Şimdi Ara

Sıfır Ford Focus Çift boya çıktı.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
11.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni aldığım (sıfır) ford focus, arkadaşımın fark etmesiyle kaput kısmında çift boya tesbit etti. ilk önce sanayiye götürdüğüm arabayı bunda bir şey yok dediler.Sonrasında makineye soktuk makine de çift boya atıldığı anlaşıldı. Mahkemeye başvurdum. Kanıt raporunu sunduk paramı geri aldım arabayı teslim ettim.Bir kaç milyar da tazminat parası alacağım alacak arkadaşlara dikkat bilginize.



  • Geçmiş olsun benzer birkaç olaya şahit olmuştum, sevkiyat ya da serviste son kontrol esnasında hasar gören araçları boyayıp satıyorlar.
  • Bu benim duyduğum ikinci olay. Yine focus. Hatta sahibinden.com da bir ara ilan olarak vermiş, olayı detayıyla anlatmıştı. Böyle şeyler nasıl oluyor anlayamıyorum.
  • Öncelikle geçmiş olsun daha sonrada paranı aldığın için tebrik ederim.

    Bize aracı hangi bayiden aldığını ve aldığın zamanı ayrıca mahkemede geçen süreyi açıklar mısın?
  • Bazen en iyisi gideceksin sıfır araba alacak sın diyoruz ama demek o da herzaman yetmiyormuş. iyi ıspatlamışsın valla kendin byatmışsın deyip inkar gelmedilermi???????????
  • Geçmiş olsun..Hakkınızı aradığınız ve sonuca ulaştığınız için tebrikler..Mahkemeye sunduğunuz kanıt raporunu nasıl ve nereden aldığınızı açıklarsanız aynı durumla karşılaşanlara da yardımcı olmuş olursunuz..
  • Bir avukat olarak duruma biraz açıklık getireyim,"mahkemeye sunulan kanıt raporu" şeklinde bahsi geçen, yasal adı ile "tespit raporu"dur. Yasal olarak durum tespiti yapılması gereken her durumda ikametgahınızın olduğu adliyenin SULH HUKUK MAHKEMESİ'ne dilekçe ile başvurarak durum tespiti isteyebilirsiniz. Konuya göre ehil bir bilirkişi seçilerek tespit yapılır ortalama 1 hafta içerisinde. Bu durumda makina mühendisi seçilmiştir diye tahmin ediyorum.Masrafı da ortalama 200-300 TL arasında değişir (Bilirkişi ücreti ve başvuru harçları vs olarak toplam.)
  • Buna benzer bi olay okumuştum bi yerde. Gemi ile ithal edilen araçların bazı yerlerinde çizik, poya kalıntısı gibi şeyler olunca dışarıdan anlaşılmayacak kadar müdahale edip satıyorlarmış. Tabi ilk duyduğumda pek inanmamıştım. Fakat dediğiniz gibi bir olayın başınıza gelmiş olması cidden Ford için güven sarsıcı bir olay. Tazminatınızı isteyin kesinlikle. Sadece ücreti almakla olmaz bu olay.
  • böyle durumlar otosanın değil bayinin çakallığıdır. otosan o araçları ayıplı mal diye verirmiş yapılan işlemleride şase nosu ile otosan sistemine işlettirirmiş. (tabi bunlar bayiye gelene kadr lan hatalar için) ayrıca bayi ye geldiken sonra oluşan hatalar ile ilgili otosanın alakası yoktur.
  • bende zamanında araç almak için araştırırken 2 araca rastlamıştım böyle..
  • ne kadar vermiştiniz arabaya acaba?
  • Mrb. ben geçen hafta istanbuldan sahibinden ikinci el 2008 model metalik gri renk focus aldım. araç 50.000 km. de ve aldığım kişi ilk sahibiydi. hiç hata boya değişen kaza olmadığını söyledi. otokoç yetkili servisler expertiz raporu vermediklerinden bizde özel ford servise gidip baktırdık ve arabanın orjinal olduğunu hata boya olmadığına dair bilgi aldık. (özel serviste ezpertiz raporu vermedi) bende bunu üzerine arabayı satın aldım. ben izmitte olduğumdan arabayı izmite getirdim ve emin olmak için izmitte değişik firmalar olmak üzere 3-4 yetkili servise götürdüm (ES OTO FORD SERVİSİ DAHİL) götürdüğüm servislerin hepsi araç komple boyalı arka bağaj kapağı değişmiş dedi. hemen eski sahibini aradım durumu izah ettim. kendisinde hiç bir hata kaza olmadığını olsa olsa fabrika hatası olduğunu söyledi. bende ikinci gün istanbula tekrar gidip Otokoç ataköy bayisine götürdük. orada ford otosandan gelen yetkililer arabanın kaportasını inceledi ve şifaen arabanın fabrikasyon olarak çift kat boyalı olduğunu arka bağaj kapağının fabrikada yapılan ayardan dolayı civatalara anahtar vurulmuş olduğunu fabrika haricinde boya değişen olmadığını söyledi. ama raporda sadece aracın boyasının ford standartları içerisindedir diye belge verdi. (Araç ortalama boya kalınlığı 250-380 mikron arasında) ben bu durumdaki arabadan rahatsız oldum ve satmaya karar verdim. arabaya kim müşteri gelse arabayı gösterdiği yer araba komple boyalı arka bağaj kapağı değişmiş diyerek ya kaçıyor yada ölü fiyatı veriyor. ben bu durumda çok mağdur oldum ve hakkımı aramak istiyorum. bu konuda bana yardımcı olabilecek birileri varsa sevinirim tşk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmetgenco -- 18 Nisan 2012; 23:28:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmetgenco

    Mrb. ben geçen hafta istanbuldan sahibinden ikinci el 2008 model metalik gri renk focus aldım. araç 50.000 km. de ve aldığım kişi ilk sahibiydi. hiç hata boya değişen kaza olmadığını söyledi. otokoç yetkili servisler expertiz raporu vermediklerinden bizde özel ford servise gidip baktırdık ve arabanın orjinal olduğunu hata boya olmadığına dair bilgi aldık. (özel serviste ezpertiz raporu vermedi) bende bunu üzerine arabayı satın aldım. ben izmitte olduğumdan arabayı izmite getirdim ve emin olmak için izmitte değişik firmalar olmak üzere 3-4 yetkili servise götürdüm (ES OTO FORD SERVİSİ DAHİL) götürdüğüm servislerin hepsi araç komple boyalı arka bağaj kapağı değişmiş dedi. hemen eski sahibini aradım durumu izah ettim. kendisinde hiç bir hata kaza olmadığını olsa olsa fabrika hatası olduğunu söyledi. bende ikinci gün istanbula tekrar gidip Otokoç ataköy bayisine götürdük. orada ford otosandan gelen yetkililer arabanın kaportasını inceledi ve şifaen arabanın fabrikasyon olarak çift kat boyalı olduğunu arka bağaj kapağının fabrikada yapılan ayardan dolayı civatalara anahtar vurulmuş olduğunu fabrika haricinde boya değişen olmadığını söyledi. ama raporda sadece aracın boyasının ford standartları içerisindedir diye belge verdi. (Araç ortalama boya kalınlığı 250-380 mikron arasında) ben bu durumdaki arabadan rahatsız oldum ve satmaya karar verdim. arabaya kim müşteri gelse arabayı gösterdiği yer araba komple boyalı arka bağaj kapağı değişmiş diyerek ya kaçıyor yada ölü fiyatı veriyor. ben bu durumda çok mağdur oldum ve hakkımı aramak istiyorum. bu konuda bana yardımcı olabilecek birileri varsa sevinirim tşk.

    Valla üstad bende aracı alırken satıcı raporlar aldıgını ıstedıgım servıse goturebılecegımı soyledı.Yetkılı servıslerı aradım koskoca ıstanbulda her ıkı yakadada 1 tane yetkılı servısın expertız yaptıgını baska bırının yapmadıgını verdıklerı belgenınde kapıdan dısarı cıkana kadar gecerlı oldugunu ve 400 tl para ıstedıklerını belırtıler.Bunun uzerıne arabayı alacagım sahsada guvenerek calıstıgı yerdekı ozel ford servısını(eskıden yetkılı servıs olan) yerı tercıh etmedım ve bosch care servısıne göturdum. oradakı usta aracı el ıle yoklamak suretıyle kontrol ettı cıhaz kullanıp kullanmadıklarını sordum hayır dedı( Bu durumu pek önemsemedım cunku cıhaza ne kadar guvenılırdı kı ılk pıyasaya cıktıgında ve daha sonrasında cıhazı kullanım hatasından dolayı problem yasayan cok gordum duydum.Ayrıca ford araclarda boya kalınlıklarının farklı oldugunu forumlarda okumustum) aracın kasko ve sıgortadan ve daha sonrasındada yetkılı servısten kayıtlarına baktırdım temızdı..bosch servısındekı usta ıse arac boyasız dedı camurluk kenarında boya akması vardı belkı boya olabılır emın degılım tam yerınıde soyleyemem bellı olmuyor dedı..

    gecen ay ve bu ay dogus oto da eskı servıs ustası olan arkadasıma aksam hava kararmak uzere ıken goz attırdım hep bana camurluklar(4 unde de) mavı kırmızı parlamalar var deyıp gecıstırdı ve az öncede gorustugumuzde yenıden sordum ..

    Abı arkadas bı basladı camurluklar ve tamponlar boyalı dırekte sıkıntı yok kapı ıclerı ve kaput boyalı ıcten.. sonrasında aracın bırlesım yerlerı kaymıs belkı degısen altından bakarsam cekıplenıp cekıclenmedıgını soyleyebılırım demeye basladı.ben bı an afalladım tamm camurluk kapı boyalı olsun surtmustur normaldır olabılır hatta tıtız adam dıyelım degıstırdı ama neden ılk usta anlamadı? ( sanayıdekı tamırcılerede gosterdım sonucta onlarda temız dedı hep tamam ıncelemedıler ama BEYAZ arac boyasını bellı edermıs ama yok boyalı dıyen olmadı normal talıplı olanlarda araban cok temız dırı maasallah deyıp sat bana dıye cıkısanlar hep oldu)

    sımdı aracım yandan sagdan soldan komple boyalı cıktı gıbı oldu bı an noluyor lan dedım:) ama arac bende satarken bakarız napalım 5 lıra altına verırım ama ama cıdden bınıcı gorse hayran kalacak kadar temız kapı ıclerınde gram yag bıle yok..

    Ve bu saatten sonra aldıgım kısıye bu boyalıda dıyemem 1.5 yıl oldu :) 1 gun dahı olsa hak talep edemem cunku sozlesmede boyasız kazasız dıye bır ıbare yok olmayacakta..Saglık olsun dıyorum ama bu boyalı oldugunu nasıl ılk usta ve daha sonra gorenler anlamaz Boya tozlarını goremezler yada parlamaları?




  • bundan sonra sıfır araç alırkende arabayı kontrole sokmak gerekecek herhalde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ak14

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmetgenco

    Mrb. ben geçen hafta istanbuldan sahibinden ikinci el 2008 model metalik gri renk focus aldım. araç 50.000 km. de ve aldığım kişi ilk sahibiydi. hiç hata boya değişen kaza olmadığını söyledi. otokoç yetkili servisler expertiz raporu vermediklerinden bizde özel ford servise gidip baktırdık ve arabanın orjinal olduğunu hata boya olmadığına dair bilgi aldık. (özel serviste ezpertiz raporu vermedi) bende bunu üzerine arabayı satın aldım. ben izmitte olduğumdan arabayı izmite getirdim ve emin olmak için izmitte değişik firmalar olmak üzere 3-4 yetkili servise götürdüm (ES OTO FORD SERVİSİ DAHİL) götürdüğüm servislerin hepsi araç komple boyalı arka bağaj kapağı değişmiş dedi. hemen eski sahibini aradım durumu izah ettim. kendisinde hiç bir hata kaza olmadığını olsa olsa fabrika hatası olduğunu söyledi. bende ikinci gün istanbula tekrar gidip Otokoç ataköy bayisine götürdük. orada ford otosandan gelen yetkililer arabanın kaportasını inceledi ve şifaen arabanın fabrikasyon olarak çift kat boyalı olduğunu arka bağaj kapağının fabrikada yapılan ayardan dolayı civatalara anahtar vurulmuş olduğunu fabrika haricinde boya değişen olmadığını söyledi. ama raporda sadece aracın boyasının ford standartları içerisindedir diye belge verdi. (Araç ortalama boya kalınlığı 250-380 mikron arasında) ben bu durumdaki arabadan rahatsız oldum ve satmaya karar verdim. arabaya kim müşteri gelse arabayı gösterdiği yer araba komple boyalı arka bağaj kapağı değişmiş diyerek ya kaçıyor yada ölü fiyatı veriyor. ben bu durumda çok mağdur oldum ve hakkımı aramak istiyorum. bu konuda bana yardımcı olabilecek birileri varsa sevinirim tşk.

    Valla üstad bende aracı alırken satıcı raporlar aldıgını ıstedıgım servıse goturebılecegımı soyledı.Yetkılı servıslerı aradım koskoca ıstanbulda her ıkı yakadada 1 tane yetkılı servısın expertız yaptıgını baska bırının yapmadıgını verdıklerı belgenınde kapıdan dısarı cıkana kadar gecerlı oldugunu ve 400 tl para ıstedıklerını belırtıler.Bunun uzerıne arabayı alacagım sahsada guvenerek calıstıgı yerdekı ozel ford servısını(eskıden yetkılı servıs olan) yerı tercıh etmedım ve bosch care servısıne göturdum. oradakı usta aracı el ıle yoklamak suretıyle kontrol ettı cıhaz kullanıp kullanmadıklarını sordum hayır dedı( Bu durumu pek önemsemedım cunku cıhaza ne kadar guvenılırdı kı ılk pıyasaya cıktıgında ve daha sonrasında cıhazı kullanım hatasından dolayı problem yasayan cok gordum duydum.Ayrıca ford araclarda boya kalınlıklarının farklı oldugunu forumlarda okumustum) aracın kasko ve sıgortadan ve daha sonrasındada yetkılı servısten kayıtlarına baktırdım temızdı..bosch servısındekı usta ıse arac boyasız dedı camurluk kenarında boya akması vardı belkı boya olabılır emın degılım tam yerınıde soyleyemem bellı olmuyor dedı..

    gecen ay ve bu ay dogus oto da eskı servıs ustası olan arkadasıma aksam hava kararmak uzere ıken goz attırdım hep bana camurluklar(4 unde de) mavı kırmızı parlamalar var deyıp gecıstırdı ve az öncede gorustugumuzde yenıden sordum ..

    Abı arkadas bı basladı camurluklar ve tamponlar boyalı dırekte sıkıntı yok kapı ıclerı ve kaput boyalı ıcten.. sonrasında aracın bırlesım yerlerı kaymıs belkı degısen altından bakarsam cekıplenıp cekıclenmedıgını soyleyebılırım demeye basladı.ben bı an afalladım tamm camurluk kapı boyalı olsun surtmustur normaldır olabılır hatta tıtız adam dıyelım degıstırdı ama neden ılk usta anlamadı? ( sanayıdekı tamırcılerede gosterdım sonucta onlarda temız dedı hep tamam ıncelemedıler ama BEYAZ arac boyasını bellı edermıs ama yok boyalı dıyen olmadı normal talıplı olanlarda araban cok temız dırı maasallah deyıp sat bana dıye cıkısanlar hep oldu)

    sımdı aracım yandan sagdan soldan komple boyalı cıktı gıbı oldu bı an noluyor lan dedım:) ama arac bende satarken bakarız napalım 5 lıra altına verırım ama ama cıdden bınıcı gorse hayran kalacak kadar temız kapı ıclerınde gram yag bıle yok..

    Ve bu saatten sonra aldıgım kısıye bu boyalıda dıyemem 1.5 yıl oldu :) 1 gun dahı olsa hak talep edemem cunku sozlesmede boyasız kazasız dıye bır ıbare yok olmayacakta..Saglık olsun dıyorum ama bu boyalı oldugunu nasıl ılk usta ve daha sonra gorenler anlamaz Boya tozlarını goremezler yada parlamaları?

    -rb. sonradan öğrendim ford fabrikadan gelirken veya indirip bindirirken kaza yapan hasar gören araçları tekrar tamir ediyor boyuyor ve sıfır araç gibi satıyor. belirgin bir kusuru varsa müşteriye söyleyip sonradan dava edilmemesi için uygun fiyata senet ve tutanak karşılığında satıyor. ama bayii biraz uyanık olup müşteriyi saf ve anlamadığını görürse sıfır fiyatına geçiriyor. sonradan fark edilirse e bana yapıldığı gibi sözde otosan ın heyeti gelip 'aracın boya kalınlığı fabrika standartlarımız dahilindedir' diye rapor veriyor. ve aklınca işten yırtıyorlar. fabrika standartları dedikleri 0 - 600 mikron arasında tutmuşlar. kaldıkı aracın normal boya kalınlığı 90-130 mikron arasında oluyor. yani ford arabasını kazadan sonra 3-4 kat boyasada normal gösterecek kadar yüzsüz ve uyanıktır.




  • özellıkle forumlarda cmax ve mondeolarda tavan boyasının kalın oldugunu okumustum..toz zerrelerı ıse yıne bırkac focusta mevcutmus..valla takmıyorum usta satarken dusunuruz artık napalım .ford dııl tum markalarda kazalı arac satımı mevcut kı helekı baska markalarada bakın görun..opel vw vs daha cevremden duyduklarımda cabası..aracınızı servıse verdınız ufak bır surtme gocme oldu aksamına tamır edıp verdıler sıze belırtmedıler ve hıc kontrol etmedınız nasıl anlayabılırsınız kı? yetkılı servıste arac basındada bekletmıyorlar ztn
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmetgenco

    Mrb. ben geçen hafta istanbuldan sahibinden ikinci el 2008 model metalik gri renk focus aldım. araç 50.000 km. de ve aldığım kişi ilk sahibiydi. hiç hata boya değişen kaza olmadığını söyledi. otokoç yetkili servisler expertiz raporu vermediklerinden bizde özel ford servise gidip baktırdık ve arabanın orjinal olduğunu hata boya olmadığına dair bilgi aldık. (özel serviste ezpertiz raporu vermedi) bende bunu üzerine arabayı satın aldım. ben izmitte olduğumdan arabayı izmite getirdim ve emin olmak için izmitte değişik firmalar olmak üzere 3-4 yetkili servise götürdüm (ES OTO FORD SERVİSİ DAHİL) götürdüğüm servislerin hepsi araç komple boyalı arka bağaj kapağı değişmiş dedi. hemen eski sahibini aradım durumu izah ettim. kendisinde hiç bir hata kaza olmadığını olsa olsa fabrika hatası olduğunu söyledi. bende ikinci gün istanbula tekrar gidip Otokoç ataköy bayisine götürdük. orada ford otosandan gelen yetkililer arabanın kaportasını inceledi ve şifaen arabanın fabrikasyon olarak çift kat boyalı olduğunu arka bağaj kapağının fabrikada yapılan ayardan dolayı civatalara anahtar vurulmuş olduğunu fabrika haricinde boya değişen olmadığını söyledi. ama raporda sadece aracın boyasının ford standartları içerisindedir diye belge verdi. (Araç ortalama boya kalınlığı 250-380 mikron arasında) ben bu durumdaki arabadan rahatsız oldum ve satmaya karar verdim. arabaya kim müşteri gelse arabayı gösterdiği yer araba komple boyalı arka bağaj kapağı değişmiş diyerek ya kaçıyor yada ölü fiyatı veriyor. ben bu durumda çok mağdur oldum ve hakkımı aramak istiyorum. bu konuda bana yardımcı olabilecek birileri varsa sevinirim tşk.

    Vay be olayın üstünden geçeli 4 sene olmuş :) Bu olayın üstünden kaç araba değiştirdim :) kırk yılda bir sıfır araba alayım dedim başıma bu olay gelmişti.
    Şimdi hocam gelelim senin konuya Hakkını arama işi artık çok zor gibi siz yine de bir avukata gidin fikir danışın (150-200 TL ) oraya fikir danıştığınız için para vereceksiniz. Bu bir
    Siz ipin ucunu kaçırmışsınız ne yazık ki bu işleri baştan yapacaktınız maalesef ama dediğim gibi siz yine bir avukata gidin fikir danışın.Bu da ikincisiydi.
    Sorunu paylaşalı 2 sene olmuş gerçi eğer araba halen elindeyse diye söylüyorum.Ben senin yerinde olsam
    arabayı komple sıfırdan boyatırım öyle satarım ama bu boyayı yapan çok çok çok usta olacak iyice araştır derim.




  • Güzel konu olmuş.
  • şaşkınlıkla okudum
  • Ford özellikler koyu renk arabalarına çift kat boya atıyor.
    Bence ülkemizde doğru bilinen bazı yanlışlar var. Bugün eline boya ölçeri alan kaportacı oluyor. Her başına vardığı arabada 90-100 kalınlık arıyor. azıcıkta fazla görse boyalı diyor. Yabancı forumlarda konunun bolca örneği var ki adamlar özellikle kalın boyalı araçları tercih ediyor kolay kolay aşınmıyor yanmıyor solmuyor. Kaldıki denk gelirse bir bakın derim ferrarinin boya kalınlığına. :))
    basma kalıp ifadelerle araç alıp araç satıyoruz. daha doğrusu satamıyoruz. Bende bu tarz bi olay yaşamıştım. Sıfır fiesta aldım kalın boyalı her tarafta kalınlık 220-250 arası.
    satacağım gün boyaya bakan arkadaş araç full boyalı dedi nerden anladın dedim 90 dan fazla abi dedi :)))
    işte yurdum ustaları ve bizler...
    aşacağımız daha çokkkk yollar var arkadaşlar.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.