Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (106. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 104105106107108
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurphl

    en belirgin olanı en çok görüleni koltuk altındaki kabloların oksitlenmesinden kaynaklanandır.eğer sebep buysa birçok kez sildirirsin birçok kez yanar.taa ki kabloları değiştirene kadar.benim de başıma gelmişti bir ara hepsini yaşadım.en sonunda servise verdim kabloları değişerek sorunu birkaç saatte halletti.50-60 TL gibi bir para vermiştim

    daha önceden aynı sorun çıkmış koltuk altındaki soketi çıkarılıp düz bağlantı yapılmış arıza sinyali silinmiş.eski sahibinden yeni öğrendim.şimdi geriye kaldı emniyet kemeri-havayastığı bağlantısı,direksiyondaki makara ya da beyne su kaçmış ihtimalleri.acaba akü zayıflığından olabilir mi.zaten ne zaman benim aldığım araba arıza yapsa ne servis ne bir tamirci kolay kolay çözebiliyor.çözümsüz ya da zor arızalar hep beni buluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

    205/55/16 yokohama c drive AC01 RF lastikleri 3 gün önce taktırdım.620 tl.oh be dünya varmış dedim yani.lastik patlasada 80 km hızla 80 km yol gidiliyormuş.dağa taşa çok gittiğim için işime yarar diye düşünüyorum.2 yıl garantili balon dahil.bana 2 yıl fazla bile sayılır ama bakıp göreceğiz.lastiğin yarısı sert yarısı yumşak.çok konforlu ve rahat.tavsiye ederim.


    Lastiklerin hayırlı olsun çöy.Lastik konusunda artık rahatlamışsındır.205/55/16 lastikte sürtme durumu var mı?Bagaj çok yüklü olduğunda ve arkada 3 kişi olduğunda durum nedir?Paylaşırsan çok memnun olurum.Bende lastik değişimi düşünüyorum.




  • Geçmiş olsun ÇÖY kardesım aynı sorun bendede var. burada okuduklarımdan sonra koltuklara cok dıkkat edıyordum ancak, gecen hafta hanıma araba calıstırayım dedım, bır kac stop etmeden ve sılkelemeden sonra benımde aırbag ısıgı yanıp sonmeye basladı. sanayıde bılgısayara soktum sondurttum ancak aksamına yıne basladı. soyle bı agız tadıyla bınmek nasıp olmadı.. yakısıklı almeram nazara gelıyor sanırım...

    bu arada cabon clean yaptırdım (85 TL), performansta bıraz artıs oldu sankı, arac rahatladı, ancak yakıt konusunda hala bıraz dertlıyım. gecen gun gorev ıcabı cesmeye gıttım 90 - 95 km hızda sabıt tutum aracı 9 lt gaz yaktı. dıger arkadaslar 6.5 lerden bahsederken bana cok geldı bu degerler...

    aracı İzmir otolab boch car servısınde makıneye baglattım cok yakıyormu dıye, egzos degerlerıne baktılar her sey normal cıkıyor. bujılerı kontrol ettırdım onlarda da sorun yok. gerıye sadece hava akıs metresı kalıyor. gercı onada baktırdım bılgısayardan normal degerlere yakın performans gosterıyordu ama sanırım sorun onda, aracın rolantı duzensızlestı bu aralar, stop edecekmıs gıbı oluyor ancak toparlıyor sonra...

    yakıta ve cekıse cok etkısı oluyor dı mı bu hava akıs metresının???

    son bırsey sorayım, benım aracın baygın olusu sanırım ılk sahıbı bayanın kullanma alıskanlıklarından kaynaklanıyor. motor acılmamıs gıbı 93000 km den sonra motoru nasıl acarız :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eskote

    Geçmiş olsun ÇÖY kardesım aynı sorun bendede var. burada okuduklarımdan sonra koltuklara cok dıkkat edıyordum ancak, gecen hafta hanıma araba calıstırayım dedım, bır kac stop etmeden ve sılkelemeden sonra benımde aırbag ısıgı yanıp sonmeye basladı. sanayıde bılgısayara soktum sondurttum ancak aksamına yıne basladı. soyle bı agız tadıyla bınmek nasıp olmadı.. yakısıklı almeram nazara gelıyor sanırım...

    bu arada cabon clean yaptırdım (85 TL), performansta bıraz artıs oldu sankı, arac rahatladı, ancak yakıt konusunda hala bıraz dertlıyım. gecen gun gorev ıcabı cesmeye gıttım 90 - 95 km hızda sabıt tutum aracı 9 lt gaz yaktı. dıger arkadaslar 6.5 lerden bahsederken bana cok geldı bu degerler...

    aracı İzmir otolab boch car servısınde makıneye baglattım cok yakıyormu dıye, egzos degerlerıne baktılar her sey normal cıkıyor. bujılerı kontrol ettırdım onlarda da sorun yok. gerıye sadece hava akıs metresı kalıyor. gercı onada baktırdım bılgısayardan normal degerlere yakın performans gosterıyordu ama sanırım sorun onda, aracın rolantı duzensızlestı bu aralar, stop edecekmıs gıbı oluyor ancak toparlıyor sonra...

    yakıta ve cekıse cok etkısı oluyor dı mı bu hava akıs metresının???

    son bırsey sorayım, benım aracın baygın olusu sanırım ılk sahıbı bayanın kullanma alıskanlıklarından kaynaklanıyor. motor acılmamıs gıbı 93000 km den sonra motoru nasıl acarız :)

    bakımlardan önce zamlardan sonra 28 krş şimdi şehiriçi 20-22 krş düştü.akışmetren yüzde kaç değerde onuda bir öğren net bilgiyi verelim.carbon clean hemen belli etmez dostum.şöyle 500 km felan sonra tam belli edermiş.yağ değişiminde motor silk koymayı unutma.bujilerinide lpg bujisiyle değiştir bence.vipmail123 no sunu vermişti zaten bir önceki sayfada.airbagları kaça söndürttün arıza kodu neydi airbagların son durumu nedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic


    quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

    205/55/16 yokohama c drive AC01 RF lastikleri 3 gün önce taktırdım.620 tl.oh be dünya varmış dedim yani.lastik patlasada 80 km hızla 80 km yol gidiliyormuş.dağa taşa çok gittiğim için işime yarar diye düşünüyorum.2 yıl garantili balon dahil.bana 2 yıl fazla bile sayılır ama bakıp göreceğiz.lastiğin yarısı sert yarısı yumşak.çok konforlu ve rahat.tavsiye ederim.


    Lastiklerin hayırlı olsun çöy.Lastik konusunda artık rahatlamışsındır.205/55/16 lastikte sürtme durumu var mı?Bagaj çok yüklü olduğunda ve arkada 3 kişi olduğunda durum nedir?Paylaşırsan çok memnun olurum.Bende lastik değişimi düşünüyorum.

    5 kişi bindik herbirimiz 100 kg.ben 80 kg.sürtme yok .gönül rahatlığıyla yokohamaları alabilirsin dostum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: eskote

    Geçmiş olsun ÇÖY kardesım aynı sorun bendede var. burada okuduklarımdan sonra koltuklara cok dıkkat edıyordum ancak, gecen hafta hanıma araba calıstırayım dedım, bır kac stop etmeden ve sılkelemeden sonra benımde aırbag ısıgı yanıp sonmeye basladı. sanayıde bılgısayara soktum sondurttum ancak aksamına yıne basladı. soyle bı agız tadıyla bınmek nasıp olmadı.. yakısıklı almeram nazara gelıyor sanırım...

    bu arada cabon clean yaptırdım (85 TL), performansta bıraz artıs oldu sankı, arac rahatladı, ancak yakıt konusunda hala bıraz dertlıyım. gecen gun gorev ıcabı cesmeye gıttım 90 - 95 km hızda sabıt tutum aracı 9 lt gaz yaktı. dıger arkadaslar 6.5 lerden bahsederken bana cok geldı bu degerler...

    aracı İzmir otolab boch car servısınde makıneye baglattım cok yakıyormu dıye, egzos degerlerıne baktılar her sey normal cıkıyor. bujılerı kontrol ettırdım onlarda da sorun yok. gerıye sadece hava akıs metresı kalıyor. gercı onada baktırdım bılgısayardan normal degerlere yakın performans gosterıyordu ama sanırım sorun onda, aracın rolantı duzensızlestı bu aralar, stop edecekmıs gıbı oluyor ancak toparlıyor sonra...

    yakıta ve cekıse cok etkısı oluyor dı mı bu hava akıs metresının???

    son bırsey sorayım, benım aracın baygın olusu sanırım ılk sahıbı bayanın kullanma alıskanlıklarından kaynaklanıyor. motor acılmamıs gıbı 93000 km den sonra motoru nasıl acarız :)

    bakımlardan önce zamlardan sonra 28 krş şimdi şehiriçi 20-22 krş düştü.akışmetren yüzde kaç değerde onuda bir öğren net bilgiyi verelim.carbon clean hemen belli etmez dostum.şöyle 500 km felan sonra tam belli edermiş.yağ değişiminde motor silk koymayı unutma.bujilerinide lpg bujisiyle değiştir bence.vipmail123 no sunu vermişti zaten bir önceki sayfada.airbagları kaça söndürttün arıza kodu neydi airbagların son durumu nedir.


    vallaha ÇÖY kardesım, akısmetre degerlerını tam hatırlamıyorum, ancak soyle bır sey yaptı tamırcı; alete bagladıktan sonra 2000 devırde sabıt tuttu arabayı ve degerlerı okudu. sonra bılgısayardan normal degerler ıle karsılastırdı. airbag arıza kodunuda almadım, anlayacagın tamamen acemılıgıme geldı bu durum. bu ıslemlere 15 tl verdım cıktım. carbon clean yaptırdıgım bosch car servıste tekrar yanmaya basladı ıkaz ısıgı. aksam olmustu baska bır gun bakarız dedık bıraktık.

    yakıt konusunda ıse tam verılerı vereyım sıze; arabayı fulledıkten sonra 28 km sehır ıcınde yaptım sonrasında 150 km de sehısdısında (90-95 km) yaptım ve aynı pompadan tekrardan fulledım. 42 tl lık gaz aldım (Gaz: 2.21 tl /lt). sımdı bu durumda arabam 23 kurus yaktı. ancak buyuk cogunlugu en az yakması gereken sehır dısı yollarında..

    bujı degıstırmek ıstıyorum ancak ustalar bujılerın temız dıyor, ısını yaptıgı surece elleme dıyorlar... bu bujıler performansa ve yakıta cok etkı eder mı?




  • herkese slm.arkadaşlar nihayet havaakış debimetresini orjinali ile değiştim.fakat akşam soğukta yine tek marşta çalışmadı.birde arkadaşlar son zamanlarda sabah araç çalıştıktan sonra 1-2 dk. motordan şıkırtı sesi geliyo sizce sebebi nedir?motor ısındıktan sonra ses tamamen kesiliyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakalov

    herkese slm.arkadaşlar nihayet havaakış debimetresini orjinali ile değiştim.fakat akşam soğukta yine tek marşta çalışmadı.birde arkadaşlar son zamanlarda sabah araç çalıştıktan sonra 1-2 dk. motordan şıkırtı sesi geliyo sizce sebebi nedir?motor ısındıktan sonra ses tamamen kesiliyo.

    şıkırtı sesi subab ayarlarını bir bilgisayara sok diyeceğim ama büyük ihtimal motor yağı ile ilgili ya da motor bloğunda veya etrafındaki plastik bağlantılardaki genleşmeyle ilgilidir.soğukta tek marşta değilde ikinci marşta çalışması çok büyütülecek bir olay değil.ama tüm bakımlarını yaptığın halde 8-10 kerede çalışmıyorsa ya da zor çalışıyorsa oksijen sensörü ya da krank devir sensörü olabilir.akü,marş motoru kömürü,ateşleme bobinlerinden,bujilerden kaynaklanabilir.en sağlıklı bilgiyi bilgisayara sokulup ateşleme ve yakıt değerlerine bakılarak görülebilir.bilgisayarlı arıza kodu okuma cihazları sadece uykudaki arızayı görmez.bu yüzden aracında yaptığın değişiklikleri en iyi sen bilirsin.

    arkadaşlar içinizde arıza kodu okuma cihazı olan var mı.gitti gidiyor.com dan bir tane sipariş vereceğim ama güvenilirliği nedir bilmiyorum.link aşağıda.bilgisi olan cevaplarsa sevinirim.
    http://urun.gittigidiyor.com/OBD2-Elm-327-ariza-tespit-cihazi-KARGO-BEDAVA_W0QQidZZ36581234#aciklama




  • airbag arızası için dün diğer bosch servisine gittim.ara bağlantıda adaptör gerekmiş oda yokmuş.sorunu çözemediler.servis bağımlılığından kurtuluş yok gibi.
  • çöy hava 0 ın altına düştüğünde bilgilendiririm.ben yağ ve yağ filtresini 8000 km önce sanayide birisine değişttirdim tavsiye edebileceğiniz bi marka yada illakiyağ için servise git mi dersiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metin

    selam arkadaşlar, kol dayama kutusunun kapağını tutan tırnaklar kırıldı, başına gelen varmı? nasıl çözebilirim?


    geçmiş olsun. benim tırnaklarda sorun yok ama önceki aracımda kol dayama zamazingosu vardı. çok işe yarıyordu. çok rahat oluyordu. bizim almeraların ki maalesef çok alçakta kalıyor. ilk zamanlar arabaya binerken alışkanlıktan kolumu dayamak istiyordum ve yan yatıyordum senin tırnaklar kırıldıysa belki üstüne alternatif olacak şekilde kol dayama aparatı takabilirsin. aslında bende önümde bi örneği olsa üstüne takacam. kolumu dayayacağım. ama aldığım uyar mı uymaz mı diye tereddüt ediyorum.




  • arkadaşlar, bende 205 lik kışlık lastik alayım demiştim. önceki mesajlardan hatırlarsınız belki. renault satış müdürü kayınçomun bana 205 lik lastikler bilye yataklarına zarar verebilir, kesinlikle orjinal ebat al deyince tırstım vazgeçtim ne derece doğru bilemiyorum. çöy kardeş ve diğer arkadaşlarım sakın yanlış anlamayın, aklınızı da bulandırmak istemem ve şüphe kuşku duymanızı istemem. tam bir araştırma olur daha net bilgi edinirsek akılda soru kalmaz.
  • 2001 ALMERAMA 60000 BAKIMI YAPTIRACAM. ARAÇ LPGLİ LPG BUJİLERİNDEN BAHSEDİLİYORDU. ANCAK HANGİ SAYFADA BULAMADIM KODUNU VEREBİLİRMİSİNİZ. BİDE YARARI VARMI BU BUJİLERİN, LPG SERVİSİ ORJİNAL BUJİLERİNİ TAK DEDİ. FAKAT ÇOK YAYGINLAŞTIĞINI GÖRÜYORUM. DEMEKKİ FARKI VAR DEĞİŞTİRDİKTEN SONRA AYAR GEREKİRMİ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatpo

    arkadaşlar, bende 205 lik kışlık lastik alayım demiştim. önceki mesajlardan hatırlarsınız belki. renault satış müdürü kayınçomun bana 205 lik lastikler bilye yataklarına zarar verebilir, kesinlikle orjinal ebat al deyince tırstım vazgeçtim ne derece doğru bilemiyorum. çöy kardeş ve diğer arkadaşlarım sakın yanlış anlamayın, aklınızı da bulandırmak istemem ve şüphe kuşku duymanızı istemem. tam bir araştırma olur daha net bilgi edinirsek akılda soru kalmaz.


    Hocam benim araçta 5 yıldır 205 lastik kullanılıyor.şimdiye kadar bir sorunla karşılaşmadım.bence içinden hangisi geçiyorsa git al tak boş yere sen kafanı bulandırma bence :) herşey teorikte olduğu gibi olmuyor neticede.diğer arkadaşlarda da şimdiye kadar böyle bir sorun olduğuna dair birşey duymadım...




  • airbaglar için nissan servisine gittim,bilgisayara bağlattım.camon camon shin(kam kamuneyşın) arızası var dedi.ne anlama geliyor dedim yan airbaglarda elektriksel arıza var demek dedi.görevlide ne anlama geldiğini net söyleyemedi.koltuk kenarlarındaki kabloların değiştirilmesi gerekir dedi ancak derken tam emin değil gibiydi.400 tl tutar dedi.arızayı söndürttüm.henüz tekrarlamadı.sonra diğer gidemediğim bosch servisine gittim koltuk kenarındaki kabloların değişimi için ne istersiniz diye sordum ikisi için 75 tl dedi,diğer anlamayan patronu herbiri için 75 tl dedi.gıcıklandım sora sora bağdat bulunur misali nissan arabalardan anlayan bir usta buldum.lpg varsa bu arıza ışığı yanar.beyinde bir şekilde lpg ile airbag yazılımları çakışıyor,düzeltmek sorun değil ancak ileride tekrarlar dedi,lpg sökersen bu arızayı vermez dedi.10 yıldır airbag arızası vermeyen lpg'li araçlar var;hay senin gibi formenin gözlerinden öperim diyerek evin yolunu tuttum.anlıyacağınız arıza tekrarlarsa eger;bosch servisine gidip mecburen kablo değişimi yaptıracağım.merak ettiğim:
    1-camon camon shin elektriksel arızanın ne olduğunu bilen açıklayacak bir kardeşimiz var mı.
    2-gerçekten LPG airbag ışığının yanıp sönmesine ve airbagların devre dışı bırakılmasına yol açar mı;eğer öyleyse vay ki vay LPG üreticilerine. PG-airbag ilişkisini sonuna kadar didikliyeceğim.ilk başta airbag sigortasını söküp LPG ile ilgili bir alakası var mı yok mu oradan başlıyacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakalov

    çöy hava 0 ın altına düştüğünde bilgilendiririm.ben yağ ve yağ filtresini 8000 km önce sanayide birisine değişttirdim tavsiye edebileceğiniz bi marka yada illakiyağ için servise git mi dersiniz?

    dostum soğuk memlekettesin yağ değişim zamanın gelmiş.15000 km hikayelerini boşver sen.soğuk hava koşulları zor şartlar altında kullanım demektir zaten.10-40 mobil yağlardan koydur.motor silk eklemeyide unutma.ya da ince sentetik yağ koydur 5-40. bunların subabları taşlanmıştır mutlaka.kolay arıza vermez.neticede emme ve egzoz subabları motor bloğu içinde.japonlar sorunsuz motorlu derken subablarda işin içinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metin

    selam arkadaşlar, kol dayama kutusunun kapağını tutan tırnaklar kırıldı, başına gelen varmı? nasıl çözebilirim?


    auto king'lere git mutlaka çok ucuza hallediyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatpo

    renault satış müdürü kayınçomun bana 205 lik lastikler bilye yataklarına zarar verebilir, kesinlikle orjinal ebat al deyince tırstım vazgeçtim . çöy kardeş ve diğer arkadaşlarım sakın yanlış anlamayın,

    yanlış anlaşılacak birşey yok dostum.renault farklı nissan farklı.bilya derken porya bilyasını kastetmiştir.porya bilyaları yüklü şekilde,bozuk yollarda,hızlı kullanmaktan ve uzun süre arabayı kullanmaktan bozulur.ya da fransız malzemeyse mutlaka bozulur.artı nissan porya bilyası çok pahalı değildir.195 lastik elbette daha iyidir.çünkü orjinalidir.ama 205'te fren mesafesi ve yol tutuş bakımından daha iyidir.birinde ekonomiden diğerinde konfordan ödün vereceksin.gerisi zevk meselesidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sakrucu

    2001 ALMERAMA 60000 BAKIMI YAPTIRACAM. ARAÇ LPGLİ LPG BUJİLERİNDEN BAHSEDİLİYORDU. ANCAK HANGİ SAYFADA BULAMADIM KODUNU VEREBİLİRMİSİNİZ. BİDE YARARI VARMI BU BUJİLERİN, LPG SERVİSİ ORJİNAL BUJİLERİNİ TAK DEDİ. FAKAT ÇOK YAYGINLAŞTIĞINI GÖRÜYORUM. DEMEKKİ FARKI VAR DEĞİŞTİRDİKTEN SONRA AYAR GEREKİRMİ

    herkes otomobil virtüözü olmuş.tecrübeye saygı kalmamış.LPG servisi orjinal tak demiş ama almera duayeni vipmail123 burada kullanarak tecrübesini paylaşmış.sana söyleyen LPG'ci hiç almera kullanmış mı ya da almeraya lpg bujisi takmış mı.belki böyle bir bujiden haberi bile yoktur.LPG bujisinin seri nosunu vipmail123 verecektir sana mutlaka.ben kaydetmiştim bir kenara ama bulamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurphl


    quote:

    Orijinalden alıntı: fatpo

    arkadaşlar, bende 205 lik kışlık lastik alayım demiştim. önceki mesajlardan hatırlarsınız belki. renault satış müdürü kayınçomun bana 205 lik lastikler bilye yataklarına zarar verebilir, kesinlikle orjinal ebat al deyince tırstım vazgeçtim ne derece doğru bilemiyorum. çöy kardeş ve diğer arkadaşlarım sakın yanlış anlamayın, aklınızı da bulandırmak istemem ve şüphe kuşku duymanızı istemem. tam bir araştırma olur daha net bilgi edinirsek akılda soru kalmaz.


    Hocam benim araçta 5 yıldır 205 lastik kullanılıyor.şimdiye kadar bir sorunla karşılaşmadım.bence içinden hangisi geçiyorsa git al tak boş yere sen kafanı bulandırma bence :) herşey teorikte olduğu gibi olmuyor neticede.diğer arkadaşlarda da şimdiye kadar böyle bir sorun olduğuna dair birşey duymadım...


    tecrübe herzaman bilgilerin bir adım ilerisindedir




  • 
Sayfa: önceki 104105106107108
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.