Şimdi Ara

Araç Performans Hesaplama Formülü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
3
Favori
10.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ( Hp / Ton x Çekiş x Vites ) + ( Devir x Max. Tork / 33 333 ) + ( 66 / 10 x H.D.K ) + ( HP )

    Not : Hp /Ton oranı 115 ten küçük olan otomatik vites atmosferik benzinli araçlar için ilk parantezin sonucu 0.66 ile çarpılarak hesap yapılmalı.Turbo benzinli ve dizel araçlarda ise 0.825 ile çarpılmalıdır).

    Hp : Araç kaç beygirse o yazılır
    Ton : Araç kaç kg ise tona çevirilip yazılır
    Devir : Aracın max. devir kapasitesi değik max. verimli olduğu devir sayısıdır.Dizeller için 4500 alıyorum.
    Vites : Tam otomatikler için 1, manuel tek kavramalı ve çift kavramalı otomatikleştirilmiş şanzımanlar için 1.1 çarpanını alıyoruz(7 ileri ve daha fazla tam otomatikler için 1.05 çarpanı alıyoruz )
    Çekiş : Önden çekişler için 1.1 , arkadan itişler için 1.05 , dört çeker araçlar için 1 çarpanını alıyoruz.
    H.D.K : Hava direnç katsayısı Örn : 0.28
    Not: Çıkan sonuçlar puan cinsinden.Misal 300 puan alan araç 200 puan alan aracın 1.5 katı performanslı olduğu anlamına gelmez.

    Geçen iş yerinde öğle yemeğinden sonra mesai için çayımı içip dinlenirken aklıma geldi.Genelde araçlar kg/hp baz alınarak performansı hakkında yorum yapılsada esasında performansı etkileyen bir dünya unsur var.Ben bunlardan bazılarını formülüme katarak evde yaptığım 2.5 -3 saatlik çalışmaların sonucunad böyle bir sonuca vardım.Başta saçma gibi görünsede inanılmaz güzel beyin jimnastiği oluyor.İnanın öyle ha diyince yapılabilecek şey de değil çünkü mutlaka bir yerde patlak veriyor saçma sonuçlar çıkabiliyordu. Bazı araçlar için hesapladım arkadaşlar.Hemen onları paylaşayım.Honda araçlar için deviri hep 7000 alıyorum çünkü bu araçlar devir kesiciye kadar verimli çalışıyorlar.Fakat kendi aracım lancer 6300 çevirse de 6000 devire kadar verimli bu yüzden 6000 alıyorum.TUrbo dizeller için 4500 deviri referans aldım.Artık bu formülü daha da geliştirmek sizlere kaldı.YOrumlarınızı tavsiyelerinizi eleştirilerinizi bekliyorum.Bakarsınız ileride aynısını bir de yakıt tüketimi için yaparız:) Şimdi hesap yaptığım bazı araçların puanlarını paylaşıyorum sizinle.Bana kalırsa çok tutarlı sonuçlar çıkıyor. (H.D.K için 0.50 den fazlası sonucu saçmalaştırabilir o yüzden şimdilik sadece binek araçlar için deniyorum.Bİnek araçlar için H.D.K 0.30 aldım hepsinde)


    Volkswagen Passat 2.0 TDI 140 hp 320 Nm Manuel 1455 Kg :117 +43+ 22+ 140 = 322
    BMW 320 d 184 hp 380 Nm Automatic 1430 Kg :142 +51 +22 +184 = 399
    Honda Civic 1.8 Hb 140 Hp 174 Nm Manuel 1190 Kg :142 +36 +22 + 140= 339
    Ford Focus 1.6 TDCi 109 Hp 240 Nm Manuel 1385 Kg :95 + 34 + 22 +109= 260 (overboostla tork 260 ta olabilir emin değilim 240 aldım)
    Honda Civic Type-R 201 Hp 193 Nm Manuel 1320 Kg :184 +46 + 22 + 201= 453
    Megane RS 225 Hp 300 Nm Manuel 1355 Kg : 202 +59 + 22 + 225=508


    Çıkan sonuçlar bence şimdilik son derece tutarlı:) Yalnız şöyle bakmamak lazım olaya.Yani aralarında sadece 50 puan fark var ama çok daha iyi gidiyor.Genel anlamda hangi araç performanslıysa onu tutturmasını bekliyorum ilk etapta.Sizlerden gelen düzeltmelerle bakarsınız kusursuza yakın bir formül çıkarırız.İşini içine lastik ebadını sokamadım henüz sonuçlar sapıtıyor. Umarım kimse çıkıp delimisin be adam sen demez ama heves işte ne yapalım gerek otomobil sevdası gerek matematik sevdası böyle olaylara itebiliyor insanı bazen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MitsubishiLancer -- 31 Aralık 2010; 8:45:22 >







  • FORD GRANADA 2.0 V6 Orjinal broşürünü çıkardım.

    Motor:6 Silindir.
    Motor Hacmi:1998cc 12V
    Eksantrik:Blokta Tek Eksantrikli
    Besleme:Karbiratör
    Maksimum Güç:90HP/5000 d/d
    Maksimum Tork:151nm/3000nm d/d
    Ağırlık:1300 kg
    Aktarma:Arkadan İtiş
    Frenler (ön-arka):Disk/Kampana

    Hava direnci hakkında en ufak bir bilgim yok.
  • walla helal olsun gayet tutarlı görünüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    FORD GRANADA 2.0 V6 Orjinal broşürünü çıkardım.

    Motor:6 Silindir.
    Motor Hacmi:1998cc 12V
    Eksantrik:Blokta Tek Eksantrikli
    Besleme:Karbiratör
    Maksimum Güç:90HP/5000 d/d
    Maksimum Tork:151nm/3000nm d/d
    Ağırlık:1300 kg
    Aktarma:Arkadan İtiş
    Frenler (ön-arka):Disk/Kampana

    Hava direnci hakkında en ufak bir bilgim yok.



    Hava direncini 0.35 olarak max deviri ise 6000 alarak hesap yapıyorum.


    77 + 27 + 18 + 90 = 212 Puan alabildi .
  • Hyundai Accent 1.5 CRDi Era 110 Hp 235 Nm 1205 Kg Manuel : 111 + 32 + 22 + 110 = 275 . Focustan biraz daha çok çıktı ağırlıktan ötürü gerçek hayatta da öyledir sanırım.

    Mini Cooper S 163 Hp 210 Nm Manuel 1140 Kg : 197 + 44 + 22 + 163 = 426 .
    163 hp olmasına rağmen 184 lük 320d den 27 puan fazla, 38 hp güçsüz olmasına rağmen type-r dan sadece 27 puan eksik aldı.
  • Sonuçların daha tutarlı çıkması adına Hp / Ton oranı 115 in altında çıkan otomatik vites araçlarda ilk parantezin sonucunu 0.66 ile çarparak hesap yapılmalı.Aksi takdirde sırf daha güçlü diye çok daha ağır otomatik vites bir araç kendisinedn sadece 20 hp daha düşük 300 kg daha hafif turbo dizel araçtan daha performanslı çıkabiliyordu. İlk parantezin sonucunu 0.66 ile çarpınca problem ortadan kalkıyor tutarlı hale geliyor.Yüksek motor hacmi ve gücünde bir problem yok şimdilik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MitsubishiLancer -- 27 Aralık 2010; 15:19:14 >
  • master 2.3 dci 125 hp 310 nm tork manuel maximum güç devri 3500 d/d ağırlığı 2045 kg bunu hesaplarsan sevinirim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hesaplamaya çalıştım puan 487 çıktı nerede hata yaptım acaba yanlız hava direnç katsayısını ne yazmalıydım araç yüksek
  • Renault 25
    1990 model
    2000 cc
    5 vites
    164nm tork @4500 dd
    --------------------------------------
    Hp : 120 Hp @ 5500 dd
    Ton : 1180 kg - 1.195 ton (fakat aracta normal tıp lpg sıstemı var onu eklemedım)
    Devir : 5500 dd max hp
    Vites : manuel 1.1
    Çekiş : Önden çekiş 1.1
    H.D.K : Hava direnç katsayısı : 0.30

    @MitsubishiLancer

    Rica etsem Benim aracıda hesaplayabilirmisin


     Araç Performans Hesaplama Formülü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 26 Aralık 2010; 21:51:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    Renault 25
    1990 model
    2000 cc
    5 vites
    164nm tork @4500 dd
    --------------------------------------
    Hp : 120 Hp @ 5500 dd
    Ton : 1180 kg - 1.195 ton (fakat aracta normal tıp lpg sıstemı var onu eklemedım)
    Devir : 5500 dd max hp
    Vites : manuel 1.1
    Çekiş : Önden çekiş 1.1
    H.D.K : Hava direnç katsayısı : 0.30

    @MitsubishiLancer

    Rica etsem Benim aracıda hesaplayabilirmisin


     Araç Performans Hesaplama Formülü


    Bu aracın 6000 devire kadar verimli çalıştığını varsayarak hesap ediyorum şimdi.

    124 + 30 + 22 + 120 = 296 Puan aldı ki bence gayet iyi tabi yaşlı bir araç sonuçta 120 hp üretmiyordu ama standart araç için 296 puan süper bence.Focus tdci dan daha fazla.200 kg daha hafif ve 11 hp fazlası var gayet normal.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu2009

    hesaplamaya çalıştım puan 487 çıktı nerede hata yaptım acaba yanlız hava direnç katsayısını ne yazmalıydım araç yüksek


    Ticari araç için hesaplama ne kadar tutarlı sonuç verir bilmiyorum fakat sizin aracınızı 2200 kg, 4000 devir verimli çevirecek 310 nm ve 120 hp ten hesaplıyorum.HDK 0.55 alıyorum bakalım ne çıkacak sonuç.


    66 + 38 + 12 + 120 = 236 . Yani genel anlamda 1.5 88 hp lik getz le aynı sayılır. Yani 40 la giderken bassanız 120-140 a kadar kafa kafaya gidebilirsiniz gibi bir sonuç çıkıyor.Bu ne kadar doğrudur tabi bilinmez.Burada çıkan sonuçları 0-100 ile değerlendirmek çok doğru olmaz veya maximum hızla. 50-150 arası hızlanma gibi düşünmek en mantılısı sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu2009

    master 2.3 dci 125 hp 310 nm tork manuel maximum güç devri 3500 d/d ağırlığı 2045 kg bunu hesaplarsan sevinirim


    Bu değerlere göre hesaplayınca ,

    HDK: 0.55
    Max. verimli devir : 4000


    74 + 37 + 12 + 125 = 248 Puan


    Bu değerleri kıyaslarken esasında diğer bir ticari araçla kıyaslamak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MitsubishiLancer -- 26 Aralık 2010; 23:22:46 >
  • Jettalar nerde hani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    Jettalar nerde hani

    Biri jetta mı dedi
    Kaçıştılar herhalde abisi
  • Megane Rs çok fena çıkmış (:

    Sıfırına göre referans alarak kullanmış olduğumuz aracın perfomansındaki düşüklüğü ya da yüksekliğini bununla öğrenebilirmiyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu2009

    master 2.3 dci 125 hp 310 nm tork manuel maximum güç devri 3500 d/d ağırlığı 2045 kg bunu hesaplarsan sevinirim


    Bu değerlere göre hesaplayınca ,

    HDK: 0.55
    Max. verimli devir : 4000


    74 + 37 + 12 + 125 = 248 Puan


    Bu değerleri kıyaslarken esasında diğer bir ticari araçla kıyaslamak lazım.


    benim aracın verimli deviri 4000 değil ama 3000-3500 arası 3500 den sonra bassanda gitmiyor denedim sadce bağırıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Opt

    Megane Rs çok fena çıkmış (:

    Sıfırına göre referans alarak kullanmış olduğumuz aracın perfomansındaki düşüklüğü ya da yüksekliğini bununla öğrenebilirmiyiz?


    Binek otomobillerde son derece tutarlı sonuçlar verdiğini söyleyebiliriz şimdilik.O zaman bir aracı daha test edelim hemen:=)

    Megane 2 1.5 dci 80 Hp 185 Nm 1200 Kg Manuel : 81 + 25 + 22 + 80 = 208 Puan
    Megane 2 1.6 BVA 1150 Kg 115 Hp 152 Nm Otomatik : 73 + 30 + 22 + 115 = 240 Puan


    Bu iki aracın test verileri.


    Dizel

    0-50 : 4.4
    0-100:14.3
    0-130:24

    Benzinli

    0-50: 4.4
    0-100:13.3
    0-130:21

    Yani çıkan sonuç test verilerini de doğruluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MitsubishiLancer -- 27 Aralık 2010; 15:23:06 >




  • Audi A4 2.0 TFSI

    200 Hp ,280 Nm ,Tam otomatik,1435 Kg,

    154 + 52 + 22 + 200 = 428 Puan
  • Kendi aracım lpg li mitsubishi lancer 1.6 at : 55 + 27 + 22 + 98 = 202 puan
    Hyundai Getz 1.5 CRDi 88 Hp : 90 + 29 + 23 + 88 = 230 puan
    Renault Laguna 2.0 16V RXT 140 Hp : 137 + 37 + 22 + 140= 336 puan



    Akşama formülde bir kaç düzeltme yapacağım böylece SUV lar için de sağlıklı sonuçlar alacağız inşallah :)
  • BMW 320d 163 Hp 340 Nm 1505 Kg AT RWD : 345 Puan
    Citroen C2 VTS 125 Hp 143 Nm 1084 Kg MT : 317


    Tez zamanda yuvarlanma direnci ve jant ebatlarının da formüle eklenmiş ve kusursuza yakın sonuç veren hallerini ekleyeceğim.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.