Şimdi Ara

TÜKETİCİ OLARAK HAKLARIMIZ NELERDİR.AYIPLI MAL ALINCA NE YAPMALIYIZ.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
3
Favori
8.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mesafeli Sözleşmeler Uygulama
    Usul ve Esasları
    Hakkında Yönetmelik

    Madde 2 — Bu Yönetmelik, yazılı, görsel ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan, malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelere uygulanır.

    Cayma Hakkı

    Madde 8 — Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir.

    Satıcı ve Sağlayıcının Yükümlülüğü

    Madde 9 — Satıcı veya sağlayıcı tüketicinin siparişi kendisine ulaştırdığı andan itibaren en geç otuz gün içerisinde edimini yerine getirmekle yükümlüdür. Bu süre tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir.

    Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmekle, ayrıca yirmi gün içinde de malı geri almakla yükümlüdür.


    Arkadaşlar internet üzerinden Telefon yada başka bir mal aldığımızda.7GÜN İÇİNDE KOŞULSUZ OLARAK İTİRAZ HAKKIMIZ VARDIR.Ancak firmalar bu konuyu göz ardı edip atlıyorlar.Malı alıp 7 gün içinde iade almıyorlarsa Malı kargo ile bütün ekleri ile firmaya yolluyoruz.
    Daha sonra faks yada e-mail ile durumu firmaya bildiriyoruz...Firmaya malı gönderdiğimizi de bildirdikden sonra makul bir süre bekliyoruz.Daha sonra elimizdeki faks-yada e-mail ve kargo ile gönterim tutanağı ile birlikte Hakem heyetine gidiyoruz.Hakem heyetleri her ilçenin kaymakamlıklarında bulumaktadır.Konuyu önce sözlü olarak izah ettikden sonra hakem heyetindeki makdu dilekceyi doldurup gerekli açıklamaları yapıyoruz.Ekleri ile hakem heyetine teslim ediyoruz.Bundan sonraki presüdürü CeGGe arkadaşımız yaşadığı için firma isimlerini silerek dilekçe örnekleri ve de tecrubesine istinaden gerekli olan açıklamalarıda buraya devam ederse...Forumumuzda TÜKECİMİZİ BİLGİLENDİRMEK VE DE BİLİNÇLENDİRME görevimiz yerine getirmiş oluruz.Herkese sevgiler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FKRKN -- 4 Ocak 2009; 17:03:18 >







  • ARIKAN benden önce davranmışsın bu konuyu açmakla
    senin bıraktığın yerden dediğin gibi devam edeyim ben...
    tüketici hakem heyetine ayrıntılarıyla bir dilekçe yazdıktan sonra ürün bedelini belirten faturası ürünün size geldiği günü belirten kargo belgesi ve yine ürünü satıcı firmaya iade ederek gönderdiğinizi belirten kargo belgesini de hakem heyetine veriyorsunuz.ayrıca birde firmayla aranıza internet yolu ile yaptığınız yazışmalar var ise (mail) ve by maillerde firma açık açık iade alnayacağını belirtmiş ise bunlarında çıktısını alıp hakem heyetine sunabilirsiniz ben öyle yapmıştım..bütün bu belgeleri hakem heyetine verdikten sonra onlar bu belgelerin hepsini bir dosya haline getirip toplantıda görüşülmek üzere ayırıyor.daha sonra toplantının ardından karar lehinize ise bu kararın alışveriş yaptığınız siteye ulaşmasından sonra tarafların itiraz için 15 gğnlğk bi süreleri oluyor.bence siz kararın karşı tarafa ulaşmasını beklemek yerine kararı fax çekin zamandan kazanırsınız çünkü postanın gitmesi 1 haftayı bulabiliyor bende fax çekmiştim siteye.eğer site işi zora sokmazsa ya hemen parayı iade edecek ya ürünün sağlam olup olmadığını anlamak için yetkili servisine gönderip inceleme sonucunu bekleyip ona göre işlem yapacak yada karara itiraz edip tüketici mahkesine gidilecek.benim olayımda site gözlegörülür bir biçimde yasaları çiğnemiş olduğu için mahmekeye götürmedi olayı sanırım.hakem heyeti kararı ile aldım paramı.sizinde durumunuza göre eğer haklıysanız mahkemeyi göze alamayacaklardır.
    zira olay mahkemeye gitse bile yine çekinmeyin çünkü bu gibi durumlarda mahkeme masraflarından muafsınız size düşen tek şey hakkınızı aramak o kadar.

    birde çok önemli bir bilgi daha vericem.bu bilgi iade işlemlerinde sadece cep telefonlarına özel bir uygulama yasal olarak böyle bir uygulama olup olmadığını teyit edemedim ama edince yazarım.ayrıca tüm internet sitelerinin cep telefonu iade koşullarında yazıyor bu şart! aldığınız cep telefonun ekranındaki şeffaf koruma bandını ilk 1 hafta çıkarmayınız.çünkü olurda iade etmeye karar verirseniz bu şarta bakıyorlar.
    evet arkadaşlar olay böyle ben uğraştım aradım hakkımı kazandım.sizlerde çekinmeyin üşenmeyin..bi sorunuz olursada sorabilirsiniz.

    AYRICA;
    DÖRDÜNCÜ KISIM: Yargılamaya ve Cezaya İlişkin Hükümler

    Tüketici Mahkemeleri
    Madde 23. – (4822. Değ) Bu Kanunun uygulanmasıyla ilgili olarak çıkacak her türlü ihtilaflara tüketici mahkemelerinde bakılır. Tüketici mahkemelerinin yargı çevresi, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulunca belirlenir.
    Tüketici mahkemeleri nezdinde tüketiciler, tüketici örgütleri ve Bakanlıkça açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır. Tüketici örgütlerince açılacak davalarda bilirkişi ücretleri, 29 uncu maddeye göre kaydedilen özel ödenekten Bakanlıkça karşılanır. Davanın, davalı aleyhine sonuçlanması durumunda, bilirkişi ücreti 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre davalıdan tahsil olunarak 29 uncu maddede düzenlenen esaslara göre bütçeye özel gelir kaydedilir. Tüketici mahkemelerinde görülecek davalar Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanununun Yedinci Babı, Dördüncü Faslı hükümlerine göre yürütülür.

    Tüketici davaları tüketicinin ikametgahı mahkemesinde de açılabilir.

    Bakanlık ve tüketici örgütleri münferit tüketici sorunu olmayan ve genel olarak tüketicileri ilgilendiren hallerde bu Kanunun ihlali nedeniyle kanuna aykırı durumun ortadan kaldırılması amacıyla tüketici mahkemelerinde dava açabilirler.

    Gerekli hallerde tüketici mahkemeleri ihlalin tedbiren durdurulmasına karar verebilir. Tüketici Mahkemesince uygun görülen tedbir kararları, masrafı daha sonra haksız çıkan taraftan alınmak ve 29 uncu maddede düzenlenen esaslara göre bütçeye özel gelir kaydedilmek üzere, ülke düzeyinde yayınlanan gazetelerden birinde Basın İlan Kurumunca ve ayrıca varsa davanın açıldığı yerde yayınlanan mahalli bir gazetede derhal ilân edilir.

    Kanuna aykırı durumun ortadan kaldırılmasına yönelik Tüketici Mahkemesi kararları ise masrafı davalıdan alınmak üzere aynı yöntemle derhal ilân edilir.




  • bu arada arkadaşlar eklemeyi unuttum başlıkta ayıplı mal alırsak ne yapmalıyız diye yazıyor ama bunun dışında üründen memnun kalmadığınız takdirdede aynı yasa maddeleri geçerlidir unutmayın.zira ben memnun kalmayıp iade etmiştim aldığım telefonu..
  • elinize sağlık ARIKAN ,GeCCCe yararlı bir konu olmuş
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Arkadaşım borçlar kanunu m198/1e göre alıcı satın aldığı bir malı muayene etmekle mükelleftir.Yani çalışıp çalışmadığına bakmak zorundasın.Eğer malda ayıp varsa bunu derhal satıcıya bildirmek zorundasın.Buda tüketiciyi koruma yasası m4/2 ye göre ihbar süresi teslimden itibaren 30 gündür.(İşte firmaların 30 gün içinde koşulsuz iade diye reklam yapmalarının nedeni budur.Reklam yapmasalar bile bizim hakkımız vardır)
    Eğer muayene ve ihbarı yapmazsanız hasarlı malı kabul etmiş olursunuz.(bk m198/2-3)ve haklarınızdan vazgeçmiş sayılırsınız.(değiştirme,tamir,ücretin indirilmesi vs.)

    mesafe satımlarında borçlar kanunu 201.maddeyi kullanırız.201/1i kullanarak malın hasarlı olduğunu ihbar ederek malın ayıpsızı ile değiştirmek niyetinde olduğunuz anlaşılır.

    Son olarak tüketiciyi koruma hakkında kanunun 4/2ye göre ayıplı mal teslimi halinde,tüketici,''bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme,malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir.Satıcı tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
    Bunlarda borçlar kanundan doğan haklar...




  • Güncel kalmalı....yada üst konu olmalı diye düşünüyorum.Sevgiler
  • Bilgilendirme için teşekkürler
  • Arkadaşlar forumumuzun bilgi amaçlı olması ve forum üyelerinin bilgilenmesi için güncel kalmalı diye düşünüyorum.herkeze sevgiler
  • Paylaşım için teşekkürler.
  • GÜNCEL BİLGİ
  • Tüketici derneklerinin bunlarla ilgili broşür, kitap çalışması mevcuttur, alıp burada yayınlamak gerekir
  • arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum,bende bu konuya bir şeyler eklemek istiyorum
    bende geçenlerde bir samsung d880 aldım telefonu eve getirip açtığımda telefonun t9 mesaj özelliğinin olduğu ancak t9 için türkçe sözlüğü olmadığını dahası telefonda türkçe karekterler tanıtılmamış olduğunu gördüm bende ürünün parasının iadesini talep edeceğim. türkçe karekter desteğiyle ilgili olarak Sanayi ve Ticaret Bakanlığının bir duyurusu var bilgi amaçlı buraya ekliyorum..

    T.C.
    SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI
    Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
    05.10.2007
    Basın Danışmanı:
    0312 2864740www.sanayi.gov.tr
    Fax.: 0312-285 4318


    Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'ndan
    “Cep Telefonu Kısa Mesajları'nda Türkçe Karakter Sorununun Çözülmesi” ile
    İlgili Açıklama…
    Telekomünikasyon Kurulu, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın tüketicinin korunması ve mağduriyetinin önlenmesi yolundaki görüşü doğrultusunda; cep telefonu kısa mesajlarında (SMS) Türkçe karakterlerin kullanımında yüksek ücret ödenmesi uygulamasının önüne geçilmesine dönük düzenleme yaptı.
    Buna göre, GSM işletmecileri, şebekelerinde Türkçe karakterleri destekleyecek tüm önlemleri 2007 yılı sonuna kadar alacaklar ve 1 Temmuz 2008'den itibaren Türkçe karakteri desteklemeyen cep telefonlarının ithalatı ve satışı yapılamayacak.
    Kısa mesajlarda Ğ, ğ, İ, ı, Ş, ş, ç gibi Türkçe karakterlerin kullanılması durumunda mesaj boyutunun arttığı ve mesajın bölünerek birden fazla mesaj olarak gittiği, bunun sonucunda da tüketicilerin bir kısa mesaja karşılık 2 ya da 3 kısa mesaj göndermiş gibi ücret ödemek durumunda kaldıklarına ilişkin Bakanlığımıza çok sayıda tüketici başvurusu gerçekleşmiştir. Bu çerçevede, tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi için gerekli önlemlerin alınması hususları Bakanlığımızca Telekomünikasyon Kurumu'na iletilmiş ve Kurulun 2007/DK/402 sayılı kararı ile;
    • GSM işletmecilerine, kullanımda olan mevcut cep telefonları için Türkçe harfler içeren ve 160 karakterden az olan bir kısa mesajın birden fazla mesaj olarak ücretlendirilmesini önlemek üzere gerekli tedbirleri almaları ve bunun için şebekelerinde gerekli değişiklikleri yapmaları için 2007 yılı sonuna kadar süre tanınmıştır.
    • Cep telefonu üreticilerinin ve ithalatçılarının, Türkiye'de kullanılacak cep telefonu (GSM handset / terminal) cihazlarında Türkçe harflerin 7 bit kodlamasını yapabilecek donanım ve/veya yazılım değişikliklerini yapmaları gerekmektedir. 1 Temmuz 2008 tarihinden itibaren Türkçe karakterleri desteklemeyen özellikleri taşımayan ve Türkçe karakterleri desteklemeyen cep telefonlarının Türkiye'ye ithali veya satışı engellenecektir.
    Kamuoyuna duyurulur.

    bu yazıya göre bu tür telefonların satışı veya ithali yasaklanmış durumda..




  • şimdi telekominikasyon kurumunun sitesini gezerken yukarda bahsettiğim konuyla ilgili bir görüş daha yayımlanmış ve bu türkçe karekter destekleme zorunluluğu uzatılmış metin aşağıda.

    KISA MESAJLARDA TÜRKÇE KARAKTER KULLANIMI HUSUSUNDA İTHALATÇI VE ÜRETİCİLERE TANINAN SÜRE UZATILDI



    Bilindiği üzere kısa mesajlarda ç, ş, Ş, ğ, Ğ, İ ve ı harflerinin kullanılması durumunda bir mesajda yer alabilecek maksimum karakter sayısının düşmesi ve bunun sonucunda söz konusu karakterleri içeren mesajların bölünerek birden fazla mesaj olarak ücretlendirilmesi problemi 18.07.2007 tarih ve 402 sayılı Kurul Kararı çerçevesinde Kurumumuz koordinasyonunda yürütülen çalışmalar sonucunda çözüme kavuşturulmuştur. Kurul Kararı gereğince yürütülen çalışmalar sonucunda GSM işletmecileri ve Türk Telekomünikasyon A.Ş. tarafından yeni kısa mesaj ücretlendirme sistemlerinin 15.05.2008 tarihi itibariyle faaliyete geçirilmesi ile kısa mesajlarında Türkçe karakter kullanmaları nedeniyle fazla ücret ödemek zorunda kalan tüketicilerin yaşadığı haksız mağduriyet giderilmiştir.



    Ayrıca tüketici memnuniyetinin yanı sıra işletmeciler ve diğer sektör aktörlerinin de ihtiyaçları dikkate alınarak, Avrupa Telekomünikasyon Standartları Enstitüsü Üçüncü Nesil Ortaklık Projesi grubu nezdinde yürütülen çalışmalar sonucunda 3GPP TS 23.038 ve 3GPP TS 23.040 standartları Türkçe karakterleri destekleyecek şekilde güncellenmiş vehttp://www.3gpp.org/ftp/Specs/latest/ adresinde yayımlanmıştır. Söz konusu standart değişikliği ile Türkçe karakterlerin desteklenmesi yalnızca ülkemiz piyasasına arz edilecek cihazlar için değil üretilen tüm cihazlar için bir standart gerekliliği haline gelmiştir.



    Konu ile ilgili olarak üreticiler tarafından yürütülen çalışmalar devam etmekte olup, uygulamada herhangi bir aksaklık yaşanmaması ve ilgili standartların ülkemiz piyasasına arz edilecek tüm cihazlarda desteklenebilmesi amacıyla, sektör genelinden gelen talepler de dikkate alınarak, üretici ve ithalatçılara ürünlerini söz konusu standartlara uygun hale getirebilmeleri için 21.05.2008 tarih ve 308 sayılı Kurul Kararı ile 31.12.2008 tarihine kadar tanınan süre 17.12.2008 tarih ve 698 sayılı Kurul Kararı ile 01.07.2009 tarihine kadar uzatılmıştır.



    Kamuoyuna önemle duyurulur.




  • Güzel konu, güzel paylaşımlar...


    (Bir rica..Başlıktaki 'Tüketiçi..Tüketici olarak düzeltilsin.)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: inanki

    Güzel konu, güzel paylaşımlar...


    (Bir rica..Başlıktaki 'Tüketiçi..Tüketici olarak düzeltilsin.)


    Aynen düzeltilmiştir..Çok dikkatlisin inanki
  • arkadaşlar birde TRT bandrolü konusu var. 3093 SAYILI TRT GELİRLERİ KANUNUNUN 4.maddesine göre;

    Aşağıdaki cihazları imal veya ithal edenler satış sırasında, fabrika çıkış fiyatı veya ithal maliyeti üzerinden bir defaya mahsus olmak üzere, (20.12.2004 tarihli ve 2004/8331 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)
    1. Renkli televizyon için %16
    2. Siyah/Beyaz televizyon için %16
    3. Radyo, Portatif radyo-teyp, radyo-pikap için %16
    4. Video için %16
    5. Birleşik cihazlar için:
    a)Video-televizyon-radyo %16
    b)Video-televizyon %16
    c)Radyo-televizyon %16
    d)Müzik seti ve benzerleri %16
    6. Yukarıda sayılan cihazların dışında kalan ve radyo-televizyon yayını almaya yarayan her türlü cihazlar %16
    tutarında ücret tahsil ederler ve 5 inci maddeye göre Türkiye Radyo-Televizyon Kurumuna öderler.


    bu cihazlar için bandrol uygulaması var ve yukarda ne oranda alınacağı belirtilmiş tabi bandrol alma sorumluluğu imlatçı veya ithalatçının sorumluluğunda, bizim burada tüketici olarak dikkat etmemeiz gereken nokta bu bandrolün cihazla birlikte verilmesi üstün yapıştırılması veya kutusuna yapıştırılmış olmasını aramalıyız aksi takdirde satıcıya ve ALICIYA idari para cezası uygulanıyor bununla ilgili madde şöyle;

    Ceza Hükmü
    MADDE 6- (08.02.2008 tarih ve 26781 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 5728 Sayılı Kanunun 439 uncu maddesi ile aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
    Bu Kanunun 1 inci maddesinde belirtilen cihazların bandrolsüz veya etiketsiz satışını yapan imalatçı veya veya ithalatçıya Kurum tarafından bandrolsüz veya etiketsiz satılan veya satışa arzedilen her cihaz için cihazın satış bedeli kadar idari para cezası verilir. Bu cihazları bandrolsüz veya etiketsiz satın alan, devralan veya kullananlara bandrolsüz veya etiketsiz her bir cihaz için cihazın rayiç değerinin yarısı kadar idari para cezası verilir.


    yani bu durumda ilgili kanunun 4. maddesinde belirtilen cihazları alırken bandrol aramalıyız sadece bu cihazlar değil bu cihazları içeren cihazları (örneğin radyolu cep telefonu tv li cep telefonu gibi) içeren cihazları alırkende..
    saygılar..




  • Bu yasa, KDV çıkınca kaldırıldı diye biliyordum...

    ''Okuyunca çocukluğum aklıma geldi... O zamanlar televizyonlarda bandrol uygulaması vardı.. Televizyonların arkasına yapıştırılırdı. Bandolsüz bir televizyon-radyo almak ve satmak suçtu.. Ne çok zaman geçmiş..''

    İnan ki: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi inanki -- 5 Ocak 2009; 0:35:51 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: inanki

    Bu yasa, KDV çıkınca kaldırıldı diye biliyordum...

    ''Okuyunca çocukluğum aklıma geldi... O zamanlar televizyonlarda bandrol uygulaması vardı.. Televizyonların arkasına yapıştırılırdı. Bandolsüz bir televizyon-radyo almak ve satmak suçtu.. Ne çok zaman geçmiş..''

    İnan ki: İmla


    inanki bu gerçekten eski bir uygulama ama hala devam ediyor bununla ilgili görülen davalar bile var, yakınlarda cep telefonu aldıysanız ve radyosu varsa bu bandrolü kutunun üzerinde görmeniz mümkün..
  • hatta bu ilginç bandrol uygulaması yüzünden yabancı markalar bize sattıkları ürünlerden (örneğin fm li mp3 çalarlar) radyo özelliğini firmware den kaldırıyorlar veya radyolu bir ürünün radyo donanımsız olarak üretiyorlar çünkü avrupa ülkelerinde böyle uygulamalar olmuyor.
  • İlginç... Ama doğruluk payı, telefonların bazılarında 'Radyo özelliği' eklememeleri olarak görülebilir. Radyo'suz telefon olur mu ? Diye sinirlendiğim zamanların bir sebebi varmış demek ki... Bir başka konu, Radyo'suz telefonlara yazılım atılarak o özelliği yüklemek mümkün gibi görünüyor.. Tabii doğru yazılımı nereden bulacaksın o da ayrı konu.. Neyse.. Paylaşım için teşekkürler. Bundan sonra iletişim cihazı (Telefon-Tv,Radyo özellikli-Televizyon-Radyo) alırken, bu uygulamaya dikkat edeceğim.

    İlave.. O zaman lar cep telefonu yoktu.. Fakat günümüz de Radyo özelliği olan cep telefonlarına bu kdv yi ekleyebilirler.. Televizyon özelliği olan cep telefonlarına da..

    Bu arada, eskiden bandrolün üzerinde TRT yazardı..Sanırım şimdi firma adı yazıyor.. (Ürünü hangi firma satıyorsa)


    İnan ki: İlave



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi inanki -- 5 Ocak 2009; 18:31:25 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.