Şimdi Ara

Eksilen motor yağı hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
82.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracınızda kullanılan yağ eğer tam sentetik ise bahsedilen olay tamamen normaldir ve bu tür eksilmelerde yapılması gereken eksilen yağı olması gereken seviyeye yağ ekleyerek getirmektir. bu eksilme 500 gr ile 2 lt arasında olabilir. ve tamamen yağ özelliklerinden ve aracı kullanan kişinin sürüş tarzından kaynaklanmaktadır. ve bunlar bir arıza belirtisi değildir. bir motorun yağ yaktığını kabul etmek için sürüş sırasında dikiz aynasından bakılır ve eğer eksiltme motor eskimesi nedeniyle oluyorsa araç arkadan mavi duman atacaktır ve sizin bunu görmemeniz imkansızdır.
  • Arkadaşım merhaba.........öncelikle GEÇMİŞ OLMASIN diyorum merak etme aracında hiç bir arıza yok....
    Bu arada ben ne bir motorcu ustasıyım ne de mühendisim kendi halinde bir kimyagerim:)...sana söyleyeceklerim aracımı her zaman götürdüğüm ustamın dürüst gününde bana verdiği bilgiler, biraz kendi tecrübe ve merakım, biraz da bu tip forumlarda okuduklarım arasında sentez yapmış olmam...

    "Bildiğimiz gibi bir araçta motor yağı kontrolü; araç stop edilir 10 - 20 dakika beklenir ce çubuktan kontrol yapılır eksikse tamamlanır. Aslında bu kontrol yöntemi kısmen de olsa yalnıştır. Çünkü araç çalıştığı zaman en az 3 kilo olan yağı motor içinde gezdirmek için bir yağ pompasına ihtiyaç var ve bu yüzden bu pompa sayesinde yağ motora veriliyor. Koskoca yüksek basınçlı bir cihazla dolaştırılan bu yağ nasıl olurda araç stop edildiği zaman 20 dakika içinde kartere iner....işte olay bu inemez....Bu yüzden araçta yağ kontrolü yaparken

    1) Aracı stop edelim ve 20 dakika bekleyelim.
    2) Çubukla kontrolü yapalım. Eksik değilse eyvallah devam. ( Gerçi 1000 km sonra eksiltmemesi anormal ama o şimdi konumuz dışı. )
    3) Eksik ise : Aracımızın yağ kontrolünü artık motor soğukken yapmalıyız.( Gerçi her zaman böyle yapmalıyız ama eksik değilse iki yöntem arasında fark kalmıyor.) Yani aracımızı düz bir zeminde 8 - 10 saat bekleteceğiz --bu yaz aylarında 5 saatte olabilir.- ....daha sonra çubukla kontrol yapacağız. İnan bana birinci kontrol( klasik yöntem ) ile ikinci kontrolü karşılaştırdığında en az 300 gram fark göreceksin. Arkadaşım tabi acil bi yere gitmen gerekiyorsa ve yağ çizgisi tehlikeli bölgede ise yağı ortaya gelene kadar ekle. Ne de olsa işin var acil....tabi tam ekleme aksi takdirde aracına gerekenden fazla yağ eklemiş olursun.

    Ben bu yöntemi bizzat denedim....gayet başarılı bir metot....

    --Sakın sağın solun iş güzarlığına gelip 20 - 50 yağ kullan gibi safsatalara gelme....senin aracının subap sistemi otomatiktir. Bu yüzden bu ayarlamaya yağ yardımcı olur. Çok kalın yağ koyarsan 500 km sonra subapların şakırdamaya başlar, kalın yağ keçelere basınç yapar ve patlatır sende rektefeyecinin yolunu tutarsın. Senin aracının yağı 10 - 40 dır....15 - 40 da kullanabilirsin ama 10 - 40 kullan. Marka olarak da castrol magnatec öneririm.
    -- Senin araç kataloğunda 1000 km max yağ tüketimi 1 litre gibi bişiler vardır. Bu demektir ki motorun tamamen bittiği kısım 1000 km de 1 litre yağ tüketimidir. Yani araç bu tüketimde silindir kompresonlarındaki basıncı alt sınır olan 7 ye indirir. Yani tam aşınmanın olduğu rakamdır bu...Tabiki motor çalıştıkca eskiyecek ve belli km ye geldiğinde yağ eksiltmeye başlayacaktır.Eee atıyorum aracın 1000 km de 200 gram yağ eksiltse de aşınmıştır 100 gram eksiltsede aşınmıştır. Biz hemen rektefeyemi yapacağız.
    --Küçük eksiltmelerde kesinlikle hemen yağ ekleme...atıyorum ilk 2000 km de 250 gram yağ eksilttin. Sen eğer bunu tamamlarsan ikinci 2000 km de bu eksiltme miktarı 300 - 400 grama belki daha yükseğe çıkar. Çünkü yeni yağ eski yağa yenilecektir. Düşünsene 6 kiloluk depon var...5700 ml eski yağa 300 ml yeni yağ ekledin ne olur sence : )
    --İlk önce yağını güzel bi değiştir. Yağ filtreni, hava filtreni, bujilerini değiştir. Senin aracının yağ deposu kaç litrelik, çubukta alt sınır ile üst sınır arası kaç litre yağa tekabül ediyor bilemem. Aracın belli ki yağ eksiltiyor. Ama hemen rektefiye diye düşünmemek lazım. İlk 1000 km de dediğim yöntemle bi kontrol yap ve eksiltme miktarını belirle. Eğer tehlike sınırına gelmemişse hiç eklemeden devam et. Bu yöntemi uygula ve diğer yağ değişiminde aracında çıkan eski yağın miktarını ölç. Depo kapasitesinden çıkar aradaki fark sana eklemen gereken yağı gösterecektir. Az bişi farklı bi sonuç alabilirsin o önemli değil çünkü sen eksiltme miktarını ölçerken çubuktan farazi bi ölçüm yapıyorsun.
    -- Sonra ikibin kilometreye gelince bak. ( Ya da kendi belirlediğin kilometrelerde bak, benim ki sana öneri..Ben 1000 km de bakarım. ) Ama dediğim gibi motor soğukken ve aracın en az 10 saat beklemişken yap. Bak bakalım tehlike sınırına kaç km de geliyor. Bi örnek vereyim kendi aracımdan ve ne yapman gerektiğini anla.

    Örnek : Aracın yağını değiştirdim. 1000 km de aracımı düz bi zeminde bayağı bekletip yağına baktım eksiltme var ama belki 50 ml bile değil. 1000 km de 50 ml eksiltme önemli olmadığı için işime geldiği zamanlarda kontrol yaptım. Ama aracı saatlerce bekletme kuralından şaşmadım. Ve aracım 6000 km de yağ miktarını tehlike çizgisine getirdi. Benim aracımda iki çizgi arası 2 litre yağ olduğu için ben 1000 km de yaklaşık 350 ml yağ eksiltmiş oluyorum. Firmanın bununla ilgili veriler yok çok araştırdım ama ustalarımda duyduğum kadarı ile bide katalogdan okuduğum kadarı ile bu eksiltme normalmiş. Tabi benim bulmak istediğim bu kilometre de ( 175 000 ) olan aracın yağ eksiltmesinin ne olacağı. Ben yaklaşık 70000 km dir aynı miktar yağ eksiltiyorum. 98 000 de de aynı idi 175 000 de de aynı. Demekki 98 000 de iken bu kilometreye gelinceye kadar hunharca kullanılmış, biz ise bayağı iyi kullandığımız için halen aynı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: husenbp


    Mrb arkadaşlar aracım BORA 1.6 8V.

    Aracı 4 ay önce aldım, hemen sanayiye götürüp yağ da dahil olmak üzere bi çok parçalarını değiştirtim,araç 154 binde, 4 ayda 4000 km yol yaptım çoğu zaman garajda, bu şartlarda dün tesadüfen yağ kontrolü yaptım fakat kontrol çubuğunun ucuna çok az yağ bulaştı,park ettiğim yere baktım sızıntı damlama yok.

    - 4 ayda motor yağının bukadar azalması normalmidir? neden kaynaklanabilir?
    - hangi marka ve kalite yağ kullanmalıyım

    Şimdiden Teşekkürler




  • Mrb arkadaşlar aracım BORA 1.6 8V.

    Aracı 4 ay önce aldım, hemen sanayiye götürüp yağ da dahil olmak üzere bi çok parçalarını değiştirtim,araç 154 binde, 4 ayda 4000 km yol yaptım çoğu zaman garajda, bu şartlarda dün tesadüfen yağ kontrolü yaptım fakat kontrol çubuğunun ucuna çok az yağ bulaştı,park ettiğim yere baktım sızıntı damlama yok.

    - 4 ayda motor yağının bukadar azalması normalmidir? neden kaynaklanabilir?
    - hangi marka ve kalite yağ kullanmalıyım

    Şimdiden Teşekkürler



  • bence birkaç km kullan. ondan sonra bak. kullanılmayınca iyice çökmüş ve sertleşmiş olabilir.
  • 300 km yol yaptım ondan sonra baktım.
  • Motor yaptırma zamanı gelmiş. Kaç km'de araç?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    Motor yaptırma zamanı gelmiş. Kaç km'de araç?



    eğer aracın motor yaptırma zamanı geldiyse bunun ortalama masrafı ne olur?Ben de bora almayı düşünüyorum ama hiç motor yaptıran birini duymadım.Ayrıca nasıl olurda 154 binde ki bi motor yağ eksiltir.Sonuçta WV kalitesi ama demekki daha önce kullanan hor kullanmış aracı.

    Arkadaşlar hiç duydunuz mu bora nın motorunu yaptıran birisini?Acaba kaça yaptırdı?
  • YAĞIN AZALMASI ZAMANA DEĞİL, YAPILAN KM YE GÖRE DEĞERLENDİRİLMELİ.
    BAZI ARAÇLAR İÇİN 1000 KM DE MAX 1 LT LİMİTLER DAHİLİNDE KABUL EDİLİYOR. AMA, BORANIN MOTORU BU KADAR EKSİLTMEMESİ GEREKİR...
    YERE DAMLAMA OLMADIĞINA GÖRE YANMA ODASINA BİR SIZINTI VAR DEMEKKİ. YA SUBAP LASTİKLERİNDE YA DA SİLİNDİR YAĞ SEGMANLARINDA BİR PROBLEM VAR. NORMAL ŞARTLARDA 154 BİN KM BU MOTOR İÇİN ÇOK AZ BİR KM. ANCAK HARARET YAPTIRILMIŞSA BÖYLE BİR SORUN OLABİLİR...
    YANLIŞ HATIRLAMIYORSAM 15 W 40 YAĞ KULLANILMASI GEREKİYOR. YARI SENTETİK DENİLEN YAĞ.
    EĞER ARACINIZDA AŞIRI GÜÇ KAYBI, AŞIRI TÜKETİM, ANORMAL SESLER, GAZA YÜKLENMELERDE EGZOSDAN MAVİYE YAKIN BEYAZ DUMAN YOĞUN OLARAK ÇIKMIYORSA, YAĞI TAMAMLAYARAK VE SIK SIK YAĞ SEVİYESİNİ KONTROL EDEREK KULLANABİLİRSİNİZ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: husenbp


    Mrb arkadaşlar aracım BORA 1.6 8V.

    Aracı 4 ay önce aldım, hemen sanayiye götürüp yağ da dahil olmak üzere bi çok parçalarını değiştirtim,araç 154 binde, 4 ayda 4000 km yol yaptım çoğu zaman garajda, bu şartlarda dün tesadüfen yağ kontrolü yaptım fakat kontrol çubuğunun ucuna çok az yağ bulaştı,park ettiğim yere baktım sızıntı damlama yok.

    - 4 ayda motor yağının bukadar azalması normalmidir? neden kaynaklanabilir?
    - hangi marka ve kalite yağ kullanmalıyım

    Şimdiden Teşekkürler




  • Günaydın arkadaşlar, verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Şimdi kısa kısa cevap vereyim.

    Bu mavi dumanı hiç görmedim,eger soğuktan çıkan yoğun eksoz dumanı deyilse!
    Kullanma klavuzunda 1000km ye 1lt yağ yaktığını yazıyor,aracı aldığımda 151 binde idi
    Daha önce kullandığım yağ CASTROL MAGNETEC,
    Arabayı aldığım gün devirdaym dinamosunda arıza olduğunu ve buna bağlı su eksilttiğini söylemişlerdi,hemen akşamına dinamo iptal oldu ve yaklaşık 2 km dur kalk susuz gittim, ama hararet 90 nı hiç geçmedi.Sabah değiştirdim bi sorun kalmadı.
    Şu anda hissedilir oranda bir güç kaybı olmadı, tüketimdede öyle bi fark yok, kullanmaya bağlı değişiyor, 100km ort 8 lt

    İyi çalışmalar
  • İÇİN RAHAT OLSUN.
    SIK SIK KONTROL EDEREK, EKSİKSE AYNI YAĞLA TAMAMLAYARAK DEVAM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: husenbp

    Günaydın arkadaşlar, verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Şimdi kısa kısa cevap vereyim.

    Bu mavi dumanı hiç görmedim,eger soğuktan çıkan yoğun eksoz dumanı deyilse!
    Kullanma klavuzunda 1000km ye 1lt yağ yaktığını yazıyor,aracı aldığımda 151 binde idi
    Daha önce kullandığım yağ CASTROL MAGNETEC,
    Arabayı aldığım gün devirdaym dinamosunda arıza olduğunu ve buna bağlı su eksilttiğini söylemişlerdi,hemen akşamına dinamo iptal oldu ve yaklaşık 2 km dur kalk susuz gittim, ama hararet 90 nı hiç geçmedi.Sabah değiştirdim bi sorun kalmadı.
    Şu anda hissedilir oranda bir güç kaybı olmadı, tüketimdede öyle bi fark yok, kullanmaya bağlı değişiyor, 100km ort 8 lt

    İyi çalışmalar




  • ya araba iyi bişey de hergün başka dert
  • Bazı arkadaşlarda iyi sallıyorlar.154000 km deki motor niye yaptırılsın?Üstelik doğan -şahin değil,WW Bora..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berkayhoca

    Bazı arkadaşlarda iyi sallıyorlar.154000 km deki motor niye yaptırılsın?Üstelik doğan -şahin değil,WW Bora..



    :):):):):):):)
  • Arkadaşlar teşekkür ederim ilgilerinize.

    Konple motor yağını deüiştirdim, aynı zamanda aracı bilgisayara taktırdım çok şükür hiçbir yerinde bi sıkıntı çıkmadı, sizlerinde dediği gibi sık sık kontrol edeceğim. Bir bilgi daha 100 binin üzerindeki araçlara motor katkısı olarak DOUBLE UP kullanılmasını önerdiler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: husenbp

    Arkadaşlar teşekkür ederim ilgilerinize.

    Konple motor yağını deüiştirdim, aynı zamanda aracı bilgisayara taktırdım çok şükür hiçbir yerinde bi sıkıntı çıkmadı, sizlerinde dediği gibi sık sık kontrol edeceğim. Bir bilgi daha 100 binin üzerindeki araçlara motor katkısı olarak DOUBLE UP kullanılmasını önerdiler.


    Double Up kullanmanızı kim önerdi? Şahsen ben önermiyorum.

    Ayrıca araçtaki mekanik arızalar bilgisayara bağlayarak tespit edilemez. Test cihazı sadece elektronik arızaları gösterir.

    kolay gelsin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: husenbp

    Arkadaşlar teşekkür ederim ilgilerinize.

    Konple motor yağını deüiştirdim, aynı zamanda aracı bilgisayara taktırdım çok şükür hiçbir yerinde bi sıkıntı çıkmadı, sizlerinde dediği gibi sık sık kontrol edeceğim. Bir bilgi daha 100 binin üzerindeki araçlara motor katkısı olarak DOUBLE UP kullanılmasını önerdiler.


    Double Up kullanmanızı kim önerdi? Şahsen ben önermiyorum.

    Ayrıca araçtaki mekanik arızalar bilgisayara bağlayarak tespit edilemez. Test cihazı sadece elektronik arızaları gösterir.

    kolay gelsin...



    Günaydın! 100 bin km üstü araçlarda Double Up kullanılmasını VW servisinde çalışmış bi usta önermişti, ben yagı 5 lt koyduğum için moyorda şu anda yağ fazlası var henüz Double Up takviyesi yapmadım. Peki ne gibi zarararı var Double Up ın, sizce motora katkı maddesi koymak gerekirmi-hangisi? teşekkürler




  • Yağ Katkıları Yararlı mı?

    Günümüzde hepsi de birbirinden mükemmel olduğunu iddia eden bir çok yağ katkısı satışa sunulmuştur. Özellikle televizyonda gece yarısı reklam kuşaklarını istila eden bu ürünler gerçekten işe yarıyor mu?Şimdi şunu düşünelim: Shell, Mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formülleri bulamıyorlar da yağ katkısı üreten firmalar mı sadece bu sihirli formüllere sahip?Aynı şey otomobil üreticisi firmalar için de geçerli. Eğer bu mucize katkılar gerçekten motor gücünü arttırıyor, ya da en azından yakıt tüketimini azaltıyorsa neden otomobil üreticisi firmalar her otomobil başına bir kutu da bu katkılardan eklemiyorlar?Üçüncü olarak, bu mucize yağ katkılarından hiç biri tanınmış yağ üreticilerinin markasını taşımamaktadır.

    Sonuç olarak, yağ üreticisi firmalar en iyi karışımı elde edebilmek için zaten her yıl milyonlarca dolar harcamaktadır.

    Dolayısıyla yaptıkları bu harcamanın sonucunu diğer ufak firmalardan daha iyi aldıklarına emin olabilirsiniz.

    Ayrıca zaten kaliteli bir yağ, üretim aşamasında 10'a yakın katkı ile zenginleştirilmektedir. Bunlara deterjanlar, pas önleyiciler, aşınma azaltıcılar, antifriz vs. örnek verilebilir. Yani, kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkıları zaten fazlasıyla vardır. Öyle ise ne olduğunu bilmediğimiz katkılara neden para ödeyelim? Üstelik motora bırakın yararlı olmayı, zarar verme ihtimalleri varken.. Bu zarar iki türlü olabilir: Birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkı ekliyor ve bu maddenin oranını aşırı derecede arttırıyorsunuzdur, ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuzdur, bunun da sonuçları iyi olmayabilir. İsterseniz piyasadaki yağ katkılarının içinde genel olarak en çok bulabileceğiniz iki maddeyi inceleyelim:

    Teflon: Kimi yağ katkıları başlangıçta işe yarıyor gibi görünse de, Teflon gibi partiküller içeren katkılar zamanla yağ filtresini tıkayabilirler. Yağ filtresinin tıkandığını gösteren bir uyarı ışığı da olmadığına göre... PTFE'yi keşfederek Teflon'un patentini elinde bulunduran DuPont şirketi bile "Teflon içten yanmalı motorlarda yağ katkısı olarak kullanılmaya uygun değildir" açıklamasını yapmıştır.

    Çinko:
    Diğer bir çeşit yağ katkısı ise çinko içerenlerdir. Çinko genelde tüm motor yağlarında motordaki aşınmaya karşı koruyucu madde olarak bulunmakta ve motorda metal-metale temas eden yüzeylerde koruma görevi görmektedir. Normalde sık karşılaşılmayacak bir durum olan metal-metale sürtünme anında koruyucu görev görmesi için bilinen tüm markaların yağları zaten çinko içermektedir. O halde neden daha fazlasını ekleyelim? Motor yağına eklenen daha fazla çinko daha iyi koruma sağlamayacak, sadece metal-metale temas aşırı derecede fazlaysa korumanın süresini uzatacaktır. Yağınıza daha fazla çinko içerikli yağ katkısı eklemek silindir valflerinde kalıntı oluşturmaktan ve bujilerinizde ateşleme sorununa sebep vermekten başka bir işe yaramayacaktır, inanın.

    Karar sizin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: berkayhoca

    Bazı arkadaşlarda iyi sallıyorlar.154000 km deki motor niye yaptırılsın?Üstelik doğan -şahin değil,WW Bora..



    Arkadaşım sen bana sıfır araç getir 10 dakkada motor istettiririm ona.2 dakka hararetli çalışması yeter.




  • Gerçi senin gibilere pek cevap vermem ama yinede yazayım. Eğer bu yorumu yazacağına yukardakileri bir daha okusaydın arkadaşın aracının kaç km'de olduğu bilgisinin eksik olduğunu anlardın. Ve benimde aracın çok km yapmış olasılığı üzerinden yola çıktığımı anlardın.

    Bir dahaki sefere 'bazı arakadaşlar'' yerine direk olarak alıntı yaparsan (ki yapabileceğini umuyorum) lafının nereye gittiğini herkez görebilir. Forumu etkili kullanman & uslubunu düzeltmen dileği ile.
    quote:

    Orjinalden alıntı: berkayhoca

    Bazı arkadaşlarda iyi sallıyorlar.154000 km deki motor niye yaptırılsın?Üstelik doğan -şahin değil,WW Bora..




  • AYNEN YA...

    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    ya araba iyi bişey de hergün başka dert

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.