Şimdi Ara

Mercedes E 250 CGI Coupe ~ Test - İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
28.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Mercedes’in son yıllarda tasarım anlamında ciddi bir değişim yaşadığı aşikar. Bu değişimin ilk ürünü olan mevcut C Serisi, görüntüsüyle büyük beğeni kazandı. Yeni E Serisi ise, tasarımıyla büyük ses getirdi. Fakat yine de eski Mercedes hayranları bu modeli pek kabullenememişti. Ancak güncel E Serisi’nin görüntüsü revize edilerek ortaya çıkarılan E Coupe hemen kabul edileceğe benziyor.

    Geçtiğimiz yılın Mayıs ayında tanıtılan ve satışına başlanan E Coupe yüzde 60 W212 kasa E Serisi parçalarını kullanıyor. Ancak W204 kasa C Serisi ile aynı platform üzerine yükseliyor. CLK Serisi’nin yerini alan E Coupe, Mercedes tarihinde daha önce ‘80’li yıllarda hayat bulmuştu.

    Tasarım

    E Serisi’nin en dikkat çekici kısmı hiç kuşkusuz tasarımı. Seri üretilen otomobiller arasında en düşük sürtünme direncine sahip olan otomobil, bunu yine tasarımına borçlu. E Coupe’nin 0.24 cd’lik sürtünme katsayısı Toyota Prius’dan bile daha az. Otomobilin ön kısmı E Serisi sedan büyük benzerlik taşıyor. Ancak yatık tasarlanmasıyla daha agresif bir görünüm elde edilmiş. LED tipi gündüz farları ön bölümün en belirgin tasarım detayı. Şişkin çamurluklar ve kaslı kaput aracın spor imajını güçlendiriyor. Arka kısımda ise ön tarafa oranla daha sıradan bir tasarım bulunuyor. Buna karşın kısa tutulan bagaj kapağı ve köşeli stoplar şık bir görünüm oluşturmuş. Stoplarda kullanılan LED teknolojisi özellikle gece sürüşlerinde otomobilin görünümüne katkıda bulunuyor. Tasarım konusunda son bir not ise 17 inçlik hafif alaşım jantlar opsiyon olarak mutlaka seçilmeli.

    İç mekan

    Aracın koltuğuna oturup emniyet kemerine uzandığınızda size doğru uzatılan kemer sayesinde teknolojik bir iç mekana adım attığınızı anlıyorsunuz. Ayrıca motoru çalıştırdığınızda Pre-Safe sistemi kemerinizdeki boşluğu alıyor ve tam manasıyla otomobil tarafından sarılmış hissi yandırıyor. Bu sarılmış hissinde mükemmel tasarlanmış spor koltukların payı çok büyük. Tam doğru oturma pozisyonunu bulmak için koltuğun yan kısımlarında bel, sırt ve yan destek verebilen şişirme sistemleri mevcut. Ancak böyle lüks bir araçta koltuğun ileri geri fonksiyonunun elektrikli olmayışı hayal kırıklığı yaratıyor.

    Tabanı düz direksiyon ve beyaz zeminli kadran aracın sportif kimliğini destekler nitelikte tasarlanmış. Ön kısımda yolcu ve sürücüyü rahat ettiren E Coupe arkada seyahat edenler için aynı konforu sunamıyor. Fakat bu durum, 2+2 kişilik coupe formlu araçların alışılmış sorunu… E Coupe’nin iç mekanında kullanılan malzemelerin kalitesi sedan versiyon ile aynı. İşçilik kusuruyla karşılaşmak ise imkansız.

    Performans

    Test ettiğimiz E 250 CGI’da 1.8 litrelik turbo beslemeli bir motora görev yapıyordu. Bu motor 5500d/d’de 204hp güç, 2000 ile 4300d/d arasında 310Nm tork üretiyor. Motorun en büyük özelliği geçmişte kompresör teknolojisi kullanan Mercedes’in bu motorda turbo teknolojisini kullanıyor olması. Otomatik şanzıman sebebiyle gücü törpülenen motor yine de otomobili hızlandırmakta zorlanmıyor. Fabrika verilerine göre 7.6 saniyede ulaşan otomobilin son hızıysa 248km/s. Beş ileri klasik otomatik şanzıman aracı sadece sportif beklentilerle alanlarda hayal kırıklığı yaratabilir.

    Konfor ve yol tutuş

    Ani yapılan manevralarda ve hızlı girilen virajlarda bile çizgisinden ayrılmayan E Coupe, yaptığımız fren testlerinde 38 metrede durmayı başardı. Hassas direksiyon sistemi ve bir spor otomobilde olması gerektiği ölçüde sertleştirilmiş süspansiyon sistemi sayesinde otomobil güven veriyor. Ayrıca Agility Control sistemi yoldan aldığı tepkileri her an analiz ederek hidrolik sistemler aracılığıyla süspansiyon sertliğini ayarlıyor. E Coupe orantısız güç verildiğinde arka kısmından kopmaya başlıyor ancak bir noktadan sonra ESP kapalı bile olsa devreye girerek aracı yoluna sokuyor. Kısacası bu otomobilde ESP sistemi tümüyle kapatılamıyor.

    Güvenlik

    Mercedes E Serisi sedan Euro Ncap testinden 5 yıldız almayı başarmıştı. E Coupe’nin ise bu teste ayrı olarak katılımı bulunmuyor.

    Yorum – SELİM ERKEK ( Arabam.com )

    0.24 Cd’lik rüzgar sürtünme kat sayısıyla zaten başlı başına bir mühendislik harikası olan bu aracı kullanmak gerçekten büyük keyif. 1.8 litre turbolu 204hp’lik motorun gücü otomatik şanzıman yüzünden törpülenmesine rağmen yine de çok başarılı. Şanzımanın vites geçişleri yumuşak ve sorunsuz. Ancak bu Mercedes kesinlikle beklediğiniz kadar konforlu değil. Yol tutuşu iyileştirmek amacıyla sert tutulan süspansiyon sistemi aracı olması gereken spor coupe formuna ulaştırmış fakat konfordan bir miktar ödün verilmiş. E Coupe’nin ön tasarımı gerçekten nefes kesici ancak yandan bakıldığında aynı şeyleri söylemek biraz zor. Özellikle C sütunun bittiği nokta çok da başarılı değil. Hoş görünen arka tasarımda ise bu otomobilde olmalıydı dediğim difüzör ve çift egzoz çıkışı eksikliğini hissettiriyor. Bu belki de biraz AMG paketin eksikliği olarak görülebilir. İç mekan bir önceki nesil E Serisi (W211)’le kıyaslandığında daha modern gözüküyor fakat ön konsol üstünde kullanılan malzeme kalitesi W211’den daha başarısız. Konsolda bulunan ekran ise görsel olarak güzel ancak işlevselliği az. Sadece radyo/teyp kontrolü yapılması insanın beklentilerini karşılayamıyor. Koltuklar yeterli yan desteği sunuyorlar. Arka kısma geçiş ise biraz problemli. Ancak direksiyona geçince inanın hiçbirini düşünmüyorsunuz. Aklınızdaki tek düşünce zevkle geçecek kilometreler oluyor.

    Yorum – TULU DARICAN ( Arabam.com )

    Sevgili Mercedes,
    Sana bu yazıları bir otomobil gazetecisi olarak değil bir Mercedes tutkunu olarak yazıyorum. Son yıllarda büyük bir değişime girdiğin anlaşılıyor. Geçmişte modellerini sportif bulmadığım yönünde seni eleştirirdim. Rakibin BMW’nin bu alanda senin önünde olduğunu belirtirdim. Artık bunu söylemem imkansız. C Sınıfı ile başlayan tasarım anlayışı sonucunda hem sportif görünen hem de sportif hissettiren otomobiller tasarlıyorsun. Test ettiğimiz E Coupe ise trafikte ‘benim’ diyen nadir modellerden birisi. Bu tasarımı ortaya çıkaran tasarımcılarını kutlarım. Ancak son nesil otomobillerini ortaya çıkarırken seni seçen pek çok kullanıcının beklentisi olan konfordan ödün verdiğini görüyorum. E Coupe modeli için bu konfor düşüklüğü kabul edilebilir ancak aynı his daha önce test ettiğimiz E Serisi sedan modelinde de söz konusuydu. Bir diğer şaşkınlığa uğratan detaysa iç mekan kalitesinin eskisine göre düşüş göstermesi. Dünyada süregelen ekonomik kriz neticesinde bazı önlemler almış olman kaçınılmaz. Ancak 40 bin Euro’ya satılan bir C Serisi ile onun iki katı fiyat taşıyan E Coupe’de bu modelin aleyhine aynı kalitede iç mekan kullanıyor olman satın alma kararında tüketicileri vazgeçirebilir. Son bir söz de devre dışı bırakılamayan ESP sistemin hakkında… Standart modellerinde benim güvenliğimi benden daha çok düşünüyor olmana saygım sonsuz. Ancak E Coupe gibi modellerde ESP sistemini revize etmeni ve keyfimizi kaçırmamanı beklerdim.

    Yorum – HASAN AYTEKİN

    Benim için otomobillerin coupe versiyonları çok daha çekici oluyor. Söz konusu Mercedes olduğu zaman heyecanlanmamak, her gittiğin yerde dikkat çekmemek ne mümkün! Kırmızı renk ise, bu heyecanı satın almak için yapılabilecek en anlamlı tercih. Mercedes, 2009’da ki E Serisi fırtınasına E Coupe’yi de ekledi. Bu aracı almak için nelerden hoşlanmak gerekiyor? Bu aracı alan kişi, coupe karoser tercihi ile öne çıkmış, hayatını gerçek anlamda maksimum iki kişi yaşamayı tercih eden bir kişi olmalı. Arka koltukların dar yapısı bu fikrimizin ana kaynağı.. Mercedes E Coupe vergiler açısından da tercih edilmeyebilir. Test aracımızın yıllık motorlu taşıtlar vergisi 1.140 TL iken, Mercedes CLC 160 için yıllık motorlu taşıtlar vergisi 648 TL. Ancak belirtelim ki CLC, E Coupe kadar yolda dikkat çekici bir otomobil değil. Test aracı izlenimlerimize gelirsek, E Serisinin kaslı duruşu, çerçevesiz camları ve B sütununun olmamasının verdiği derinlik ile dışarıdan akılda kalıcı bir izlenim veriyor. Mercedes, E Coupe’nin kaliteli iç mekânını arka yolcuların sıkılmasına neden olacak şekilde kullansa da, her zaman ki gibi iyi bir iş çıkartmış. Kullanımda her devirde gücünü belli eden araç gerçek zevkini trafiğe kapalı alanlarda gerçekleştirebiliyor. İstanbul trafiğinin azizliğine uğrayıp böyle bir araçla saatte 10 Km gidememekte ayrı bir deneyimdi.






































  • güzel araç!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: w.antilles

    güzel araç!
    Araç güzel fakat şu gösterge panelinde analog saat mi var? yoksa ben mi yanlış algıladım acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackdreamss

    Araç güzel fakat şu gösterge panelinde analog saat mi var? yoksa ben mi yanlış algıladım acaba

    Alıntıları Göster
    evet analog saat heralde o garip durmuş o ama güzel araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speed_Passion

    evet analog saat heralde o garip durmuş o ama güzel araç

    Alıntıları Göster
    Büyük çoğunluk tarafından beğenilen Audi A5 bile bu araç yanında, bana göre sönük kalıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speed_Passion

    evet analog saat heralde o garip durmuş o ama güzel araç

    Alıntıları Göster
    siyah tavanlı beyazı harica ama içini E serisinde alsalarda bence daha iyi olurdu motor iyi 1.8 vergiden rahatlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speed_Passion

    evet analog saat heralde o garip durmuş o ama güzel araç

    Alıntıları Göster
    eski radyolar gibi dikey cubuklu radyo kontolü hoş bir detay olmuş. Bir de son yıllarda mercedeslerin kokpit malzeme kalitesinin düştüğü söylenir ama resimler de bence gayet iyi duruyo..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fake plastic

    eski radyolar gibi dikey cubuklu radyo kontolü hoş bir detay olmuş. Bir de son yıllarda mercedeslerin kokpit malzeme kalitesinin düştüğü söylenir ama resimler de bence gayet iyi duruyo..

    Alıntıları Göster

    şu C ve E serisinin bu kadar sıradanlaşmasını kabul edemiyorum

    neydi ne oldu

    plastik kalitesinin düşüklüğü ve özentisiz ön konsol .... tartışılan dış dizaynıyla yıldız eski yıldız değil

    C serisi abimde, E serisi bir tanıdıkta var; 2005 yılında aldığım güncel kasa passat veya yeni superb'ün plastik kalitesi bununla birebir aynı

    motora, yürüyene ve konfor sözüm yok ama insan W211'in özgünlüğünün zerresini bu araçta bulamıyor eksik kaldığı kesin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    şu C ve E serisinin bu kadar sıradanlaşmasını kabul edemiyorum

    neydi ne oldu

    plastik kalitesinin düşüklüğü ve özentisiz ön konsol .... tartışılan dış dizaynıyla yıldız eski yıldız değil

    C serisi abimde, E serisi bir tanıdıkta var; 2005 yılında aldığım güncel kasa passat veya yeni superb'ün plastik kalitesi bununla birebir aynı

    motora, yürüyene ve konfor sözüm yok ama insan W211'in özgünlüğünün zerresini bu araçta bulamıyor eksik kaldığı kesin


    Alıntıları Göster
    bu aracın amg paketlisine çift egzos koymayıp gidip sedan versiyonuna çift egzoz koyan ,

    bunun gibi bir motora sahip araca 5 ileri vites koyan mercedesi siddetle kınıyorum..(!)




  • mercedes son zamanda yenileşme akımına ayak uydurup yuvarlak hatlara sahip ve bence oldukça güzel olan araçlarına sert ve köşeli hatlar vermeye başladı bu araçta bu yenileşme hareketinin ürünü...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: :::biohazard:::

    mercedes son zamanda yenileşme akımına ayak uydurup yuvarlak hatlara sahip ve bence oldukça güzel olan araçlarına sert ve köşeli hatlar vermeye başladı bu araçta bu yenileşme hareketinin ürünü...
    Ellerine sağlık birkanciiuum Allah bize de nasip eder inşallah şu yıldızıı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Engineer !

    Ellerine sağlık birkanciiuum Allah bize de nasip eder inşallah şu yıldızıı

    Alıntıları Göster
    C serisi Eserisinden daha üstün , bu araç'ın tipi çok dandik...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaelisporlu

    C serisi Eserisinden daha üstün , bu araç'ın tipi çok dandik...

    Alıntıları Göster
    Emek edip hazırlamışsın,eline sağlık Birkan abi.Arabaya gelince,önden duruşu beni bitiriyor o ızgara
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    bu aracın amg paketlisine çift egzos koymayıp gidip sedan versiyonuna çift egzoz koyan ,

    bunun gibi bir motora sahip araca 5 ileri vites koyan mercedesi siddetle kınıyorum..(!)



    Tüketici haklarına şikayet edelim topluca


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Artvin08~

    Ellerine sağlık birkanciiuum Allah bize de nasip eder inşallah şu yıldızıı


    Ne demek aliciuum Amin inş.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Emek edip hazırlamışsın,eline sağlık Birkan abi.Arabaya gelince,önden duruşu beni bitiriyor o ızgara


    Rica ederim hakkatten he önden duruşu çok fena




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    bu aracın amg paketlisine çift egzos koymayıp gidip sedan versiyonuna çift egzoz koyan ,

    bunun gibi bir motora sahip araca 5 ileri vites koyan mercedesi siddetle kınıyorum..(!)



    Tüketici haklarına şikayet edelim topluca


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Artvin08~

    Ellerine sağlık birkanciiuum Allah bize de nasip eder inşallah şu yıldızıı


    Ne demek aliciuum Amin inş.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Emek edip hazırlamışsın,eline sağlık Birkan abi.Arabaya gelince,önden duruşu beni bitiriyor o ızgara


    Rica ederim hakkatten he önden duruşu çok fena

    Alıntıları Göster
    Bu ön ızgara neden e serisinde yok? Veya varda ben mi bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhun58

    Bu ön ızgara neden e serisinde yok? Veya varda ben mi bilmiyorum.

    Alıntıları Göster
    Bu araca o 5 ileri otomatik şanzuman tam anlamıyla rezillik! 7G-Tronic almak istersen de E350 almak gerekiyor, fiyat gereksiz yükseliyor, günümüzde B sınıfı araçlara bile çift kavramalı otomatik şanzuman konulmakta iken, Mercedes'in böyle teknolojiyi yeterince sunamamasına anlam veremiyorum, almayı düşünsem sırf o şanzuman yüzünden Audi'ye yönelmek veya vazgeçmek zorunda kalırdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Bu araca o 5 ileri otomatik şanzuman tam anlamıyla rezillik! 7G-Tronic almak istersen de E350 almak gerekiyor, fiyat gereksiz yükseliyor, günümüzde B sınıfı araçlara bile çift kavramalı otomatik şanzuman konulmakta iken, Mercedes'in böyle teknolojiyi yeterince sunamamasına anlam veremiyorum, almayı düşünsem sırf o şanzuman yüzünden Audi'ye yönelmek veya vazgeçmek zorunda kalırdım.

    Alıntıları Göster
    evet malesef mercedes kaliteyi düşürüyor fakat dıştan gürünüşü çok süper tasarımlar harika




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Bu araca o 5 ileri otomatik şanzuman tam anlamıyla rezillik! 7G-Tronic almak istersen de E350 almak gerekiyor, fiyat gereksiz yükseliyor, günümüzde B sınıfı araçlara bile çift kavramalı otomatik şanzuman konulmakta iken, Mercedes'in böyle teknolojiyi yeterince sunamamasına anlam veremiyorum, almayı düşünsem sırf o şanzuman yüzünden Audi'ye yönelmek veya vazgeçmek zorunda kalırdım.

    Alıntıları Göster
    Resimler için teşekkürler..

    Yahu şu araca daha doğrusu şu yeni E serisine bir türlü ısınamadım.Tasarımında sanki bi eksiklik varmış
    gibi geliyo.Zorluyorum ama bir türlü beğenemiyorum.
    Ayrıca Vw polo ya bile DSG şanzıman koyarken mercedes in bu araca eski tip hemde 5 ileri şanzıman koyması
    acaba hangi akıla hizmet...Kendilerini kınıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Resimler için teşekkürler..

    Yahu şu araca daha doğrusu şu yeni E serisine bir türlü ısınamadım.Tasarımında sanki bi eksiklik varmış
    gibi geliyo.Zorluyorum ama bir türlü beğenemiyorum.
    Ayrıca Vw polo ya bile DSG şanzıman koyarken mercedes in bu araca eski tip hemde 5 ileri şanzıman koyması
    acaba hangi akıla hizmet...Kendilerini kınıyorum.

    Alıntıları Göster


    bizi su çift egzosun kattıgı güzellikten mercedese bir kın daha..

    ah ah..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE



    bizi su çift egzosun kattıgı güzellikten mercedese bir kın daha..

    ah ah..



    Alıntıları Göster
    Tipik bir KRROO arabası daha..




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.