Şimdi Ara

Intel, Larrabee projesinin DNA'larını Knights Corner çiplerinde kullanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
2.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj



  • Larrabee projesiyle birlikte harici ekran kartı pazarına giriş planları yapan ancak uzun süren çalışmaların ardından projenin son kullanıcı ayağını rafa kaldırarak profesyonel pazara yönelen Intel, Hamburg'da düzenlenen Uluslararas Süperbilgi-işlem Konferansı'nda, Knights Corner kod adını verdiği çok çekirdekli ilk çiplerini tanıttı. Ticari sürümlerinin 2011'de çıkması beklenen çok çekirdekli yeni tasarımların 22nm üretim teknolojisiyle hazırlanacağı açıklandı.


    Knights Corner çatısı altında hazırlanacak çok çekirdekli yeni nesil donanımların, Larrabee ve Tera-scale İşlem Araştırma Programı için geliştirilen teknolojiler kullanılarak hazırlanacağı belirtildi. Tek zarda 50'den fazla çekirdeğe sahip çözümler olacağı ve ilk ürünlerin HPC yani yüksek performanslı bilgi-işlem pazarını hedef alacağı ve bu sektörde Nvidia'nın Tesla ve AMD'nin Fire Stream serisi profesyonel çözümlerine rakip olmaları da bekleniyor.


    MIC (Many Integrated Core) mimarisi altında hazırlanan yeni nesil ürünlerin ilki Knights Ferry adını taşıyan çözüm oldu. Tasarım olarak günümüz ekran kartlarına oldukça yakın olan kartın Intel tarafından seçilmiş bazı geliştiriciler için örneklendirildiği belirtiliyor. Her biri 1.2GHz'de çalışan 32 çekirdeğe sahip kartın 128 izlek desteği sunduğu, 8MB büyüklüğünde paylaşımlı ön-bellekle donatıldığı ve 1-2GB GDDR5 bellekle geldiği belirtiliyor.


    Intel'in HPC kitiyle birlikte sunulan Knights Ferry geliştirme kartı, Intel'in geleceğe yönelik yüksek performanslı bilgi-işlem planlarının ilk örneklerinden biri olarak dikkat çekiyor. Intel'den yapılan açıklamada MIC mimarisinin, dünyanın en iyi süper-bilgisayarlarının %82'sine sahip olan firmanın işleriye dönük ürün plamalasında kritik öneme sahip olduğu belirtilirken, bugün yapılan tüm bu yatırımların küresel HPC pazarındaki hedeflere yönelik adımlar olduğu belirtildi.











  • İntel bu projeyide iyi değerlendirirse,chipset satışlarındaki gibi pazarda rakip bırakmaz.
  • buda maket çıkarmış ne gülerim ha
  • kartın soğutucu tasarımıgtx470 ten güzel :D
  • Intel kendi cikartmasi ile baska bir markaninkinin gizlemis acaba hangi markaninkini.?
    Sonucen temsili tesir urunu oldugu mutlak... biz yaptik diye geliyorlar ama gorecez bakalim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Towarscke -- 9 Haziran 2010; 15:48:13 >
  • Aklıma birden Fermi'nin maketi geldi :) Şaka bir yana Jen amcanın yeni eğlence kaynağının adı belli oldu: Knights Corner.
  • 32 çekirdek, 128 izlek müthiş bir şey.. gpular ne kadar güçlü olsa da yazılım olarak tümünü kullanamıyoruz.. x86 tabanlı bu kartlardan faydanlanabilmek mevcut şartlarda daha basit ve az maliyetli.. çok önemli bir adım..
  • Bilgi işlem dünyasında hesaplama gücü olarak TESLA dünyada fazlaca tercih edilince, Intel'in vazgeçtiği Larrabee projesi ile ekran kartı pazarına dönüş yapması normal. Demek ki Nvidia yaptığı karikatürlerde haklıymış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 9 Haziran 2010; 17:16:08 >
  • ekran kartı piyasasına girmeye çalışması bence vakit kaybı kendileri için, öyle bir düşünceleri de yok zaten.. amd ve nvidianın çok gerisinde, yetişebilmesi de orta vadede mümkün değil.. zaten oyun için kart yapmak hpc kadar da karlı bir iş değil.. anca ekran kartı piyasasının via'sı olabilirler.. tesla gibi hpc pazarına yönelik ürünler yapmaları kendileri için daha önemli..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atyay

    buda maket çıkarmış ne gülerim ha



    hocam o Nvidia firmaları karıştırdın
  • teslaya ciddi rakip olabilmesi için performans ve yazılımda çok iyi olmalı
  • İntel ekran kartı piyasasına kafayı taktı kesinlikle bu pazarda iyi bir konuma geleceğini düşünüyorum bu 2 yıl içindede olabilir 5 yıl içindede olabilir.
  • Bence elindeki mimari ile hiçbir zaman Nvidia ve Ati'yi işlem gücündeki verimlilik açısından yakalayamaz bakalım göreceğiz.
  • umarım sağlam bir rakip olur ilerde intel.
  • Akıllara zarar bişey umarım bigün böle bir ekran kartı kullanmayı gerktiren bi işte çalışırım
  • Intel ilk Larabee projesinde tembel bir strateji izledi ve azının payını aldı, sanırım performan/güç ve fiyat oranı çok kötü oldu, bu projede büyük ihtimalle rafa kalkacak, tekrardan yeni bir mimari gerekli.
  • İntel'in anasayfasında ürünün sektöre çözüm sunan firmalara gönderilmeye başlandığı yazıyor. Ayrıca 2010 ikinci yarıda çeşitli toolkitlerin çözüm firmalarının kullanımına sunulacağı yazıyor. Yani ürün çalışıyor mühendislik örnekleri firmalara gönderilmeye başlanmış.

    Ürün son kullanıcı için değil cloud computing için yapılmış bir çözüm. Yani Nvidia ATI oyun çözümleri yerine serverlarda GPU'ların daha iyi yapabildiği işleri yüklenmek için yaratılmış bir çözüm. Yine aynı sayfada Xeon işlemcilerin yine iş yükünün büyük bir kısmını alacağı, ama bazı işlemlerde daha başarılı olacak olan Knigts Corner kartlarının bu işleri üstleneceği yazıyor.

    En önemlisi bu mimarinin Intel x86 mimarisini ve bellek yapısını kullanarak üretilmesi. Yani mevcut teknolojilerinin aksine sıfırdan birşey yaratılıyor. İnişler ve çıkışlar olacaktır tabiki. Öte yandan Intel'in ray tracingede önem verdiğini unutmamak gerekir.

    Peki bu teknoloji neden üretiliyor? Sunucu piyasasının piriyim diyemem ama aklıma gelen ilk sebep bu aralar denemesi yapılan bazı oyun platformaları. Remote olarak bağlandığınız ve makinanızın konfigurasyonuna bakmaksızın oyun oynayabildiğiniz online havuz sistemi. Yani bütün işlemi sunucu tarafı yapıyor ve siz framleri,sesi indiriyorsunuz inputları sisteme gönderiyorsunuz. Oyun satın almıyorsunuz, üyelik ödüyorsunuz. Düşününki crysis,call of duty vb.. oyunları bir atom platformu ile bile oynayabiliyorsunuz. Başında durduğunuz bilgisayarın yapması gerkene tek şey video oynatır gibi ekrana görüntüyü getirmek ve internetten akan sesi yayınlamak. Güle güle deli gibi para harcanan oyun makinaları ve konsollar, alınıpta beğenilmediği için hiç oynanamayan oyunlar. Merhaba oynadığın kadar öde sistemi. Bu sistemlerle ilgili ilk çözümler sunulmaya başlandı bile.

    http://www.redherring.com/Home/25965 Buna benzer birçok kaynak bulabilirsinzi nette. Google'da yapmanız gerkene cloud computing gaming diye aratmak.


    Yine aynı sayfada Top500 listesinde Intel'in şu anda %82 paya sahip olduğu yazıyor.

    Sanırım bu hamle sunucu tarafında bir eksiği gidermek için yapıldı. Tabi ilerleyen yıllarda son kullanıcıyada çözümler sunulacaktır. Intel son 20 yılda bir iki kere bozduğu bir huyu var, yeni bir teknoloji kullanarak üretilen ürün serisini ilk önce server, sonra desktop en son mobil platforma uyarlıyor. Fikrimce bu ürünün sunuculardan hemen sonra iş istasyonu pazarı için bir versiyonu çıkacak. Knigts Corner desktop versiyonu çıkması zor gözüküyor özellikle oyun performansı açısından bekleneni vermeyecektir çünkü oyun performansı sadece donanıma değil donanımın ve sürücülerin directx ile ne kadar iyi çalıştığınada bakıyor. Nvidia ve Ati bu konuda deneyim olarak intel'den senelerce önde. Fakat Intel'inde en çok korkulan özellikleri sektöre yön verebilme gücü ve geri kaldığı kısımlarda çok hızlı patlama yapabilmesi.

    Tabiki bu bir yarışa dönecektir ve Nvidia/ATI savaşının içine yeni bir oyuncu katılacak, teknolojik gelişim rekabetten dolayı hızlanacak ve buna paralel yazılım/oyun sektörünün gelişimide hızlanacaktır. Teknolojinin gelişim hızı giderek artıyor, artık takip etmek 7/24 bir iş haline gelmeye başladı. Yakında OEM sektörü ortadan kalkarsa ve geriye sadece makina üreten firmalar kalırsa şaşırmam cünkü 6 ayda bir değişen teknolojileri artık son kullanıcıya tek tek anlatmakta pazarlama açısından gitgide zorlaşıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KuarkServerSystems -- 10 Haziran 2010; 0:37:07 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.