< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratdinc1 -- 3 Haziran 2020; 1:19:22 > |
0w20 mi 5w30 mu... Hangi motor yağı ?
-
-
Forumda aratırsan detaylı yazılar var,kısacası yakıt ekonomisi ve soğuk iklimde 0W20, genel geçer kullanım için 5W30. 0W20, 0W16 gibi yağlar esas hibrit araçlar için geliştirilmiş yağlar ama normal motorlarda da kullanıyorlar firmalar asıl amaç burada emisyon değerlerini düşürme.
Ben kendi aracım olsa eğer Kars'ta yaşamıyorsam kaliteli ( Mobil,Motul vs) 5W30 koyar devam ederdim. Türkiye şartlarında hemen hemen tüm iklim ve kullanım için daha makul bir viskosite çünkü. -
Yakıt tüketimi için 0w20, biraz daha iyi koruma için 5w30 ya da 0w30 kullanılmalı.
Öyle biraz devirli kullanmada 0w20 yağ ile motora zarar falan gelmez. Tabiki 0w20 yağlar 0w30 kadar yüksek HTHS değerine sahip değiller. Bu sebeple aşınmaya karşı yaptığı koruma daha az olsa da bireysel kullanıcılar için sorun olmaz. 0w20 yağlar genelde 2,5-3,0 arasında HTHS değerine sahip olup 0w30 yağlar 3,0-3,5 HTHS değerindedir. Forumda motor yağları ile ilgili ana konuda oldukça tecrübeli üyeler var, onlara danışmanızı tavsiye ederim.
Aracınızın üretici firması ilgili viskozitedeki yağların testlerini arge aşamasında mutlaka yapmıştır, bu sebeple tedirginlik yaşamaya gerek yok. Sizin için yakıt tüketimi önemli ise 0w20 kullanın, daha agresif sürüyorsanız 5w30 - 0w30 kullanın. Ben yerinizde olsam 0w20 kullanmazdım.
Edit: Saat gecenin 2'sinde cevap yazınca karıştırmışım uyaran arkadaşlar haklı, 5w30 tam sentetik. Mesajı düzenledim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talhadogdu -- 3 Haziran 2020; 8:30:54 >
-
0-20w de devir çevirmekten korkma benimde atmosferik basıyorum gerekirse rahat kullanıyorum, belki garantim biterse 0-30w ye geçerim. Yağların motor testleri vs yapılıyor. Test araçlarını gereğinden fazlada zorluyorlardır. Kimse kafasına göre 0-20w yazalım kitapçığa demiyor.
İlk rakam her zaman daha önemlidir. Neden dersen soğuk havada akışkanlığı gösterir. Ne kadar düşük olursa o kadar akışkan olur yağ ve koruması o kadar iyidir. Motor en fazla aşınmayı ilk çalıştırmadan ısınmaya kadar olan evrede yaşar. İkinci rakam W olan sıcak akışkanlığıdır. Önemlidir ama yağ ısındıktan sonra zaten motor ciddi bir aşınma yaşamaz. Yani motoru koruyayım derken 5-30w kullanmak motora daha çok zarar verecektir. Ha ömür açısından arasındaki farkı anlayamazsın fark öyle 100 binde motor bitti denilecek bişey olmaz. 600 binde değil 550 binde rektefiye ister gibi düşün...
Senin düşünmen gereken sahte olmayan kalite standartlarını yakalayan bir yağ kullanmak. Ondan sonra sıkıntı yaşamazsın.
-
-
5-30 yarı sentetik hiç görmedim hatalı yazdınız sanırım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi babapars -- 3 Haziran 2020; 6:37:58 > -
Haklısınız mesajı güncelledim -
Yani 3000 devirin fazla üzerine çıkmıyorsak 0w-20 mantıklı sanırım? Peki 0w-30 ya da varsa 0w-40 bir yağ daha esnek ısıda çalışma prensibinde olduğundan daha iyi diyebilir miyiz?
Yoksa aradaki fark arttıkça yağın toleransı falan mı düşüyor?
-
Tabii. Aralık arttıkça sülfat külü, sedimantasyon eğilimi, kilometreye bağlı viskozite kaybı artar. Ek olarak SAE 40 ile SAE 30 için 0W gereklilikleri de farklıdır.
SAE-20'yi e çok abatmayalım. Benim 84 model arabamın kılavuzundaki değerlerden biri. Eskiden 0W-20 yok ama 10W-20, 20W-20 var. Bugün de 0W-20'yi kullanabilir.
Kılavuz dışına çıkmayla ilgili yaygın tavsiyelerin çoğu bence alışkanlıklarla edinilmiş fikirler, bilgiyle değil.
-
0w20 yağ nedir ya, su gibidir o. Motor bileşenlerini Japonlar çok iyi yapıyor, burada kastettiğim parçaların uyumu sürtünme aralığı vs. zaten Japon motoru uzun ömürlü abi ya efsanesinin bir nedeni bu esasında. Triboloji alanında teknolojiler çok iyi, Japon bu yağı önerdiyse bu yağ tamamdır. Burada ben olsam yağ değişim aralığını daha sık tutardım. Örneğin 15 bin km deniyorsa, ben bu yağda 10 binde değişim yapardım.
-
Soğuk çalıştırmada en sağlıklı 0 ile başlayan yağlar anladığım kadarıyla. E motorlar da en çok ilk çalıştırılmada yıprandığına göre. İkinci rakam 20 de 100 derecede viskozite değeri anladığım kadarıyla. Yani dışarının mevsimin ısısı değil motorun ısısı. Çalıştıktan sonra yaz kış pek farketmiyor iyi soğutması olan motorda.
-
Motorun en korumasız kaldığı an ilk çalıştırmadır, doğru. Parçaların birbiriyle sürtünme oranı, segmanlar vs. yağın film kopma hızı, yağın kaplama özelliği vs gibi parametreler ile doğru viskoziteyi fabrikalar tespit eder. Çok teknik bir konu. Örneğin; Tofaş Doğan 1.6 motora 0-20 yağ koysak o yağ o motorda 1000 km kalmaz @ScorpioRaptor
-
Tabii üreticinin motoru hangi yağa göre ürettiği de çok önemli. Yeni motorlarda genelde 0 numara isteniyor.
-
Honda ve Toyota yağı 0w20'dir ama servisler 5w30 dayayıp geçiyor.
Toyota için 0w20 isterseniz fark çıkartıyorlar. Ama ben yağımı kendim getireceğim o şekilde no düşülsün derseniz o şekilde yapıyorlarmış. Bunu kendinizden emin bir şekilde söyleyin. Eneos 0w20'dir orijinal yağı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X