Şimdi Ara

dsg şanzıman hakkında bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
17.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar

    aklıma takılan bir diğer konuyu da sizlerden bilgi edinme amaçlı açıyorum

    burda dsg şanzımanın başarısını tartışmak dah istemiyorum diğer türlere göre

    ancak dsg şanzımanların 2 çeşidi bulunuyor bildiğimiz gibi

    bir tanesi 6 ileri dsg

    diğeri 7 ileri dsg

    yanılmıyorsam 7 ileri olanlar "kuru tip" olarak geçiyor,6 ileri olanlar ise yağ içinde çalışan bir şanzımanmış

    ben 2 tipide farklı model a3 lerde kullandım fakat kendi adıma perfomansta fark görmediğimi belirteyim

    çok çok küçük farklar varsa ben hissetmemiş olabilir tabiki sonuçta kullandığığm araçların motorları da farklıydı

    tam olarak kuru tip nedir yağlı çalışan tip nedir

    temel fark neye dayanır,hangisi daha üstündür

    birde kuru denilen şanzımanın aşınması fazla olmaz mı

    şu son soruyu bilmediğim için soruyorum

    yanıtlarınız için teşekkür ederim







  • Değerli Arkadaşım,

    Her değişiklik ve her gelişme bir öncekisinin kötü, bozuk, zayıf veya sorunlu olmasından dolayı değil, mühendislerin durmadan hep daha performanslı, daha verimli ve daha işlevsel ürünler elde etmesine yönelik çalışmalarının bir sonucundan ileri gelmektedir.

    6-DSG = 6 ileri çift kavramalı robotlaştırılmış debriyaj balatalı (tork konvertörsüz) ve her iki kavrama da 6,5 litre yağda çalışan vites kutusu
    7-DSG = 7 ileri çift kavramalı robotlaştırılmış debriyaj balatalı (tork konvertörsüz) ve her iki kavrama da kuru ortamda: çalışan vites kutusu

    Kuru kavramalı olanlar biraz daha düşük tork değerlerine göre ayarlanmış, daha kompakt ve üretimi de ona göre hazırlanmış hafif bir vites kutusudur. İçinde 1,5 litre hidrolik bulunmaktadır ve yağ soğutucusuna ihtiyaç duymamaktadır. ilk versiyona göre bir vites fazlası ile tork ve güç yayımı daha geniştir ve yakıt tüketimini minimum seviyeye çıkarabilmektedir.

    Islak kavramalı olanlar ise dahili yağ soğutucusu olan ve daha yüksek tork değerlerini işleyebilen daha ağır bir vites kutusudur. Yüksek tork ve güç değerlerini 6 vitese yayabilen tiptronic bir mekanik mucizesidir ancak yine de kullanımına alışmek gerekir. Bir sonraki versiyonunda 7 ileri vites uygulanmış ve çok başarılı bir şekilde de üretime alınıp piyasaya sunulmuş olup şu anda da 8 ileri vitesli versiyonları son deneme aşamasındadır.

    Not: 6 ileri DSG'lerde 6,5 litrelik yağı değiştirme masrafının 1000 TL'ye yaklaştığı bildirilmektedir.

    Taner Göde


    edit: düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 26 Nisan 2009; 13:33:18 >




  • Tekrar teşekkürlerimi sunuyorum

    ancak bir cümleniz dikkatimi çekti

    sanırım yanlışlık var
    quote:

    ilk versiyona göre bir vites fazlası ile tork ve güç yayımı daha geniştir ve yakıt tüketimini maksimum seviyeye çıkarabilmektedir.
  • Evet, minimum olacak ama değiştiremedim mesajı. Sayfa açılmadı bir türlü...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Not: 6 ileri DSG'lerde 6,5 litrelik yağı değiştirme masrafının 1000 TL'ye yaklaştığı bildirilmektedir.


    abov, böyle olduktan sonra 5 ileri manuel olsun daha iyi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Bir sonraki versiyonunda 7 ileri vites uygulanmış ve çok başarılı bir şekilde de üretime alınıp piyasaya sunulmuş olup şu anda da 8 ileri vitesli versiyonları son deneme aşamasındadır.



    tır vitesi gibi olacak
  • peki yağ değişim ücreti bu kadar pahalı olan dsg; olası bir arıza durumunda kullanıcısına çok masraf açmıyor mudur?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratt45

    peki yağ değişim ücreti bu kadar pahalı olan dsg; olası bir arıza durumunda kullanıcısına çok masraf açmıyor mudur?


    Eh işte. 2001-2002 model bir golf parası aşağı yukarı.
  • Arızalı 6 ileri DSG Almanya'da AUSTAUSCH (fabrika tarafından tamir edilip yenilenen model, karşılığında senin arızalı şanzımanını veriyorsun) olarak alındığında 4.000 Euro, sandıkta sıfır alındıpında 8.000 Euro (eski şanzımanın hurdacıya demir fiyatına gidiyor).

    Türkiye'de AUSTAUSCH yok, herhalde gümrük ile ilgilidir. Yenisi 20.000 TL ne yazık ki ama çok dayanıklı ve sağlam bir ürün, kolay kolay bozulmuyor.

    Bu arada en saçma ve katı gümrük de bizdeymiş...
  • A6 7 ileri; kendi aracımı sürekli manuel modda kulanırken bu aracı manuel modda kullanmaya üşeniyorum

    Ama şanzıman gerçekten çok başarılı..
    Takdir etmek lazım VW grubunu..
  • a6 larda dsg kullanılmıyor diye biliyorum, multitronic adı altında cvt şanzıman ve tiptronic şanzıman var.
    k

    onuya dönersek

    bir şanzımanın nasıl yağsız çalışıp da dağılmadığını anlamadım, acaba bahsi geçen 1000 ytl 'lik yağ, dişli yağının haricinde, sadece dsg'nin çalışması için gerekli bir yağ olabilir mi?
  • Ben aynı sistemdeki şanzıman olarak biliyorum Multitronic i..
    Bilmiyorum yanılıyor muyum?
    Sadece isimleri farklı benim bildiğim kadarı ile..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: levent--

    Ben aynı sistemdeki şanzıman olarak biliyorum Multitronic i..
    Bilmiyorum yanılıyor muyum?
    Sadece isimleri farklı benim bildiğim kadarı ile..


    Yok Levent multitronic farklıymış bildiğim kadarıyla.

    VW'deki DSG Audi'de S-tronic diye geçiyo.

    Ben 2.7tdi A4 test sürüşüne katılmıştım. O 8 ileriydi. Manuel modda kullanmak ölüm :)
  • bu yağın özelliği nedir?
    normal bir ATF den farkımı varki aşırı derece pahalı?
  • 1000 TL serviste o değişimin normalde fiyatı çok çok daha ucuz bilginize.

    Otomatik ve Tiptronic BÜTÜN şanzımanların yağı herzaman bütün düz şanzımanlara göre pahalıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: levent--

    Ben aynı sistemdeki şanzıman olarak biliyorum Multitronic i..
    Bilmiyorum yanılıyor muyum?
    Sadece isimleri farklı benim bildiğim kadarı ile..


    yok hocam multitronic cvt sisteminin audide ki adı.

    genelde ford 1.6 dizellerde sorun çıkardı diye, fazla tork kaldırmaz, sorunludur vs diye genellenir ama 2.0 tdi ve 350 hp civarı lexus ve ınfıtılerde bile sorunsuz olarak kullanılmasından anlaşılacağı üzere esasında o da mükemmel bir şanzıman tipidir.

    hatta dsg den bile üstün olduğu yanları var bana göre, vites geçişi diye bir şey olmaması, motorun sürekli olarak maksimum güç ürettiği devirde sabit kalarak kullanılabilmesi gibi.









    motor sürekli maksimum devirde sabit kalıyor ama otomobil hızlanıyor, başka hiçbir şanzımanın yapamayacağı bir şey :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Arızalı 6 ileri DSG Almanya'da AUSTAUSCH (fabrika tarafından tamir edilip yenilenen model, karşılığında senin arızalı şanzımanını veriyorsun) olarak alındığında 4.000 Euro, sandıkta sıfır alındıpında 8.000 Euro (eski şanzımanın hurdacıya demir fiyatına gidiyor).

    Türkiye'de AUSTAUSCH yok, herhalde gümrük ile ilgilidir. Yenisi 20.000 TL ne yazık ki ama çok dayanıklı ve sağlam bir ürün, kolay kolay bozulmuyor.

    Bu arada en saçma ve katı gümrük de bizdeymiş...

    arıza çıksa arabayı duvara vurur,sigortadan paramı alırım vallahi.. araba 45k,şanzıman 20k:) al, parçala ,sat kardasın:)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Arızalı 6 ileri DSG Almanya'da AUSTAUSCH (fabrika tarafından tamir edilip yenilenen model, karşılığında senin arızalı şanzımanını veriyorsun) olarak alındığında 4.000 Euro, sandıkta sıfır alındıpında 8.000 Euro (eski şanzımanın hurdacıya demir fiyatına gidiyor).

    Türkiye'de AUSTAUSCH yok, herhalde gümrük ile ilgilidir. Yenisi 20.000 TL ne yazık ki ama çok dayanıklı ve sağlam bir ürün, kolay kolay bozulmuyor.

    Bu arada en saçma ve katı gümrük de bizdeymiş...



    20.000 tl mi?




  • Yalnız multitronic sapıttı mı adamı çok kötü öpüyorlar serviste..

    Bende bir şey soracağım şimdi çift kavramanın esprisi bir alt ve bir üst vitesi sürekli hazırda tutmak mı? Eğer doğruysa başka bir şey daha soracağım..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Yalnız multitronic sapıttı mı adamı çok kötü öpüyorlar serviste..

    Bende bir şey soracağım şimdi çift kavramanın esprisi bir alt ve bir üst vitesi sürekli hazırda tutmak mı? Eğer doğruysa başka bir şey daha soracağım..


    bir alt VE bir üst değil (öyle olsa dsg değil tsg olur :=) ),

    bildiğim kadarıyla sadece 1 üstü hazır tutuyor, belki kullanıma göre kimi zaman bir üst vites yerine bir alt vitesi de tutmayı tercih ediyor olabilir, ondan emin değilim.

    "ya 2 vites birden küçülmek istersek" diye soracaksın diye bir tahminde bulunayım, belki tutar.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.