Şimdi Ara

DOOM Fan Club

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
425
Cevap
7
Favori
21.397
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DOOM

     DOOM Fan Club


    John Carmack, Adrian Carmack ve John Romero tarafından 1991'de resmi olarak kurulan id Softaware'in 2. FPS oyunudur.

    İlk olarak PC'ye hazırlanan Doom, daha sonra diğer bir çok farklı platforma da uyarlandı. Resmi çıkış tarihi 10 Aralık 1993'tür.

    Oyunun başındaki isim John Carmack olduğu gibi, oyunun isim babası da Carmack'tır. Tom Cruise'un "Paranın Rengi" isimli filmindeki bir repliğinde yer alan "Doom" kelimesi, Carmack için yeni bir oyun ismi olarak uygun görüldü.

    Oyunun resmi duyuru metninde id Software, Doom'un kesinlikle Wolfenstein 3D ile karşılaştırılacak bir oyun olmadığını, Doom'un görülmüş en gelişmiş oyun olduğunu vurgulamıştır.

    Tema olarak Alien ve Evil Dead 2 isimli filmlerden esinlenilmiştir. Ayrıca Doom'da yer alan Chainsaw (testere) için de Army of Darkness filmindeki (Evil Dead'in 3. filmi) duruş esas alınmıştır.

    Kısaca konu: UAC şirketinin, Mars üssündeki Phobos ve Deimos bölgelerinde yürüttüğü çalışmalar ve boyut değiştirme deneyleri sırasında belirlenemeyen aksaklıklar görülür ve askeri yardım istenir. Açılan boyut kapısından gerçekleşen yaratık saldırısında araştırma bölgelerinden biri tamamen yok olur ve iletişim de kopmuştur zaten. Diğer bölgede de hayatta kalanlar olmuşsa da birer zombiye dönüşmüştür. Olayları kontrol altına alması için gönderilen askeri timden de geriye tek bir yaşayan canlı kalır "DoomGUY". Tüm insanlığın kaderi, onun elindedir.


    4 kişiye kadar Multiplayer (Deathmatch) sunan yapım, ayrıca ilk Multiplayer özellikli oyundur.

    Doom (Shareware) versiyonu, 10 milyondan fazla kez indirildi.


    1994 yılında, PCGamer dergisi tarafından "YILIN OYUNU" - Computer Gaming World tarafından "Tekniksel mükemmelik" ödüllerini aldı.

    10 Ekim 1994'te Doom 2 Hell on Heart çıktı ve 2 milyon adet satıldı. Ardından peşi sıra The Ultimate Doom (1995) ve Final Doom (1996) geldiyse de bunlar ana oyun değil, birer eklenti paketi görevi gördüler. Ayrıca Midway, 97 yılında Nintendo 64 için farklı bir Doom oyunu hazırladı ve bunu "görülmüş en gelişmiş Doom oyunu" olarak lanse etti...


    ********************

     DOOM Fan Club


    Uzun bir aradan sonra 1 Haziran 2000'de Doom 3'ün geliştirilmesine başlandı ve 2002 yılında resmi duyuru geldi. Bu yıldan sonraki 2 yıl boyunca başta E3 olmak üzere tüm oyun fuarlarında en ön sıradaydı. Genellikle "En iyi Grafikli oyun" ödülleri başta olmak üzere birçok ödüle layık görüldü. Doom 3, gelişimi süren en pahalı oyunlardan birisidir. ( 15 Milyon dolar )

    3 Ağustos 2004 yılında piyasaya sürüldü. Piyasaya çıkmadan kısa bir süre önce betası, internete sızdırıldı ve bu milyonlarca dolar zarar demekti.

    Doom 3, gelişim süreci boyunca, sürekli olarak Half Life 2 ile rekabet içersinde yer almıştı.


    Kısaca konu: çok uzun yıllar önce Mars'ta yaşayan bir uygarlık, yaratıklarla sürdürülen savaşta önemli bir silah olan ruh küpünü (Soul Cube) buldular. Bu silah sayesinde yaratıklar alt edilebilecek ve Cehennem'in kapıları kapatılabilecekti. Savaşın ardından, yıllar sonra Mars'a adım atabilecek diğer canlıları uyarmak amacıyla yazıtlar hazırlandı ve hem ruh küpünden hem de güçlerinden bahsediliyordu. Tabii ki, kullanılmaması gerektiği de belirtilmişti. UAC şirketi Mars üssünde, hem boyut kapıları, hem silah teknolojileri, hem de biyolojik araştırmalar üzerine çalışmalar yürütüyordu. Dr. Malcolm Betrugger önderliğindeki araştırma ekibi, bu eski uygarlığa ait yazıtlar buldu ve bunların tercüme çalışmaları sırasında Ruh küpünden haberdar olundu. Araştırmaların ilerleyen safhalarında işler tehlikeli bir hal alsa da, çalışmalar durdurulmadı. Bu sırada araştırmaların kontrol edilmesi için 3 kişilik bir ekip Mars'a gönderildi. Bu gelişmenin ardından saldırılar başladı ve ölümler de tabii ki...


    Doom 3, çıktığı yılın ardından Xbox konsolu için de hazırlandı. Toplamda 3.5 milyon kopya satarak, "çıktığı dönemde, Amerika'nın en hızlı satan oyunu olmuştur."

    Yine Doom 3'ten bir yıl sonra Nerve Software tarafından Resurrection of Evil isimli bir eklenti paketi hazırlandı. Bu paketle birlikte Doom 3'e efsane Çift başlıklı Shootgun ve Chainsaw geri döndü. Böylece Doom 3'ün sonu ile açık bırakılan kapı, bu eklentide kapatıldı.

    2005 yılında mobil telefonlar için 3D olarak hazırlanan DOOM RPG çıktı. Yüksek satış rakamları sağladı ve birçok ödüle layık görüldü. IGN ve diğer büyük otoritelerce "Yılın en iyi mobil oyunu" seçildi. Oyunun 2.sinin hazırlanması planlanıyor.

    *****************************


     DOOM Fan Club


    Doom: The Movie
    Yapım bütçesi: 70 milyon dolar
    Gişe hasılatı: 55 milyon dolar
    DVD hasılatı (ABD): 28 milyon dolar
    Yaş derecelendirmesi: R

    Doom, çok beğenilen bir film olmasa da, filmin sonlarına doğru izleyiciye sunduğu bir kaç dakika uzunluğundaki "FPS bakış açısında ilerleme sahneleri", bu filmin en önemli özelliği oldu ve sinema tarihinde bir ilk yaşandı. Zaten filmde en merak edilen anlar da, bu FPS sahneleriydi

    The Rock, muhtemel bir devam filmi için, anlaşma imzalamıştı. Bu konuya ekleme olarak id Ceo'su, yeni bir Doom filminin gelebileceğinden bahsetmiş ve daha tecrübeli isimlerle (senarist) çalışılması gerektiğini dile getirmişti.

    John Carmack, Oscar'lık bir film olmasa da, filmi beğendiğini açıklamıştı.



    ********************************


    2006 yılında ilk Doom, elden geçirilerek kalitesi artırılmış görseller ve Co-op desteğiyle Xbox Live üzerinden oyuncularla buluştu ve büyük ilgiyle karşılandı. Quake 3'ün de Live için hazırlanmasına karar verdi. Buna en büyük etken olarak, Doom'un gördüğü ilgi gösterildi.



    *****************************


     DOOM Fan Club


    QuakeCon 2007'de Carmack, "Artık yeni Doom'u bekleyebilirsiniz." dedi. Ardından bir yıl sonra 7 Mayıs 2008'de Doom 4 duyuruldu.

    Oyunda, RAGE'de kullanılan "Id Tech 5" grafik motorunun gelişmiş bir versiyonu kullanılacak. Doom 4'ün PC, PS3, X360 ve MAC platformları için çıkması bekleniyor. Oyunun çıkış tarihi hakkında henüz hiçbir bilgi yok.

    Muhtemelen Doom 3'ün devamı olmayacak yeni oyun, id software'in oluşturduğu ve başında Kevin Cloud'un yer aldığı geliştirme takımı tarafından hazırlanıyor. (Rage ve Doom için 2 ayrı takım hazırlandı.) Grafik motoru olarak, id Tech 5'i kullanacak Doom 4'ün grafiksel kalitesi, açıklandığı üzere Rage'in kalitesinden tam 3 kat daha iyi olacak. Öyle ki bu da, "yeni bir grafik motoru kullanılmış" hissini uyandırabilecek. Daha fazla aksiyona odaklı ve karanlık dar koridorlara dayalı bir oyun olmayacak Doom 4.



    John Carmack;

    * Doom 4, önemli derecede Doom 3'ten farklı olacak.
    * Doom 4'te korku temasından önce, Doom 2'ye odaklı olarak saf aksiyona önem verilecek
    * Doom 3'te yer alan aşırı karanlık ortam faktörü ve yaratıkların bazen görülen yapmacık doğası, özellikle Doom 4'te dikkat edilecek ve yer verilmeyecek en önemli iki unsuru oluşturuyor. (Muhtemelen Doom 2'de olduğu gibi dış mekanlarda daha fazla zaman geçireceğiz.)
    * Doom 4 piyasaya çıktığında tam teşekküllü bir PC'de inanılmaz görseller sunacak, ama güncel konsollardaki görsel kalitenin bu denli iyi olamayacağını söyleyebilirim. Doom 4 çıktığında PC, konsollardan ışık yılı ileride olacak.
    * Doom 4'ün M derecelendirilmesinde görülmüş en şiddetli oyun olacağını, üzerine basarak söylüyorum.



    Todd Hollenshead;

    * Klasik Doom elementleri; Kan, silahlar ve yaratıklar, Doom 4 ile geri dönüyor.
    * Doom 4’ün türünün en iyi oyunu olmasını istiyoruz.
    * Yeni bir Doom filmi gelebilir, ancak bu kez daha tecrübeli elemanlarla çalışmak gerektiğini düşünüyorum. ( İlk filmde özellikle tecrübesiz bir senaristin görev alması, eleştirmenler tarafından çok eleştirilmişti. )
    * Doom 3 hakkında yapılan bazı olumsuz açıklamalara karşın Hollenshead; Her iyi oyuncu, mutlaka Doom 3’ü beğenmiştir, ama sonuçta herkesin düşünceleri farklı olabilir.



    Tim Willits;

    * Doom 4, Doom 3'ün direkt bir devamı olmayacak.
    * Doom 3 hakkında yapılan bazı olumsuz açıklamalara karşın Willits; 3,5 milyondan fazla satmış bir oyunun kötü olabileceğini sanmıyorum.






    FPS oyunlarının en önemli temsilcilerinden olan Doom serisi için de bir Fan Club kursak mı acaba? Var mıdır katılmak isteyen



    ŞİMDİKİ ÜYELER:

    QbLaY!!!
    DevoN
    master of darkness
    AlacaKaranlıkT!M::
    Auto CAD
    tımestop
    _LoRDi_
    Sabri_16
    fatih86
    Jack Shephard
    NoNamedZanpakutou
    ertuq26
    icg
    (Turgay)
    aorhan20
    infazcı/tr
    PAXMAHNHOB
    BoBaFeTT
    infazcı/tr
    Meskalamdug
    SolidEye007
    CELTIC FROST
    KARTALLAR YANLIZ UCA
    _Ledriw_
    volcano1988
    AgLoTr_
    Kef14
    net_katil
    fatih86
    kertemeyenkele
    Nortrom
    vi®tue
    Frostmourne Hungers
    burak9393




    Bu da imza olsun



    [center][link=http://forum.donanimhaber.com/m_30697983/mpage_1/key_//tm.htm#30701429][image]https://store.donanimhaber.com/20/36/6c/20366c5752a09885787e125b7e766361.jpg[/image][b] 
    DOOM SEVERLER[/b][/link][/center]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Black_PS2 -- 3 Haziran 2010; 20:14:51 >







  • Filmini hiç güzl yapamamşladı ama oyun dehşetti doğrsuu.
    Yaz usta ilk kayıt benden olsun!
  • sadece doom1 i oynadım. 3. sü çıkınca 2004tü galiba dergilere sulana sulana bakardım. geforce 5 serisi istiyordu herhalde bende 4400 vardı açmaz diye alamamıştım. internet kafede oynayım demiştim çok kasmıştı

    doom 1 geçen seneye kadar bilgisayarımda kayıtlıydı. sonra denedim açılmayınca dosya zedelendi sanıp sildim. o adamın yüz ifadeleri hala aklımda
  • DOOM 3ü X5200 ile bitirmiştim.Filmdede bitek FPS sahnesi iyiydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Just GMGOW -- 28 Mart 2009; 23:08:49 >
  • Tüm oyunları oynadım ben, filminde de en iyi sahne, bence de FPS sahnesiydi.
  • Nintendo 64 hariç diğer tüm Doom oyunlarını oynadım.Çok sevdiğim oyunlardı
    Hala PC de oyunları oynarım.Ama Nightmare modunda hiç birini bitiremedim ne yazıkki,çok zor o seçenek
    Genelde 4.zorluk seçeneğinde oynarım Ultra Violence.
    Ekle benide
  • half lifen funclupıda kurulmuştu sonra konu dışına taşıdılar...muhtemelen buda öle olcak...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DevoN

    Nintendo 64 hariç diğer tüm Doom oyunlarını oynadım.Çok sevdiğim oyunlardı
    Hala PC de oyunları oynarım.Ama Nightmare modunda hiç birini bitiremedim ne yazıkki,çok zor o seçenek
    Genelde 4.zorluk seçeneğinde oynarım Ultra Violence.
    Ekle benide



    Ekledim. Bu arada Nintendo 64 için PC emulatorleri var. PC'de Doom 64 oynanabiliyor yani, ayrıca PC için de oyunun bir sürümünü yapmışlardı 2001 yılında falan




  • Çok korkardım bunu oynarken çocuktum ya
  • Beni de ekle..Hayatımın oyunudur..
  • Ekledim. Aynen öyle, benim de hayatımın oyunu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Black_PS2


    quote:

    Orjinalden alıntı: DevoN

    Nintendo 64 hariç diğer tüm Doom oyunlarını oynadım.Çok sevdiğim oyunlardı
    Hala PC de oyunları oynarım.Ama Nightmare modunda hiç birini bitiremedim ne yazıkki,çok zor o seçenek
    Genelde 4.zorluk seçeneğinde oynarım Ultra Violence.
    Ekle benide



    Ekledim. Bu arada Nintendo 64 için PC emulatorleri var. PC'de Doom 64 oynanabiliyor yani, ayrıca PC için de oyunun bir sürümünü yapmışlardı 2001 yılında falan

    Doom 64 çok merak ediyorum,oynamayı çok istiyorum ama pc işlerinden anlamıyorum yani doom 64 ü PC de oynamak için program nası yükleyecem nası etçem onları bilmiyorum.Keşke hiç bi program yüklemeye gerek kalmadan
    Doom 64 PC de çalışsa.Program işlerinden hiç anlamıyorum




  • Böyle bir konu açılmış ve ben yokum?

    DooM fanatiğiyim dostum.
  • Zamanında korkudan bi köşede aniden bişi çıkar die bekledimi hatırlarım aniden bişi çıkmasından başka bişi korkutmamıştı beni o zamanlar.
    Güzel oyun ama 1ini oynama şansını bulamadım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DevoN

    Doom 64 çok merak ediyorum,oynamayı çok istiyorum ama pc işlerinden anlamıyorum yani doom 64 ü PC de oynamak için program nası yükleyecem nası etçem onları bilmiyorum.Keşke hiç bi program yüklemeye gerek kalmadan
    Doom 64 PC de çalışsa.Program işlerinden hiç anlamıyorum


    Sanırım PC versiyonu var. burada


    quote:

    Orjinalden alıntı: ::AlacaKaranlıkT!M::

    Böyle bir konu açılmış ve ben yokum?

    DooM fanatiğiyim dostum.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Black_PS2 -- 2 Nisan 2009; 0:23:11 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Black_PS2

    quote:

    Orjinalden alıntı: DevoN

    Doom 64 çok merak ediyorum,oynamayı çok istiyorum ama pc işlerinden anlamıyorum yani doom 64 ü PC de oynamak için program nası yükleyecem nası etçem onları bilmiyorum.Keşke hiç bi program yüklemeye gerek kalmadan
    Doom 64 PC de çalışsa.Program işlerinden hiç anlamıyorum


    Sanırım PC versiyonu var. burada


    quote:

    Orjinalden alıntı: ::AlacaKaranlıkT!M::

    Böyle bir konu açılmış ve ben yokum?

    DooM fanatiğiyim dostum.





    Ücretli mi?




  • hayır değil. Shareware sanırsam..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Black_PS2 -- 5 Nisan 2009; 0:08:21 >
  • Doom değilde ID softvare hayranıyım sanırsam.
    dukenukem de oynadım doom unda serisini oynadım işlerinde en çok Quake sevdim.
    doom un filminden iğrendim çoğunuzun beğendiği FRp sahneleri bile berbattı bence akışında hiç birşey anlaşılmıyordu biraz işte yapalım denmiş ve yapılmıştı.
    Ama doom u severim
  • BeyLer az önce Doom 3 oynuyordum 2 defadır takıLıyor oyun. Ve bi süre sonra kendini resetLiyor neden sizce ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Black_PS2

    DOOM

     DOOM Fan Club


    John Carmack, Adrian Carmack ve John Romero tarafından 1991'de resmi olarak kurulan id Softaware'in 2. FPS oyunudur.

    İlk olarak PC'ye hazırlanan Doom, daha sonra diğer bir çok farklı platforma da uyarlandı. Resmi çıkış tarihi 10 Aralık 1993'tür.



    Doom aslında ID Software nin 3.Fps oyunu.
    2.Fps oyunu Spear of Destiny di.
    Tabi Wolfenstien 3D ile Spear of Destiny aynı tarihde çıkmadıysa
    Spear of Destiny Wolfenstien 3D den birazcık daha gelişmişti.
    Spear of Destiny nin çözünürlüğü daha yüksek.O açıdan biraz daha gelişmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DevoN -- 19 Nisan 2009; 16:28:39 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.