Şimdi Ara

FİAT EFSANE MOTORLAR(1.4 FİRE-1.3-1.9 MULTİJET-1.9 JTD) (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
269
Cevap
2
Favori
85.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diabate

    hemen benide eklyebilirsiniz fiat efsane motorlar takımına

    zaten fiat kendi bi efsane

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: multijet

    hemen benide eklyebilirsiniz fiat efsane motorlar takımına

    zaten fiat kendi bi efsane


    sağol
    sende hazır gelmişken multijet dobloların yakıt tüketimlerini verirmisin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    quote:

    Orjinalden alıntı: multijet

    hemen benide eklyebilirsiniz fiat efsane motorlar takımına

    zaten fiat kendi bi efsane


    sağol
    sende hazır gelmişken multijet dobloların yakıt tüketimlerini verirmisin.

    Alıntıları Göster
    Aslında klüp güzel ancak bence fiatın bütün motorları efsane... 2.0 16V'leri, 2.0 20V'leri, 1.6'yı unutmamak gerek.. ancak bütün motorları koyunca da karmaşa olur Biz en iyisi her motora ayrı bi klüp açalım

    Şaka bi yana 1.4 benzinli motoru hiç kullanmadım ama 1.3 dizel ile 6 ayda 50.000 km yapmışlığım var, Araç doblo olmasına rağmen beni hiç üzmedi desem yeridir... gerçekten Fiatın yaptığı en iyi motorlardan biri...

    Bu arada yeni 1.9 multijetler artık çift turbo ve 190 hp... Türkiyeye yeni lancia delta ile gelecek... keyifli bir makine olacağı kesin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: albemus

    Aslında klüp güzel ancak bence fiatın bütün motorları efsane... 2.0 16V'leri, 2.0 20V'leri, 1.6'yı unutmamak gerek.. ancak bütün motorları koyunca da karmaşa olur Biz en iyisi her motora ayrı bi klüp açalım

    Şaka bi yana 1.4 benzinli motoru hiç kullanmadım ama 1.3 dizel ile 6 ayda 50.000 km yapmışlığım var, Araç doblo olmasına rağmen beni hiç üzmedi desem yeridir... gerçekten Fiatın yaptığı en iyi motorlardan biri...

    Bu arada yeni 1.9 multijetler artık çift turbo ve 190 hp... Türkiyeye yeni lancia delta ile gelecek... keyifli bir makine olacağı kesin...

    Alıntıları Göster
    fiat motorları ile ilgili paylaşımları buradan devam etirebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    quote:

    Orjinalden alıntı: multijet

    hemen benide eklyebilirsiniz fiat efsane motorlar takımına

    zaten fiat kendi bi efsane


    sağol
    sende hazır gelmişken multijet dobloların yakıt tüketimlerini verirmisin.

    Alıntıları Göster
    1.4 16v T-JET 120 HP

    İlk olarak Yeni Fiat Bravo’larda tanıtılan, performansı, gaz pedalına tepkisi, düşük sarfiyatı, imalat kolaylığı, sağlamlığı ve dayanıklılığı ile öne çıkan turbo beslemeli benzinli yeni T-JET motor ailesi, Fiat Linea’da da kullanılacaktır.

    Aracın piyasaya sürülmesinden sonra satışa sunulacak olan 1.4 16v turbo motoru, 5000 devirde 90 kW (120 beygir) güç üretmekte, maksimum torku da 1750 devir dakikada 206 Nm’dir. Keyifli ve sakin bir sürüş arzulanması halinde yüksek vites esnekliği sayesinde daha az vites değişikliğine imkan tanırken; öte yandan, gaz pedalına ani cevap veren motor ile gerektiğinde performanslı sürüş imkanı sağlamaktadır. Turbo kompresörün düşük ataleti, bu tür motorlarda sıkça görünen tepki süresi uzunluğunu ortadan kaldırmış olup en üstün performansın elde edilmesine imkan tanımıştır. Başka bir ifade ile düşük sarfiyat ile üstün spor sürüş sağlanmaktadır.

    Prototiplerin statik ve dinamik deneme banklarında geçirdikleri binlerce saat boyunca kat etmiş oldukları yüz binlerce kilometre, motorun dayanıklılığının bir göstergesidir. Programlanan bakım aralığı 30.000 km olup herhangi bir ara bakıma ihtiyaç duymamaktadır. Bu sonucu mümkün kılan yağ / su ısı değiştiricisidir. Yağ filtresi ekolojik türdendir.

    Bilgisayarlı motor kontrol sistemi tüm işlemlerini hesap algoritmaları sayesinde yürütmektedir. Mekanik bağlantılar içermeyen “drive-by-wire” tipi gaz pedalı kumandası, sürücünün motordan talep ettiği spor veya sakin sürüş tepkisini azami enerji etkinlik ile elde etmesine imkan vermektedir.

    Söz konusu olağanüstü sonuçlara, titiz bir projelendirme ve motoru oluşturan parçaların 120.000 saatlik çalışma neticesinde ulaşılmıştır. En modern bilgisayarlı projelendirme ve hesaplama araçları kullanılmış, turbo kompresöre bağlı olabilecek en ağır şartların simülasyonu gerçekleştirilmiştir. Belli başlı tüm aksamlar yeniden projelendirildiğinden, esasen tamamen yeni bir motordan bahis etmek mümkündür. Enerji kayıplarını asgariye indirmek, yüksek performans elde edebilmek ve sarfiyatı düşürmek amacı ile özellikle yanma sürecine ve akışkanlar dinamiğine özel ilgi gösterilmiştir. Sofistike deneysel araştırma araçları sayesinde bu sonuçların elde edilmesi mümkün olabilmiştir.

    OTOMOBiLiST



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geremy -- 20 Eylül 2008; 20:48:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    1.4 16v T-JET 120 HP

    İlk olarak Yeni Fiat Bravo’larda tanıtılan, performansı, gaz pedalına tepkisi, düşük sarfiyatı, imalat kolaylığı, sağlamlığı ve dayanıklılığı ile öne çıkan turbo beslemeli benzinli yeni T-JET motor ailesi, Fiat Linea’da da kullanılacaktır.

    Aracın piyasaya sürülmesinden sonra satışa sunulacak olan 1.4 16v turbo motoru, 5000 devirde 90 kW (120 beygir) güç üretmekte, maksimum torku da 1750 devir dakikada 206 Nm’dir. Keyifli ve sakin bir sürüş arzulanması halinde yüksek vites esnekliği sayesinde daha az vites değişikliğine imkan tanırken; öte yandan, gaz pedalına ani cevap veren motor ile gerektiğinde performanslı sürüş imkanı sağlamaktadır. Turbo kompresörün düşük ataleti, bu tür motorlarda sıkça görünen tepki süresi uzunluğunu ortadan kaldırmış olup en üstün performansın elde edilmesine imkan tanımıştır. Başka bir ifade ile düşük sarfiyat ile üstün spor sürüş sağlanmaktadır.

    Prototiplerin statik ve dinamik deneme banklarında geçirdikleri binlerce saat boyunca kat etmiş oldukları yüz binlerce kilometre, motorun dayanıklılığının bir göstergesidir. Programlanan bakım aralığı 30.000 km olup herhangi bir ara bakıma ihtiyaç duymamaktadır. Bu sonucu mümkün kılan yağ / su ısı değiştiricisidir. Yağ filtresi ekolojik türdendir.

    Bilgisayarlı motor kontrol sistemi tüm işlemlerini hesap algoritmaları sayesinde yürütmektedir. Mekanik bağlantılar içermeyen “drive-by-wire” tipi gaz pedalı kumandası, sürücünün motordan talep ettiği spor veya sakin sürüş tepkisini azami enerji etkinlik ile elde etmesine imkan vermektedir.

    Söz konusu olağanüstü sonuçlara, titiz bir projelendirme ve motoru oluşturan parçaların 120.000 saatlik çalışma neticesinde ulaşılmıştır. En modern bilgisayarlı projelendirme ve hesaplama araçları kullanılmış, turbo kompresöre bağlı olabilecek en ağır şartların simülasyonu gerçekleştirilmiştir. Belli başlı tüm aksamlar yeniden projelendirildiğinden, esasen tamamen yeni bir motordan bahis etmek mümkündür. Enerji kayıplarını asgariye indirmek, yüksek performans elde edebilmek ve sarfiyatı düşürmek amacı ile özellikle yanma sürecine ve akışkanlar dinamiğine özel ilgi gösterilmiştir. Sofistike deneysel araştırma araçları sayesinde bu sonuçların elde edilmesi mümkün olabilmiştir.

    OTOMOBiLiST

    Alıntıları Göster
    1.4 Fire 77 HP

    Yeni motorun hacmi 1368 cm3 olup, tek hatta sıralı 4 silindirden oluşmaktadır; çapları 72 milimetre, stroku ise 84 milimetredir.

    Söz konusu motor, kategorisinde Fiat Linea’yi zirveye taşıyan üstün performans ve düşük sarfiyat konularına özel ilgi gösterilmek sureti ile geliştirilmiştir. Bu durum, emme ve dağıtım sisteminin akışkanlar dinamiğinin özenle geliştirilmesi sonucunda tüm faaliyet alanı çapında optimize edilen hacimsel verimliliğin sayesinde meydana gelmiştir. Sonuç olarak, 6000 devir/dakikada 57 kW’lik (77 beygir) güç ve 3000 devir/dakikada 115 Nm’lik tork elde edilebilmektedir.

    Bu motora sahip Fiat Linea’nin azami sürati 165 km/h olup, 0’dan 100 km/saate 14,6 saniyede ulaşabilmektedir. Sarfiyat oranları ise segmentin en iyileri arasındadır: şehir içinde 8,2 litre/100 km, şehir dışında 5,1 litre/100 km, karma kullanımlarda ise 6,3 litre/100 km.

    Düşük sarfiyata sahip üstün bir motor. Bu performansın elde edilmesinde “drive by wire” olarak tabir edilen ve kelebek supabının elektronik olarak kontrol edilmesini öngören bir sistem ile beyin tarafından kontrol edilen faz değiştiricisi ile beraber çalışan yüksek türbülanslı yanma odasının kullanılması etkili olmuştur. Bu yenilikçi sistem sayesinde yanmış gazların yaklaşık %25’i yeniden yanma odasına sevk edilmekte, sabit hızlı yolculuklarda yakıt sarfiyatı ile egzost gazı salınımını hissedilir ölçüde azaltmaktadır. Motorda bulunan diğer özellikler de yakıt sarfiyatının düşük tutulmasında etkili olmaktadır. Örnek olarak; distribütörün parçaları daha hafif hale getirilmiş, supapların yayaları sürtünmeyi azaltmak amacı ile düşük yükte tasarlanmışlarıdır.

    Yeni 1.4 FIRE, 77 beygir motorun özellikleri arasında,yakıt sarfiyatının düşürülmesinde etkili olan 11:1’e yükseltilen sıkıştırma oranı ile düşük devirlerde yükseltilen tork değerleri yer almaktadır. Yeni nesil motor kontrol sistem kalibrasyonu da sarfiyatını, sürüş, performans ve emisyon ihtiyaçları çerçevesinde düşürmeye katkı sağlamıştır. Bu bağlamda, 1.4 Fire 77 beygirlik motor Euro 4 normlarını kolaylıkla sağlamaktadır. Yeni bir teknoloji sayesinde egzost toplayıcısının ucuna bağlı ve motor boşluğunda yer alan katalitik konvörtör, daha kısa sürede daha yüksek sıcaklıklara ulaşabilmekte, motorun ısınması safhasında dahi emisyon değerlerini azaltmaktadır.

    Çevreye olan etkilerin asgariye indirilmesi adına motorda, yakıtın depoda devridaimini engelleyen, dolayısı ile buhar oluşumunu ortadan kaldıran “returnless” tipi yeni yakıt besleme sistemi yer almaktadır.

    Performanslı, düşük tüketimli, temiz: 1.4 FIRE 77 beygirlik motorun bu üstün özelliklerinin yanında mükemmel bir ses konforu bulunmaktadır; yeni esnek sistemin kullanılması ile motor titreşimlerinin araca iletimi asgariye indirilmiştir.
    OTOMOBiLiST




  • 1.3 16v Multijet 90 HP

    İkinci nesil “Common Rail” doğrudan enjeksiyonlu dizellerin en küçüğü ve en gelişmişi olan 1.3 16v Multijet motorun Fiat Linea’da yer almaması düşünülemezdi; motor önemli bir yenilik sunmaktadır: nitekim ilk defa olarak değişken geometrili turboya sahip yeni bir versiyon kullanılmaktadır. Bu ilave besleme sayesinde 1.3 16v Multijet 4000 devir / dakikada tam 90 beygir (66 kW) azami güç ve 1750 devir /dakikada da 200 Nm’lik tork üretmektedir. 1.3 16V Multijet 90 beygir motorlu Fiat Linea üstün performans sağlamaktadır: azami hızı 170 km/saat olup, 0’dan 100 km/saate 13,8 saniyede ulaşmaktadır. Yakıt sarfiyatı da segmentlerin en iyileri arasındadır: şehir içinde 6,5 litre/100 km, şehir dışında 4,0 litre/100 km, karma kullanımlarda ise 4,9 litre/100 km.

    Değişken geometrili turbonun yanı sıra, söz konusu yeni motor bir dizi başka yeniliği de beraberinde getirmektedir. Yanma sistemi, emme ve tahliye boruların geçirgenliği arttırılarak modifiye edilmiş, yanma odasındaki türbülans azaltılmış, geometrisi değiştirilerek sıkıştırma oranı 18:1’den 17.6:1’e indirilmiştir. Emisyon kontrol sistemi, doğrudan motor kontrol sistemi tarafından elektrik ile çalıştırılan bir EGR valfı, devridaim yapan egzost gazları (EGR) soğutan bir ısı alıcı vericisi ile bir “close coupled” katalizörü tarafından ibarettir. Tüm bunlar, CEE FASE 4 emisyon sınırlarına uyulmasına imkan tanımaktadır.

    Detaya inildiğinde, 1.3 16v Multijet 90 beygir motorun hacminin 1248 cm3 olduğu, tek hat üzerinde sıralı 4 silindirden oluştuğu, çapın 69,6 mm strokun da 82 mm olduğu görülmektedir. Her silindirde dört adet subap bulunmaktadır. 1.3 Multijet 16v motoru gerçek ve küçük bir teknoloji harikasıdır: tüm aksamları ile komple sadece 130 kg ağırlığa sahiptir; uzunluğu 50 santimetreden az olup yüksekliği 65 santimetredir; aksamlarının konumları asgari yer kaplama amacı ile tasarlanmıştır. Azami verimlilik, dayanıklılık ve akılcılık kriterleri bazında projelendirilen motor, mükemmel randımana sahip olup çok uzun ömürlüdür: mekanik aksamlarına bakım yaptırmadan 250.000 km’lik ömür için tasarlanmıştır. Yağ değişim aralıkları 20.000’den 30.000 km’ye uzamıştır. (1.3 Multijet 16v düşük viskoziteli bir yağ kullanmakta olup bu durum düşük yakıt sarfiyatı ve çevreye saygı anlamına da gelmektedir).

    Küçük ve teknolojik açıdan sofistike olan yeni motor aynı zamanda da ekolojiktir ve partikülerli egzost olmadan da Euro 4 emisyon sınırlarına uymaktadır. Netice itibari ile 1.3 Multijet 16v 90 beygir motoru gerçek bir teknolojik devrim olup bu durum müşteriye yakıt sarfiyatında ve emisyonlarda düşüş olarak yansımaktadır.

    Çoklu enjeksiyonların neden olduğu sessiz çalışma, daha düşük vibrasyonların sağladığı daha iyi konfor, yanmanın daha iyi kontrol edilmesinden ileri gelen daha üstün torkun mümkün kıldığı sürüş keyfi ve kolaylığı da unutulmamalıdır. Yüksek teknolojisi sayesinde 1.3 16V Multijet motor çok rahat devirlenmektedir. Diğer dizel motorlardaki 4000 devir/dakikanın biraz üzerinde hissedilen yakıt kesme özelliği ortadan kalkmıştır. Bu özelliği sayesinde çalışma karakteri benzinli motor seviyesindedir. Ekolojik özellikleri, dizelin en üstün yönü olan yakıt sarfiyatını artırırken, diğer dizel motolara göre çok daha düşük emisyon salınımı vardır.
    OTOMOBiLiST




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diabate

    hemen benide eklyebilirsiniz fiat efsane motorlar takımına

    zaten fiat kendi bi efsane

    Alıntıları Göster
    ben fiat sitilo 1.6 103 hp var marea motoru ve bravo. şehir içi tüketimi 10.4 litre gösteriyor şehir dışına daha çıkamadık ama uzun yolda çok indiğini hissedebiliyorum. bu motora sahip olan araclar trafiğe yakalanırlarsa boş boş benzin harcarlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeaDGardeN

    ben fiat sitilo 1.6 103 hp var marea motoru ve bravo. şehir içi tüketimi 10.4 litre gösteriyor şehir dışına daha çıkamadık ama uzun yolda çok indiğini hissedebiliyorum. bu motora sahip olan araclar trafiğe yakalanırlarsa boş boş benzin harcarlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: DeaDGardeN

    ben fiat sitilo 1.6 103 hp var marea motoru ve bravo. şehir içi tüketimi 10.4 litre gösteriyor şehir dışına daha çıkamadık ama uzun yolda çok indiğini hissedebiliyorum. bu motora sahip olan araclar trafiğe yakalanırlarsa boş boş benzin harcarlar.


    10,4 lt çok gibi geldi eğer performanslı kullanmıyorsanız.
    ayarlar nasıl kontrol ettirdinizmi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    quote:

    Orjinalden alıntı: DeaDGardeN

    ben fiat sitilo 1.6 103 hp var marea motoru ve bravo. şehir içi tüketimi 10.4 litre gösteriyor şehir dışına daha çıkamadık ama uzun yolda çok indiğini hissedebiliyorum. bu motora sahip olan araclar trafiğe yakalanırlarsa boş boş benzin harcarlar.


    10,4 lt çok gibi geldi eğer performanslı kullanmıyorsanız.
    ayarlar nasıl kontrol ettirdinizmi.

    Alıntıları Göster
    Sürüşİzlenim 1.3 multijet doblo

    Doblo'nun kalbide Fiat ailesinin General Motors ile ortaklaşa geliştirdiği1.3 litre hacminde dizel bir motor görev yapıyor. Palio, Albea vePunto gibi modellerden tanıdığımız bu motor 4000 d/d'de 75 HP güç,1750 d/d'de 190 Nm tork üretiyor. Aracın 1.3 tonu bulan ağırlığısebebiyle çok canlı bir karakter göstermedi ve 0'dan 100 km/s hıza14 saniyede ulaştık. Multijet motor vasat performansına karşın düşükyakıt tüketimiyle beğenimizi kazandı. Testimiz süresince kaydettiğimiz5.6 litrelik tüketim değeri başarılı. 58 litrelik deposuyla menzili1035 km.

    arabam.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    Sürüşİzlenim 1.3 multijet doblo

    Doblo'nun kalbide Fiat ailesinin General Motors ile ortaklaşa geliştirdiği1.3 litre hacminde dizel bir motor görev yapıyor. Palio, Albea vePunto gibi modellerden tanıdığımız bu motor 4000 d/d'de 75 HP güç,1750 d/d'de 190 Nm tork üretiyor. Aracın 1.3 tonu bulan ağırlığısebebiyle çok canlı bir karakter göstermedi ve 0'dan 100 km/s hıza14 saniyede ulaştık. Multijet motor vasat performansına karşın düşükyakıt tüketimiyle beğenimizi kazandı. Testimiz süresince kaydettiğimiz5.6 litrelik tüketim değeri başarılı. 58 litrelik deposuyla menzili1035 km.

    arabam.com

    Alıntıları Göster
    ALBEA 1.2

    Minik sınıfta Formula 1 teknolojisi
    Motor ve performans
    Albea'nın motor kaputunun altında 1.242 cc hacminde16 supaplı bir motor görev yapıyor. 'Fire' motor olarakadlandırılan bu motor, 5000 d/d'de 80 HP güç, 4000 d/d'de114 Nm tork üretiyor. Alt devirlerden itibaren istikrarlıolarak devirlenen motor hacmine göre yeterli bir performanssunuyor. 'Speedgear' ismi verilen CVT teknolojisinesahip otomatik şanzıman ise motorla uyumlu çalışıyor.Klasik otomatik şanzımanların aksine dişliler yerineiki adet kasnak ve çelik bir kayıştan oluşan CVT şanzımandavites oranları sürekli olarak değişkenlik gösteriyor.Manuel kullanım konumunda ise vites oranları belirlideğerlerde sabitlenebiliyor.
    CVT şanzımanın manuel konumda vites geçişleri sarsıntısızve hızlı. Test otomobilimiz yaptığımız performans ölçümlerinde0'dan 100 km/s hıza vites D konumundayken 15.8, manuelkonumda iken ise 15.6 saniyede ulaştık. Esneklik ölçümlerindeyse,vites D konumundayken, 60 km/s'de 100 km/s hıza 9.5sn'de ulaşan Albea, 90'dan 120 km/s hıza 10.3 sn'deyükseldi. Test süresince 100 km'de 8 litre kurşunsuzbenzin tüketen Albea, 48 litrelik deposu ile 600 km'likmenzile sahip

    arabam.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    ALBEA 1.2

    Minik sınıfta Formula 1 teknolojisi
    Motor ve performans
    Albea'nın motor kaputunun altında 1.242 cc hacminde16 supaplı bir motor görev yapıyor. 'Fire' motor olarakadlandırılan bu motor, 5000 d/d'de 80 HP güç, 4000 d/d'de114 Nm tork üretiyor. Alt devirlerden itibaren istikrarlıolarak devirlenen motor hacmine göre yeterli bir performanssunuyor. 'Speedgear' ismi verilen CVT teknolojisinesahip otomatik şanzıman ise motorla uyumlu çalışıyor.Klasik otomatik şanzımanların aksine dişliler yerineiki adet kasnak ve çelik bir kayıştan oluşan CVT şanzımandavites oranları sürekli olarak değişkenlik gösteriyor.Manuel kullanım konumunda ise vites oranları belirlideğerlerde sabitlenebiliyor.
    CVT şanzımanın manuel konumda vites geçişleri sarsıntısızve hızlı. Test otomobilimiz yaptığımız performans ölçümlerinde0'dan 100 km/s hıza vites D konumundayken 15.8, manuelkonumda iken ise 15.6 saniyede ulaştık. Esneklik ölçümlerindeyse,vites D konumundayken, 60 km/s'de 100 km/s hıza 9.5sn'de ulaşan Albea, 90'dan 120 km/s hıza 10.3 sn'deyükseldi. Test süresince 100 km'de 8 litre kurşunsuzbenzin tüketen Albea, 48 litrelik deposu ile 600 km'likmenzile sahip

    arabam.com

    Alıntıları Göster
    ALBEA 1.6

    Test ettiğimiz Albea'da Fiat bünyesinde uzun yıllardır görev yapan1.6 litrelik benzinli motor kullanılıyor. Alt devirlerde biraz cansızkalan 16 supaplı motor, 5750 d/d'de 103 HP güç, 4000 d/d'deyse 145Nm tork üretiyor. Artan devirle birlikte gücünü hissettiren otomobilyaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 11 saniyede ulaştı. Son hızınıysa185 km/s olarak ölçtük. Albea'nın rölantide yalıtım düzeyi yeterliolsa da devir yükseldiğinde motor sesi kabine sızıyor. Bu uzun yolculuklardasürücüsünü yorabilir. Performans açısından sürücüsünü üzmeyen testaracımız akaryakıt istasyonundaysa çok başarılı olamıyor. Testimizsüresince tükettiği 8.6 litrelik ortalama tüketim bir miktar yüksekkalıyor. 48 litrelik deposuyla menzili 556 km. Albea'nın yumuşaksüspansiyonları konfor açısından başarılı.

    arabam.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    ALBEA 1.6

    Test ettiğimiz Albea'da Fiat bünyesinde uzun yıllardır görev yapan1.6 litrelik benzinli motor kullanılıyor. Alt devirlerde biraz cansızkalan 16 supaplı motor, 5750 d/d'de 103 HP güç, 4000 d/d'deyse 145Nm tork üretiyor. Artan devirle birlikte gücünü hissettiren otomobilyaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 11 saniyede ulaştı. Son hızınıysa185 km/s olarak ölçtük. Albea'nın rölantide yalıtım düzeyi yeterliolsa da devir yükseldiğinde motor sesi kabine sızıyor. Bu uzun yolculuklardasürücüsünü yorabilir. Performans açısından sürücüsünü üzmeyen testaracımız akaryakıt istasyonundaysa çok başarılı olamıyor. Testimizsüresince tükettiği 8.6 litrelik ortalama tüketim bir miktar yüksekkalıyor. 48 litrelik deposuyla menzili 556 km. Albea'nın yumuşaksüspansiyonları konfor açısından başarılı.

    arabam.com

    Alıntıları Göster
    BRAVO 1.6

    Bu motor sanki dizel değil
    Bravo’nun 1.6 litrelik Multijet motoru 105 HP’lik güç üretirken 1500 d/d’den itibaren kullanılama sunulan 290 Nm’lik tork değeri ile başarılı bir çalışma karakteri sunuyor. Performans konusunda son derece etkili olan 1.6 lt Multijet motor, gürültüsüz çalışma sistemiyle de övgümüzü kazanıyor. Tabii işin bir de yakıt tüketimi yönü var. Söz konusu dizel motor olunca düşük tüketim değerleri her otomobil kullanıcısının hayali oluyor. Açıkçası 1.6 lt Multijet motor testimizi esnasında bu konuda bizi ikna edemedi. Çoğunlukla şehir içinde kullandığımız test aracımız 6.9 lt/100 km yakıt tüketimiyle beklentilerden uzaktı. Performansıyla ‘benzinli motorları aratmayan’ 1.6 lt Multijet motor, tüketim değerleriyle de aynen öyleydi!
    Bravo’nun sürüş karakteri son derece yumuşak huylu. Bu durum insanı biraz tedirgin ediyor ama bu tamamen aracın karakteristik özelliğiyle ilgili, zamanla buna alışıyorsunuz. City özelliği de bulunan direksiyon sistemi ise yetersiz tepkileriyle bizden olumlu not alamadı. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi yol tutuş konusunda önemli bir rol üstlenirken konfordan da ödün vermiyor. Euro NCAP’ten 5 yıldız alan Bravo fren testimiz esnasında da güvenlik mesafesinin altında durarak bizden olumlu not almayı başardı.
    Geniş motor seçenekleri
    Bravo ülkemize gelirken bir-iki versiyon ve motor seçeneğiyle yetinmedi. 90 HP 1.4 litrelik benzinli motordan başlayıp 150 HP’lik 1.4 lt turbo motor seçeneğine kadar uzanan bu yelpazenin en çok ilgi çekecek iki üyesi ise 1.4 lt turbo (120 HP) ve test konuğumuz olan 1.6 lt Multijet (105 HP) motor olacak gibi görünüyor. 32.000 YTL’den başlayan fiyatlarla satılan Bravo’nun özellikle genç ve bir veya iki çocuklu aileler tarafından tercih edilebileceğini, büyük bagaj hacmi ve makul fiyatıyla ile bir alt segmentteki sedan otomobillere ciddi bir alternatif olabileceğini düşünüyoruz. / Erkan YAVUZ


    arabam.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    BRAVO 1.6

    Bu motor sanki dizel değil
    Bravo’nun 1.6 litrelik Multijet motoru 105 HP’lik güç üretirken 1500 d/d’den itibaren kullanılama sunulan 290 Nm’lik tork değeri ile başarılı bir çalışma karakteri sunuyor. Performans konusunda son derece etkili olan 1.6 lt Multijet motor, gürültüsüz çalışma sistemiyle de övgümüzü kazanıyor. Tabii işin bir de yakıt tüketimi yönü var. Söz konusu dizel motor olunca düşük tüketim değerleri her otomobil kullanıcısının hayali oluyor. Açıkçası 1.6 lt Multijet motor testimizi esnasında bu konuda bizi ikna edemedi. Çoğunlukla şehir içinde kullandığımız test aracımız 6.9 lt/100 km yakıt tüketimiyle beklentilerden uzaktı. Performansıyla ‘benzinli motorları aratmayan’ 1.6 lt Multijet motor, tüketim değerleriyle de aynen öyleydi!
    Bravo’nun sürüş karakteri son derece yumuşak huylu. Bu durum insanı biraz tedirgin ediyor ama bu tamamen aracın karakteristik özelliğiyle ilgili, zamanla buna alışıyorsunuz. City özelliği de bulunan direksiyon sistemi ise yetersiz tepkileriyle bizden olumlu not alamadı. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi yol tutuş konusunda önemli bir rol üstlenirken konfordan da ödün vermiyor. Euro NCAP’ten 5 yıldız alan Bravo fren testimiz esnasında da güvenlik mesafesinin altında durarak bizden olumlu not almayı başardı.
    Geniş motor seçenekleri
    Bravo ülkemize gelirken bir-iki versiyon ve motor seçeneğiyle yetinmedi. 90 HP 1.4 litrelik benzinli motordan başlayıp 150 HP’lik 1.4 lt turbo motor seçeneğine kadar uzanan bu yelpazenin en çok ilgi çekecek iki üyesi ise 1.4 lt turbo (120 HP) ve test konuğumuz olan 1.6 lt Multijet (105 HP) motor olacak gibi görünüyor. 32.000 YTL’den başlayan fiyatlarla satılan Bravo’nun özellikle genç ve bir veya iki çocuklu aileler tarafından tercih edilebileceğini, büyük bagaj hacmi ve makul fiyatıyla ile bir alt segmentteki sedan otomobillere ciddi bir alternatif olabileceğini düşünüyoruz. / Erkan YAVUZ


    arabam.com

    Alıntıları Göster
    MAREA 1.6

    Fiatmotorun torku artık daha yüksek
    Makyajlı Marea'da Fiat ailesinin Stilo, Palio ve Doblomodellerinde de görev yapan tanıdık bir motor görevyapıyor. 1596 cc hacmindeki bu motor eski modelde olduğugibi 5750 d/d'de 103 HP güç üretirken, işletim sistemindeyapılan değişiklik sonucunda artık 4000 d/d'de eskisinden1 Nm fazla (145 Nm) tork üretiyor.
    Torktaki artış otomobilin performansını değiştirmezken,bu değişiklik yakıt tüketimini düşürmüş.
    Marea ile 0'dan 100 km/s hızaysa 11 saniyede ulaştık.Ara hızlanma ölçümlerinde 60-100 km/s hızlanmasını dördüncüviteste 12.5, 90-120 km/s hızlanmasını dördüncü viteste9.5 saniyede tamamladı. Eskisine göre cimri olan araç,testimiz süresince 100 km'de ortalama 8.5 litre kurşunsuzbenzin tüketti. 58 litrelik deposu ile Marea'nın menzili682 km.



    MAREA JTD

    Motorve performans
    Marea JTD'de dünyanın ilk common-rail teknolojisinesahip dizel motoru görev yapıyor. 1910 cc hacmindekibu motor 4000 d/d'da 105 HP güç, 1500 d/d'da ise 200Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum torkunu 1500 d/dgibi oldukça düşük bir devirde veriyor olması otomobilinçevikliğini arttırıyor. Yaptığımız performans testlerindeMarea JTD ile 0'dan 100 km/s hıza 11 saniyede ulaşabildik.Bu değer 1.6 litrelik versiyonu ile neredeyse aynı.Dizel motorun yüksek performansı ara hızlanmalarda dakendisini gösteriyor. Marea JTD, 60-100 km/s hızlanmasını4. viteste 9.8 saniyede, beşinci viteste ise 15.1 saniyedetamamladı. Soğuk haldeyken bir miktar gürültülü çalışanmotor ısındıkça sesini azaltıyor. Testimiz süresince100 km'de 7.2 litre motorin tüketen Marea JTD'nin tüketimiperformansına göre makul. Ancak fiyatının benzinli modelegöre çok yüksek olması, otomobilin ekonomikliğini azaltıyor.64 litrelik bir depoya sahip Marea JTD'nin menzili 888km.


    arabam.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    MAREA 1.6

    Fiatmotorun torku artık daha yüksek
    Makyajlı Marea'da Fiat ailesinin Stilo, Palio ve Doblomodellerinde de görev yapan tanıdık bir motor görevyapıyor. 1596 cc hacmindeki bu motor eski modelde olduğugibi 5750 d/d'de 103 HP güç üretirken, işletim sistemindeyapılan değişiklik sonucunda artık 4000 d/d'de eskisinden1 Nm fazla (145 Nm) tork üretiyor.
    Torktaki artış otomobilin performansını değiştirmezken,bu değişiklik yakıt tüketimini düşürmüş.
    Marea ile 0'dan 100 km/s hızaysa 11 saniyede ulaştık.Ara hızlanma ölçümlerinde 60-100 km/s hızlanmasını dördüncüviteste 12.5, 90-120 km/s hızlanmasını dördüncü viteste9.5 saniyede tamamladı. Eskisine göre cimri olan araç,testimiz süresince 100 km'de ortalama 8.5 litre kurşunsuzbenzin tüketti. 58 litrelik deposu ile Marea'nın menzili682 km.



    MAREA JTD

    Motorve performans
    Marea JTD'de dünyanın ilk common-rail teknolojisinesahip dizel motoru görev yapıyor. 1910 cc hacmindekibu motor 4000 d/d'da 105 HP güç, 1500 d/d'da ise 200Nm tork üretiyor. Otomobilin maksimum torkunu 1500 d/dgibi oldukça düşük bir devirde veriyor olması otomobilinçevikliğini arttırıyor. Yaptığımız performans testlerindeMarea JTD ile 0'dan 100 km/s hıza 11 saniyede ulaşabildik.Bu değer 1.6 litrelik versiyonu ile neredeyse aynı.Dizel motorun yüksek performansı ara hızlanmalarda dakendisini gösteriyor. Marea JTD, 60-100 km/s hızlanmasını4. viteste 9.8 saniyede, beşinci viteste ise 15.1 saniyedetamamladı. Soğuk haldeyken bir miktar gürültülü çalışanmotor ısındıkça sesini azaltıyor. Testimiz süresince100 km'de 7.2 litre motorin tüketen Marea JTD'nin tüketimiperformansına göre makul. Ancak fiyatının benzinli modelegöre çok yüksek olması, otomobilin ekonomikliğini azaltıyor.64 litrelik bir depoya sahip Marea JTD'nin menzili 888km.


    arabam.com

    Alıntıları Göster
    geremy kulübün hayırlı olsun faydalı paylaşımlar dilegi ile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmkansız

    geremy kulübün hayırlı olsun faydalı paylaşımlar dilegi ile

    Alıntıları Göster
    Geremy 1,4 16v t-jet motorda tork 206 nm. olacak. Yanlış yazılmış sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_39

    Geremy 1,4 16v t-jet motorda tork 206 nm. olacak. Yanlış yazılmış sanırım.

    Alıntıları Göster
    geremy bilgiler için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_39

    Geremy 1,4 16v t-jet motorda tork 206 nm. olacak. Yanlış yazılmış sanırım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: serdar_39

    Geremy 1,4 16v t-jet motorda tork 206 nm. olacak. Yanlış yazılmış sanırım.


    dikkatin için teşekkür ederim.
    fiat sitesinden kontrol edip düzeltim.
    saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmkansız

    geremy bilgiler için teşekkürler

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: murat6767

    geremy bilgiler için teşekkürler


    sağol abi inşallah katkıda bulunan arkadaşlar sayesinde fiat motorları bütün bilinmeyen yönleriyle ortaya çıkacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    quote:

    Orjinalden alıntı: murat6767

    geremy bilgiler için teşekkürler


    sağol abi inşallah katkıda bulunan arkadaşlar sayesinde fiat motorları bütün bilinmeyen yönleriyle ortaya çıkacak.

    Alıntıları Göster
    Fiat, 1899 yılında kuruldu. İsim, aslında "Fabbrica Italiana Automobili Torino" kelimelerinin kısaltılmış hali olup, "Torino İtalyan Otomobil Fabrikası" anlamına geliyor.

    http://www.fiat.com/FIAT_COM/uploads/PB_TMPL_FBRAND/1073900963/20040221/img_ft_stry.jpg

    Kuzey İtalya'da bulunan Torino, tamamen yeniliklerle dolu endüstri şehri olarak, Fiat gibi bir sanayi birliğin büyümesi ve gelişmesi için uygun şartlara sahipti. Seçkin bir tüketici grubu için lüks bir ürün olarak üretilen otomobiller, hem İtalya'da, hem de yurt dışında çabucak popüler oldular. Çok kısa bir süre sonra, Fiat, yarış konusunda da kimsenin geçemediği bir duruma geldi.

    1909 yılında, Fiat, Birleşik Devletler'de bir fabrika kurdu ve orada özel otomobillerin yanı sıra kamyonet, traktör, tren, gemi motorları ve uçak üretimi de yaptı.

    http://www.fiat.com/FIAT_COM/uploads/PB_TMPL_FBRAND/1073900963/20040221/img_prd_strc_sx.jpg

    1922 yılında Fiat, sayıları sürekli artış gösteren normal tüketiciler için de uygun fiyata sahip ürünleri olan bir marka olmaya yöneldi. Sanayi Birlik, kendisinin, Birleşik Devletler pazarında açık kalan ve motorize küçük otomobillerle kolayca doldurulacak bir boşlukta olduğunu hissediyordu. "Herkes için bir otomobil".

    http://81.208.60.98/images/loghi/fiat.gif

    50'li yılların ortalarında, milyonlarca küçük Fiat modelinin (Seicento ve Cinquecento) seri üretimi yapıldı. Fiat, otomobili bir kitle malı haline dönüştürmüştü ve İtalyan ekonomi mucizesinin sembolü olmuştu.

    http://perso.wanadoo.fr/site.neo/Barchetta_WEB.jpg

    Kaynak: fiat.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmkansız

    Fiat, 1899 yılında kuruldu. İsim, aslında "Fabbrica Italiana Automobili Torino" kelimelerinin kısaltılmış hali olup, "Torino İtalyan Otomobil Fabrikası" anlamına geliyor.

    http://www.fiat.com/FIAT_COM/uploads/PB_TMPL_FBRAND/1073900963/20040221/img_ft_stry.jpg

    Kuzey İtalya'da bulunan Torino, tamamen yeniliklerle dolu endüstri şehri olarak, Fiat gibi bir sanayi birliğin büyümesi ve gelişmesi için uygun şartlara sahipti. Seçkin bir tüketici grubu için lüks bir ürün olarak üretilen otomobiller, hem İtalya'da, hem de yurt dışında çabucak popüler oldular. Çok kısa bir süre sonra, Fiat, yarış konusunda da kimsenin geçemediği bir duruma geldi.

    1909 yılında, Fiat, Birleşik Devletler'de bir fabrika kurdu ve orada özel otomobillerin yanı sıra kamyonet, traktör, tren, gemi motorları ve uçak üretimi de yaptı.

    http://www.fiat.com/FIAT_COM/uploads/PB_TMPL_FBRAND/1073900963/20040221/img_prd_strc_sx.jpg

    1922 yılında Fiat, sayıları sürekli artış gösteren normal tüketiciler için de uygun fiyata sahip ürünleri olan bir marka olmaya yöneldi. Sanayi Birlik, kendisinin, Birleşik Devletler pazarında açık kalan ve motorize küçük otomobillerle kolayca doldurulacak bir boşlukta olduğunu hissediyordu. "Herkes için bir otomobil".

    http://81.208.60.98/images/loghi/fiat.gif

    50'li yılların ortalarında, milyonlarca küçük Fiat modelinin (Seicento ve Cinquecento) seri üretimi yapıldı. Fiat, otomobili bir kitle malı haline dönüştürmüştü ve İtalyan ekonomi mucizesinin sembolü olmuştu.

    http://perso.wanadoo.fr/site.neo/Barchetta_WEB.jpg

    Kaynak: fiat.com

    Alıntıları Göster
    MOTORLARIN TARİHÇESİ

    -ilk dört zaman esasını göre başarı ile calışan motoru 1876 yılında Alman mühendis Otto yapmıştır.
    -ilk iki zamanlı benzin motorunu İngiliz mühendis Dugal Clerk bulmuştur.
    -Bugünkü karbüratörlerin esasını teşkil eden ilk şamandıralı karbüratörü daimler ve maybach bulmuştur.
    -Alman mühendis Karl Benz,ilk elektrikli ateşlemeyi bularak,ilk otomobili yapmıştır.
    -1892 yılında Alman mühendis Rudolf Diesel ,ilk Diesel motorunu bulmuştur.

    OTOMOBİLLERDE KULLANILAN İLK MOTORLARIN ÖZELLİKLERİ

    -Silindir sayıları az
    -sıkıştırma sonu sıcaklığı ve basıncı düşük
    -motor devri ve gücü düşük
    -kütlesel gücü(birim ağırlık başına elde edilen güç)düşük
    -Egzost sistemi basit
    -Lastikler dolma tip olduğundan motor gürültülü ve araç sarsıntılı çalışıyordu.

    OTOMOBİLLERİN MOTORLARININ GELİŞİMİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLER

    -otomobillerin taşıma aracı olarak kullanılması,
    -insanlardaki rahat yaşama ve zamandan tasarruf düşüncesinin gelişmesi
    -motorların diğer iş makinalarında da kullanılmasıyla seri üretime geçilmesi
    -diğer bilim ve teknolojide ki gelişmeler.

    BU GÜNKÜ MOTOR VE OTOMOBİLLERİN İLK OTOMOBİLLERDEN FARKI

    -sıkıştırma oranı daha büyük yapılabilmektedir.
    -subapların açılıp kapanma zamanları daha iyi düzenlenebilmektedir.
    -hareketli parçaların dengeleri daha iyi sağlanabildiği için motorlar gürültüsüz ve titreşimsiz çalışır.
    -yakıt daha iyi karıştırılıp,sisteme daha iyi dağıtılabilmektedir.
    -yakıtın cinsine göre daha iyi ateşlenmesi sağlanabilmektedir.
    -silindir sayıları ve motor devri arttırılarak daha yüksek güçte motorlar yapılabilmektedir.
    -daha yüksek malzeme motor başına düşen güç arttırılmıştır.
    -bugünkü otomobillerdeki konfor ve rahatlık ilk motorlara göre yüksektir.

    BENZİN MOTORLARININ ÇALIŞMA PRENSİBİ

    üst ölü nokta:pistonun silindir içerisinde çıktığı en üst noktadır.
    alt ölü nokta:pistonun silindir içerisinde indiği en alt noktadır.
    çevrim:bir motorda iş elde edebilmek için,tekrarlanmadan meydana gelen olayların toplamına çevrim denir.

    4 zamanlı bir motorda bir çevrimin tamamlanabilmesi için,pistonun dört hareketine ihtiyaç vardır,bunlar emme zamanı,sıkıştırma zamanı,iş zamanı ve egzost zamanı olarak sıralanır;yani krank milinin 2 tur dönmesine gerek vardır bir çevrim teorik olarak 720 derece'dir.



    buna göre 4 zamanlı bir motorda ateşleme sırası şu şekilde olur;

    -emme zamanı
    -sıkıştırma zamanı
    -iş zamanı
    -egzost zamanı


    HAVA YAKIT DEĞERLERİ

    Emme zamanında içeri giren havayla benzin veya yakıt,belli oranda karıştırılır.Bu oran 14,7/1'dir yani 1kg. yakıt'ın yanması için 14,7kg havaya ihtiyaç vardır.Karbüratör veya enjeksiyon sistemi ve motor için gerekli olan bu hava yakıt oranını belirler...

    Hava/yakıt karışımının silindire girişi emme subapları,yanmış gazların dışarı atılmasıda egzost subapları aracılığıyla sağlanır.Subaplar,bir zincir veya0bir dişli kayış aracılığıyla krank mili tarafından döndürülen eksantrik(kam)milinden kareket alır.Krank milinin 2 turundakam mili 1 defa döner.

    Ateşleme sistemi,silindir içerisinde sıkıştırılan hava/yakıt karışımının bujide oluşturduğu kıvılcımla uygun zamanda ateşlenmesini sağlar...!


    Arkadaşlar bu bilgilerin size fayda getireceğini ve öğrenmenizin gerekeceğini düşündüm,okuldaki ders notlarımdır tamamı,bunları yazmak belkı cok zamanımı aldı ama eminimki sizin işinize çok yarayacak...




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.