Şimdi Ara

İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
85.462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sorun geçen gün başladı. Aracım BORA , ilk 1 2 3 kademede fan hiç çalışmıyor ama klima çalışıyor motor devirden düşüyor komprasör sesi geliyor fakat 4 e aldığımda fan çalışıyor bu sefer de klimayı devreden çıkartıyor soğutma yapmıyor.

    sigortalar kontrol edildi ve hepsi sağlam. Fan rezistörü diyorlar internette biraz araştırdım fakat bu arkadaşlarda klima soğutma yapıyormuş 4. kademede sadece Fan rezistörü değiştirince sorun çözülmüş ama bende ise 4. kademede fan çalışınca klima devre dışı kalıyor kapatıyor araç klimayı.



    Güncelleme: 23 haziran ;


    Arkadaşların söylemesi üzerine, internette yaptığım araştırmalar sonucu kendim giriştim değişim işine. Önce servise sordum ve her servis gibi yedek parça olmadığını hatta yedek parça satıcısının fan rezistöründen haberi bile olmadığını farkettim. Direkt motorla birlikte değiştiriyorlarmış. Fiyatını söylemedi ama netteki araştırmalarım sonucu 300 350 TL arası bişey olduğunu tahmin ediyorum.

    Neyse giriştim ve söktüm torpitoyu. Gerekli testleri yaptım, önce avometre ile ölçtüm ve Termik çalışmıyordu yanmış. Sonra kısa devre yaptırdım ve fan kademeleri mis gibi çalışmaya başladı. Sanayiye gittim parçacılara sordum tek bir yerde vardı komple plastik halinde tıpkı internette satılanlar gibi onun fiyatı da 75 TL idi.

    Yedek parça da çok geldi ufak bir termik yüzünden 75tl vermeye değmez dedim ve gittim elektronikçiye pinti.gif 1,5 tl ye aynısını buldum ve değiştirdim mis gibi oldu.

    Evet anlatması iyi güzelde başına gelen adam nasıl çözecek bu işi. Nette yabancı kaynak dışında güzel bir anlatım bulamadığım için sonradan aklıma geldi fotoğraf çekeyim de paylaşayım dedim biri denk gelir de faydalanır Anlatım Bora araçlar içindir ama arızanın sorunu genel oluyor yedek parçaya bile para vermek yerine 1,5 liraya yanan termiği değiştirin sorun çözülüyor. Kısa devde yönteminden daha güvenli, tavsiyem parça bulabiliyorsanız kesinlikle böyle yapın. Işırı derecede ısınan bir parça çünkü ne olur ne olmaz.

    Öncelikle orta konsolu sökmemiz gerekiyor yoksa torpitoyu çıkartamayız. Fan ayar düğmelerinin altında da bir vida var unutmayın onu sökmeyi. Ayrıca torpitodaki vidaları sökerken çekmeyi unutmuşum. Torptio kapağını açınca iç üst kısımda 3 adet ve alt kısımda 3 adet olmak üzere 6 tane vida sökeceksiniz. Birtaneside gizli olan var orta konsolu sökünce çıkıyor onunla birlikte torpito için 7 vida. Orta konsolda ise iki yolcu tarafı iki de sürücü tarafı olmak üzere toplam 4 adet vida olacak.

     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]


     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]

    Yalıtım elyafını üste doğru kıvırın sokuşturun bir yerlere :)

     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]


    Yanan ve değişmesi gereken parça bu kapağın altında ve 2 adet somun vida ile tutturulmuş. 6mm olması lazım.

     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]



    İşte yanan parçamız daha doğrusu ucundaki direnç yani termik yanmış.

     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]

     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]

     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]


    Önce bir elektronikçide 200 derecelik termik buldum sonra bir yerde de 195 olanını buldum. Orjinali ise 192 dereceye dayanıklı. Çok yüksek almayın, yoksa kısa devre yaptırmaktan bir farkı kalmaz.
     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]

    Parçamızı kestik,

     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]


    Alet edevatta tamam

     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]



    Çıkartırsak daha iyi olur parçayı. Tabi sizin bileceğiniz iş;

     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]

     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]



    Gelelim önemli noktaya. Acayip bir metal kendileri. Ve nedense lehim tutmuyor. Bize vız gelir arkadaş Biraz fazladan kesin yeni parçamızı ve kenarlarını tamamen kıvırın sonra lehimleyin. Hem daha sağlam hemde lehim tutuyor.

     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]

     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]
     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]


    Evettttt tamirat bitmiştir. Eeee temizilikte şart tabi. Sıfır parça gibi oldu nazar değmesin


     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]
     İlk 3 kademede çalışmayan ve son kademede çalışan fan sorunu [ Çözümü]

    Test videomuz,






    Arıza tespitinde bana yardımcı olan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Ooo yazılımcı bey hangi rüzgar attı sizi,buralarda pek görünmezdiniz.Görmeyeli profil fotoğrafınızı da değiştirmişsiniz

    Yanlış anlamadı isem aracınızın havalandırma sisteminin ilk 3 kademede fanı hiç çalışmıyor ? Klima paneli analog,dijital ? Öncelikle panel sökülüp direnç ölçümü yapılıp,düğme çevrilince fan motoruna elektrik akımının gidip gitmediği anlaşılmalı.Oksitlenme veya tozdan ötürü temassızlık olabilir.Bunların dışında fan rölesinde veya klima beyninde (havalandırma sistemini kontrol eden ecu) sıkıntı olabilir.Sizin sıkıntınız oksitlenme,kablo kopukluğu veya temassızlık olması ihtimali fazla,son kademe çalışıp ilk 3 te çalışmaması buna işaret ediyor.
  • Bu konuda geçmişte tecrübesi olan bir abimizi çağırıyorum.Yanlış hatırlamıyorsam seninkine benzer sorunu vardı ve yetkili serviste ücretsiz halletmişti.
  • Fan resistörü fan çıkışında. Resistör ısınıyor, fan soğutuyor. Böylece ilk üç kadame için voltaj düşürme işini de yapıyor. Olur da resistör soğuyamazsa (bir sebepten fanın hızı düşerse) bu sefer resistörün içindeki termik atıyor ve fanı durduruyor. Böylece aynı zamanda fan motoru korunuyor, ek sigortaya gerek kalmıyor.

    Son hızda resistöre gerek yoktur. Koruma da yoktur, acil durum için rezerve edilmiş olyor. Motor bozulursa bozulsun ama buğu yine de açılsın modu gibidir.

    Bizin Chevrolet'de hatlar böyle çalışıyor, ama böyle çalışma çok yaygın. Resistör (ve termik aslında) kolay kolay bozulmaz. Belki hava girişi tıkalı filtre tıkanmış, içine yaprak kaçmış, 15 sene sonra fan motorunun yağları kıvamlaşmış v.s. olabilir.

    Klimanın devreden çıkması da güvenlik icabıdır. Evaporatörü ısıtamazsanız, kompresöre sıvı dönüşü olur bu olursa da kompresör derhal bozulur. bunun için bütün soğutma sistemlerinde bir kaç önlem vardır. Elektronik çalışan arabalarda yazılım marifetiyle :) fan çalışmıyorken erkenden devreden çıkarmayı seçmiş olabilirler. Diğer halde klima basınç sensörü er veya geç zaten devreden çıkaracaktır.

    Termiğin yerini bulup bir kontrol edin. Fan motorunun soketini, nötr hattını da. Arkadaşın yazdığı gibi oksitlenme de olabilir.




  • flyer_mig nikli arkadaşım gerekeni hatırladığı kadarıyla yazmış..

    evet bu olayın aynısını ben symbolümde yaşamıştım. 1,2,4 de klima veya fan çalışıyordu. 3.kademeye getirdiğimde sıfır konumundaymış gibi ne hava üflüyor nede klimayı devreye sokuyordu....

    telefonda aradım nedir ne değildir diye. kalorifer rezistansı bozulmuş olabilir demişlerdi. fiyatını öğrendim 250 tl dediler...
    RENAULT ORAY yetkili servisine gittim. sorunu dile getirdim bu elektrikçinin işi dediler elektrikçiyi çağırdılar baktılar.

    rezistansa bağlı olan soketi kontrol etti, birisi havalandırma konumunu degiştiriken elektrikçide soket uçlarını kontrol ediyor elektrik geliyormu gelmiyormu diye... 3. kademeyi buldu elektrik gelmiyor. torna vida ile kazıdı elektrik geldi sonrada oksitlenmeden kaynaklı geçirgenliğini kaybetmiş dedi. oksit temizleyici ile temizleyip kazıyıp ve koruyucu sıkarak işimi ücretsiz şekilde halletmişti....

    eee neden diğerleri oksitlenmemişte 3.kademe oksitlenmiş dediğimde. en çok 3. kademeyi kullandınız için dedi. gerçektende araba alındığından beri 3. kademeden şaşamadı...
    ............


    sizin sıkıntınız benimkinden daha farklı. 4. kademede çalışıyor ama klima açmıyor... en kötü ihtimal kalorifer rezistansı bozulmuştur...
    ilk önce ucuz yöntemle oksitlenip oksştlenmedigne bakılsın. ordan çıkacak sonuç ile degiştirisiniz veya değiştirmezsiniz...

    abartılacak durum yok sıkıntı belli... aracınıza zarar durum söz konusu değil.




  • Valla benim araçta da bu şekilde ara sıra problem yaşanıyor.Fakat ben sağ tarafta torpido gözünün altında bulunan fan motorunun soketlerini oynatınca geri düzeliyor.Belki de sizinki de bu şekilde soketteki küçük bir temassızlık problemi olabilir.
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Buralardayım aslında ama pek yazmıyorum eskisi kadar






    Hepinize cevaplarınız için tek tek teşekkür ederim. Nette biri akünün oradaki sigortaları kurcala benimki geçmişti demiş yaptım onu da olmadı dün :D Ayrıca klima ve havalandırma fan ayarı manuel ayarlı dijital değil.

    Şimdi sizin dedikleriniz daha mantıklı geldi. Peki bu fan rezistörü nerede oluyor, ayar düğmelerinin orada mı yoksa fan motoruna daha mı yakında kendim bi bakayım nedir ne değildir ona göre.

    Ayrıca tesadüf mü yoksa ben mi farketmedim bilmiyorum ama aracı yıkamıştım bir gün öncesinde. Ve fan çalışıyordu diye hatırlıyorum sonra yıkama taraftarı olmadığım için motora hava tutayım dedim benzincide çok tozlanmıştı iyi gelir dedim. Ve sonrasında yolda dönerken fanın çalışmadığını fark ettim. Bununla ilgili bişey olabilir mi acaba. Basınçlı hava fanı nasıl bozsun yahu diye düşünüyorum


    bu arada çalışma prensipleri konusunda güzel bilgiler edindim tekrar teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312

    flyer_mig nikli arkadaşım gerekeni hatırladığı kadarıyla yazmış..

    evet bu olayın aynısını ben symbolümde yaşamıştım. 1,2,4 de klima veya fan çalışıyordu. 3.kademeye getirdiğimde sıfır konumundaymış gibi ne hava üflüyor nede klimayı devreye sokuyordu....

    telefonda aradım nedir ne değildir diye. kalorifer rezistansı bozulmuş olabilir demişlerdi. fiyatını öğrendim 250 tl dediler...
    RENAULT ORAY yetkili servisine gittim. sorunu dile getirdim bu elektrikçinin işi dediler elektrikçiyi çağırdılar baktılar.

    rezistansa bağlı olan soketi kontrol etti, birisi havalandırma konumunu degiştiriken elektrikçide soket uçlarını kontrol ediyor elektrik geliyormu gelmiyormu diye... 3. kademeyi buldu elektrik gelmiyor. torna vida ile kazıdı elektrik geldi sonrada oksitlenmeden kaynaklı geçirgenliğini kaybetmiş dedi. oksit temizleyici ile temizleyip kazıyıp ve koruyucu sıkarak işimi ücretsiz şekilde halletmişti....

    eee neden diğerleri oksitlenmemişte 3.kademe oksitlenmiş dediğimde. en çok 3. kademeyi kullandınız için dedi. gerçektende araba alındığından beri 3. kademeden şaşamadı...
    ............


    sizin sıkıntınız benimkinden daha farklı. 4. kademede çalışıyor ama klima açmıyor... en kötü ihtimal kalorifer rezistansı bozulmuştur...
    ilk önce ucuz yöntemle oksitlenip oksştlenmedigne bakılsın. ordan çıkacak sonuç ile degiştirisiniz veya değiştirmezsiniz...

    abartılacak durum yok sıkıntı belli... aracınıza zarar durum söz konusu değil.

    Hocam yaşadığınız olayı bende megane2 de yaşamıştım. 4. dereceye geldiği zaman hiç bir tepki yoktu. Klima rezistansı değişecek dediler. 250 tl dediler. Plastik bir kutu o kadar pahalı yaptıramam param yok demiştim. Elektrikçi bir abinin yanına gittiğimde 4 derecedeki bağlantı kablosunu 3. dereceye ekledi böyle çözüm olmuştu.




  • Sorunu çözdüm arkadaşlar ilk mesajımı editledim
  • Yazılımcı Online kullanıcısına yanıt
    sorun termal sigortadanmıymış yani?
    onu kısa devre edip taksanızda bişey değişmez.çok koruyucu amasçlı kullanılmıyor o parça.genelde bu tür arza verip para tuzağına sokmak insanları.tost makinelerinde vs de olur ,bozulur,çöpe atan çok olur,gidip yeni alan,servisine gönderen...halbuki tamirciye götür elinde yüksek ihtimal yoktur o termal,kısa devre şekilde yapar toplar verir sana makineni :)

    mühim bişey değil,mühim lan sizin o sorunun neyden kaynaklandığıymış usulünce yapmışsınız elinize sağlık :)
  • digicemba D kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim :) Nette de bakınca çoğunlukla kısa devre yapanlar var ama böyle ve daha garantili çözümü de olduğunu göstermek istedim. Çoğu kişi termal parçayı da bulamazsınız vs demiş. Küçük yerlerde belki doğrudur ama en azından elektronikçilere bakmak lazım bi :) İşimizi sağlama alalım ne olur ne olmaz, sonra eskiden evde sigorta yanınca tel bağlayıp sonra evi yakanlara dönmesin durumumuz
  • Yazılımcı Online kullanıcısına yanıt
    evet küçük yerlerde bulamazsın.bu o sigorta tel işi kadar riskli değil yakacağını sanmıyorum :D
  • Güzel paylaşım
  • Aşama aşama anlatmışsınız elinize sağlık. Renault Fluence için de aynı şekilde yapabilir miyim? Bugün başımıza geldi hem de en ihtiyaç duyacağımız yerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuya devam olsun yenı konu acmayayım

    benım araba albea ve komple göğüs sökülecek 500 tl ıscılıgı varmıs,ben havalandırmayı cok kullanırım ve araba eski

    şimdi fan motorunu degıstırıcem,usta baktı dedıkı fan rezıztansında sorun yok baktım dedı

    tamır olduktan sonra havalandırma dugmelerını ac kapa ac kapa ılerıde bozulma olmasın dıye dıkkat etmem lazım

    havalandırma dugmelerıne dıkkat etmem lazım,fan rezıztansı bozulursa yapacak sey yok onu ustaya sorcam yıne gogusmu sokulecek dıye
    fan zaten degısecek

    bunların dısında dıkkat edılmesı gereken parca varmı,yanı klıma sıstemınde kurutucu olsun gazı olsun klıma kompresoru kayısı olsun onları bılıyorum

    baska varmı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.