Şimdi Ara

Arabam sürekli hararet yapıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
23.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar. Ben moskovada yaşıyorum.. Burda TÜrkiyedeki gibi ustalar bulmak çok zor. Türk ustalarda Ruslar gibi çalışmaya başladıklarından.problemimi çözemiyorum. Bende 95 model BMW 3,18 var... bir gece su borularından birinin kelepçesi çıktı ve Antifirizi dışarı aktı. geç saat olduğundan suyla tamamlamak zorunda kaldım ve o gün Antifiriz koyamadım. Aynı gece çok soğuk yaptı ve butün sular dondu..
    Suladını çözdükten sonra, motorun arka kısmında, (ön yolcu koltuğunun yani kaloriferin olduğu yere karşı gelen) bir yan T boru şeklinde çıkan sert plastikten parça var. buz onu çatlatmış heralde, onu değiştirdim.. Motor kayışını değiştirtim, kayışı değiştirmeden önce gergi makarasının oltuğu yerde kare şeklinde bir demir parcası var makarayla birlikte hareket ediyor. Anahtarı ona takarak yukarı aşağı hareket ettirebiliyorum makarayı.. o makara gevşettiğim somuna çok yakındı, kayışı takamadım, gergi kolunu gevşetmemi söylediler gevşettim, gergi makarasının geri gittiğini gördüm, yani yukarı aşağı rahatça hareket eder hale geldi.. kayışı rahatça taktım ama daha sonra gergi makarasını eski konumuna getiremedim.gevşettiğim somunu aynı şekilde sıktım ama gergi makarası kayışa bastırdığımda aşağı yukarı gene oynuyor rahatça.. bu şekilde oynamalımı yoksa bir hatamı yapıyorum.. hararet yapma sebebi bu sıkılamadığı içinmi. (ama gevsettiğim somunu sonuna kadar sıktım). Araba klimalı..klimasını çalıştırmıyorum gazı yok ama klima kayışınıda değiştirdim..

    Termostatını yeni değiştirdiğim halde ondan olabileceğini buzun bozduğunu söyledi usta onunda yenisini aldım taktım yine aynı şekilde motor yanıyor ama bir türlü fan açmıyor..içerisi buz gibi.arabanın içine sıcak hava gelmiyor. Hararette sürekli kırmızıya kadar yükseliyor.kendi kendine ibre bazen inip çıkıyor, fanın çalışmadığını görüyorum.. fan çalışsada ibre 115 lerden 120 lerden hatta kırmızı yandıktan sonra çalışıyor oda sadece 30 sn. bile değil..

    Problemimi nasıl çözeceğimi bilmiyorum..Hava alma işini çok defa yaptım... En sağlıklı hava alma nasıl yapılır.. Hava alırken döktüğüm antifirizin yarısını dışarıya radyatör kapağından dışarı atmasını beklemek zorunda kalıyorum, fan açılınca radyatöre motordan su boşalınca tekrar ilave edip havasını alıyorum ama iki katı antifiriz harcıyorum.Şu anda burda -22 C soğuk olduğu halde arac hararet yapıyor...ne olmuş olabilir.???

    Bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim..







  • radyatorun tıkanmıs olabılır , eğer radyatorun ust kısımları sıcak alt kısımları soğuk ıse buyuk ıhtımalle tıkanmıstır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 18 Ocak 2010; 2:14:27 >
  • Aracı ilk çalıştırdığımda bir süre sonra üst taraflar ısınıyor ama alt taraflar soğuk oluyor. Daha sonra oralarda ısınıyor ama motor hararet yaptıktan sonra...
    daha önce radyatörü söktüm içini bütün olarak sıcak suyla doldurdum.yukardan döktüğüm su tamamen aşağıdan akıyordu.Yinede tıkalı olabilirmi. yani tıkalı kısımları atlayıp açık yerlerden aşağıdaki boruya ulaşabilirmi su????
  • kardes araba hararet yaptığında kalorıfer ısıtmıyorsa suyun devır etmesını engelleyen bısey war demektır radyatorun tıkalı değilse devırdaım pompası arızalanmıs olabılır
  • Şu anda radyatör evde söktüm getirdim. tamamen sıcak suyla temizledim.. sular bütün boru uçlarından çıkıyor, nerelerden çıkmalı, yada tıkalı olduğunu nasıl anlarım???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atlantis07 -- 18 Ocak 2010; 22:32:09 >
  • Devir daim pompasını kendim söküp tamir edebilirmiyim ki???? birde şu gerdirme kayışını nasıl sıkıp gevşetiyoruz.. belki onu iyi sıkamamışımdır... orda bir makara var... amörtisorlu gibi.. kayışı çıkarttım o sona tamamen dayandı.. başındaki somunu sonuna kadar sıktım. sonra o makaranın yanındaki dört köşe bir demir var onu anahtar ağzıyla tuttum aşağı doğru çektim, kayışları yerleştirdim sonra bıraktım. bu şekildemi sıkılıyor. ???
  • valla tamırat konusunda sen benden daha tecrubelısın dostum ama senın aractan anlayan bı arkadas gerdırme olayını ve devırdaım i nasıl yapacağını acıklayacaktır
  • motor silindir contası niye yanar??? yanmış olsa motor yağa su karıştırırmı??? aracı termostatsız kullansam bir sorun çıkarmı????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlantis07

    motor silindir contası niye yanar??? yanmış olsa motor yağa su karıştırırmı??? aracı termostatsız kullansam bir sorun çıkarmı????


    Termostatsız kullanırsanız motor geç ısınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlantis07

    motor silindir contası niye yanar??? yanmış olsa motor yağa su karıştırırmı??? aracı termostatsız kullansam bir sorun çıkarmı????

    motor sılındır conta 1 kac mm kalınlığında cok ınce bır contadır bu conta asırı ısındığında araba hararet yaptığında yanar ama her hararet yaptığındada yanacak dıye bısey yok aracın hararet yaptığını erken farkedıp hemen motoru durdurdu ısenız sılındır contası yanmayada bılır

    sılındır contası yandığı 3 durum ıle karsılasabılırsın

    1 motor yağını su karısır motor yağı kremsı yada kopuksu bır hal alır
    2 veya soğutma suyuna yağ karısabılır bu durumdada motor suyunun ıcınde yıne kremsı yada kopuksu pasrcacıklar olusur
    3 yada motor soğutma suyu ekzozdan cıkar

    termostat arac kullandığınız zaman motor cok gec ısınacaktır , soğuk havalarda kalorıfer ısıtmayacaktır , ayrıca kısa mesafelaerde (10 km ye kadar) asırı yakıt tuketırsınız




  • Bunların üçüde yok Allaha şükür şu anda.. inşallah yanmamıştır. Bu radyatör'ün sağ alt tarafında, tahliye tapasının yanında iki parmak kalınlığında ince bir boru var.motorun altına bir yere gidiyor.. o boru sürekli olarak soğuk..diğer bütün borular araba çalışınca sıcak o boru soğuk..hatta buz gibi öylemi olması gerekiyor her zaman.???
  • dostum radyatore 2 tane hortum takılıyor bunların usttekı sıcak su gırısı alttakıde soğuk su cıkısı

    senın bahsettığın hortum soğuk su cıkısımı acaba

    eğer soğuk su cıkısı ıse ve her daım buz gıbı ıse radyatorun tıkalı olabılır cunku ustten gıren sıcak su radyatorde soğuyup tekrar motora gırer ama soğuyo dedığımızde buz gıbı olmaz gırıs sıcaklığına gore sıcaklığı daha dusuk olur anladınmı ama hıc bı zaman buz gıbı olmaz

    eğer radyator cıkısındakı hortum cok soğuksa bı anormallık var demektır su ne kadar soğuyo desekde buz gıbı soğuk olamaz dedığım gıbı buz gıbı ıse ya radyator tıkalı alttakı su cıkısından su cıkmıyo yada devırdaım bozuldu motor suyunu sıstem ıcındekı devrını yapmıyo
  • Resmini gönderecektimde nasıl gönderileceğini bilemedim..
  • resmihttp://imageshack.us/ sitesine upload edın daha sonra remin direct linkini mesaj yazdığınız yere kopyalayın mouse ıle lınkı sectıkden sonra image butonuna basın


    örnek olrak soyle olcak
    [simage]www.lintekiresim.jpg[/simage]
  • [simage][/simage]http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/318i-M43/LHD/M/1995/august/browse/engine/cooling_system_water_hoses-2/[simage][/simage]


    [simage][/simage]http://de.bmwfans.info/original/[simage][/simage]

    bakalım oldumu... bu resim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atlantis07 -- 21 Ocak 2010; 0:35:19 >
  • Aracım E 36 3.18i Avrupa Sedan.Ağustos ayı üretim....1995 model.http://de.bmwfans.info/original/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atlantis07 -- 21 Ocak 2010; 0:34:06 >
  • bu mesajımı alıntı yaparsan resmı nasıl ekldığımı gorebılırsın


    anladığım kadarıyla sen 5 numaralı parcanın gırdığı yerı solemek ıstedın resımde gorulen uzere o hortum ve devamı kalorıfer sıstemine bağlanıyor gıbı duruyor

     Arabam sürekli hararet yapıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 21 Ocak 2010; 1:36:54 >
  • Resim için teşekkürler..Evet 5 Nolu hortum o sürekli soğuk. Birde 15 nolu hortum ve onunla birlikte iki hortum daha diret olarak kalorifere giriyor.Yani arabanın ön tarafından şöförün oturduğu yere doğru. O hortumlar sürekli sıcak. yani motor ısınınca normal bir şekilde onlarda ısınıyor. Ama kaloriferi açtığımda soğuk üflüyor anlayamadım.SIcaklığı ayaklarla direkt arasında tuttuğum zaman yukardan çok az ılık hava geliyor.YAda ayaklara verdiğimde yukarı az miktarda ılık hava veriyor.Yukarı dan verdiğimde ayaklara çok az bir şekilde ılık hava veriyor.Sıcak denemeyecek kadar ılık...
  • bıldıgım kadaryla motordan cıkan sıcak su radyatorden once kalorıferden gecıyor senın arabanın devırdaım calısmıyo gıbı gorunuyo nezamn deyısım yaptın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nazır -- 22 Ocak 2010; 1:44:35 >
  • devirdaim pompasını hiç değiştirmedim.aracı alalı bir buçuk sene oldu..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.