Şimdi Ara

İlk çalıştırmada ( motor soğukken ) stop etme. (çözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
1
Favori
4.350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Enjeksyonlu bir aracım var. 20 yaşında bir araç ve manuel vites. Normalde motor soğukken aracı çalıştırdığımızda rolanti 1.500 , 2.000 devirde olur. Araç ısındıkça rolantide düşer. Fakat benim arabada soğukken çalıştırdığımda rolanti yerinde durmuyor pat diye stop ediyor. Gaza basarak çalıştırıyorum stop etmesin diye. Araç ısındıktan sonra rolantide hiç bir oynama yok. Dalgalanma yok. Ok gibi duruyor. Stop etme vs hiç birşey yok.


    Gaz kelebeğini söktüm. Epey kurumluydu tertemiz yapıp taktım. Üstündeki rolanti motorunu da söktüm temizledim. Gaz kelebeği pozisyon sensörünüde söktüm temizledim. Sonuç yine aynı birşey değişmedi.


    Biraz araştırdım bu sorunu. Isı sensörü diye bir parça varmış. Termostatın oralarda bir yerlerde rolanti motorunun altında motorun su borusuna giriyor.. O arızalı olursa motor soğuk diye ecu ya bilgi vermezmiş. Ecu da motor sıcak gibi davranırmış. Ondan dolayı araç stop edermiş ısınana kadar. Sensörü buldum ama sökemedim. Paslanmış. Bende sensörü üstünde ölçtüm. Olması gerektiği gibi çalışıyor hiç bir sıkıntısı yok. Motor suyu soğukken yüksek değer gönderiyor. Motor suyu ısındıkça düşürüyor değerini. Normal aralıklarda değerleri.


    Bu sorunu nasıl çözebilirim? Nereye bakmam lazım? Teşekkürler.


    Not: Araç benzinli.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0FD1540C7 -- 5 Kasım 2021; 18:40:13 >







  • Aynı sorun bendede var araştırıyorum bakalım soğukken basıp gidince illaki bir kere stop ediyor üstelik 2017 ve 50 binde araç kimi oksijen basınç sensörü kimi egzoz manifoldunda bulunan oksijen sondasından diyor kimi ısı sensörü lpg var ve bütün sensörlere ek yapılmış ancak benim sorunum benzindede aynı zaten lpgye geçmiyor hemen araçlardan anlarım heryeri söküp dağıttım manifold contasi kelebek contasi hepsi değişti buji değişti vs artık egzoz manifoldunda oksijen sondasını söküp temizleyecem bakalım şansa olmadı lpg montajında ek yapılan kablolar çok ihtimal var üstelik ara ara enjeksiyonu kontrol ettirin esc kontrol ettirin de diyor valla anlayanda yok kendi işimizi kendimiz çözecez artık
  • Sorunu çözdüm. Google'dan aynı sorunu aratanlar için cevap vermiş olayım.


    Boğaz kelebeğinde rolanti motoru var. Ben bunu temizlemiştim fakat ölçmemiştim. Motor çalışıyor ama onun yanında da sensör var. Sensörün bir bacağı hiç bir tepki vermiyor. Yeni sensör alınca bütün sorun çözüldü. Soğukta gaza basmadan çalıştırıyorum. Direk yüksek rolanti ile çalışıyor. Isındıkça düşüyor. Önceden kaloriferi açınca ya da farları açınca araba stop edecek gibi oluyordu rolanti düştüğü için şimdi o sorun da ortadan kalktı.


    Youtube'a rolanti motoru ölçümü diye yazarsanız nasıl yapacağınızı öğrenebilirsiniz.

  • Zeki elektronik bilen adamın hali bir başka oluyor.

  • Hocam aynı sorunu megane 2 sedan 2009 benzin + lpg li aracımda yaşıyorum konu da açtım hatta bir sürü çözüm önerileri geldi ama henüz sonuç alamadım. Bence yakıt pompasına baktırın ben o dediğiniz ısı sensörünü de değiştirdim hatta benzin pompasıni da değiştirdim sonuç hâlâ aynı. Bir ara düzelir gibi oldu benzin pompasıni ve kabloları değiştirip lpg sisteminin vanasını kapatıp bir süre aracı sadece benzinde sürdüm ilk marşta çalışmaya başladı araç ama sonra yine benzin pompasıni sökmek zorunda kaldım araç içeriye benzin kokusu veriyor diye bu sefer yine başa döndü araç artık sabahları yine gaz vermeden çalışmıyor stop ediyor motor boğuluyor. Sanırım sıkıntı pompada veya pompa yanındaki bağlantı kablolarında filan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cevo_61 -- 16 Kasım 2021; 11:45:7 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.