Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu konuda otomatik şanzıman bakımı ve arızalar ile ilgili sorularınız yanıtlanır..

    **lütfen dsg,ve yarı otomatik şanzımanlar ile ilgili soru sormayın.bunlar benim uzmanlığım ve alanımın dışındadır.


    araç üreticisinin önerdiği yağ kullanılmalı.birbirinden farklı yağlar karıştırılmamalı aracın gerektirdiğinden eski ya da yeni yağ kullanılmamalı.. 3 şey çok önemli sevgili arkadaşlar aracın şanzıman yağı daima doğru seviyede olmalı daha önce bu konuda defalarca yazdım, eksik yağ sorun yaratır. sert geçiş yaptırır ve aşınma artar. yağ 6 senede bir veya 60,000 km de bir değişmelidir. hangisi daha evvel dolarsa. sakın ola bu konuda gecikmeyin. ve 1 dakikayı geçen duraklamalarda şanzımanı muhakkak yükten alın yani N veya P konumunda bekleyin. bu kesinlikle şanzıman ömrü için gereklidir.normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer. işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku varsa işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.


    yağ çeşitleri:

    *Dexron1(Atf olarak da bilinir) 1950-80 arası üretilen araçlarda kullanılır.örnek olarak mercedesin 70 li yıllarda ürettiği araçlarda..

    *Dexron2D(Atf2 olarak bilinir) ve E D ve E arasındaki fark D olan yağ mekanik kutular için yani hidrolik basınç ile çalışanlar için E olan ise elektronik kontrol birimi (Valve Body** içeren kutular içindir) 1980 yılından 1990 yılına kadar olan modellerde kullanılır..


    *Dexron3(atf3 olarak bilinir) elektronik kontrol birimi olan 2D ve E den daha gelişmiş bir yağdır ve dexron2E nin yerini almıştır 1999 senesi itibarı ile..1990 yılı ve sonrası üretilen tüm otomatik şanzımanlı araçlarda bu yağ kullanılır.

    *Dexron 4ve5..(bunlar ülkemiz piyasasında bulunmazlar) son nesil şanzıman sistemlerinde kullanılır.özellikle 5 ileri olan otomatik vites kutularında.bu yüzden bu yağın kullanımı gereken kutularda dex2 veya 3 kullanılmaz.kullanılırsa hasar olur.aynı şekilde dex2 ve 3 kullanılan kutularda da dex 4 ve 5 kullanılamaz.kullanıldığı takdirde kutu hasar görür.


    [color=#0033FF*DEXRON BİR STANDART ADIDIR.YAĞ MARKASI DEĞİLDİR, ÇEŞİTLİ ÜRETİCİLERİN ÇEŞİTLİ MARKALAR ADI ALTINDA ÜRÜNLERİ VARDIR.BURAYA ÖZELLİKLE DİKKAT EDELİM.


    BU YAĞLAR ANCAK TASARLANDIKLARI ARAÇLAR İÇİN UYGUNDUR.ÜRETİCİNİN ÖNERDİĞİNDEN DAHA ESKİ YA DA YENİ YAĞ KULLANIMI KALICI HASARLARA SEBEP OLUR.VE GERİ DÖNÜŞÜ OLMAYAN SONUÇLARA SEBEP OLUR.





    Yağ seviyesi kontrolü için yapılması gerekenler.(Klasik tip tork konvertörlü otomatik vites kutuları için geçerlidir.) tiptronik kutularda ve yeni nesil otomatik vites kutularında 2002 yılı ve üstü yağ çubuğu bulunmayabilir.bu durumda seviye kontrolü için servise veya otomatik şanzıman servislerine gidilmesi gerekir.

    1-araç çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışıyor olmalıdır.
    2-vitesler P den başlayarak L ye kadar her konuma tek tek alınmalı her konumda 3 saniye beklenmeli, sonra işlemi L den Pye tersine uygulamalısınız.(burada L konumu araca göre 1 veya 2 de olabilir.)
    3-bu işlemlerden sonra 2 dakika beklenir ve seviye ölçülür. sağlıklı olan seviye max seviyesinin hemen altı veya biraz altıdır. ama daha düşükse mutlaka eksik seviye tamamlanmalıdır.(eksik seviye mutlaka araçta kullanılan otomatik şanzıman yağı ile aynı tür olmalıdır).gereğinden fazla yağ konulmamalı çünkü konulursa bu defa şanzımandan püskürme ile sonuçlanabilir. max ve min arasındaki seviye farkı ortalama yarım litre bazı araçlarda 1 litredir. ama yarım litre eksilen yağ zaten vuruntulu vites geçişi sebebidir ve aşınma artar.

    4- sürüş yapılır ve geçişler kontrol edilir. geçişler yumuşak olmalı herhangi bir katırtı kuturtu olmamalıdır. bu katırtı ve kuturtular duyulursa 2 ihtimal söz konusudur. ya valve body içerisinde yer alan solenoidlerden biri veya daha fazlası açık veya kapalı kalmıştır zaten şanzıman arıza lambası uyarır sizi bu durumda eğer söz konusu durumda arıza lambası yanmaz ise bu defa anlaşılmalıdır ki arıza mekaniktir.

    5-Lag(gecikme testi) konumlar arası geçişte mesela N den D ye veya başka bir konumda geçişler arası süre en çok 1 saniye olmalıdır. eğer süre daha uzunsa şanzıman kutusu ömürünü doldurmuş demektir ve tamamen yenilenmesi gerekir.
    6-Şanzımanın prematüre arızalanmasını engellemek için mümkün olduğunca sert kalkışlardan kaçınılmalı, özellikle D den R ye ve R den D ye veyahut N den deya geçileceği zaman araç TAMAMEN hareketsiz OLMALIDIR. yoksa şanzımanda erken aşınma olur.


    valve body nedir? valve body vites kutusunun hemen dışında bulunan ve solenoid adı verilen valflere(subaplara) yataklık eden birimdir.görevleri belli vites ve hızlarda ilgili viteslerin pürüzsüz ve sorunsuz çalışması ve yumuşak geçişler için yağ kanallarını açıp kapatmaktır.


    valve body'nin resmini de koyuyorum buraya..ayrıca tork konvertörü resmi de koydum..

    otomatik kullanan özellikle geleneksel otomatik şanzımanlı araç kullananlara duyurulur.


    NOT: LÜTFEN SORU SORMADAN ÖNCE KONUYU İYİCE OKUYUN ÖZELLİKLE DE BU SAYFAYI.. ARACINIZDA DOĞRU YAĞIN KULLANILDIĞINDAN EMİN OLUN.ÖRNEK OLARAK DEXRON3 KULLANILMASI GEREKEN ARAÇTA DEXRON1 KULLANMAYIN.AYNI ŞEKİLDE ESKİ VE DEXRON1 KULLANIMI GEREKEN BİR ARAÇTA DA DEXRON3 KULLANMAYIN.ARAÇLARIN VİTES KUTUSU TEKNOLOJİSİNİN GEREKTİRDİĞİ YAĞIN KULLANIMI ÇOK ÖNEMLİ VE ZORUNLUDUR.YAĞLAR BİRBİRLERİ İLE KARIŞTIRILMAMALIDIR.EKSİK SEVYİYE TAMAMLAMASI DA GENE AYNI CİNS YAĞ İLE OLMALIDIR.YANİ DEXRON 1 KULLANAN ARACA YAĞ İLAVE EDİLECEĞİ ZAMAN DEXRON3 VEYA ZITTI KULLANILMAMALIDIR.AYNI ŞEKİLDE BANA SORU YAZAN ARKADAŞLAR LÜTFEN ARACINZIN KM VE MODEL YILINI BELİRTİN.

    BURADA YAZILANLAR KLASİK TİP VE TİPTRONİK OLAN TORK KONVERTÖRÜ İÇEREN KUTULAR İÇİN GEÇERLİDİR.BANA YARI OTOMATİK VEYA DSG KUTULAR İLE İLGİLİ SORU YAZMAYIN.

    DSG VE YARI OTOMATİK KUTULARDA TORK KONVERTÖRÜ BULUNMAZ.DSG'YE ÖRNEK OLARAK VW ARAÇLARI; MMT,EASYTRONİC,DUALOGİC,AMT GİBİ KUTULARI DA YARI OTOMATİK OLANLARA ÖRNEK VEREBİLİRİZ.[/colo
    r]

    bunlara dikkat edersek forumu boşuna şişirmez ve vaktimizi boşa harcamayız..

    teşekkürler..










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 13 Nisan 2011; 20:05:07 >







  • Sayın fsnn,

    Mete bey bu işi ticari yapan birisi değil. O nedenle değiştirin demesi çıkarından dolayı da değil. Peugeot ta aynı teraneyi yazıyor ama garanti içinde bakın bakalım çok km devirip sorun çıkartan şanzıman olunca garantiden sayıyorlarmı saymıyorlar mı?
    Ben aracı 124.000 de aldım vites geçişleri değil geçme şekli sorunlu idi önce yağı değiştirttim sorun olmadığı zamanlarda daha akıcı ve pürürzsüz bir karakteristiğe döndü. Şu an 208.000 deyim. 195.000 civarı iç balatalar, fren bandları, contalar, filtre değişti. O fren bandlarındaki balatalar tamamen aşınmıştı ve bu aşınan parçalar o kadar ince idi ki filtre bunları tutmamıştı bile hepsi yağda idi. Bu frend bandlarındaki balata tozları da doğal olarak sürtünme oluşturan bir nevi zımpara tozu gibi içeride sürekli aşınmalara yol açabilir.
    Normalde yağ değiştirmeyin diyen aynı zihniyet utanmasa otomatik vites kutusunun hiçbir bakımı olmadığını da söyleyecek ( olduğuna dair bakım prosedürü kitapta anlatılmıyor) ama ben yaşadığım bir kaza sonrası aracı arkadaşımın iş yerine çektirip 1.5 ay kaporta işleri ile paralel motor ve şanzıman indirdim ve şans işte sökünce gördük ki fren bandları bitmiş sıktıkları kasnağı yemeye başlamış. Oysa ki vites normal çalışıyor gibi idi. Hafiften silkelediği zamanlar oluyordu ama insan bunun içinde de balatalar var onlar aşınır, biter diye düşünmüyor elbette. Zaten ustası az, olanlarda 2000-3000 tl den kapı açınca otomatik alınır, sorun çıkartmaya başlayınca satılıp kurtulunur imajı oluşmuş.
    İşin içine girince bu aletlerinde koruyucu bakım denilen ömrü uzatan ve performanslarını ilk gün gibi yüksek tutmaya yarayan prosedürleri olduğunu öğreniyorsunuz. Ha kafayı kuma gömüp hayır gerek yok benimle mi yaşayacak diyenlar olabilir saygı duyarım ama motor ömrü 500.000 ise otomatik vites kutusunu üstelik vidasına dokunmadan 500.000 km kullanmak hayalcilikten başka birşey değil.
    Bu vites kutusu bakımında değiştireceğiniz yağ lt si 20 TL deseniz (benimki 18 TL) 5-6 LT alıyor ama komple değişim için almanız gereken yağ 6-8 lt bu da en uç noktada 160 TL yapar üstelik 60.000 km de bir yapsanız örnek benim için bu 3 sene demek hiçbirşey değil. Ama değiştirmeyip sorunlu yağdan dolayı kutu indirtseniz 2000 TL den aşağı masraf çıkmaz ve benim balatalar 200.000 km de bitmeye yakındı bitmemişti ama fren bandları tükenmişti. Bandların tanesi 175 TL (işi iyi bilen daha ucuza da alabilir) Kasnak 800 TL. Başta da dediğim gibi eğer zamanında şansa içi açılmamış olsaydı ekstradan 800 tl (iki adet var ) toplamda 350 TL yerine 350 TL+1600 TL sadece malzeme masrafı olacaktı.
    Şimdi pis yağa gelelim.
    Diyorsunuz ki kapalı kutu yağa birşey olmaz.
    Yağı bozan etkenlerden birisi havdaki oksijen ve nemdir.
    Şanzıman üzerinde de breather hole denilen hava alma delikleri bulunur. Şanzıman ısınır ve soğurken o delikten içeri dış ortam havası girer. Oksijen, nem ve yağın ortam ısısı ile 150 derecelere çıkan değişken ısısı arasındaki fark, aşınan metal tozları ve balataların tozları bir araya gelince o kapalı sistem içindeki yağ BOZULUR. Bozulunca da tüm gücü ileten (tork konvertörü kilitlenmediği anlarda tüm güç bu sıvı saysesinde muazzam bir basınç ile iletilir ki bu basınç ta bir çeşit enerjidir ve yağ moleküllerini bozucu etki yapar) yağ içindeki incecik partiküllerle konvertör pallerini ve sürtündükleri metal aksamı aşındırır. Yağ bozulup gücü iyi aktaramayınca sürücü gaza daha fazla yüklenir hem yakıt tüketimi artar hem de artan basınçla sistem daha da aşınır. İşte olay böyle komplikedir ki daha benim de bilmediğim ne dinamikler var işin içinde. Eğer dediğiniz doğru olsa idi otomatik vites kutuları neden bozulsun ki değilmi yağı bile incitip yıpratmadan kullana bir sistem kendi dünyalarında kardeş kardeş yaşarlar taki aracın yaşı 30ları bulana yada feci bir kaza onları ayırana dek.
    Neyse sonuç olarak bence siz inanmamaya devem edip etmemekte serbestsiniz ama lütfen insanların zihnini bulandırmayın. Ben inanmıyorum ve aracımın yağını değiştirmeyeceğim dediniz, siz bilirsiniz ama şunu da aklınızdan çıkartmayın vites kutunuz madem sorun çıkartmayacak acaba neden servisteki tanıdığınız yağı değiştirirsek sorun ortaya çıkabilir diyor bir düşünün. Günün birinde es kaza yağı değiştirmeniz gerekse (örneğin aks keçeleriniz yağ kaçırıp yağı bitirse) demek ki sizde mağdurlar ordusuna katılacaksınız.

    Bu yazdıklarımı iyiniyet çerçevesinde değerlendirirseniz sevinirim.

    Saygılarımla

    Barış SÖZÜAK
  • Sayın fsnn,

    Mete bey bu işi ticari yapan birisi değil. O nedenle değiştirin demesi çıkarından dolayı da değil. Peugeot ta aynı teraneyi yazıyor ama garanti içinde bakın bakalım çok km devirip sorun çıkartan şanzıman olunca garantiden sayıyorlarmı saymıyorlar mı?
    Ben aracı 124.000 de aldım vites geçişleri değil geçme şekli sorunlu idi önce yağı değiştirttim sorun olmadığı zamanlarda daha akıcı ve pürürzsüz bir karakteristiğe döndü. Şu an 208.000 deyim. 195.000 civarı iç balatalar, fren bandları, contalar, filtre değişti. O fren bandlarındaki balatalar tamamen aşınmıştı ve bu aşınan parçalar o kadar ince idi ki filtre bunları tutmamıştı bile hepsi yağda idi. Bu frend bandlarındaki balata tozları da doğal olarak sürtünme oluşturan bir nevi zımpara tozu gibi içeride sürekli aşınmalara yol açabilir.
    Normalde yağ değiştirmeyin diyen aynı zihniyet utanmasa otomatik vites kutusunun hiçbir bakımı olmadığını da söyleyecek ( olduğuna dair bakım prosedürü kitapta anlatılmıyor) ama ben yaşadığım bir kaza sonrası aracı arkadaşımın iş yerine çektirip 1.5 ay kaporta işleri ile paralel motor ve şanzıman indirdim ve şans işte sökünce gördük ki fren bandları bitmiş sıktıkları kasnağı yemeye başlamış. Oysa ki vites normal çalışıyor gibi idi. Hafiften silkelediği zamanlar oluyordu ama insan bunun içinde de balatalar var onlar aşınır, biter diye düşünmüyor elbette. Zaten ustası az, olanlarda 2000-3000 tl den kapı açınca otomatik alınır, sorun çıkartmaya başlayınca satılıp kurtulunur imajı oluşmuş.
    İşin içine girince bu aletlerinde koruyucu bakım denilen ömrü uzatan ve performanslarını ilk gün gibi yüksek tutmaya yarayan prosedürleri olduğunu öğreniyorsunuz. Ha kafayı kuma gömüp hayır gerek yok benimle mi yaşayacak diyenlar olabilir saygı duyarım ama motor ömrü 500.000 ise otomatik vites kutusunu üstelik vidasına dokunmadan 500.000 km kullanmak hayalcilikten başka birşey değil.
    Bu vites kutusu bakımında değiştireceğiniz yağ lt si 20 TL deseniz (benimki 18 TL) 5-6 LT alıyor ama komple değişim için almanız gereken yağ 6-8 lt bu da en uç noktada 160 TL yapar üstelik 60.000 km de bir yapsanız örnek benim için bu 3 sene demek hiçbirşey değil. Ama değiştirmeyip sorunlu yağdan dolayı kutu indirtseniz 2000 TL den aşağı masraf çıkmaz ve benim balatalar 200.000 km de bitmeye yakındı bitmemişti ama fren bandları tükenmişti. Bandların tanesi 175 TL (işi iyi bilen daha ucuza da alabilir) Kasnak 800 TL. Başta da dediğim gibi eğer zamanında şansa içi açılmamış olsaydı ekstradan 800 tl (iki adet var ) toplamda 350 TL yerine 350 TL+1600 TL sadece malzeme masrafı olacaktı.
    Şimdi pis yağa gelelim.
    Diyorsunuz ki kapalı kutu yağa birşey olmaz.
    Yağı bozan etkenlerden birisi havdaki oksijen ve nemdir.
    Şanzıman üzerinde de breather hole denilen hava alma delikleri bulunur. Şanzıman ısınır ve soğurken o delikten içeri dış ortam havası girer. Oksijen, nem ve yağın ortam ısısı ile 150 derecelere çıkan değişken ısısı arasındaki fark, aşınan metal tozları ve balataların tozları bir araya gelince o kapalı sistem içindeki yağ BOZULUR. Bozulunca da tüm gücü ileten (tork konvertörü kilitlenmediği anlarda tüm güç bu sıvı saysesinde muazzam bir basınç ile iletilir ki bu basınç ta bir çeşit enerjidir ve yağ moleküllerini bozucu etki yapar) yağ içindeki incecik partiküllerle konvertör pallerini ve sürtündükleri metal aksamı aşındırır. Yağ bozulup gücü iyi aktaramayınca sürücü gaza daha fazla yüklenir hem yakıt tüketimi artar hem de artan basınçla sistem daha da aşınır. İşte olay böyle komplikedir ki daha benim de bilmediğim ne dinamikler var işin içinde. Eğer dediğiniz doğru olsa idi otomatik vites kutuları neden bozulsun ki değilmi yağı bile incitip yıpratmadan kullana bir sistem kendi dünyalarında kardeş kardeş yaşarlar taki aracın yaşı 30ları bulana yada feci bir kaza onları ayırana dek.
    Neyse sonuç olarak bence siz inanmamaya devem edip etmemekte serbestsiniz ama lütfen insanların zihnini bulandırmayın. Ben inanmıyorum ve aracımın yağını değiştirmeyeceğim dediniz, siz bilirsiniz ama şunu da aklınızdan çıkartmayın vites kutunuz madem sorun çıkartmayacak acaba neden servisteki tanıdığınız yağı değiştirirsek sorun ortaya çıkabilir diyor bir düşünün. Günün birinde es kaza yağı değiştirmeniz gerekse (örneğin aks keçeleriniz yağ kaçırıp yağı bitirse) demek ki sizde mağdurlar ordusuna katılacaksınız.

    Bu yazdıklarımı iyiniyet çerçevesinde değerlendirirseniz sevinirim.

    Saygılarımla

    Barış SÖZÜAK




  • doktor2005 nickli arkadaşım,


    volvo için geçerli olan kurallar senin için de geçerli.. aracın 2000 model olduğu için ve de volvodaki elektronik sistemin bir benzeri senin aracında da olduğu için atf2 diğer adı ile dexron2 kullanılması yanlıştır.doğru olan araca dexron 3 yani atf3 koymaktır.sebebi de vites kutusunda bulunan elektronik birimdir. atf2 elektronik birim içermeyen ve tamamen hidrolik olan sistemler için geçerlidir.örnek olarak eski mercedesler mesela 1970 ve 80 lerde üretilen ve içinde elektronik birim olmayan vites kutularına sahip mercedes veya bmwler..

    kolay gelsin..
  • Arkadaşlar,

    Artık meteg hocamız bizlere otomatik şanzımanlar konusunda 'Otomobil Genel' ve 'Otomobil Yardım' ana başlıkları altında müsait oldukça yardım edecektir.

    Sorularınızı yöneltebilirsiniz, bilginiz olsun.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • ben golfleri pek bilmiyorum.. ama normalde otomatik vites kutusunun yağ çubuğu motorun hemen yanında(önden çekişli araçlarda sağda,arkadan itişli olanlarda motorun arkasında) olur.zaten golf önden çekişli bir araç o yüzden motorun sağ tarafında bir çubuk olması gerekir.bazı araçlarda bu çubuk olur ama bazılarında olmaz.mesela kuzenimin 2001 volvosunda motorun sağında bu çubuk var. ama diğer bir kuzenin aracı olan honda crvde 1999 model araçta yağ çubuğu yok.


    eğer senin aracında da yoksa kontrol yapman imkansız.bu durumda servisten yardım almak gerekir.bu arada aracın tiptronik ise yani hem otomatik hem manuel kullanıma izin veren bir sistem varsa o zaman çubuk olmayabilir.

    umarım yardımcı olabilmişimdir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 28 Şubat 2010; 2:53:56 >
  • brky06,


    bugün piyasada 4 çeşit otomatik vites kutusu bulunmaktadır.

    1-amt,mmt,easytronic,dualogic gibi üreticiye göre farklı adlandırılan yarı otomatik vites kutusu.bu sistemde debriyaj pedalı yoktur ve sürücü vitesleri el ile büyütür.vites kutusu ise debriyajı kendisi(ecu aracılığı ile) idare eder.en büyük handikapları aracın performansını törpülemeleridir.yani performans bekleyen birisi bu vites kutularını hiç sevmeyebilir.klasik manuelin yanına bile yaklaşamaz..

    2-tiptronic,multitronic,geartronic gibi adlandırılan hem otomatik hem de manuel kullanıma izin veren vites kutusu sistemleri.yukarıdaki yarı otomatik vites kutusu ile hiçbir benzerliği yoktur.ve bu vites kutusunun bulunduğu araçlar yarı otomatik kutulu araçlara göre daha pahalıdır.

    3-smg,dsg,cambiocorsa gibi isimlere sahip vites kutularıdır.bu sistem bugün en çok Vw grubunda kullanılmaktadır.bence çok da başarılıdır.özellikle performans konusunda..ama kusuru yok mudur elbette vardır. bu vites kutuları en çok 250 nm torka dayanır ve bunun üzerinde sorun çıkartır.Vw grubunda forumda bu konuda açılmış bir konu da vardır.

    4-klasik tip otomatik şanzıman kutuları,daha çok maliyeti düşürmek adına kullanılırlar.. bu sistemde bir tork konvertörü ve dişliler görev yapar ve bir kontrol birimi tarafından sistem yağ basıncı ve vites geçişleri düzenlenir.

    şimdi buraya tek tek daha fazla detay yazamıyorum.çünkü çok zaman alan bir iş.. bu yüzden merak ettiğin birşey varsa google dan aratmanı öneririm.


    hangi üreticilerin kutuları sorunsuzdur diye sormuşsun.aslında sorunsuz sistem yoktur.sadece risk ihtimali vardır.vites kutusunu üreten firma,kullanılan parçaların kalitesi,üretim aşaması ,testleri,dayanıklılığı gibi birçok şey belirleyicidir.yani ben sana opelinki sorunsuz, Vw sorunludur diyemem.. zaten polemik konusu olur.tek bilimsel gerçek şudur..

    günümüzde artan üretim kapasitesi ve makineleşen üretim sistemi hataların artmasını da kaçınılmaz kılmıştır.zira çok sayıda üretim olduğundan ve yetişmesi gereken çok sayıda araç olduğundan detaylı test veya incelemeler eskisi gibi yapılamamaktadır.sonuçta hiçbir zaman tamamen makinelere güvenilemez.bütün bu sistemleri üreten dizayn eden insandır.ve bir ürünün sorunlu olup olmadığını belirleyebilecek olan ise insandır.makineler elbette ki gereklidir ama tamamen makineye ya da tamamen insana güvenilemez.ikisi beraber olmak durumundadır.ayrıca artan maliyetler de kullanılan parçaların kalitesini etkilemektedir.eskiden üretilen beyaz eşyalar ile bugünkülere baktığınızda ne demek istediğimi anlayacaksınız..

    vites kutusu ile sorun yaşayıp yaşamayacağınız üretimden kaynaklanan bir hata olmamasına ve kutunun bakımlarının düzgün olarak yapılmasına bağlıdır.ama eğer imalatında bir hata olduysa o zaman siz bakımları düzgün de yapsanız sorun çıkabilir.çünkü bir veya daha fazla parça üretimden hastalıklı olarak çıkar.bu aşamada en doğrusu aracın garantisi esnasında fark etmek bu durumu ve servis aracılığı ile tamiratı ya da değişimi yaptırmaktır.

    ama hiç küçümsenemeyecek bir kesim hala daha şanzıman yağının da değişmesi gereken (6 sene ya da 60,000km hangisi önce gelirse) bir kimyasal madde olduğunu bilmemekte.bu da sorunların büyümesine katkıda bulunmaktadır.çünkü daha önce de ifade ettiğim gibi otomatik şanzıman yağı da motor yağı gibi belli bir süre sonra özelliğini yitirir.özelliğini yitiren yağ yağlama yapamaz.sonrası hepimizce malumdur..

    iyi günler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 6 Mart 2010; 15:45:43 >




  • c4zf6,


    yapmanız gereken şey bu şanzımanın tamir kitini almaktır.bu kitler(takımlar) çeşitli firmalar tarafından üretilmektedir çin malı olanı da Amerikan olanı da Alman olanı da vardır.benim size önerim Taiwan menşeili olanından almanızdır.çoğu sanayi sitesindeki otomatik şanzıman parçası satan yerlerde bu takımlar mevcuttur.


    bu arada ülkemiz ile Amerika piyasasını karşılaştırmayın.. sadece Türkiyedeki vergi oranları bu ülkede birçok şeyin fiyatını fahiş yapmaktadır.halbuki Amerikada böyle oranlar yoktur çünkü IRS adlı kurum(Internal Revenue Service) vergilerini sokaktaki dilenciden bile çatır çatır tahsil etmektedir.. ne yazık ki Türkiye de vergiler sadece memurlar küçük esnaf ve benzin alan halktan toplanmaktadır.. böyle olunca ülkede herşeyin fiyatının fahiş olması da kaçınılmazdır.. arada büyük bir Zihniyet farkı da vardır..


    iyi günler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 13 Haziran 2010; 16:30:31 >




  • sayın talatcaner,


    eğer bahsettiğiniz durum sabah ilk çalıştırma durumunda meydana geliyorsa bu durum normaldir.P ve N konumlarında vites motorla bağlı olmadığından yani yük altında olmadığından devir artar.ama bu durum motor sıcakken ve sürüşten sonra durduğunuzda oluyorsa o zaman normal değildir ve bu durum şanzıman ile ilgili de değildir.o zaman sorun rölantiyi kontrol eden regülatörde aranmalıdır.



    sayın crysis,

    araca koyduğunuz dexron2d aracınız için uygun değildir.araca dexron3g özelliklerinde yağ konulması gerekliydi.bence sorununuz konulan yanlış yağ.. araca doğru yağı koyduktan sorna sorun devam ederse bana yazın.. 850 ler güzel araçlardır ama bazı kronik sorunları ve parçalarının pahalı olması sebebiyle masraflı araçlardır.bu aracı seviyorsanız triger kayışı değişimi motor yağı filtresi bujiler değişimi gibi işlemleri kendiniz yapabilmelisiniz.. bu aracı servise götürdüğünüzde yüklü faturalar ödemenzi gerekebilir..parçaları ebayden alabilirseniz ekonomik olabilir o zaman..

    kartuswebtr,

    şanzıman iç basınç testi ve solenoid direnç ölçümleri olmadan tahmin yürütmek yanlıştır.hele hele şu kadar masraf var demek ezbere konuşmaktır. önce sorunun kaynağı tesbit edilmeli bunun için de testler gereklidir.

    manga,

    aracınızda dexron3g özelliklerinde yağ kullanılması gerekmektedir.şanzımanınız motorun sağ tarafındadır ve orada bir çubuk vardır.kontrolünü nasıl yapacağınızı önceki sayfalarda yazdım.değişimi kendiniz yapmanız zor çünkü aracın altına girmeniz ve bazı özel aletlere sahip olmanoz gerekir.

    Ayhanbol,

    aracınız klasik tip otomatik şanzımandır.manuel kullanma özelliği yoktur.klasik tip otomatik şanzımanlarda geri kaçrıma da yoktur..

    umutxtr,

    aracın motorunda veya ateşleme ya da yakıt sisteminde olabilecek bir sorun bunlara sebep olabilir.araçta lpg varsa o da performans kaybı yapabilir.


    sayın trboikot,

    aracın vites kontrol modülü(solenoidler) vites geçişlerinin zamanlamasından ve sarsıntısız olmasından sorumludur.bence 5. vitesi kontrol eden solenoid sorunlu olabilir.bunun için özel bir mercedes servisi veya şanzımancı size yardımcı olacaktır.eğer solenoid sorunsuz ise o zaman sorun balata drubunda olabilir.bunun için de gene servis yardımı ve teşhisi gerekir.

    guvenxoca,

    sorununuz kesinlikle valve body ile ilgili.. solenoidlerden bir veya daha fazlasında sorun olmalı.özellikle takılıyor ve manuel de çalışmıyor dediğiniz için kesin diyorum.solenoidlerin kontrolü gerekirse yenilenmesi gerekli.


    raffet,

    gecikme için kusura bakma öncelikle.. aracınız bana yabancı olan bir araç açıkçası pek tecrübem yok bu araçla.. fakat bu durum normalmidir değilmidir bunu bir yetkili ya da özel peugeot servisi cevaplayabilir. sonuçta renault ve peugeot gibi fransız markalarda bu tür şikayetlere rastlanabiliyor ama bu durum şanzımanın doğal yapısı olarak açıklanıyor.kesin yorum ancak servis kanalı ile yapılabilir.


    byselim,

    ani hızlanmalarda aracın çabuk hızlanması için bir ya da iki vites küçültebilir araç bu tamamen normaldir.yoksa büyük viteste ani hızlanma olmaz.konum sensörü dediğiniz olaya sebep olabilir kesinlikle ve tek çözüm ya sensörün ayarının baştan yapılması ya da değiştirilmesidir.geciken cevap için üzgünüm fakat aracınızın yaşadığı sorunlar hele hele 2005 model olması düşünüldüğünde bu kadar ciddi sorunlar çıkarması düşündürücü.. ya bu araçta üretim kaynaklı sorunlar var ve de siz ne yazık ki garanti sürecinde aracın sahbii olmaıdğınızdan bu sorunu bilemediniz ya da sizden önceki sahibi ya da sahipleri sorun yaşadılar.. açıkçası aracın üretim senesi ve kmsi düşünüldüğünde ben bu aracın vites kutusunun üretim kaynaklı hatalı olduğunu düşünüyorum(dikkat edin kesin olarak öyledir demiyorum..) 5 senelik ve 100,000 km seviyelerindeki bir aracın otomatik şanzımanının saat gibi çalışması gerekir.. tek istisnai durum üretim yani fabrikasyon hatasıdır. umarım durum bu değildir zira bu ise sizin için en güzeli çıkma bir şanzıman bulmak ya da aracı manuel vitese çevirmek ya da en kötü senaryoda aracın elden çıkarılması olabilir.


    sayın airtec,


    valve body parçasını eğer komple almak isterseniz ortalama 2-3 bin tl civarında bir fiyata mal olur.ama solenoidlerin bazıları ayrı ayrı satılır.. onlarda birkaç yüz tl fiyatla satılır.. yani özetle öyle 5-10 tllik parça değildir bunlar.. zararı olur mu konusuna gelince kutunuz daha da yıpranmaya devam eder hepsi bu.bu 2 aylık sürede aracı fazla yüklenmeden ve yormadan süremeye gayret edin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 24 Kasım 2010; 22:21:49 >




  • Meteg Hocam saygılar,
    Golf 3 otomatik şanzımanla ilgili bir problemim vardı araç 3 viteste kalıyor. vites değiştirmeden devam ediyordu, sanayide usta şanzımanı söktü balataları ve tamir takımını değiştirdi ama sorun düzelmedi. Şanzımanın altındaki hidrolik beyni arızalı dedi ,yenisi çok pahalı çıkmasına bakalım deyince bu hidrolik beyin nedir diye elime aldım ve inceledim izlenimlerim. Üzerinde toplam 7 adet elektrovana(Selenoid ) mevcut kontrol etmek için düzenek hazırladım ve pwm sinyalinde , 6 bar basınç altıda denedim hepsi açıp kapatıyor açık kalma veya kapalı kalma durumuları yok. Çektikleri akım iç dirençleri normal. Kararımı verdim bunu kontrol eden Elektronik sistem arızalıdır diye onu da arayışlarım sonunda arka koltuğun altında buldum Siyah plastik kutu içerisine yerleştirilmiş basit bir elektronik kart. Bu kart üzerinde yaptığım kontrollerde Kart üzerinde soğutucuya monteli MP4101 isimli High power switching applications entegresinin( Selenoidleri bu kontrol ediyor ) arızalı olduğunu gördüm bu entegrenin direk çıkışları ucu yuvarlak ve içerisinde 10 adet pin olan yarı saydam kablo ile hidrolik beyine gidiyordu tabi bu entegreyi bulamadım onun yerine transistörlerle muadil bir devre yaptım ve monte ettim hazır sökmüşkende Elektronik beyin ile hidrolik beyin arasındaki iletimide ölçtüm kopukluk veya kısa devre göremedim. Elektronik beyini taktıktan sonra arabayı çalıştırdım araba normale döndü vites geçişleri yumuşak ama sadece kalkarken hafif vuruntu oluyor usta elektronik beyin diyor .Ben arıza mekanik diyorum ama nafile tekrar şanzımanı sökmek istemiyor bana beyin bul gel arıza devam ederse sökerim diyor. Bu konuda sizin de görüşlerinizi alabilirmiyim saygılarımla. Araç arıza tespit cihazında arıza kaydı yok daha önce P0763 , P0768, P0773 , P0748 ve P0785 arızaları veriyordu.




  • seymen79,

    aracınız nadir bulunan ve rastlanan bir araçtır.. bu araçta elektronik vana yani solenoid varmıdır emin değilim ama eğer varsa 4.cü vitesi kontrol eden solenoidde sorun vardır.yok eğer klasik tip hidrolik şanzıman ise 4. vitesi kontrol eden balatada sorun olabilir.ama uzaktan tahmin ile bu sorunu çözmek zor olabilir.

    bilsem80 nickli arkadaşım,


    kademe yani konum sensörü aracın ecusuna aracın hangi viteste olduğunu bildirir ve ecu ile senkronize çalışır.. geri viteste geri lambalarını yakar N konumunda aracın hareket etmemesini sağlar ve N ve P haricinde aracın motorunun çalışmasına engel olur.. ecunun hattan ateşleme sisteminin motor devrini ayarlamasına kadar varan türlü görevleri vardır.. siz bence bu parçayı değiştirin.. yazınız çok uzun olduğu için özetlemeye çalıştım durumu..

    kapagan size bahsettiğiniz illerde önerebileceğim bir usta ne yazık ki yok.. ama elektronik bir sorun olduğu kesin.. bir de şanzımana gereğinden fazla yağ konuldu ise püskürme yapıyor olabilir.. bu durumu da siz sızıntı sanmış olabilirsiniz..

    sayın ronsard,

    hararet yükseldikçe şanzıman içindeki yağ da fazla ısınır.. ve vitesler sanki vuruntulu gibi hissedilebilir.bu durum özellikle düşük hızlarda sürüşlerde daha çok görülür.fakat vites geçişlerinin daha fazla hissedilmesinin tek sebebi şanzıman değildir.motor kompresyonunda olabilecek kayıplar da vites geçişlerini daha sertmiş gibi algılamanıza sebep olur.bu durumu engellemenin tek yolu tam sentetik yağ kullanmak ve aracın motorunda bir güç kaybı olmadığından emin olmaktır.sızıntı konusuna gelirsek şanzıman contaları da zamanla esnekliklerini kaybedip sertleşir ve aradan yağ sızabilir.. bu durum da yenileme ile düzelecektir..

    ahmetcetil,


    bence sizin sorununuz şanzıman ile ilgili değil motor veya ateşleme sistemi ile ilgili..


    tori,

    cevabınızı geç verebiliyorum artık kusura bakmayın, aracınıza eğer doğru yağ kondu ise sorun edecek bir durum yok.. fazla yağı araç püskürterek atacaktır.. birşey yapmanız gerekmez


    yesilcam nickli arkadaş,

    ömürlük yağ diye birşey yoktur.ben yazmaktan yoruldum ama servisler sizlere yalan söylemekten yorulmamış.. yaşadığınız vites küçülmeme sorununun tek sebebi değişmeyen yağdır.vuruntu gibi algıladığınız durumunda da sebebi budur.. en kısa zamanda yağı değiştirin..

    neremec,

    bence sizin sorununuz da vites konum sensörü ile ilgili.. durum elektrik arızası ile ilgili olabilir elbette.. bunun için aracı iyi tanıyan birisini bulman gerek...

    albatroshaski,

    bu mümkün ama maliyeti çok uçuk olur ve yapacağınız harcamaya değmez...

    rene54,


    aracınız 1.6 motor mu?


    deeperblue,

    silindir kapak contasında bir kaçak olabilir.. ama bir tahmindir bu kesin öyledir demiyorum.. kompresyon değerlerini kontrol ettirin..

    sayın ser30,

    evet buradaki dexron3 ile aynıdır.. sorun yok...

    sayın preator,

    eşinizin alışkanlığı şanzıman için zararlıdır... bunun dışında bir sorun görmüyorum.. 1800 devirlerde zaten dizel ve turbo olan bir araçta yeterli güç üretilmektedir...

    lord mayros,

    bence sorun şanzıman ile ilgili değil.. aracı iyi tanıyan bir usta veya servis incelemeli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 7 Ağustos 2011; 21:14:49 >




  • Servisde bana ustanin dedigi fabrika sanzuman yaginin omurluk oldugunu soyluyor degisime gerek yok diyor ama mutlaka 50 yada 60 binde sanzuman yagi degismeli diyor,sansumanin ısınıp sogumasindan olusan nem su kutlesine donusuyor ve zaamanla yaga karisiyor buda sanzumana ariza verdiriyor dedi ,bence otomatik kullananlar sanzuman yagini mutlaka degistirsin
  • merhbalar
    Aracın Markası : Hyundai
    Aracın Modeli : Elentra
    Motor Tipi : LPG
    Motor Hacmi : 1600cc
    Vites Kutusu : otomatik
    Aracın Kilometresi : 252000km
    Sorunum : merhabalar bende 1994 model hyundai elantra var otomatik vites 1600 dohc
    motor var aracı aldığımda üstünde normal lpg takılı idi proble yaşadığım için onu söktürüp yeniden atiker sıralı lpg taktırdım ama arac soğukta çok ama çok zor çalışıyor ısındığı zaman
    hiç bir sıkıntısı yok tek marşta alıyor ama soğukken 20 marşı geçiyor ısınıncaya kadar yürümüyor vitese takınca stop ediyor .
    sanki aracı sıkan bişeyler var gibi
    şanzıman yağı filtresini emizledim ama sonuz değişmedi
    ekonomi normal modununda çalışmadığını düşünüyorum çünkü normalde iken de aynı ekonomide ikende aynı

    bunun sorunu nedir birde size danışıyım bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim
    şanzıman değişmsi gerekiyor ise elinde şanzıman olanlar bana ulaşsın
    541 528 8278




  • Otomobilinizin her parçası gibi Otomatik şanzımanda bakıma gereksinim duyar. Aracın ve şanzımanın tipine göre yapılması gereken bakım süreleri aracın el kitabında bulunabilir.
    Genel olarak uygulanan bakım her 40.000 kilometrede yada 2 yılda bir şanzıman yağının ve filtresinin değiştirilmesidir. Özellikle römork bağlı, hızlı duruş kalkış yapan, dağ bayır inip çıkan sürücüler şanzıman yağının kontrolünü aksatmamalıdırlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghost_rider35

    slm kamil abim öncelikle bir kaç sorum olacak cevaplarsan çok teşekkür ederim 98 model honda civic ies arabam var otomatik şanzuman daha yeni aldım honda şanzumanı ilk defa kullanıyorum ilk önce d4 alıp yola çıkınca vites geçişlerinde bir sarsıntı oluyor sanki arkadan iter gibi çok az bir sarsıntı oluyor bu normalmi ?? bu arabaların otomatik şanzuman kodu nedir yani hangi tip şanzuman cvt falan var tam otomatikmi yarımı cvt mi yani nedir yag katkıları hakkında ne düşünüyorsun motor bor slik diye bir ürün var sarsıntıları azaltığı ve yararı olduğu söyleniyor doğrumdur eger tavsiye ediıyorsan ne almamız gerek ve bu ilaveyi nerden yapacagız yağ çubugundan mı şimdiden çok teşekkürler saygılar abim


    D1,2,3,4 gibi vitesler sabit bir hızla gitmek içindir. Yük fazla veya rampa çıkarken ya da dik rampa inerken şanzımanı zorlamamak içindir. Normalde siz D ile hareket edip öylece sürmeniz gerekir. Aracınızın şanzımanı büyük ihtimalle klasik tork konvertörlüdür. Siz şanzıman yağınızı kontrol edin. Pembemsi ve oldukça akışkan su gibi olmalıdır. Eğer kararmışsa veya kahverengimsi ise yağını değiştirtin. Tam otomatik şanzımanlar için katkı yağları pek makbul değildir. Çünkü zaten bu tip şanzımanların yağları tam sentetik ve çok ince bir yağdır. Bu yağın amacı şanzıman içini yağlamak değil, motor gücünü tekerlere uygun viteste aktarmak için gerekli basıncı sağlamak ve dişlileri döndürmektir. Yani bir çeşit hidrolik yağıdır aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 18 Aralık 2011; 23:57:05 >




  • sayın arkadaşlar yanlışlıkla karedeşimin hesabından yazmışım az önce.. yazılanlar benim tarafımdan(meteg) yazılmıştır..


    uzun bir tedavi süreci ardından aranızdayım.. az önce kaza ile kardeşimin nicki ile girmişim farketmedim..


    sayın serseri2323,


    passatınızın kmsi kaç bahsetmemişsiniz.. bu uğultunun iki kaynağı olabilir.. aracın aksları veya şanzımanın kendisi.. passat önden çekişli bir araç olduğu için difransiyel zayıf bir ihtimaldir.. şanzıman yağı ise dexron3g olmalıdır..

    asokrates,

    Vaneo aracınızın bu aracı çok iyi tanıyan bir servis tarafından incelenmesi gerekiyor.. ben bu araçları çok bilmem... bu konuda size faydam pek olamayacak..

    sayın kestamit,

    bu araçtan vazgeçin.. basınç problemi olan her türlü vites kutusundan uzak durulmalıdır.. benzer veya aynı başka bir araç bulabilirsiniz..

    sayın police,

    bu patinaj sorununun sebebi 3. viteste aracın torku fazla geldiği içindir.. başka bir sebebi yoktur.. aracınız dizel olduğu için bu durum normaldir çünkü aracın torku fazladır..

    sayın ikarus,

    devir saatinin sıfırda olması elbette normal değildir... özellikle aniden 5000 sevielerine gelmesi de normal değildir.. bu araçlar kore malı olupr daewoo ile eşdeğer kalitededir.. ama yapılan iyileştirmeler sonunda motorları genelde gm veya opel üretimidir.. şanzıman da gene aynı şekildedir.. ama bu araçlar çok yüksek hızlara çıkmaya veya yüksek hızda sürmeye ne yazık ki uygun değildir.. özellikle yüksek hızlarda rüzgardan fazlaca etkilenmektedir.. ve yakıt tüketimi de çok artmaktadır..

    sayın hy,

    ben olsam 2001 volvo s40 ı tercih ederdim..

    sayın carizmaoto,

    revizyon işlemini pek tavsiye etmiyorum.. şanzıman sorunu olduğunda bence çıkma şanzıman tercih edilmelidir..

    genç müziko,

    bu parça elektronik bir parçadır.. ve sistemin basıncını kontrol eder.. özetle bu parça arızalıdır ve yetersiz kalan basınç sonucu oluşmayan güç nedeni ile araç ilerleyemez..

    sayın rkosker,

    aracınızın vites konum sensörü değişmelidir..

    sayın flyleek,

    bence de sorun motor takozudur.. şanzımanı boşuna kurcalatmayın..

    sayın ustamehmet,

    şanzıman yağınızı değiştirin.. eğer değişmedi ise.. problem bu değilse bana tekrar yazın..

    sayın bup bup,

    bir şanzıman sorunu olduğundan veya vites geçişlerinde sorun olduğunda ile kontrol edilecek ve değişecek şey her zaman yağ olmalıdır.. ama nedense herkes yağa bakmadan veya baktırmadan hemen şanzımanı açtırmayı düşünüyor.. bu yanlıştır.. lütfen yağınız değiştirtin..


    sayın orapoğlu ve police yorumlarıma olan ilginiz ve desteğiniz için teşekkürler..

    sayın police,

    araçta dexron3 veya 3g yağ kullanılabilir.. bunun dışundakiler uygun değildir..

    muziko,

    solenoidlerde tıkanıklık olabilir.. bence kontrol ettirin..


    sayın sombahar,

    sizin de aracınızın şanzıman solenoidlerinde tıkanma olduğunu düşünüyorum.. özellikle de lamba yandığı için.. bence solenoidlerini temizletin..

    sayın yeşilçam,


    aracınınızn yağı mutlaka değişmelidir.. lütfen yağın ömürlük olduğunu söyleyenlere itibar etmeyiniz.. size ömürlük yağ diyenler şanzıman bozulunca komple şanzıman satmak isteyeceklerdir..


    sayın weezer,

    anlattıklarınız bana biraz garip geldi.. araca gerekli testler yapıldı mı? 1840 tl tutan neymiş.. o paraya çıkma şanzıman alabilirdiniz.. bence boşa harcanan bir para olmuş..

    ustamehmet,

    işe solenoid kutusunu söktürerek başlayın ve solenoidleri temizletin.. sonra yağı değiştirin.. sorun bitecektir..

    police,

    birkaç marşta çalışma sebebi zayıf akü veya kızdırma bujisi olabilir.. diğer sorun ise tam sentetik şanzıman yağı kullanılmadığuı için olmaktadır.. mutlaka dexron3g tam sentetik şanzıman yağı kullandığınızdan eminm olun..

    sayın ismailözdemir,

    öncelikle yağın iyi durumda olduğundan ve seviyenin normal olduğundan emin olun.. tahmin ederim ki sizin aracınızda seviyeyi ölçmek ancak lifte kaldırarak mümkündür.. bu yüzden kontrolü bir özel serviste yaptırın.. yağ kötü ise değiştirin.. eksikse aynı tip ile seviyeyi tamamlayın.. seviye ve kalite kontrolü nasıl yapılır birinci sayfada var..

    sayın burakogun,

    aracınızdaki tork takozu ve motor takolzarından biri çatlak ya da kopuk olmalı.. bunlardan birinin veya daha fazlasının yenilenmesinden sonra sorun biter.. motor takozları 5 seneden sonra esnekliklerini yitirir.. bu nedenle de sertleşir ve sonunda çatlar ya da kopar.. doğal olarak da titreşimleri emme vazifesini yapamadığı için de bu size vuruntu olarak yansır..

    brk403,

    şanzıman yağını yenileyin.. sorun çözülecektir..

    xms,

    motor takozlarını kontrol ettirin.. ve solenoid kutusunu açtırıp temizletin... yağı da değiştirin. sorun bitecektir..

    mali gokmen,

    ilgili vites konumlarını kontrol eden solenoidlerde sorun olmalı.. dirençler ölçülmeli ve gerekirse yenilenmeli..yağ da kötü durumda ise yenilenmeli..

    mister blöf,

    1 dakika ve daha uzun duraklamalarda şanzıman N ye alınmalı çünkü sıkışık ve dur kalklı trafikte şanzıman çok ısınır.. hele yağınz da değişmemişse daha büyük sorunlar olabilir.. n ye alarak şanzımanın soğumasına yardımcı olursunuz..

    sayın joseph1,

    bence sizin probleminin şanzımanla ilgili değil ama motor rölanti regülatörü ile ilgili.. bu parçayı temizletin ve sorun hallolur..

    sayın donanimtam,

    bence solenoid kutusunu söktürün ve güzelce temizletin.. daha sonra yağ kötü durumda ise yenileyin.. bence sorun bitecektir..

    sayın muziko,

    bence solenoidlerde tıkanma olabilir.. bunları temizletin ve tekrar deneyin.. sorun bitecektir.. ama yağınızın temiz ve seviyenin tam olduğundan mutlaka emin olun..

    sayın japoncu70,

    bence sizin problemininiz tam sentetik yağ kullanmamaktan.. mutlaka tam sentetik bir şanzıman yağı(dexron3) kullanın ve yağı değiştirin.. sorun bitecektir..

    sayın soneralbayrak,

    tam otomatik ve klasik tip bir şanzımanı olan bir araç tercih edin.. bu sistemler en güvenilir ve dayanıklı olanlardır..


    kamilısta ve coskunismail,


    benim yokluğumda arkadaşların soruları cevaplayıp ilgilendiğiniz için sağolun.. ben bir sürü sağlık sorunu yaşadım ve ilgilenemedim forumla ve konu ile.. gene benzer birşey olursa arkadaşların sorularını cevaplayın lütfen..

    ilginize teşekkürler..


    _____________________________




  • sayın aytur 2002,

    olağandışı bir titreme olduğunda her zaman ilk kontrol edilecek yer motor takozları olmalıdır.çoğu zaman normal olmayan titremelerin nedeni çatlak veya kopuk motor kulaklarıdır..


    command1973,

    bahsettiğiniz yağ yarı sentetik bir yağdır..mobil marka yağı ise nerden bulmuşlar anlamadım..ülkemiz pazarında bulunmayan bir markadır. bence 1998 ve sonrası tüm araçlarda tam sentetik dexron3 özelliklerinde kırmızı renkli yağ kullanılmalıdır.. dizel motorlu araçlar yüksek torklu araçlardır ve şanzımanlar da ciddi yüklere maruz kalmaktadır.bence tam performans için tam sentetik ve kırmızı yağ en doğrusudur..
  • sayın police.. sorununuzun çözülmesine sevindim.. arkadaşlarda konuyu üşenmeden okumalarını rica ediyorum.. 47 sayfa az değit tamam ama sorunların cevaplarını bulabilmeleri mümkündür..
  • sayın hebeley,

    ses muhtemelen akslar ile ilgili olmalı aksları ve burçları kontrol ettirin.

    sayın murats123,

    ben bu konuyu ilk açtığım günden beri defalarca yazdım.ama insanlar okumaya üşendikleri için tekrar tekrar yazmak zorunda kalıyorum. bakın ömürlük yağ diye birşey henüz icat edilmedi.kullanım kitabınız muhtemelen türkçedir.ve türkçe tercümeler her zaman olduğu gibi hatalıdır.almanca bmw kılavuzunda yağın ömürlük olmadığını görebilirsiniz..

    sayın selimkk,

    bence dexron3 ile değişitirin yağı..ben sarı yağın doğru seçim olmadığını düşünüyorum..
  • sayın selimkk,

    ben aracınızı görmedim.aracı sürmedim.. aracınızın şanzımanın sağlam mı değil mi takdir edersiniz ki uzaktan bunları bilmek zor.ben size yağ değiştirmenizi şanzımanda başka sorun olmadığını varsayarak yazdım.ama eğer ki varsa işin rengi değişir.

    peki sorun var mı yok mu nasıl bileceksiniz.. öncelikle şanzıman basınç testi yaptıracaksınız.. daha sonra solenoid kutusu sökülecek ve dirençleri ölçülecek solenoildlerin.. buna göre bir karara varılacak..

    resim ile ilgili kısıma gelirsek resimde görülen yağ kahverengi ve sarı ile alakası yok.görünüşte kirli bir yağ görüntüsü var.. başka da söyleyecek bir şey yok bence..
  • Mete Bey,

    Pireye kızılıp yorgan yakılmaz. İsteyen inansın istemeyen inanmasın. İstisnai olarak sorun çıkmamış ama çıkınca eğer araç kendisinde olursa arkadaş anlar ama iş işten geçer.
    Ben elektronik teknisyeniyim ve mekaniğe de yatkınım o nedenle aracımın birçok türde bakımlarını da kendim yaparım (elbette arkadaşımın oto sanayiindeki iş yerinde), ağır ve tecrübe gerektiren bakımları da motor ustası arkadaşımla. Otomatik vitesi de beraber indirip parçaladık ve revize ettik (daha önceki mesajlarda yaptıklarımı anlatmıştım, motoru da beraber indirip topladık. Vites kutusunun resimlerine kadar adım adım çekip arşivledim. Yabancı forumlarda özellikle avustralya kaynaklı forumlarda sizin verdiğiniz bilgilerin paralelinde bilgiler gördüm. Elbette ondan sonra size inandım dersem yalan olur çünkü söyledikleriniz ve benim gözlemlerim paraleldi dolayısıyla cahil ustaların kulaktan dolma anlatımları ile bilinçli şekilde anlatan gerçek işinin ustası olanları iyi kötü ayırdedebilirim. Size güveniyorum. Bilgi paylaşımınızın devamını dilerim.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.