Apartmana fotosel takılıcak yardım
10 Cevap19494 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


256 Mesaj
17 Ocak 2008; 21:29:32 

Slm arkdaslar. Bızım apartmana fotesel takılıcak. Ben takmayı düşünüyorum da. Ama eksık bılgım var mı dıye yardımlarınızı beklıyorum.

Öncelıkle merdıven otomatıgı devresı var. Bu merdıven otomatıgı devresını sureklı acık hale getırıcegım. Sureklı acık hala gelınce sureklı lambalar yanıcaktır. Fotesel sıtemınde de sureklı enerjı zaten gelıyor. Neyse karanlık olunca apartama bırı gırdıgı zaman otomatık yanıcak. Eger yanlıs bıldıgım ve ya eksık bıldıgım seyler varsa duseltebılırmısınız ?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Raist_can -- 17 Ocak 2008; 21:36:06 >


_____________________________

KARŞIYAKA


 
100 Mesaj
17 Ocak 2008; 21:58:33 

hocam fotoselmi yoksa hareketi algılayan pır sensörlü aydınlatma armatürümü ?
aydınlatma armatürü ise mevcut eski merdiven aydınlatma duylarının bağlandığı yerlere sensörlü aydınlatma armatürlerini bağlayıp ( zaman ayarı ve aydınlık ayarlarını yapmak gerekebilir ) merdiven otomatigini sürekli çalışır duruma getirmen yeterli. sensör hareket gödügünde bulundugu bölgeyi aydınlatır.....


_____________________________



362 Mesaj
17 Ocak 2008; 22:05:21 

pır sensörlü demek istiyor sanırım. ildiğin eksik birşey yok. ;Sadece tavsiye olarak katlara yerleştireceğin lambaların yanık kalma sürelerini kısaltmanı öneririm. Ben girişten 5. kata çıkana kadar hala girişin ışığı yanıyor bizde :) buda tasarruf sayılmaz bence.


_____________________________

Sevilmeye herkes layık değildir.


 
410 Mesaj
17 Ocak 2008; 22:27:47 

Sayın Raist_can !

Önce şu yanlışı düzeltelim. Fotosel değilde acaba hareket sensörü mü diyecektiniz. Çünkü merdiven otomatiği yerine hareket sensörü kullanılır.

Gelelim yapmanız gereken işlemlere ;

Merdiven otomatiği tesisatında boru içinde 3 kablo bulunur.
1- Nötr,
2- Buton dönüşü
3- Lamba çıkışı. Faz.

Size lazım olan sadece faz ve nötr. Merdiven otomatiğinin çıkışlarında lamba çıkışını direk veriyorsun. Nötr de direk en üst kata kadar gidiyor. Buton dönüşü kablosu bir işimize yaramıyor.

Her katta hareket sensörünü hem alttan gelişte, hemde üstten aşağıya inişte görecek şekilde buatın yanına monte ediyorsun. Hareket sensörün 3 kablo girişi var. Kahverengi faz girişi ( buattan aldığın faz kablosunu giriyorsun ) Mavi nötr ( gene buattan aldığın nötr kablosunu giriyorsun ) siyah ya da kırmızı lamba çıkışı ( tavandaki lambanın faz kablosunu giriyorsun).

Sensörün zaman ayarını en düşük seviyeye, ışık ayarını da gündüz konumuna alıyoruz. Hareket gördüğünde bulunduğun katın lambası yanar. Üst kata çıktıkça o kat lambası yanar ve alt kat lambası söner. Daha sonra gerekli zaman ayarlamasını yaparsın. En güzel çalışma prensibi budur. Gözle görülür bir şekilde elektrik tasarrufu sağlıyor.

Bazılarının yaptığı gibi sensör merdiven otomatiğine kumanda etmesin. Sadece bulunduğu kat lambasını yaksın. Kolay gelsin.


_____________________________



256 Mesaj
17 Ocak 2008; 23:10:25 

evet kardes orda yanlısım var hareket sensörü dicektim. sen 3 kablo var dedın ? bunlar bırı nötr biri butona gelen faz bı de butondan cıkıp lambaya gıden faz dır. benım yapıcagım iş ? bu butonlara gelen fazı ve butondan cıkıp lambaya gıden faz kablolarını bırlestırıcem. Sonra da hareket sensorunun faz ucuna baglıcam. Nötr zaten gelıyor. Hareket edıldıgınde ıse hareket sensörünün ıcındekı kontaktör calısıp lamba yanıcak dogrumuyum ?


_____________________________

KARŞIYAKA


4138 Mesaj
17 Ocak 2008; 23:38:42 

quote:

Orjinalden alıntı: Raist_can

evet kardes orda yanlısım var hareket sensörü dicektim. sen 3 kablo var dedın ? bunlar bırı nötr biri butona gelen faz bı de butondan cıkıp lambaya gıden faz dır. benım yapıcagım iş ? bu butonlara gelen fazı ve butondan cıkıp lambaya gıden faz kablolarını bırlestırıcem. Sonra da hareket sensorunun faz ucuna baglıcam. Nötr zaten gelıyor. Hareket edıldıgınde ıse hareket sensörünün ıcındekı kontaktör calısıp lamba yanıcak dogrumuyum ?

Hayır yanlış.... YANLIŞ.
Merdiven otomatiği tesisatı apartmanların merdivenlerinin ve ortak koridorlarının aydınlatılmasında kullanılır. Her katta bir ve ya iki buton bulunur. Merdiven otomatiği devresi, butonlardan herhangi birine basılmasıyla çalışır ve bütün lambaları yakar. Devredeki bütün butonlar ve lambalar birbirine paralel bağlıdır. Merdiven otomatlarının 1-4 dak zaman aralığında çalışacak şekilde ayarlanabilirler. Çalıştırıldıklarında ayarlanan süre sonunda lambalar otomatik olarak söner.
***Merdiven otomatiğinin nasıl çalıştığını öğren ona ğöre iptal edersin.******


0

*** harf hatası olmuşta düzelttim***

local://upfiles/497333/D35CE026EFD84EE08EC802720004A9D0.gif



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nihat35nihat -- 17 Ocak 2008; 23:40:56 >


_____________________________

"Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir. Bilgi paylaştıkça çoğalır."


256 Mesaj
17 Ocak 2008; 23:48:06 


quote:

Orjinalden alıntı: nihat35nihat


Hayır yanlış.... YANLIŞ.
Merdiven otomatiği tesisatı apartmanların merdivenlerinin ve ortak koridorlarının aydınlatılmasında kullanılır. Her katta bir ve ya iki buton bulunur. Merdiven otomatiği devresi, butonlardan herhangi birine basılmasıyla çalışır ve bütün lambaları yakar. Devredeki bütün butonlar ve lambalar birbirine paralel bağlıdır. Merdiven otomatlarının 1-4 dak zaman aralığında çalışacak şekilde ayarlanabilirler. Çalıştırıldıklarında ayarlanan süre sonunda lambalar otomatik olarak söner.
***Merdiven otomatiğinin nasıl çalıştığını öğren ona ğöre iptal edersin.******


0

*** harf hatası olmuşta düzelttim***

local://upfiles/497333/D35CE026EFD84EE08EC802720004A9D0.gif




kardes merdıven otomatıgı calısma sıstemını bılıyorum. Ama merdıven otomatıgı sıtemınde bu baglantı semasının yanın da bır de bır anahtar vardır. Bu anahtarı sureklı yanması ıcın konulmustur. Bende bu dugmeye basıcam. Bu dugmeye basınca lambaya dırek faz ve nötr gidecektir. Faz ve nötr gıdınce zaten hareket sensoru devreye gırmıs olucaktır ? Yanlıs mı dıyosun bu sisteme şimdi ?


_____________________________

KARŞIYAKA


 
410 Mesaj
17 Ocak 2008; 23:56:16 


quote:

Orjinalden alıntı: Raist_can

evet kardes orda yanlısım var hareket sensörü dicektim. sen 3 kablo var dedın ? bunlar bırı nötr biri butona gelen faz bı de butondan cıkıp lambaya gıden faz dır. benım yapıcagım iş ? bu butonlara gelen fazı ve butondan cıkıp lambaya gıden faz kablolarını bırlestırıcem. Sonra da hareket sensorunun faz ucuna baglıcam. Nötr zaten gelıyor. Hareket edıldıgınde ıse hareket sensörünün ıcındekı kontaktör calısıp lamba yanıcak dogrumuyum ?

Sayın Raist_can !

Maalesef bu açıklamaların da yanlış oldu. En iyisi en baştan başlayalım.

Merdiven otomatik tesisatında 3 kablo çekilidir. Merdiven otomatiği apartmanın giriş katında pano içindedir. Merdiven otomatiği (buna kısaca m.o. diyelim)
m.ö. klemenslerine 4 kablo girer. 1- faz, 2- nötr, 3- buton dönüşü, 4- lamba çıkışı. Faz girişini hemen yandaki sigortadan verdik. Nötr de panodan verilir.

Katlara çıkan kablo sayısı 3'dür. Nötr, buton dönüşü ve lamba dönüşü. Yalnız burada buton dönüşü faz' dan değil, nötr' dendir. Yani butona nötr girip, nötr çıkar. Önce bunu bilelim.

Şayet siz her sensör m.ö.yü çektirsin ve bütün lambalar aynı anda yansın derseniz olay değişiyor. O zaman sensörün kahverengi klemensine nötr, mavi kablonun olduğu klemense faz, siyah ya da kırmızı kablonun olduğu klemense buton çıkışını bağlamalısın. Bu durumda hangi sensör algılarsa algılasın, önceki olduğu gibi apartmanın bütün lambaları yanar.

Başka bir çözüm de en faydalı olan her kat lambası ayrı ayrı yanmasıdır. Bu durumda m.ö. tamamen iptal. Tesisattaki kabloları elden geçirmeniz gerekli. Hani boru içinde 3 kablo demiştik ya, artık bize sadece 2 kablo lazım. faz ve nötr. Faz kablosuna sigortadan direk faz veriyoruz. nötr de direk olarak bütün katlara çıkıyor. Şimdide buatları elden geçirelim;

Aşağıdan faz ve nötrü direk verdiğimiz için lambalarda direk yanar. Onun için kattaki buattan lambaya giden faz kablosunu buattan ayırıyoruz. Nötr direk lambaya gidiyor. Butonlara inen kablolara da ihtiyacımız yok.

Sensörün klemens bağlantılarına gelince ; kahverengi kablonun klemensine buatta bulunan fazı veriyoruz. Mavi kablonun olduğu klemense gene buattaki nötr kablosunu bağlıyoruz. En sondaki siyah ya da kırmızı kabloya da tavandaki lambadan gelen faz kablosunun bağlıyoruz. Bu durumda her katın lambası ayrı ayrı yanar.

Sensörün çalışması için 1 faz 1 nötr gerekli. Birinci klemense faz girmişsek 3 numaralı klemensten faz çıkar. Birinci klemense nötr girersek 3 numaralı klemensten nötr çıkar. Onun için bağlantı şekilleri değişiklik gösterir. Önceki paragrafta yazdıklarım ile son yazdığım sensör bağlantısı bu yüzden değişiklik gösterir, yanlış yazım hatası yok.


_____________________________



256 Mesaj
18 Ocak 2008; 0:44:07 

SLM bunda da bi sorun var mı foto koyuyorum ?

[URL=http://www.upload.gen.tr/resim.php/s1/ct97x3di/ABCD0001.JPG.html][IMG]http://s1.upload.gen.tr/uploads/ct97x3di/thumb_ABCD0001.JPG[/IMG][/URL]

http://www.upload.gen.t...7x3di/ABCD0001.JPG.html


_____________________________

KARŞIYAKA


256 Mesaj
18 Ocak 2008; 0:48:02 

http://www.freefilehosting.net/show/3afi5

<a href="http://www.freefilehosting.net"><img src=http://www.freefilehosting.net/files/3afi5" style="border: 0;" title="goto freefilehosting.net" alt="hosted by freefilehosting.net" /></a>



[URL="http://www.freefilehosting.net/show/3afi5"]ABCD0001.JPG[/URL]

resım nasıl koyucaz yaa :S



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Raist_can -- 18 Ocak 2008; 0:48:28 >


_____________________________

KARŞIYAKA


4138 Mesaj
18 Ocak 2008; 1:19:49 

Tamamdır şeman doğru, bu şekil işini görür.

0


_____________________________

"Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir. Bilgi paylaştıkça çoğalır."
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Donanım / Hardware] » Elektronik » Apartmana fotosel takılıcak yardım
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.326