Şimdi Ara

KARDA BUZDA ESP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
99
Cevap
0
Favori
27.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Karda buzda ESP işe yarar mı? ESP nin kapatılması gereken yerler nerleridir?



  • sanırım zincir takıldığı zaman espyi kapatmak gerekiyordu.yani böyle biliyorum ben
  • @still'in dediği dogrudur.
    Buna ek olarak yogun karlı veya buzlu bir zeminde tek yol patinaj çeke çeke ilerlemek ise o zaman da ESP kapatılmalı çünkü araç patinaja düştüğünde ESP gaz kesiyo ve diyelim ki yokuş çıkıyosunuz ve ESP devrede kalma süresi arttıkça araba gaz kesmeye devam ediyo, istediginiz kadar gaza bazsanız bile araç gaz yemiyo. Bu sefer de araç güçten düşüyo ve oldugunuz yerde kalıyosunuz, yani ne patinaj çekiyo ne ilerliyo =)
    İşte bu durumda da ESP'yi kapamak lazım, hiç olmazsa patinaj çeke çeke çıkma ihtimali var eger lastikler kabak değilse.
    Bunu 2 kış boyunca karlı havalarda gerek kış lastiği gerek yaz lastiği ile ESP veya ASR'li araçları sürerken edindiğim tecrübelere dayanarak söylüyorum




  • 3 gün önce sabah işe giderken hafif virajlı ve buzlu yolda denedim.
    buz dediğim öyle aman aman buz değildi.
    hani su dökersiniz de su buza dönüşür.
    ince bir buz.zaten hava sıcaklığı da -2°C yi gösteriyordu.

    hızım 40-50 civarı.sabah saati olduğundan önüm arkam sağım solum boş.
    virajı dönerken sanki önüme ani engel çıkmış gibi direksiyonu sol-sağ yaptım.
    araç ilk saniye kontrolu kaybeder gibi oldu.sonra aracın yanına biri tokat atmış gibi yola dönüverdi.
    ayrıca panelde ESP nin devreye girdiğini gösteren ikazı aldım.
    bu olay esnasında ayağımı gazdan çektim.gaza basıp da olayı direttirmedim.
    lastiklerim yeni ve iyi marka.ama yaz lastiği.

    daha ciddi deneyen arkadaşların izlenimlerini almak isterim.

    birde kumda , çamurda ya da gevşek zeminde kapatılırsa iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 30 Aralık 2008; 21:43:52 >
  • ASR patinaja izin vermediği için buzlu dik yokuşlarda problem olabilir..O zaman kapatılabilir..Birde zincir takıldığında ESP yi kapatmak lazım..Zincir takma sınırı 50 km ve ESP nin otomatik devreye girmesi 50 km..

    Zaten ESP nin şehir içinde en çok işlev görme zamanı ıslak-karlı-buzlu zeminlerdir vede arabanın kaza riskini epeyce azaltır..Tabii kar lastiğide çok önemli.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    ASR patinaja izin vermediği için buzlu dik yokuşlarda problem olabilir..O zaman kapatılabilir..Birde zincir takıldığında ESP yi kapatmak lazım..Zincir takma sınırı 50 km ve ESP nin otomatik devreye girmesi 50 km..

    Zaten ESP nin şehir içinde en çok işlev görme zamanı ıslak-karlı-buzlu zeminlerdir vede arabanın kaza riskini epeyce azaltır..Tabii kar lastiğide çok önemli.


    Hocam Esp 50 km den düşük hızlarda devreye girmiyor mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: edebi


    Karda buzda ESP işe yarar mı? ESP nin kapatılması gereken yerler nerleridir?


    Bence esp karlı zeminde daha çok işe yarar tcs ile birlikte. Buzda viraj almaya çalışırsanız yolun dışına çıkarsınız Allah kourusn.

    Zincir işini hiç bilmiyorum. Zaten bu güvenlik ekipmanları zincirsiz olarak kullanıldığında işe yarıyor. Zincir bambaşka bi anlam katıyor işe.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Karda Buzda Geçen Film
    10 yıl önce açıldı
    Talinat ıslak zeminde kayma
    3 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • benim araçta esp+tcs (çekiş kontrol sistemi ) var . youtube de izlediğim bosh un esp ve tcs yi tanıtan filminde araç buzlu yolda rampada duruyor. ve kalkarken tcs nin yardımıyla kalkıyordu. benim ilk espli aracım olduğu için bende buzda rampada aracı kaldırayım dedim ama aracın arkası sağa doğru kaymaya ve araç patinaj çekmeye başladı ve kalkmadı . sonra espyi kapatıp aracı 2. vitese takıp yavaşca kalkmayı denedim . araç izinden sapmıyarak patinaj çeke çeke zorda olsa çıkmayı başardı. demek ki buzlu yolda rampada esp yi kapatmak gerekiyormuş ama o zaman tcs ne işe yarar anlamadım.
  • arkadaşlar esp kapatılmayan araçlar da var galiba
  • Benim bildiğim ESP kapalı da olsa tehlike anında kendiliğinden devreye giriyor..O yüzden benimki hep kapalı konumda...
  • Arkadaşlar bence ESP zaten karda buzda işe yarar, neden kapatılsın ki?

    Bazı arkadaşların rampada yaşadığı problemler gibi problemler yaşarsanız o ayrı tabi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: edebi


    quote:

    Orjinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    ASR patinaja izin vermediği için buzlu dik yokuşlarda problem olabilir..O zaman kapatılabilir..Birde zincir takıldığında ESP yi kapatmak lazım..Zincir takma sınırı 50 km ve ESP nin otomatik devreye girmesi 50 km..

    Zaten ESP nin şehir içinde en çok işlev görme zamanı ıslak-karlı-buzlu zeminlerdir vede arabanın kaza riskini epeyce azaltır..Tabii kar lastiğide çok önemli.


    Hocam Esp 50 km den düşük hızlarda devreye girmiyor mu?


    Mesela kendi aracımdan örnek veriyim..ESP OFF tuşuna bastığında ESP ve alt sistemleri devre dışı oluyor ve bu işlem 50 km/h ye kadar sürüyor..Yani 50 den sonra otomatik devreye giriyor..




  • arkadaşlar esp tüm araçlarda istenildiği zaman kapanır konumda değil galiba ama
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iyi kötü çirkin

    arkadaşlar esp tüm araçlarda istenildiği zaman kapanır konumda değil galiba ama


    Benim,gördüğüm ESP'li araçların hepsinde ESP OFF tuşu var.Belki lüks araçlarda,otomatiktir.Buzda,kapatıyor olabilir.
  • normal şartlarda espyi kapatma sebebi ne olabilir
    sadece sürüşe müdahale istenmemesi mi
  • Aracımda ESP yok ama ASR ve kar lastiği var. Karda ASR ve kar lastiğinden çok yararlanıyorum.
    ASR aracın patinaja düşmesini engellediği için karda bir çok yokuşu rahatlıkla ama yavaşça çıkabiliyorum.
    Bir çok aracın çıkamadığı yerleri ASR'nin dengelemesi ile rahatça çıkabiliyorum.
    ABS ile de kaygan yerlerde durmak mümkün oluyor. Ama kar lastiği olmasa çok işe yarayacaklarını da sanmıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iyi kötü çirkin

    normal şartlarda espyi kapatma sebebi ne olabilir
    sadece sürüşe müdahale istenmemesi mi


    Tamamen karda saplı kaldığınızda sistem patinaja izin vermediği için ne kadar gaz verirseniz verin araç tepkisiz kalıyor. Böyle bir durumda ESP'yi kapatarak patinaj çeke çeke saplandığınız yerden çıkma ihtimaliniz doğuyor.
  • e peki esp savrulmayla ilgili değilmiydi
    ya birde siz mod değilmiydiniz
  • Siz ESP'yi kapattığınızda ASR de devre dışı kalıyor. Moderatörlük görevini bırakalı bir hayli zaman oldu
  • Ben cumartesi gunu acarkentte kaldım araba ile

    Yokusu cıkıyordum, ileride yerler tutmuştu, once ESP ile cıkayım dedim, aslındada aklıma gelmedi acık oldugu

    CIkıyordum, 2000 devir 3000 devir 4000 devir araba gitmiyor ama patide cekmiyor ne kadar basarsan bas gaza lastige istediği kadar guc weriyordu

    Aradada kesiyordu, ozamanda geri kayıyordu araç

    Kapadım ESP yi guvenliği cagırdım bagaja eliyle asagı yukarı oturma hareketini yaparaktan, yokuşları cıktım

    Kısacası ESP acıkken cıkmak cok zor oluyor araba sapıtıyor, kapamak lazım pratikte



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 30 Aralık 2008; 23:48:23 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.