- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
MAKSİMUM 1300cm3 DİZEL GRUBU
256 Cevap15001 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


589 Mesaj
4 Aralık 2010; 8:13:12 

Merhaba arkadaşlar.

MAKSİMUM 1300 cc DİZEL GRUBU olsun ister misiniz? Yani en az MTV ödeyen dizeller.

- Çok az yakarız
- Çok az kirletiriz
- Ekstra vergi ödemek yerine o fark tutarla yılda en az 1500 km fazla yol gideriz
- 3L yağ değiştiririz, yine çevreci ve tasarrufluyuz
- Mevcut hız limitlerinde aynı yolları aynı sürede daha az para ödeyerek katederiz
- Fayda/maliyet odaklıyız
- Üstün ve güncel teknolojiyi aşırı hız değil, düşük yakıt tüketimi için kullanmayı tercih ederiz
- Vergi ve yakıt fiyatları, artışları en az bizi etkiler
- Çok gezeriz çok :), otomobil sahibi olmanın en iyi tarafı da özgürce gezebilmektir


diyorsanız..

Böyle bir gruba dahil olmak isteyebilirsiniz. Aynı düşünce yapısında olanlar için ortak platformda faydalı ve keyifli paylaşımlar olur, diğer otomobil sahiplerini de maksimum fayda minimum maliyet ekseninde buluşmaya özendirebiliriz düşüncesindeyim.

Diğer araç sahipleri de her zaman konuğumuz olabilir, herkes görüş bildirebilir, soru sorabilir. Ama konumuzun <1300cm3 dizeller olduğunu unutmayalım.


Bu grubun dizelciler grubundan bağımsız ve ayrı düşünülmesi gerekmiyor. Onun alt kümesi gibi düşünülebilir. Her ikisinde de yer alınabilir.

1300 cc altı dizel, aklıma gelen TR'de satışta olan marka ve modelleri:

FIAT Palio, Albea, 500, 500C, Punto, Grande Punto, Punto Evo, Linea, Fiorino, Doblo (1.3 multiJet)
OPEL Corsa, Meriva, Astra, Combo (1.3 CDTI)
VW Polo 1.2 TDI
SEAT Ibiza 1.2 TDI
SKODA Fabia 1.2 TDI
KIA Picanto 1.1 CRDI


--------
2006 FIAT Albea 1.3 multijet Active + ABS AC 2AB CD AJ
2010 FIAT Fiorino Emotion 1.3 multijet Comfort-matic



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozbak -- 4 Aralık 2010; 15:38:59 >


_____________________________



8988 Mesaj
4 Aralık 2010; 10:27:41 

2010 opel astra 1.3 cdti enjoy 6 ileri manuel yaz hocam.... o kadar şehir içi kullanmama ve çevreyolunda da ort 130-140 gitmeme rağmen 5,5 lt yi zor geçiyor helal olsun.....


_____________________________

2014 F30 M Sport + sunroof + Harman Kardon
Aldanma zenginliğine bir kıvılcım yeter, aldanma güzelliğine bir sivilce yeter!...
When the lamp is turned off, all women get beauty.


63 Mesaj
4 Aralık 2010; 11:18:16 

Şimdiden hayırlı olsun güzel düşünce.Her marka arabayı öğrenir,dizel almak isteyen arkadaşlar amaçları,işleri gereği kıyaslama yapabilir parça,bakım vs fiyat aralıklarında da fikir sahibi olabiliriz. Düşünüp hayata geçiren ve destek veren bütün arkrdaşlara şimdiden hayırlı olsun...........
( FİAT ALBEA 1.3 MULTİJET EL 2005 / 50,000 KM )


_____________________________

EL YUMRUĞU YEMEYEN KENDİ YUMRUĞUNU BALYOZ SANARMIŞ...( TÜRK ATA SÖZÜ )
ALLAHIM BEN DÜŞMANLARIMLA BAŞ EDERİM .SEN BENİ DOST GÖRÜNENLERİNDEN KORU....


589 Mesaj
4 Aralık 2010; 11:33:38 

smg05 ve Turgut Reis 18

Bugüne kadar siz de benim gibi "dizel alınmaz, 1.3 motor dizel çekmiyor kaldırmıyor lafları hurafe imiş, iyi ki bu arabayı almışım" dediniz mi? Ya da hiç pişmanlık yaşadığınız durumlar oldu mu?

Ben sanıyorum ilk cümleyi içimden son 1 yılda en az 100 kez söylemişimdir :)
-her bakıma gittiğimde
-her pompa önüne yanaştığımda
-her vergi dönemi geldiğinde
-her zam haberi okuduğumda
-her uzun yola gittiğimde
böyle düşünüyorum..


_____________________________



1898 Mesaj
4 Aralık 2010; 11:46:56 

ben artık iyiki dizelim var diyorum


_____________________________

Âdem eski dillerde “verimli toprak” anlamına gelir. Ürün verme potansiyelini taşır. Verebileceği ürünler (≈sonraki bilinç düzeyleri) Nûh, Hûd, Salih, İbrahim, Mûsa, ~İsa … vs. olarak adlandırılmıştır.

Elinde Çekiç Olan Herşeyi Çivi Zanneder, insan yediğine dönüşür , yaşadığı yer gibi düşünür

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Aralık 2010; 12:17:40 

WW' nin 1.4 'ün altında dizel araba üretmiyo diye biliyorum. POLO 1.4 değilmi.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Aralık 2010; 12:22:46 

Limit niye 1.3? 5 yapın şunu, herkez girsin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Imnobody -- 4 Aralık 2010; 12:23:25 >


589 Mesaj
4 Aralık 2010; 12:24:08 


quote:

Orijinalden alıntı: neconer

WW' nin 1.4 'ün altında dizel araba üretmiyo diye biliyorum. POLO 1.4 değilmi.


1.2 TDI yeni çıktı, şu an rekor da onda. 1198 cc 3 silindir, 75hp, 180Nm.

Polo 1.2 TDI Bluemotion
şehir dışı 2.9L/100 km (km'de bugünki fiyatlarla 9-10 kuruş yakıyor Türkçesi). Bluemotion versiyonları standarttan biraz daha farklı, lastikler, aerodinamik, vites oranları vb gibi.

Özellikle vergi farkettiği için bu grubu 1300 altı olarak düşündüm. Dizelciler takımında hepberaberiz.

Görüldüğü gibi FIAT kullanıcısıyız ama sezarın hakkını hemen teslim ederiz :)


_____________________________



589 Mesaj
4 Aralık 2010; 12:27:25 


quote:

Orijinalden alıntı: Imnobody

Limit niye 1.3? 5 yapın şunu, herkez girsin.


Yazdığım gibi zaten dizelciler takımında hep beraberiz. Bunu özellikle küçük, düşük vergili motorlular için açtım. Burada toplanacak bilgiler ile belki ileride 1300 cc altını tercih edecek olanlar olabilir.


_____________________________



 
368 Mesaj
4 Aralık 2010; 14:26:46 

benide ekle o zaman kardeş imzamdaki araç.


_____________________________

Direksiyonda eşşek varsa, kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur...


 
2087 Mesaj
4 Aralık 2010; 14:35:03 


quote:

Orijinalden alıntı: ozbak




1.2 TDI yeni çıktı, şu an rekor da onda. 1198 cc 3 silindir, 75hp, 180Nm.

Polo 1.2 TDI Bluemotion
şehir dışı 2.9L/100 km (km'de bugünki fiyatlarla 9-10 kuruş yakıyor Türkçesi). Bluemotion versiyonları standarttan biraz daha farklı, lastikler, aerodinamik, vites oranları vb gibi.

Özellikle vergi farkettiği için bu grubu 1300 altı olarak düşündüm. Dizelciler takımında hepberaberiz.

Görüldüğü gibi FIAT kullanıcısıyız ama sezarın hakkını hemen teslim ederiz :)

Benim bildiğimde 100 kmde şehir dışında 3.3 l motorin tükettiği yönünde bende dizel araç sahibi olduğum için heleki şu son günşerde şükrediyorum heleki lpg ye ekstra zamlar gelince şu anda dizelin allternatifi yok gibi bu arada aracım fiesta TDCİ 1.4


_____________________________

Fiat Linea 1.6 Multijet Dynamic 105 bg 290 nm tork


589 Mesaj
4 Aralık 2010; 14:45:49 


quote:

Orijinalden alıntı: iakbay06

Benim bildiğimde 100 kmde şehir dışında 3.3 l motorin tükettiği yönünde bende dizel araç sahibi olduğum için heleki şu son günşerde şükrediyorum heleki lpg ye ekstra zamlar gelince şu anda dizelin allternatifi yok gibi bu arada aracım fiesta TDCİ 1.4


Doğru biliyorsunuz. Benim örnek verdiğim versiyon TRde satılmıyor. Sadece gelinen noktayı göstermekiçin verdim o örneği. TRde Bluemotion olmayan, 3.3 tüketen normal versiyon satılıyor.

Bu ara da bizler kendimiz de yakıt sarfiyatını düşürebiliriz. Kendimiz de aslında yapabiliriz birşeyler atla deve değil. Ben mesela yuvarlanma direnci düşük, 185 yerine 175 taban genişliğinde lastik taksam, kapalı jant kapağı kullansam 0-30 tam sentetik yağ kullansam, aracı alçaltsam, ön tampona spoiler uygulayıp aracın altına giren havayı azaltsam vs, hemen %5+ tasarruf edebileceğimi zannediyorum. Kullanım tarzımı değiştirmeden.


_____________________________



 
596 Mesaj
4 Aralık 2010; 14:47:27 

1,2 TDI alan var mı?


4769 Mesaj
4 Aralık 2010; 14:49:19 


quote:

Orijinalden alıntı: smg05

2010 opel astra 1.3 cdti enjoy 6 ileri manuel yaz hocam.... o kadar şehir içi kullanmama ve çevreyolunda da ort 130-140 gitmeme rağmen 5,5 lt yi zor geçiyor helal olsun.....

bişi sorucam 130 140 la giderken motor çok bagırıyormu ortalama hangi devirde gidiyorsunuz 6. viteste?


_____________________________

Forever Alone
Vienna University Of Technology Elektro Technik


589 Mesaj
4 Aralık 2010; 15:15:12 


quote:

Orijinalden alıntı: troy

bişi sorucam 130 140 la giderken motor çok bagırıyormu ortalama hangi devirde gidiyorsunuz 6. viteste?


sorunun muhatabı değilim ama fazla bilgi göz çıkarmaz:

Fiorino Comfort-matic de 6 ileri, 6. viteste 2000 devirde 105 kms hız yapıyor. 2500 devir civarı 130'da da hiçbir şekilde bağırma sızlanma yok.

Albea 110-120 den itibaren seslenmeye başlıyor. 5. vites 2000 devir 85 kms hızı.


_____________________________



 
596 Mesaj
4 Aralık 2010; 15:19:14 

Az önce vw nin almanya sitesine girdim.
1.2 TDI bm 4,0 2,9 3,3 yakıt tüketim değerleri
süper ya
hibrite kibrite gerek yok


 
1660 Mesaj
4 Aralık 2010; 15:21:50 


quote:

Orijinalden alıntı: ozbak




1.2 TDI yeni çıktı, şu an rekor da onda. 1198 cc 3 silindir, 75hp, 180Nm.

Polo 1.2 TDI Bluemotion
şehir dışı 2.9L/100 km (km'de bugünki fiyatlarla 9-10 kuruş yakıyor Türkçesi). Bluemotion versiyonları standarttan biraz daha farklı, lastikler, aerodinamik, vites oranları vb gibi.

Özellikle vergi farkettiği için bu grubu 1300 altı olarak düşündüm. Dizelciler takımında hepberaberiz.

Görüldüğü gibi FIAT kullanıcısıyız ama sezarın hakkını hemen teslim ederiz :)

Herkese merhaba.

Küçük hacim dizelde rekor 1120 cc ile Kia Picanto'ya ait (1120 cc 75 bg 153 Nm).

Bizim araçlar da 1248 cc motora sahip fakat vergi , muayene , emisyon ölçümü ve hız avantajı otomobillerdeki gibi değil.Fakat geniş iç hacim benim gibiler için olumlu bir özellik olarak değerlendirilebilir.


_____________________________



1661 Mesaj
4 Aralık 2010; 15:22:55 

Benide ekle


_____________________________

((( DH İZMİR GRUBU ))) ** --Wir Leben Autos-- Club Astra** /// 2008 OPEL ASTRA H NB 1.3 CDTI Enjoy_Sp Metro Mavi_Yağmur/Far Sensörü, Kararan Ayna, CID Ekran ve Elektrikli Katlanır Ayna + UHP Bluetooth+CDC40 Opera+ESP.->...Yenilenebilir Enerji Kaynak. Destek. Kulübü.



 
1660 Mesaj
4 Aralık 2010; 15:28:25 


quote:

Orijinalden alıntı: troy



bişi sorucam 130 140 la giderken motor çok bagırıyormu ortalama hangi devirde gidiyorsunuz 6. viteste?

Ben de senin düşündüğünü düşünmüştüm.Çünkü,2001 model sıfır 1.2(1248 cc motor ilk o zaman üretilmişti.) siena s almıştım.Motor 90 km/h dan sonra bağırmaya başlıyordu.Fakat teknoloji ilerledi.Yeni tip şanzumanlar sayesinde sorun olmuyor.
1.3 multijet motor da 2000 yılı Ağustos ayında üretilen 1.2 benzinli motorların bloğunu hala kullanıyor fakat bağırma olmuyor.


_____________________________



589 Mesaj
4 Aralık 2010; 15:30:00 


quote:

Orijinalden alıntı: fio48

Herkese merhaba.

Küçük hacim dizelde rekor 1120 cc ile Kia Picanto'ya ait (1120 cc 75 bg 153 Nm).

Bizim araçlar da 1248 cc motora sahip fakat vergi , muayene , emisyon ölçümü ve hız avantajı otomobillerdeki gibi değil.Fakat geniş iç hacim benim gibiler için olumlu bir özellik olarak değerlendirilebilir.


Bilgi için çok teşekkürler, hoş geldiniz aynı zamanda.

Fiorinoyu da kendi segmenti olan hafif ticariler içerisinde değerlendirmek lazım ama yine de sanıyorum otoda olduğu gibi 1300den kucuk olmanın vergide avantajı yok. Kamyonet ya :)

Yağ değişim maliyetinde avantajı var ama küçük motorun ;)

Ben Fiorino'dan çok memnunum, onca donanımı + otomatik, o kadar ucuza nasıl alabildim hala inanamıyorum. ÖTV indirimi de vardı o sırada gerçi, 26 liraya malolmuştu yanılmıyorsam, yıl oldu.


_____________________________



 
2087 Mesaj
4 Aralık 2010; 15:49:25 

Açıkçası fiestadan sonra 1.3 motorlu bir punto düşünmüyo değilim vergi avantajı , triger kayışı yerine zincir kullanıldığından triger değişim maliyetinin bulunmayışı düşük tüketim ve multi-jet motorun kendisini ispatlaması ve sağlamlığı albenisini artırıyor fakat tek takıldığım konu performans şimdi diyeceksinizki bindiğin araba çok mu performanslı değil ama fiestadan inipte yeni alacağım aracın fiestaya göre bariz bir şekilde performans olarak iyi olmasını istiyorum 1.6 dizeller aslında tam bana hitap ediyor özellikle bravonun 120 bglik versiyonu 300 nm tork müthiş ! ama mantığımda 1.3 motor dizel diyor


_____________________________

Fiat Linea 1.6 Multijet Dynamic 105 bg 290 nm tork


 
1660 Mesaj
4 Aralık 2010; 16:01:27 


quote:

Orijinalden alıntı: ozbak




Bilgi için çok teşekkürler, hoş geldiniz aynı zamanda.

Fiorinoyu da kendi segmenti olan hafif ticariler içerisinde değerlendirmek lazım ama yine de sanıyorum otoda olduğu gibi 1300den kucuk olmanın vergide avantajı yok. Kamyonet ya :)

Yağ değişim maliyetinde avantajı var ama küçük motorun ;)

Ben Fiorino'dan çok memnunum, onca donanımı + otomatik, o kadar ucuza nasıl alabildim hala inanamıyorum. ÖTV indirimi de vardı o sırada gerçi, 26 liraya malolmuştu yanılmıyorsam, yıl oldu.


Dostum hoşbulduk.
Ben de aracımı 2. el 25 bin liraya aldım.Fakat otomatik değil.Manueli daha çok seviyorum.

Bizim araçlar vatandaşın gözünde otomobil, ruhsatta kamyonet,maliyede panelvan... yani bukalemun gibi bir araç.

1300 cc motorlar otomobil sınıfındaki araçlarda her yönden avantaj sağlar.
Fakat yağ değişim maliyeti konusu servisten servise,yağcıdan yağcıya,kalitesi ve miktarı açısından mutlaka değişiklik gösterebilir.

Daha önce kullandığım araç (connect),15 000 kmde 5.5 litre yağ değiştiriyordu ve sadece yağ 50 liraydı.Piyasada fiorino için
kullanabileceğim ve 10000 kmde değiştireceğim 3-4 litre kapalı yağlar bile 50-60 lira civarında satılıyor.

Eskiden olsa yağ maliyeti hacme göre hesaplanabilirdi fakat motorların emisyon oranları(Euro 3,Euro4,Euro5 vb.) yağın değişim
zamanını etkiliyor.Örneğin yeni doblo,megane,fluence vs. emisyon oranları Euro5 olan motorlar bizim kullandığımız yağ ile tam iki katı km yapabiliyor.


_____________________________



589 Mesaj
4 Aralık 2010; 16:06:58 


quote:

Orijinalden alıntı: iakbay06

Açıkçası fiestadan sonra 1.3 motorlu bir punto düşünmüyo değilim vergi avantajı , triger kayışı yerine zincir kullanıldığından triger değişim maliyetinin bulunmayışı düşük tüketim ve multi-jet motorun kendisini ispatlaması ve sağlamlığı albenisini artırıyor fakat tek takıldığım konu performans şimdi diyeceksinizki bindiğin araba çok mu performanslı değil ama fiestadan inipte yeni alacağım aracın fiestaya göre bariz bir şekilde performans olarak iyi olmasını istiyorum 1.6 dizeller aslında tam bana hitap ediyor özellikle bravonun 120 bglik versiyonu 300 nm tork müthiş ! ama mantığımda 1.3 motor dizel diyor


1.3 multijetin artık 95 hp versiyonu da var, Punto Evo ve Fiorino'da sanırım. Fiesta eskisi gibi 68 hp ise ciddi bir fark var arada ;) +%35 civarı..


_____________________________



589 Mesaj
4 Aralık 2010; 16:15:12 


quote:

Orijinalden alıntı: fio48

Dostum hoşbulduk.

Fakat yağ değişim maliyeti konusu servisten servise,yağcıdan yağcıya,kalitesi ve miktarı açısından mutlaka değişiklik gösterebilir.

Daha önce kullandığım araç (connect),15 000 kmde 5.5 litre yağ değiştiriyordu ve sadece yağ 50 liraydı.Piyasada fiorino için
kullanabileceğim ve 10000 kmde değiştireceğim 3-4 litre kapalı yağlar bile 50-60 lira civarında satılıyor.

Eskiden olsa yağ maliyeti hacme göre hesaplanabilirdi fakat motorların emisyon oranları(Euro 3,Euro4,Euro5 vb.) yağın değişim
zamanını etkiliyor.Örneğin yeni doblo,megane,fluence vs. emisyon oranları Euro5 olan motorlar bizim kullandığımız yağ ile tam iki katı km yapabiliyor.


O biraz da markanın işgüzarlığı, efendim TR tozluymuş vs. aynı ülke dahilinde kimisi toz içinde kullanır kimisi de kırk yılda bir toza girer.

Yağ maliyetinin çok daha önemli olduğu kamyon ve TIRlarda, yağ değişimine araç kendi karar veriyor. FIAT sanırım en kötü senaryoya göre 10,000 km'de değiştiriyor yağı. Tam sentetik koyar, yılı geçirmeden 20-30,000 km de kullanabilirsiniz garanti derdi olmasa.

Ben sadece miktar açısından, büyük motora göre avantajını vurgulamak istedim.


_____________________________



 
2087 Mesaj
4 Aralık 2010; 16:42:29 


quote:

Orijinalden alıntı: ozbak




1.3 multijetin artık 95 hp versiyonu da var, Punto Evo ve Fiorino'da sanırım. Fiesta eskisi gibi 68 hp ise ciddi bir fark var arada ;) +%35 civarı..

evet 68 hp bayağı fark var benim düşüncem ikinci el 2. elde şu anda grande punto 75 lik lere bakıyorum evo biraz pahalı kaçar :)


_____________________________

Fiat Linea 1.6 Multijet Dynamic 105 bg 290 nm tork


 
2072 Mesaj
4 Aralık 2010; 16:49:49 


1.3 mJ 2005 model punto

benim motor, 2000-2200 d/d aralığında zırlıyor

vites boşta da olsa, araç hareket halinde de olsa metal bir zırlamaya sesi geliyor motordan

neden olabilir ki?


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


 
2087 Mesaj
4 Aralık 2010; 17:03:25 

Tamda turbonun kendisini hisstettirmeye başladığı devirlerde bu ses turbodan olabilir bu arada sorunuzun cevabını konunun uzmanına sormak isterseniz şu foruma bir bakın derim :

http://forum.donanimhab...sarjli//tm.htm#41974283


_____________________________

Fiat Linea 1.6 Multijet Dynamic 105 bg 290 nm tork


8988 Mesaj
4 Aralık 2010; 17:22:02 


quote:

Orijinalden alıntı: ozbak

smg05 ve Turgut Reis 18

Bugüne kadar siz de benim gibi "dizel alınmaz, 1.3 motor dizel çekmiyor kaldırmıyor lafları hurafe imiş, iyi ki bu arabayı almışım" dediniz mi? Ya da hiç pişmanlık yaşadığınız durumlar oldu mu?

Ben sanıyorum ilk cümleyi içimden son 1 yılda en az 100 kez söylemişimdir :)
-her bakıma gittiğimde
-her pompa önüne yanaştığımda
-her vergi dönemi geldiğinde
-her zam haberi okuduğumda
-her uzun yola gittiğimde
böyle düşünüyorum..


benim en çok korktuğum nokta rampada aracın çekmeme problemiydi. Aracı aldım hemen rampaya normalde 2500 dd vites atıyorsam 3000-3250 dd arasına getirdim attım baktım keçi gibi tırmanıyor dedim olay budur bu yolu çıktıysa alayına gider....
birde vergisine bayılıyorum auris vardı aklımda mesela araç 1.4 90 hp bellki onunda kendince güzelliği vardır ama iyikide almışım. gerçekten dizel araçta torka bakılırmış. ( aracım 200 nm tork atıyor 1750-2500 dd da).
saygılar.


_____________________________

2014 F30 M Sport + sunroof + Harman Kardon
Aldanma zenginliğine bir kıvılcım yeter, aldanma güzelliğine bir sivilce yeter!...
When the lamp is turned off, all women get beauty.


8988 Mesaj
4 Aralık 2010; 17:25:56 


quote:

Orijinalden alıntı: troy



bişi sorucam 130 140 la giderken motor çok bagırıyormu ortalama hangi devirde gidiyorsunuz 6. viteste?


hayır özellikle 6. vites burada öne çıkıyor ve aracı felaket rahatlatıyor araç 140 da 2500 dd filan oluyor araç daha ben burdayım diyor ama şu var araç 160 da 3000 dd ye geliyor ve 170 den sonra biraz bağırtı oluyor.
aracı 110 a alıyorum 6. viteste 2000 dd cruze control ( hız sabitleyici ) ile ort. 5 lt. tüketim ile gidiyorum yoluma.
dipnot klima % 70 açıktır. ona rağmen 5 lt.


_____________________________

2014 F30 M Sport + sunroof + Harman Kardon
Aldanma zenginliğine bir kıvılcım yeter, aldanma güzelliğine bir sivilce yeter!...
When the lamp is turned off, all women get beauty.


4769 Mesaj
4 Aralık 2010; 17:33:49 


quote:

Orijinalden alıntı: smg05




hayır özellikle 6. vites burada öne çıkıyor ve aracı felaket rahatlatıyor araç 140 da 2500 dd filan oluyor araç daha ben burdayım diyor ama şu var araç 160 da 3000 dd ye geliyor ve 170 den sonra biraz bağırtı oluyor.
aracı 110 a alıyorum 6. viteste 2000 dd cruze control ( hız sabitleyici ) ile ort. 5 lt. tüketim ile gidiyorum yoluma.
dipnot klima % 70 açıktır. ona rağmen 5 lt.

anladım bence dizel motor için devir yuksek ama 1.3 sonuçta olsun o kadar


_____________________________

Forever Alone
Vienna University Of Technology Elektro Technik


8988 Mesaj
4 Aralık 2010; 17:35:41 

http://www.facebook.com...deo.php?v=1233601484584

buradan link koydum bu kendi aracım 200 km\h yapmıştık. motorda öyle aşırı bağırtı yok Erişim sağlayamazsanız bir siteye yüklerim oradan link atarım.
Dipnot: sesli anlatımım berbattır kusura bakmayın....


_____________________________

2014 F30 M Sport + sunroof + Harman Kardon
Aldanma zenginliğine bir kıvılcım yeter, aldanma güzelliğine bir sivilce yeter!...
When the lamp is turned off, all women get beauty.


8988 Mesaj
4 Aralık 2010; 17:38:14 


quote:

Orijinalden alıntı: troy



anladım bence dizel motor için devir yuksek ama 1.3 sonuçta olsun o kadar


illaki hocam biz izmire gittik ort. hızımız 115 hız sabitleyiciyi açtık. klima da açık 5,2 lt. yakarak gitti 725 km yaptık daha çeyrek depo duruyordu. araç çok rahat 1000 km yapıcak bıraksak.....


_____________________________

2014 F30 M Sport + sunroof + Harman Kardon
Aldanma zenginliğine bir kıvılcım yeter, aldanma güzelliğine bir sivilce yeter!...
When the lamp is turned off, all women get beauty.


7006 Mesaj
4 Aralık 2010; 17:41:31 


quote:

Orijinalden alıntı: smg05

http://www.facebook.com...deo.php?v=1233601484584

buradan link koydum bu kendi aracım 200 km\h yapmıştık. motorda öyle aşırı bağırtı yok Erişim sağlayamazsanız bir siteye yüklerim oradan link atarım.
Dipnot: sesli anlatımım berbattır kusura bakmayın....


Ehliyeti aldın mı?


_____________________________



8988 Mesaj
4 Aralık 2010; 17:44:39 


quote:

Orijinalden alıntı: Akhilleus




Ehliyeti aldın mı?


eylül 26 sında aldım hocam....:))) zaten altyapı vardı resmiyete bindi kendimide riske atmam zaten genelde dayımla beraber kullanırdık. artık ehliyetim var tek takılıyorum..:)))


_____________________________

2014 F30 M Sport + sunroof + Harman Kardon
Aldanma zenginliğine bir kıvılcım yeter, aldanma güzelliğine bir sivilce yeter!...
When the lamp is turned off, all women get beauty.


 
1144 Mesaj
4 Aralık 2010; 17:50:41 

benide eklermisiniz hocam?
bugün astra mı bayiden alacaktım, plakaları halletselerdi
her işin hayırlısı
saygılar


_____________________________

GA 770TA-UD3--955b.e+venomous x--2x4gb hi level 1333--hd3850--rc692--inca 20'
BURSASPOR


2725 Mesaj
4 Aralık 2010; 18:20:00 

arabada 5 kişi + bebek varmış, aman hocam yapmayın böyle. Allahtan sonu iyi bitmiş.

quote:

Orijinalden alıntı: smg05

http://www.facebook.com...deo.php?v=1233601484584

buradan link koydum bu kendi aracım 200 km\h yapmıştık. motorda öyle aşırı bağırtı yok Erişim sağlayamazsanız bir siteye yüklerim oradan link atarım.
Dipnot: sesli anlatımım berbattır kusura bakmayın....



_____________________________

Ubi dubium ibi libertas
-
http://resim.donanimhaber.com/upfiles/82469/FF8A583369094CFE944A6F3BB86D3C97.jpg


 
3266 Mesaj
4 Aralık 2010; 18:29:36 

Küçük motorlar özellikle kısa mesafelerde çabuk ısındıkları için cazip geliyor. Küçük bir dizel uzun yolda küçük bir benzinliye göre belki daha da sessiz olabilir, uzun yolda daha büyük bir istekle kulanmaya başlayabiliriz... Seyir hızında 1750 2000 d/dak motor hızları gerçekten güzel rakamlar.

Soruya gelirsek... Küçük motorlar çabuk ısınır, dizeller geç ısınır. Peki küçük dizeller nasıl ısınıyor? (hem motoru hem de kaloriferi düşünelim :))


742 Mesaj
4 Aralık 2010; 18:47:16 

Küçük dizellerde geç ısınıyor. Önceki benzinli aracıma göre normal çalışma sıcaklığına ulaşması neredeyse 2 katı zaman ve mesafede oluyor. Büyük dizeller nasıldır bilmiyorum.


_____________________________



Linea 1,3 Multijet Emotion



8179 Mesaj
4 Aralık 2010; 18:52:13 

Arabam 2500cc, motor sıcaklığı bugünlerde en fazla 3 dakika içinde normal sıcaklığına ulaşıyor. Hararet göstergesinin hareketini takip edebiliyorum. :) Hava sıcaklığına göre motorun çalışma sıcaklığına erişim süresini, önümüzdeki soğuk günlerde de deneyerek buraya yazarım sonra.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahrikk -- 4 Aralık 2010; 20:40:14 >


_____________________________

...


589 Mesaj
4 Aralık 2010; 19:01:08 


quote:

Orijinalden alıntı: smg05

hayır özellikle 6. vites burada öne çıkıyor ve aracı felaket rahatlatıyor araç 140 da 2500 dd filan oluyor araç daha ben burdayım diyor ama şu var araç 160 da 3000 dd ye geliyor ve 170 den sonra biraz bağırtı oluyor.
aracı 110 a alıyorum 6. viteste 2000 dd cruze control ( hız sabitleyici ) ile ort. 5 lt. tüketim ile gidiyorum yoluma.
dipnot klima % 70 açıktır. ona rağmen 5 lt.


:)) işte olay budur, hız, ekonomi, tasarruf hepsi bir arada.. 14 yaşında şoförlüğü öğrenmiş biri olarak ehliyetsiz araç kullanımını kınayamıyorum. ABD'de 16 yaşından itibaren yanında ehliyetli sürücü ile birlikte izin var diye biliyorum. Ayrıca boş yol, yeni lastik, kuru düzgün zeminden emin olunan durumlar ve istisnalar hariç bu derece yüksek hızları önermiyorum.

Albea multiJet ile 5. viteste anlık tüketimde görebildiğim en yüksek değer 12.2L/100km, o da 120 gibi bir süratte tam gaz rampa çıkarken. Genelde sıkışık trafik görmediğim şehiriçi ortalamam 5L. Uzun yol 4.4-5.2 aralığında değişiyor otoban, duble, 2 şerit ağırlık durumuna göre.

Bir ara özellikle otobanda min. tüketim denemsi yapmak istiyorum, 70-90 aralığında sürerek. Merak ediyorum sonucu çünkü. Ama güvenilir bir değer elde edebilmek için en az 500 km yol yapmak lazım ki hissedilir bir miktar tüketim olsun.



_____________________________



 
1660 Mesaj
4 Aralık 2010; 19:10:13 


quote:

Orijinalden alıntı: ozbak




O biraz da markanın işgüzarlığı, efendim TR tozluymuş vs. aynı ülke dahilinde kimisi toz içinde kullanır kimisi de kırk yılda bir toza girer.

Yağ maliyetinin çok daha önemli olduğu kamyon ve TIRlarda, yağ değişimine araç kendi karar veriyor. FIAT sanırım en kötü senaryoya göre 10,000 km'de değiştiriyor yağı. Tam sentetik koyar, yılı geçirmeden 20-30,000 km de kullanabilirsiniz garanti derdi olmasa.

Ben sadece miktar açısından, büyük motora göre avantajını vurgulamak istedim.


Miktar olarak yorumlarsak küçük hacimli motorlar tükettikleri yağ miktarı açısından çevrecidir.

Dediğiniz gibi 1.3 multijet motora tam sentetik 5w-30 numara yağ konulsa yıl içerisinde 20000 km yapılabilir.


_____________________________



 
1660 Mesaj
4 Aralık 2010; 19:16:26 


quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12

Küçük motorlar özellikle kısa mesafelerde çabuk ısındıkları için cazip geliyor. Küçük bir dizel uzun yolda küçük bir benzinliye göre belki daha da sessiz olabilir, uzun yolda daha büyük bir istekle kulanmaya başlayabiliriz... Seyir hızında 1750 2000 d/dak motor hızları gerçekten güzel rakamlar.

Soruya gelirsek... Küçük motorlar çabuk ısınır, dizeller geç ısınır. Peki küçük dizeller nasıl ısınıyor? (hem motoru hem de kaloriferi düşünelim :))


Soğuk 1.3 multijet motorla hemen uzun yola çıkarsanız ortalama 6-7 km sonra motor sıcaklığı fabrika değerine ulaşıyor.


_____________________________



8988 Mesaj
4 Aralık 2010; 19:45:02 


quote:

Orijinalden alıntı: ncrdbl

arabada 5 kişi + bebek varmış, aman hocam yapmayın böyle. Allahtan sonu iyi bitmiş.





yok ALLAH'a şükür bir aksilik olmadı. Zaten farkındaysan yol boştu genel olarak arada sırada basmak lazım yol bitmez yoksa 120 km yolu 40 dakika gibi bir sürede gelemezdik yoksa...:)


_____________________________

2014 F30 M Sport + sunroof + Harman Kardon
Aldanma zenginliğine bir kıvılcım yeter, aldanma güzelliğine bir sivilce yeter!...
When the lamp is turned off, all women get beauty.


589 Mesaj
4 Aralık 2010; 19:54:53 


quote:

Orijinalden alıntı: fio48



Soğuk 1.3 multijet motorla hemen uzun yola çıkarsanız ortalama 6-7 km sonra motor sıcaklığı fabrika değerine ulaşıyor.


Turbom kıymetli olduğu için özellikle dikkat ederim. Evden çıkınca ağırlıkta yokuş iniyorum. 2 km, 5 dak içinde sıcaklık ibresi oynuyor, buraya kadar gaza en fazla %20 basarak, turboyu yüklemeden geliyorum. 1 dak 1-2 km sonra ibre ilk çeyreği görür ben de istediğim gibi gaz vermeye başlarım. 1 dak daha geçince ibre oynamamak üzere tam orta noktaya oturur.

Eğer yola çıktığınızda rampa yukarı ya da düz yolda gazlı kullanırsanız 2-3 km içinde de ısınıverir motor ama turbonun ömründen de ömür gider o arada.


_____________________________



 
3266 Mesaj
4 Aralık 2010; 20:54:30 

quote:

Orijinalden alıntı: tahrikk
Arabam 2500cc, motor sıcaklığı bugünlerde en fazla 5 dakika içinde normal sıcaklığına ulaşıyor. Hararet göstergesinin hareketini takip edebiliyorum. :) Hava sıcaklığına göre motorun çalışma sıcaklığına erişim süresini, önümüzdeki soğuk günlerde de deneyerek buraya yazarım sonra.





Turbom kıymetli olduğu için özellikle dikkat ederim. Evden çıkınca ağırlıkta yokuş iniyorum. 2 km, 5 dak içinde sıcaklık ibresi oynuyor, buraya kadar gaza en fazla %20 basarak, turboyu yüklemeden geliyorum. 1 dak 1-2 km sonra ibre ilk çeyreği görür ben de istediğim gibi gaz vermeye başlarım. 1 dak daha geçince ibre oynamamak üzere tam orta noktaya oturur.

Eğer yola çıktığınızda rampa yukarı ya da düz yolda gazlı kullanırsanız 2-3 km içinde de ısınıverir motor ama turbonun ömründen de ömür gider o arada.


Tariflere bakılırsa benzinlilerden çok farklı değil... hatta büyük motorlar da öyle. Eski işyerimde kullanılan 2000 cc TDI motorlu bir Transporter vadı, o geç ısınırdı. Gerçi ne kadar yük o kadar çabuk ısınma tabii, kullanıma göre çok değişebilir...

Sorunu biraz çözdüler belki, daha iyi termodinamik hesaplarla antifiriz miktarını düşürmeye çalışıyorlardı eskiden. Açıkçası bu konu yağ miktarı tartışmasından aklıma gelmişti.



8179 Mesaj
4 Aralık 2010; 21:01:12 

Motor sıcaklığı sabah ayazında (Hava sıcaklığı 5 derece civarıyken) ve rolanti devrinde üç dakika içerisinde normal sıcaklığa ulaşıyor. Bu arada, aracın motor suyunun %90'ından fazlası saf antifreeze. :)


_____________________________

...


4769 Mesaj
4 Aralık 2010; 21:42:44 


quote:

Orijinalden alıntı: ozbak




Turbom kıymetli olduğu için özellikle dikkat ederim. Evden çıkınca ağırlıkta yokuş iniyorum. 2 km, 5 dak içinde sıcaklık ibresi oynuyor, buraya kadar gaza en fazla %20 basarak, turboyu yüklemeden geliyorum. 1 dak 1-2 km sonra ibre ilk çeyreği görür ben de istediğim gibi gaz vermeye başlarım. 1 dak daha geçince ibre oynamamak üzere tam orta noktaya oturur.

Eğer yola çıktığınızda rampa yukarı ya da düz yolda gazlı kullanırsanız 2-3 km içinde de ısınıverir motor ama turbonun ömründen de ömür gider o arada.

aracı boşta kullanmak turboya zarar verir araç boştayken turbo yağlama yapmaz


_____________________________

Forever Alone
Vienna University Of Technology Elektro Technik


529 Mesaj
4 Aralık 2010; 23:01:14 


quote:

Orijinalden alıntı: ozbak




:)) işte olay budur, hız, ekonomi, tasarruf hepsi bir arada.. 14 yaşında şoförlüğü öğrenmiş biri olarak ehliyetsiz araç kullanımını kınayamıyorum. ABD'de 16 yaşından itibaren yanında ehliyetli sürücü ile birlikte izin var diye biliyorum. Ayrıca boş yol, yeni lastik, kuru düzgün zeminden emin olunan durumlar ve istisnalar hariç bu derece yüksek hızları önermiyorum.

Albea multiJet ile 5. viteste anlık tüketimde görebildiğim en yüksek değer 12.2L/100km, o da 120 gibi bir süratte tam gaz rampa çıkarken. Genelde sıkışık trafik görmediğim şehiriçi ortalamam 5L. Uzun yol 4.4-5.2 aralığında değişiyor otoban, duble, 2 şerit ağırlık durumuna göre.

Bir ara özellikle otobanda min. tüketim denemsi yapmak istiyorum, 70-90 aralığında sürerek. Merak ediyorum sonucu çünkü. Ama güvenilir bir değer elde edebilmek için en az 500 km yol yapmak lazım ki hissedilir bir miktar tüketim olsun.





Selamlar Arkadaşlar, ozbak bahsettiğin otoban denemesini Edirne - İstanbul - Edirne olmak üzere 70 - 90km hızlarda giderek toplam 460 km yol yaptım. Ortalama 3.5 litre gösteriyordu, kalan kısmını kısa mesafe soğuk motor sabah evden işe (yaklaşık 4 km) akşam da işten eve olmak üzere yaptım, şu an 975km de ve hala ışık yanmadı ama yanmak üzere ben de deneme yapıyorum uzun yol+şehir içi ne olacak merak ediyorum sonucu yazarım
Not: Deponun tamamını o hızlarda yapsam ne kadar gider cidden merak ediyorum en kısa zamanda bunu da deneyeceğim bir uzun yol seyahatimde...


_____________________________

2006 Fiat Punto Shine 1.3 Multijet (Volkan Kırmızısı)


3483 Mesaj
4 Aralık 2010; 23:10:17 


quote:

Orijinalden alıntı: troy
aracı boşta kullanmak turboya zarar verir araç boştayken turbo yağlama yapmaz

yapar hocam.. motor ve turbo aynı yağ pompasından beslenirler.. bu pompa da egzantrik milinden hareket alır,motor çalıştığı sürece turbo yağlanır


_____________________________

smoky;from idle to redline
09 SEAT Cordoba Stylance 1.4TDI magicblack
& Megachips tuned; 105HP - 260NM


589 Mesaj
5 Aralık 2010; 0:32:01 


quote:

Orijinalden alıntı: troy


aracı boşta kullanmak turboya zarar verir araç boştayken turbo yağlama yapmaz


Aracı asla boşta kullanmam, en önemli tehlike motor stop ediverirse fren ve direksiyon hidrolik basınçlarının düşüvermesidir. İnişlerde de boştayken cut-off olmayacağından gereksiz tüketim yapılır. Yukarıda da boşta kullanmakla ilgili bir kelime yok aslında neden hatırlattınız merak ettim.

Diğer yandan araç boşta da olsa motor çalışıyor ise yağ pompası da çalışıyordur ve yağlama vardır :)

Halen Viyana mı? Kayınbirader de orada univ. tahsili yapıyor. :)


_____________________________



589 Mesaj
5 Aralık 2010; 0:43:07 


quote:

Orijinalden alıntı: Puntojet

Selamlar Arkadaşlar, ozbak bahsettiğin otoban denemesini Edirne - İstanbul - Edirne olmak üzere 70 - 90km hızlarda giderek toplam 460 km yol yaptım. Ortalama 3.5 litre gösteriyordu, kalan kısmını kısa mesafe soğuk motor sabah evden işe (yaklaşık 4 km) akşam da işten eve olmak üzere yaptım, şu an 975km de ve hala ışık yanmadı ama yanmak üzere ben de deneme yapıyorum uzun yol+şehir içi ne olacak merak ediyorum sonucu yazarım
Not: Deponun tamamını o hızlarda yapsam ne kadar gider cidden merak ediyorum en kısa zamanda bunu da deneyeceğim bir uzun yol seyahatimde...


Punto'nun tüketimi Palio ve Albea'dan da iyidir tahminim. İlk multiJet deneyimim Punto testi ile olmuştu. Depo kapasitesi nedir?

Tüketim rekor denemeleri ile ilgili de forumda çok yazı yazdım. Ortalama hep 70 civarında o testlerde. Tahminim yokuş çıkışlarında max tork devrinde gaza en az basıp diğer durumlarda asla %10'u geçmiyorlar. Yokuş çıkarken hız kaybı olursa da vites küçültülüyor. Asla tam gaz yok. Zaten bizim motorların uzun yolda 4. vites 2000 rpm %40-60 gazla çıkamayacağı hiçbir rampa yoktur tahminim.

Rekor denemelerinin hepsinde fabrika uzun yol tüketim verisinin de altına iniliyor. Serin hava, kuru zeminin bile etkisi olur. Islak zemin epey artırıyor tüketimi.


_____________________________



529 Mesaj
5 Aralık 2010; 2:11:04 

Depo kapasitesi 49 lt. Karma kullanımda 1000km yi ne kadar geçecek merak ediyorum. Işık yansın ve ibre sonlara gelsin kaç km yaptığımı ve kaç litre mazot aldığımı yazarım tekrar. Ama dediğim gibi asıl merak ettiğim bir tam depoyu uzun yolda kullanabildiğim kadar ekonomik kullanarak kaç km gidebileceğim. Onu da deneyeceğim inşallah.


_____________________________

2006 Fiat Punto Shine 1.3 Multijet (Volkan Kırmızısı)