Şimdi Ara

dsg şanzıman hakkında bir soru (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
17.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cncplasma

    Taner bey bi soru da ben sorabilir miyim?
    Şuan piyasadaki 1.4 tsi 122 lik otomatik vitesli Passat'ların tamamı 7 ileri dsg' mi acaba?


    Evet.

    3C kasa 1.4 TSI Passat'ların HEPSİ 6 ileri manüel veya 7 ileri DSG ile üretilmektedir. Başka seçenekleri yok.
  • robotlaştırılmış dediğiniz otomatik eletronik bir debriyaj var sistemde.Sorunsuz şu anda dsg ile ilgili ciddi bir sıkıntı duymadım kimseden ki çıkalı bir kaç yılda oldu.Şu anda en popüler çift kavramalı şanzuman ve çoğu üreticide sırada üretime geçirmek için.Ford bile focuslarda sorun yaşadığı için bir dönem otomatik vites getirmemişti.Onun için gönül rahatlığıyla binin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftk44 -- 15 Mayıs 2009; 14:57:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    6-DSG = 6 ileri çift kavramalı robotlaştırılmış debriyaj balatalı (tork konvertörsüz) ve her iki kavrama da 6,5 litre yağda çalışan vites kutusu
    7-DSG = 7 ileri çift kavramalı robotlaştırılmış debriyaj balatalı (tork konvertörsüz) ve her iki kavrama da kuru ortamda: çalışan vites kutusu



    Merhaba
    Kuru tip 7-DSG şanzımanlarda bazı sorunlardan bahsediliyor bu doğru mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde


    Bu düşünme saniyesi 7 ileri DSG'de aşağı yukarı hiç yoktur, ama 7-DSG'li TDI motor da bulunmamaktadır. Passat'ta 6-DSG'li benzinli motor sadece 3.6 V6 300 HP 4 MOTION seçeneğinde bulunurken şu anda 7-DSG'li benzinli motorlar 1.4 TSI ve 1.8 TSI (yeni).

    Sizin de mi kafanız karıştı...? Normaldir.

    Taner Göde


    Uzun zaman oldu fakat hala yenilkler,sorular,sorunlar mevcut...

    Taner Abi artık 7 ileri DSG TDI mevcut (1.6tdi) ,bu konuda ne düşünüyorsunuz,düşünme süresi şikayeti duydunuz mu hiç?

    Ayrıca sofokles2000 in bahsettiği gibi 7 ileri dsg şanzımanlarla ilgili sorunlar duydum bende,bu konuda Audi veya vw bir çözüme ulaştı mı yoksa bu duymazdan mı geliniyor...




  • Bu arada kuru tip 7-DSG hakkında forumlarda rastladığım sorunlar şunlar:
    Sarsıntılı vites geçişi, bozuk yollarda gelen sesler, kendi kendine boşa atması gibi..

    Gerçekten bu kadar sorunlu bir şanzıman mı sizce?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sofokles2000 -- 20 Aralık 2009; 3:50:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sofokles2000

    Bu arada kuru tip 7-DSG hakkında forumlarda rastladığım sorunlar şunlar:
    Sarsıntılı vites geçişi, bozuk yollarda gelen sesler, kendi kendine boşa atması gibi..

    Gerçekten bu kadar sorunlu bir şanzıman mı sizce?


    ben sadece bozuk yollarda ses geldiğin biliyorum,diğer sorunları duymadım ya da rastlamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.K. -- 20 Aralık 2009; 4:01:10 >
  • dsg mükemmel bir şanzıman manuelden hızlı, vites geçişleri sarsıntısız, yakıt tasarrufu sağlıyor,şimdiye kadar hiç boşa düşmedi ,açıkcası tsi ve dsg kombinasyonu rakiplerinden bir adım önde 1.4 tsi ve dsg passat rakibi olan 2.0 benzinli klasik otomatiklerden performanslı ve daha düşük tüketime sahip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kyokushin

    1.4 tsi ve dsg passat rakibi olan 2.0 benzinli klasik otomatiklerden performanslı


    tüketimi düşük hızlarda seyrederken 7. vitesden dolayı daha az olabilir ancak daha performanslı demeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.K. -- 20 Aralık 2009; 11:53:03 >
  • Merhaba sevgili arkadaşlarım,

    7-DSG'de 1,5 litre özel DSG yağı kullanılıyor, o da sadece dişlilerin arasında dolaşıyor. VOLKSWAGEN PASSAT ürün grubunda aradan geçen zamanda tüm tork konvertörlü 6-ileri Tiptronic vites kutuları kaldırıldı ve yerine 7-DSG Tiptronic veya 6-DSG Tiptronic vites kutuları getirildi. Yani artık hangi VOLKSWAGEN PASSAT'ı alırsanız şayet manüel değilse kesinlikle DSG'dir.

    Sahibinden.com sitesinde tork konvertörlü 6-ileri Tiptronic vites kutuları "DSG" vites kutusuymuş gibi tanıtanlar var, bunun sebebini de Tiptronic=DSG olarak düşünmesi (şayet Tiptronic ise o zaman DSG'dir, ama bu öyle değil), ama tam tersi ise doğrudur, DSG=Tiptronic denklemi doğrudur.

    1.6 TDI CR motorlu PASSAT 5-ileri manüel ve 7-ileri DSG ile sipariş edilebilirken Almanya'da henüz satın alıp kullananlar bildiğim kadarı ilewww.Motor-Talk.de sitesinde konu açıp izlenimlerini belirtmediler ancak bu yeni motorun düşük yakıt tüketimi ve yüksek tork sağlaması daha önceden çok fazla tercih edilen 1.9 TDI 105 HP 8V SOHC PD motorun yerini başarı ile alacağına kesin gözü ile bakılıyor. VW bu 1.6 TDI CR motorda hata yaparsa vatanındaki piyasasını çok büyük tehlikeye atar demektir ve bunu göze alamaz.

    7-DSG vites kutusunda arızalar ve sorunlar satılan ürün adedi ile gelen şikayet, yapılan düzeltmeler ve mekatronik veya komple vites kutusu değişimi sayısı endüstriyel çevrelerdeki beklentiler doğrultusunda, yani VWnin standart cevabı olan "Stand der Technik" (teknolojinin son durumu) ile uyumlu. DSG'den memnun olanların sayısı olmayanların sayısından çok daha fazla ve otomotiv üreticisi bir firma için esas önemli olan da bu. Burada belirli oranlar var. Örnek 10 milyon DSG şanzıman satar ve 2 milyon şikayet, onarım, arıza vb. alırsanız yaş tahtaya basmış, hapı yutmuşsunuz demektir, ama 10 milyon DSG şanzıman satar ve sadece 20.000 tehdit mektubu alırsanız bu endüstri standardına (beklentisine) uygun.

    Taner Göde




  • opel ford citroen gibi rakiplerinin 2.0 oto yok 3.20 bmw yi o segmentte kabul etmiyorum en azından fiyatıyla diğerleri ise
    passat 1.4 tsi dsg 0-100 10.5 sn
    mazda 6 2.0 at 0-100 10.8
    honda accord 2.0 0-100 11 sn
    subaru legacy 0-100 11.1
    hyundai sonata 0-100 11.4
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Merhaba sevgili arkadaşlarım,

    7-DSG'de 1,5 litre özel DSG yağı kullanılıyor, o da sadece dişlilerin arasında dolaşıyor. VOLKSWAGEN PASSAT ürün grubunda aradan geçen zamanda tüm tork konvertörlü 6-ileri Tiptronic vites kutuları kaldırıldı ve yerine 7-DSG Tiptronic veya 6-DSG Tiptronic vites kutuları getirildi. Yani artık hangi VOLKSWAGEN PASSAT'ı alırsanız şayet manüel değilse kesinlikle DSG'dir.

    Sahibinden.com sitesinde tork konvertörlü 6-ileri Tiptronic vites kutuları "DSG" vites kutusuymuş gibi tanıtanlar var, bunun sebebini de Tiptronic=DSG olarak düşünmesi (şayet Tiptronic ise o zaman DSG'dir, ama bu öyle değil), ama tam tersi ise doğrudur, DSG=Tiptronic denklemi doğrudur.

    1.6 TDI CR motorlu PASSAT 5-ileri manüel ve 7-ileri DSG ile sipariş edilebilirken Almanya'da henüz satın alıp kullananlar bildiğim kadarı ilewww.Motor-Talk.de sitesinde konu açıp izlenimlerini belirtmediler ancak bu yeni motorun düşük yakıt tüketimi ve yüksek tork sağlaması daha önceden çok fazla tercih edilen 1.9 TDI 105 HP 8V SOHC PD motorun yerini başarı ile alacağına kesin gözü ile bakılıyor. VW bu 1.6 TDI CR motorda hata yaparsa vatanındaki piyasasını çok büyük tehlikeye atar demektir ve bunu göze alamaz.

    7-DSG vites kutusunda arızalar ve sorunlar satılan ürün adedi ile gelen şikayet, yapılan düzeltmeler ve mekatronik veya komple vites kutusu değişimi sayısı endüstriyel çevrelerdeki beklentiler doğrultusunda, yani VWnin standart cevabı olan "Stand der Technik" (teknolojinin son durumu) ile uyumlu. DSG'den memnun olanların sayısı olmayanların sayısından çok daha fazla ve otomotiv üreticisi bir firma için esas önemli olan da bu. Burada belirli oranlar var. Örnek 10 milyon DSG şanzıman satar ve 2 milyon şikayet, onarım, arıza vb. alırsanız yaş tahtaya basmış, hapı yutmuşsunuz demektir, ama 10 milyon DSG şanzıman satar ve sadece 20.000 tehdit mektubu alırsanız bu endüstri standardına (beklentisine) uygun.

    Taner Göde


    Taner Bey, kuru tip 7-DSG'de sarsıntılı vites geçişi, bozuk yollarda gelen sesler, kendi kendine boşa atması gibi şikayetlere rastladınız mı acaba yabancı forumlarda? Yani bu şanzımandan uzak mı durulmalı? Gelecekte 6-DSG mi yoksa kuru 7-DSG'de mi karar kılınacak? Hangisine geçiş teknolojisi diyebiliriz?




  • Sayın sofokles2000,

    Elbette sadece 7-DSG ile değil, 6-DSG ile de ilgili, üretimden (bazı parçaların kalite şartını tam olarak yerine getirememesi), işçilikten (işçinin birisi şanzımanı motora bağlayan civataları sıkmamış), ve yazılımdan (vites geçiş parametreleri sürekli optimize ediliyor) kaynaklanan sorunlar olmuştur, bunlar forumlara yansımıştır, çözümü VW Yetkili Servis ve/veya forumdaki başka kullanıcılar vermiştir.

    6 ileri DSG birinci, 7 ileri DSG ikinci versiyon, sırada 8 ileri DSG de var, bunların hepsi motorun en az yakıt tükettiği ama en yüksek torku verdiği aralıkta en fazla verimi almak. DSG'lerin birbirleri arasında rekabet yok zaten, yani ıslak ve kuru birbirinden daha iyi veya kötü değil. 250 NM tork üreten motora 350 NM torka dayanıklı DSG monte etmeye gerek yok. 350 NM'ye dayanıklı bir DSG'nin motorunu chipletip 400-500 NM'ye getirirseniz, doğal olarak dayanmaz. Yeni bir DSG'nin 20.000 TL olduğunu düşünürseniz bir de... Şanzımanlar motorun güç ve tork eğrilerine göre seçiliyor, belirleniyor. İlerleyen zamanda da yapılan iyileştirmeler üretime yansıyor.

    Şu anda her ikisi de üretilecek. Yani 6-DSG veya 7-DSG'de karar kılınması gibi bir durum sözkonusu değil. 8-DSG de gelirse seçim sayısı daha da artacak. Gerçekten de bir defa DSG'li bir araca binen, şoför veya yolcu olarak, bu teknolojiye saygı duymaya başlıyor. Daha önce çok pahalı araçlarda kullanılan sistemler şimdi halkın ulaşabileceği seviyelere inmiş durumda.

    Ben manüelciyim. Aracı aldığımda DSG opsiyonu olsaydı (o zaman 1.4 TSI motorda DSG yoktu) ciddi olarak düşünürdüm, şimdi olsaydı da kesinlikle alırdım. Kararlarım kendime ve ihtiyaçlarıma göre. İşe gitme ve eve gelmede taşındığımdan bu yana otomatik vites kutusunun eksikliğini hissediyorum. Debriyaj-gaz-vites iyi güzel ama sabrın ve sinirlerin da sınırı var(mış).

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde



    quote:

    Orijinalden alıntı: sofokles2000

    Taner Bey, kuru tip 7-DSG'de sarsıntılı vites geçişi, bozuk yollarda gelen sesler, kendi kendine boşa atması gibi şikayetlere rastladınız mı acaba yabancı forumlarda? Yani bu şanzımandan uzak mı durulmalı? Gelecekte 6-DSG mi yoksa kuru 7-DSG'de mi karar kılınacak? Hangisine geçiş teknolojisi diyebiliriz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kyokushin

    opel ford citroen gibi rakiplerinin 2.0 oto yok 3.20 bmw yi o segmentte kabul etmiyorum en azından fiyatıyla diğerleri ise
    passat 1.4 tsi dsg 0-100 10.5 sn
    mazda 6 2.0 at 0-100 10.8
    honda accord 2.0 0-100 11 sn
    subaru legacy 0-100 11.1
    hyundai sonata 0-100 11.4


    0-200 ler nasıl ? yada son hızlar?
  • istendiginde full otomatik istendiginde full manuel olan bir sanziman yapsalar keske otomatik iyi hosta 4 teyken once yukari sonra sola sonra tekrar asagi cekip ikiye atamazsam olmaz o is yada 2 de kaldirip 3 ustenden direk 4 e atamayacaksam olmaz o is bizim orada otobus soforlerinin lafi vardi oyle falanca isiklarda 2-4-6 cekmis falan diye hic 6 vitesli araba bulamadim ki bende deniyeyim
  • Bu DSG şanzımanların ömürleri ile ilgili herhangi bir bilgi varmı?
  • 0-200 leride sen bulda yaz bi zahmet son hız hiçbir zaman performans belirteci değildir bu arada 3(00 bg lik wrc araçları 200+20 hızlara ancak ulaşırlar mesela şanzıman ayarları nedeniyle)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sayın sofokles2000,

    Elbette sadece 7-DSG ile değil, 6-DSG ile de ilgili, üretimden (bazı parçaların kalite şartını tam olarak yerine getirememesi), işçilikten (işçinin birisi şanzımanı motora bağlayan civataları sıkmamış), ve yazılımdan (vites geçiş parametreleri sürekli optimize ediliyor) kaynaklanan sorunlar olmuştur, bunlar forumlara yansımıştır, çözümü VW Yetkili Servis ve/veya forumdaki başka kullanıcılar vermiştir.

    6 ileri DSG birinci, 7 ileri DSG ikinci versiyon, sırada 8 ileri DSG de var, bunların hepsi motorun en az yakıt tükettiği ama en yüksek torku verdiği aralıkta en fazla verimi almak. DSG'lerin birbirleri arasında rekabet yok zaten, yani ıslak ve kuru birbirinden daha iyi veya kötü değil. 250 NM tork üreten motora 350 NM torka dayanıklı DSG monte etmeye gerek yok. 350 NM'ye dayanıklı bir DSG'nin motorunu chipletip 400-500 NM'ye getirirseniz, doğal olarak dayanmaz. Yeni bir DSG'nin 20.000 TL olduğunu düşünürseniz bir de... Şanzımanlar motorun güç ve tork eğrilerine göre seçiliyor, belirleniyor. İlerleyen zamanda da yapılan iyileştirmeler üretime yansıyor.

    Şu anda her ikisi de üretilecek. Yani 6-DSG veya 7-DSG'de karar kılınması gibi bir durum sözkonusu değil. 8-DSG de gelirse seçim sayısı daha da artacak. Gerçekten de bir defa DSG'li bir araca binen, şoför veya yolcu olarak, bu teknolojiye saygı duymaya başlıyor. Daha önce çok pahalı araçlarda kullanılan sistemler şimdi halkın ulaşabileceği seviyelere inmiş durumda.

    Ben manüelciyim. Aracı aldığımda DSG opsiyonu olsaydı (o zaman 1.4 TSI motorda DSG yoktu) ciddi olarak düşünürdüm, şimdi olsaydı da kesinlikle alırdım. Kararlarım kendime ve ihtiyaçlarıma göre. İşe gitme ve eve gelmede taşındığımdan bu yana otomatik vites kutusunun eksikliğini hissediyorum. Debriyaj-gaz-vites iyi güzel ama sabrın ve sinirlerin da sınırı var(mış).

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde



    quote:

    Orijinalden alıntı: sofokles2000

    Taner Bey, kuru tip 7-DSG'de sarsıntılı vites geçişi, bozuk yollarda gelen sesler, kendi kendine boşa atması gibi şikayetlere rastladınız mı acaba yabancı forumlarda? Yani bu şanzımandan uzak mı durulmalı? Gelecekte 6-DSG mi yoksa kuru 7-DSG'de mi karar kılınacak? Hangisine geçiş teknolojisi diyebiliriz?




    Taner Bey genellikle şunu okuyorum: Sorunun 240 torkluk arabaya en fazla 250 torka dayanabilen DSG'lerin takılmasından kaynaklandığı söyleniyor. Yani yalnızca 10 torkluk toleransın yetmediği yönünde. Bilmem katılır mısınız.




  • 1.4 tsi ıda 6 ileri dsg yide 7ileri dsg yide gayet iyi tanıyorum ve beğenilerimi zaten birçok kez belirtmişimdir burda...

    Yazınızda sen şeklinde hitap edip,size değil genel cevap demişsiniz...

    Ben her 200 ün üstüne çıktığımda biyerlere çizik atmıyorum elbet,saymıyorum yani,gece yollar boşsa,istanbul-edirne arası gidiyorsam,yani yol müsaitse,araç müsaitse görüyorum bu hızları...

    Bilhassa 6 ileri DSGyi çok takdir ederim.TSI motorlarıda muadillerine göre daha başarılı bulmama rağmen,125hp lik için konuşayım,bence ömrü 160-170e kadar sonrasında çok yavaş hızlanıyor.büyük motor hacmindeki araçların yüksek hızlarda ki üstünlüğünü geçemiyor.

    neyse konu şanzıman hakkındaydı dağılmasın.Zaten şehir içinde hergün 160-170 yapan kaç kişi var orasıda ayrı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    1.4 tsi ıda 6 ileri dsg yide 7ileri dsg yide gayet iyi tanıyorum ve beğenilerimi zaten birçok kez belirtmişimdir burda...

    Yazınızda sen şeklinde hitap edip,size değil genel cevap demişsiniz...

    Ben her 200 ün üstüne çıktığımda biyerlere çizik atmıyorum elbet,saymıyorum yani,gece yollar boşsa,istanbul-edirne arası gidiyorsam,yani yol müsaitse,araç müsaitse görüyorum bu hızları...

    Bilhassa 6 ileri DSGyi çok takdir ederim.TSI motorlarıda muadillerine göre daha başarılı bulmama rağmen,125hp lik için konuşayım,bence ömrü 160-170e kadar sonrasında çok yavaş hızlanıyor.büyük motor hacmindeki araçların yüksek hızlarda ki üstünlüğünü geçemiyor.

    neyse konu şanzıman hakkındaydı dağılmasın.Zaten şehir içinde hergün 160-170 yapan kaç kişi var orasıda ayrı

    konunun özünü anladıysanız sorun yok benim için. iyi günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    1.4 tsi ıda 6 ileri dsg yide 7ileri dsg yide gayet iyi tanıyorum ve beğenilerimi zaten birçok kez belirtmişimdir burda...

    Yazınızda sen şeklinde hitap edip,size değil genel cevap demişsiniz...

    Ben her 200 ün üstüne çıktığımda biyerlere çizik atmıyorum elbet,saymıyorum yani,gece yollar boşsa,istanbul-edirne arası gidiyorsam,yani yol müsaitse,araç müsaitse görüyorum bu hızları...

    Bilhassa 6 ileri DSGyi çok takdir ederim.TSI motorlarıda muadillerine göre daha başarılı bulmama rağmen,125hp lik için konuşayım,bence ömrü 160-170e kadar sonrasında çok yavaş hızlanıyor.büyük motor hacmindeki araçların yüksek hızlarda ki üstünlüğünü geçemiyor.

    neyse konu şanzıman hakkındaydı dağılmasın.Zaten şehir içinde hergün 160-170 yapan kaç kişi var orasıda ayrı

    konunun özünü anladıysanız sorun yok benim için. iyi günler.


    Bilmiyorum dikkat ettiniz mi ama konuyu açan benim zaten!
    Önemli olan diğer üyelerin konunun özünü anlaması bence,

    İyi Günler




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.