Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (40. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.445
Cevap
2
Favori
97.343
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Var mı carbon clean yaptıran memnun mu yaptıran varsa?
  • İçinizde bravo kullanan var mı?Varsa memnun musunuz aracın eksi ve artı yönleri neler?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 25 Nisan 2006; 1:05:00 >
  • Olası sorunlar icin olası çözümler;

    Ateşleme entegresi degişmeden önce arabanız daha az yakıyosa veya performansında bir degişme olduysa,sorun büyük ihtimalle ateşleme entegresindedir,bobin doyma süresindeki ve atesleme süresindeki veya şiddetinde ki degişim buna sebep olabilir.Değisim işlemi yapıldıktan sonra avns ayarı tekrar yapılmalıdır.

    Bu çok rastlanan bir sorun oldugu icin örnek verdim olası bir arıza ya olası çözümler getirme olayından memnun kalırsanız söyleyin devam ederiz belki bir gün sizin basınızada gelebilecek sorunlarım çözümünü önceden burda çözmüş oluruz
  • Artık topice ilgi yok burda kendim yazıp kendim okuyacak halim yok ya herhalde bu konunun ömrü bu kadarmış iyi forumlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 27 Nisan 2006; 1:59:25 >
  • olmazmı, noss usta benim sorunum şu, klimam da devirle seyreden hırlama var (yada vın vııın şeklinde) diyebiliriz klimayı kapattıktan sonra tıss lama sesi geliyor ayrıca, soğutmada bir problem yok arac fabia. sence?
  • NOSS BİR DE SANA DANIŞAYIM.DİĞER TOPİCLERDE ÇOKSORDUM AMA BİR ARKADAŞ DIŞINDA PEK CEVAP GELMEDİ.
    ÇOK BEĞENDİĞİM PEUGEOT PARTNER ADVENTURE I ALMA KONUSUNDA ABS OLMADIĞI İÇİN BİR TÜRLÜ TAM KARAR VEREMEDİM.''ELEKTRONİK FREN KUVVET DAĞITICISI'' VAR DİYORLAR AMA NEYİN NESİDİR BİLMİYORUM.KİLİTLENMEYİ ENGELLERMİ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: caparso2002

    NOSS BİR DE SANA DANIŞAYIM.DİĞER TOPİCLERDE ÇOKSORDUM AMA BİR ARKADAŞ DIŞINDA PEK CEVAP GELMEDİ.
    ÇOK BEĞENDİĞİM PEUGEOT PARTNER ADVENTURE I ALMA KONUSUNDA ABS OLMADIĞI İÇİN BİR TÜRLÜ TAM KARAR VEREMEDİM.''ELEKTRONİK FREN KUVVET DAĞITICISI'' VAR DİYORLAR AMA NEYİN NESİDİR BİLMİYORUM.KİLİTLENMEYİ ENGELLERMİ?


    Elektronik fren kuvvet dagıtıcıs ıElektronik Fren Gücü Dağıtım Sistemi
    Frenleme esnasında araç üzerinde ileri yönde bir kuvvet oluşmaktadır. Süspansiyon sistemi üzerine etki
    eden bu kuvvet, aracın ön kısmının yere yaklaşmasına ve arkasının ise yukarıya kalkmasına neden
    olmakta, yani ön lastikler üzerindeki yük artarken arka lastikler üzerindeki yük azalmaktadır. Frenleme ne
    kadar sert olursa ön/arka tekerlekler arasındaki bu yük farkı da o nispette artmaktadır. Eğer fren basıncı
    her iki aksa aynı oranda dağıtıldığında ise arka tekerlekler üzerindeki düşük yük nedeniyle arka frenler,
    ön frenlerden daha önce bloke olacaklar; ya da arka aks Bloke Olmayı Önleyici Fren Sistemi donanımı
    daha erken devreye girmektedir. Elektronik Fren Gücü Dağıtım Sistemi ise fren basıncını, bu yük
    Otomobillerde Kullanılan Frenleme Yardımcı Sistemlerinin İncelenmesi

    dengesizliğini giderecek şekilde ön ve arka akslara dağıtmaktadır. Yani sert frenleme durumunda
    ön aks da daha çok, arka aks da daha az fren gücü elde edilmektedir. Bu sayede arka tekerleklerin bloke olma ihtimali azaltılmış olmaktadır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: electro_g

    olmazmı, noss usta benim sorunum şu, klimam da devirle seyreden hırlama var (yada vın vııın şeklinde) diyebiliriz klimayı kapattıktan sonra tıss lama sesi geliyor ayrıca, soğutmada bir problem yok arac fabia. sence?


    Aracın kima fan motorundan olabilir gibi ama tam bi sey soylemek zor.
  • Ben bu konuyu kapatmak isytrm artık çünkü bir sürü gereksiz topic varken ben burda emek verirken bu kadar bilgilerimi paylasıp ortaya koyarken hic kimsenin umrunda olmaması acıkcası pek hosuma gitmiyor baska bir forumda bu yazdıklarımı yazsaydım beni el üstünde tutarlardı gibi geliyor neyse önemli degil hoscakalın ilgilenen ve emege saygı duyan arkadaslar icin tesekkur ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Ben bu konuyu kapatmak isytrm artık çünkü bir sürü gereksiz topic varken ben burda emek verirken bu kadar bilgilerimi paylasıp ortaya koyarken hic kimsenin umrunda olmaması acıkcası pek hosuma gitmiyor baska bir forumda bu yazdıklarımı yazsaydım beni el üstünde tutarlardı gibi geliyor neyse önemli degil hoscakalın ilgilenen ve emege saygı duyan arkadaslar icin tesekkur ederim.


    haklısın noss kardeş.

    ama inan başka forumda yazsaydın bu kadar bile yazamazdın..
    burada sen denedin.başka forumda da ben..
    senin kadar devamını getiremedim,bıraktım..

    şimdiye kadar yaptıkların için eline sağlık..
  • Saol zaten bi kac kişi vardı yanımda o kadar biride sendin gercekten insanlar işin özünü ögrenmek yerine o mu iyi bu mu iyi olayını seviyor onları suclayamam tabi saol hoscakal
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: caparso2002

    NOSS BİR DE SANA DANIŞAYIM.DİĞER TOPİCLERDE ÇOKSORDUM AMA BİR ARKADAŞ DIŞINDA PEK CEVAP GELMEDİ.
    ÇOK BEĞENDİĞİM PEUGEOT PARTNER ADVENTURE I ALMA KONUSUNDA ABS OLMADIĞI İÇİN BİR TÜRLÜ TAM KARAR VEREMEDİM.''ELEKTRONİK FREN KUVVET DAĞITICISI'' VAR DİYORLAR AMA NEYİN NESİDİR BİLMİYORUM.KİLİTLENMEYİ ENGELLERMİ?


    Elektronik fren kuvvet dagıtıcıs ıElektronik Fren Gücü Dağıtım Sistemi
    Frenleme esnasında araç üzerinde ileri yönde bir kuvvet oluşmaktadır. Süspansiyon sistemi üzerine etki
    eden bu kuvvet, aracın ön kısmının yere yaklaşmasına ve arkasının ise yukarıya kalkmasına neden
    olmakta, yani ön lastikler üzerindeki yük artarken arka lastikler üzerindeki yük azalmaktadır. Frenleme ne
    kadar sert olursa ön/arka tekerlekler arasındaki bu yük farkı da o nispette artmaktadır. Eğer fren basıncı
    her iki aksa aynı oranda dağıtıldığında ise arka tekerlekler üzerindeki düşük yük nedeniyle arka frenler,
    ön frenlerden daha önce bloke olacaklar; ya da arka aks Bloke Olmayı Önleyici Fren Sistemi donanımı
    daha erken devreye girmektedir. Elektronik Fren Gücü Dağıtım Sistemi ise fren basıncını, bu yük
    Otomobillerde Kullanılan Frenleme Yardımcı Sistemlerinin İncelenmesi

    dengesizliğini giderecek şekilde ön ve arka akslara dağıtmaktadır. Yani sert frenleme durumunda
    ön aks da daha çok, arka aks da daha az fren gücü elde edilmektedir. Bu sayede arka tekerleklerin bloke olma ihtimali azaltılmış olmaktadır.

    TEŞEKKÜRLER NOSS




  • Merhaba... uzu süreden beri takip etmekle birlikte foruma yeni katıldım. Çok faydalandım.
    Benim sorum; Şehirlerarasında pek adetim olmamakla birlikte aynı güzergahta hiç uğramadığım bir istasyondan benzin aldım. Yaklaşık 40-45 km. sonra arabanın çekişi inanılmaz düştü gaz yememeye başladı. örn. 5. viteste 60 km. geçmedi. zar zor eve vardım. Herzaman aldığı yerden bir miktar daha benzin aldım biraz düzeldi ve sonraki günlerde kullandıkça hemen hemen eski performansına kavuştu. Servise uğradım servis elemanı da kullandı ve kötü-sulu benzin den olmuş ama düzelmiş dedi. Ancak; bana göre eskisinin ancak %70-80 performansı yakaladığımı düşünüyorum. Çünkü araba özellikle üst devirlerde cansızlaştı.
    Belki faydası olur diye; Carbon Clean yaptırdım iki defa iki ayrı makinada faydası olmadı. Sonra Würth marka benzin katkısı kullandım. İvmelenmede katkısı oldu, ancak üst devirlerdeki cansızlık aynı. Ayrıca yakıt deposunun hemen üzerinde zanndersem pompanın olduğu yerde yastık şeklinde plastikten bir süzgeç var, ona baktırdım orada balçık-çamur gibi grimsi bir madde birikmişti onu temizlettim bu işleminde bir miktar faydası oldu ancak aracın eski tadı yok. Son olarak motor yağına Motor Silk koydurmuştum ondan sonra motorun sesi ve titreşimi bir miktar arttı, fan çok çok nadir çalışırken, ara ara çalışmaya başladı. Bu şekilde yaklaşık aynı yağla aracı iki sene kullandım, yağı değiştirince bir miktar seste ve titreşimde azalma oldu. Ancak araç eskisi gibi değil. Şöyleki araç 99 çıkışlı 2000 model ve orijinal 45000 km. de 3. viteste 5200 devir civarında rahat 130 yapıyordu, hatta redlini zorlasam belki daha fazla da yapardı. (Bu denemeyi çok yapmadım bir kaç defa)
    Sizce sorun kötü yakıttan mı oluştu, yoksa yağa yaptığım katkı ile aynı yağı iki seneye yakın kullanmam sonucu yağlama özelliği bozuldu da parçalarda aşınmamı oldu? veya başka bir sebebi olabilirmi. Çözümü varmıdır? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.




  • usta sen aynı yağı nasıl kullandın öyle İKİ SENE
  • Şöyle. Fazla km yapmıyorum. Normalde yağ 10 bin km 'de bir değiştiriliyor. Bende o sürede yaklaşık o kadar yaptım. Ama hata ettiğimi anlıyorum. Bence km . ne olursa olsun senede bir değişmeli.
  • selam ataman arkadaşım senden ricam otomati broadway hakkında bilgin varmı,vites,yakıt gibi,bu arada bende karabüklüyüm,teşekkü rederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Ben bu konuyu kapatmak isytrm artık çünkü bir sürü gereksiz topic varken ben burda emek verirken bu kadar bilgilerimi paylasıp ortaya koyarken hic kimsenin umrunda olmaması acıkcası pek hosuma gitmiyor baska bir forumda bu yazdıklarımı yazsaydım beni el üstünde tutarlardı gibi geliyor neyse önemli degil hoscakalın ilgilenen ve emege saygı duyan arkadaslar icin tesekkur ederim.
  • noss meslektasım ya niye sustun.valla topigı yenı gordum.senin gibi otomotiv ögretmenını gorunce gurur duydum kardesım.
  • kardeş bilgi paylaşılmalı neden
    çünkü sen çoçuklara öğretmiyormusun
    burda soru soran öğrenmek isteyen kişilere yardımcı olmalısın
    bu öğretmenliğin doğasında var sabır etmek eğitim
  • Arkadslar yani ilgi yoksa konuyu devam ettirmenin cok bi anlamı oldugunu dusunmuyorum cunku yazıyıdum soru soruyodum yukarda incelerseniz gorurusunz iyi veya kotu cevap veren kimse yok yani ihtiyac duyulmayan bi topici devam ettirmenin bi anlamı oldugunu sanmıyorum.
  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.