Şimdi Ara

mtipo hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
24.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar bu tipodan neden millet uzak dur diyor anlamıs değilim



  • 97 Model 1,6 ie Slx Tipom vardı , Motor kesinlikle sorunsuz ama günümüzde Eski teknoloji kaldı. ön takım elektronik üniteler falan çok fazla masraf çıkartıyor Parçası pahalı Kabin içinde her yerden ses geliyor vidaları sıkmaktan bi hal oldum daha ne diyyiimki
  • bende de 97 1.6 slx var mpi motor çok memnunum. Çok az yakıyor ve tüpsüz.... spor bir otomobil çok seviyorum full JL Audio set bağlı mükemmel ses dağılımı var. İlk sahibiyim ve halen kullanıyorum değiştirmeye de niyetim yok. Bana sorulursa uzak durulmasının nedeni parça pahalılığı.

    Ayrıca en büyük sorun gidip sanayide 14-15 yaşındaki çocuklara ve kendini usta zanneden tanıdıklarına araçları yaptırmaları. Eğer sürekli servise götürürseniz hiçbir problemi yok. Ben 97'den beri sürekli serviste yağını, filtresini, bujilerini vs. tüm bakımlarını yaptırdım hiçbir problem yaşamadım şimdiye dek. Bir opel, vw olsa servise götürür bizim millet fiat diyince götür sanayiye vur çekici. Ondan sonra FIAT kötüdür, Tipo kötüdür. Kötü olan bizim millet bir şeyin içine etmekte üsütümüze yok...
  • Sanırım tam anlatamadım, Aracın motorundan hiç şikayetim yok Yani buji falan zaten kilometresi belli olan sarf malzeme ama Gösterge paneli arızalandı yenisi yok tamir için dünyanın parası, Ayrıca araç yetkili servis haricinde hiç bir servise gitmedi normal bakımlarında kapı ayarlarını yapamadılar yada yapıyorlar 20 gün sonra yine ses var.
  • kardeş şikayetin bu mu? 2002 hatta 2004 model focus vs. arabalarda bile ses var hemde nasıl... HB araçlarda belirli bir süre sonra ses normaldir zaten. Bunun için tipo kötü veya focus kötü diyemezsin.
  • bana sorarsanız tempra ve tipo serisi fiatın son kaliteli üretimleri idi. yani bence fiat tempra-tipo serisi ile otomobil üretimini bitirdi. fiat bu arabalardan sonra bi daha otomobil üretimini beceremedi. sonrasında gelen modellerden ne marea ne brava-bravo, ne panda-punto-doblo vs. hiçbiri tempra-tipo serisinin başarısının yakınından bile geçemedi. tempra-tipo serilerinin üretildiği yıllardan sonra otomotiv teknolojisinin gelişme hızı süper bi hıza ulaşırken fiat bu hıza ayak uyduramadı. onun için de tempra-tipo bence hala orta gelir düzeyindeki insanlar için çok başarılı ve kullanışlı otomobiller. bazı parçalarda problem yaşanabiliyor evet ama bunlar hiç de hayati parçalar diil. örneğin bizde 95 model tempra sx-a var. aldığımızda 7-8 bin km'de vfilandı şu an 140 binde. hala da canavar gibi. bulamadığım tek parçası da arka güneş perdeleri. onun dışında hangi parçasını ararsan var. fiyatların da yüksek olduğunu düşünmüyorum. elbette bi tofaşın kuş serisi kadar ucuz olmayabilir ama kuş serisindeki kadar sık aralıklarla da parça değiştirmiyorsunuz. yani fiyatı yüksek olabilir ama parça ömrü de o oranda uzun. sonuçta uzun vade de parçası ucuz arabalarla aynı masrafı yapıyorsunuz.

    dijital gösterge sıkıntısından bahsedildi. hemen ona da kısa bi değineyim: biz tempra almaya niyetlendiğimiz zaman bu arabalarla ilgili o kadar bilen bilmeyen konuşuyordu ki anlatamam. o dönemleri bilenler bilir. yok efendim yakıt deposu bakalitmiş de kaza anında kırılırmış da yok efendim dijital göstergeler arızalanınca bi daha yapılamazmış da vs.vs. biz de gösterge arızası yaşadık ama 10 yıl içinde 1 defa. onu da kendimiz söküp tamir ettik. yani biraz elektronik bilgisi olan herkesin halledebileceği ufak problemler çıkarıabiliyor o kadar. e tabi millet dijital göstergeleri tutup sanayideki motor ustasına götürünce bi şey anlamıyorlar bu da arızaların giderilemediği yönünde yansıyor piyasaya. aslı yok. sonra sanki analog göstergelerde problem çıkmıyormuş gibi...

    özetle; samimiyetle söyleyeyim kullandığımız 10 yıl içerisinde o kadar memnun kaldık ki sıfırı üretiliyor olsa gider sıfırını alırdım. tipo ise kasa hafifliğinden dolayı tempraya göre daha seri ve spor bi araba. yani sonuç itibarı ile almak gibi bi niyet varsa kesinlikle tavsiye debileceğim fiatın bence en başarılı üretimlerinden birisi. bi de böyle bu seriyi kötüleyenleri bi görseniz tempra-tipoyu beğenmezler, teknolojisini kötülerler ama gidip doğan-şahine binerler. dineme söven müslüman olsa hesabı. kuş serisi ile bu seri arasında dağlar kadar teknoloji ve üretim kalitesi farkı var.

    sonsöz : biz de temprayı alırken çok vazgeçirmeye çalıştılar. eğer o gün kulaktan dolma bilgilerle milletin ağzına bakıp iş yapsaydık o kadar zaman doğan'a filan biniyor olurduk. alacaksanız milletin dediğine baakmayın. bi tane bulun, bi test sürüşü yapın ondan sonra karar verin. ama rahatlıkla söyleyeyim fiyatına göre tatminkar özellikler sunuyor. korkmayın. gözünüz arkada kalmaz...




  • Bir kere Tipo nun parçası baya bir ucuz , hiç Opel ,Honda servisi görmedizin galiba, ayrıca yakıtı da AŞIRI DERECE fazla, yakıtı az diyene şaşarım TEMPRA MOTORUN.

    Uzak durulası bir araç. Bence Fiatın ürettiği en dandik araçlar. Her tarafından ses geliyor ayrı, ya bir sürü sorun çıkartıyor oda ayrı ne sürüş konforu va rne bişe
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • +10000 kere haklı arkadaş ,her tarafı salata gibi,ve berbat ses geliyor bu arabalara iyi diyenler avrupa araba kullanmamış olanlardır!!
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Bir kere Tipo nun parçası baya bir ucuz , hiç Opel ,Honda servisi görmedizin galiba, ayrıca yakıtı da AŞIRI DERECE fazla, yakıtı az diyene şaşarım TEMPRA MOTORUN.

    Uzak durulası bir araç. Bence Fiatın ürettiği en dandik araçlar. Her tarafından ses geliyor ayrı, ya bir sürü sorun çıkartıyor oda ayrı ne sürüş konforu va rne bişe
  • Avrupa arabada kullandık kardeş. Abimde 2003 focus ghia, babamda Audi A6 var. Zamanına göre çok iyi otomobillerdi tipolar ben bunu diyorum. Halen de benim gibi bir gencin alabileceği en iyi ve en spor otomobildir. Yol tutuşu, motoru olsun herşeyiyle bence en iyi seçim bizim gibi gençler için Golf, 206, focus vs. alamayanlar için ideal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JLAudio® -- 2 Temmuz 2005, 15:09:44 >
  • kısacası 2.Elde olsa Tipo alınmaz neden ?

    Çok yakıt
    Pahalı parça ve servis (Yetkili servisler.)
    Sorunlu ön takım ve Elektronik (Sadece gösterge paneli diil)
    Ayrıca Kötü bir yalıtım ses alan kabin

    Alet zamanında c sınıfı bir araçtı ama şuanki b sınıfı araçların gerisinde kalan konfora sahip
  • Sen alma o zaman kardeş Bize konfor lazım değil biz alalım
  • Çok duygusalız galiba

    Tipo alacak arkadaşa tavsiyem

    Elindeki parayı peşine say Tipo alınca ödeyeceğin servis paralarınıda Taksit olarak öde ve kendine yeni bir 0 km araç al
  • çalması kolay arabalar arasında- tipo-uno başta gidiyor-
  • yahu millet neler neler türetiyor ya... yani bizim milletimiz mükemmel

    bişi demiyorum artık yazmıycam herkes ne yapıyosa yapsın...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JLAudio®

    yahu millet neler neler türetiyor ya... yani bizim milletimiz mükemmel

    bişi demiyorum artık yazmıycam herkes ne yapıyosa yapsın...





    boşver arkadaşım cahil cühela ile uğraşma sen. aldırma.

    birisi fiatın en dandik arabası demiş mesela. yani ona sorarsan kuş serisi bile tipodan daha iyi diyecek. arkadan itişli olması, yol tutuşunun tempra-tipolara göre daha zayıf olması, içinin dar olması filan bile bu kanısını değiştirmez. hayatında ne kadar süre ile bu arabaları kullanıp test ettiyse.

    birisi kötü elektronik kötü elektronik diyip duruyor mesela. oysa o arabalarda dijital gösterge dışında elektronik başka bi aksam yok bile. kötü elektronikten kastı ne ise artık. enjeksiyondan mı bahsediyor acaba yoksa elektronik ateşleme mi bilemiyorum? acaba ne kadar süre ile kullanıp nasıl bi sorun yaşamış çok merak ediyorum.

    ben 10 yıl kullandım hala da kullanıyorum diyorum sorun yaşamadım diyorum, memnunum diyorum ama arkadaşlar daha iyi biliyorlar herhalde. ne diyeyim. tecrübeye saygım sonsuz. var heralde bi bildikleri. ya da herkesin yaptığını yapıyorlar. bildiğine de bilmediğine de ahkam kesiyor. nasrettin hoca misali. ya tutarsa...

    fikir belirtenlere de sorarsan sanırsın hepsi birer mercedes, bmw filan sahibi! fazla yakıyor diyorlar ama neyle karşılaştırdıklarını söylemiyorlar. yani neye göre hangi emsaline göre çok yakıyor sorusunun cevabını veremiyorlar. günümüz otomobilleri ile karşılaştırıyorlarsa elbetteki teknoloji farkı var o kadar olacak. aynı dönemin teknolojisine sahip arabaları ile karşılaştırıyorlarsa eğer acaba ağırlık farklarını göz önünde bulunduruyorlar mı? ya konforu? konforundan hiç bahsetmiyorlar mesela! o sınıfta o kadar iç hacme ve bagaj hacmine sahip bir başka araba söylesinler mesela onunla konuşalım! yok...

    bendaki tempra enjeksiyonlu değil karbüratörlü ve ankara şehir içinde ortalama 200-220 ykr filan civarında yakıyor. 1.6 lt motorla. arkadaşımın birisinde ise 1.5 lt motorlu 93 model honda civic var ve kilometrede 300 ykr civarı yakıyor. hem bende hem de onda otomatik jikle var üstelik. hani çok yakıyordu? hani japonlar az italyanlar çok yakardı?

    son bi şey söyleyip bitireyim: tempra ve tipolar 90-91 yıllarından 98-99 yıllarına kadar belli ufak makyaj ve iyileştirmelerle üretildi ve üretildiği dönemde de fiyat/performans ve donanım olarak türkiyenin en ucuz ve en lüks yerli otomobillerinden biriydi. parça pahalılığı diyenleri aynı dönemlerde üretilen ve ucuz ve dayanıklı olduğu söylenen renault 21 serisinin parçalarına bakmalarını tavsiye derim mesela ondan sonra konuşsunlar da bakalım. aynı kategorilerde ve birbirine çok yakın araçlar. eğer karşılaştıracaksanız birbirine denk bu arabaları karşılaştırın mesela. 90'lı yılların teknolojisi ile üretilmiş bi arabayı tutup da 2000'li yılların teknolojisine sahip focus mocusla karşılaştırıp ezbere konuşmayın. o dönemde üretilen kaç yerli arabada güvenlik için kapı içi yan barlar var mesela?

    ha bi şey daha? 90'lı yılların eski teknolojisi diyoruz ya! o eski teknoloji tempranın hava sürtünme katsayısı 0.28 cw. günümüzün yeni tasarımlarının bi çoğu hala bu kadar düşük hava direnci değerini yakalayamamış. bi de şu yeni teknoloji otomobillerin hava dirençlerini bulup yazın da bi de onlara bakalım bari...

    varsa böyle benim verdiğim bilgiler gibi elinizde somut ve bilimsel veriler konuşun yoksa susun da milleti yanlış yönlendirmeyin bari. biliyorsanız konuşun alim desinler bilmiyorsanız susun adam sansınlar.

    öyle bi sözdü işte...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: excalibur



    kısacası 2.Elde olsa Tipo alınmaz neden ?

    Çok yakıt
    Pahalı parça ve servis (Yetkili servisler.)
    Sorunlu ön takım ve Elektronik (Sadece gösterge paneli diil)
    Ayrıca Kötü bir yalıtım ses alan kabin

    Alet zamanında c sınıfı bir araçtı ama şuanki b sınıfı araçların gerisinde kalan konfora sahip






    wallahi çok hakli +1
  • quote:

    Orjinalden alıntı: spotcu

    çalması kolay arabalar arasında- tipo-uno başta gidiyor-


    bak bi cahil daha. o arabaların 95 ve üstü modellerinde motor kilitlemeli ve immobilizerli uzaktan kumandalı alarm var. yani günümüz alarmlı ve güvenlikli otomobiller ne kadar güvenli ise onlar da o kadar güvenli. ha hırsızlara dayanır mı? hayır. çalmayı beceren alarm malarm motor kilidi filan dinlemiyor. götürüyor. ama bi tempra ya da tipoyu ne kadar rahat götürüyorlarsa emin olabilirsin ki 100 milyarlık mercedesi de aynı rahatlıkta alıp gidiyorlar. üstelik usta olanlar o kadar hızlı ki, sen bile kendi arabana onlar kadar kısa sürede girip arabayı alıp gidemiyorsun. bir kaç yıl önce bi dergide gördüğüm bi araştırmadan bahsedeyim mesela : dünyanın en güvenli otomobilleri denen saab, mazda, volvo gibi araçların bile bir hırsız tarafından götürülebilme süresi ne biliyor musun? 20-30 saniye içinde girip çalıştırıp alıp gidiyorlar.

    yani neymiş? bu dediğin şey tempra ya da tipoya özgü bi olay diil. yanlış lanse etmeyeceğiz demek ki. ha yok bu arabalar hırsızlar tarafından daha çok rağbet görüyor diyorsan o başka. adamlar o zaman zevklerine düşkün derim şaka bi yana bu konuda elinde bi araştırma ya da istatistik varsa yaz değerlendirelim yoksa ne dedik? ezbere konuşmak yok. insanları yanlış yönlendirmeyin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: madmax

    +10000 kere haklı arkadaş ,her tarafı salata gibi,ve berbat ses geliyor bu arabalara iyi diyenler avrupa araba kullanmamış olanlardır!!
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Bir kere Tipo nun parçası baya bir ucuz , hiç Opel ,Honda servisi görmedizin galiba, ayrıca yakıtı da AŞIRI DERECE fazla, yakıtı az diyene şaşarım TEMPRA MOTORUN.

    Uzak durulası bir araç. Bence Fiatın ürettiği en dandik araçlar. Her tarafından ses geliyor ayrı, ya bir sürü sorun çıkartıyor oda ayrı ne sürüş konforu va rne bişe





    hah al bakalım. bi de böyle yok avrupa yok amerikan yok japon ayrımı yapanlar var mesela. arkadaşım şu forumu bi gez. çoğu honda civici öve öve bitiremiyor. honda civic nerde üretiliyor? avrupada mı? ya ford, hyundai, toyota bunlar nerde üretiliyor. bunu da geç avrupada üretilip türkiye'ye getirilen aynı marka aynı model bi araçla türkiye'de monte edilen aynı marka model arasında nası bi fark kaldı günümüzde Allah aşkına. kalıp aynı, üretim teknolojisi aynı, kullanılan teknoloji aynı, kalite kontrol aynı, üretim testleri aynı. bi firmanın avrupanın x kentindeki bi üretim tesisi ile kocaeli, istanbul ya da karstaki bi üretim tesisinin bahçe peyzajına kadar herşeyi standart artık. tek elden çıkıyor. mercedesin aksaraydaki fabrikasında üretilen otobüs ve kamyonları ile almanyada ürettikleri arasında ne fark var mesela? sizin ayrım yaptığınız bu farklar bi 10 yıl öncesinde kaldı arkadaşlar. dünyanın en basitinden elinizin altındaki klavyeden her noktasına erişebilmenizi sağlayan teknoloji sayesinde nerdeyse sınırlar kalkmak üzereyken, dünya global bi köy haline gelmek üzereyken, en baba milliyetçiler bile bu gerçekleri kabul etmek üzerelerken sizin bu ayrımları yapıyor olmanız biraz komik kalmaya başladı. haberiniz olsun.

    şimdi öküz altında buzağı arayıp sözlerimizin içindeki kelimeler arasından acaba neler çıkarıp nerden bu tezleri çürütürüz uğraşı içinde olacak arkadaşlar için yazdıklarım arasındaki bi açığı daha kapatayım da bari boş yere yorulmasınlar. son söylediklerim tabiki son 5-10 yıl için geçerli. yani topic konumuz olan tempra ve tipo için söylemiyorum bunu. zaten dikkat ederseniz yukarıdaki cevaplar içinde tempra-tipo serisinin zamanının en iyi "yerli" üretimi olduğunu ben bizzat vurguladım. hoş aynı dönemlerde türkiyede üretilen tempraların avrupaya da satıldığını da es geçiyorum. ama günümüzde şahsen ben yerli ya da ithal araba ayrımını pek yapamıyorum. yeterki tasarım tek bir elden olsun. ondan sonra nerede üretildiği önemli diil. sonuçta tek merkezden yönlendirilip kontrol ediliyor olduktan sonra fabrikanın adresinin kars ya da las vegas olması çok önemli diil. biliyorsunuz artık son kontroller milimetreler ile değil mikrometreler aşamasındaki hassaslıkta ölçülüyor ve ona göre onay veriliyor. aramızdaki mühendis arkadaşlar bunu daha iyi bileceklerdir.

    neyse konu dışına taştık yine...




  • Vallahi bilmeyenlerin atıp tutmasına gıcık oluyorum. Adam demişki arkadan çekişli olması,arkadan çekişli araç daha iyidir daha güvenldir, firmaların önden çekiş kullanmaları maliyeti aazaltmaktır tamamen, BMW ler arkadan itişlidir, ama 1 serisi önden çekişlidir neden? Mercedesler a serisi hariç arkadan itişlidir.
    Sallamayınız lütfen .Honda Civic Türkiyede montaj , yukarıda söylenenler tamamen afaki. Ne olacak getir japon mühendisleri parçayı koy fabrikayı papua yeni gineye, aya her yerde hpnda civic çıkar. Koptum vallahi

    Ayrıca Kuş serisinin içi Tipo dan dar olduğunu hiç düşünmüyorum.
    Tempra motor kuş serisinde ve Tipo dan var 220-230 yakması külliyen YALAN!!!!!!
    CIVIC ten az yakması ise zaten komedi.

    Tempra motor 300 binden fazla yakıyor bunu iddia ediyorum.
    220 bin lira bugün en ileri teknoloji araçlar zor yakıyor, 220-280 arası yakıyor enson teknoloji enjeksiyonlu araçlar.

    Ben bu konu başlığı altında bir kelime daha etmeyeceğim, yıllarca kullandığımız Tofaş serisini bize anlatacaklar. Kaldı ki, bırak Tipo yu 1.6 temprayı 1.4 UNO bile Civicten fazla yakıyor.
    10 senedir Tipo kullanıp başka araca binmediği için arkadaş, ve hesap kitap yapamadığı için , artı otomobiller ile ilgili teknik bilgisi olmadığı için biraz saçmalamış.

    Yani bilmesek , gözlerimi kapatıp acayip bir Tipo hayal ettim resmen




  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Vallahi bilmeyenlerin atıp tutmasına gıcık oluyorum. Adam demişki arkadan çekişli olması,arkadan çekişli araç daha iyidir daha güvenldir, firmaların önden çekiş kullanmaları maliyeti aazaltmaktır tamamen, BMW ler arkadan itişlidir, ama 1 serisi önden çekişlidir neden? Mercedesler a serisi hariç arkadan itişlidir.
    Sallamayınız lütfen .Honda Civic Türkiyede montaj , yukarıda söylenenler tamamen afaki. Ne olacak getir japon mühendisleri parçayı koy fabrikayı papua yeni gineye, aya her yerde hpnda civic çıkar. Koptum vallahi

    Ayrıca Kuş serisinin içi Tipo dan dar olduğunu hiç düşünmüyorum.
    Tempra motor kuş serisinde ve Tipo dan var 220-230 yakması külliyen YALAN!!!!!!
    CIVIC ten az yakması ise zaten komedi.

    Tempra motor 300 binden fazla yakıyor bunu iddia ediyorum.
    220 bin lira bugün en ileri teknoloji araçlar zor yakıyor, 220-280 arası yakıyor enson teknoloji enjeksiyonlu araçlar.

    Ben bu konu başlığı altında bir kelime daha etmeyeceğim, yıllarca kullandığımız Tofaş serisini bize anlatacaklar. Kaldı ki, bırak Tipo yu 1.6 temprayı 1.4 UNO bile Civicten fazla yakıyor.
    10 senedir Tipo kullanıp başka araca binmediği için arkadaş, ve hesap kitap yapamadığı için , artı otomobiller ile ilgili teknik bilgisi olmadığı için biraz saçmalamış.

    Yani bilmesek , gözlerimi kapatıp acayip bir Tipo hayal ettim resmen


    ++++++++ 111111111

    çok özür dilerim. ben tüm cahiiliğimle sizler gibi ustaların kompetanların alanına girmişim affedin üstadım. bi eşeklik ettik işte. sonra zaten ben ilkokul bile bitirmemiş, 2 ile 2yi çarpmasını bilmeyen cahil kulunuz burda kalkmış hesap kitap işine girmişim. olacak şey diil.

    bu arada sayın hocam siz geçen ay aldığınız ferrariyi satıp porsche alacaktınız. ne oldu o iş? zaten ondan önceki ay aldığınız lamborghini de çok güzel bi arabaydı.



    (yine de kendimi tutamıyorum işte. arkadan itiş (çekiş diil bu arada itiş) daha güvenliymiş!. arkadaşım önden çekiş otomobiller özellikle viraj içinde daha iyi yol tutarlar. tüm dünya bunun için önden çekişe geçti. sebebi maliyet diildir. çok özel bazı otomobiller hariç halk otomobillerinin tamamına yakını önden çekişlidir bugün dünyada. ayrıca önden çekiş sistemlerde motorun ürettiği güç tekerleklere aktarılırken daha az mesafa katettiği için aradaki aktarma kayıpları daha düşüktür. + hareketli parça sayısı daha az olduğu için aşınma da daha azdır ve dolayısıyla daha uzun ömürlüdür. bugün dünyada arkadan itiş üretim (özeller hariç) mercedes ve BMW dışında kalmadı. kaldı ki onlar bile yeni serilerinde önden çekişe geçmeye başladılar. dikkatinizi çekerim).




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.