Şimdi Ara

manyetik kaptör

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
4
Favori
61.915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili dostlar,

    2002 CLİO II HB 1.4 16 Valve sahibiyim. Şu ana kadar fazla bir problem yaşamadım. Ama dün gösterge tablosunda ön ısıtma-elektrik-elektronik arıza olarak belirtilen bir ışık seyir halindeyken yandı. Normalde kontağı çevirdikten sonra önce yanar sonra sönerdi. Hemen servise gittim. Mnyetik kaptör ve manyetik tutucu kablo değişti . Yaklaşık 150 ytl tuttu. Test edildiğinde bir problem çıkmadı. Ama dün akşam yolda tekrar ışık yandı. Durup arabayı stop ettim. Sonra çalıştırıp biraz rölantide bekledim. Işık yanmadı. Bugün de bir uyarı ikazı vermedi. Ama biraz tedirgin oldum.

    Bu parçanın değişmesine rağmen tekrar böyle bir sorun yaşamanın nedeni nedir? Bu parça ne işe yarar? Bu uyarı ikazı yanmadığına göre bir problem yaşarmıyım? Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Manyetik Kaptör: Amaç, Arızalar ve Belirtiler

    Bir manyetik kaptör, araçlarda krank mili, eksantrik mili ve kam mili gibi dönen parçaların konumunu ve hızını algılayan bir cihazdır. Manyetik alan değişikliklerini algılayarak motor yönetim sistemine sinyal gönderirler.

    Manyetik Kaptörlerin İşlevi

    • Motor yönetim sistemine krank milinin konumu ve hızı hakkında bilgi sağlar.
    • Yakıt enjeksiyonu ve ateşleme zamanlamasını optimize etmeyi sağlar.
    • Motor arıza lambasının (CEL) yanmasına neden olabilecek hataları algılar.

    Kaptör Arızaları

    Bir manyetik kaptör arızalandığında, aşağıdakiler gibi sorunlara yol açabilir:

    • Motor çalışmama veya rölantide düzensiz çalışma
    • Güç kaybı veya yakıt verimliliğinde düşüş
    • CEL'nin yanması
    • Vites değiştirme sorunları

    Manyetik Kaptör Arızasının Belirtileri

    Manyetik kaptör arızasının bazı yaygın belirtileri şunlardır:

    • Motor çalıştırma güçlüğü
    • Rölantide düzensiz çalışma
    • Gaz tepkisinde gecikme
    • CEL'nin yanması
    • Vites değişimlerinde sertlik

    Spesifik Araç Sorunları

    Bazı araçlar, manyetik kaptör arızalarına karşı özellikle hassastır. Örneğin:

    • Megane 2: Manyetik kaptör arızası, motor çalıştırma sorunlarına ve CEL'nin yanmasına neden olabilir.
    • Renault Premium: Manyetik kaptör arızası, güç kaybına ve vites değiştirme sorunlarına yol açabilir.

    Sonuç

    Manyetik kaptörler, modern araçların düzgün çalışması için hayati öneme sahiptir. Arızaları, motor performansını önemli ölçüde etkileyebilir. Manyetik kaptör arızalarının belirtilerini fark ederseniz, derhal bir oto tamircisiyle iletişime geçmelisiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • MErhaba,
    Aracim laguna 2 ama bende manyetik kaptor de sorun yasamistim.Zaten renault ların kronik 2 problemi vardır.Biri bobinler digeri manyetik kaptor.

    Manyetik Kaptor bildigim kadarıyla aracın ilk ateşlemesi esnasında işlev gorur.Bu parcada ciddi bir sorun varsa zaten arac çalışmayacak ya da 10 dk kadar ugrasınca çalışacaktır.Ben bunları yasadım.Değiştirdikten sonra çok şükür bir sıkıntım olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperen_hakki

    MErhaba,
    Aracim laguna 2 ama bende manyetik kaptor de sorun yasamistim.Zaten renault ların kronik 2 problemi vardır.Biri bobinler digeri manyetik kaptor.

    Manyetik Kaptor bildigim kadarıyla aracın ilk ateşlemesi esnasında işlev gorur.Bu parcada ciddi bir sorun varsa zaten arac çalışmayacak ya da 10 dk kadar ugrasınca çalışacaktır.Ben bunları yasadım.Değiştirdikten sonra çok şükür bir sıkıntım olmadı.
    Arabam 2005 Clio Symbol, zaten imzamda yazılı. 2007 Ekim ayında bir Pazar günü yolda giderken daha doğrusu yeşil ışıktan hareket ettikten sonra arabam 2.vites'te silkeledi ve gaz yemedi stop etti. Bir kaç marşta çalıştı ve az ileride ki ikinci ışıkta kırmızı yandığından durdum ve yine stop etti. Bu sefer çalışmadı. Hafif rampa yukarıydı ve tesadüf arkadan gelen olmadığından arabayı sağa doğru kaydırıp park ettim ve arabada tık yok. Renault yol yardımını çağırdım ve geldiler. Kaputu açıp baktı ve manyetik kaptör arızası dedi. O zaman da arabam 27 bin küsür km. deydi.
    Arabaya bir cihaz bağladı (küllüğün altında ki sokete) ekranda kaptör arızasını belirtti. Kaptörün ucundaki soket oksitlenmiş, onu temizedi bir sprey ile. Tekrar yapabilir dedi. Ama ne zaman yapar o belli olmaz dedi. Kaptörü iki şekilde değiştiriyorlarmış. Kablosuz değiştirirsen 70lira, kablosu ile komple değiştirirsen 150-160 lira olur demişlerdi. 30 bin km. olmama 600 km. kaldı. 30 bin bakımında tekrar baktırıp değiştireceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Arabam 2005 Clio Symbol, zaten imzamda yazılı. 2007 Ekim ayında bir Pazar günü yolda giderken daha doğrusu yeşil ışıktan hareket ettikten sonra arabam 2.vites'te silkeledi ve gaz yemedi stop etti. Bir kaç marşta çalıştı ve az ileride ki ikinci ışıkta kırmızı yandığından durdum ve yine stop etti. Bu sefer çalışmadı. Hafif rampa yukarıydı ve tesadüf arkadan gelen olmadığından arabayı sağa doğru kaydırıp park ettim ve arabada tık yok. Renault yol yardımını çağırdım ve geldiler. Kaputu açıp baktı ve manyetik kaptör arızası dedi. O zaman da arabam 27 bin küsür km. deydi.
    Arabaya bir cihaz bağladı (küllüğün altında ki sokete) ekranda kaptör arızasını belirtti. Kaptörün ucundaki soket oksitlenmiş, onu temizedi bir sprey ile. Tekrar yapabilir dedi. Ama ne zaman yapar o belli olmaz dedi. Kaptörü iki şekilde değiştiriyorlarmış. Kablosuz değiştirirsen 70lira, kablosu ile komple değiştirirsen 150-160 lira olur demişlerdi. 30 bin km. olmama 600 km. kaldı. 30 bin bakımında tekrar baktırıp değiştireceğim.

    Alıntıları Göster
    ben bu mesajı yazdıktan sonra arabamı genel bakıma soktum. Bu manyetik kaptör olayından da bahsettim. Işık yanarsa getirirsiniz dediler. yaklaşık 3-4 saatlik bakımdan sonra arabamı teslim aldığım anda bu ışık yine yandı. Clip denen kontrolden geçti.(küllüğün içinden birşey bağlaılar) . Tamam dediler. Yola çıktım yolda bu sefer sizin de bahsettğiniz gibi araba gaz yemedi. Hızlanmadı. Zar zor kenara çektim. Ama çalıştığı için yol yakınken servise döndüm. Şaşkınlık içinde yine baktılar. Yine clip 'e girdi. Usta gaz pedalının altındaki bir soketle uğraştı. Sonra test sürüşüne çıktık. Bir problem olmadı. Ağızlarından kerpetenle de olsa birlaç şey öğrendim. Sizinle de paylaşayım.

    O ışığın yanma ve arabanın hızlanmama sebebi elektronik gaz kontrolünün devreye girmesiymiş. bu devre ya da beynin devreye girince arabanın hızlanması ve arızanın büyümesi engellemekmiş. Özellikle iç dış yıkama sırasında gaz gedalının yakınındaki gaz kontrol soketine temas edildiğinde böyle sıkıntılar olurmuş. Ayrıca karşılaşılan bu arızalar siz o anda bir problem yaşamasanız bile clip denen makinede görülüyormuş. Tüm bunları konuşurken yaptığımız test sürüşünde ve sonrasında eve dönerken bir sorun olmadı ama yaklaşık bir haftadır manyetik kaptör duymaktan gına geldi. Ayrıca sol şeritte giderken böyle bir olayla karşılaşmak beni biraz korkuttu da aynı zamanda.

    bU BAKIMDAN önce aynı servisin başka bir şubesinde yaklaşık 180 ytl verip tamir olduğunu sandığım şeyin yine sorun çıkarması bana yapılan açıklamaları biraz etkisiz kılıyor ne yazık ki!

    verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.kazasız belasız günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pendorde

    ben bu mesajı yazdıktan sonra arabamı genel bakıma soktum. Bu manyetik kaptör olayından da bahsettim. Işık yanarsa getirirsiniz dediler. yaklaşık 3-4 saatlik bakımdan sonra arabamı teslim aldığım anda bu ışık yine yandı. Clip denen kontrolden geçti.(küllüğün içinden birşey bağlaılar) . Tamam dediler. Yola çıktım yolda bu sefer sizin de bahsettğiniz gibi araba gaz yemedi. Hızlanmadı. Zar zor kenara çektim. Ama çalıştığı için yol yakınken servise döndüm. Şaşkınlık içinde yine baktılar. Yine clip 'e girdi. Usta gaz pedalının altındaki bir soketle uğraştı. Sonra test sürüşüne çıktık. Bir problem olmadı. Ağızlarından kerpetenle de olsa birlaç şey öğrendim. Sizinle de paylaşayım.

    O ışığın yanma ve arabanın hızlanmama sebebi elektronik gaz kontrolünün devreye girmesiymiş. bu devre ya da beynin devreye girince arabanın hızlanması ve arızanın büyümesi engellemekmiş. Özellikle iç dış yıkama sırasında gaz gedalının yakınındaki gaz kontrol soketine temas edildiğinde böyle sıkıntılar olurmuş. Ayrıca karşılaşılan bu arızalar siz o anda bir problem yaşamasanız bile clip denen makinede görülüyormuş. Tüm bunları konuşurken yaptığımız test sürüşünde ve sonrasında eve dönerken bir sorun olmadı ama yaklaşık bir haftadır manyetik kaptör duymaktan gına geldi. Ayrıca sol şeritte giderken böyle bir olayla karşılaşmak beni biraz korkuttu da aynı zamanda.

    bU BAKIMDAN önce aynı servisin başka bir şubesinde yaklaşık 180 ytl verip tamir olduğunu sandığım şeyin yine sorun çıkarması bana yapılan açıklamaları biraz etkisiz kılıyor ne yazık ki!

    verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.kazasız belasız günler

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun Pendorde isimli arakdaşım. Verdiğin son bilgiler için de ayrıca teşekkürler. İnşallah bir daha yapmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Geçmiş olsun Pendorde isimli arakdaşım. Verdiğin son bilgiler için de ayrıca teşekkürler. İnşallah bir daha yapmaz.

    Alıntıları Göster
    Arabam Clio II 2006 1.2 16V . Araç Stop eddikten sonra kısa süre sonra çalıştırmak istediğinde çalışmıyor. 30 dk bekledikten sonra ise araç çalışıyor kaç defa çekici çağırdım servise götürmek için fakat son bir defa daha deniyeyim dediğimde araç çalıştı. Ustaya götürdüğümde ımmobıleser ya da manyetik tutucu dedi. IMOB. birşey olmadığı için manyetik tutucuyu söktü yenisi elinde olmadığı için tekrar eskisini yerine taktı. O günden sonra aradan 1 ay geçti araba bir daha aynı sorunu yapmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhanözkal78

    Arabam Clio II 2006 1.2 16V . Araç Stop eddikten sonra kısa süre sonra çalıştırmak istediğinde çalışmıyor. 30 dk bekledikten sonra ise araç çalışıyor kaç defa çekici çağırdım servise götürmek için fakat son bir defa daha deniyeyim dediğimde araç çalıştı. Ustaya götürdüğümde ımmobıleser ya da manyetik tutucu dedi. IMOB. birşey olmadığı için manyetik tutucuyu söktü yenisi elinde olmadığı için tekrar eskisini yerine taktı. O günden sonra aradan 1 ay geçti araba bir daha aynı sorunu yapmadı.

    Alıntıları Göster
    Manyetik kaptör sorunu bizim 2000 model megane aracımızda da olmuştu.Araba çalışmıyordu.Sadece marşa basıyodu.Motorun içinde soket gibi bişeyi sıkmıştı usta.Sonra bir daha vermemişti bu arızayı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    Manyetik kaptör sorunu bizim 2000 model megane aracımızda da olmuştu.Araba çalışmıyordu.Sadece marşa basıyodu.Motorun içinde soket gibi bişeyi sıkmıştı usta.Sonra bir daha vermemişti bu arızayı.

    Alıntıları Göster
    Benim de LAG2'de basima geldi. arastirip neden calismadigini bulduk. manyetik kaptor. Neyseki arac otoparkta calismamisti. yaklasik 1 hafta araci kulllanmadim, her gun calisir mi diye denedim nafile. En son otopark sahibine konuyu aktardim. Dur bi bakalim dedi. Kaputu acti, elini bir yerlere atti. bas marsa dedi ve calisti. Kafayi yemistim tam 1 hafta. Neyse, ertesi gun de, otoparktan cikarken 'dur bir sprey sikalim oraya' dedi. uzerinden 1 yildan fazla gecti, sorun yok.

    O hafta icinde servisi aramistim ve servis cekiciye koyup getir demisti.. (PARA ALACAKLAR YA).

    Kisaca boyle bir sorun yasarsaniz panik yapmayin. kaptorunuzun tahmini yerini ogrenin ve elinizi atip o belgedeki kablolari sallayin, kontak sprey turu birseyle de temizleyin. Uzun omurlu ve kesin cozum....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    Benim de LAG2'de basima geldi. arastirip neden calismadigini bulduk. manyetik kaptor. Neyseki arac otoparkta calismamisti. yaklasik 1 hafta araci kulllanmadim, her gun calisir mi diye denedim nafile. En son otopark sahibine konuyu aktardim. Dur bi bakalim dedi. Kaputu acti, elini bir yerlere atti. bas marsa dedi ve calisti. Kafayi yemistim tam 1 hafta. Neyse, ertesi gun de, otoparktan cikarken 'dur bir sprey sikalim oraya' dedi. uzerinden 1 yildan fazla gecti, sorun yok.

    O hafta icinde servisi aramistim ve servis cekiciye koyup getir demisti.. (PARA ALACAKLAR YA).

    Kisaca boyle bir sorun yasarsaniz panik yapmayin. kaptorunuzun tahmini yerini ogrenin ve elinizi atip o belgedeki kablolari sallayin, kontak sprey turu birseyle de temizleyin. Uzun omurlu ve kesin cozum....

    Alıntıları Göster
    sanırım renoda manyetik kaptör denen şey bizim vw lerde de krank devir veya eksantrik devir sensörünün aynısı , eski bi renocu olarak bu parçaların sık arıza çıkardığını biliyorum çok şükür benim başıma reno kullanırken gelmedi , ancak bu problemi vw de yaşadım , hemen gittim özel servise 65 ytl ye yenisini aldım ve değiştirttim , ancak renonunki bu kadar pahalı olmamalı diye düşünüyorum ,
    her neyse sadede gelelim yeni sensörü taktıktan sonra aslında bunun arızalı olmadığını kablo ek yerlerindeki soketlerin oksit yaparak çalışmaz hale geldiğini gördüm , yani kısacası sensörlerinizi değiştirip kolay kazanılmayan paralarımızı çöpe atmadan :) önce soketlerini ve fişlerini çıkartarak oksit varsa wd-40 spreyle temizlemenizi öneririm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    sanırım renoda manyetik kaptör denen şey bizim vw lerde de krank devir veya eksantrik devir sensörünün aynısı , eski bi renocu olarak bu parçaların sık arıza çıkardığını biliyorum çok şükür benim başıma reno kullanırken gelmedi , ancak bu problemi vw de yaşadım , hemen gittim özel servise 65 ytl ye yenisini aldım ve değiştirttim , ancak renonunki bu kadar pahalı olmamalı diye düşünüyorum ,
    her neyse sadede gelelim yeni sensörü taktıktan sonra aslında bunun arızalı olmadığını kablo ek yerlerindeki soketlerin oksit yaparak çalışmaz hale geldiğini gördüm , yani kısacası sensörlerinizi değiştirip kolay kazanılmayan paralarımızı çöpe atmadan :) önce soketlerini ve fişlerini çıkartarak oksit varsa wd-40 spreyle temizlemenizi öneririm

    Alıntıları Göster
    Manyetik kaptör megane 1 in neresinde bulunuyor bilen var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Manyetik kaptör megane 1 in neresinde bulunuyor bilen var mı?

    Alıntıları Göster
    bende scenic1 var ondada kaptor arizasi vardi. ilk calistirmada zorlaniyordu. 10 dakka calistirmaya ugrasiyordum.otomatik vitesli meganlarda kaptorun yeri cok zor el girmiyor. yarim gun ugrasti usta. bunun yeri sicak oldugu icin soketi isidan temassizlik yapiyormus. duz vitesli meganlari veya lagunalari kendiniz bile degistirirsiniz yeri cok kolay. 180tl.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tayfunak

    bende scenic1 var ondada kaptor arizasi vardi. ilk calistirmada zorlaniyordu. 10 dakka calistirmaya ugrasiyordum.otomatik vitesli meganlarda kaptorun yeri cok zor el girmiyor. yarim gun ugrasti usta. bunun yeri sicak oldugu icin soketi isidan temassizlik yapiyormus. duz vitesli meganlari veya lagunalari kendiniz bile degistirirsiniz yeri cok kolay. 180tl.



    Nerede olduğunu biliyo musun düz viteslilerde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: tayfunak

    bende scenic1 var ondada kaptor arizasi vardi. ilk calistirmada zorlaniyordu. 10 dakka calistirmaya ugrasiyordum.otomatik vitesli meganlarda kaptorun yeri cok zor el girmiyor. yarim gun ugrasti usta. bunun yeri sicak oldugu icin soketi isidan temassizlik yapiyormus. duz vitesli meganlari veya lagunalari kendiniz bile degistirirsiniz yeri cok kolay. 180tl.



    Nerede olduğunu biliyo musun düz viteslilerde?

    Alıntıları Göster
    Bilen biri yok mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Bilen biri yok mu?

    Alıntıları Göster
    Evet varsa bilen iyi olur. İnşallah olmaz ama en azından ileride işimize yarayabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akrep_Kral

    Evet varsa bilen iyi olur. İnşallah olmaz ama en azından ileride işimize yarayabilir

    Alıntıları Göster
    dün değiştirttim.... 45 tl parça..(simens yazıyor ama usta çin malı dedi...) 20 tl işçilik verdim..

    daha önce serviste değişmeye kalkmıştım. 180 tl istediler.. illa kablosuda birlikte değişcekmiş... iyi tamam "nahalet olsun" değişin dedim..... sensörü değiştiler. bekliyoruz...... sordum neyi bekliyosun? şu araba (modifiye bi laguna) soğuyacak.. kabloyu ondan sökecez!! delirdim resmen... yetkili servis-çıkma parça.... 90 lira alacaksın benden uyduruk bi kabloya, onu da çıkma takacaksın???? eskisini tak dedim.... bu sefeer aman abi o parça iki günlük.. aman abi elimizde kalmamış.... aman yol paranı karşılayalım - indirim de yapalım gel sonra değişelim..... yok dedim! dağ başında kalana kadar yok!! istemez! (şikayet etcem diye korktular)

    2 aydır kullanıyordum öyle.... biraz marş uzun sürsede, sökülüp takılma yaramış olacak ki hiç çalışmamazlık etmedi... ama geçen gün sağa eğimli ve aynı zamanda çıkış eğimli bir yolda bırakmıştım... çalışmadı... düz yere almak için elektrik devrelerini açtım (vitesteyken frene basarak marş) ki elektrikli direksiyonla rahat manevra yapayım.... 1 dk. da bitti akü.. aman siz yapmayın.... hiç çalıştıramadım.... takviye kablosu bulup gelene kadar akü dinlenmiş... takviyesiz çalıştı düz yerde...

    ama ben dün gidip değiştim kaptörü.... marş süresi bi miktar kısaldı gibi.. daha rahat çalışıyor... ancak bugün öğlen gördüm ki o ters yamuk yumuk eğim yüzünden çalışmıyor araba.... yine aynını yaptı. bu sefer kontağı açmadan düz yere aldım. rahatça çalıştı.. ilginç bi durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zerzevat44

    dün değiştirttim.... 45 tl parça..(simens yazıyor ama usta çin malı dedi...) 20 tl işçilik verdim..

    daha önce serviste değişmeye kalkmıştım. 180 tl istediler.. illa kablosuda birlikte değişcekmiş... iyi tamam "nahalet olsun" değişin dedim..... sensörü değiştiler. bekliyoruz...... sordum neyi bekliyosun? şu araba (modifiye bi laguna) soğuyacak.. kabloyu ondan sökecez!! delirdim resmen... yetkili servis-çıkma parça.... 90 lira alacaksın benden uyduruk bi kabloya, onu da çıkma takacaksın???? eskisini tak dedim.... bu sefeer aman abi o parça iki günlük.. aman abi elimizde kalmamış.... aman yol paranı karşılayalım - indirim de yapalım gel sonra değişelim..... yok dedim! dağ başında kalana kadar yok!! istemez! (şikayet etcem diye korktular)

    2 aydır kullanıyordum öyle.... biraz marş uzun sürsede, sökülüp takılma yaramış olacak ki hiç çalışmamazlık etmedi... ama geçen gün sağa eğimli ve aynı zamanda çıkış eğimli bir yolda bırakmıştım... çalışmadı... düz yere almak için elektrik devrelerini açtım (vitesteyken frene basarak marş) ki elektrikli direksiyonla rahat manevra yapayım.... 1 dk. da bitti akü.. aman siz yapmayın.... hiç çalıştıramadım.... takviye kablosu bulup gelene kadar akü dinlenmiş... takviyesiz çalıştı düz yerde...

    ama ben dün gidip değiştim kaptörü.... marş süresi bi miktar kısaldı gibi.. daha rahat çalışıyor... ancak bugün öğlen gördüm ki o ters yamuk yumuk eğim yüzünden çalışmıyor araba.... yine aynını yaptı. bu sefer kontağı açmadan düz yere aldım. rahatça çalıştı.. ilginç bi durum.

    Alıntıları Göster
    bu arada yeri o kadar basit değil. gözle görülmüyor.. takıp sökerken civatayı düşürme ihtimali yüksek.. hiç uğraşmayın... 30 lira el emeğini fazlasıyla hakediyor... hava borusu sökülmesi gerekiyor.. motoru karşınıza aldığınızda sağ yanında, aynasız görmek zor.. bir kıvrımın içinde kalıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zerzevat44

    bu arada yeri o kadar basit değil. gözle görülmüyor.. takıp sökerken civatayı düşürme ihtimali yüksek.. hiç uğraşmayın... 30 lira el emeğini fazlasıyla hakediyor... hava borusu sökülmesi gerekiyor.. motoru karşınıza aldığınızda sağ yanında, aynasız görmek zor.. bir kıvrımın içinde kalıyor...

    Alıntıları Göster
    Yakıt akışıyla ilgili olmasın. Yokuşta belki benzin iyi gitmiyordur.
    Bir de viteste iken firene basarak marşı anlamadım elektrik devrelerini açmaktan kastın kontağı çevirip çalışmaya hazır hale getirmek değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akrep_Kral

    Yakıt akışıyla ilgili olmasın. Yokuşta belki benzin iyi gitmiyordur.
    Bir de viteste iken firene basarak marşı anlamadım elektrik devrelerini açmaktan kastın kontağı çevirip çalışmaya hazır hale getirmek değil mi?

    Alıntıları Göster
    evet. kastım araç vitesteyken frene basarak (debriyaja basmadan) start düğmesine basmak... bu durumda araç marş yapmıyor ancak tüm elektrik devreleri açılıyor.. dolayısıyla elektrikli olan (hidrolik değil) megan direksiyonu da yumuşuyor.. ve akü kısacık bi zamanda tamamen bitiyor :))

    evet. benzin den de olabilir.. tekrar yaptığına göre.. artık o noktaya park etmiyorum. sırf gölge diye oraya çekerdim.. etsem de orada çalıştırmaya kalkışmıyorum. salıyorum biraz geriye ;)

    bu arada bu forum bu kadar üyeye rağmen çok cansız...
    ben çok daha az üyeyle aşırı aktif bi forumdan geldim buraya.. ve çok şey öğrendim orada.. eski aracım ford ile ilgili. biraz hareket beyler ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zerzevat44

    evet. kastım araç vitesteyken frene basarak (debriyaja basmadan) start düğmesine basmak... bu durumda araç marş yapmıyor ancak tüm elektrik devreleri açılıyor.. dolayısıyla elektrikli olan (hidrolik değil) megan direksiyonu da yumuşuyor.. ve akü kısacık bi zamanda tamamen bitiyor :))

    evet. benzin den de olabilir.. tekrar yaptığına göre.. artık o noktaya park etmiyorum. sırf gölge diye oraya çekerdim.. etsem de orada çalıştırmaya kalkışmıyorum. salıyorum biraz geriye ;)

    bu arada bu forum bu kadar üyeye rağmen çok cansız...
    ben çok daha az üyeyle aşırı aktif bi forumdan geldim buraya.. ve çok şey öğrendim orada.. eski aracım ford ile ilgili. biraz hareket beyler ;)

    Alıntıları Göster
    Hareket berekettir : )
    Teşekkürler bilgiler için. Bende Megan I olduğu için bana garip gelmişti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akrep_Kral

    Hareket berekettir : )
    Teşekkürler bilgiler için. Bende Megan I olduğu için bana garip gelmişti

    Alıntıları Göster







    2001 model megane

    1. arabanın kontağını çevirdiğinizde hiç bir şey olmuyorsa
    2. kontağı çevirdiğinizde marş basıyor fakat motor çalışmıyorsa kısaca

    arkadaşlar arabanız zor çalışıyorsa manyetik kaptörün soketini çıkarıp takın düzelecektir.
    bunu bana servisteki usta söyledi. deneyin faydasını göreceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aglarca -- 18 Ocak 2012; 8:59:40 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.