Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (964. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
28.184
Cevap
201
Favori
1.718.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 962963964965966
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cetera kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.Philips' in ampullerinede bakın.Philips crystal vision ve diamond vision modellerini inceleyiniz.
  • Arabinin gec çalisma sorununda benzin pompasi cehk valf contasini degistiren varmi.degistirince araba sorunsuz calisiyor mu.bilgi verirseniz sevinirim.bu sorun yuzunden aku sifirladi, bugün değiştirmek zorunda kaldim.yardim lutfennnn...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabamda sabahları çalışırken benzin kokusu oluyor zengin fakir karışım denilen şey olabilir mi acaba? yapılması gereken nedir acaba dostlar.
  • yaydemir43 Y kullanıcısına yanıt
    Benzin pompasının altından girip üztünden çıkan Necmi usta var, mesajınızı görünce bir şeyler söyler sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaydemir43

    Arabinin gec çalisma sorununda benzin pompasi cehk valf contasini degistiren varmi.degistirince araba sorunsuz calisiyor mu.bilgi verirseniz sevinirim.bu sorun yuzunden aku sifirladi, bugün değiştirmek zorunda kaldim.yardim lutfennnn...

    Merhaba;

    Daha dün değiştirdik. Pompadaki check valve contasını değiştirdiğimizde ilginçtir ki problem çözüldü. Buradaki arkadaşlardan Allah bin defa razı olsun.

    Aracı LPG'de direkt çalıştırdığımızda sıkıntı yok, marşı hemen alıyor. Fakat benzinde çalıştırdığımızda uzun bir marştan sonra öksürerek çalışıyor. Elbette çalıştıktan sonra sıkıntı yoktu kullanım sırasında ama bu durum benim çok canımı sıkıyordu.

    Sorunun ilk çalıştırmada bilinmeyen bir sebepten dolayı yakıt basıncının düşük olmasından kaynaklı olduğunu bu şekilde deneme yanılma yaparak öğrendik. Yakıt borusu ya bir yerden hava alıyordu ve benzin geri kaçıyordu ya da pompa yeterli basıncı veremiyordu.

    Pompayı değiştirme yoluna gittik önce Benim gönlüm orjinal pompayı değiştirmeye razı olmadı, günlerdir de araştırma yapıyordum ve arkadaşıma pompanın içindeki contayı değiştirmeyi teklif ettim. Pompayı söktük, ardından pompa check valfinin contasını karga burun ile sökmeye çalıştığımızda paramparça oldu. Conta elastiki özelliğini kaybetmiş anlayacağınız. Oldukça sertti çünkü.

    Contacıya gittik, ellerinde pompanın üstündeki orjinal kare contadan yoktu. Biz de yüksek basınca dayanıklı kahverengi oring'lerden taktık.

    Sorun çözüldü, 2 gündür aracım tek marşta 1 saniye dahi sürmeden sorunsuz çalışmakta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Joya20 -- 18 Aralık 2014; 17:43:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt_yzc

    Selamun Aleyküm arkadaşlar ben hala vites topuzunun içindeki vidayi sokemedim vidanin kafasını çürütsem cikarmi topuzdada dış varmı?

    Sunun bir resmini atabilir misin? Yandan vidaları net gelecek şekilde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emniye+

    quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic

    Ben aracı satalı bir seneye yakın oldu.Ama hala buralardayım optiarc dostumuz geçen hafta aracını bizi de şaşırtarak aniden sattı ama oda hala aramızda.

    yeni araç arkadaşlar hayırlı uğurlu olsun güle güle binsinler . teknık anlamdan foruma bır faydam olmadı dıger arkadaslar gıbı ama nıssan dostlugu bambaşka tat bıraktı ınsan ıster ıstemez buruk kalıyo. ama olsun yıne buralarda nıssanı dostlarını takıp edecegım. yardımı olan tum forum dostlarına sevgı ve saygılarımı sunuyorum. şimdilik tipo ile mücadelem başladı

    Tipo ile mücadelede forumu nasıl canlandırabildin mi bari




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt_yzc

    Arkadaşlar benim kapılar açıldığında tavan lambaları yanmiyor lambalar sağlam acaba sigortası var midir bilginiz varmi

    Önce adım adım gidelim.)

    Şöför tarafındaki Kapı müşürü var.
    Üzerindeki Elastik katmanı sök.
    Bir adet vida var. Onuda sök.
    Şimdi 4 veya 5 uçlu (kasaya göre farklılık gösteriyor.)

    Bunlardan 1 tanesi araş göstergesinde kapı kilit lambasını yakıyor.
    Bir tanesi Tavan lambasını,
    Birtanesi Merkezi kilit tam manası ile çalışıyorsa Kapı açık olunca kapıların kilitlenmemesini sağlıyor.
    Diğer uç ise Alarm devreden çıktığında Şöför tarafı açılmazsa 20sn sonra geri kilitliyor veya Alarmın tekrar devreye girmemesi için kapının açılması gerekiyor. (Bu özellik bende çalışıyor ve bu özellik aslında opsiyonel. Siz sonradan alarm taktırınca kendinizde bağlayabiliyorsunuz. Fakat bu özelliğin çalışmaması sorun değil. Artık alarmlarda bir adet alarm iptal girişi var. kapının açık gösteren lamba ucundan bir uç alınıp alarma girincede çalışıyor.)

    Şimdi kontağı aç bu Söket uçlarını kısa devre ettir. (Korkmana gerek yok, Zaten gövdeden şase alıyor uçlar. Tabi senden önceki sahibi araçda oynama yapmamış ise. Kısa devre ettirmeden önce ölçü aleti ile ölç istersen. Eğer 12v varsa kısa devre yapma. Ancak 3-5v arası bir voltaj varsa normal. Kısa devre yapabilirsin. Yanlış bilgi vermeyelim diye bu uyarımı yazdım.)

    Kısa devre ettirince lamba yanıyorsa, Kapı soketi arızalı. Eğer yinede yanmıyorsa Tavan lambasında içinde bir devre var. Tavan lambasını sök. (Anahtarın kenarında bir kapak var. İnce düz ağızlı tornavida ile onu yavaşca kaldır. İçinde bir adet vida olacak. Onu sök. Bazı modellerde diğer tarafındada olabiliyor.. Neyse söktüm varsayıyorum.)

    Ölçü aleti ile soketten buraya kablo bağlantısı geliyor mu bir bak. Gelmiyorsa ya yeni kablo çek, Yada sorunlu yeri bulup, lehim ile onar.

    Ama Sokete uç sağlam geliyorsa, orada bir adet triyak transistör var. (Modelini unuttum. Yazmakda aklıma gelmedi.) Bu triyakı ölç. Modelini internete yaz. Bacak bağlantısına göre Katot(Kollektör)-anot(Emiter) ucunun arasını kısa devre yap. Yanıyorsa triyak bozuk veya triyakın emiter ucuna bağlanan bir direnç var. O arızalıdır.

    Normalde yanmaması sorun değil. Ancak yinede kafana dert edersen, sana bir devre göndereyim. Onu yap. Kapı kilidinden gelen ucu ve ana voltaj ucunu bağla. Sorunun çözülür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARISOYSOFT -- 19 Aralık 2014; 9:17:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GokhanGulAilesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: yaydemir43

    Arabinin gec çalisma sorununda benzin pompasi cehk valf contasini degistiren varmi.degistirince araba sorunsuz calisiyor mu.bilgi verirseniz sevinirim.bu sorun yuzunden aku sifirladi, bugün değiştirmek zorunda kaldim.yardim lutfennnn...

    Merhaba;

    Daha dün değiştirdik. Pompadaki check valve contasını değiştirdiğimizde ilginçtir ki problem çözüldü. Buradaki arkadaşlardan Allah bin defa razı olsun.

    Aracı LPG'de direkt çalıştırdığımızda sıkıntı yok, marşı hemen alıyor. Fakat benzinde çalıştırdığımızda uzun bir marştan sonra öksürerek çalışıyor. Elbette çalıştıktan sonra sıkıntı yoktu kullanım sırasında ama bu durum benim çok canımı sıkıyordu.

    Sorunun ilk çalıştırmada bilinmeyen bir sebepten dolayı yakıt basıncının düşük olmasından kaynaklı olduğunu bu şekilde deneme yanılma yaparak öğrendik. Yakıt borusu ya bir yerden hava alıyordu ve benzin geri kaçıyordu ya da pompa yeterli basıncı veremiyordu.

    Pompayı değiştirme yoluna gittik önce Benim gönlüm orjinal pompayı değiştirmeye razı olmadı, günlerdir de araştırma yapıyordum ve arkadaşıma pompanın içindeki contayı değiştirmeyi teklif ettim. Pompayı söktük, ardından pompa check valfinin contasını karga burun ile sökmeye çalıştığımızda paramparça oldu. Conta elastiki özelliğini kaybetmiş anlayacağınız. Oldukça sertti çünkü.

    Contacıya gittik, ellerinde pompanın üstündeki orjinal kare contadan yoktu. Biz de yüksek basınca dayanıklı kahverengi oring'lerden taktık.

    Sorun çözüldü, 2 gündür aracım tek marşta 1 saniye dahi sürmeden sorunsuz çalışmakta.


    Ben pompanin siyah yuvarlak rekorlu kapagini acamasim.neyle actiniz.tornavida ve cekisle vurdukca yamuldu yapamadim zarar veririm diye.acmayi nasil yaptiniz acaba.,,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tipo ile ilgili kafana takılan ne olursa olsun buradan sorabilirsin.Stajyerliğimi yaptığım bölümde yer alıyor çünkü.
  • slhtn S kullanıcısına yanıt
    Yakıt pompası kapağında hava kaçağı,lpg varsa yakıt kesicide sorun ,enjektörler civarından sızma ,yakıt rekorlarındaki vidalarda gevşeklik olabilir.Zengin karışım sonucu katalikten gelebilir.Detaylı incelemek gerekir.
  • Tornavida ve çekiçle açmalısınız zaten vurdurarak. Ama ben açmadım, açamadım daha doğrusu =) İşi bilen bir arkadaş yaptı. Bence siz de riske etmeyin.
  • @volverin33;

    Üstadım çok çok teşekkür ederim. Benim Almera'daki ilk marşta çalışmama sorunu verdiğin değerli bilgiler sayesinde düzeldi çok şükür, az yukarıda da detaylı olarak yazdım.

    Çok teşekkür ederim =)

    @volverin33



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Joya20 -- 18 Aralık 2014; 20:15:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinan3405


    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc


    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Aradığın kriterler belli olunca araba bulmak pek zor olmaz.Zaten aradığın özellikleri en iyi karşılayan ford,hyundai ve opel olur.
    Uzun ya da kısa yıllar kullanacaksan benzinli-dizel farketmez Mazda,volvo ile aynı platformda üretilen focus , ama beğenmezsen opel astra ya da i30 her türlü kriterlerini karşılar.
    Her ne alırsan hayırlı olsun.

    Tesekkurler ustat. :) Filo arabasi olmasin, zarif bir tasarimi olsun, lpgye uyumlu olsun... gibi kriterlerden bazilari da eklenince tum yollar Astra J HB1.6ya cikiyor.

    Kardesim hakkinda hayirli olsun, opel motor olarak lpg ye uygun ama yag yakma olasiligi cok yuksek, bende opel 1.6 dusunuyordum bu yuzden vaz gecmek zorunda kaldim h kasadan. Dizel h kasa al bence. Bacanakta meriva var 37 binde lpg takti 50 bin km filan oldu yag yakmaya ve eksozdan kara duman atmaya basladi.

    Teşekkürler kardeşim :) Artık çok geç. Şaka bir yana dizel düşünmüyorum. 1.6 CDTI 110 55.000TL'den başlasa olurdu tabi ama şu şartlarda dizel mantıksız geliyor. Beni 3-4 sene, 60.000km götürsün de fazlasında gözüm yok. Canımı sıkacak olduğu anda bağlarımız kopar.

    Almera'ların da kıymetini bilin arkadaşlar. Almera çok az arıza veren, verdiği arızalar da çok ucuza çözülen bir araç. Yeni araçlar çok çıtkırıldım. Bazı araçların bir parçası bozulunca neredeyse tüm motor değişiyor. Bozulan parçayı tek olarak değiştirme şansını -yedek parça gelirlerini artırmak için- kullanıcının elinden gittikçe alıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic

    Kısa farlar H7 dir. Ben almerada 1,5 sene kullandım.Aynı ampulleri şu andaki aracımda da 1 senedir kullanıyorum.Açık havada gece aydınlatması çok güzel.Fakat yağmurlu ve puslu havalar da açık hava kadar randımanlı değil.Bu ampüller çok hassas.Kullanım ömrü bazı araçlarda ve kişilerde çok az olabiliyor.Sebebi farlar açıkken kontağa basmak ampulün ömründen alıyor.Farlar açıkken aracı çalıştırmayacaksınız.Dururken de önce farları kapatıp sonra aracı stop edeceksiniz.Ben H7 osram night breaker plus kullanmıştım.

    Halojende hayat yok üstat. Performans ampulleri tatmin etmiyor. Bixenonlarımı mumla arıyorum.Halojen farlarla gece ıslak zeminde birkaç yerde çok yakın manevralarla kurtardım. 4300K OEM xenon şart. İyi aydınlatma ciddi bir güvenlik donanımı.




  • Sonunda söktüm. Bugün zimparaladim metalik gri boyayla boyayacagim resimleri atarım yine ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic

    Merhaba;
    Araç kapısında siyah sensör vardır.Bu sensör arıza yapmış olabilir.Sensör görevini yerine getirmiyorsa lambalar yanmaz.(Lambalar sağlam ve sigortasında sorun yoksa)Servisteki yağ filtresi noypa markadır.



    bitirgic teşekkür ederim. sigorta sağlam, harita lambaları yanıyor,ampul sağlam sorun dediğiniz yer olsa gerek.
    bu arada mtordaki yağ 10w-40 mış. 5w-30 tam sentetik yağ koydum motor sesi dahada azaldı arabanın gidişi daha serileşti. hangi akla hizmet bu arabalara 10-40 koyuyorlar anlaşılır gibi değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpzoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: emniye+

    quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic

    Ben aracı satalı bir seneye yakın oldu.Ama hala buralardayım optiarc dostumuz geçen hafta aracını bizi de şaşırtarak aniden sattı ama oda hala aramızda.

    yeni araç arkadaşlar hayırlı uğurlu olsun güle güle binsinler . teknık anlamdan foruma bır faydam olmadı dıger arkadaslar gıbı ama nıssan dostlugu bambaşka tat bıraktı ınsan ıster ıstemez buruk kalıyo. ama olsun yıne buralarda nıssanı dostlarını takıp edecegım. yardımı olan tum forum dostlarına sevgı ve saygılarımı sunuyorum. şimdilik tipo ile mücadelem başladı

    Tipo ile mücadelede forumu nasıl canlandırabildin mi bari

    yok malesef şimdilik ılerlemıyo forum topl 230 sayfa falan olan forumun yarısını okudum
    teknık anlamda pek biey yok ama olsun bilinçli tüketici olmak lazım
    ayrıca tıponun bır kaç forumu var nede olsa artık klasık araba sayılır :) ve epey meraklısı var
    sız degerlı arkadaşlardan yıne yardım ısterım bır aksılık olursa.
    simdilik tum bılınenparçaları orj ıle deiştirdım çekiş falan guzel ancak fren e alışmak cok zor oldu durmuyo gıbı gecen kopege carpacaktım az daha araba aldı basını gıttı sukur atlattım abs olmadan.
    dur bakalım alasacagım artık tşk volverın33 sıze ve arkadaslara danısacagım konular olacak emınım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc


    Almera'ların da kıymetini bilin arkadaşlar. Almera çok az arıza veren, verdiği arızalar da çok ucuza çözülen bir araç. Yeni araçlar çok çıtkırıldım. Bazı araçların bir parçası bozulunca neredeyse tüm motor değişiyor. Bozulan parçayı tek olarak değiştirme şansını -yedek parça gelirlerini artırmak için- kullanıcının elinden gittikçe alıyorlar.

    Haklısın üstat.
    Katalitik konvektörlü araca dpf koymadaki amacın sadece çevre kirliliği olduğunu düşünmüyorum.Devirli kullanıp temizlersin bir kaç gün içinde yine kirleniyor.
    Bir zaman sonra yüksek devir, turbo arızası olarak karşına çıkıyor. İkisinin masrafına 8000 tl fiyat çıkarıyorlar.
    Turbo dizel bir araca ek bir yağ basınç deposu eklenmeden start stop nasıl akla hizmettir bir türlü anlayamıyorum.
    Yağsız çalışan turbo mu ürettiler acaba diyorum o da yok.Birşey desen mühendislerden daha mı iyi bilecen diyorlar.
    Mühendislerden daha iyi bilemeyiz ama para tuzağı olduğunu çok iyi biliyoruz.




  • Rica ederim. Almerasında bir sorun olduğunu düşünen arkadaşlar;

    Aracın km'sini ve yılını,

    Sorunun benzinde mi lpg'de mi yoksa her ikisinde mi olduğunu,

    Sorunun sıcak ya da soğuk motorda mı,yoksa her iki durumda mı olduğunu,

    Sorunun başlangıç öncesi 1000 km'ye kadar ne gibi işlemler yapıldığını(bazı sorunlar yapılan işlem sonrası 1000 km sonra ortaya çıkar)

    Son bir yıl içinde darbe ve kaza durumlarını,

    Lpg kitini-kaç km'dir kullandığını, en son yapılan bakımlarını ve gaz aldığı istasyonu(atiker,landirezzo,lovato,prins,wentgas için aygaz uygun olabilir ama zavolli için ipragaz daha uyumludur)

    İlk çalışma esnasında, benzin+lpg de sıcak-soğuk rölantide,sıcak-soğuk hareket halinde duyduğu farklı bir ses,titreşim,vibrasyon vs net olarak belirtirse

    Bizde nete yaklaşık olarak arıza tespitini kolayca yapabiliriz.




  • 
Sayfa: önceki 962963964965966
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.