Şimdi Ara

SU- ANTİFİRİZ ORANI ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: ringo71 Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 2 Misafir - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
36.992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ARACIMDA HORTUMLARI YENİLEDİM Bİ KAÇ HORTUMDA YARA VARDI ONLAR BENİ YOLDA BIRAKMADAN BEN HORTUMLARI YENİLERİYLE DEĞİŞTİRDİM , ANCAK MOTOR SUYUNU KOMPLE BOŞALTTIM ÖNDEKİNİ VEDE YENİDEN SHELL MARKA ANTİFİRİZ KOYDUM , ARACIN HAVASINIDA İYİCE ALDIM , YALNIZ ANTİFİRİZ ORANI BİRAZ FAZLA BENDE UMURSAMADIM YANİ ARACIM 6 LT SOĞUTMA SUYU ALIYOR BUNUN 3-4 LİTRESİ ANTİRİZ GERİSİ SU , ŞİMDİ GELELİM SORUNUMA ARACIN HARARETİ BİRAZ DAHA FAZLA Ş. İÇİNDE ÖZELLİKLE FAN ÇOK AÇAR OLDU , ACEBA ANTİRİRİZİ BOŞALTIP MARKETTEN SU ALIP SU ORANINI ARTIRMAM MI GEREK ?



  • sevgili mendel,
    antifiz su oranında ölçtürmeden bir yorumda bulunmak çok yanıltıvı olabilir, öünkü sıfırdan bir karışım yapmıyorsunuz dolayısı ile kesin teyid için ölçüm yaptırıp eğer sonma derecesi düşük değil ise bir miktar su eklemenizi tavsiye ederim. Bileceğiniz hibi eğer donma derecesi düşük olursa kaynama dereceside yükselecektir.

    Ancak fan çok sık olarak açıyor ise 2 tane majöçr sebebi vardır birisi kışlık termostat üzerinde olabilir ikincisi de havaların nemli ve aşırı sıcak olmasıdır.nem gizli ısı kaynağıdır ve sıcaklık aynı olsa bile soğutma işlevini sekteye uğratır veya götreceli olarak fanın devrede kalma süresi uzayacaktır.Bunu anlamı da yakıt sarfiyatının artmasıdır.
  • "İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Musluk suyunda yer alan ve suyun işini doğru olarak yapmamasını sağlayan mineraller soğutucu karışımının özelliğini bozabileceğinden, formülde damıtılmış su kullanılmalıdır" diyor Castrol aşağıdaki sitesinde.

    Bu hafta ben de suyu yenileyecem, mendel50 hocam şu havasını alma olayını siz nasıl yaptınız? Aşağıda da yazıyor ama pratik uygulamasını da duymayı isterim.

    http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=73024005&contentId=7015849
  • Reklam gibi olacak ama olsun, shell ve PO antrifiriz tavsiye etmiyor, aliminyum silindir kapaklarını cürüttüğü iddia ediliyor... Eğer imkan varsa başka bir marka ile değiştirin, bilen birisine sorarak.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: birtasarimci

    "İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Musluk suyunda yer alan ve suyun işini doğru olarak yapmamasını sağlayan mineraller soğutucu karışımının özelliğini bozabileceğinden, formülde damıtılmış su kullanılmalıdır" diyor Castrol aşağıdaki sitesinde.

    Bu hafta ben de suyu yenileyecem, mendel50 hocam şu havasını alma olayını siz nasıl yaptınız? Aşağıda da yazıyor ama pratik uygulamasını da duymayı isterim.

    http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=73024005&contentId=7015849

    HAVA ALMA OLAYI BASİT , BENDEKİ ARABA VW GRUBU OLDUĞUNDAN SİZDEKİNDE NASIL BİLMİYORUM ÖNCE SUYU VE ANTİFİRİZ KARIŞIMINI ARACA DOLDURDUM DAHA SONRA MOTORU ÇALIŞTIRDIM ANCAK GENLEŞME KABININ KAPAĞINI KAPATMADIM 1-2- DAKİKA MOTORU ÇALIŞTIRDIM KENDİSİ SUYU İÇİNE ÇEKTİKCE BEN İLAVE ETTİM SUYU VE 2 DK SONUNDA MİN-MAX ARALIĞINA GELİNCEYE KADAR SU İLAVE ETTİM VE KAPAĞI KAPATTIM , BAZI ARABALARDA HAVA ALINMASI İÇİN UFAK TAPALAR MEVCUT VW GRUBUNDA YOK




  • Teşekkürler Mendel hocam,
    ben daha hava alma aşamasına gelmeden sorun oldu, şimdi suyu tam boşaltamıyorum. şuraya açtım konuyu.
    http://forum.donanimhaber.com/m_26236674/tm.htm

    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50
    HAVA ALMA OLAYI BASİT , BENDEKİ ARABA VW GRUBU OLDUĞUNDAN SİZDEKİNDE NASIL BİLMİYORUM ÖNCE SUYU VE ANTİFİRİZ KARIŞIMINI ARACA DOLDURDUM DAHA SONRA MOTORU ÇALIŞTIRDIM ANCAK GENLEŞME KABININ KAPAĞINI KAPATMADIM 1-2- DAKİKA MOTORU ÇALIŞTIRDIM KENDİSİ SUYU İÇİNE ÇEKTİKCE BEN İLAVE ETTİM SUYU VE 2 DK SONUNDA MİN-MAX ARALIĞINA GELİNCEYE KADAR SU İLAVE ETTİM VE KAPAĞI KAPATTIM , BAZI ARABALARDA HAVA ALINMASI İÇİN UFAK TAPALAR MEVCUT VW GRUBUNDA YOK




  • 3litre antifiriz 2.5litre su olmalı.
  • Antifriz (ve diğer katkılar) suyun transfer kabiliyetini düşürür.
    Bu sebeple su sistemde su dönse de yeterince ısı transferi yapamaz ve motoru soğutamaz.
    Denemek için tamamen su kullanın farkı görürsünüz.
    Ancak bu da kış döneminde tahmin edileceği üzere donmaya riskini beraberinde getirir.
    Yaz döneminde denemenizde fayda var.
    Ancak antifiriz suyu paslandırıcı etkisini azaltır. Dolayısı ile sadece su paslanmaya sebep olur.

    Özetle yüksek antifriz miktarı suyun ısı transfer hızını ve miktarını azaltır.
    Yüksek antifriz karışımı motorun ısısını alamadığı için de arabanız daha kısa sürede daha çok fan açar.
    Yani fazlası da iyi değildir. İdeal oran bulunduğunuz bölgeye göre %35 en fazla %50 dir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chimera_tr

    Antifriz (ve diğer katkılar) suyun transfer kabiliyetini düşürür.
    Bu sebeple su sistemde su dönse de yeterince ısı transferi yapamaz ve motoru soğutamaz.
    Denemek için tamamen su kullanın farkı görürsünüz.
    Ancak bu da kış döneminde tahmin edileceği üzere donmaya riskini beraberinde getirir.
    Yaz döneminde denemenizde fayda var.
    Ancak antifiriz suyu paslandırıcı etkisini azaltır. Dolayısı ile sadece su paslanmaya sebep olur.

    Özetle yüksek antifriz miktarı suyun ısı transfer hızını ve miktarını azaltır.
    Yüksek antifriz karışımı motorun ısısını alamadığı için de arabanız daha kısa sürede daha çok fan açar.
    Yani fazlası da iyi değildir. İdeal oran bulunduğunuz bölgeye göre %35 en fazla %50 dir

    yıllardır ısı transferi konusunda gördüğüm en isabetli açıklama .Bravo .

    olayın işi oldukça tekniktir ama özet olarak bir grafik vermem yeterli olur. Su en iyi ısı transferi yapan sıvılardan birisidir.

    grafik Laminer akış şartları için verilmiştir. Zaten devri daim işinde turbulent akış olması çok çok zor bir şey. olsa da sıralama değişir su yine birinci çıkar.



     SU- ANTİFİRİZ ORANI ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 29 Eylül 2015; 12:54:48 >








  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: chimera_tr

    Antifriz (ve diğer katkılar) suyun transfer kabiliyetini düşürür.
    Bu sebeple su sistemde su dönse de yeterince ısı transferi yapamaz ve motoru soğutamaz.
    Denemek için tamamen su kullanın farkı görürsünüz.
    Ancak bu da kış döneminde tahmin edileceği üzere donmaya riskini beraberinde getirir.
    Yaz döneminde denemenizde fayda var.
    Ancak antifiriz suyu paslandırıcı etkisini azaltır. Dolayısı ile sadece su paslanmaya sebep olur.

    Özetle yüksek antifriz miktarı suyun ısı transfer hızını ve miktarını azaltır.
    Yüksek antifriz karışımı motorun ısısını alamadığı için de arabanız daha kısa sürede daha çok fan açar.
    Yani fazlası da iyi değildir. İdeal oran bulunduğunuz bölgeye göre %35 en fazla %50 dir

    yıllardır ısı transferi konusunda gördüğüm en isabetli açıklama .Bravo .

    olayın işi oldukça tekniktir ama özet olarak bir grafik vermem yeterli olur. Su en iyi ısı transferi yapan sıvılardan birisidir.

    grafik Laminer akış şartları için verilmiştir. Zaten devri daim işinde turbulent akış olması çok çok zor bir şey. olsa da sıralama değişir su yine birinci çıkar.



     SU- ANTİFİRİZ ORANI ?

    Vezir hocam merhaba, nasılsın?

    Aracımın soğutma sıvısı 7.5 litre falan. Kocaelideyim burda kış pek çetin geçmez, geçen sene -10ları, bu sene de en baba -1leri gördük. Önceden sistemde 1, 2 litre arası antifiriz bulunduruyordum, 3 ay kadar önce contayla beraber tüm soğutma parçalarını (devirdaim, tüm hortumlar kelepçeler vs) değiştirdim, 3lt castrol antifiriz üzerine kaynamış çökmüş su ekledim. Conta hortumlar ve diğer parçalar değiştiğinden beri gram eksilme olmadı yalnız, fan eskisine nazaran biraz daha uzun çalışıyor. Şimdi bu, eskiye oranla daha fazla koyduğum antifirizin yoğunluğundan mı kaynaklanıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: chimera_tr

    Antifriz (ve diğer katkılar) suyun transfer kabiliyetini düşürür.
    Bu sebeple su sistemde su dönse de yeterince ısı transferi yapamaz ve motoru soğutamaz.
    Denemek için tamamen su kullanın farkı görürsünüz.
    Ancak bu da kış döneminde tahmin edileceği üzere donmaya riskini beraberinde getirir.
    Yaz döneminde denemenizde fayda var.
    Ancak antifiriz suyu paslandırıcı etkisini azaltır. Dolayısı ile sadece su paslanmaya sebep olur.

    Özetle yüksek antifriz miktarı suyun ısı transfer hızını ve miktarını azaltır.
    Yüksek antifriz karışımı motorun ısısını alamadığı için de arabanız daha kısa sürede daha çok fan açar.
    Yani fazlası da iyi değildir. İdeal oran bulunduğunuz bölgeye göre %35 en fazla %50 dir

    yıllardır ısı transferi konusunda gördüğüm en isabetli açıklama .Bravo .

    olayın işi oldukça tekniktir ama özet olarak bir grafik vermem yeterli olur. Su en iyi ısı transferi yapan sıvılardan birisidir.

    grafik Laminer akış şartları için verilmiştir. Zaten devri daim işinde turbulent akış olması çok çok zor bir şey. olsa da sıralama değişir su yine birinci çıkar.



     SU- ANTİFİRİZ ORANI ?

    Vezir hocam merhaba, nasılsın?

    Aracımın soğutma sıvısı 7.5 litre falan. Kocaelideyim burda kış pek çetin geçmez, geçen sene -10ları, bu sene de en baba -1leri gördük. Önceden sistemde 1, 2 litre arası antifiriz bulunduruyordum, 3 ay kadar önce contayla beraber tüm soğutma parçalarını (devirdaim, tüm hortumlar kelepçeler vs) değiştirdim, 3lt castrol antifiriz üzerine kaynamış çökmüş su ekledim. Conta hortumlar ve diğer parçalar değiştiğinden beri gram eksilme olmadı yalnız, fan eskisine nazaran biraz daha uzun çalışıyor. Şimdi bu, eskiye oranla daha fazla koyduğum antifirizin yoğunluğundan mı kaynaklanıyor?

    tek bir veriye dayanarak sonuç üretmek çok akıllıca olmaz.

    fan sık açmasının birden çok nedeni vardır. Ben aklıma gelen çok basit ama akıla gelmeyen bir neden ekleteyim.

    denemek ise bedava sayılır.

    Kışın çamurdan dolayı aracınızı yıkatsanız bile radyatör üzerinde ısı transferini engelleyen çamur birikir. Kum bilineceği üzere en iyi izolasyon malzemelerinden birisidir. Yani dışarı atmak istediğiniz ısıyı içeride tutar .

    yapılacak şey motoru değil ancak araç soğukken radyatörü basınçlı suyla yıkamaktır. Böylelikle havanın soğutma etkisini artırmış olursunuz. İlk önce bunu deneyin bakalım fark olacak mı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: chimera_tr

    Antifriz (ve diğer katkılar) suyun transfer kabiliyetini düşürür.
    Bu sebeple su sistemde su dönse de yeterince ısı transferi yapamaz ve motoru soğutamaz.
    Denemek için tamamen su kullanın farkı görürsünüz.
    Ancak bu da kış döneminde tahmin edileceği üzere donmaya riskini beraberinde getirir.
    Yaz döneminde denemenizde fayda var.
    Ancak antifiriz suyu paslandırıcı etkisini azaltır. Dolayısı ile sadece su paslanmaya sebep olur.

    Özetle yüksek antifriz miktarı suyun ısı transfer hızını ve miktarını azaltır.
    Yüksek antifriz karışımı motorun ısısını alamadığı için de arabanız daha kısa sürede daha çok fan açar.
    Yani fazlası da iyi değildir. İdeal oran bulunduğunuz bölgeye göre %35 en fazla %50 dir

    yıllardır ısı transferi konusunda gördüğüm en isabetli açıklama .Bravo .

    olayın işi oldukça tekniktir ama özet olarak bir grafik vermem yeterli olur. Su en iyi ısı transferi yapan sıvılardan birisidir.

    grafik Laminer akış şartları için verilmiştir. Zaten devri daim işinde turbulent akış olması çok çok zor bir şey. olsa da sıralama değişir su yine birinci çıkar.



     SU- ANTİFİRİZ ORANI ?

    Vezir hocam merhaba, nasılsın?

    Aracımın soğutma sıvısı 7.5 litre falan. Kocaelideyim burda kış pek çetin geçmez, geçen sene -10ları, bu sene de en baba -1leri gördük. Önceden sistemde 1, 2 litre arası antifiriz bulunduruyordum, 3 ay kadar önce contayla beraber tüm soğutma parçalarını (devirdaim, tüm hortumlar kelepçeler vs) değiştirdim, 3lt castrol antifiriz üzerine kaynamış çökmüş su ekledim. Conta hortumlar ve diğer parçalar değiştiğinden beri gram eksilme olmadı yalnız, fan eskisine nazaran biraz daha uzun çalışıyor. Şimdi bu, eskiye oranla daha fazla koyduğum antifirizin yoğunluğundan mı kaynaklanıyor?

    tek bir veriye dayanarak sonuç üretmek çok akıllıca olmaz.

    fan sık açmasının birden çok nedeni vardır. Ben aklıma gelen çok basit ama akıla gelmeyen bir neden ekleteyim.

    denemek ise bedava sayılır.

    Kışın çamurdan dolayı aracınızı yıkatsanız bile radyatör üzerinde ısı transferini engelleyen çamur birikir. Kum bilineceği üzere en iyi izolasyon malzemelerinden birisidir. Yani dışarı atmak istediğiniz ısıyı içeride tutar .

    yapılacak şey motoru değil ancak araç soğukken radyatörü basınçlı suyla yıkamaktır. Böylelikle havanın soğutma etkisini artırmış olursunuz. İlk önce bunu deneyin bakalım fark olacak mı ?

    Evet o aklımda. Blok ve yağ karteri de resmen çamur bağlamış, sanayiye gittiğimde önce yıkama işlemi yaptıracam zaten.

    Bide şu dikkatimi çekti hocam, normalde köydeyim burda PO antifiriz alıyordum, contadan sonra dediğim gibi castrol attım. Lpgye geçiş ısısı 35 derece, önceden obdden baktığımda hiç şaşmazdı, şimdi ise 40 derecede falan geçiyor, bide ondan (fazla yoğunluğundan) antifirize bağladım işi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tabii antifiriz oranının fazla olamsı da olabilir ama diğer alternatifleri bertaraf ettikten sonra karar vermek lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Tabii antifiriz oranının fazla olamsı da olabilir ama diğer alternatifleri bertaraf ettikten sonra karar vermek lazım

    Hocam sorunu çözdük, ilerde konuyu aratan arkadaşlar için de fikir olur, anlatayım.

    Benim araçda yan sanayi termostat vardı 83de açıyordu, bende bahsettiğim bakımlarda orjinal termostat almıştım. Aklıma radyatör hortumlarını kontrol etmek geldi, üst hortuma el değmiyo ama alt hortuma değiyordu, yani üst hortuma nazaran alt daha soğuktu, nokta atışı yapmıştım artık, eskiyi geri taktım.

    Orjinal termostat 88, 89 larda açılıp kapanıyordu, fan müşürü de 92/87 olduğu için, termostat 88, 89 larda kapadığı için fan uzun çalışıyormuş.

    Şimdi eski termostatda fanın açılıp kapanması bir oluyor, yani antifirizle ilgili bir sorun değilmiş.

    Şimdi son bi sorum var hocam; normalde Lada Vega larda fan müşürü yok, beyin ısı sensöründen 102 dereceyi gördüğü zaman fan açardı ama ben aracı alır almaz ekstra fan müşürü bağlattım, 92 de açıp 87de kapatır fanı. Şimdi ben bu 83lük termostatla mı devam edeyim, yoksa fan müşürünü radyatör alt hortuma bağlayıp (şuanda üst hortumda) orjinal 88lik termostadı da takıp motor ısısı hep 92lerde mi dursun? Ben 2. şıkkın daha mantıklı olduğunu, sürekli 83 lerde yağın yeterli ısıya gelemeyip aşınmayı hızlandırmasından korkuyorum. Sizin öneriniz nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Önümüz yaz dolayısıyla yazlık termostat olarak erken açan ,düşük sıcaklık termostatını takınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Önümüz yaz dolayısıyla yazlık termostat olarak erken açan ,düşük sıcaklık termostatını takınız

    Hocam aslında bu Vega larda termostat hep standart. Yan sanayisi de orjinali hep 85liktir (rus videolarından, görsellerinden, forumlarından ve servisdeki ustamdan bunu teyit ettim) ama + - 3 der. Yani yan sanayisi -3 orjinali de +3 çıktı.

    Yazın Mobil 3000 10w40 yarı sentetik yağ kullanıyorum, beni korkutan yağın istenen sıcaklığa gelip gelemeyeceği, yani iyice ısınamayıp aşınmayı hızlandırır mı acaba? Gerçi Ruslarda en sert soğukta bile böyle ama ister istemez şüphe ediyorum yine de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazın yağ daha çabuk ısınır ,sıkıntı olmaz merak etme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.