Şimdi Ara

PASSAT ARTIK 1.6TDI VERSİYONUYLA VE Bluemotion Technology TEKNOLOJİ İLE TÜRKİYEDE

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
38.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • GOLF TE İLK ÇIKTIĞINDA BUNUN 1.6 TDI Sİ ÇIKMAZ MI DENİLİYORDU VE 1 SENE SONRA İSTENİLEN MOTOR ÇIKTI
    VE PASSAT TA AYNISI OLDU ARAMIZDA 1400 KG ARAÇ SOLLAMALARDA YOKUŞLARDA ACABA PERFORMANSI NASIL
    OLUR DİYEN OLACAKTIR AMA UNUTMAYALIMKİ KİLOSU 1400 KİLODAN DAHA AĞIR VE BEYGİR VE TORKU BU ARAÇTAN
    ÇOK AŞAĞIDA OLAN ARAÇLAR PİYASADA ANCAK BU MOTOR DİZEL VE DEVİRLİ Bİ ARAÇ BENZİNLİ GİBİ
    KULLANMAYACAKSIN TORKU 1.4TSI ARACA GÖRE 50 TORK DAHA FAZLA YANİ ARACI RAMPADA ARAÇ SOLLARKEN
    HIZLANIRKEN GAZA BASTIĞINIZDA ARACI İTEN 250 NM TORK VAR HEMDE DEVİR 1500 İLE 2500 ARASINDA ŞEHİR
    İÇİNDE DIŞINDA VE KARMADA YAKIT TÜKETİMİ İSE HARİKA DENECEK KADAR ARACIN TEST SÜRÜŞÜNE ÇIKANLAR
    VE SATIN ALANLARDAN YORUMLARI BEKLİYORUZ...


     PASSAT ARTIK 1.6TDI VERSİYONUYLA VE  Bluemotion Technology TEKNOLOJİ İLE TÜRKİYEDE

     PASSAT ARTIK 1.6TDI VERSİYONUYLA VE  Bluemotion Technology TEKNOLOJİ İLE TÜRKİYEDE

     PASSAT ARTIK 1.6TDI VERSİYONUYLA VE  Bluemotion Technology TEKNOLOJİ İLE TÜRKİYEDE



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haydar_007 -- 30 Haziran 2010; 10:42:47 >







  • Teşekkürler bilgiler için. 1.6 TDI 105 HP 16V DOHC BM hakkında Otomobil Genel forumunda açılan aynı konuda çok ayrıntılı paylaşımlarım mevcut.
  • 1.6 TDI 105 HP BM ile ilgili mesajlarımı derledim.




    Merak etmeyin, sipariş vermedim, 5 ileri manüel ve Comfortline modeli için 60.000 TL bence fazla. Ayrıca 5 ileri vites, yani 7-DSG seçeneği yok. Sadece SEDAN var, VARIANT'ta da yok (zaten VARIANT'ta da sadece 1.4 TSI ve 2.0 TDI var, diğer motor seçenekleri emekli edildi)

    1.6 MPI 102 HP 5 vites yerine 1.2 TSI 105 HP 6 vites (8V SOHC oldu 8V SOHC)
    1.9 TDI 105 HP 5 vites yerine 1.6 TDI 105 HP 5 vites (8V SOHC oldu 16V DOHC)

    1.6 TDI PASSAT 2010 MODEL Almanya'da Satışta
    http://forum.donanimhaber.com/m_33710071/tm.htm

    1.6 TDI 105 HP ile
    2.0 TDI 140 HP arasında

    20.000 TL fark var. Tabi ÖTV'den kaynaklanan bir fark bu.

    1.6 MPI 102 HP ile
    1.6 TDI 105 HP arasında

    15.000 TL fark var. Ama bu fark ÖTV'den değil, teknolojiden kaynaklanıyor.

    Fiyat farkları ("makas") bu kadar çok olunca araç 42.000 TL'den 102.000 TL'ye kadar fark ediyor. Ayrıca yakıt tüketimimim OPTIMUM ŞARTLAR ALTINDA ölçüldüğü de unutulmamalıdır. 3.8 litre şaşılacak kadar düşük bir değer, fakat bunda Türkiye'ye çok yeni olan BLUEMOTION TECHNOLOGY donanım paketinin katkısı da büyük. Araç diğer SEDAN PASSAT'lara göre 1-2 cm daha alçak, hava basıncı sürtünmeyi azaltacak seviyede daha yüksek, Vites Değiştirme Önerisi var MFD ekranda ve bir takım ince elektronik ayarlar mevcut. Güç elde etmek için bu aracı kullanan şoför tabi ki gaz pedalına daha fazla basacak ve bu da yakıt tüketiminin fabrika verilerinden uzaklaşmasına da sebep olacak.

    1.6 MPI 102 HP alıp LPG takmak = 43.500 TL
    1.6 TDI 105 HP alıp dizel gitmek = 57.000 TL

    Yaklaşık 14.000 TL gibi bir fark var. Tabi çok ayrıntılı hesaplara girmemekle birlikte bu 7.000 litre LPG eder, o da 1 litre LPG ile 10 km gittiğini düşünürsek 70.000 km eder. Tolerans % 10 olsa bile hesap ortada.

    Yakit

    Sehir ici: 5,5 l/100km
    Sehir disi: 3,9 l/100km
    Ortalama: 4,5 l/100km
    CO² : 119 g/km

    Motor, Sanziman, Elektrik
    Motor Yapimi: 4-Silindir Dizel Motor
    Silindir basina Valf: 4
    CommonRail Motor
    1,6 l/1.598 cm³
    Max. Güc: 77 kW (105 HP) 4.400 d/d
    Max. Devir: 250 Nm 1.500-2.500 d/d
    Emisyon Sinfi: Euro 5
    Sanziman: 5-Vites
    Akkü: 380 A (68 Ah)
    Jenerator 180 A

    Maximum Hiz : 190km/h
    0-100km/h ya 12,7 Saniyede ulasiyor




    140 HP'lik 1.6 TDI'ler B7 kasa PASSAT'larda satışa sunulacak. 2.0 TDI BiTurbo 204 HP (veya 220 HP?) de yeni kasa (makyajlı) PASSAT'ta gelecek. Güncel kasa PASSAT'ın üretimi 7 hafta sonra bitiyor. Zaten SEDAN kasanın donanım paketleri Almanya'da da sınırlandırıldı, sadece VARIANT'lar halen tüm donanım paketleri ile sipariş edilebiliyor.

    Bu araç uzun yolda 90 km/h değil de 170 km/h basıldığında ve 8 ya da 9 litre yaksa bile kilometreye 25-26 kuruş ediyor. Etkileyici ama BlueMotion Technology araç özellikle Almanya'nın 1000-1500 km uzun, gişesiz (!) dümdüz otobanlarında iş seyahatine çıkan yuppie Alamanlar veya basma taraftarı olmayan, VARIANT'tan vazgeçmeyen, eşya taşıyan ve aile yapısı bizden farklı olan ebeveynler tarafından tercih ediliyor. Şirketler zaten 2.0 TDI 140 HP 6-DSG kullanıyor (en çok satan model!). Yani tasarrufun da melodisi var ve o tınıyı Türkiye'de yakalamak bu kadar kolay olmayabilir.




    ÖTV'si % 37 olan bir motora sahip D sınıfı bir araçla 100 km/h'dan hızlı gitmemek ve bu şekilde tasarruf etmek de mümkün, ama D sınıfı bir araç alıp "basanlar" daha fazla olacaktır ve 2.0 TDI 140 HP 6 vites PASSAT 79.000 TL iken 1.6 TDI 105 HP 5 vites PASSAT 59.000 TL'ye satılması her zaman hedefi kesin olarak belirleyip showroom'a giden klasik müşteri tipinin de aklını çelecektir, daha ucuz olanını alıp gaza biraz daha fazla basmak da aynı kapıya çıkar yöntemi biz yerli şoförlere has bir hareket. Düşünsenize, işin ucunda 20.000 TL var!!! B sınıfı sıfır bir araç parası kadar. Şimdi 2.0 TDI 140 HP 6 vites PASSAT'ın örnek 160 km/h hızdaki yakıt tüketimi ile 1.6 TDI 105 HP 5 vites PASSAT'ın 160 km/h hızdaki yakıt tüketimi AYNI OLMAYACAKTIR, tabi ki küçük motor daha fazla yakıt tüketecek, hacmi büyük motorun daha rahat çalışırken 0.5 litrelik silindirin içindeki piston patlamanın gücünü biyel kolu yardımıyla krank miline daha verimli iletecek, hacmi küçük motor ise 0.4 litrelik silindirin içerisine daha fazla yakıt püskürütlerek bu farkı kapatmaya çalışacaktır.

    Bir baba her adımda 70 cm yol katederken beraber yürüyen 8 yaşındaki oğlu her adımda ancak 35 veya 40 cm yol alacak ve baba 5 adımda gittiği yolu oğlu 9-10 adımda ancak alacak. Bu nedenle siz bakalla Eti Puf (üzerinde değişik renkli şeker çubukları olandan) almanay giderken hiç yorulmazsınız ama beraberinizde yürüyen çocuklar hemen yorulur.

    2.0 TDI 140 HP almak yerine 1.6 TDI 105 HP alan gaz pedalına daha fazla basacaktır ve bu da daha yüksek yakıt tüketimi demektir. 3.8 (veya 3.9) l/100 km değerini elde etmek için epey bir başarı göstermek gerekecek, Konya-Ereğli arasında 5. viteste 90 km/saat hızla, klima kapalı, araç boş, camlar kalkık, radyo ve havalandırma devre dışı ve tek başınıza hareket ederken bu değeri elde edebilirsiniz, sıkışık şehiriçi trafiğinde veya 4 yetişkin, klima açık, bagaj tıka basa dolu ve 160 km/saatle Ankara'dan İstanbul'a basarken değil. Benim 1.4 TSI 122 HP en optimum şartlarda 5 l/100 km yakıyor ama ondan sonra "paranın (=benzinin) gözü kör olsun" diyip Tom Cruise'a hızı şöyle Top Gun filimndeki şânına lâyık bir seviyeye yükseltmesini söylüyorum. Örnek olarak 1.4 TSI 122 HP motoru 6. viteste 200 km/h'ya çıkartırsanız 15 litreden fazla yakıyor.




    1.6 TDI 105 HP Motor sadece 5 ileri MANÜEL vites ile gelecek, bu motorda 7-DSG yok. Zaten 1.9 TDI 105 HP Motorun yerini alan bu makina eski motorla da 5 ileri manüel vitesliydi. Yeni motorda 8 ekstra valf ve 1 ekstra eksantrik var, ama 7-DSG yok.

    İlginç ama 5 ileri manüel vitesli benzinli 1.6 MPI 102 HP'nin yerine gelen 1.2 TSI 105 HP motorun valf ve eksantrik sayısı aynı kalırken vitesi 5 ileriden 6 ileriye çıktı ve 7-DSG seçeneği de eklendi.




    Bu motoru alıp yarış yapabileceğini düşünen ne yazık ki yanılır. Bu tamamen TASARRUF emteye yönelik "ayarlanan" (Alm. "Abgestimmt") bir motor. Yakıt püskürtme miktarı, sıkıştırma oranı, gaz pedalı tepkimesi, motor ECU, şanzıman vites aktarma oranları, son dişli, hatta ön tamponun altı, amortisörler, aracın hava direncini kırmak için fabrikada ayarlanması hepsi ama hepsi TASARRUF için. BlueMotion Technology zaten bu amaçla getirilmektedir. 80 km/h'dan 120 km/h'ya çıkmak için buyurun aşağıya bakın, kaç saniye geçiyor.

    1.6 TDI 105 HP BLUEMOTION TECHNOLOGY
    VOLKSWAGEN PASSAT SEDAN

    Azami Hız 193 km/h
    Hızlanma
    0-80/0-800 km/h 8,3 / 12,4 saniye
    Elastikiyet (!) 80 - 120 km/h 15 saniye

    Höchstgeschwindigkeit, km/h 193
    Beschleunigung
    von 0-80/0-100 km/h, s 8,3 / 12,4
    Elastizität von 80 - 120 km/h, s11) 15

    http://www.volkswagen.de/vwcms/master_public/virtualmaster/de3/modelle/passat/Der_neue_Passat/zahlen___fakten/technische_daten.detail.1.1.html




    Fiyatlara da bakın (Alamanya tabi...)

    (zaten artık sadece depodaki araçlar satın alınabiliyor, sedan için özel üretim durdu)

    Diesel
    - 1.6 TDI BlueMotion Technology DPF 77 kW 5-Gang 4,5 l/100km 118 g/km 27.125,00 €
    - 2.0 TDI DPF 81 kW 5-Gang 5,5 l/100km 143 g/km 26.475,00 €
    - 2.0 TDI DPF 103 kW 6-Gang 5,6 l/100km 146 g/km 28.150,00 €
    - 2.0 TDI BlueMotion Technology DPF 103 kW 6-Gang 4,7 l/100km 124 g/km 28.700,00 €
    - 2.0 TDI 4MOTION DPF 103 kW 6-Gang 6,0 l/100km 158 g/km 30.025,00 €
    - 2.0 TDI DPF 103 kW 6-Gang-DSG 6,0 l/100km 158 g/km 30.250,00 €
    - 2.0 TDI DPF 125 kW 6-Gang 5,6 l/100km 146 g/km 29.375,00 €
    - 2.0 TDI DPF 125 kW 6-Gang-DSG 6,1 l/100km 159 g/km 31.475,00 €
    - 2.0 TDI 4MOTION DPF 125 kW 6-Gang-DSG 6,4 l/100km 168 g/km 33.350,00 €




    Yeni kasa sadece makyajlı bir kasa olacak, ön/arka farlar, tamponlar ve çamurluklar dışında hiçbir değişiklik yok, motor olarak 1.6 MPI 102 HP yerine 1.2 TSI 105 HP helecek (evet, D sınıfı PASSAT'a 1.2 litre motor). Yeni kasanın VW'nin AİLE ÇİZGİSİNİ yansıtacağı ortada, yani POLO-GOLF-JETTA-SCIROCCO-TOURAN-TOUAREG-TRANSPORTER vb. yüzü PASSAT'a da adapte edilecek. B6 kasanın kendine has şekil ve şemâli bu uğurda ortadan kaldırılacak. "Yeni Kasa" ortaya çıkınca güncel kasa güncelliğini o kadar çabuk da yitirmeyecek, belirtmek isterim.




    Yeni Kasa tabi ki Yeni Heyecan ve Yenilik, Merak, Göz Farklılığı demek. Elbette Yeni PASSAT güncel kasanın 2005'te yarattığı etkiyi muhakkak ki birkaç ay sonra kendisi de tekrarlayacak, bayrak yarışı gibi daha geniş kitlelere ulaşmaya çalışıp daha farklı motorlar ve daha değişik donanım paketleri, kalite, renk ve fiyatlarla karşımıza çıkacak.

    1.6 MPI 102 HP motora gelince, belki günümüzün teknolojisine yakışmıyordu ama ülkemiz gerçeğini çok iyi yansıtıyordu. Yeni Kasa PASSAT'ta LPG'ye uygun bir motorun / motorların bulunmaması satışların daha dar bir kesime hitap etmesine sebep olacaktır. 1.6 TDI 105 HP motor da uzun yol ortalama hız ve düşük yakıt amacı ile geliştirilen ve getirilen bir motor. Almanya'daki motor seçenekleri insan-aile-hayat-amaç-tarz için ayarlanırken (mesela 2.0 TDI 110 HP 8V SOHC motor var ama Türkiye'ye bu asla gelmedi, neden acaba?) Türkiye'de motorlar öncelikle VERGİ sonra YAKIT düşünülerek tercih ediliyor. 1.6 MPI 102 HP ve LPG kombinasyonu ve 42.000 TL'lik fiyat ve çok iyi donanıma sahip sayılan TRENDLINE model PASSAT boşuna karaborsa olmadı.

    Bekleyip göreceğiz yeni kasa PASSAT'ı. Umarım o zamana kadar TSI + LPG çözümleri de üretilmeye ve piyasyaa verilmeye başlanır. Tercih edilecek motor de 1.6 TDI 140 HP ve 7-DSG olacaktır ama onun fiyatı da 65 - 70 bin TL'ye yaklaşır sanıyorum. Doğuş Otomotiv (de) ekmek yiyecek tabi...




    Dizel motor, yapısı itibari ile, torkunu düşük devirde verip benzinliden çok farklı vites dişli oranları ile güç aktardığından sizin uzun yolda 100/h hızla katettiğiniz mesafeyi ifadenize uygun 5.3 l/100 km tüketim değeri ile almış olmanız bu araç (2.0 TDI 170 HP 6-DSG) için hedef bir değer, zaten daha fazla da yakmaz. Ancak dizel motor ve DSG şanzıman uzun yolda gayet güzel çalışırken şehiriçindeki dur kalk trafiğinde daha fazla yakıt tüketmesi de bilinen ve beklenen bir durum. Dizel motordaki DSG otomatik şanzıman daha düşük yakıt tüketimi için değil, daha fazla konfor için konuluyor, benzinlide ise DSG otomatik şanzıman önce daha düşük yakıt tüketimi, sonra daha fazla konfor için konuluyor. TDI dizel motorlar DSG ile birleştiğinde yakıt tüketimi biraz daha artmaktadır

    Almanwww.volkswagen.de sitesinden fiyat örneği ve ortalama yakıt tüketim değeri aldım:

    2.0 TDI DPF 125 kW 6-Gang 5,6 l/100km 146 g/km 33.225,00 €
    2.0 TDI DPF 125 kW 6-Gang-DSG 6,1 l/100km 159 g/km 35.325,00 €
    2.0 TDI 4MOTION DPF 125 kW 6-Gang-DSG 6,4 l/100km 168 g/km 37.200,00 €

    Dikkat edin,

    - 6 vites manüel 5.6 litre
    - 6 vites DSG 6.1 litre
    - 6 vites DSG 4 MOTION 6.4 litre

    yakıyor. Aradaki fark her özellik (konfor) artışında artıyor.

    Sizin 14.7 litre ortalama göstermiş olması sıkışık trafiğin gerçekten de çok ama çok yavaş ilerlediğine ve dur/kalk olayının tüm araçlarda yakıt tüketimini büyük adımlarla arttırdığının da gerçeği, hatta onayı.




    Her gün İSTANBUL-EDİRNE veya ADANA-MERSİN ya da ANKARA-POLATLI, hatta GAZİANTEP-ŞANLIURFA gibi "MEKİK DOKUYAN" (Alm. "PENDLER", İng. "COMMUTER"), yani git/gel mesafeyi katetmek zorunda kalan ve A→B ile B←A şeklinde hız yapmak zorunda olmayan, yolu belli olan, bu nedenle de bunu en iktisatlı şekilde başarmak isteyenler için BlueMotion / BlueMotion Technology motorlar biçilmiş kaftan.

    "1.6 TDI MOTORLU PASSAT GETİRMEYE ÇALIŞMAK" çerçevesinde tamamen Avrupalı bir trafik düzenine uygun (START/STOP OTOMATİĞİ dahil ise) B6 kasa bu aracı alıp 2.0 TDI'ye gerçek bir alternatif olarak göstermek bence doğru bir satış politikası değil. 2.0 TDI dizel alamayanlara 1.6 TDI dizel seçeneği sunmak böyle yapılmamasa gerek.




    2.0 TDI 140 HP ve 170 HP motorlar sırayla 2,5 ve 2 yıl önce PD'den CR'ye geçti (2008). PD belki sesli çalışıyor ama YILDIZ ve SIRALI yakıt besleme pompalarından çok daha iyi bir sistem olduğu belli, ayrıca sağlamlık ve dayanıklılık hususunda da kendilerini ispat etmiş motorlardır, bilhassa 1.9 TDI 105 HP 8V SOHC motor (ve 1 silindir eksiği olan 1.4 TDI 80 HP 6V SOHC motor) 20 yıldan fazla süreyle VW'nin aşağı yukarı tüm modellerinde kullanılmış ve düşük yakıt tüketimi ile sürekli tercih edilmiştir, ne var ki 2.0 TDI 140 HP dururken aynı ÖTV ve MTV vergi dilimine giren bu motor bu sebeple Türkiye'ye getirilmemiştir (sadece diplomatik istisna yoluyla 1 Türk konsolosluk çalışanı bedelsiz ithal hakkını kullanarak Türkiye'ye getirmiştir).

    Emisyon değerlerini aşağıya çekme, aynı anda daha sessiz motorlar yapma ve hacmi küçülterek daha pratik ve kullanışlı motorlar geliştirme sonucunda 1.2 TSI, 1.4 TSI ve 1.6 TDI motorlarla karşılaşmaya başladık. Devamı da gelecek gibi.




    Bu motor 1 yıldan fazla süreyle Almanya'da satışta. Doğuş'un aklı ya yeni başına geldi, ya yeni kasada da sunacağı 1.6 TDI (105 HP, 140 HP?) için hazırlık yapıyor, nabız yokluyor, Almanya'da üretimi sona eren 1.6 MPI 102 HP'nin yarattığı boşluğu 1.4 TSI 122 HP'yi ucuzlatarak ve 1.6 TDI 105 HP'yi getirerek kapatmaya çalışıyor, ama fiyat bir 4-5 bin TL aşağıya inmesi gerek bence, 1.4 TSI 122 HP ile aynı olmalı en azından.




  • Taner bey, Çok güzel derlemişsiniz. Teşekkürler.

    Passat 1.6 TDI BMT alalı yaklaşık 1 hafta oldu.
    Tüketim değerleri şu an için yayınlanan gibi değil. Bilmiyorum ileride düzelme olurmu ?

    Yaklaşık 90 KM Adana - Osmaniye arasında klima açık ( Doğal olarak ) , 5 yolcu ve genelde 130 üzerinde bir hızla yakıt tüketimi ortalama 5.5l/100 gördüm.
    Yakında Adana - Kuşadası 900 KM git gel yapacağım, oradaki tüketim ortalamalarınıda paylaşırım.

    Fakat performans olarak beklediğimden iyi çıktı, 160 KM hızlarda çok rahattı ve devir göstergesi halen düşüktü , yuksek hızlarda rampalarda sorun yaşamıyor , rahat rahat gidebiliyorsunuz. Fakat kalkışlarda sol şeritten kalkmamak lazım , Çok korna çalınır heralde.

    Benim bir sorum olacak , Arabaya passata yakışmayan bir paspas seti konulmuş, Orijinal passat paspas seti veya genel olarak orijinal aksesuarları nereden bulabilirim ?

    Selamlar




  • Sayın BerkantB,

    1.6 TDI motorlu PASSAT'ınız hayırlı olsun. Güle güle kullanın. Paspas hususunda kendi aracıma da yerli malı (Doğuş'un ürettirdiği) kauçuk paspasları kullanıyorum ve memnunum, Adana'da kauçuk özellikle tercih ederim, kumaş/halı olanlar evde ve hiç açılmamış olarak duruyor.

    Sahibinden.com'da bu araç için bagaj havuzu (tavsiye ederim) ve süs aksesuarları ile navigasyon sistemi bulabilirsiniz. PASSAT SAHİPLERİ forumumuza da bekleriz. Belki de aramızdaki ilk 1.6 TDI araçlı PASSAT sahibi siz olursunuz (veya şimdiye kadar aramıza katılan da olmuştur muntemelen).

    Tesadüf eseri ben de 2 ay sonra Adana-Kuşadası yolculuğu yapacağım. Gideceğiniz güzergahı yazarsanız çok memnun olurum.

    Adana'ya da beklerim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • berkant bey arabayı kaça aldınız?hangi donanım.
  • Merhaba,

    Comfortline donanımında. Liste fiyatı 61000 idi 60500 de anlaşabildik. Her türlü vergileri onlara aitti.
    Bugun kontrol ettiğimde 1 ağustostan geçerli fiyat 63050 olmuş.
  • Öncelikle arabanızı kazasız, belasız güle güle kullanmanızı diliyorum.

    Merak ettiğim bir kaç şey hakkında bilgi vermenizi rica ediyorum:

    Bence 6 vites olması gereken bir araç diye düşünyorum. 5 vites olması bende bazı kuşkular uynadırdı.

    Yüksek süratlerde örneğin 180 km/h motor kaç devirde oluyor. Motor gürültüsü ne seviyede oluyor.

    Geçenlerde 5 vites benzinli bir araçla otobanda, 180-190 km/h hızda bir yolculuk yaptım.
    5000-6000 devir, çok yüksek yakıt tüketimi ve daha da kötüsü dayanımlası zor bir motor sesi vardı.

    Daha önce 6 vites 1,3 dizel astra kullanıdığımdan biliyorum, 160 km civarı hızlarda 6. vitesli dizel astra 5 vites benzinli bir otomobilden motor sesi açısından kat be kat daha iyi.

    Passat da durum nasıl bilgi verebilir misiniz?

    Bir de düz yolda zorlanmadan çıkabildiğ de son sürati söyleyebilir misiniz?
    Yüksek hızlarda gidince 170-180 civarı yakıt tüketimi ne oluyor?
    (Bilgi ekranında okunan anlık tüketim değieri değilde sizin kat ettiğiniz yol ve doldurduğunuz mazot mikarı şekilde bir bilgi verebilir misizi?)
    İyi günler . . .




  • Teknik olarak 5 ve 6-7 vites neler getirir bilmiyorum ama sanki banada daha yuksek olmalı gibi geliyor.
    Bilen varsa anlatırsa seviniriz.

    Bir kaç kez 180 km cıvarında gittim...
    180 km/h de yaklaşık motor devri 3000 devir cıvarında. Motor gürültüsü az geldi, hiç rahatsız olmadım.

    180 km ye hiç zorlanmadan çıkıyor ve ne yazıkki daha fazla yapabileceğim bir ortam olmadı.

    Yakıt tüketimi konusunda genelde memnunum.
    Ama yuksek hız tuketimini sonradan dikkat ettiğimde yazayım.
  • Önemli olan vites sayısının fazlalığı değil, devir banında maksimum tork aralığını kapsayacak sayıda viteslere sahip olmak. Eskiden 2 veya 3 vitesli araçlar vardı, büyük motorlu Amerikan otomobilleri. Vites sayısını arttırarak motorun fazla devir çevirmeden (yüksek devir sayısına ulaşmadan) aynı torkla aracı hareket ettirmek önemli. 1.6 TDI motorda ve 1.6 MPI motorda 5 vites uygulanmasının sebebi dizelde torkun erken sunulmasından ötürü bunu 5 adet aktarma dişlisi ile düşük başlayan devir bandına yayabilmek, benzinde ise torkun geç sunulmasından ötürü bunu 5 adet aktarma dişlisi ile yüksek başlayan devir bandına yayabilmektir (aynı benzinli motorun 6 adet aktarma dişlisi olan vites seçeneği da mevcut fakat bu marka farklılaşmasından ötürü uygulanıyor). Özellikle 1.6 TDI motorda 5. vitesin uzun aktarma oranı ile 6. vitese ihtiyaç duymaması önemlidir. İhtiyaç duyulsaydı fabrika mutlaka 6. vitesi de eklerdi ancak 5 vitesin yapabildiğini 6 vitese yaptırmak gereksiz olduğundan bunda karar kılındı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkantb

    Teknik olarak 5 ve 6-7 vites neler getirir bilmiyorum ama sanki banada daha yuksek olmalı gibi geliyor.
    Bilen varsa anlatırsa seviniriz.

    Bir kaç kez 180 km cıvarında gittim...
    180 km/h de yaklaşık motor devri 3000 devir cıvarında. Motor gürültüsü az geldi, hiç rahatsız olmadım.

    180 km ye hiç zorlanmadan çıkıyor ve ne yazıkki daha fazla yapabileceğim bir ortam olmadı.

    Yakıt tüketimi konusunda genelde memnunum.
    Ama yuksek hız tuketimini sonradan dikkat ettiğimde yazayım.





    Benim aracım 2.0 TDİ 140 bg

    180 ve 200 km hızlarında aracımın devir göstergesi 3000 devir ile 4000 devirin ortasında bir yerde

    Şimdi sizin aracınız 1.6 TDİ 105 bg.

    Aracınızın hem motoru hem de beygiri daha az benim aracımdan.

    Dolayısıyla Devir aralığının 3000 devir civarında olduğuna emin misiniz ?

    Sizden tekrar dikkatle bakmanızı rica ediyorum devir göstergesine.




  • Arkadaşlar 2.0 TDİ 140 bg' den 1.6 TDİ 105 bg' e geçiş yapmak mantıklı olur mu ?

    Bugünlerde kafamı bu kurcalamaya başladı.

    Aracımda performanstan çok daha fazla konfora ve yakıt tüketimine önem veriyorum.

    Ama yığılıp kalan ve hızlanma isteği yavaş olan, sollama yaparken de sıkıntı yapacak bir araç ile de gezmek istemem doğrusu.

    1.6 TDİ alırsam da araç genellikle uzun yolda kullanılacak, hızım da 120 km olur, arada bir gazı sonuna kadar köklediğim de olur.

    Şimdi bu şekilde bir kullanım için uygun mu dur bu araç.

    Değerli fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar.

    2.0 TDİ' den 1.6 TDİ' ye hem yakıt tüketimi, hem de sıfır bir araç için geçilir mi ?

    Siz olsaydınız ikinci el kullandığınız ama performansından ve konforundan memnun kaldığınız 2.0 TDİ 140 bg olan araca binmeye devam mı ederdiniz,

    Yoksa daha düşük yakıt tüketimi ve sıfır bir araç için 1.6 TDİ 105 düz vites alırdınız ?

    Siz olsanız hangisini yapardınız ?

    Fikirleriniz karar vermemde yardımcı olacak.




  • Çok bilinmeyenli denklem sen aracını kaça satmayı düşünüyorsun?Ben olsam 2.0 tdı dan sonra 1.6 araba almazdım
  • Doğuş ta bugün gelen 30 aracın hemen satıldığını duydum. bu arada beyaz comfort manuel variant tsi 52 bin lira.showroomda.
  • B7 kasa PASSAT'ta kullanılacak 1.6 TDI 105 HP 250 NM BlueMotion Technology motorun şanzımanı 6 ileri manüel.



    Motor, Getriebe, Elektrik
    Motor - Bauart 4-Zylinder-Dieselmotor
    Ventile pro Zylinder 4
    Einspritzung / Aufladung Common Rail / Abgasturbolader
    Hubraum 1,6 l/1.598 cm³
    Max. Leistung 77 kW (105 PS) bei 4.400/min
    Max. Drehmoment 250 Nm bei 1.500 - 2.500/min
    Emissionsklasse Euro 5
    Getriebe 6-Gang
    Batterie 380 A (68 Ah)
    Generator 180 A
    Gewichte
    Leergewicht 1.499 kg
    Zul. Gesamtgewicht 2.040 kg
    Zuladung 616 kg
    Zul. Achslast vorn/hinten 1.090 / 1.000 kg
    Zul. Anhängelast gebremst bei 12/8 %} 1.400 / 1.600 kg
    Zul. Anhängelast ungebremst 740 kg
    Stützlast/Dachlast 90 / 100 kg
    Fahrleistungen
    Höchstgeschwindigkeit 195 km/h
    Beschleunigung von 0-80/0-100 km/h 8,2 / 12,2 s
    Elastizität von 80-120 km/h 14,0 s




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    B7 kasa PASSAT'ta kullanılacak 1.6 TDI 105 HP 250 NM BlueMotion Technology motorun şanzımanı 6 ileri manüel.



    Motor, Getriebe, Elektrik
    Motor - Bauart 4-Zylinder-Dieselmotor
    Ventile pro Zylinder 4
    Einspritzung / Aufladung Common Rail / Abgasturbolader
    Hubraum 1,6 l/1.598 cm³
    Max. Leistung 77 kW (105 PS) bei 4.400/min
    Max. Drehmoment 250 Nm bei 1.500 - 2.500/min
    Emissionsklasse Euro 5
    Getriebe 6-Gang
    Batterie 380 A (68 Ah)
    Generator 180 A
    Gewichte
    Leergewicht 1.499 kg
    Zul. Gesamtgewicht 2.040 kg
    Zuladung 616 kg
    Zul. Achslast vorn/hinten 1.090 / 1.000 kg
    Zul. Anhängelast gebremst bei 12/8 %} 1.400 / 1.600 kg
    Zul. Anhängelast ungebremst 740 kg
    Stützlast/Dachlast 90 / 100 kg
    Fahrleistungen
    Höchstgeschwindigkeit 195 km/h
    Beschleunigung von 0-80/0-100 km/h 8,2 / 12,2 s
    Elastizität von 80-120 km/h 14,0 s



    daha güzel olmamışmıdır tane abi sizce....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çok bilinmeyenli denklem

    Arkadaşlar 2.0 TDİ 140 bg' den 1.6 TDİ 105 bg' e geçiş yapmak mantıklı olur mu ?

    Bugünlerde kafamı bu kurcalamaya başladı.

    Aracımda performanstan çok daha fazla konfora ve yakıt tüketimine önem veriyorum.

    Ama yığılıp kalan ve hızlanma isteği yavaş olan, sollama yaparken de sıkıntı yapacak bir araç ile de gezmek istemem doğrusu.

    1.6 TDİ alırsam da araç genellikle uzun yolda kullanılacak, hızım da 120 km olur, arada bir gazı sonuna kadar köklediğim de olur.

    Şimdi bu şekilde bir kullanım için uygun mu dur bu araç.

    Değerli fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar.

    2.0 TDİ' den 1.6 TDİ' ye hem yakıt tüketimi, hem de sıfır bir araç için geçilir mi ?

    Siz olsaydınız ikinci el kullandığınız ama performansından ve konforundan memnun kaldığınız 2.0 TDİ 140 bg olan araca binmeye devam mı ederdiniz,

    Yoksa daha düşük yakıt tüketimi ve sıfır bir araç için 1.6 TDİ 105 düz vites alırdınız ?

    Siz olsanız hangisini yapardınız ?

    Fikirleriniz karar vermemde yardımcı olacak.






    sakın öyle bir hata yapma hocam , 2.0 motoru ararsın , tüketim açısından motor ve beygirdeki fark kadar bir fark olmayacaktır ,

    önceki aracım mondeo 2.0 tdci otm .idi ortalama 7 lt idi

    şimdi 1.5 megane manuel le ortalama 5.8 civarı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Önemli olan vites sayısının fazlalığı değil, devir banında maksimum tork aralığını kapsayacak sayıda viteslere sahip olmak. Eskiden 2 veya 3 vitesli araçlar vardı, büyük motorlu Amerikan otomobilleri. Vites sayısını arttırarak motorun fazla devir çevirmeden (yüksek devir sayısına ulaşmadan) aynı torkla aracı hareket ettirmek önemli. 1.6 TDI motorda ve 1.6 MPI motorda 5 vites uygulanmasının sebebi dizelde torkun erken sunulmasından ötürü bunu 5 adet aktarma dişlisi ile düşük başlayan devir bandına yayabilmek, benzinde ise torkun geç sunulmasından ötürü bunu 5 adet aktarma dişlisi ile yüksek başlayan devir bandına yayabilmektir (aynı benzinli motorun 6 adet aktarma dişlisi olan vites seçeneği da mevcut fakat bu marka farklılaşmasından ötürü uygulanıyor). Özellikle 1.6 TDI motorda 5. vitesin uzun aktarma oranı ile 6. vitese ihtiyaç duymaması önemlidir. İhtiyaç duyulsaydı fabrika mutlaka 6. vitesi de eklerdi ancak 5 vitesin yapabildiğini 6 vitese yaptırmak gereksiz olduğundan bunda karar kılındı.


    Hocam düktürmüşsün gene ,

    Bir ekleme de ben yapayım , 6 vitesli arabalarda elin vitesten ayrılmıyor hiç , şehir içinde sıkıyor insanı ,




  • Merhaba
    Aracımda 205 / 55 R 16 91H : Dunlop Sport Fast Response Lastik vardı . Kötü bir çukura girdim, ve lastik balon yaptı.
    Değiştirmeye karar verdim. Aynı marka tipte buldum fakat 91V vardı 91H yoktu. Bunun bir zararı olur mu sizce ?
  • yeni passat 1.6 tdi için katalogda 6 ileri manuel deniyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.