- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
soğuk havada araç neden çalışmaz?
19 Cevap15548 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar:
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


267 Mesaj
3 Eylül 2010; 17:05:30 

kışın soguk havada eksili derecelerde aracın çalışmama sebepleri nelerdir?Karbüratörlü veya enjeksiyonlu olması etkiler mi?Eski olması etkiler mi?


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
3360 Mesaj
3 Eylül 2010; 17:19:27 

Yakıt geç buharlaştığı ve motor yağı çok kalınlaştığı için isteksiz çalışırlar. İyi bir karbürayonla enjeksiyon kadar kararlı bir ilk çalışma sağlanabilir yalnız havanın soğukluğuna göre çalştırmadan önce gaza ne kadar basılacağına iyi karar vermek ve emme manifoldunda buharlaşma için biraz zaman tanımak gerekir.

-5°C'nin altında 0w ile başlayan yağların ilk çalışmadaki devir stabilitesi için katkısı vardır.


1099 Mesaj
3 Eylül 2010; 17:22:12 

bu durumda soğuktan etkinliğini yitiren akününde büyük katkısı vardır..


_____________________________

Eğer Herşey Üstüne Üstüne Geliyorsa, Belkide Sen Ters Yöne Gidiyorsundur!!


267 Mesaj
3 Eylül 2010; 17:55:25 

yani birazcık bakımla 5-6 bin liralık biaraç(tempra) kışın çalıştırılabilir mi?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇÖL KARTALI -- 3 Eylül 2010; 17:56:06 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
3529 Mesaj
3 Eylül 2010; 18:08:09 


quote:

Orijinalden alıntı: ÇÖL KARTALI

yani birazcık bakımla 5-6 bin liralık biaraç(tempra) kışın çalıştırılabilir mi?

çalışır.
önemli olan marş motoru ve akünün güçlü olması.
kışın akünün etrafını bildiğimiz beyaz köpük ile sarmak iyi olur. biz yıllar boyunca eski dizeli bu şekilde çalıştırdık. benzinli motor, dizelden daha kolay çalışır kışları.

akü, ve marş motorunun bakımlarını yaptırın. karbüratör ayarı ve temizliğini, buji, platin, avans ayarı yaptırdıktan sonra çalışmaması için bir sebebe kalmaz kolay kolay.


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


267 Mesaj
3 Eylül 2010; 18:21:01 

6000 bin liraya kadar araç bakıyorum da korkuyordum eksili derecelerde çalışmaz da canımı sıkar diye.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1099 Mesaj
3 Eylül 2010; 18:27:52 

Yok hocam boşuna korkuyosun yani araç bakımlı olduktan sora kesinlikle çalışacaktır.


_____________________________

Eğer Herşey Üstüne Üstüne Geliyorsa, Belkide Sen Ters Yöne Gidiyorsundur!!


1437 Mesaj
3 Eylül 2010; 19:26:33 

15 senelik aracım kışın -20 derecede tek marşta çalışıyor. Bakımını yaptırdıktan sonra sorun olmaz.


_____________________________

"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain


267 Mesaj
3 Eylül 2010; 22:01:29 



enjeksiyon önemli değil mi?










quote:

Orijinalden alıntı: E.S 43

15 senelik aracım kışın -20 derecede tek marşta çalışıyor. Bakımını yaptırdıktan sonra sorun olmaz.

markası modeli nedir hocam?


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
2905 Mesaj
3 Eylül 2010; 22:04:14 

samaranın kitapçığında kışın soğuk havalarda birkaç saniye farları yakıp akünün ısınmasını sağlayın ve hemen sonra marşa basın yazıyordu.


_____________________________

ida


1437 Mesaj
20 Eylül 2010; 19:18:57 


quote:

Orijinalden alıntı: ÇÖL KARTALI



enjeksiyon önemli değil mi?











markası modeli nedir hocam?


Karbüratörlü benzinli 94 model şahin.


_____________________________

"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain


5507 Mesaj
20 Eylül 2010; 20:04:06 

Araç bakımlı olduktan sonra korkmanıza gerek yok. Arkadaşında söylediği gibi Dizel motorların çalışması daha çok problem olur soğuk havalarda.


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


 
3377 Mesaj
21 Eylül 2010; 11:11:39 

erzurumda kışın o zemheri zamanında dizel arçalar çalışmıyor.
genellikle yakıt filtresindeki mazot donuyor.
nadiren depodaki mazotta donabiliyor.
ama erzurumda kapalı garajda kalmayan dizel 2 ay kesinlikle çalışmıyor.


_____________________________

İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.


 
3360 Mesaj
21 Eylül 2010; 22:14:41 

Enjeksiyon şu açıdan önemli... İyi bir karışım manifold yüzeyine de bağlı. Karbüratörden silindire kadar uzun bir yol oluyor, emme manifoldu belli bir ısıya ulaşıncaya kadar silindire stabil bir şekilde iyi karışmış benzin/hava karışımı vermede aksamalar olabiliyor, çünkü karbüratörün metrajladığı hava/yakıt karışımındaki yakıt tekrardan soğuk manifoldun yüzeyinde yoğuşuyor. İyi bir karbüratör sistemi kararlı bir ilk çalışma verir fakat motor çalışır çalışmaz yük altına alınırsa, artan (değişken) yakıt ihtiyacı karşısında aksamalar silkelemeler daha sık olabilir. Bence manifold ısınıncaya kadar, yolları kısa olan "multi-port" veya direkt tip enjeksiyonların avantajı vardır.

Bir de karbüratörde aracı iyi tanımış olmak, kullanma kılavuzunu okumuş olmak gerekir. Çünkü -20°C gibi soğuklarda yanlış çalıştırma tekniği silindirin kolay "boğulmasına", yani bujilerin benzinle ıslanmasına sebebiyet verebilir. Bujilerin kuruması da soğuk havada uzun zaman ister.

Yalnız tabii iyi ve kötü enjeksiyonlar olduğu gibi iyi ve kötü karbüratörler de var. Elektrikli seramik ısıtmalı, otomatik jikleli, hatta motor marş aldığında marşı otomatik kesen, lambda sinyalini kullanan, manifold ve atmosfer basıncını karşılaştırarak yakıtı zenginleştiren ve avansı ayarlayan değişken memeli karbüratörler olduğu gibi, Sıcak tutmak için basitçe eksoz manifoldunun üzerine yerleştirilmiş, yazın kaynama ve hava yapan, soğukken de geç ısınan, stabil rolanti veremeyen, yakıt kanallarında sifonlar olmadığı için sık tıkanan karbüratörler de vardır. Bu modeller enjeksiyona geçtiğinde sahipleri enjeksiyonu sevdiler tabii. Ama tersi durumlar da oldu, bazen de enjeksiyon 80'lerin benziniyle sürekli tıkanıp kesiklik yapan, kesiklik yapmadığında da vaadedilen tasarrufun alınmadığı üretici için ucuz sürücü için pahallı bir icattı.

Bugün arabaların çabuk çalışmasında, asıl etkisi olan şeyler 1) Geçtiğimiz 10-15 senede yaklaşık iki katına çıkan marş motorlarının devri 2) İlk çalıştırmada bujileri ard arda ateşleyebilen elektronik ateşleme. Her kompresyonda bujiler pek çok defa ateşleniyor, iki veya dört adet kullanılan indüksiyon bobinlerinin her birinin indüklenme zamanı daha çok oluyor, daha yüksek voltaj sürekli elde edilebiliyor. Veya platinde sorun teşkil edecek 35bin Volt kadar kadar yüksek voltaj kullanılıyor.

Özetemek gerekirse, bugün de iyi bir karbüratörü kötü bir enjeksiyona tercih ederdim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 21 Eylül 2010; 22:27:13 >


1047 Mesaj
21 Eylül 2010; 22:32:51 

soğuk havada markası lada olmayan araçlar neden çalışmaz olacaktı konunun başlığı...-45 derece tek tıkta lada çalışıyor samara yani.


_____________________________



99 Mesaj
21 Kasım 2014; 17:51:33 

-30 derecede tek seferde calisan alfa romeo 155 Q4 modeline saygilar



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2793 Mesaj
21 Kasım 2014; 18:01:10 


quote:

Orijinalden alıntı: ÇÖL KARTALI

yani birazcık bakımla 5-6 bin liralık biaraç(tempra) kışın çalıştırılabilir mi?

ilk çalıştırmada benzini kullanmak da etkilidir



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2776 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
ufuk343458
21 Kasım 2014; 18:13:54 

soğuk havada daha iyi çalışıyor



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

logan 1.2 16v


299 Mesaj
21 Kasım 2014; 18:33:40 

ve fiat bis...
polonya üretimi, -5 derece tek marşta çalışıyor. sonrasında jigle'i çeyrek açıp yürüyebiliyor.

Bu mesajda bahsedilenler: darktreys


_____________________________



5208 Mesaj
21 Kasım 2014; 20:28:16 

Dizel araçlarda böyle bir durum olduğu zaman akıllara ilk Kızdırma Bujisi arızası gelir.


_____________________________

En Beğenilmeyen Yorumlar
Yoruma Git soğuk havada markası lada olmayan araçlar neden çalışmaz olacaktı konunun başlığı...-45 derece tek tıkta lada çalışıyor samara yani. darktreys - 21 Eylül 2010; 22:32:51 -1
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.320