Şimdi Ara

Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
0
Favori
41.783
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP: ‘Büyük aile otomobili’

    Renault, 1996 yılında ilk kez pazara Scenic modelini sunduğunda, kompakt MPV sınıfını da yaratmış oldu. 1997’de Avrupa’da Yılın Otomobili ödülünü alan Scenic’in ardından pek çok marka bu sınıfa yönelik temsilcisini ortaya çıkardı. Testini gerçekleştirdiğimiz Grand Scenic modeliyse uzatılmış aks aralığıyla ilk kez ikinci nesil Scenic ile karşımıza çıktı. Bu yılın Mayıs ayında üçüncü nesliyle üretime giren Scenic’in Türkiye’de sadece Grand Scenic versiyonu satılıyor. Renault’nun iddiasına göre ailelerin günlük yaşantısını kolaylaştırmak amacıyla tasarlanan Grand Scenic bakalım bu iddiasını ne ölçüde gerçekleştirebiliyor?

    Dış tasarım

    Tamamen yenilenen Grand Scenic tasarımıyla markanın son dönem trendini yansıtıyor. Küçültülmüş radyatör ızgarası ve onu kapatan logoyu da barındıran bölüm yeni Laguna’dan tanıdık. Grand Scenic önden çamurluklara kadar uzanan büyük farları, bumerang şeklindeki arka stop lambaları ile güçlü bir duruş gösteriyor. Selefinin yumuşak çizgileri yerine yeni Grand Scenic daha sportif ve agresif bir görünüme sahip. Yandan incelendiğinde uzatılmış şasinin etkileri kolaylıkla görülüyor. Renault standart Scenic’in boyutlarını artırarak ürettiği Grand Scenic ile 7 kişilik rakipleriyle mücadele etmeyi planlamış. Otomobilin Türkiye pazarındaki en büyük rakipleri Toyota Verso, Citroen Grand C4 Picasso olarak sıralanıyor. 4560 mm uzunluğa sahip olan Grand Scenic, bu disiplinde Grand C4 Picasso’dan kısa, Toyota Verso’dan uzun kalıyor.


    İç mekan

    Grand Scenic’in iç tasarımından genel anlamda selefine göre büyük bir yapısal değişiklik yapılmamış. Gösterge tablosu yine kokpitin ortasına konumlandırılmış. Ancak malzeme kalitesinde ciddi bir artış yaşanmış. Dijital göstergelerin yanına navigasyon ekranı konumlandırılmış. Orta konsoldaysa güncel Megane serisinden transfer müzik ve klima sistemine yer verilmiş. Vites kolunun önüne Aux girişleri konumlandırılmış. Uluorta duran bu girişlerin kapaklı bir gözün ardından bulunması daha iyi olabilirdi. Otomobilin hareketli kolçak sistemi eski Scenic’ten tanıdık. Bu kolçağın entegre edilen navigasyon kumanda paneli, çok kolay kullanıma sahip.
    Grand Scenic hem diz mesafesi hem de baş mesafesi rahat bir kullanım için bizden çok olumlu bir not aldı. Tamamen arka bagaj zeminine gizlenen 3 koltuk sırasının kullanımı yeterli pratiklikte. 564 litrelik bagaj hacmi yeterli düzeyde. Arka koltuk sırası açıldığında bu hacim 208 litreye kadar geriliyor.

    Performans ve sürüş

    Selefine göre süspansiyonu sertleştirilen Scenic, virajlarda hafif bir salınıma rağmen izini kaybetmeyerek güven verdi. Aracın direksiyon sistemiyse hisli yapısıyla beğenimizi kazandı. Grand Scenic’te Renault ailesinin pek çok modelinde de görev yapan 1.5 litre hacminde dizel bir motor görev yapıyor. Bu motor 4000d/d’de 105hp güç, 2000d/d’deyse 240Nm tork üretiyor. Aracın 1.5 tona yaklaşan ağırlığı performansı perdeliyor. Ancak zaten bu sınıftaki bir araçtan da sportif bir performans beklemek haksızlık olur. Dizel motor, avantajını akaryakıt istasyonunda gösteriyor. 100km’de sergilediği 5.6 litrelik tüketim ekonomist yapısını kanıtlıyor.Otomobilin bizce en büyük eksiği otomatik vites seçeneğinin olmaması, bu sebeple bu sınıftan beklenen konforu elde edemedik.

    Güvenlik

    Renault Grand Scenic Euro-NCAP testinden artık bir Renault geleneği olan “beş yıldızı” almayı başarmış bir otomobil. Güvenlik kafesindeki başarısı ile bu nota erişen Grand Scenic, sadece ESP’nin standart olması yönünde uyarılmıştı.


     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme


     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme

     Renault Grand Scenic 1.5 DCi 105 HP ~ Test - İnceleme







  • Bedavaya satılıyor...
  • Düşük yakıt tüketimi ve benzerlerinden iyi bir fiyat etiketine sahip olmuş
  • Renaulttan bu kadar kaliteli bir araba beklemezdim. 10 Numara olmuş ama birde sürmek gerekir. Tıkırtı, yol sesi vs gibi durumları nasıldır.
  • Geniş aileleler için bence ideal.Ayrıca yakıtıda bu ağırlıkdaki bir araç için çok uygun gözüktü gözüme.5.8lt/100km ise süpermiş.
  • çok güzel bir araç ancak otomatik vitesi yok ve o direksiyon ve özellikle vites kolunu artık degiştirsinler tipsiz
  • Her şey güzelde şu göstergeler ortada olmasa daha iyi olacak.
  • güzel araç yakıt değerleride güzel
  • Cakmak ve aux girişleri gösterişe ve sadeliğe balta vurmuş. Keşke gizleseler yada kapaklı filan yapsalar
  • ideal aile arabası fakat direksiyonun tasarımı iğrenç konforlu gibi gözüküyor ilerisinde fransız öpücüğü atmasın
  • herşey güzel hatta kalabalık aileler için 10 numara araç olmuş ama birşey dikkatimi çekti o hız sabitliyicinin orda ne işi var ilginç
    yinede o fiyata güzel araç olmuş
  • Fransızlar sürücü odaklı değil de daha çok yolcu odaklı iç mekanlar tasarladıkları için göstergeler ortada ve onların mantığına göre eğlenceli... Çocuklar falan sıkılmasın diye herhalde.

    Edit: Çocukken uzun yola Toros veya R9 ile gittiğimizde arka ortada otururken bomboş konsola bakmaktan çok sıkılırdım, babama zaman zaman konsolun çok sıkıcı ve boş göründüğünü söylediğimi hatırlıyorum, başka arabalarla gidince daha eğlenceli gelirdi.

    Hız sabitleme tuşunun yeri garip gelse de kullanım olarak herhangi bir sorun yaratmıyor, yakın kalıyor diyebilirim. Bir de el gazı dediğimiz hız arttırma-azaltma, sabitlenen hızda seyretmeye devam etme tuşları da zaten direksiyon üzerinde, vites kolunun oradaki tuşun tek işlevi sabitleyiciyi devreye almak veya çıkartmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 25 Aralık 2009; 19:40:19 >




  • Bugün servisdeydim.

    Bütün yeni araçları tek tek inceledim.

    Fluence bu boyutları ile C sınıfını aşmış Bagaj deve gibi.
    Ama gerçek olan birşey var. 1.75 boyum ile arka koltuğa oturup arkaya yaslandığımda kafam tavana değiyor.

    Megane lar Coupe si hb si oldukça etkileyici.
    Laguna Coupe keza öyle..


    Scenic benim en çok ilgimi çeken araç oldu.
    İçi kesinlikle kaliteli yumuşak ve hoş.
    Dieksiyon simidi fena.


    Reno isterse çok iyi iş çıkarabiliyo.
    İstemezse 2010 da bile standart ABS koymuyo.
  • El freninin yerini çokmu düşündüler acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio.

    Bedavaya satılıyor...


    Cidden ya, bu donanım-motor ve özelliklerine göre fiyatı çok iyi
  • 0'dan 100'e programında testini yapmışlardı epey övgüyle söz ettiler.Hoş o program da pembe dizi gibi hiç kötü birşey olumsuz bir yorum yaptıklarına rast gelmedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sédat

    El freninin yerini çokmu düşündüler acaba



    Ben el frenini göremedim.
  • Benim aracı aldığım satış temsilcisi ilede görüştüm.

    En Dolu Privilege 105ps yi 50000 e bırakıyoruz dedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: __éSér__


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sédat

    El freninin yerini çokmu düşündüler acaba



    Ben el frenini göremedim.

    24. resimdeki heralde
    düzeltme:degilmiş çok saçma bir yerdeymiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KILIÇ -- 26 Aralık 2009; 0:13:26 >




  • Çakmaklığın yanındaki (( P ))
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.