Şimdi Ara

Understeer/Oversteer ve Anti-Roll Bar nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
8.483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Understeer/Oversteer ve Anti-Roll Bar nedir ?

    ANTI-ROLL BAR

    Viraj esnasındaki dışa doğru artan basıncı dengeleyerek araca eşit miktarda yaymak, yana yatarak yan basmaya çalışan lastikleri düzgün tutarak düz basmalarını sağlayarak aracın daha iyi tutunmasını sağlar.Yani yana doğru yatan aracın düz durmasını sağlar.Süspansiyon (Yay) sistemi ile mutlaka uyumlu olması gereklidir.

    Virajlı yollarda bu değer yüksek tutulmalı.Virajların açısı azaldıkça da azaltılmalıdır.



    *Anti roll bar’ı yüksek tutmak aracın dengede kalmasını ve sertleşmesini sağlar ancak aşırı sertlikte iyi değildir.

    *Virajlarda ön tekerlerde yük daha fazla olduğundan öne oranla sert bar seçilmelidir.

    *İyi bir ayar arka tekerlerin çekişini kuvvetlendirebilir.

    *Yine iyi bir ayar tekerleklerin herhangi bir nedenden dolayı askıda kalmasını önler.

    *Aşırı yüksek bir anti roll bar ayarı bilhassa arka tekerlerin askıda kalarak boşta dönmesine sebep olabilir.



     Understeer/Oversteer ve Anti-Roll Bar nedir ?

    UNDERSTEER

    Aracın direksiyon aracılığıyla verilen dönme açısına az tepki vermesi durumudur. Sözgelimi; ideal nötral koşullarda kendi çevresinde 60 derece dönerek bir virajı alması gereken aracın, ön ucunun (arkasına göre) dısarı doğru daha çok ötelenmesiyle kendi çevresinde 60 dereceden az dönerek burnunun virajın dışına doğru yönelmesi "understeer" durumudur. Çeşitli nedenleri olabilir. Biri viraja girdikten sonra hızlanmaktır. Manevra sırasında hızlanmak, arka tekerleklerdeki yükü arttıracak ve bu tekerleklerin yanal kuvvet kapasitesini yükseltecektir. Artan yanal kuvvet, aracın arka tekerleklerinin ön tekerleklere göre yola daha iyi tutunmasına ve aracın istenenden az dönmesine neden olacaktır. Ancak hızlanma sırasında arka tekerleklerin patinaj yapması oversteer durumuna neden olur. Arka lastiklerin ön lastiklerden kalın olması da understeer davranışı doğuracak, aracın arkasının (önüne göre) yola daha sıkı tutunmasına neden olacaktır.





     Understeer/Oversteer ve Anti-Roll Bar nedir ?

    OVERSTEER

    Aracın direksiyon aracılığıyla verilen dönme açısına fazla tepki vermesi durumudur.Sözgelimi; ideal nötral koşullarda kendi çevresinde 60 derece dönerek bir viraj alması gereken aracın,arka ucunun dışarı doğru ötelenmesiyle kendi çevresinde 60 dereceden fazla dönerek yoldan çıkması “oversteer” durumudur.Çeşitli nedenleri olabilir.Biri, viraja girdikten sonra yapılan frendir.Manevra sırasında fren yapılması, arka tekerlerdeki yükü azaltacak ve bu tekerlerin yanal kuvvet kapasitesini düşürecektir.Azalan yanal kuvvet,aracın arka tekerlerinin dönme çemberinin dışına doğru ötelenmesine ve aracın gerekenden fazla dönmesine neden olacaktır.Arka lastiklerin, ön lastiklerden ince olmasıda benzer bir sonuç doğuracak,aracın ön lastikler çevresinde dönmesine neden olacaktır.




    Çeşitli kaynaklardan derlenerek hazırlanmıştır.







  • Tozlu rafların arasından bu tür bir güzel konuyu çıkaralım.
  • Konu için teşekkürler bilgimizi tazelemiş olduk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Tozlu rafların arasından bu tür bir güzel konuyu çıkaralım.

    Mr. Teknik Aslan hocam :) sen baştan yazsan daha güzel olurdu.
    Sen yaz böyle şeyleri biz katılım sağlayalım. Eh tabi yazma kısmı hep bana kalıyor diyorsundur içinden de biz teknik çizimlerle desteklemek istediğimizde çok vakit yitiriyoruz. Uzun yazmak daha kolay :P o yüzden, deneyimler ile de katılabiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Tozlu rafların arasından bu tür bir güzel konuyu çıkaralım.

    Mr. Teknik Aslan hocam :) sen baştan yazsan daha güzel olurdu.
    Sen yaz böyle şeyleri biz katılım sağlayalım. Eh tabi yazma kısmı hep bana kalıyor diyorsundur içinden de biz teknik çizimlerle desteklemek istediğimizde çok vakit yitiriyoruz. Uzun yazmak daha kolay :P o yüzden, deneyimler ile de katılabiliriz.

    Aslında yazmayı düşünüyordum bu konuda ama çok fazla zamanımı alıyor. Bir konu için iki hafta uğraştığım oldu. Yüzeysel yazdığımda da işin teorisini anlatamadığım için çok sığ kalıyor.

    Tesadüfen bu konuyu gördüm. Hayret, çok güzel bir konu ama 1 yorum bile yazılmamış 4 senede. (konuyu ilk gördüğümde RC hobi araçları bölümündeydi, ne alakaysa artık, yöneticilerden rica ettim buraya aldılar, sanırım konu o zaman sürgüne gönderilmiş. )


    Eğer zaman bulabilirsem ve içimdeki isteksizliği yenebilirsem bu konunun derinliklerine inip, ayrıntılı şekilde yazacağım.




  • Ayıklanası bir konu .

    Teşekkürler :)
  • Çok başarılı gerçekten. Bu günlerde şöyle bilgilendirici konulara forum muhtaç
  • şöyle güzel konular "up"lansın işte.
  • Viraj almakla ilgili her turlu teknik entellektuel bilgiye varim ve acim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok başarılı bir konu bilgilendirme için teşekkürler :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.