Şimdi Ara

Elektrikli araba yapalım (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
283
Cevap
19
Favori
112.441
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    quote:

    Orijinalden alıntı: üyelikdeneme

    arkadaşlar yanıtlar için teşekkür ederim

    peki engin arkadaşım , neden 120 volt ve neden 5500 devir ?


    örnek olarak söyleyecek olursam , anadol a2 model bir arabam var diyelim

    ağırlık 900 kg

    motoru 50 bg ve 5500 dd

    max tork ise 2700 devirde 116 nm

    araç normalde 175 km hız yapabiliyor ama hiç denemek istemedim :D


    tabii bana max 90 km hız ve 200 km menzil yeter de artar bile , hatta menzil 50 km bile olabilir , yani menzil ve akü şarj süresi ile alakalı bir sorunum yok diyebiliriz

    bu aracı elektrikliye çevirecek olsam , bana öneriniz ne olur ?


    mesajı editlemek istedim çünki bir örnek olması açısından , şimdi bir alışveriş sitesinde 360 volt , 12 kw ve 30 nm tork ve 4000 dd bir motor buldum ve fiyatı çok uygun

    böyle bir motor ile bir fikir vermesi açısından , yukarıda örnek verdiğim anadolda neler yapılabilir ?


    ayrıca bazı forumlarda elektrik motorunu şanzımana bağlanmış şekilde birçok uygulama var , bunun avantajları nedir ?



    120 voltluk pil paketine alacağınız Battery Magnement System 500 usd bu 240 volt olduğunda 1000 usd ye, 320 volt olduğunda 1700 usd ye çıkar
    120 voltluk pil paketinde kullanacağınız ekipmanların sayısı azdır (ara bağlantı, sönt vb) maliyet düşürür

    5500 devir çünkü orjinal şanzumanı kullanacaksınız düşük devirli motor kullanırsanız yüksek viteslerde araç ilerlemekte zorlanır.

    Aracınız Anadol ise çekişine göre ekipmanları değişir. Önden ise başka arakadan ise başka ekipmanlar kullanmalısınız.

    Ben arkadan çekişli diye biliyorum, motorunuzu da AC kabul ediyorum. Aşağıda yazacaklarım ona göre olacak, çok teknik yazmamaya çalışıyorum.

    Öncelikle 360 volt 12 KW 4000dd motor 900 kg lık aracı taşımaz 30-45km hız yapar fazlada dayanamaz muhtemelen yanar.

    Bir aracı elektrikliye dönüştürmek istiyorsanız ve araca binmek istiyorsanız sizin aracınızda olması gerekenler aşağı yukarı;

    AC su soğutmalı 25-40KW motor. Min. 120 volt (voltajın yüksekliği sorun değil ama maliyet artar)

    tek şarj ile 50 km menzil için 8-10 KW lık pil paketi 100 km için15-18kw pil paketi

    50 km yeter derseniz jel akü tavsiye ederim.

    Motoru direk şafta bağlayabilirsiniz, bunun için seçeceğiniz motor düşük devirli (max 2500) yüksek torklu olmalı

    Orjinal şanzumana bağlarsanız orta yüksek devirli (min 4500-max 8500) olmalı

    Elektrikli araçlar için üretilen şanzuman kullanırsanız yüksek devirli (min 7500- max12.500) olmalı.

    Sizin araçta orjinal şanzumanı kullanmanız halinde,
    şanzuman masrafı çok az olur,montaj çok daha kolay yapılır
    arac orta devirli bir motorla rahatlıkla 80-120km/h ye çıkar
    enerji tüketimi ideal seviyede olur
    gayette sağlam ve uzun ömürlü olur.

    Yakında bir araç çevireceğim en baştan tüm detayları ile parça tedariğinden başlayarak kademe kademe açıklayarak burada yayınlayacağım.
    Amacım bu işin ne kadar basit ve kolay olduğunu göstererek buradaki arkadaşlara bir nebze olsun katkı sunmak.

    umarım herkese faydalı olur.


    360 volt 12 KW 4000dd motor 900 kg lık aracı taşımaz

    5 kw motor o aracı 50 km hıza çıkarır ...




  • Adamlar yapmış.. Motoru aküyü, şanzımanı.. kasa kalmış yakında onu da yaparlar inşallah..

    Toyota kasa kullanıyorlar.. ama çok pahalı satın alan olur mu bilemem valla...

    http://www.ototicari.com/haberler/yerli-elektrikli-arac-piyasaya-cikti.html
  • slm arkadaşalar bende yaptıgım bir projeyi paylaşmak istedim burda konuşulanlar kadar canlı olmasada benim için farklı bir öneme sahip 14.4 şarjlı matkap motor ve şanzımanın dan akülü araba yaptım araç 70 kilo'yu rahat götürüyo 15 kilo ağırlıgın daki sürücüyle %10 egim çıkıyo kısmetse gücü arttırıcam 18V yapıcam ve bir şanzuman lazım sıkıntı olan şanzıman kısmı

    bu deneme yazılarnı okuduktan sonra aklıma bir kurt düştü açaba 220v 400w lık bir çamasır makinesi motoruyla bir şeyler yapılabilirmi
    aküleri koyduk invertörde bulduk ama şanzuman nasıl motorsiklet şanzımanı olurmu sizce bu düşündügüm olayın bir tutar yanı varmı
  • sayın 20 playback,
    5 kw motorun 900 kg lık aracı 50 km hıza çıkartacağını iddia ediyorsunuz.
    Hangi bilimsel veriye ve/veya tecrübeye dayandığınızı açıklayın da engin bilgi ve tecrübenizden bizde faydalanalım.
  • fiyat biss olabilirmi bende bununla ilgileniyorum
  • Arkadaşlar ben elektrikli bisikletimi hibrit motorsiklete çevirmeyi düşünüyorum. Ama çekincelerim var. Konu açtım ama kimse iplemedi. Elektrik motorlarından anlayan arkadaşlar yardımcı olurmusunuz?

    http://forum.donanimhaber.com/m_76381726/f_//tm.htm#76381726
  • selam arkadaşlar
    oncelikle herkezin bilgi katkısından dolayı teşekkür ederım. iş değişikliği yapacağım bu sektöre girmeyi düşünüyorum. az biraz bilgim var. lakın soru işaretlerimde var. yabancı birkaç firma ile iletişim kuruyorum onlar zaten birkaç senedir yasal olarak elektrikli otomobil donuşumu yapıyorlar. benim derdim kendiliğinden cıktı araçlarımın devamlı arızalanması bende bu sektöre bır yesıl ışık yaktı. oncalısmalarımda ele aldığım konular sadece donuşum degıl. donusen araçta serbest tekere bağlayacağım bır jeneratör ve regülatör ıle uzun yollarda devirdaym düşünüyorum. lakın kafamı kucalayan araclardakı hıdrolık dıreksyon vb benzeri ozellıklerın klıma vs araçta korunması gereklı anlayan arkadaşların donuslerı ve fikirlerini bekliyorum haricen bir birikimi ve calısması olan arkadaşlarla bırlesebilirim yatımımı bu konu uzerınde sarfedecegım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zekikonya

    selam arkadaşlar
    oncelikle herkezin bilgi katkısından dolayı teşekkür ederım. iş değişikliği yapacağım bu sektöre girmeyi düşünüyorum. az biraz bilgim var. lakın soru işaretlerimde var. yabancı birkaç firma ile iletişim kuruyorum onlar zaten birkaç senedir yasal olarak elektrikli otomobil donuşumu yapıyorlar. benim derdim kendiliğinden cıktı araçlarımın devamlı arızalanması bende bu sektöre bır yesıl ışık yaktı. oncalısmalarımda ele aldığım konular sadece donuşum degıl. donusen araçta serbest tekere bağlayacağım bır jeneratör ve regülatör ıle uzun yollarda devirdaym düşünüyorum. lakın kafamı kucalayan araclardakı hıdrolık dıreksyon vb benzeri ozellıklerın klıma vs araçta korunması gereklı anlayan arkadaşların donuslerı ve fikirlerini bekliyorum haricen bir birikimi ve calısması olan arkadaşlarla bırlesebilirim yatımımı bu konu uzerınde sarfedecegım


    ek bir elektrikli motorla o sistemleri çalıştırabilirsin diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zekikonya

    selam arkadaşlar
    oncelikle herkezin bilgi katkısından dolayı teşekkür ederım. iş değişikliği yapacağım bu sektöre girmeyi düşünüyorum. az biraz bilgim var. lakın soru işaretlerimde var. yabancı birkaç firma ile iletişim kuruyorum onlar zaten birkaç senedir yasal olarak elektrikli otomobil donuşumu yapıyorlar. benim derdim kendiliğinden cıktı araçlarımın devamlı arızalanması bende bu sektöre bır yesıl ışık yaktı. oncalısmalarımda ele aldığım konular sadece donuşum degıl. donusen araçta serbest tekere bağlayacağım bır jeneratör ve regülatör ıle uzun yollarda devirdaym düşünüyorum. lakın kafamı kucalayan araclardakı hıdrolık dıreksyon vb benzeri ozellıklerın klıma vs araçta korunması gereklı anlayan arkadaşların donuslerı ve fikirlerini bekliyorum haricen bir birikimi ve calısması olan arkadaşlarla bırlesebilirim yatımımı bu konu uzerınde sarfedecegım


    Merhaba Zeki Bey;

    Kullanacağınız elektrik motorunu double shaft türünden tercih ederseniz. İhtiyacınız olan herhangibir ekipmanı elektrik motorunun önüne bağlayacağınız kayış, kasnak sistemi sayesinde çalıştırabilirsiniz.

    Hidrolik direksiyon ve klima sisteminin dışında, fren sistemi için vakum pompasına, kalorifer sistemi için ise ısıtıcıya ihtiyacınız var.

    Vakum pompası: Vacuum pump - Firma: mes-dea
    Hidrolik direksiyon pompası: Motorun önüne bağlayacağınız kasnağa, herhangibir aracın pompasını takabilirsiniz.
    Isıtıcı: Heater - Firma: eberspaecher
    Klima: Ac compressor - Firma: masterflux


    Çalışmalarınızda başarılar dilerim.




  • Konuyu Hortlatalım :) güzel konu takipçisiyim...
  • yaw konuya yazacak birileri yokmu bizde ilgileniyoruz...
  • Nekadar kolay bu işlem?
  • SELAMUN ALEYKUM
    oh oh millet uyumuyo en azından hayellerimiz var ben bir sakarya mekatronik müh öğr olarak kendi düşüncelerimi aktarayım öncelikle bazi araştırmalarım birbirlerini tutmuyor 750 watt ~ 1 beygir güce tekabul ediyor diye geçiyo kitapalrda ama her motor aynı değil 300 watt ~ 1 beygir güç üreten motorlar duydum bu çok işimize yarardı ama kendim bunu tam olarak hesaplıyamadığım için bişey diyemiyorumhttp://robotus.net/robot-malzemeleri/johnson-matkap-motoru-775-seri/ elimde bu motor var gerçekten çok güçlü ama 12 volt 20 amperden fazla çekmiyor yada benim gördüğüm oydu her neyse bence en ideal yapılması gerekene gelelim
    BURAYI DİKKATLİ OKUYUN LÜTFEN
    dc invertere gerek yok öncelikle bu yapacağımız iş karada olduğu için yüksek voltaj çok büyük risk ve sıkıntı olmayacak ( tuzlu suda olsa halay çekme ihtimalimiz yada hamsi tava olmamız yüksek olduğunda 48 volt üstüne çıkarmadım ) 12voltluk aküleri seri bağlayıp 240 volt üretebilirsiniz bunu yapmak çok kolay dır 1. akünün + sı 2. akünün - si ile birleşir ve 1. akünin - si ile 2. akünün + sı arasında 24 volt olur böyle yaparak + - + - 20 adet 60 amperlik aküyü ayarladığınıda kullandığımız motor 1 beygiri 480 watt olsun diyelim 30 beygir güç üretebilirsiniz 1 saat boyunca hiç aralık vermeden sürekli oalrak 30 bg kullanırsınız ve akım olayıda gayet rahat olur yani şöyle 60 amperlik bir kablo kullanırsınız ve çok çok uçuk bir kabalıktan kurtulursunuz ayrıca inverter derdinizde kalmaz ama tabi benim gibi bir öğrenci için bunlar bile çok yüksek maliyet demektir ALLAH c.c yar ve yardımcımız olsun ALLAH c.c bu devleti korusun hayellerimiz var ve bunları gerçekleştirmek için onun yardımına çokça ihtiyacımız var

    BUDA BAŞKA VE ALTERNATİF BİR FİKİR FREN İLE ELEKTİRİK ÜRETİMİ
    Bu benim için çok önemli bu konu hakkında araştırmalar yapmak istiyorum malesef bütçe yetersiz geliyor :D ama yapacak bişey yok diyip oturamam ciban var küçükken hep öyle derlerdi
    Fikrim şu : diyelimki düz yolda duruyorsunuz ve öndeki hafiften yavaşladı ee sizde hafiften gaz kestiniz ve bu yeterli olmadı hafiften frene bastınız işte burda frene basıp hızı sürtünmeye çevirmek yerine tekerle yada araba parçalarını tam olarak bilmediğimden bişey diyemiyorum bir sistem kursak diyelimki şarjlı matkap ucunu tekete bi şekilde monte ettik ve frene %10 eğim ile basıldığında ilk devre matkabın ucu giriyo böylece elektirik üretimi başılıyo şimdi diceksinizki bu çok küçük ee tabi ben size hiltii koyalım demedim ama buna benzer şeyler yapılabilir aslında yani direk durmak istiyorsanız tabiiki diskler sıkışsın ama yavaşlamak için bu şekilde güzel birsistem kurulması enerji tasarrufu sağlıyacaktır ve bence işe yarar diye düşünüyorum mesela arabanaın üstüne sağına soluna güneş panelleri bunu gibi fren sistemleri koysalar arabanın o motorundaki elektirik üretecine hiç gerek kalmaz herkeze sayggılar koaly gelsin




  • yalnız şarj'ı çep telefonları gibi bir hafta gitsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trnkttc

    SELAMUN ALEYKUM
    oh oh millet uyumuyo en azından hayellerimiz var ben bir sakarya mekatronik müh öğr olarak kendi düşüncelerimi aktarayım öncelikle bazi araştırmalarım birbirlerini tutmuyor 750 watt ~ 1 beygir güce tekabul ediyor diye geçiyo kitapalrda ama her motor aynı değil 300 watt ~ 1 beygir güç üreten motorlar duydum bu çok işimize yarardı ama kendim bunu tam olarak hesaplıyamadığım için bişey diyemiyorumhttp://robotus.net/robot-malzemeleri/johnson-matkap-motoru-775-seri/ elimde bu motor var gerçekten çok güçlü ama 12 volt 20 amperden fazla çekmiyor yada benim gördüğüm oydu her neyse bence en ideal yapılması gerekene gelelim
    BURAYI DİKKATLİ OKUYUN LÜTFEN
    dc invertere gerek yok öncelikle bu yapacağımız iş karada olduğu için yüksek voltaj çok büyük risk ve sıkıntı olmayacak ( tuzlu suda olsa halay çekme ihtimalimiz yada hamsi tava olmamız yüksek olduğunda 48 volt üstüne çıkarmadım ) 12voltluk aküleri seri bağlayıp 240 volt üretebilirsiniz bunu yapmak çok kolay dır 1. akünün + sı 2. akünün - si ile birleşir ve 1. akünin - si ile 2. akünün + sı arasında 24 volt olur böyle yaparak + - + - 20 adet 60 amperlik aküyü ayarladığınıda kullandığımız motor 1 beygiri 480 watt olsun diyelim 30 beygir güç üretebilirsiniz 1 saat boyunca hiç aralık vermeden sürekli oalrak 30 bg kullanırsınız ve akım olayıda gayet rahat olur yani şöyle 60 amperlik bir kablo kullanırsınız ve çok çok uçuk bir kabalıktan kurtulursunuz ayrıca inverter derdinizde kalmaz ama tabi benim gibi bir öğrenci için bunlar bile çok yüksek maliyet demektir ALLAH c.c yar ve yardımcımız olsun ALLAH c.c bu devleti korusun hayellerimiz var ve bunları gerçekleştirmek için onun yardımına çokça ihtiyacımız var

    BUDA BAŞKA VE ALTERNATİF BİR FİKİR FREN İLE ELEKTİRİK ÜRETİMİ
    Bu benim için çok önemli bu konu hakkında araştırmalar yapmak istiyorum malesef bütçe yetersiz geliyor :D ama yapacak bişey yok diyip oturamam ciban var küçükken hep öyle derlerdi
    Fikrim şu : diyelimki düz yolda duruyorsunuz ve öndeki hafiften yavaşladı ee sizde hafiften gaz kestiniz ve bu yeterli olmadı hafiften frene bastınız işte burda frene basıp hızı sürtünmeye çevirmek yerine tekerle yada araba parçalarını tam olarak bilmediğimden bişey diyemiyorum bir sistem kursak diyelimki şarjlı matkap ucunu tekete bi şekilde monte ettik ve frene %10 eğim ile basıldığında ilk devre matkabın ucu giriyo böylece elektirik üretimi başılıyo şimdi diceksinizki bu çok küçük ee tabi ben size hiltii koyalım demedim ama buna benzer şeyler yapılabilir aslında yani direk durmak istiyorsanız tabiiki diskler sıkışsın ama yavaşlamak için bu şekilde güzel birsistem kurulması enerji tasarrufu sağlıyacaktır ve bence işe yarar diye düşünüyorum mesela arabanaın üstüne sağına soluna güneş panelleri bunu gibi fren sistemleri koysalar arabanın o motorundaki elektirik üretecine hiç gerek kalmaz herkeze sayggılar koaly gelsin

    Dediğin sistem var zaten ayrıca ayrıyeten bir motor bağlamana gerek yok aracı yürüten motor çevrildiğinde dinamo görevi görüyor zaten :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dediğimle aynı değil ben fren yaparkende elektirik üretsin istiyorum araba boşta giderken değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trnkttc

    dediğimle aynı değil ben fren yaparkende elektirik üretsin istiyorum araba boşta giderken değil

    gazdan ayağını çektiğinde üretir ama aşırı ani frende bütün yükü elektrik motoruna bindiremessin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bakın yanlış biyer anlıyorsunuz yada ben anlatamıyorum frene bastığınızda dsik veya motor bunlarla ilgilenmiyorum ben tekeri yavaşlatmak için bi elektro mekanik sistem düşünüyorum anlatamadıysam özür anlatabildiysem ne mutlu bana
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trnkttc

    bakın yanlış biyer anlıyorsunuz yada ben anlatamıyorum frene bastığınızda dsik veya motor bunlarla ilgilenmiyorum ben tekeri yavaşlatmak için bi elektro mekanik sistem düşünüyorum anlatamadıysam özür anlatabildiysem ne mutlu bana

    dostum bende sana diyorum ki elektrikli araçlarda öyle bir sistem var zaten o sistemde ana motora bağlı araştırırsan görürsün ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HMM ONU BİLEMİCEM Bİ BAKMAK LAZIM BEN ANA MOTORA DEĞİLDE DİSK GİBİ DİREK TEKERE BAĞLI Bİ SİSTEM DÜŞÜNDÜM
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.