Şimdi Ara

A6 dördüncü kez yolda bıraktı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
197
Cevap
0
Favori
14.412
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar bir süre önce 2008 model A6 2.0 Tdi ile 3 kez yolda kaldığımızı ve sevgili doğuş otonun bunun normal olduğunu söylediğini sadece arada bir devirli kullanmamız gerektiğini belirttiğini sizle paylaşmıştım.
    Ancak bugün 4.kez araçla yolda kalmamız artık işin boyutunu değiştirdi.. Aracın garantisi devam ettiği için bu adamlar belli ki birşeylerin üstünü örtüyor ve bir sorun yok devirli kullanın deyip geri gönderiyorlar.
    Bu kadar para verip alınan bir araç 1 sene içinde 4 kere yolda bırakıyorsa bu aracın sorunlu olduğu aşikardır bence.. O yüzden artık yarın son kez servise gittikten sonra yine sevgili servis elemanları ve servis müdürü normal olduğunu söylerse hukuki işlemlere başlamak istiyorum.
    Sizden ricam ne gibi bir yol izlemem konusunda bana yardımcı olmanızdır..
    Araç aile aracı olmasına rağmen işlerin yoğunluğundan dolayı bütün servisle görüşme ve hukuki işlemlerle ben ilgileneceğim.
    Şimdiden teşekkür ederim yardımlarınız için...


    not: Bu arada aracın bütün bu yolda kalma, arıza olayları tutanaklarda mevcuttur. Şirketin üzerine kayıtlı olduğu için yaşadığı bütün sorunlar için tutanak tutulmuştur


    işte uyarı işareti..
     A6 dördüncü kez yolda bıraktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi levent-- -- 20 Aralık 2008; 1:54:52 >







  • geçmiş olsun arkadaşım valla çok can sıkıcı bir durum...
    dizel partikül filtresimidir nedir o nane başınıza iş açıtı epey...(kesin oysa tabi)

    bu konuyu almanyaya bildirin bence.....şehir içinde kullanılan A6 lar ki sizinki çoğunu şehir dışı gezmiş öyle hatırlıyorum...böyle yollardamı kalıyor yani

    Kesinlikle ciddiye alıp premium bir marka olarak audi almanya size dönecektir diye düşünüyorum....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    geçmiş olsun arkadaşım valla çok can sıkıcı bir durum...
    dizel partikül filtresimidir nedir o nane başınıza iş açıtı epey...(kesin oysa tabi)

    bu konuyu almanyaya bildirin bence.....şehir içinde kullanılan A6 lar ki sizinki çoğunu şehir dışı gezmiş öyle hatırlıyorum...böyle yollardamı kalıyor yani

    Kesinlikle ciddiye alıp premium bir marka olarak audi almanya size dönecektir diye düşünüyorum....

    Evet dostum aracin 30 bin km si neredeyse sehir disinda yapıldı..
    Ve son kez servise gittikten sonra aracı günde bir kez de olsa spor vitese takıp kullanmaya özen gösterdik ancak yine aynı sorun tekrarladı..
    Dediğin gibi Almanya dönüş yapacaktır diye umut ediyorum...




  • Dostum biraz önce pazartesi günü önemli bir sunumum olduğunu öğrendim. Yarın da ne yazık ki ek dersim var. Yani yoğun şekilde çalışmam gerekiyor.

    Eğer hafta sonu fırsat bulabilirsem işin hukuki boyutu hakkında sana yardımcı olurum. Tüketici Hukuku ile ilgili bilgim var sayılır.

    Senden istediğim arabayı ne zaman satın aldınız (faturada yazan tam tarih) ve son arızanın olduğu tam tarih (servis giriş fişi tarzı bir belge, servis vermeli)
  • Arabanın faturası büyük ihtimalle şirkettedir onu isterim pazartesi bilemedin en geç salı elimde olur. Diğer belgelerinde arabada olması lazım şöför tutanak tutturmuştu o konu ile ilgili.
    Sen sunumunla ilgilen, sana kolay gelsin Haftaya bende daha müsaitim haftaya ayrıntılı ilgileniriz.
    Ben şu an yarın yada pazartesi günü servise gidince ordakilerin ne diyeceklerini merak ediyorum.. Bakalım yine aynı şeyi söyleyip geçiştirecekler mi?..
    Teşekkürler ilginiz için ikinizede



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi levent-- -- 19 Aralık 2008; 21:43:50 >
  • aynı arızayı 3 kere çıkarması veya çıkardığı farklı arızaların 5 i bulması halinde üründen faydalanmanın sürekliliğinin bozulması sebebiyle değişim veya ücret iadesi talep etme hakkınız doğar.

    sonuç almak için önce malı satın aldığınız kuruma, para iadesini, malın yenisiyle değişimini, veya arıza sebebiyle doğan zararınızın tazminini (tazminat veya malın bedelinin iadesini istemek, aracın dövizle satıldığı da düşünülürse miktarın belirlenmesi gerektirdiği için mahkeme sürecini uzatır, değişim istemek daha doğru ama araçtan soğumuşsanız yapacak birşey yok tabii ki) istediğiniz yönünde bir tebligatta bulunun (noter aracılığı ile), muhtemelen kabul etmezler, sonrasında ihbarnamenin kopyası (zaten size noter verecek) ve servis kayıtlarınızla beraber ilçe kamakamlığının tüketici hakem heyetine başvurun, oradan alcağınız kararla ve diğer belgelerle beraber (sıradan vatandaşlardan oluşan bir kurul- karar lehinize olur) tüketici mahkemesine başvurun.

    hakem heyetini es de geçebilirsiniz çünkü kararın belirli bir meblağnın üstündeki değere sahip ürünler için bağlayıcılığı yok ama mahkeme sürecini hızlandıracağı ve elinizi kuvvetlendireceği için yararınıza olur.

    bu arada aracın 5. arızayı çıkarmasını beklemek doğru olabilir, çünkü aynı arızayı 3 kere çıkarması üzerinden dava açmanız halinde karşı tarafın çıkan arızaların farklı sebebplerden ortaya çıktığını söylemesi ve bu yönde savunma yapması daha kolay, ama diğerinin kaçarı yok.

    kolay gelsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: levent--

    Arabanın faturası büyük ihtimalle şirkettedir onu isterim pazartesi bilemedin en geç salı elimde olur. Diğer belgelerinde arabada olması lazım şöför tutanak tutturmuştu o konu ile ilgili.
    Sen sunumunla ilgilen, sana kolay gelsin Haftaya bende daha müsaitim haftaya ayrıntılı ilgileniriz.
    Ben şu an yarın yada pazartesi günü servise gidince ordakilerin ne diyeceklerini merak ediyorum.. Bakalım gene aynı şeyi söyleyip geçiştirecekler mi?..
    Teşekkürler ilginiz için ikinizede


    Rica ederim.

    Sen önce servise git, baktın yine tamir vs şeylere yöneliyorlar, sana ayrıntılı bir mütalaa yazarım. Böylece meslek hayatına da ufak ufak girmiş olurum. Faturayı da PM'den yollarım.

    Fatura ve servis tutanaklarını alınca bana tarihlerden başka bir de arızaların ne olduğunu bildirirsen sevinirim.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Levent, dostum geçmiş olsun.
    Bence de bunu hemen almanya'ya bildir. Arkadaş golf'ünde bir problem yaşamıştı. Almanya'ya bir mail ( yanlış hatırlıyor olabilirim, telefon de etmiş olabilir ). Anında problemini çözdüler.
  • Ya şu işe madem başladım, bitireyim, hukuk aşkım kabardı yine...

    Üstte de 19can84 kısaca açıklamış zaten. Ben biraz daha teknik açıklamalar yapacağım.

    GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK bizim için önemli. İlgili maddeyi ekliyorum.

    Madde 14- Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altından fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması,
    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
    c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi, durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
    Bu maddenin (c) bendinde belirtilen raporun, tüketicinin başvuru tarihinden itibaren yedi gün içerisinde düzenlenmesi zorunludur. Tüketici, raporun belirtilen süre içerisinde düzenlenmemesi veya raporu kabul etmemesi hallerinde, ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurarak mevcut durumun tespit edilmesini isteyebilir.
    Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı - üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.

    Talep temelimiz bold ile belirttiğim bend. (diğer kısımları okumana gerek yok) Eğer arabanızdaki 4 arıza da aynı ise bu hükme kolayca dayanabilirsiniz, ama karşı taraf da bu 4 arızanın en az ikisinin farklı arızalar olduğunu ispatlamaya çalışacaktır. 19can84'ün dediği 5. arızayı bekleme saçeneği bu açıdan çok mantıksız değil, ama bu arıza beklenirken de 2 yıllık garanti süresi dolabilir. Zaten bu fıkra hükmüne göre de arızaların 1 yıl içinde olması gerekiyor. Servis tutanaklarına bakın ve arızalar aynı ise hiç gecikmeyin.

    19can84'e hakem heyetine gidilmesi konusunda ise katılıyorum. Şöyle ki

    1. Hakem heyetleri tüketiciyi koruma eğilimi içindedir.
    2. Hakem heyetinden aleyhinize alınan bir kararın bağlayıcılığı yoktur.
    3. Heyetten alacağınız karar icrai nitelikte değildir, yani bağlayıcılığı yoktur, ama bu kararı alsanız da almasanız da tüketici mahkemesine gideceksiniz ve heyetten lehinize alınan karar sizin lehinize kuvvetli bir delildir. Heyet kararı bağlayıcı olmasa da davada çok işinize yarar.

    Bir de şunu belirteyim, heyetteki olayı ve mahkemedeki davayı kaybetseniz dahi dava için avukat masrafından başka masrafın olmaz, yargılama gideri ödemezsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 19 Aralık 2008; 22:36:41 >




  • Dostum,gerçekten geçmiş olsun,iş Audi markası olunca daha bir başka boyut kazanıyor gözümde.Çünkü,kim ne derse desin premium marka olarak farklı bir yaklaşımda bulunmaları gerekirdi.0 alınan bir aracın 3 kere aynı şekilde problem göstermesi karşısında baştan savma bir tavır takınmaları tatsız kaçıyor. Eğer bu olaya normal diyorlarsa ,göstersinler aynı sınıftaki diğer arabalarını da hepsinde aynı sıkıntımı var bilelim. O zaman sattıkları araçların hepsinde bu problem olmalıydı.
    Öncelikle Almanya ile doğrudan irtibata geçerek sonucunun ne olacağını takip ederseniz belki bu arada yukarıda 19can84'ün 5. olay durumunu da yaşamış olursunuz. Aslında hoşbir temenni değil ama işinize yarayacak ise beklenebilir.
    Ayrıca hem geçmiş olsun hem de kolay gelsin ,gelişmelerden formu haberdar edersiniz sanırım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    19can84'e hakem heyetine gitmeme konusunda ise katılmıyorum. Şöyle ki



    hocam ben tüketici heyetine başvurma demedim ki, sadece bağlayıcılığı olmadığını söyledim, bence de başvursun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    19can84'e hakem heyetine gitmeme konusunda ise katılmıyorum. Şöyle ki



    hocam ben tüketici heyetine başvurma demedim ki, sadece bağlayıcılığı olmadığını söyledim, bence de başvursun.



    Pardon, düzeltiyorum hemen.
  • Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim ilginiz için En azından böyle durumlarda birilerinin destek olması insana moral veriyor.. Çünkü gerçekten sinir bozucu bir durum.. Paranın çok zor kazanıldığı bir dönemde yüklü bir miktar ödenip markasına güvenilerek alınan bir araçta bunların yaşanması hiç hoş değil. Yaşanması da aslında sıkıntı değil, her araçta sorun çıkabilir ancak asıl önemli olan bu sorunun çözülememesi ya da daha doğrusu çözülmek istenmemesi.. Garanti dolunca aynı sorunla servise gitsem eminim 1-2 milyardan aşşağı fatura vermezler..

    Şimdi son kez servisin ne diyeceğini bekliyorum. Eğer servis yeterli bir ilgi ve alaka göstermesse Polemik arkadaşımın ve Can arkadaşımızın yazdıkları doğrultusunda hareket edeceğim. O zamanda artık Polemik arkadaşımızın hukuk aşkından biraz daha yararlanırız kendisine zahmet olmassa




  • Gidin adamları bi güzel haşlayın, işim var gücüm var benim bu ne biçim iş deyin.
    Bu arabayı da değiştirmenizi istiyorum yoksa hukuki yollara hemen yarın başlicam deyin ve talebinizi reddederlerse başlayın.
    4 kere yolda bırakır mı ya 2008 model bir araba, bi de Audi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: levent--

    Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim ilginiz için En azından böyle durumlarda birilerinin destek olması insana moral veriyor.. Çünkü gerçekten sinir bozucu bir durum.. Paranın çok zor kazanıldığı bir dönemde yüklü bir miktar ödenip markasına güvenilerek alınan bir araçta bunların yaşanması hiç hoş değil. Yaşanması da aslında sıkıntı değil, her araçta sorun çıkabilir ancak asıl önemli olan bu sorunun çözülememesi ya da daha doğrusu çözülmek istenmemesi.. Garanti dolunca aynı sorunla servise gitsem eminim 1-2 milyardan aşşağı fatura vermezler..

    Şimdi son kez servisin ne diyeceğini bekliyorum. Eğer servis yeterli bir ilgi ve alaka göstermesse Polemik arkadaşımın ve Can arkadaşımızın yazdıkları doğrultusunda hareket edeceğim. O zamanda artık Polemik arkadaşımızın hukuk aşkından biraz daha yararlanırız kendisine zahmet olmassa



    Aslında hukuk aşkı biraz yanlış olmuş, meslek aşkı demek gerekli.

    Şu aşamada yapmanız gereken ise servisi tehdit etmeniz. Onlara yönetmeliğin ilgili maddesini hatırlatın (yukarıda verdiğim hüküm), -zaten köpek gibi bilirler- kararı onların vereceğini, yasal hakkını çekinmeden kullanacağını söyle. Ama bunları söylemeden önce bana servis tutanaklarında yer alan arıza nedenlerini bildirmen gerek. Aslında sen de baksan yeterli, hukuki bilgiye ihtiyacın yok. Tek bakman gereken: 4 arızanın en az üçünün aynı olması ve bu arızaların arabanın sana teslim edildiği tarihten itibaren bir yıl içinde gerçekleşmiş olması gerekiyor. Arabanın teslim tarihi de aksinin ispatlanması zor ve mantıksız olduğu için arabanın size satıldığını gösteren faturada yer alan malın teslim tarihi.

    Sana bir de şöyle bir tavsiyem var: Türkiye'de dava açmak, takip etmek, kazanırsan da alacağını alabilmek çok sıkıntılı ve uzun bir süreç. Öncelikle adamları ikna etmeye çalış, sert çıkmadan efendi bir üslupla arabanın değiştirilmesini talep et. Belki kabul ederler ve hukuki sürece hiç girilmez. Bu da senin lehine olur. Ha ama baktın kabul etmiyorlar, heyette ve mahkemede görüşürüz der çıkarsın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Gidin adamları bi güzel haşlayın, işim var gücüm var benim bu ne biçim iş deyin.
    Bu arabayı da değiştirmenizi istiyorum yoksa hukuki yollara hemen yarın başlicam deyin ve talebinizi reddederlerse başlayın.
    4 kere yolda bırakır mı ya 2008 model bir araba, bi de Audi


    Sana katılmıyorum dostum.

    Aslında haklısın, ama hukuki süreci işletmeden de arabanın değişimini sağlamak mümkün olabilir. Bu tavır ise adamların sana git kardeşim, mahkemede görüşürüz demesine neden olur. Önce güzellik en iyisi. Eğer adamlar mahkemeye gitmene gerek kalmadan arabayı değiştirirlerse bu @levent--'in çok işine gelir.

    İşte haklı olmak her zaman bu davranışın doğru olduğu anlamına gelmiyor. Sana asla haksızsın demiyorum, ama önce güzellik daha iyi bence.




  • @Polemik, orası öyle de vallahi kendi aracım bozulmuş gibi sinirlendim 4. kez bozuldugunu duyunca aracın.
    Git biraz gazla düzelir demişlerdi bi de, şimdi ne diyecekler acaba, "iyi gazlayamamışsınız beyefendi mi?"
    Passat topiğinden bir arkadas kaç kere servislerde ugrastı ufak bir silecek yuzunden sonra da sikayetar.com'mu ne öyle bir siteye yazdı şikayetini, ertesi gün aramışlar ve sileceği de hemen değiştirmişler ücretsiz.
    Bu site de işe yarayabilir gibime geliyo.

    edit:ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 19 Aralık 2008; 23:00:33 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    @Polemik, orası öyle de vallahi kendi aracım bozulmuş gibi sinirlendim 4. kez bozuldugunu duyunca aracın.
    Git biraz gazla düzelir demişlerdi bi de, şimdi ne diyecekler acaba, "iyi gazlayamamışsınız beyefendi mi?"
    Passat topiğinden bir arkadas kaç kere servislerde ugrastı ufak bir silecek yuzunden sonra da sikayetar.com'mu ne öyle bir siteye yazdı şikayetini, ertesi gün aramışlar ve sileceği de hemen değiştirmişler ücretsiz.
    Bu site de işe yarayabilir gibime geliyo.

    edit:ekleme


    Sinirlenmekte haklısın, ama keskin sirke küpüne zarar. Ben de kendimi tutmaya çalışırdım, ama içimden dümdüz giderdim orası ayrı mesele.

    Bir dosyanın Yargıtay'dan gelmesi 1 yıldan az bir zaman değil. Avukata da bir vekalet ücreti verilecek. En iyisi mahkemeye gitmeden halletmek. Gerçi o zaman da ben para kazanamam.





  • @kaya5789
    Aslında bende senin gibi bir insanım biraz çabuk parlarım ama olayların 2 sinde kendim çok ilgilenemedim. Şirketten götürdüler arabayı o yüzden birşeyle sonuçlanmadan dönüldü. 3.den sonra artık bu konuya el atma kararı aldım

    Aslında aracın mahkemeye gitmeden değişimi polemik'in de söylediği gibi benim çok işime gelir ama bu ne kadar gerçekleşir bilemiyorum..

    Türkiye'de bu olayları çözmenin farklı yolları da var tabii ki ama insan istiyor ki o yollara başvurmadan yasalar çerçevesinde işler halledilsin... Şimdi yanlış bir şey yapıp haklıyken haksız duruma düşmek istemiyorum.
    Polemik sana bir sorum var dostum;
    Şimdi mesela araç alındığında ilk 6 ay sorun yapmadı diyelim(tam tarihleri hatırlayamadığım için varsayımda bulunuyorum), 6.ve 18. ay aralarında bu arızayı 3 kez yapsa yine de 1 yıl sayılıyor değil mi?
    Yani benim bildiğim önemli olan 12 ay içerisinde arızayı tekrarlaması?

    Tekrardan teşekkürler ilginize arkadaşlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: levent--

    @kaya5789
    Aslında bende senin gibi bir insanım biraz çabuk parlarım ama olayların 2 sinde kendim çok ilgilenemedim. Şirketten götürdüler arabayı o yüzden birşeyle sonuçlanmadan dönüldü. 3.den sonra artık bu konuya el atma kararı aldım

    Aslında aracın mahkemeye gitmeden değişimi polemik'in de söylediği gibi benim çok işime gelir ama bu ne kadar gerçekleşir bilemiyorum..

    Türkiye'de bu olayları çözmenin farklı yolları da var tabii ki ama insan istiyor ki o yollara başvurmadan yasalar çerçevesinde işler halledilsin... Şimdi yanlış bir şey yapıp haklıyken haksız duruma düşmek istemiyorum.
    Polemik sana bir sorum var dostum;
    Şimdi mesela araç alındığında ilk 6 ay sorun yapmadı diyelim(tam tarihleri hatırlayamadığım için varsayımda bulunuyorum), 6.ve 18. ay aralarında bu arızayı 3 kez yapsa yine de 1 yıl sayılıyor değil mi?
    Yani benim bildiğim önemli olan 12 ay içerisinde arızayı tekrarlaması?

    Tekrardan teşekkürler ilginize arkadaşlar



    Dostum ben de sorduğun soruyu düşünüyordum açıkçası.

    Maddenin kaleme alınış biçimi kötü, ben de 3.5 yıllık eğitim sonucu edindiğim bilgiler ışığında hükmü yorumluyorum.

    Şöyle ki, malın teslim tarihinden itibaren 1 yıl içinde dersek, hüküm amacına hizmet etmez, çünkü sadece 1 yıl için tüketici korunmuş olur. Bu yüzden bence önemli olan arızaların 2 yıllık garanti süresi içinde 1 yıllık bir zaman dilimine yayılması. Yani arabayı aldın, 15 ay sorun yok, 16. ayda aynı arızayı 3 kere tekrarlarsa bu hükümden faydalanması için dediğim gibi olmalı, yoksa malın teslim tarihinden itibaren 1 yıl dersek bu kurguda malı değiştirme hakkın kalmaz. Bu yüzden arızaların 1 yıllık bir süreye yayılması yeterli.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.