Şimdi Ara

Grande Punto servotronic (city mod) mevzu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
15.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba sevgili fiat çılar

    19 - 20 bin gibi bir bütçe mevcut. malum multijetin kalitesi ortada. 2007 model 1.3 multijet avtive düşeş olursa dynamic düşünüyorum.
    ancak 2006 - 2007 lerde mevcut olan kronik direksiyon kutusu sorunu canımı sıkıyor. arıza giderim meblasıda bir hayli yüksek. yetkili servis dışında; parça maliyeti hakkında bilgisi olan var mıdır?
    bu konu hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
    fiesta düşünüyordum ancak vazgeçtim. araç bana çok boş geldi. ses yalıtım mevzuda ortada fiestada. selefi olarak clio 3 de olabilir ancak dci lerin fiyatı biraz daha pahalı oluyor üstelik punto kadarda çekici bir güzelliği yok.



  • grande punto-bravo nun forum sitesinde bu konu hakkında yazılar var. Sanırım fiat iyi niyet garantisi kapsamında, garantiniz bitse bile düşük fiyata tamir ediyor direksiyonunuzu. Normal tamir maliyetinin ise 2000 lira civarında olması lazım.
  • city arızası servislerde ücretsiz tamir ediliyor yani city motoru denilen parça ücretsiz değiştirliyor.
    Ben geçtiğimiz perşembe ücretsiz değiştirdim. Aracım 2006 modeldi 2.el aldım ve tüm bakımlaro serviste yapılmamıştı :)
    Tüm bunlara rağmen değişebiliyr yani arkasını arasanız
  • peki
    city motoru arıza yapınca direksiyonun sapıttığını, sertleştiğini hatta bu yüzden kaza tehlikesi atlatanların olduğu söyleniyor.
    city mod u kapatınca direksiyonun sertleşmemesi, başka yönlere doğru hamle yapmaması gerekmez mi? yani kapatınca herhangibi bir sorun olmaması ve normal direksiyon şeklinde dönmesi gerekmez mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    peki
    city motoru arıza yapınca direksiyonun sapıttığını, sertleştiğini hatta bu yüzden kaza tehlikesi atlatanların olduğu söyleniyor.
    city mod u kapatınca direksiyonun sertleşmemesi, başka yönlere doğru hamle yapmaması gerekmez mi? yani kapatınca herhangibi bir sorun olmaması ve normal direksiyon şeklinde dönmesi gerekmez mi?

    benim bildiğim kadarıyla servo motoru sürekli aktif yani onun desteği hep var yalnızca city modu açınca devreye girmiyor. Yalnızca daha da direksiyonu yumuşatıyor.Ben bu şekilde biliyorum.
    Ben de tuhaf hareketler yapmadı direksiyon ben sorunu direksiyon sola daha hafif sağa daha ağırdı oradan anlamıştım
  • bilgi için teşekkür ederim.
    o motoru sökmesini, yerini yurdunu ve arızalanan parçayı gördüm.
    zor bir mevzu değil tamiri. sadece sensörlerin üzerinde olduğu parçayı bulmak mesele :)
  • açıkçası ben de aracı yeni aldım ve arızasıyla aldım 2bin-2250 TLye 60bin bakımıyla beraber yaptırırım vs. diye düşünceler vardı kafamda.Yani aracı arızasıyla aldım city arızası için ciddi bir meblağ düşerek. Fakat ben ücretsiz yapıldığını öğrendim Bursa da sağolsunlar hiç uğraştırmadılar da kolayca değiştirdiler ücretsiz.
    Şimdi siz muhtemelen servo arızası yaşamayacağınız bir araç arıyorsunuz. Fakat benim hikayemden sonra belki de arızalı bir araç aramaya başlarsınız ::))
  • valla benim için fark etmez.
    geçen arkadaşın arabasıyla uğraştık. parçayı bulamadık servo yu iptal ettik en sonunda. iptalli halini ben göremedim.
    arızası gerçekten çok ama çok basit. arızaya neden olan parça taş patlasa 30 dolar civarıdır, belki değildir.
    şimdi arkadaş hurdadan çıkma servo motor arıyor. sadece o parçayı söküp servo motora takacak.
    bana city arızalı araç gelirse süper olur, 2 bin indirimli alırız :D siz çok şanslıymışsınız gerçekten.
    Allah kaza bela vermesin
  • siz neden uğraştınız ki dediğim gibi servis parçayı komple değiştiriyor zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beYdeNbeY

    siz neden uğraştınız ki dediğim gibi servis parçayı komple değiştiriyor zaten

    aslında sırf şamata olsun diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: beYdeNbeY

    siz neden uğraştınız ki dediğim gibi servis parçayı komple değiştiriyor zaten

    aslında sırf şamata olsun diye


    sonu biraz acıklı olmuş sanki
    yine de şansınızı deneyin isterseniz
  • merhaba arkadaslar benimde daha yeni grande puntom var arabama daha acemiyim birkaç sorum olacak bir ankadasıma vermistim 2 günlüğüne city modunu açmıç nasıl kapatabileceğimi söyleyebilirmisiniz bir de hep city modunda kullansak arıza yapma ihtimali yüksekmidir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caneronat

    merhaba arkadaslar benimde daha yeni grande puntom var arabama daha acemiyim birkaç sorum olacak bir ankadasıma vermistim 2 günlüğüne city modunu açmıç nasıl kapatabileceğimi söyleyebilirmisiniz bir de hep city modunda kullansak arıza yapma ihtimali yüksekmidir...

    konuyu açan olarak ve city mevzu hakkında baya bir döküman okumuş birisi olarak city mod ile normal mod kullanmak arasında bir fark yok arıza verme durumu için.
    zaten arıza verirse fiat iyi niyet garantisi ile ücretsiz değişim yapıyor.

    city modu kapatmak içinde, ön konsolda, bagaj açma düğmesinin yanındaki direksiyon işaretine bir kez basın, gösterge tablosunun sol alt kısmında yer alan yeşil renkli city ışığı sönünce normal moda geçer, tekrar basarsanız ışık yanar city moda geçer




  • bende bu arıza için fiat servisine gittim ve benden 1935 TL parça için 120 Tl de işçilik için ücret istendi.Kronik bi arıza için neden parça ücreti ödeyeyim diye itiraz ettim tofaş genel merkezden Ceyhun KÜNEÇ isimli bir zat beni aradı iyi niyet çerçevesince %20 sini tofaşın karşılayacağını söyledi.Bende neden bazılarını ücretsiz bazılarını %20 %40 ını talep ettiklerini sordum.Aracın servise ne sıklıkta uğradığı ile alakalı dedi.Yani araç servis bakımlı ise %100 e kadar destekliyoruz dedi.Bende kronik bi arıza kullanıcı hatası değilki buna hakkınız yok benimkinide ücretsiz değiştirin böyle keyfiyet olmaz dedim.O bizim politikamız siz karar veremezsiniz dedi.Kısacası şu an aracı evin garajına çektim.Mümkün olduğu kadar yere de ulaşıp başımdan geçenleri insanlara aktaracağım.Üstelik okuduğum kadarıylada bu sorun 200 km yapmış sıfır araçtada oluyor 50bin km de de yani ne zaman başınıza geleceği bilinmiyor.Başınıza geldiğinde ise 1935TL nin % kaçını ödeyeceğiniz veya ödemeyeceğiniz net değil.TAMAMEN TOFAŞ ın kEYFİNE KALIYORSUNUZ Kİ ALLAH KORUSUN ...bi daha da fiat araç almakmı? TÖVBELER TÖVBESİ....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nakcicek

    bende bu arıza için fiat servisine gittim ve benden 1935 TL parça için 120 Tl de işçilik için ücret istendi.Kronik bi arıza için neden parça ücreti ödeyeyim diye itiraz ettim tofaş genel merkezden Ceyhun KÜNEÇ isimli bir zat beni aradı iyi niyet çerçevesince %20 sini tofaşın karşılayacağını söyledi.Bende neden bazılarını ücretsiz bazılarını %20 %40 ını talep ettiklerini sordum.Aracın servise ne sıklıkta uğradığı ile alakalı dedi.Yani araç servis bakımlı ise %100 e kadar destekliyoruz dedi.Bende kronik bi arıza kullanıcı hatası değilki buna hakkınız yok benimkinide ücretsiz değiştirin böyle keyfiyet olmaz dedim.O bizim politikamız siz karar veremezsiniz dedi.Kısacası şu an aracı evin garajına çektim.Mümkün olduğu kadar yere de ulaşıp başımdan geçenleri insanlara aktaracağım.Üstelik okuduğum kadarıylada bu sorun 200 km yapmış sıfır araçtada oluyor 50bin km de de yani ne zaman başınıza geleceği bilinmiyor.Başınıza geldiğinde ise 1935TL nin % kaçını ödeyeceğiniz veya ödemeyeceğiniz net değil.TAMAMEN TOFAŞ ın kEYFİNE KALIYORSUNUZ Kİ ALLAH KORUSUN ...bi daha da fiat araç almakmı? TÖVBELER TÖVBESİ....

    Ben 100.000 km'yi geçmiş, 2006 model GP aldım.. Aldıktan 2 hafta sonra arıza çıktı. Servise götürdüm, aynı şekilde garantisi dolmasına rağmen %80'inin Tofaş karşılayacak, %20'sini sizden talep edeceğiz dediler. Sizinle aynı şekilde Fiat çağrı merkezini aradım, çıkan bayanla 2-3 dk konuşmam oldu, başta gayet güzel bir dille garantisi dolmasına rağmen iyi niyet çerçevesinde %80'ini karşıladıklarını söylediler. Ben de eleştirdim; "Bu güvenlik riski oluşturabilecek bir konu, %20'si dahi az bir para değil. Müşterileriniz 20-30 milyar para verip araba almış olabilir, ancak kimisi yeri gelir o ekstra 400 TL'yi bulamaz. O yüzden aslında %80'ini karşılayarak Fiat'ın hatasını kabul ettiğinizi gösterdiğiniz bir problemi müşterinin keyfine bırakmamalısınız." dedim.. Onlar da haklısınız, bunun için sizi üzecek değiliz dediler ve %100'ünü karşıladılar..

    Yani müşteri temsilcisinin yaklaşımı tamamen sizin yaklaşımınızla alakalı. Telefonu açıp "kardeşim!!!!! mecbur değiştireceksiniz!!! nasıl değiştirmezsiniz!!!! seni varya!!!!" moduyla müşteri temsilcisine girişirseniz telefonda, karşınızdaki de insan, gayet doğal bir şekilde tepkisi farklı olabilir. Ben yine de "o bizim politikamız, siz karar veremezsiniz" şeklinde konuştuklarına hiç inanmıyorum.. Tofaş'ın müşteri hizmetleri diğer firmaların hepsinden daha fazla "müşteri memnuniyeti" odaklı çalışıyor. Gereksiz yere karalamayın..

    Tofaş'ın bu miktarı karşılamak için araçların servis bakımlı olmasını şart koşması ise %100 haklı oldukları bir durum. Sen arabayı al, ondan sonra işin düşmedikçe servise uğrama, ne yağ koyduğun belli olmasın, nerde ne arızası çıktığı, kime nasıl yaptırdığın, neresini kurcaladıkları bilinmesin.. 100.000 km sonra çık gel "vay efendim benim aracım bozuldu" diye.. O zaman adama "git bakımını nerde yaptırdıysan onlar değiştirsin direksiyonu" derler.. Haklılar.. Bu durum sadece Tofaş'a has değil..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Integrale -- 13 Mayıs 2011; 14:17:08 >




  • boş boş konusma arkadasım senınkını degısmısler tuzun kuru tabı.o serefsızler bnmkınede yuzde 40 oderız dedıler oldu kronık bı arıza ne bok yemeye elektronık mod yapmıslar madem arıza cıkarıyo degısecekler tabı eneayımı bu mıllet ah bı tanıdıgım avukat olucakkı soke soke alırım o parayı ben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: imemis_86

    boş boş konusma arkadasım senınkını degısmısler tuzun kuru tabı.o serefsızler bnmkınede yuzde 40 oderız dedıler oldu kronık bı arıza ne bok yemeye elektronık mod yapmıslar madem arıza cıkarıyo degısecekler tabı eneayımı bu mıllet ah bı tanıdıgım avukat olucakkı soke soke alırım o parayı ben

    Höst yavaş ol biraz. Karşında asker arkadaşın yok senin..
  • Bende de 2010 punto var. Garantisi bitmiş olmasına rağmen YETKİLİ SERVİS ÜCRETSİZ değişim yaptı :) önce Servise gidip bi deneyin arkadaşlar... servis % 30 % 40 ücret istedi diyen arkadaşlar servisin böyle bi hakkı yok bu kronik sorunmuş...bilginize
  • Hangi yetkili serviste yapildi bu işlem.araciniz full servis bakimlimiydi.bende de ayni sorun.oldu bugün yardimci olursaniz sevinirim .istanbuldayim ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.