Şimdi Ara

Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
179
Cevap
1
Favori
47.952
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Citroen'nin B sınıfındaki güçlü adayı Yeni C3 Visiodrive modelini iki farklı bayide inceleme, test etme ve görüntüleme fırsatı buldum.
    Görüş ve izlenimlerimi aktarmak istiyorum.

    YENİ C3 VISIODRIVE



     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)



    KASA
    Yenilenen C3 eski kasasına göre bir miktar daha büyümüş.
    Uzunluğu 3850mm’den 3940mm’ye arttırılarak 90mm uzayan aracın genişliği 1667mm’den 1728mm’ye 61mm genişleyerek, yüksekliğide 1519mm’den 1524mm’ye 1cm yükselmiş.
    Bagaj hacmiyse bir önceki kasasına göre 305lt’den 300 litreye düşmüş. Sınıfının standartlarında olan bagaj hacmini 1/3 ve 2/3 oranında yatan koltuklar tamamen yatırılarak 1000 lt’ye kadar çıkarmak mümkün.
    Ağırlığında ciddi bir değişim olmayan C3 donanım ve motor seçeneklerine göre 1030 kg ile 1135kg arasında değişiyor.
    Attraction ve Comfort modellerinde 185/65 R15 lastikler kullanılan aracın Exclusive donanımında ise 195/55 R16 lastikler bulunuyor.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Yandan bakıldığında da bir önceki kasa C3 canlandırılabiliyor.

    DIŞ TASARIM
    Kesinlikle çekici yepyeni bir tasarıma sahip olan yeni C3 eski modelinin ana hatlarını korumakla birlikte yenilikçi çizgilere ve yuvarlak hatlara sahip.
    Önden bakıldığında ilk dikkat çeken siyah üst ve alt panjurun siyah plakalıkla birleştirilmesi ile ortaya çıkan büyük panjur.
    Exclusive donanımıyla birlikte alınan ön panjuru çepeçevre saran krom çerçeve ve yine bagaj kapağına konulan krom bagaj çıtası araca farklı bir hava katıyor.
    Ön sis farlarına ise Comfort ve Exclusive donanımda yer veriliyor.
    Düz ön kaputu hareketlendiren ise büyük Citroen amblemi ve büyük ön farların sinyal lambalarının kıvrımlarından başlayarak kaputun sonuna kadar uzanan çizgiler.
    Şişkin görünen ön ve arka çamurluklarla gerçekten hoş durduğunu düşündüğüm 5 halkalı 16” valonga jantlar Exclusive donanımın opsiyonlarından.
    Yan sinyaller ise ayna kollarına yerleştirilmiş.
    Arka tarafa geçildiğindeyse eski kasadaki bıçak misali sivri görünen stopların yerine geçen yuvarlak hatlı hayli şık görünümlü çift parçalı ve ters L formundaki stoplar dikkat çekiyor.
    Eski modelinde bagaj kapığına konulan plakalı ise yeni C3’te tampona inmiş. Aracın tasarımına uygun yuvarlak hatlı arka camın üzerinde ise 3. stop lambası bulunuyor.
    En büyük tasarım kozlarından biri ise Visiodrive isminin getirdiği Visiodrive özelliği sayesinde yuvarlatılmış özel ön cam sürücü koltuğunun arkasına kadar devam ediyor.
    Bu sayede özellikle açık renkli araçlarda şık bir tavan tasarımı anlamına geliyor. Zenith olarak adlandırılan özel ön cam güneş ışınlarına karşıda koruma görevini üstleniyor
    ve üst tavana krom çıtayla birleşiyor. Aynı zamanda da eşsiz bir sürüş keyfine sahip olunmasını sağlıyor.
    İstenildiğinde ise içerden ön tarafa doğru uzanabilen mekanizma ile tamamen kapatılabiliyor.


     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Ana hatlarıyla eski modelin yapısına sadık kalınan arka tasarımda fark yaratan yeni tasarım çift parçalı ters L formundaki stoplar.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Bir önceki modelinde bagaj kapağında yer alan plakalık artık tamponda.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Yuvarlak tasarımlı ön buruna yandan bakıldığında büyük farların kaputun yarısına kadar uzandığı görülüyor.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Yan sinyaller ayna kollarına yerleştirilmiş.



    İÇ TASARIM
    Yeni C3 Visiodrive yenilenen dış tasarımı ile birlikte tamamen yenilenmiş bir iç mekanada kavuşmuş. Eski modelden izlerin bulunmadığı ön konsol tamamen yeniden tasarlanmış.
    Sınıfının kalite beklentilerini sorunsuz bir şekilde karşılayan malzemelerden oluşmuş kumanda elemanları sorunsuz bir şekilde yerleştirilmiş.
    T formundaki konsolda yan havalandırma kumandaları ile birlikte başlayan ve konsolu iki ayrı bölüme ayıran bir bant kullanılmış.
    Donanım seçeneğine göre değişen bant gri veya siyah renkli olabiliyor. Bantın yolcu tarafında yer alan kısmı içe doğru kavislendiğinden torpido gözü biraz derine konulmuş.
    Bu sayede ön yolcu koltuğunun önünde sıkışık olmayan bir alan elde edilmiş. Torpido gözü ise oldukça büyük ve aynı zamanda soğutmalı.
    Şık görünümlü ve şık tasarımlı krom detaylara sahip orta havalandırma ızgaraları, yine krom çerçevelere sahip dörtlü flaşör ve merkezi kilit butonları ile müzik sistemi
    bilgilendirme ekranı yine bu bant üzerinde bulunuyor.
    Orta konsolda aşağı doğru inildikçe önce klima kumandalarına sonrasında ise tüm modellerde standart olarak sunulan direksiyondan kumandalı Cd-Mp3 çalarlı teybe ulaşılıyor.
    Teybin altına ise iki bölmeli bir eşya gözü yerleştirilmiş. Vitesin herhangi bir kumanda elemanını engellemesi ise sözkonusu değil.
    Kapı kollarıda yine ön konsolun malzemesinden kullanılarak bir uyum sağlanmış. Yine ön kapılarda eşya gözleri bulunuyor.
    Gösterge paneli 3 ayrı bölümden oluşan Yeni C3 Visiodrive’da orta kısımda en büyük olan kısım hız göstergesine ayrılırken bunun sağında yol bilgisayarı ve veri ekranına solunda ise devir göstergesine yer verilmiş.
    Far yükseklik ayarı direksiyon kolonunun soluna yerleştirilirken, teyp kumandalarıda sol tarafta yer alıyor.
    Citroen modellerinden alışık olduğumuz ortası sabit ve bol düğmeli direksiyona bu modelde yer verilmemiş.
    Ancak altı düzleştirilmiş 3 kollu direksiyonun ele iyi oturduğunu söyleyebilirim.
    Sadece Exclusive donanımında yer alan orta kol dayamanın içinede küçük bir göz konulmuş.
    Ayrıca kol dayamanın altında da bir göz daha var. Bu gözün hemen altında ise 12v güç girişi ve müzik sistemi aux girişi bulunuyor ve yine el freni ile vites arasındaki kısıma cep telefonu vb. küçük eşyalar konulabilir.
    Koltuklarını gerçekten beğendiğim otomobilde koltuklardaki dikişler ve işçilik dikkat çekiyor.
    Yan yükseltiler ise böyle bir araç için kesinlikle yeterli.
    Arka tarafa geçildiğinde de B sınıfı bir araç içinde uzun yolculuğa çıkmaktan korkanlar için korkularının yersiz olduğunu gösterecek bir mekanla karşılaşıyoruz.
    Diz mesafesi ve baş mesafesi açısından sorun bulunmuyor. Açıkçası 1.83 referans boyla arka tarafta ancak dik oturulduğunda saçlar tavana değiyor..

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Boylu boyunca uzanan metal görünümlü yan bant konsolu iki bölüme ayırıyor.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    3 kollu, altı düz olan spor direksiyon ele iyi oturuyor.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    4 cam otomatiği, çocuk kilidi, elektrik ayarlı ve elektirikli kapanabilen yan aynalar Exclusive donanımda yer alıyor.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Klima kumandaları kolay ulaşılabilir. Otomatik klima yuvarlak formlu ve kolay okunaklı bir ekrana sahip.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Ön koltuklar rahat ve yan yükseltileri yeterli.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Arka koltuklar beklenilenden rahat. Baş ve diz mesafesi B sınıfı bir araç için yeterli.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    300 litrelik bagaj hacmine sahip C3'ün arka koltukları 1/3, 2/3 oranında yatırıldığında bagaj hacmi 1000litreye çıkıyor.


    SÜRÜŞE HAZIRLIK VE SÜRÜŞ
    C3 visiodrive’da direksiyona geçen kişiyi ferah bir sürüş bekliyor. Sürücünün kafa hizasına kadar uzanan zenith cam sayesinde aydınlık bir iç mekanla kaşrılaşıyorsunuz.
    Yükseklik ve derinlik ayarı olan direksiyon ile yükseklik ayarı yapılabilen koltuk sayesinde sürüş pozisyonu açısından sıkıntı yaşanmıyor.
    Ele iyi oturan direksiyon gösterge panelini perdelemiyor. Beyaz aydınlatmalı kadranların okunuşu zor değil ancak yatay karakterlerin beğenilmesi kişisel zevklere kalıyor.
    Sürücü kapısındaki cam kumandaları ve ayna kumandalarının bulunduğu alan kapı tutacağı sebebiyle biraz perdelenmiş gibi geldi. Orta konsol kumandalarına ulaşımsa oldukça rahat.
    El bileği vitesin üzerindeyken parmaklar klima kumandalarına ve teybe ulaşabiliyor.
    Anahtarı çevirip motoru çalıştırıldığında dizel motorun rolanti sesi kabinden rahatlıkla duyulabiliyor.
    Yumuşak bir debriyaja ve yumuşak belirgin vites geçişlerine sahip aracın direksiyonuda beklediğimden çok daha yumuşaktı.
    Yine süspansiyon sistemininde nispeten yumuşak olduğunu söyleyebilirim. Aslında buna sertliği iyi ayarlanmışta denilebilir sanıyorum.
    Gerekenden hızlı girilen virajda veya sert direksiyon hareketinde belirgin bir yana yatma hissetmedim.
    Sürüş esnasında büyük ön cam büyük kelebek camları yan camlar ve büyük aynalar ile kendinizi yola hakim hissedebilirsiniz.
    Sadece geri geri yapılan park manevralarında sağ arka sütun görüşü birazcık kısıtlayabilir ama bu kasa tipindeki bir araç için görüş alanı hoşuma gitti.
    1.6 HDI 90hp dizel motor zaten tanıdık bir motor. 4000 devirde 215 nm tork üreten motor. Boş ağırlığı 1080 kg olan C3’ü rahatlıkla çekiyor.
    Maksimum torkunu vermeye başladığı 2000 devirden önce verilen komutlara devir 2000 olsunda ondan sonra hızlanıcam tepkisi versede yaklaşık 2000 devirden itibaren araç iyi hızlanıyor.
    Bu hızlanma 4000 devir düzeylerine kadarda kesilmeden devam ediyor. Fren sistemiyse EBA destekli ABS olan araç kolay dozlanabilir frenleriyle hızlanabildiği gibi stabil bir şekilde yavaşlayabiliyor.
    Sürüş boyunca bize eşlik edecek olan müzik sistemi klima kumandalarının üzerindeki bilgi ekranından takip edilebiliyor. 6 hoparlörün standart sunulduğu müzik sisteminin ses kalitesi vasat.


     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    6 hoparlörlü mp3 destekli ve direksiyondan kumandalı müzik sisteminin ses kalitesi vasat.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Far yükseklik ayarı direksiyon kolunun sol yanına yerleştirilmiş. Mp3'lü teybin ses ayarlarıda yine direksiyonun sol tarafında.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Exclusive donanımdaki 5 halkalı 16" volanga jantlar görünüme çok şey katıyor.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Konsol tasarımı dikkat çekici.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    El freninin hemen yanında müzik sistemi için aux girişi ve 12 volt çıkışı bulunuyor.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Beklenmeyecek büyüklükteki torpido gözü aynı zamanda soğutmalı.

     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Araç parfüm sisteminin dümesi havalandırma ızgaralaranın üstünde göstergelerin yanında bulunuyor.


    Yeni C3 Visiodrive yenilenen iç ve dış tasarımıyla, bilindik motorları ile oldukça iddialı.
    4 farklı motor seçeneği ve 3 ayrı donanım paketine sahip Yeni C3'te ne yazık ki dizel motorlarda otomatik vites seçeneği sunulmuyor.
    1.4 litrelik benzinli motor
    Silindir Hacmi; 1360
    Maksimum Güç; 75hp/5500rpm
    Maksimum Tork; 118nm/3250rpm
    Maksimum hız;163km/h
    0-100km/h hızlanma; 14,2sn

    1.4 litrelik dizel motor
    Silindir Hacmi; 1398
    Maksimum Güç; 70hp/4000rpm
    Maksimum Tork; 160nm/2000rpm
    Maksimum hız; 163km/h
    0-100km/h hızlanma; 13,7sn


    1.6 litrelik dizel motor
    Silindir Hacmi; 1560
    Maksimum Güç; 90hp/4000rpm
    Maksimum Tork; 215nm/2000rpm
    Maksimum hız; 180km/h
    0-100km/h hızlanma; 11.0sn

    1.6 litrelik Vti benzinli BVA otomatik vitesli motor
    Silindir Hacmi; 1598
    Maksimum Güç; 120hp/60000rpm
    Maksimum Tork; 160nm/42000rpm
    Maksimum hız; 190km/h
    0-100km/h hızlanma; 10,9sn

    Aldığım bilgiye göre 120hp'lik motor nisan ayından sonra gelmeye başlayacakmış.

    Donanım
    Fotoğrafların üzerine tıklayarak orjinal boyutta görebilirsiniz.
     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)


     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)





    Yeni C3'ün fiyatları ise rakipleri ile hemen hemen aynı düzeyde.
    YENI C3 1.4i ATTRACTION 27.300 TL 27.300 TL
    YENI C3 1.4i CONFORT 28.300 TL 28.300 TL
    YENI C3 1.4 HDi ATTRACTION 31.300 TL 31.300 TL
    YENI C3 1.4 HDi CONFORT 32.300 TL 32.300 TL
    YENI C3 1.4 HDi EXCLUSIVE 35.800 TL 35.800 TL
    YENI C3 1.6 HDi 90 HP EXCLUSIVE 37.100 TL 37.100 TL



    Fotoğrafların üzerine tıklayarak orjinal boyutta görebilirsiniz.
    Sayfadaki fotoğrafların tümü sıkıştırıldığı için kota dostudur. Fotoğrafların tamamı toplam 3.2MB boyutundadır.
    Birde parça videolardan oluşmuş video klip vardı fakat youtube sitesine yükleme hatası verdiği için yükleyemedim. Onuda sonra ekleriz.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



    _____________________________
    Core2Duo E6850@3600mhz //Big Water 735//Abit IN9 32XMAX Wifi //Sapphire 4770//2*2GB Crucial Ballistic Tracer//2*500 Gb Seagate RAID0//HP W2207//Ev Yapımı Feel! Tıkla //LG Dvd-rw//Philips cd-rw//Lc POWER 550Watt//HP 1315 All in one//Creative Megaworks THX550 5 1//Creative Audigy2ZS //Logitech Momo Racing Force//




  • Çok güzel araç çok beğeniyorum. B sınıfındaki araçların kalitesi iyice arttı artık Fiesta polo punto evo 207 ibiza ve C3 hepsi çok iyi araçlar. Şu anda araç alıcak olsam b sınıfı tercih etmekte gerçekten çok zorlanırdım.
    _____________________________
  • Eline sağlık çok güzel inceleme olmuş :)
    _____________________________
  • 207 ye tercih ederim. gerçekten güzel bir araç.
    keşke içinden gökyüzünü de çekseydin kadir. ama bunun haricinde aracı çok iyi tanıtmışsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 28 Mart 2010; 23:35:33 >
    _____________________________
  • Aslında İstanbul'a geldiğimden bu yana benim 4.54m aracımla giremediğim park yerlerine B sınıfı araçların rahatça girebildiğini gördükçe B sınıfı araçlar cazip gelmeye başladı. Dizel motorlarla tüketim değerleride çok iyi.
    Tipleri ve malzeme kalitesiylede cazip geliyorlar artık.
    Yalnız yine kalabalık şehrin sıkışık trafiğinin olmazsa olmazı otomatik vites seçeneğinin sadece 1.6 Vti modelinde sunulmuş olması Citroen ve C3 adına büyük kayıp bence.
    _____________________________
    Core2Duo E6850@3600mhz //Big Water 735//Abit IN9 32XMAX Wifi //Sapphire 4770//2*2GB Crucial Ballistic Tracer//2*500 Gb Seagate RAID0//HP W2207//Ev Yapımı Feel! Tıkla //LG Dvd-rw//Philips cd-rw//Lc POWER 550Watt//HP 1315 All in one//Creative Megaworks THX550 5 1//Creative Audigy2ZS //Logitech Momo Racing Force//
  • güzel bir inceleme olmuş teşekkürler kadir bey
    _____________________________
    Opel Vectra 1.9 CDDesign sütçü Edition
    150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
  • elinize sağlık çok güzel bir inceleme olmuş.kişisel görüşümü belirteyim.aracın içi çok kalitesiz ve yavan görünüyor.far kontrolleri direksiyon göbeğinin yan tarafına hangi mantıkla konulmuş anlamadım doğrusu.iç tasarımla çok uğraşmamışlar belli.yeni bir araçta böyle bir iç mekan olmamalıydı bence.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • forumda ender görülen kalitede bir inceleme olmuş. emeğine sağlık.
    _____________________________
  • Harika göründü gözüme.. Çok beğendim gerçekten. Direksiyonu ve koltukları spor havası katmış. Tek beğenmediğim nokta, teyp kumandasının sol tarafta olması. İnceleme için teşekkürler.
    _____________________________
    Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

    Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
  • Tokat'ta baya bi satılmış. Yollarda gördüm.
    İçi gerçekten de güzel olmuş. Sadece konsolun alt tarafı biraz sade kalmış. Tabi alt versiyonların içi nasıl onu da görmek lazım.
    _____________________________
    "Dünyanın sorunu akıllı insanlar şüphelerle doluyken, aptalların özgüvenle dolu olması."
  • Herkese teşekkür ederim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    207 ye tercih ederim. gerçekten güzel bir araç.
    keşke içinden gökyüzünü de çekseydin kadir. ama bunun haricinde aracı çok iyi tanıtmışsın.




    Sen visiodrive içinden gökyüzü iste.
     Citroen Yeni C3 Visiodrive test ve izlenimlerim (Video eklendi)

    Yalnız araçta ayna böyle tek başına durmuyor. Aynadan başlayıp tavana kadar uzanan üzerinde tavan perdesinin kaydığı bir siyah şerit var.
    Videoda güzel güzel çekmiştim ama dur bakalım Youtube olmazsa başka yere upload ederiz.
    _____________________________
    Core2Duo E6850@3600mhz //Big Water 735//Abit IN9 32XMAX Wifi //Sapphire 4770//2*2GB Crucial Ballistic Tracer//2*500 Gb Seagate RAID0//HP W2207//Ev Yapımı Feel! Tıkla //LG Dvd-rw//Philips cd-rw//Lc POWER 550Watt//HP 1315 All in one//Creative Megaworks THX550 5 1//Creative Audigy2ZS //Logitech Momo Racing Force//




  • Çok tatlı arabaFransızlar işi biliyor arkadaş
    _____________________________
    Yvonne Strahovski

    Fan Club

    Kissing. Shoes. Grace. Beryllium clock. Half human. Who am I? Eye of harmony. Nice everybody hate me !
  • emeğinize sağlık güzel bir inceleme fotoğraflarda çok hoş.
    arabaya gelince dışardan beğendim ancak içerisi hoşuma gitmedi almayı düşüneceğim bir araç olmamış.
    _____________________________
    https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/

    Pm ile soru cevaplanmayacaktır.
  • İnceleme çok güzel olmuş, çok keyif aldım.

    Peki, B segmentinde kullandığın diğer modelleri de ele alarak sence Yeni C3 nerede konumlandırılabilecek bir seviyede?
    _____________________________
  • Paylaşım için Teşekkürler dış tasarım gayet hoş içinde bazı yerlerde konsept havası var sanki
    _____________________________

    --2004 Vw Bora Pacific--
  • www.arabam.com kokusu alıyorum.
    _____________________________
    MG HS luxury
    Bravo 1.6 Emotion
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    www.arabam.com kokusu alıyorum.


    Ne gibi?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    www.arabam.com kokusu alıyorum.


    Ne gibi?

    Üslup ve format bakımından.
    _____________________________
    MG HS luxury
    Bravo 1.6 Emotion
  • Süper bir paylaşım olmuş hocam, eline sağlık

    Benim B sınıfındaki favorilerim Fiesta-Polo-C3 üçlüsü zaten.
    _____________________________
  • Çok güzel bir inceleme olmuş beğendiğim bir araç
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.