- x
LPG'li araçlarda benzin pompası çalışmalı mı?
67 Cevap23001 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
4 Mesaj
2 Temmuz 2008; 10:44:21 

Arkadaşlar bu konu yıllardır tartışılıyor. Kimileri hayır diyor kimileri evet diyor. Bazıları benzin pompasını durdurmaya gerek yok dese de internette iki de bir benzin pompası değiştirdiğinden şikayet eden bi sürü insan var.

Bazı elektrikçiler bunu halletmek için zaman rolesi takıyor, bazıları da daha elektronik cihazlar takıyor. Mesela elektronik alt forumuna bi başlık açmışlar www.ekopomp.com diye link vermişler.

Benzin pompama herhangi bişey olmadı henüz ama bu konuda sıkıntı yaşayanlar var mı aramızda? Eğer varsa biz de önlemimizi alalım..


_____________________________



920 Mesaj
2 Temmuz 2008; 15:03:18 

ilk önce benzin pompasının mantıgını anlamamız lazım ? hani bütün lpg ustaları derlerya çeyrek depo benzinin altında binme diye gerçekten haklılar benzin depon çeyreğin altına düştümü benzin pompası devirdaimmi artık nedir tam bilemiyorum yapamıyor ve yanıyor(lpg ustalarından duydugum) bu yüzden çeyrek deponun altında binme hiçbişi olmaz evelAllah


_____________________________

No Comment...


382 Mesaj
2 Temmuz 2008; 17:29:13 

EVET ARKADAŞLAR ÇEYREK DEPONUN ALTINA İNMEMEKTE FAYDA VAR NEDENMİ. ÇÜNKÜ POMPA SÜREKLİ ÇALIŞIYOR VE BİR ISINMA MEYDANA GELİYOR BU ISINMAYI BENZİNLE SOĞUTUYOR .ONUN İÇİN ÇEYREK DEPONUN ALTINA İNİCE BENZİN DEPODA AZ OLDUĞU İÇİN SOĞUTMA YETERSİZ OLUYOR.
BİRDE BİR TECRÜBEMİ SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.BENİM ARCIM BENZİN ÇEYREĞİN ALTINA DÜŞÜNCE ARACI İLK ÇALIŞTIRDIĞIMDA MOTORDA TİTREME OLUYOR SANKİ TEKLİYORMUŞ GİBİ ÇALIŞIYO FAKAT BENZİN ÇEYREĞİN ÜSTÜNDE OLDUMU ÖYLE BİR PROBLEM YOK BENCE ÇOK İLGİNÇ BİR DURUM


_____________________________

2008 DACİA LOGAN 1,5DCİ AMBIANCE PACK


2256 Mesaj
2 Temmuz 2008; 17:41:29 

bence röle taktırmakta fayda var

hassas bir kullanıcı oldugum halde hiç çeyrek deponun altına düşmedim

benzin otomatigim yandı.

bende diyordum pompa ısınmasın aman benzin dönerek enj sogutsun......vs

tam arabanın çok lazım ettigi yerde acil bi hastamızı yetiştirecekken arabam çalışmadı
yoksaki 2 dk içinde nasıl oluyorsa benzin otomatigim yanmış iyiki 2. aracımız varmış.
ilk başta röleye karşı olan ustam 150 ytlik otomatik degiştikten sonra şimdi gel 25 ytl ye bir röle atım diyor.....
neyse boşverdik
tavsiyem röle atılmalı


_____________________________

New Astra Edition


triger


1428 Mesaj
2 Temmuz 2008; 22:15:00 

http://forum.donanimhaber.com/m_24460022/tm.htm
biraz önce konuyu açtım hakikaten bu önlenmesi gereken bin durum sanırım


_____________________________

Dün geçti,
Yarın varmı?
Güvenme gençliğine,
Ölenler hep ihtiyarmı


1730 Mesaj
2 Temmuz 2008; 22:42:37 

Arkadaşlar buradaki en eski kullanıcılardan biri olarak aracımda role yok 4 yıl oldu hiç bişey olmadı ama 1/3 altına benzini düşürmem uzun yol öncesi de özellikle sıcak havalar da benzini 1/ 2 çıkartırım
Benzin enjektörlerinin sağlıgı ve acil durumlar için pompa çalışmalı
artı benzin basıncını elektronik olarak kontrol eden araçlarda role kullanıldığı zaman arıza lambasını yakabilir.


_____________________________

>>>DH BRC KULÜBÜ>>>


2657 Mesaj
3 Temmuz 2008; 0:38:24 

Bencede role olmamalı ve benzin çeyrek depodan az kalmamalıdır.Zamanla oluşacak acil bir durumda araç benzine geçmesi gerekirken rolenin devreye girmediğni ve bu olayın tehlikeli bir anda oluşabileceğini göz önünde bulundurun.


_____________________________

¤ OPEL VECTRA CD - 2000 CC ¤
¤ATİKER SIRALI LPG SİSTEMݤSAMSUNG GALAKSİ S3 İ9300¤DREAMBOX 500S¤KORAX İPBOX HD¤
¤¤¤NİCE İNSANLAR GÖRDÜM,ÜZERİNDE ELBİSELERİ YOK¤¤¤
¤¤¤NİCE ELBİSELER GÖRDÜM,İÇİNDE İNSAN YOK¤¤¤


980 Mesaj
3 Temmuz 2008; 1:06:34 


quote:

Orjinalden alıntı: Okifi

Bencede role olmamalı ve benzin çeyrek depodan az kalmamalıdır.Zamanla oluşacak acil bir durumda araç benzine geçmesi gerekirken rolenin devreye girmediğni ve bu olayın tehlikeli bir anda oluşabileceğini göz önünde bulundurun.


Bu yüzden çift röle taktırmak gerekiyor.Biri benzin
pompasını stop etmek için diğeri ise gaz bittiğinde tekrar
pompanın çalışmasını sağlamak için


_____________________________


SAMSUNG GALAXY NOTE 3 KULLANICILAR KULÜBÜ


1730 Mesaj
3 Temmuz 2008; 1:12:24 

Dediğinizi yapabilmek için çift roleye gerek yok çift taraflı çalışan roleler var yani bir tarafı kestiği zaman anında öbür tarafı açan acil durumlarda yarım sn nin bile çok önemi var bu sürde araç önce lpg bir sıkıntı çıkacak role açacak yeterli benzin gelecek araç benzine geçecek normal seyrine geçecek ooo geçti bir sn bizim vardı yarım sn hakkımız olmaz role takılmayacak canınız bir benzin pompasından dahamı önemli saygılar
quote:

Orjinalden alıntı: aserel




Bu yüzden çift röle taktırmak gerekiyor.Biri benzin
pompasını stop etmek için diğeri ise gaz bittiğinde tekrar
pompanın çalışmasını sağlamak için




_____________________________

>>>DH BRC KULÜBÜ>>>


 
4 Mesaj
3 Temmuz 2008; 10:41:21 

Arkadaşlar forumda bazı yerlerde web sitemizin linki var. www.ekopomp.com

Güzel bir tartışma olmuş. Ortaya çıkan genel kanı şu anladığım kadarıyla: Role takılmamalı!

Kesinlikle katılıyoruz. Role takılmamalı. Çünkü takılan role bir zaman rolesi ya da normal role. Yani araç LPG'ye geçtiği zaman anında ya da belli bir süre sonra pompayı kapatıyor. Bu her araçta düzgün çalışmayabilir. Benzine geçerken motorun stop etmesine sebep olabilir. Ama bizim ürünümüz bundan çok farklı. Devrede mikrokontrollör var. Yani bir yazılımla çalışıyor. Bir nevi akıllı bir cihaz gibi. LPG sisteminden gelen sinyali takip ederek pompayı açıp durduruyor.

Ve cihazımızın en önemli özelliği: 20 DAKİKADA BİR POMPAYI ÇALIŞTIRARAK ENJEKTÖRÜN SOĞUTULMASINI SAĞLIYOR.

Evet, eğer pompayı roleyle durdurursanız benzin devir daimi hiç olmayacağından bu sefer de enjektör ısınmaya başlar ve arıza yapar. Cihazımız bunu önlemek için 20 dakikada bir pompayı çalıştırıp soğutmayı sağlayıp geri kapatıyor.

Şunu hepimiz biliyoruz ki taktırdığımız LPG sisteminden aracımız pek memnun olmuyor. Yani LPG sistemleri aracın bazı sistemlerini mutlaka yıpratıyor. Bizim amacımız LPG sistemiyle aracımızı barıştırıp, bu yıpranmayı en aza indirmek. Bunun için çalışıyoruz. Cihazımız Ankara'da yüzlerce araçta aktif olarak kullanılıyor. Taktıranlar çok memnun. Hem benzin pompalarının yıpranmasından, hem de çıkardığı gereksiz sesten kurtuldular. Sizlere de tavsiye ediyoruz.

Ekopomp taktırabileceğiniz yerlerden bir tanesi:

MuratUsta LPG Dönüşüm ve Ayar Servisi

İvedik Organize Sanayi 88.Böl Oto Tamirciler Sitesi 2.Bölge 24. Cadde 724. Sok No:2 Tel:0312 394 01 89


980 Mesaj
3 Temmuz 2008; 14:29:52 

Ya bırakın bu reklam kokan yazıları.Biz neden
bahsediyoruz siz neden bahsediyorsunuz.

@oğuzhannn bende öyle bir prolem yok.LPG
bittiğinde anında benzin pompası çalışıyor
ve çok hafif bir şekilde bunu hissediyorsunuz.


_____________________________


SAMSUNG GALAXY NOTE 3 KULLANICILAR KULÜBÜ


 
4 Mesaj
3 Temmuz 2008; 14:47:19 

oğuzhannn demişki canınız benzin pompasından daha mı önemli? Ben de zaten bu yüzden açtım bu konuyu. Benzin pompasının aşırı ısınmasından yanan arabalar oluyor. Televizyonda görüyoruz bazen. LPG'li araç yanıyor, yangının elektrik aksamından çıktığı söyleniyor. Siz hiç yanmış benzin pompası gördünüz mü? Kömür gibi oluyor resmen. Arabanın yanmadığına şükretmek lazım. Benzin pompamız da değerli arabamız da canımız da. İlla birinden fedakarlık mı etmemiz gerekiyor? Yoksa bi çözümü var mı?


 
5 Mesaj
8 Eylül 2008; 15:48:26 

bu ekopomp benzin kontrol ünitesi benim arabada takılı 4 aydan beri
hiçte bir sorun cıkarmadı şu ana kadar


_____________________________

tutkun


920 Mesaj
8 Eylül 2008; 19:29:24 

daha dur hele bi rütben yükselsin anlayalım gerçek kullanıcımısın yoksa feykmisin çok gördü forum böylelerini
quote:

Orjinalden alıntı: abazlılı

bu ekopomp benzin kontrol ünitesi benim arabada takılı 4 aydan beri
hiçte bir sorun cıkarmadı şu ana kadar




_____________________________

No Comment...


 
35 Mesaj
8 Eylül 2008; 22:46:03 

merhabalar sevgili forum üyeleri.
Benzin pompasına role takılıp takılmaması ile ilgili görüşlerini açıklamış arkadaşlarımız.
@oğuzhannn arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum.Benzin pompası benzin tankının içinde yer alan dalgıç 1 pompadır.Hem sisteme benzin basar hem de bastığı benzinle kendini soğutur.Benzin tankınızda yeterli miktarda benzininiz yoksa (örneğin 6-7 lt) sisteme benzin basamayacak basamadığı için de soğuyamayacak soğuyamadığı için de pompa (mission:impossible-görevimiz tehlike dizisinin lap-topu gibi) kendini imha edecektir.Durum böyle iken ayrıntılara girmeye gerek olmadığını düşünüyorum.Ancak burada anladığım kadarı ile reklamcı 1 firma da var ve ben bu sebeptendir ki ayrıntının en derinine gireceğim.

Benzin tankımız 1/2 (yani yarım depo) dolu varsayalım.Aracımız lpg ile seyrediyor ve xxx marka pompa rölesi var.Şehirlerarası yola çıkmışım yolum gidiş-dönüş çift yönlü ama tek yol üzerinde.Kısaca bölünmüş yol değil.Lpg sistemleri stratejik olarak 2 saniyelik gecikmeyi arıza olarak algılar ve sistemi benzine geçirir.Sevgili reklamcı arkadaşımızın pompa rölesi 20 dakikada 1 kez sistemi benzinle doldurup enjektörleri soğutuyor ya ve bizde tam bu 18. dakikadayız yani sistemde benzin yerine benzin buharı (hava) var.Çift yönlü yolda 18. dakikada sollama yapmak için sol şeride geçtiğim sırada (tabii yanımda kendimden daha değerli eşim ve çocuklarım da var) lpg sisteminde arıza oluştu ve girdiğim sollama totalde 5 saniye zaman gerektiren hafif riskli 1 sollama.Aracımın lpg ecusu benzine geçişi yaptı ardından arkadaki benzin pompası birden benzin basmaya başladı gel gör ki sistemde hava var ve bu hava yaklaşık 3-4 saniye sonra bitip benzin enjektörlerime benzin ulaşacak.Ve tabii ki tahmin edersiniz ben ailemle birlikte artık öbür tarafın yolunu çoktan tutmuş olurum.

Arkadaşlar böylesi 1 röleye bilmem microprosesor işlemcili falan laf kalabalığına lüzum yok.Kaldı ki yeni nesil Euro 2-3-4 motorlarda petrol pressure sensör var hiç yapamazsınız bu dediğinizi.Gerek görülse idi bu işin avrupada standardizasyonu var ve her üretici marka lpg dönüşüm kitinin içine bu ürünü koymak zorunda olurdu.Amerika keşfine gerek yok lütfen rica ediyorum.

Benzin pompası benim ve ailemin canından daha değerli değil.Kaldı ki benzin seviyesi kriterine uyduğunuzda hiçbir şekilde benzin pompanız yanmaz yanamaz.
Benzin pompasının yandığından bahsetmiş 1 arkadaşımız.Benzin pompası uzun süre çalışmaktan yanmaz.Her benzin pompası basınç regülatörüne sahiptir ve bu regülatör ön tarafa hangi zamanda ne oranda benzin pompalanması gerektiğini sağlar.Dolayısı ile aracımızdaki benzin basınç regülatörü ön tarafta enjektörlerden benzin ihtiyacı algılamıyor ise pompanın tam güçte çalışmasına mani olacaktır.Benzin pompası yanması sadece eksik benzin seviyesinden kaynaklanır.

Hoşçakalınız...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesutguvenc -- 8 Eylül 2008; 22:52:50 >


_____________________________



 
32 Mesaj
10 Eylül 2008; 9:52:25 

arkadaşlar konuyu takip ettim faydalı bilgiler vermişsiniz fakat benim bir sorunum var. bende yeni aldığım 97 model accent 1.5 gls aracım var. araçta normal sistem lpg takılı devamlı lpg de çalışıyor. aracı benzinde çalıştırmak için elle kontrol etmek gerekiyor. ben aracı sabahları elle benzinde çalıştırmak istediğimden 10 veya 20 ytl benzin alıyorum fakat benzini hiç kullanmadan tükeniyor depoyu fullesem kullanmadan bitecek diye depoyuda doldurmuyorum. bu nedenle bende benzin olmadan biniyorum. şimdi bu benzin pompası konusunda söylediklerinize baktığımda boş depo ile gezmenin tehlikeli olduğunu söylüyorsunuz ben bu sorunu nasıl halledebilirim benzin neden kullanmadan bitiyor hangi parçanın değişmesi veya kontrolü gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim.


_____________________________



7077 Mesaj
10 Eylül 2008; 11:19:43 


quote:

Orjinalden alıntı: MURAT AVCI

arkadaşlar konuyu takip ettim faydalı bilgiler vermişsiniz fakat benim bir sorunum var. bende yeni aldığım 97 model accent 1.5 gls aracım var. araçta normal sistem lpg takılı devamlı lpg de çalışıyor. aracı benzinde çalıştırmak için elle kontrol etmek gerekiyor. ben aracı sabahları elle benzinde çalıştırmak istediğimden 10 veya 20 ytl benzin alıyorum fakat benzini hiç kullanmadan tükeniyor depoyu fullesem kullanmadan bitecek diye depoyuda doldurmuyorum. bu nedenle bende benzin olmadan biniyorum. şimdi bu benzin pompası konusunda söylediklerinize baktığımda boş depo ile gezmenin tehlikeli olduğunu söylüyorsunuz ben bu sorunu nasıl halledebilirim benzin neden kullanmadan bitiyor hangi parçanın değişmesi veya kontrolü gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim.


aklıma gelen tek şey benziniz kullanımdan dolayı bitiyor.
sabah soğuk motoru çalıştırıyorsunuz zengin karışım geliyor sarfiyatınız çok oluyor olmalı zaten.
aldığız 3 lt benzin elbette sanki depo delikmiş gibi bitiyor.
yok böyle değil diyorsanız
deponuz deliktir
yakıt hortumlarınız sızdırıyordur
hem lpg hen benzin tüketiyorsunuzdur.


_____________________________

FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)



15372 Mesaj
11 Eylül 2008; 16:56:32 

Bu topiğin açılma amacı reklam arkadaşlar,bunu anlamıyor musunuz ?


_____________________________



 
4 Mesaj
12 Eylül 2008; 13:53:37 

mesutguvenc'e teşekkürler. güzel bilgiler vermiş fakat 20 dakikada bir benzin pompası çalışınca araç niye benzine geçsin onu anlamadım. normalde hem lpg hem benzin pompası çalışıyor arabalarda. lpg sistemlerinin devre yapısında benzin pompasının çalışıp çalışmadığını kontrol etmek gibi bi durum yok ki. niye olayı böyle trajik bi hikayeye dönüştürdünüz. acıklı hikayeleriniz yerine teknik bilgilerinizden istifade etmek isteriz.



_____________________________



 
5 Mesaj
12 Eylül 2008; 15:32:05 

REKLAMLARINDA FAYDASI OLDUGU VARSAYIMIYLA

BİR ATIF VAR ONA CEVABEN:.FROZENREALM KARDEŞ BİNBAŞI OLMUŞ OLABİLİRSİN
SONRA BURDA ER OLARAK YAZANLAR KONUYA UZAK OLANLAR ANLAMIMI TAŞIYOR
BURDA SEN INTERNETIN NE OLDUGUNU BILMEDIGIN ZAMANLARDA 1994 LERDE GÖRÜNTÜLÜ CHAT
YAPANLARDA VARDI MSN VS. DEN BAHSETMIYORUM
OZAMAN WIN95 DE YOKTU DEMEKKI SEN OZAMANLAR ER BİLE DEGILMISSIN
NEYSE BU KONU SENI VE BI BASKASINI UZMESIN KONUYU DEGISTIRIYORUM.

bi arkadaş demişki benzini kullanmadıgım halde bitiyor.
bu bi şekilde benzin deposu içindeki benzinin depodan dısarı atılması yoluyla olur
bu konuyu cok farklı forumlardada cevaplandıgını goruyorum
benzın pompan devamlı calıstıgından boru basıncın gaz kesıcı tarafından kapatıldıgından
boru basıncın artar basınc artınca boruda azda kacagın varsa kacar
calısan dalgıc pompa benzını ısıtır ve kımyasal olarak buharlaşma olur boylece gaz olarak
da bır kacıs olur tabii sadece gazla araba calıstırıp kontak kapatıyorsan yoksa dıger
yol nedır? araba once benzınle calısıyorsa egzost yontemıyle yanarak atılır.

araba sollayan bi arkadaş vardı o da konuları ıyı okursa faydalı durumlar olusur
teknıgın yanlışına ıtıraz edılır. vatandasın dedıgi şu konuya itiraz edıyor.

diyorkı 18 dakıkada arac sollarken benzin pompası calışması gerektı 2 dakıka dahamı bekleyım
vatandaş 20 dakıkada bir 6 sanıye calısır demıyorkı
vatandaş 20 dakıkada bir 6 sanıye yı extra calısıyor diyor
yanı sen bu esnada gaza gectıysen gaza gore duruyor
benzıne gectıgınde calısır dıyor yanı sollarkende benzıne gectıysen 20 dakıkayı
beklemıyor ha bu benzıne gectı calış sende dıyor

BMC ci kardeş reklam amaclı bır topık olmuş demişsın
senin burdaki durumunda sanki reklam gibi gözüküyor
reklam olsun olmasın bu vatan bizim varsa iyi şeyler olsun yardım edelim .






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abazlılı -- 12 Eylül 2008; 15:33:00 >


_____________________________

tutkun


 
14142 Mesaj
12 Eylül 2008; 16:22:10 

pompa benzini gönderemediği için mi yanıyor?....

çalışma olarak benzini göndermesiyle göndermemesi arasında ısınma olarak bir fark varmı?


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
512 Mesaj
17 Eylül 2008; 10:09:16 

işin aslı beyler araç enjektörleri işemiyorsa pompa kesici gereksizdir normal şartlarda pompanın bastıgı (4 ila 6 bar ) arası basınclı benzinin motor ancak %5 civarını kullanır buda araç motor devrine göre degişir bir miktar tabi geri kalan %90 benzin depoya geri döner yani enjktörlerin çalışmaması pompaya bir sıkıntı yaratmaz aksine pompa calışmazsa zaman içinde oksit yapıyor ve kitleniyor ( ikitane mersedes pompası bu yüzden çöpe attım 76 manda oldugu için mecburen kesmek zorunda idim) yani ihtiyaç hissedilmiyorsa takılmamalı


_____________________________

lpg elektronigi Bizden SORULUR .........
www.3k-lpg.com


429 Mesaj
17 Eylül 2008; 17:42:54 

quote:

Orjinalden alıntı: biza

işin aslı beyler araç enjektörleri işemiyorsa pompa kesici gereksizdir normal şartlarda pompanın bastıgı (4 ila 6 bar ) arası basınclı benzinin motor ancak %5 civarını kullanır buda araç motor devrine göre degişir bir miktar tabi geri kalan %90 benzin depoya geri döner yani enjktörlerin çalışmaması pompaya bir sıkıntı yaratmaz aksine pompa calışmazsa zaman içinde oksit yapıyor ve kitleniyor ( ikitane mersedes pompası bu yüzden çöpe attım 76 manda oldugu için mecburen kesmek zorunda idim) yani ihtiyaç hissedilmiyorsa takılmamalı

arkadasa katılıyorum enjektor uyutulunca lopmanın çalısıp çalısmaması benzin sarfiyatı açısından onemli değil(enjektorler kenarlarından kaçırmıyorsa buna işeme deniyor) .Ancak bir alet ne kadar çok çalısırsa o kadar çabuk bozulur ne olursa olsun o yüzden araçtaki benzin pompasıda çalıstıkça ömründen gidecektir , en sağlıklı sistem enjektorün emülatorle uyutulup benzin pompasınında durdurulmasıdır (pompanın ömrü açısından) benim aracımda enjektorü emülatorle uyutup pompayıda benzin lpg anahtarına bağladık hiç bir problem yok, ancak her sabah aracı benzinle çalısıtırıyorumki benzinle çalısan parçalar zarar görmesin die.
bu arada aracım tek nokta enj. normal sistem lpg



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkpls -- 17 Eylül 2008; 17:40:37 >


_____________________________


II. Abdülhamid
Ulû Sultân Abd-ül Hamid Han - Gazi

"Tarih değil,hatalar tekerrür ediyor."


 
498 Mesaj
6 Ekim 2009; 4:55:01 

arkadaşlar konuyu hortlatmış olacam ama.. bilmenizde fayda var.. 4 tane yeni sembol 1.2 16v aldım bunlara alır almaz gaz taktırdım, birisi ilk gelen araç idi biraz yol yaptık, 1000 km civarı pompa vınnnn ötmeye başladı bende garantiden çıkmış olmasına rağmen ne olur ne olmaz die servise götürdüm ve ustanın dediği.. 2004 model üzeri benzinli renaultların hiçbirisinde benzin geri dönüşü yok.. bu yüzdende pompa sürekli benzin basıp, sonrada geri alamadığı için.. zamanla zayıf düşüyor ve yanıyor.. ticari taksilerin %95 inde vardır röle.. ben dedim 1 yıldır bende scenic var, 55000 km yaptım lpg de
bişi olmadı dedim. oda dedi.. bir kaç gün veya bir kaç hafta içinde seninkindede başlar dedi.. açtı ya şom ağzını.. şuanda benim pompa yeterli benzini basmıyor.. sabahları çalışma problemi yaşıyorum, vs. vs. yeni araçları doğuya yoladığım için onlara hemen taktırdım.. 30 tl lik bir röle için ne sıkıntı çekeyimki..


_____________________________

En Kalitelisi.. En ugun Fiyatlısı..


1689 Mesaj
6 Ekim 2009; 9:30:34 

Yoruma çok açık bir konu, araçtan araca doğru yada yanlış olabilir. Röle takılmasında bende fayda görüyorum.


_____________________________

LPG Ayar Kabloları & Destek
Sonata NF 2.4


16 Mesaj
6 Ekim 2009; 13:17:34 


quote:

Orijinalden alıntı: mesutguvenc

merhabalar sevgili forum üyeleri.
Benzin pompasına role takılıp takılmaması ile ilgili görüşlerini açıklamış arkadaşlarımız.
@oğuzhannn arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum.Benzin pompası benzin tankının içinde yer alan dalgıç 1 pompadır.Hem sisteme benzin basar hem de bastığı benzinle kendini soğutur.Benzin tankınızda yeterli miktarda benzininiz yoksa (örneğin 6-7 lt) sisteme benzin basamayacak basamadığı için de soğuyamayacak soğuyamadığı için de pompa (mission:impossible-görevimiz tehlike dizisinin lap-topu gibi) kendini imha edecektir.Durum böyle iken ayrıntılara girmeye gerek olmadığını düşünüyorum.Ancak burada anladığım kadarı ile reklamcı 1 firma da var ve ben bu sebeptendir ki ayrıntının en derinine gireceğim.

Benzin tankımız 1/2 (yani yarım depo) dolu varsayalım.Aracımız lpg ile seyrediyor ve xxx marka pompa rölesi var.Şehirlerarası yola çıkmışım yolum gidiş-dönüş çift yönlü ama tek yol üzerinde.Kısaca bölünmüş yol değil.Lpg sistemleri stratejik olarak 2 saniyelik gecikmeyi arıza olarak algılar ve sistemi benzine geçirir.Sevgili reklamcı arkadaşımızın pompa rölesi 20 dakikada 1 kez sistemi benzinle doldurup enjektörleri soğutuyor ya ve bizde tam bu 18. dakikadayız yani sistemde benzin yerine benzin buharı (hava) var.Çift yönlü yolda 18. dakikada sollama yapmak için sol şeride geçtiğim sırada (tabii yanımda kendimden daha değerli eşim ve çocuklarım da var) lpg sisteminde arıza oluştu ve girdiğim sollama totalde 5 saniye zaman gerektiren hafif riskli 1 sollama.Aracımın lpg ecusu benzine geçişi yaptı ardından arkadaki benzin pompası birden benzin basmaya başladı gel gör ki sistemde hava var ve bu hava yaklaşık 3-4 saniye sonra bitip benzin enjektörlerime benzin ulaşacak.Ve tabii ki tahmin edersiniz ben ailemle birlikte artık öbür tarafın yolunu çoktan tutmuş olurum.

Arkadaşlar böylesi 1 röleye bilmem microprosesor işlemcili falan laf kalabalığına lüzum yok.Kaldı ki yeni nesil Euro 2-3-4 motorlarda petrol pressure sensör var hiç yapamazsınız bu dediğinizi.Gerek görülse idi bu işin avrupada standardizasyonu var ve her üretici marka lpg dönüşüm kitinin içine bu ürünü koymak zorunda olurdu.Amerika keşfine gerek yok lütfen rica ediyorum.

Benzin pompası benim ve ailemin canından daha değerli değil.Kaldı ki benzin seviyesi kriterine uyduğunuzda hiçbir şekilde benzin pompanız yanmaz yanamaz.
Benzin pompasının yandığından bahsetmiş 1 arkadaşımız.Benzin pompası uzun süre çalışmaktan yanmaz.Her benzin pompası basınç regülatörüne sahiptir ve bu regülatör ön tarafa hangi zamanda ne oranda benzin pompalanması gerektiğini sağlar.Dolayısı ile aracımızdaki benzin basınç regülatörü ön tarafta enjektörlerden benzin ihtiyacı algılamıyor ise pompanın tam güçte çalışmasına mani olacaktır.Benzin pompası yanması sadece eksik benzin seviyesinden kaynaklanır.

Hoşçakalınız...


Aynen katılıyorum yazdıklarınıza. Arkadaşlar siz yeterki çeyrek depo benzinin altına inmeyin. O kadar ticari müşterilerimiz olduki günlük km leri belli bu araçların benzin pompaları yanmadı Ta ki ne zamana kadar sistemlerinin direk lpg ile çalışmasını isteyip, sonrasında benzin almayana kadar. Sonuç çoğu benzin pompasını yaktı.

Arkadaşlar sizin aracınızda lpg olmadan bu durum yine geçerli. Sizin pompanız benzindeykende çalışıyor gazdaykende farkeden bir durum olmuyor sadece yakmadan geri gönderiyor...


_____________________________

YUNUS OTO OTOGAZ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ
Merkez >>> Tel : 0212 569 47 46
http://www.yunusotogaz.com/


 
1488 Mesaj
6 Ekim 2009; 16:50:32 


quote:

Orijinalden alıntı: BmCpRo827

Bu topiğin açılma amacı reklam arkadaşlar,bunu anlamıyor musunuz ?


aynen öyle olmuş.


_____________________________



 
207 Mesaj
7 Kasım 2011; 20:38:44 


[/quote]
Arkadaşlar sizin aracınızda lpg olmadan bu durum yine geçerli. Sizin pompanız benzindeykende çalışıyor gazdaykende farkeden bir durum olmuyor sadece yakmadan geri gönderiyor...
[/quote]
dediğiniz gibi benzin pompası ilk başta benzini motora gönderiyor ondan sonra yakmadan sadece soğutma amaçlı mı kullanıyor?doğru mu anlamışım.
eğer öyleyse bi çok kişinin dediği gibi arac lpg ye geçtikten sonra bile az da olsa benzin yakmaya devam etmiyor o zaman araclar.
yani arac lpg ye geeçtikten sonra benzin pompası çalışırken hem lpg hem de extra benzin harcıyor mu?

bende W210 kasa 1998 model E200 aracım var.depoyu benzin ışığı yandıktan sonra almak gafletinde bulundum .zaten bu sayfayı da ondan sonra okudum..yaklaşık 500tl civarı hem pompa hem de filtre değişimi yaptım.pahalı bir tecrübe oldu anlayacağınız.
şimdi de sizlerin yazılarınızdan benzin pompa rölesi taktırayım mı taktırmayayım mı onu araştırıyordum ki bu güzel sitenin bu güzel sayfsını buldum.
eğer pompa arac lpg ye geçtikten sonra çalışmaya devam ediyor ve soğutma amaçlı benzini kullanıp geri depoya gönderiyorsa sırf ses yapıyor diye röle taktırmaya gerek yok gibi geliyor.

çalışmadan dolayı aşınma ve değişim kaç yıl sonra olur bu pompanın ömrü ne kadardır bilemem ama harici bir röle takıp onun da arıza vermesi sonucu ortaya çıkabilecek ihtimaller beni ürkütüyor.
yani en az malzeme en basit sistem en sorunsuz işletim diyorum ben.

ancak merakla yazılarınızı izleyeceğim.özellikle işin ehli olanların yorumlarını merakla bekliyorum .teşekkürler herkese şimdiden mesajları için.
ve de herkese hayırlı bayramlar....


_____________________________

ASUS EeePc 1000H, SONY 40W5720, PS3 Slim, Harman Kardon AVR155, HK DVD29, HK TS7,..


 
207 Mesaj
9 Kasım 2011; 22:23:06 

sanırım başlık ölmüş....yok mu kullanan memnun kalan...ya da tam tersi...


_____________________________

ASUS EeePc 1000H, SONY 40W5720, PS3 Slim, Harman Kardon AVR155, HK DVD29, HK TS7,..


 
2211 Mesaj
12 Kasım 2011; 17:17:00 

benim aracımda var devresinide ben kendim yaptım çok memnunum 3 yıldır kullanmaktayım ayrıca lpg ye geçişte veya benzine geçişte çok hafif bir silkeleme var sadece,,,, Öyle stop filan etmiyor yanlış bilinen çok şey var kullanıcılara aktarırken tarafsız olalım . benim aracımda benzin pompası yandı 1 kere ondan sonra takdım o günden beride hiç bir problemle karşılaşmadım


4569 Mesaj
4 Temmuz 2012; 15:20:58 

arkadaşlar herkes enjeksiyonlu araçların benzin pompasının yanmasından bahsetmiş.

peki karbüratörlü araçların benzin pompası da sürekli çalışıyor yani bildiginiz gibi depolarında dalgıç pompa yok. motorun altında sürekli benzin pompalayan benzin otomatigi oluyor.
araç lpg de çalışırken , benzin otomatigi sürekli çalıştıgından benzini depoya geri pompalamadıgından karbüratöre giden
benzin hortumunu patlatıyor ve depodaki benzin boşaldıgından pompa yanıyor. bunun çözümü nedir?


_____________________________



 
86 Mesaj
8 Temmuz 2012; 23:35:10 

Sanirim yarin itibariyle araniza ben de katilacam. 2004 Megane 2 var bende de 2011 de lpg taktirdim. Oncelikle araba triptonik vites onu soyleyim. Start dugmesi var. Gecen hafta start a bastigimda arac marsa basti ama atesleme yapmadi, sanki benzin bitmis gibi. O gun 4-5 denemeden sonra elim tesadufen lpg acma dugmesine basili kaldigi icin arac calisti. Renault' a goturduk sadece benzin filtresini degistirdiler. Aradan 2 gun gecti, arac normal sekilde calistirildiginda calisiyordu. Bu aksam sorunu tekrarladi. 7-8 kere denedik olmadi, en son yol yardimi geldi. Araci calistirirken tupu acma tusuna basili tutunca calisti. Ben de 2 gun onca nasil tesadufen birkac denemeden sonra calistirdigimi anlamis oldum. Araba calistiktan sonra benzine alinca motor sonuyor. Yarin gidip baktiricaz. Benzin pompasi ya da nam-i deger benzin otomatigi calismiyor die dusunuyoruz. Bakalim yarin neler cikacak. Ama yaptirinca role takilmali mi takilmamali mi karar veremedim. Eger yanmadiysa pompa, elektrikle ilgili bi sorun varsa role taktirmamayi dusunuyorum. Ama dediginiz gibi pompa yanmissa naapsam bilemedim


_____________________________



4569 Mesaj
10 Temmuz 2012; 0:35:45 

quote:

Orijinalden alıntı: kaancan01

Sanirim yarin itibariyle araniza ben de katilacam. 2004 Megane 2 var bende de 2011 de lpg taktirdim. Oncelikle araba triptonik vites onu soyleyim. Start dugmesi var. Gecen hafta start a bastigimda arac marsa basti ama atesleme yapmadi, sanki benzin bitmis gibi. O gun 4-5 denemeden sonra elim tesadufen lpg acma dugmesine basili kaldigi icin arac calisti. Renault' a goturduk sadece benzin filtresini degistirdiler. Aradan 2 gun gecti, arac normal sekilde calistirildiginda calisiyordu. Bu aksam sorunu tekrarladi. 7-8 kere denedik olmadi, en son yol yardimi geldi. Araci calistirirken tupu acma tusuna basili tutunca calisti. Ben de 2 gun onca nasil tesadufen birkac denemeden sonra calistirdigimi anlamis oldum. Araba calistiktan sonra benzine alinca motor sonuyor. Yarin gidip baktiricaz. Benzin pompasi ya da nam-i deger benzin otomatigi calismiyor die dusunuyoruz. Bakalim yarin neler cikacak. Ama yaptirinca role takilmali mi takilmamali mi karar veremedim. Eger yanmadiysa pompa, elektrikle ilgili bi sorun varsa role taktirmamayi dusunuyorum. Ama dediginiz gibi pompa yanmissa naapsam bilemedim

büyük ihtimal benzin pompası yanmıştır. servise baktırınca anlaşılır.


_____________________________



3972 Mesaj
10 Temmuz 2012; 1:29:34 

Çalışmalı bence... Özellikle depoda az gaz kaldığında veya dik bir yokuş çıkarken, gaz yemeyip benzine geçiyor... Benzin pompasını kapalı tutarsanız, öyle bir durumda yolun ortasında motor stop eder kalır... Bir de hız 50 üzeriyse o zaman vay halinize... Benzin pompası çalışsın... Ama az benzin bırakmayın depoda... En az çeyrek depo olsun, zaten benzin enjektörleri püskürtme yapmadığı için benzin geri dönüş hattından depoya dönüyor sürekli bir devirdaim var...


_____________________________

2001 FIAT BRAVO 1.6 SX


 
86 Mesaj
12 Temmuz 2012; 13:12:05 

quote:

Orijinalden alıntı: EXPANDER


büyük ihtimal benzin pompası yanmıştır. servise baktırınca anlaşılır.

Servisi biraz sıkıştırdık, bir de oto elektrikçiye gittiğimizi söyleyip, elektriksel bir sorun olabileceğini söyledik. Sorun gerçekten de elektriksel çıktı. Benzin pompasının çalışmamasının sebebi oymuş. Kablolarda arıza bulundu ve sorun giderildi. Hiç sesimizi çıkarmasak benzin pompası + şamandıra değişecekti direkt olarak, 750 TL masraf çıkacaktı. Tabi sonuç olarak tüpün etkisi var yine, kablolar çok ısındığı için yıpranmış. Ama pompa yanmadığı için röle taktırmamaya karar verdim.


_____________________________



4569 Mesaj
13 Temmuz 2012; 18:31:42 

quote:

Orijinalden alıntı: kaancan01


Servisi biraz sıkıştırdık, bir de oto elektrikçiye gittiğimizi söyleyip, elektriksel bir sorun olabileceğini söyledik. Sorun gerçekten de elektriksel çıktı. Benzin pompasının çalışmamasının sebebi oymuş. Kablolarda arıza bulundu ve sorun giderildi. Hiç sesimizi çıkarmasak benzin pompası + şamandıra değişecekti direkt olarak, 750 TL masraf çıkacaktı. Tabi sonuç olarak tüpün etkisi var yine, kablolar çok ısındığı için yıpranmış. Ama pompa yanmadığı için röle taktırmamaya karar verdim.

en dogru olanı yapmışsınız.


_____________________________



137 Mesaj
11 Eylül 2012; 22:50:43 

selam arkadaşlar

Bende VW bora 1.6 16V var ve dün araba garajda kaldı çalıştıramadım, hemen iyi tanıdığım bir arkadaşı çağırdım kaportayı açtı ve benin hortumunu çekti ve sadece kontağı aç dedi, ve bana hortuma benin gelmiyo dedi bu arabanın pompası arızalı dedi. Hemen arka koltuğu söktük ve dalgıçı çıkardık, depomda da su vardı zaten çoktan biliyordum hemen dopuyu da temizledim. ve sonra hemen pompayı dalgıcın içinde denedik... bir kutuya benzin doldurduk ve pompayı bağladık ve kontağı açtım !!! hortumda 3 - 5 cm uzanacak kadar benin çıktı, yani pompa çalışıyor ama 10% basınç ile, arkadaş bu pompa basıça 2 veya 3 m ileri fırlatır dedi bu arızalı dedi, ben hemen pompayı aldım ve yedek parcaçı dan yan sanayi bir pompa aldım ve taktım.... bastım kontağa çalıştı

yani kısaça 300-400 lira lık masrafı 100 liradan kurtardım, herşeyi kendimiz yaptık

ve bu role ve ekopump konusuna gelince.. konuyu iyice okudum ve taktırmamaya karar verdim, birkaç arkadaş olumsuz yorum yazmış ve ben riske girmemek için taktırmıyacam, bundan sonra da depo yarıdan fazla olur ;)


ve merak ettiğim bir konu var............... mesela araba da çeyrek depo benzin var diyelim VE araba sağ sol veya ön tarafa doğru eyimli duruyor.... yani bu durumda benzin kenarlara toplanıyor ve pompa soğutma işini yapamıyor ??????????????
Bu durumu önlemek mi lazım, veya düşündüğüm doğrumudur ??????????


_____________________________



1334 Mesaj
12 Eylül 2012; 0:02:12 

selamlar. çok özür dileyerek, cahilliğime verin nolur;
bu takılan role nasıl bir sisteme sahiptirki, lpg nin basıncı düştüğünde, lpg bittiğinde, aracı benzine alıyor. nerden anlıyor benzine geçme ihtiyacını çözemedim. nasıl bir role bu...


_____________________________

Rıza'nın Garaj'ı Maltepe/İstanbul 0 216 427 25 22
www.rizaningaraji.com
Yaradılanı hoş görürüm, yaradan'dan ötürü...


 
17 Mesaj
17 Nisan 2013; 21:35:28 

ÇÖZÜM

Arkadaşlar kesinlikle kesinlikle araçlarınızda benzin pompası gereksiz yere çalışmamalıdır . Nedeni ise şu ; benzin pompalarınızın içerilerinde her elektrikle çalışan bobinli motorda olduğu gibi kömürler ve bakır bobin var bu parçalar motor çalıştıkça aynı bir fren balatası gibi aşınarak eriyip biterler ve pompanız aniden durur iş görmez hale gelir . Tabiki benzinde kullandığınız sürece bunun önüne geçemezsiniz ancak lpg de kullandığızda kesinlikle böyle olmasına gerek yoktur aksi halde diğer türlü hem pompanız yanıcaktır hemde pompanın sürekli benzin hortumunun içerisine benzin basmaya zormalası yüzünden ciddi bir kazaya davetiye çıkarmış olucaksınız örnek olarak internet ten birkaçına bakabilirsiniz kısa süre önce aşırı basınç yüzünden bir arkadaşımızın aracında pompanın yaratmış olduğu basınç yüzünden benzin hortumu yerinden çıkarak sıcak egzoz manifolduna benzin püskürtmesi sonucu malesef arkadaşımızın aracı alev alarak yandı . sizde hem bu kazaları önlemek hemde aracınıza zarar vermek istemiyorsanız bunu hem ucuz hemde oldukça kullanışlı bir elektronik devre ile işin uzmanlarına yaptırabilirsiz Aracınız lpg den benzine benzinden lpg ye geçişlerde hirbir sorun çıkarmayacaktır .Ankara da ikamet eden arkadaşlarımız 541 928 77 79 numaralı telefondan bana ulaşırlarsa kendilerine yardımcı olurum diğer arkadaşlarda tabiki arayıp benden gerekli yardımı alabilirler . iyi forumlar ....


_____________________________

koray

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Nisan 2013; 22:16:35 


Hic bir yere benzin akisi yokken "benzin pompasinin" kapali devre bir sisteme surekli yakit basmasi ve surekli basinc uretmesi mantiken zararli!



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


 
559 Mesaj
18 Nisan 2013; 19:59:03 

quote:

Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


Hic bir yere benzin akisi yokken "benzin pompasinin" kapali devre bir sisteme surekli yakit basmasi ve surekli basinc uretmesi mantiken zararli!


LG li araçlarda benzin pompası çalışır, enjektörler benzini yakmadığı için geri dönüş yolundan benzin tekrar depoya gider. Bu benzin devirdaimi LPG kullanıldığı sürece devam eder. Deponuzda benzin az ise daha çabuk ısınma olacağından benzin pompanız yanabilir. O yüzden depoda her zaman en az çeyrek depo benzin bulundurmanız faydanızadır. LPG kullanılırken pompalanan benzinin hortumda sıkışması, hortumun patlaması vs. ancak geri dönüş yolunun tıkanması durumunda olabilir. Bunun haricinde hiç bir risk yoktur ki bu risk benzinde giderken bile vardır.


_____________________________



:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
2004 LANCER 1.6 AT TRİPTONİC LANDİRENZO BLUE Ş.D. 7,5 Litre LPG
Casper I450 M 2.4 Ghz 4 Gb DDR3 1066 Mhz.
Navitech PX 120
Atlanta HD Box 2.16v


1632 Mesaj
18 Nisan 2013; 20:05:00 

benzin devir daim olur arkadaşlar, basınç artacak diye korkmayın. Sadece depoyu boş bırakmayın gerisini kafanıza takmayın varsın çalışsın pompa, normalde işi ne zaten çalışmak ee ozaman ?

Mümkün olduğunca yarım depo benzin bulundurun. Çeyrek Deponun altına çok zorda kaldıkça indirmeyin. Eğer sürekli kırmızıda ise ibre sakın uzun yol yapmayın kısa mesafede bir zararı olmayabilir belki ama uzun süren sıcak yaz günü yolculuklarında pompanız su koyverebilir.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Nisan 2013; 20:09:52 

quote:

Orijinalden alıntı: coskunismail


LG li araçlarda benzin pompası çalışır, enjektörler benzini yakmadığı için geri dönüş yolundan benzin tekrar depoya gider. Bu benzin devirdaimi LPG kullanıldığı sürece devam eder. Deponuzda benzin az ise daha çabuk ısınma olacağından benzin pompanız yanabilir. O yüzden depoda her zaman en az çeyrek depo benzin bulundurmanız faydanızadır. LPG kullanılırken pompalanan benzinin hortumda sıkışması, hortumun patlaması vs. ancak geri dönüş yolunun tıkanması durumunda olabilir. Bunun haricinde hiç bir risk yoktur ki bu risk benzinde giderken bile vardır.


Anladım.

Bu mantıktan ve yazdıklarınızdan yola çıkarsak aslında "Motor LPG ile çalışırken benzin pompasının sürekli basınçlı benzin pompalaması zararlı değildir" gibi bir sonuç çıkıyor.

Dediklerinize dayanarak bir de olaya şu taraftan bakalım: LPG sistemi takılı araçta sürekli çalışan benzin pompası normalde LPG olmasa da sürekli çalışacaktı.

Yani yakıt pompasını çok az benzinle başbaşa bırakmadığımız sürece, depoyu çeyrek-yarım tuttuğumuz sürece sorun yok. LPG olmasa atıyorum 4 yılda bir arıza yapıp değişecek olan benzin pompası LPG varken de 4 yılda bir arıza verecek.


E o zaman ne diye röleyle möleyle ya da diğer elektronik sistemlerle uğraşıp yakıt pompası ücretine yakın bir para verip özel sistem takıyoruz? Ben yanlış mı hatırlıyorum, yanılmıyorsam (örneğin) Opel Corsa gibi bir araçta benzin pompası fiyatı 170-180 TL gibi bir şeydi. İşçiliği hariç tabi.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Nisan 2013; 13:50:17 

quote:

Orijinalden alıntı: Ulaş-ım
............
Dediklerinize dayanarak bir de olaya şu taraftan bakalım: LPG sistemi takılı araçta sürekli çalışan benzin pompası normalde LPG olmasa da sürekli çalışacaktı.

Yani yakıt pompasını çok az benzinle başbaşa bırakmadığımız sürece, depoyu çeyrek-yarım tuttuğumuz sürece sorun yok. LPG olmasa atıyorum 4 yılda bir arıza yapıp değişecek olan benzin pompası LPG varken de 4 yılda bir arıza verecek.


E o zaman ne diye röleyle möleyle ya da diğer elektronik sistemlerle uğraşıp yakıt pompası ücretine yakın bir para verip özel sistem takıyoruz? Ben yanlış mı hatırlıyorum, yanılmıyorsam (örneğin) Opel Corsa gibi bir araçta benzin pompası fiyatı 170-180 TL gibi bir şeydi. İşçiliği hariç tabi.


Evet şu mesajım için yorum yapacak var mı?
Görüşleriniz nedir?


(Şimdi çıkıyorum, akşama görüşmek üzere... Geldiğimde değerli görüşlerinizi okumak isterim)


 
7656 Mesaj
19 Nisan 2013; 15:48:12 

Benzinli araçta kullanırken bozulma ihtimali neyse LPG'li araçta da o.
Benzinli araçta da hep 20-30 liralık benzin alır boş depoyla gezerseniz o pompa yine yanar.

Röleye vereceğiniz parayla 100 liralık benzin alın,dursun depoda.O seviyeye düştükçe tekrar benzin alın.Pompanız için yeteri kadar hayırlı bir iş yapmış olursunuz.


_____________________________

'02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
Xmax 250 ABS


 
559 Mesaj
19 Nisan 2013; 19:36:18 

quote:

Orijinalden alıntı: Ulaş-ım



Evet şu mesajım için yorum yapacak var mı?
Görüşleriniz nedir?


(Şimdi çıkıyorum, akşama görüşmek üzere... Geldiğimde değerli görüşlerinizi okumak isterim)

Valla ben öyle röle, özel elektronik sistem falan taktırıp pompayı devre dışı bırakmadım, bırakmaya da niyetim yok. LPG li sistemlerde depoyu boş bırakmayın yeter. Ayrıca benzin pompasını devre dışı bırakma olayı pompayı korumak için değildir. Bazı araçlarda LPG de giderken bile benzin tüketimi var gibi gösterge düşmelerine karşı oluşan şikayetleri karşılama amaçlı çıkarılmış bir uygulamadr.


_____________________________



:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
2004 LANCER 1.6 AT TRİPTONİC LANDİRENZO BLUE Ş.D. 7,5 Litre LPG
Casper I450 M 2.4 Ghz 4 Gb DDR3 1066 Mhz.
Navitech PX 120
Atlanta HD Box 2.16v


1319 Mesaj
21 Nisan 2013; 1:40:21 

Evet yarım depo benzin olsun yeter araçta her 300 kmde bir benzin düzeyini kontrol ediyor inen gösterge hoop eski yerine geliyor.İnanın ibrenin benzin almadan yükselmesi beni çok mutlu ediyor.


_____________________________

Megane 3 faz 2 1.6 extrem.
Sony Xperia P


 
559 Mesaj
21 Nisan 2013; 13:11:20 

quote:

Orijinalden alıntı: biz

Evet yarım depo benzin olsun yeter araçta her 300 kmde bir benzin düzeyini kontrol ediyor inen gösterge hoop eski yerine geliyor.İnanın ibrenin benzin almadan yükselmesi beni çok mutlu ediyor.



_____________________________



:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
2004 LANCER 1.6 AT TRİPTONİC LANDİRENZO BLUE Ş.D. 7,5 Litre LPG
Casper I450 M 2.4 Ghz 4 Gb DDR3 1066 Mhz.
Navitech PX 120
Atlanta HD Box 2.16v

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
22 Nisan 2013; 13:25:08 

quote:

Orijinalden alıntı: coskunismail

Valla ben öyle röle, özel elektronik sistem falan taktırıp pompayı devre dışı bırakmadım, bırakmaya da niyetim yok. LPG li sistemlerde depoyu boş bırakmayın yeter. Ayrıca benzin pompasını devre dışı bırakma olayı pompayı korumak için değildir. Bazı araçlarda LPG de giderken bile benzin tüketimi var gibi gösterge düşmelerine karşı oluşan şikayetleri karşılama amaçlı çıkarılmış bir uygulamadr.


Aynen öyle...

Benzin pompasının olağan ömrü içerisinde arıza yapması LPG'ye fatura edilemez.

Zaten bu pompa da öyle zırt-bırt bozulan bir şey değil. Sanki her yıl ya da iki yılda bir benzin pompası değiştiriyoruz da ona önlem alarak röle-devre parası verelim! Yok böyle bir şey. Arkadaşımın 2004 model bir LPG'li aracın benzin pompası 2013 yılında iflas etti diye "bu kadar yıl yetmez, daha uzun gitsin" deyip bir de elektronik devreye ya da röleye mi para versin?

Akıl mantık dışı...


1354 Mesaj
27 Mayıs 2013; 22:21:40 

renault clio 1.6 2000 model atiker sıralı aracım var.sürekli yarım depoya yakın dolaşırım benzin, uzun yola gittim geldim sorun yoktu,ertesi sabah arabayı çalıştıramadım marş basıyor fakat araç çalışmıyordu sanayiye götürüldü ve özel reno servisi tarafından benzin pompasında bir parça değiştirildi sorun düzeldi.Bu araçla ilk kez 9-10 saatlik bir yola çıktım ve böle bi problem oldu.yarım depoda benzin vardı, bu söylediklerinize göre olmaması gereken bir durum meydana geldi.bir açıklaması olan varmı ?


_____________________________

AMD 64 5200+ x2,MSI k9N ultra 2f,2*2 gb Kingston Dual ddr2 800mhz ram,Palit GeForce 8600 gt sonic+,Samsung 19" 932N+,Microsoft intelli 3.0,SteelSeries qck+,Logitech x-540,Creative Audigy Value 7.1


 
4 Mesaj
29 Mayıs 2013; 17:36:04 

Merhaba Arkadaşlar,

Benzin pompalarına takılan pompa roleleri müşterilerimizin isteğine göre ve aksesuar olarak sunulmaktadır. Yaptığımız montajların birçoğunda bu role kullanılmadı ve müşterilerimiz benzin seviyelerini en az çeyrek depoda tutarak bu sorunun oluşmasını geçici olarak engellemektedirler. Yalnız bu yöntem sadece bu sorunu geçici olarak engellemek için kullanılır ve kesin sonuç değildir. Kesin sonuç zaman ayarlı pompa roleleriyle alınabilmektedir. Bu roleler bilinen 4 ayaklı veya 5 ayaklı roleler değildirler ve rolenin montajı sonrası, araç gaza geçtikten yaklaşık 10 sn. - 50 sn. sonra role benzin pompasını durdurur. Bu da ister depoda yeteri kadar benzin bulunsun, ister bulunmasın pompanın gereksiz ısınmasını engeller ve pompa motorunu korur. Hatta Güney Kore ve Japonya kökenli Otogaz kitlerinin ECU'lerinde (Elektronik Kontrol Ünitesi) bu sistem mevcut olmakla birlikte mutlaka pompanın durdurulmasını istemektedirler.

İyi çalışmalar,


_____________________________



1632 Mesaj
30 Mayıs 2013; 20:09:13 

Benzini çeyrek deponun altına indirmeyin pompanızı dert etmeyin ...


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
31 Mayıs 2013; 0:16:12 


quote:

Orijinalden alıntı: Anarchy

renault clio 1.6 2000 model atiker sıralı aracım var.sürekli yarım depoya yakın dolaşırım benzin, uzun yola gittim geldim sorun yoktu,ertesi sabah arabayı çalıştıramadım marş basıyor fakat araç çalışmıyordu sanayiye götürüldü ve özel reno servisi tarafından benzin pompasında bir parça değiştirildi sorun düzeldi.Bu araçla ilk kez 9-10 saatlik bir yola çıktım ve böle bi problem oldu.yarım depoda benzin vardı, bu söylediklerinize göre olmaması gereken bir durum meydana geldi.bir açıklaması olan varmı ?

Bence nedeni basit: 13 yil

Benzin pompasi gibi elektro-mekanik bir parcanin 13 yilda ariza vermesi normal. 3 yasinda yapsaydi o zaman anormal olurdu. Arkadasin Focus benzin pompasi 11 yasinda iflas etti, bir diger arkadasin Opel Corsa benzin pompasi 9 yssinda iflas etti. Sizinki cok bile dayanmis, tabi onceden degismediyse...



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


1354 Mesaj
2 Haziran 2013; 17:53:19 

quote:

Orijinalden alıntı: Ulaş-ım



Bence nedeni basit: 13 yil

Benzin pompasi gibi elektro-mekanik bir parcanin 13 yilda ariza vermesi normal. 3 yasinda yapsaydi o zaman anormal olurdu. Arkadasin Focus benzin pompasi 11 yasinda iflas etti, bir diger arkadasin Opel Corsa benzin pompasi 9 yssinda iflas etti. Sizinki cok bile dayanmis, tabi onceden degismediyse...

Tabiki böyle de bir ihtimal söz konusu.Benzin pompası ilk kez değişti,çünkü üzerinden çıkan bosch made in germany orijinal pompası.Şu an yan sanayi takıldı 40 tl parça fiyatı.


_____________________________

AMD 64 5200+ x2,MSI k9N ultra 2f,2*2 gb Kingston Dual ddr2 800mhz ram,Palit GeForce 8600 gt sonic+,Samsung 19" 932N+,Microsoft intelli 3.0,SteelSeries qck+,Logitech x-540,Creative Audigy Value 7.1


 
1 Mesaj
14 Haziran 2013; 13:48:22 

Merhaba arkadaşlar forma yeni katıldım aynı sorunu bende yaşadım 2001 model paliom var ve ilkinde yeterli benzin bulundurmadığımdan benzin pompası yandı 3yada 4 ay önce

değiştirdim ve o günden sonra çeyrek deponun altına düşmedim hiç bikaçgün önce arabam çalışmadı ustaya sordum ve depo içerisindeki benzin sürekli devirdaim ettiğinden benzin

bozulmuştur ekşime yapmıştır o yüzden benzini yakamıyodur dedi böyle birşey mümkünmü bilmiyorum bilen varsa cevaplandırabilirmi ve çeyrek depo benzin olduğu halde benim

pompa yine yandı bunun onune geçmek için yöntem ararken bu formu okudum ama böyle bir röle taktırsammı taktırmasammı ikilemde kaldım benzin varken neden pompa bukadar

sürede yandı bilemiyorum.


_____________________________



1246 Mesaj
14 Haziran 2013; 14:10:34 

Sonradan aldiginiz pompa yan sanayi ise bundan da olabilir.bu ihtimali gozden gecirin derim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2657 Mesaj
20 Haziran 2013; 15:11:02