2010’da hizmete sokacağı hidrojen istasyonunda kullanmak için otobüs ve otomobil siparişi de verdi. Hem deniz hem de kara taşıtlarına hizmet verecek istasyon için Norveç’te satışa sunulan hidrojenli Mazda RX-8 siparişi veren BM, yine aynı tesiste dolumu yapılacak hidrojenli belediye otobüsü de alıyor.





    Hidrojenin Yeni Sistem Motorlarla İlişkisi


    Hidrojende Wankel Rotary Motor En İyisi

    Hidrojen geleceğe damgasını vuracak bir alternatif yakıt sistemidir.
    Hidrojenin en yararlı olarak kullanılmasını sağlayacak motorlarda geleceğin motorları olarak görülen Wankel motorları olabileceği düşünülmektedir.Bunun için Mazda firması’’ Miata’’ motor kapağı altında,şirketin RX-7 spor arabaları üretmiştir.Bu araçlarda iki rotorlu bir döner motor vardır.Mazda’ nın diğer modellerinden tek farkı bu aracın hidrojenle çalışmasıdır

    Wankel motoru ele alındığında, hidrojen ve Wankel'in birbirine çok uygun olduğu görülmektedir. Wankel rotorlarının döndüğü odacık içerisinde hareketli bir yanma hacmi meydana gelmekte ve diğer motorlara oranla daha fazla olan yüzey alanı ortaya çıkan ısıyı dağıtmaktadır. Hiç bir bölgesinin daha fazla sıcak olmaması veya sıcak noktalar oluşmaması nedeniyle motor hidrojen kullanımına uygundur. “Wankel’ “in emme, kompresyon, genişleme ve ekzos bölgelerinin birbirinden farklı olması sonucu, hidrojenin hızlı hareket eden alevi hiç bir problem yaratmamaktadır ve gerçekten de Wankel motor hidrojen kullanımına çok yatkındır.

     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...





    Geleceğin yakıtı muhtemelen Hidrojen

    Dünyadaki hemen hemen tüm otomobil firmalarının 1974''ten beri hidrojenli otomobiller üzerine çalıştığını belirten Birleşmiş Milletler''e bağlı Dünya Hidrojen Enerjisi Konseyi Başkanı Prof. Dr. Nejat Veziroğlu, 2010''a kadar GM, Ford, Toyota, Honda, Daimler Chrysler, BMW gibi büyük otomobil şirketleri piyasaya 10 bin kadar hidrojenli otomobil çıkaracak. Ancak bunlar satılmayacak, kiralanacak. Çünkü ilk çıkan arabalarda arıza çıkabileceği düşünülüyor. Kiralar da ayda 500 - 800 dolar arası olacak dedi.

    Petrol şirketlerinin de hidrojen istasyonları kurduklarını belirten Veziroğlu, ABD, Japonya ve bazı Avrupa ülkelerinde 200''e yakın hidrojen istasyonu olduğunu söyledi. Dünyada 2020 yılında 10 milyon otomobilin hidrojenle çalışması, 2050 yılında ise 700 milyon hidrojen motorlu araç olması bekleniyor. Prof. Veziroğlu hidrojenli ilk otomobillerin diğer otomobillere göre pahalı olacağını belirterek, şöyle konuştu: Çünkü herşeyin yenisi daha pahalı. Bu araçların gürültüsü olmayacak, havayı kirletmeyecek. Tehlikeli değil. Yangın petrolde de olabilir. Ancak hidrojen yangını çabuk sönüyor. Hidrojen hafif olduğu için alev havaya doğru çıkıyor. Petrol ise etrafa yayılıyor.




  • Fotolara devam..
     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...


     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...
  • devammm...
     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...



     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...
  • hala devam...
     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...



     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...
  • Bu da sonnn....
     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...



     Honda FC-X - hidrojenle çalışan ilk seri üretim araç ...




    edit: pardon yaa son foto biraz alakasız olmuş gibi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 27 Aralık 2010; 15:46:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Geleceğin motoru hidrojen anlamında Honda yada diğer markalar olamayacaktır.Mazda olacaktır...çünkü hidrojenle en verimli çalışan motor türü wankel motordur.Bu motoru şu anda kullanan ve geliştiren tek marka da Mazda'dır

    ...



    Hocam iki dakikada sildin attın koskoca Hondayı.

    Biraz iddialı olmamış mı bu ifaden?

    Mazda Wankeli geliştiriyor diye Honda ya da bir başkası kendine ait başka bir motor geliştiremez mi yani!

    edit: Hocam ayrıca "hidrojenle en verimli çalışan motor türü Wankel motordur" ifadeni bağımsız testlerde ispat etmen gerekir ki böyle bir ifade kullanman uygun düşsün. Mazdayı ben de severim ama çok sıkı takip etmiyorum. Mazdanın en verimli olduğunu ispat eden böyle bir karşılaştırmalı test varsa biz de öğrenelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 27 Aralık 2010; 15:56:51 >




  • HONDA GELECEK ONDA
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Bu konuda detaylı bir konum vardı.


    http://forum.donanimhaber.com/m_37855511/mpage_1/f_/key_elektrik,hidrojen//tm.htm#37927434


    Güzel bir konu olmuş, eline sağlık.

    Detaylı okuduktan sonra hortlatırım :)
  • @Zoom-Zoom

    Mazda, hidrojen teknolojisinin öncüsü diye biliyorum. Elektrikli otomobil üretir mi onu bilmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ata_4 -- 27 Aralık 2010; 16:13:09 >
  • bu son dönemde en cok dikkatimi ceken konu sudur dünya otomobil üreticileri atmosferikten motordan turbo motora geçmeye calısıyor ve bunu yapıyorlar, motorun ömrünün kısalması sorun diil cünkü onlar için daha fazla güç daha az yakıt felsefesi, ama japonlar turbo ile ugrasmaktansa hybrit ,yüzde yüz elektirikli ,hidrojenle calısan arabalar ustunde yogunlasıyor... japonlar ve diger ülkeler gelecek hakkında farklı yönlerden bakıyorlar sanki olaya ...
  • Pratik uygulamaya güzel geçmişler. Hond'yı seviyorum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Geleceğin motoru hidrojen anlamında Honda yada diğer markalar olamayacaktır.Mazda olacaktır...çünkü hidrojenle en verimli çalışan motor türü wankel motordur.Bu motoru şu anda kullanan ve geliştiren tek marka da Mazda'dır


    Otomobillerde elektrik saçmalığı bir gün bittiğinde hidrojen kullanımı zorunlu olacaktır.Şu an için başka çare yok.

    Hiç bir zaman tam elektrikli araçları yollarda çoğunlukta göremeyeceğiz,elektrik ve hybrid furyası firmaların hidrojen yakıtına geçmeden önce(ar-ge esnasında) insanları oyalamak ve (bakın teknolojimiz var) gösterisiyle piyasaya sürdükleri kandırmacalardan ibarettir.


    Dünya üzerindeki elektriğin büyük bir kısmı fosil yakıtlar yakılarak elde edilir.Bunu ha siz aracınızla bireysel yakmışsınız ha sizin yerinize bir elektrik santrali yakmış farketmez.Her ikisinde de doğayı kirletirsiniz her ikisinde de fosil yakıtlara mahkumsunuzdur.Nükleer santral atıklarının yokedilemezliği de göz önünde bulundurulursa hidrojen bu konudaki tek çare olarak ortaya çıkıyor.




    dün gece wankel konusunu hortlatmıştım nereye gitti. senin dediğin farklı bir teknoloji, hondanınki farklı bir teknoloji.

    mazda yine içten yanmalı motorla hidrojenden güç elde ediyor, honda ise hücreden. ikisinin arasındaki farkı da yazmak isterdim de çok üşengecim bu aralar




  • toyota piriusun arka kısımıda bunla aynı özel bir sebep mi acaba
  • honda nın tasarımıda güzelmiş
    birde türkiyedede hidrojen istasyonu açılmış acaba bu araçlar gelirmi fc-x gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StevenGerrard -- 27 Aralık 2010; 16:56:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eylülnisaeyvaz

    toyota piriusun arka kısımıda bunla aynı özel bir sebep mi acaba


    aerodinamik kaygılar. liftback tipi arka tasarımda hem hatchback'in arka alanının büyük olması gibi dezavantajı yok (türbülans oluşan bölge), hem sedan'daki gibi fazlalık hava akışını bozan kısım yok (ama bunun da arkadaki türbülans bölgesi az). dolayısıyla bu ikisini birleştirdiğinde liftback ortaya çıkıyor
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.