- x
S40 I (1995-2004)
1325 Cevap126451 Görüntüleme40 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5 6 7 8 9 10      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


3766 Mesaj
9 Ocak 2008; 16:15:40 

[font="Verdana"]Forumda, ikinci eldeki uygun fiyatları nedeniyle S40 I (1995-2004) hakkında sürekli sorulara tanık olmakta idik. Bu başlık ile umarım S40 I hakkında bilinmek istenenleri bir arada toplamış oluruz. S40 I sahibi herkesin katkılarını bekliyoruz. Araç hakkında bilgi sahibi olmayanların kulaktan dolma bilgilerine ise ilgi duyulmamaktadır.

Not: Bu konu başlığı altında yer alan bilgileri internette başkaca yerlerde kullanacak arkadaşlara, kaynak gösterilmesinin en azından nezaket icabı olduğu hatırlatılır.

[font="Verdana"]Fotoğraflardan başlayalım

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0


0
1
0
2


[font="Verdana"]Renk skalası

0
0

0
0

0
0

0
0

0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 27 Ağustos 2008; 16:02:12 >


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


3766 Mesaj
9 Ocak 2008; 16:18:16 

[font="Verdana"]S40 I Teknik Özellikler

S40 I ilk çıktığında teknik değerler şöyle verilmişti:
-2


Aracın motorlarında 2000 model yılı sonrası yapılan değişikliklerle teknik özellikler şu şekli aldı:
0

0


Ağırlık, Boyutlar ve diğer özellikler:
0

0

1


Volvo’nun İsveç için verdiği yıllara göre S40 I’lerdeki motor dağılımı aşağıdaki gibidir
(rakamlar sırasıyla: model yılı, motor hacmi, motor tipi ve motor gücünü (bg ve kw cinsinden) göstermektedir)


1996, 1.8, B4184S, 115bg, 85kw
1996, 2.0, B42O4S, 137bg, 100kw
1997, 1.8, B4184S, 115bg, 85kw
1997, 2.0, B42O4S, 140bg, 103kw
1998-99, 1.6, B4164S, 105bg, 77kw
1998-99, 1.8, B4184S, 115bg, 85kw
1998-99, 1.8i, B4184SM, 125bg, 92kw
1998-99, 2.0, B4184SM, 125bg, 92kw
1998-99, 2.0T, B4204T, 160bg, 103kw
1998-99, T4, B4194T, 200bg, 147kw
2000-1-2-3-4, 1.6, B4164S2, 109bg, 80kw
2000-1-2-3-4, 1.8, B4184S2, 122bg, 90kw
2000, 1.8i, B4184SM, 125bg, 92kw
2000-1-2-3, 2.0, B4204S2, 136bg, 100kw
2000, 2.0T, B4204T2, 160bg, 118kw
2000, T4, B4194T2, 200bg, 147kw
2000, 1.9D, D4192T2, 95bg, 70kw
2001, 1.8i, B4184SJ, 121bg, 89kw
2001, 2.0T, B4204T3, 165bg, 121kw
2001-2-3, T4, B4194T5, 200bg, 147kw
2001-2-3, 1.9D, D4192T4, 102bg, 75kw
2001-2-3, 1.9D, D4192T3, 115bg, 85kw
2002-3, 1.8i, B4184SJ, 122bg, 90kw
2002-3-4, 2.0T, B4204T3, 163bg, 120kw



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 13 Ocak 2008; 10:45:52 >


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


3766 Mesaj
9 Ocak 2008; 16:20:34 

[font="Verdana"]S40 I Donanım

S40 I'donanımları, diğer tüm Volvo modellerinde olduğu gibi, model yılına ve motor hacmine göre değişmektedir. Sonraki model yılları ve büyük motor hacimli S40 I'ler en yüksek donanımlı modeller olmaktadır. Tüketici olmamakla birlikte, max. donanıma ilişkin şöyle bir liste verilebilir:

ABS
EBD (elektronik fren güç dağılımı)
DSA (Dinamik Denge ve Anti-patinaj sistemi)
İki aşamalı sürücü ve yolcu hava yastıkları
SIPS (Yan darbe koruma sistemi)
SIPS Hava yastıkları
IC (Perde hava yastıkları)
WHIPS (Darbe emici ön koltuklar)
5 adet üç noktalı emniyet kemeri
Deri veya deri ve kumaş karışımı koltuklar
Koltuk başlıkları
ISOFIX çocuk koltuğu hazırlığı
Immobiliser
CD+teyp+radyo
Ultrasonik sensörlü alarm
Uzaktan kumandalı açma-kapama
Gündüz sürekli yanan ışıklar
Yüksek seviye LED fren lambaları
Yan aydınlatma
Eve dönüş ışıklandırma
Polen filtreli elektronik klima
Dış hava sıcaklığı göstergesi
Yol bilgisayarı
Hız Sabitleyici
Ön+arka elektrikli camlar
İçten ayarlanabilir ve ısıtmalı yan aynalar
Işıklandırmalı makyaj aynaları
Ön ve arka okuma lambaları
Arka kol dayama
Kapı içleri saklama gözleri
Ön koltuk cepleri
Bozuk para kutusu
12 voltluk elektrik soketi
Elektrikli sürücü koltuğu
Sürücü ve yolcu koltuğu yükseklik ayarları
Ergonomik ön koltuklar
Yatan arka koltuklar
Kapaklı ön kol dayama ve cd saklama bölmesi
Deri direksiyon simidi
Yüksekliği ayarlanabilir direksiyon
Ön sis farları
Arka sis farı
Ön far yıkama sistemi
Komfor şasi


İç döşemeler-malzeme ve renkler
0


Jantlar
0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 11 Ocak 2008; 19:44:23 >


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


3766 Mesaj
9 Ocak 2008; 17:58:47 

[font="Verdana"]S40 I Hakkında

S40 I, Volvo'nun Hollanda'daki NedCar fabrikasında üretilmiştir. Aynı fabrikada üretilen Mitsubishi Carisma ile platform ortağıdır. NedCar fabrikası Volvo, Mitsubishi ve Hollanda devletinin ortak olduğu bir fabrikaydı. Volvo, NedCar'daki hisselerini 2001 yılında Mitsubishi'ya sattı ama NedCar 2004’e kadar S40’ı üretmeye devam etti.

S40 I, toplam dokuz yıllık üretimi ile klasik uzun erimli, kalıcı ve dayanıklı bir Volvo olma özelliklerini taşımaktadır.

S40 I, 2000 yılında ciddi bir değişimden geçti. Makyajlandı, motorlarda yapılan iyileştirmelerle yakıt tüketimi düştü, direkt enjeksiyonlu dizel motor seçeneği eklendi, güvenlik ekipmanları arttırıldı, fren diskleri büyüdü, ön ve arka süspansiyonlar ve direksiyon kutusu geliştirildi, iz genişliği artırıldı, fabrika çıkışlı lastikler genişledi vs.

S40 I, Volvo'nun otomobil yarışlarındaki bir önceki otomobili 850'nin yerini aldı.

Kronik bir sorunu bilinmemektedir.

S40 I, son kez S40 Classic adı altında üretildi. Bu son halinde S40'da 1995'den 2004 yılına kadar yapılan yeniliklerin hepsi yer aldı, standart donanım da geniş bir yelpaze sunuyordu.

S40 I, ekonomik krize ve artan akaryakıt fiyatlarına kadar ülkemizde her motor seçeneği ile satılan ender otomobillerden biri oldu. S40 Classiclerin ise çoğu ülkemizde 1.6 benzinli motorla satıldı.

S40 I, ülkemizde en çok satan Volvo modelleri arasında yerini aldı.

devam edecek...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 8 Kasım 2008; 17:39:28 >


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


207 Mesaj
10 Ocak 2008; 13:16:22 

SELAM HESHEIT.
BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.
GERÇEKTEN ELLERİNE SAĞLIK.
GÖRÜŞMEK ÜZERE.


_____________________________

Information sharing enriches it. Sharing information makes thereby sense.
But, can sharing of information be enjoyed ?
My answer is: Yes.




 
19 Mesaj
11 Ocak 2008; 23:05:16 

bu sayfa için teşekkürler hesseit. en güzel volvo 2004 s40 :)


_____________________________



173 Mesaj
12 Ocak 2008; 0:00:19 

Gerçekten bana volvoyu sevdiren kasa...
Çok hoş ve safkan bir Volvo


_____________________________

[DH] VOLVO for LIFE


 
16 Mesaj
15 Ocak 2008; 21:45:27 

2001 S40 1.6 sahibiyim aracımın kullnma kılavuzu olmadığından bazı bilgileri bilmiyordum.Bu bilgiler aracımı daha iyi tanımam için faydalı oldu teşekkürler.[font="Arial"]Aracıma ait kullanma kılavuzunu yetkili servisler dışında bulabilirmiyim bulabilirmiyim.[/font]


_____________________________



3766 Mesaj
16 Ocak 2008; 11:58:13 

Bilgisayarımda pdf dosyası olarak 2003 model ABD ve Kanada'da satılan S/V40ların kullanım kitapçığı var. Kitapçık 189 sayfa olup İngilizcedir. İstersen e-posta adresini öm olarak yazıver göndereyim.
Kitapçık Volvo servislerinde yoktur. Yakınındaki birinden fotokopi yapabilirsin. Mutlaka orjinal olsun diyorsan DH VOLVO for LIFE başlığının başlarında bir yerde İsveç'ten istetebileceğin yerin linkini vermiştim; fiyatı postayla birlikte biraz pahalıya geliyordu.


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


 
19 Mesaj
18 Ocak 2008; 23:34:30 

aşığım ben bu araca aşık! kendine has özelliklerini çok seviyorum. ön ve arka çamurluktaki yan aydınlatmalar(hastayım onlara), radyo/cd ile kaset çaları aynı anda sunması, sabah akşam far açmayı gerektirmemesi, bir çok araçta olmayan bel desteği, yolcu kapısında merkezi kilit olması, ön koltukların önünde kanguru gibi saklama bölmesi. sanki önemli bir şeyi unuttum neyse sonra aklıma gelir :)


_____________________________



 
143 Mesaj
19 Ocak 2008; 0:43:17 

Arka koltuklara entegre başka çok az araçta bulunan çocuk koltukları, emniyet kemeri uyarı lambası, sürücü tarafındaki sütun üzerindeki şeffaf evrak-kimlik tutacağı, ön koltuk sırtlarında gazetelikler, kendine has koltuk kafalıkları, ön ve arka koltuk kol dayama kolçakları, ön konsoldaki cep telefonu saklama bölmesi, olan araçlarda ışıklı makyaj aynaları, koltuk ısıtmaları, elektrikli çocuk kilidi, far yıkamalarını unutmayalım, yine olanlardaki arka spoiler, bagajdaki takılır çıkarılır fileli bölme, eşya bağlama kemeri, ayrıca SIPS sistemini de unutmayalım bu tamamen volvo'ya has bir teknoloji...


_____________________________

[DH] VOLVO for LIFE
Volvo Modelleri Kronolojisini izlemek için tıklayın


3766 Mesaj
20 Ocak 2008; 3:52:31 

quote:

Orjinalden alıntı: bguzelsoyy
ARKADASLAR VOLVO S40 98 MODEL ARACIM var yakitindan supheleniyorum..Motor 1.8 40 litre ile 350 km yol gittim sehir ici..Anlamadim neden böyle.. S40 larin yakiti nedir ortalama ?


11.4lt/100km yakmışsınız. 10 yıllık bir araç ve şehir içi için gayet normal bir değer. Biraz bakım yaparsanız: yakıt ve hava filtresi değişimi, yağ değişimi, bujilerin değişimi vs. bir miktar düşer.


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


1685 Mesaj
20 Ocak 2008; 14:25:36 

fakat arkadaslar ben isvecte yasiyorum burda istanbul gibi trafik yok..Zaten arac 7000 km önce bakima girdi yag ,yag filtresi,buji vs.. vs.. degisti yinede bu degerler cikiyor ? Bundan önce civic si vardi bende 0.6 yakarken bu arac nerdeyse onun tam 2 kati yakiyor yanlis miyim ?


_____________________________

SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White


3766 Mesaj
20 Ocak 2008; 15:55:39 

İsveç'te yaşıyorsan fazla yakıtın sebebi tıkalı filtreler veya şehir trafiği değildir. Yukarıda da açıklandığı üzere 2000 model öncesi S40ların yakıt tüketimi 2000 sonrası üretilen motorlardan fazla. Yukarıdaki listeye bakarsanız fabrika verisinin zaten 12.0lt/100km verildiğini görürsün. Belki devirli ve spor kulanmazsanız biraz düşer. Siz isterseniz yine de düşürmek için ne yapmak gerekir diyerek bir Volvo servisini ziyaret edin.


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


1685 Mesaj
21 Ocak 2008; 0:25:02 

Abi cok fazlaymis ya ben bu kadar olucagini hic tahmin etmiyordum resmen benzini iciyor desene bu alet.. 12 litre ile 100 km resmen oha oldum...


_____________________________

SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White


207 Mesaj
22 Ocak 2008; 16:31:34 

Tr1u5148 isimli kullanıcı s40 classic ile ilgili bilgi sormuş PM ile.
Aşağıdakiler ona yazdıklarımdır. biraz hızlı cevaplamıştım.. Hesheit arkadaşımız eksik yada tam doğyu olmayanları düzeltecektir.
aracın yakışı ile ilgili şeylerde yazmıştım. Bu sayfaya da koyayım dedim.

eğer s40 classic alacaksanız en azından 2004 model almanızı tavsiye ederim.
hem modeli yüksek olmuş olur hemde en son makyajında diğerlerine kıyasla çok daha albenisi (hem iç hemde dış özellikler açısından) olan bir araç.
bence s40 güvenlik özellikleriyle piyasadaki 2008 model her marka ve model araçdan bile daha fazla özellik sunan ve güven veren bir araba. (corolla, civic, focus, vs vs) aklına gelebilecek her arabadan çok daha sağlam. kaputu açıp baktığında tampon demirinden tut, şasi demirinin kalınlığına, alt aksamdaki korumalardan arka tamponun bağlantı elemanlarına kadar her yönüyle diğer araçlardan kat kat üstün diyebilirim. bu kısaca güvenlik kısmı. yani 2014 yılına gelindiğinde elindeki 10 yıllık volvo ile 6 yaşına gelmiş bir civic corolla vb arabayı yan yana koyup bir bakmanı öneririm.
bendeki araç 1.6 bir araba. mitsubishi carismalardada kullanılan 16v 109 ps lik bir motor. hiçbir kronik sorunu yok. bugün bujilerde dahil, yağ, yağ ve hava filtreleri, polen filtresi vb bir bakım 200-220 ytl gibi. bunları yaptırdığın sürece hiçbir sıkıntı yaşamazsın. benim arabam 41000 de ve maşallah hiçbir sorunum olmadı.
yakıt tüketimi bence mükemmel diyebilirim. eğer gerçekten sakin kullanırsan (ki ben sık sık ankaraya giderken öyle kullanıyorum) 100 km de 6.4 litre ile defalarca gittim geldim. (120 yi hiç geçmeden). hızlı kullanımlarda ise 150 altına düşmeden 8.2l ile gidiyosun.. şehir içindede aynı şekilde 9 litrenin üstüne hiç çıkmadı.. elbette zaman zaman çok çok yoğun trafikte 10-11 litreye çıktığıda oluyor.
bu yazdığım rakamlar hem kendimin hemde yol bilgisayarından teyit ettğim gerçek değerlerdir.
yol bilgisayarı ise kendinden bekleneni fazlasıyla veriyor..(kullanım klavuzunu okuduktan ve mantığını anladıktan sonra neden yol bilgisayarı dendiğini daha iyi anlıyorsun) (yeni civiclerdeki gibi yol commadore 64 ü değil yani)..
esp sistemi yok ancak DSA (Dynamic Stability Assist) sistemi var S40 classiclerde. bazıları patinaj önleme sistemi diyerek sistemi aşağılasalarda asla öyle değil. aracın o andaki gerçek hızı ile sadece öndeki değil tüm tekerleklerdeki hızı karşılaştırarak gerekli tekere fren uygulaması yada ön tekerlerden herhangi birine güç akışını milisaniyeler bazında kesmesi diyebilirim. bu sistem sayesinde buzlu veya kaygan veya tozlu yokuşlardaki kalkışların sorunsuz. isteğin kadar gaz verip debriyajı kontrolsüz kaldırsanda gayet güzel kalkış yapabiliyorsun. bu kalkış ile ilgili kısmı. örnegin otobanda 150 ile giderken bir su havuzuna sağ taraftan girdin. böyle bir durumda sağ tekerlerin dönmeyi keser değil mi? işte böyle bir durumdada sağ ve sol teker dönüş hızlarının farklı olduğunu algılayıp sol tekerlere de ayrı ayrı fren uygulayarak düz gitmeni daha doğrusu savrulmanı önler. 1 kez başıma geldi ve çok çok etkilendim.
VSA ile tek farkı ise VSA virajlarda aracın izinden çıkacağını algılayarak hangi tekere fren uygulayacağına karar verir. vsa 1 gömlek daha iyi bir sistem ama viraja yavaş girmek veya aracın limitlerini bilmek te bizim elimizde.
biraz uzun oldu ama yazmak gereği hissettim.
Selamlar.


_____________________________

Information sharing enriches it. Sharing information makes thereby sense.
But, can sharing of information be enjoyed ?
My answer is: Yes.




1685 Mesaj
22 Ocak 2008; 23:21:37 

bilgiler cok guzel fakat anladigim kadariyla sende 2000 model sonrasi s40 var cunku bizim aracin 8 falan yakmasi imkansiz.Sehir ici 12 yakan bi arac.Arac dedigin gibi sorunsuz ve 120 bin km de .Full bu zamana kadar servisleri yapilmis ve 2. sahibiyim böle bi araba iste bu yakiti yakiyor


_____________________________

SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White


207 Mesaj
23 Ocak 2008; 14:25:29 

Hesheit üstadın S40 Classic FazII için yazdıklarına bende birşeyler ekleyeyim..

-1


Ekteki dosya (1)


_____________________________

Information sharing enriches it. Sharing information makes thereby sense.
But, can sharing of information be enjoyed ?
My answer is: Yes.




207 Mesaj
23 Ocak 2008; 14:29:07 

DSA.

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________

Information sharing enriches it. Sharing information makes thereby sense.
But, can sharing of information be enjoyed ?
My answer is: Yes.




207 Mesaj
23 Ocak 2008; 14:36:46 

Dinamik denge sistemini de biraz açalım.
Volvonun S40 ve S80 modellerinde uyguladığı DSA her hızda tekerleğin dönüşünü kontrol ederek güvenlik ve dengenin artmasında etkili olan bir sistemdir.

Tekerleğin dönüşünü kontrol eden sistemlerin ilk uygulayıcılarından biri olan Volvo, sistemi ilk kez 1985 yılında ETC ile birlikte uygulamıştır. Sistem yakıt tedariki vasıtasıyla motorun dönme momentini yani torkunu azaltarak tekerleğin dönüşünü kontrol etmiştir. Hareket anından varış noktasına kadar etkili olan pek çok antispin sistemlerinden farklı olarak DSA başlangıç anından hızın en üst seviyeye çıktığı ana kadar kesintisis bir biçimde aracın tüm hız aralığında etkili olmaktadır. Yol koşullarından bağımsız olarak, örneğin çakıllı ve karlı yüzeyler gibi kaygan koşullarda bile optimum hızlanmalara olanak tanımaktadır. DSA, araç belli bir hıza ulaştıktan sonra devreden çıkan bir tür başlangıç desteği değildir.


DSA'nın etkin güvenlik avantajları
*Hız kazanma esnasında daha kolay sürüş ve daha iyi yol tutuş
*Daha fazla eğim ve yön dengesi
*Kaygan yüzeyler için erken uyarı
*Motor devrinin artma riski azaldığı için patinaj yapma ve kayma riskinin azalması
*Frenlerde lastiklerde ve hareketli parçalarda daha az aşınma ve daha düşük yakıt tüketimi sayesinde çevreye daha az zarar

Çalışması
Eğer ön tekerlerden biri ya da ikisi birden arka tekerlerden hızlı dönmeye başlarsa ABS sensörleri değişimi kaydederek DSA sisteminin beynine bir sinyal yolluyor. Beyinde motorun idare sistemine bir sinyal yolluyarak tekerleklerin gerektiği kadar dönmasi için gereken yakıtı kesmesini bildiriyor. Böylelikle tekerlekler doğru dönüş hızına kavuşuyor. Tüm bu işlemler saniyenin 15-20 binde biri kadar bir sürede söz gelimi saatte 90 km hızla giden bir araç 50 cm ilerlemeden gerçekleşiyor. Uzman ve dikkatli bir sürücü aynı hareketi yani tekerlek hızının düzeltilmesini ancak bir iki saniyede yapabilsede aracın 50 ile 75 metrelik bir mesafeyi katetmesi anlamına geleceğinden oldukça kritik kabul ediliyor. DSA ise tekerlek hızını çok yüksek hızlarda bile neredeyse anında kontrol ederek düzeltiyor. Koşullar gerektirdiği sürece tekerlekler sürekli denetleniyor ve süreç hiç durmadan tekrarlanıyor. Sürücü ön panelde kaygan zemini de gösteren turuncu bir ışığın yanmasıyla sistemin devrede olduğu konusunda bilgilendiriliyor. Sistem son derece kesin ve çok küçük tork azaltmasından yararlanıyor. Yakıt tedarikindeki bu çok düşük miktarlı ve kısa kesintiler aracın hızlanması gerektiği durumlarda kullanılabilirliğine zarar vermiyor.


_____________________________

Information sharing enriches it. Sharing information makes thereby sense.
But, can sharing of information be enjoyed ?
My answer is: Yes.




3766 Mesaj
24 Ocak 2008; 21:49:39 

S40 I aracım hakkındaki izlenimlerim aşağıdaki gibidir:

Önce artı yönleri:

1. Yol tutuş çok iyi. Kalkışlarda sizi eken yüksek motorlu araçları yüksek hızlarda ve virajlarda geride bırakabiliyorsunuz. Birçok aracın fren yapmak zorunda kaldığı virajı gaza basarak alabiliyorsunuz. Süspansiyonların sertliği size yardımcı oluyor, kasa virajda yatmıyor.

2. Ülkemizde yol diye bize sunulan şeyin aslında çukur ve tümsek yuvası olduğunu düşündüğümüzde sağlam bir araç binmek her zaman gönül rahatlatıcı. Volvonun sağlamlığı sayesinde endişeniz olmadan her çukura rahatça girip çıkabiliyorsunuz. Bir Volvo aracının verdiği sağlamlık duygusunu hayatımda kullandığım onca araç içinde daha once sadece Land Rover Discovery’de hissetmiştim.

3. Yine ülkemizde ölümcül kazaların sıklığı göz önüne alındığında araçtaki güvenlik donanımının yüksek oluşu önemli. Detayları zaten yukarıda var.

4. Bence eski S40, daha geniş hacmi ve içte kullanılan malzemenin daha kaliteli olması nedeniyle yeni S40’a göre daha bir Volvo. Eski S40 kullanıcısı olarak aracımı yenilemeye kalksam yeni S40 ile yenilemeyi düşünmem. En azından S60 ile yenilerim. S40 I sahibinin S40 II’yi tercih sebebi sadece 1.6 dizel motor seçeneği olabilir diye düşünmekteyim.

5. 1600 benzinli motor performans olarak yeterince tatmin edici. Zaten kalkışta size fark atanları yukarıda da söylediğim gibi virajlarda ve yüksek hızlarda yakalıyorsunuz. Dezavantajını ise aşağıda yazdım.

6. Ben aracımla en fazla saatte 200km hız yapabildim. Yer Aydın otobanıydı. Viraj yaklaştığı için hızımı kestim. Sanırım viraja 160 ile filan girdim. Ancak virajı çok rahat aldım. Bu kadar rahat alacağımı bilseydim hızımı kesmezdim. Ne de olsa bu süratte aracımı ilk denemem idi. 200 km/s hızla giderken sanırım devir saati 5000’de filandı ve aracın motorunda herhangi bir gürültü, araçta herhangi bir titreme, havalanma, yola tutunamama durumu gözlenmedi. Hatta 200 ile gittiğinizi hissetmeniz de kolay değil. Araçtaki arkadaş farkedemedi mesela, sonradan söyledim. Doğrusu bir S40’tan bu kadarını ben de beklemiyordum.

7. Volvoların izolasyonu çok iyi. Kabinde motor, yol/lastik ve dış gürültü sesi yok. Gürültülü bir ortamda camları kapatınca birde kabin sessizliğe bürünüyor.

8. Araçtaki müzik sistemi tek kelimeyle mükemmel. Aslında S40 II’deki daha iyi ama S40 II’de konsol üzerinde kolon olmaması dezavantaj. Oysa S40 I’in ön konsol üzerindeki kolonları kulağa sesin daha kolay ulaşmasına sebep oluyor. Sesi sadece bacaklarınızın oradan (kapı içleri kolonları) değil direct kulak mesfesinden alıyorsunuz.

9. Kullanımınıza bağlı olarak aracın 5. vitesini iptal edebilirsiniz. Ben ilk zamanlar çok devrili kullanıyordum. 5000 devirden aşağı vites değiştirmiyordum. Böyle olunca dördüncü viteste 160 km’ye kadar çıkmanız mümkün. Bu durumda üçüncü vitesi de 60-120 arası çok rahatlıkla kullanabiliyorsunuz. Üçüncü otomatik vites haline geliyor. Sonradan duruldum şimdi 4000 deviri geçirtmemeye çalışıyor, bir üst vitese geçmeye çalışıyorum.

10. Sakin kullanımda şu ana kadar yakaladığım en iyi yakıt tüketimi değerleri: Şehir içi: 8.5lt/100km, Şehir dışı 7.0lt/100km. bu değerlere yazın klima açık seyahatte 0.5lt/100km ekleme yapınız. 7.0lt/100km’yi yakaladığım yer virajsız, tırmanma şeridi olmayan, asfaltın yeni olduğu yeni Karaadeniz Sahil Yolu idi. Ama, 140km’yi de düşmedim.

11. DSA'yı kar ve buzda test ettim. Sonuç mükemmel. Siz gaza ne kadar bassanız da araç gazı otomatik olarak kesiyor ve araç dengeli bir şekilde ilerleyecek şekilde gaz veriyor. Kaygan zeminde de sizi yolda tutuyor.

12. Aracımın beğendiğim bir yanı da içinin toz almaması, koltukların da toz kapmaması ve kir tutmaması. Daha önce kullandığım araçların içinin tozunu en fazla beş gün sonra almak gerekirken, Volvo’nun içinde pek toz göremiyorum. Bu ara, koltuk kumaşlarının yanmayan bir malzemeden üretilmiş olduğunu da ekleyeyim.

13. Aracın koltukları çok konforlu. 15dk.lık ihtiyaç molası hariç Alanya-Ankara yolunu kış şartlarında hiç durmadan 6 saatte aldım ve yolun sonunda gayet dinç bir durumda idim.

14. Volvoların ülkemizde az tercih edilmesine rağmen ciddi bir prestiji var. Bunu şehir içinde de şehir dışında da aracınıza ve size yöneltilen bakışlardan anlayabiliyorsunuz.

15. 1.6 ve 1.8 motorlu bir S40 I için görebildiğim kadarıyla en konforlu lastik ebatı 195/60/15. Bu ebat 185/65/15’e göre yakıt tüketimini bir miktar arttırıyor ama daha iyi yol tutuş ve aktarma sağlıyor. Sert süspansiyona sahip S40 I’de yumuşak hamurlu lastik kullanmak ise bence şart.

16. Testlerde aracın fren mesafesi genel olarak uzun bulunuyor ama bunu geniş lastik ebatıyla daha kısa mesafelere çekmek sizin elinizde. Örneğin, bir üstte yazdığım iki lastik ebatı arasında fren mesafesi açısından ciddi bir fark var. Ama lastik ebatınız ne olursa olsun yüksek hızlarda seyrederken yaptığınız ani frenlerde bile ciddi bir dengeli duruş sergiliyor. Bu çok güven verici. Acaba durabilecek miyim diye düşünmüyorsunuz.

17. Volvo bir uzun yol arabası.

Aracın eksilerine gelince:

1. Aracım kullandığım diğer hidrolik direksiyonlu araçlar içinde en ağır direksiyona sahip. İstanbul şehir içinde bu araçla gezinmek kolay değil. Manevra kabiliyetinizi sınırlıyor. Araç boy olarak uzun da olunca İst. şehir içi trafiğinde atraksiyona girilecek bir araç değil.

2. Kalkışlarda 1600 motor ağır kaçıyor.

3. Spor ve devirli kullanımlarda aracımın bilgisayarı şehir içinde 10.5lt/100km, şehir dışında ise 9.5lt/100km yaktığını söylüyor. Benim hesaplamalarım ise bilgisayarın 0.5 puan yanıldığı yönünde. Sonuçta araç İst şehir içinde 11lt/100km, şehir dışında ise 10lt/100 km yakıyor. 1600 motordan yüksek performans almak ve tümsek ve çukurlar, dalgalı asfaltlar yüzünden yola daha iyi tutunmak için devirli kullanmak gerekli olabiliyor. Sakin kullanımda ise ş.dışı 6.7lt/100kmyi, ş.içinde 8,2lt/100kmyi de yakaladım.

4. Koltukların ayarı size konsolün ve gösterge tablosunun altına doğru girme imkanı vermiyor. Gösterge tablolarına, konsole ve yola daha bir tepeden, dik bir oturuşla bakabiliyorsunuz. Zaten çok fonskiyonlu koltuğun yükseklik ayarı hiç yok; ön ve arka kısımlarının yatma, bel destek filan ayarları var. Koltuğun mevcut konumu da bence yüksek. Bunun olumlu tarafları ise yola daha iyi hakimiyet, dinamik bir sürüş. Güvenlik donanımlarının tam işlevsel olması için bir Volvo’nun koltuk, direksiyon vs. ayarları size çok geniş hareket tarzı sunmuyor.

5. Direksiyonun solundaki kolu kendinize çekerek selektör yapabiliyorsunuz. Ancak sıkı bastırırsanız uzun fara dönüşüyor. Bence uzun far aynı kol geri itilerek olmalıydı; böylelikle, istemeden daimi olarak uzun farları yakmaz sadece selektör yapabilirdiniz. Bunun ayarı imkansız değil, hafif dokunarak selektör, uzun basarak uzun far yakmak mümkün ama uzun yolda bu kadar hassas şeyleri yapmanın mümkün olmadığı anlar oluyor.

6. Klima bagaja hiç işlemiyor. Bagaja soğuk hava geçişini arka koltuklar tamamen kesiyor. Hani biraz geçiş olsa bagajdaki eşyalar için fena olmayacak. Denemedim ama çözümü sanırım şu: arka koltukların tümü dolu değilse, tekli olanı yatırmak. Bunun için bagajdaki eşyalarınızı kaza anında bu boşluktan dışarı fırlamayacak şekilde yerleştirmeniz gerekli.

Son söz: Tüm bunlar tamamen kişisel gözlemlerim olup araç hakkında ebedi gerçekler değildir; diğer kullanıcılar da izlenimlerini yazarsalar aracı etraflıca tanımış oluruz.

Aklıma geldikçe yine eklerim. Hepinize keyifli sürüşler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 4 Temmuz 2012; 20:28:20 >


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


1685 Mesaj
25 Ocak 2008; 14:07:20 

hesheit araciniz kac model ?


_____________________________

SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White


799 Mesaj
26 Ocak 2008; 23:04:27 

2004 model s40 clasik için 2 far ve 2 adet airbag lazım çıkmada olur nerden ucuza alabilirim


_____________________________

exurtcies ulaşırsın :)


3766 Mesaj
26 Ocak 2008; 23:45:43 

quote:

Orjinalden alıntı: TLGKOC
2004 model s40 clasik için 2 far ve 2 adet airbag lazım çıkmada olur nerden ucuza alabilirim


Hangi ilde yaşıyorsunuz bilmiyorum ama İst'da bildiğim Volvo yedek parçası satan mağazaların listesi aşağıda. Çıkma parça konusunda Volvo Özel Servisi'ndeki ustanız size yardımcı olacaktır. İst. için Gençler Volvo'yu, Ankara için Yiğit Volvo'yu tavsiye edebilirim. Ürün numarasını biliyorsanız Bosch'un Türkiye sitesinden Bosch'un S40 I farı üretip üretmediğini de bulabilirsiniz. 2004 model S40 ile önceki modeller arasında fark olabilir; soketler uyuşmayabilir vs. Çıkma bakarken buna da dikkat etmenizi öneririm.

Bu ara, geçmiş olsun, kaza yaptığınız anlaşılıyor.

VOLVO YEDEK PARÇA

ENGiN OTOMOTiV
TiRYAKi HASANPAŞA CAD. NO :70 AKSARAY - iST.
TEL : 0 212 588 05 00 - FAX : 0 212 589 00 79
E-MAiL : info@enginotomativ.com.tr
www.enginotomotiv.com.tr

KOREKOM OTOMOTiV
BEHÇET ÖZCAN
TiRYAKi HASANPAŞA CAD. NO :56/B AKSARAY - iST.
TEL : 0 212 632 76 22 - FAX : 0 212 632 76 23
E-MAiL : korekom@korekom-auto.com
www.korekom-auto.com

KAMELYA OTOMOTiV
TiRYAKi HASANPAŞA CAD. NO : 55 AKSARAY - iST.
TEL : 0 212 633 45 15 - FAX : 0 212 529 61 00
E-MAiL :kamelya.auto@mail.com
www.kamelya-auto.com

VOLPAR OTOMOTİV
Tiryaki Hasanpaşa Cad. No:6/1 Aksaray / İSTANBUL
Tel: 0212-5880471 Fax: 0212-5861583

ENGİN OTOMOTİV
Ahi Evren Cad. Ata Center No:5/A Maslak / İSTANBUL
Tel: 0212-2864848 Fax: 0212-2850301
www.enginotomotiv.com.tr



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 12 Ocak 2011; 23:29:52 >


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


1685 Mesaj
27 Ocak 2008; 21:53:27 

Arkadaslar bide bu 2000 model sonrasi S40 larin farlari 98 model s40 larin farlarindan daha guzel..2000 sonrabi bi s40 in farini bulsam bizimkilere soketleri yeri bakimindan tamamen uyar mi ?

+ aracim termostat ve yag degistikten sonra 49 litre benzin ile 470 km gitti sehir ici.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bguzelsoyy -- 27 Ocak 2008; 21:54:18 >


_____________________________

SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White


2282 Mesaj
28 Ocak 2008; 0:28:20 

dsc esp nin volvodaki adı neden okadar detay verdiniz ilginç zaten dalga geçende cahildir.


_____________________________

merhaba


1685 Mesaj
5 Şubat 2008; 9:18:57 

MERAK ETTIGIM bi diger konu Volvo s40 98 model aracta yolcu tarafindaki air bag in yerinin nerde olmasi ?


_____________________________

SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White


3766 Mesaj
5 Şubat 2008; 13:38:34 

quote:

Orjinalden alıntı: bguzelsoyy
MERAK ETTIGIM bi diger konu Volvo s40 98 model aracta yolcu tarafindaki air bag in yerinin nerde olmasi ?


Ön konsol üstünde ve koltuğun sağında.


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


1685 Mesaj
7 Şubat 2008; 17:51:26 

Konsolun uzerinde Air bag yazisi varda kaza aninda bu air bag in cikacagi yerin isaretli olmasi gerekirken benim aracta o yer isaretli degil ? Yani konsol uzerinde kapak gibi bisi olmasi lazim degilmis dikdörtgen sekilde ?


_____________________________

SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White


 
15 Mesaj
8 Şubat 2008; 14:44:33 

merhaba arkadaslar.. ben 2001 model bir t4 sahibiyim. araca sıralı tüp taktırmak istiyorum. çünkü 400 bin yakıyor,ve buda el yakıyor=) bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa cok sewinirim. Birde bizim araçlara bixenon far takılabiliyormu?


_____________________________



3766 Mesaj
8 Şubat 2008; 20:42:55 

quote:

Orjinalden alıntı: DarrenRoach
merhaba arkadaslar.. ben 2001 model bir t4 sahibiyim. araca sıralı tüp taktırmak istiyorum. çünkü 400 bin yakıyor,ve buda el yakıyor=) bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa cok sewinirim. Birde bizim araçlara bixenon far takılabiliyormu?


Volvolar için önerilen marka PRINS'tir. Aracınız yüksek basınçlı turbo olduğundan bu motorlarda ayarın daha titiz yapılması gerekiyor; o yüzden iyi bir yerde taktırmanızı öneririm. Bu ara, T4 için kmde 400 çok değilmiş.
Xenon kesin takılabiliyor ama Bi-Xenon'u bir Volvo yetkili servisine sormanız gerek. Onlar takılabilir derseler, başka bir yerde de takılabilir demektir.


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


3766 Mesaj
8 Şubat 2008; 20:50:44 

quote:

Orjinalden alıntı: bguzelsoyy
Konsolun uzerinde Air bag yazisi varda kaza aninda bu air bag in cikacagi yerin isaretli olmasi gerekirken benim aracta o yer isaretli degil ? Yani konsol uzerinde kapak gibi bisi olmasi lazim degilmis dikdörtgen sekilde ?


Resimde işaretli olan yerden çıkıyor.

0


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


80 Mesaj
12 Şubat 2008; 3:06:50 

konsoldaki yolcu havayastığının çıkış yeri sağ hoparlörün yaklaşık 15 cm solundan başlayıp orta konsol hizasına kadar giden ve kabaca 40cm X 20 cm genişliğinde bir alandır. bol miktarda torpido söktüğüm için gayet iyi inceleme şansım oldu. dışardan bakıldığında farkedilmeyecek şekilde üstü kaplanmıştır. ben de keşke kapak olsa diyorum. çünkü havayastığı açılınca tüm kullanıcılara büyük masraf ve zaman kaybı yaşatıyor. git torpidoyu sök, airbag tamircisine yolla, torpidoyu kaplat, tekrar yerine monte et... kapak olsa sadece kapağı sök yeter. S40 ın sanırım sevmediğim ender yanlarından biri bu.


_____________________________



3766 Mesaj
12 Şubat 2008; 19:17:11 

0


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


1685 Mesaj
13 Şubat 2008; 9:34:43 

YAHU koca hava yastigi o ufacik delikten cikmiyodur tahminimce koca konsol patliyodur o yastik cikarken ? Ama disardan bakildiginda o yazidan baska hicbir yer belirgin degil.


_____________________________

SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White


80 Mesaj
13 Şubat 2008; 19:35:38 

netten herhangi bir aracın resmini temsilen koyuyorum. herhangi bir S40 ın torpidosunu tekrar söktüğümüzde daha detaylı resimleri koyarım.

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



3766 Mesaj
13 Şubat 2008; 21:18:45 

quote:

Orjinalden alıntı: Vol-vo-cu
netten herhangi bir aracın resmini temsilen koyuyorum. herhangi bir S40 ın torpidosunu tekrar söktüğümüzde daha detaylı resimleri koyarım.
0



İşaretli bölgede saklı olabilir ama bu bölge nasıl yarılır? Yani konsol yarılıyor filan mı? Konsol bir bütün, nasıl yarılır, benim aklım ermedi bu işe! S40'ın kullanma klavuzu "hatch" (çıkış) noktası olarak yukarıda işaretlediğim bölümü yazmış.


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


 
227 Mesaj
14 Şubat 2008; 20:19:01 

bi denemek lazım nerden çıktığını?


_____________________________



1685 Mesaj
15 Şubat 2008; 0:29:37 

aynen benimde aklim ermedi..

Termostat degistikten sonra full 60 depo ile sehir ici gezdim fazla trafik yoktu Benzin isigi yandi 3-4 km daha gezim Baktim 526 km yaptim 60 litre benzin ile


_____________________________

SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White


80 Mesaj
15 Şubat 2008; 22:06:07 

burada aklın ermeyeceği birşey yok arkadaşlar. zaten hesheit'ın verdiği resimde de dikkatlice bakılırsa hoparlörün yanında havayastığının çıkış yerinin izi gösterilmiş. bu da şuan bir serviste bulunan kazalı bir araçtan fotoğraf. konsolun o bölgesinde havayastığının rahat çıkabilmesine uygun şekilde üstü daha zayıf şekilde kapatılmıştır. ama malesef yolcu havayastığı açıldığı zaman komple ön konsol sökülüp konsolun tekrar kaplatılıp yerine takılması gerekiyor. bu da oldukça yüklü bir işçilik masrafı ve zaman kaybına yol açıyor.

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



3766 Mesaj
15 Şubat 2008; 23:53:59 

Gerçekten ilginç. Yukarıdaki mesajları yazmadan önce aracımın konsolünü incelemiş fakat hiç bir ize rastlamamıştım. Gerçekten müthiş bir gizleme söz konusuymuş. Hayranlık duydum.


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


1685 Mesaj
18 Şubat 2008; 9:10:38 


quote:

Orjinalden alıntı: bguzelsoyy

aynen benimde aklim ermedi..

Termostat degistikten sonra full 60 depo ile sehir ici gezdim fazla trafik yoktu Benzin isigi yandi 3-4 km daha gezim Baktim 526 km yaptim 60 litre benzin ile



_____________________________

SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White


1685 Mesaj
26 Şubat 2008; 12:06:21 

lanet olsun nerden aldim manyak benzin iciyor..Simdi satamiyorum elimde kaldi.


_____________________________

SAAB 9.3 2.0t - MSI GE 60 - Xperia Z White


207 Mesaj
26 Şubat 2008; 13:17:59 

Selam Hesheit.
bir sorum olacak sana veya herkese.
Biliyorsun bizim Volvolarda otomatik çıkan bir anten var. cd bile dinlesen her daim açık kalan bir anten..
Acaba en azından cd dinlerken kapalı tutmanın bir yolu var mı, yada mercedesin clk veya bazı araçlarındaki gibi cop şeklinde
sürekli sabit duran 30-40 cm yüksekliğinde bir anten var.. acaba onunla değiştirmek mümkün olur mu? daha şık duracağını düşünüyorum, ne dersin?


_____________________________

Information sharing enriches it. Sharing information makes thereby sense.
But, can sharing of information be enjoyed ?
My answer is: Yes.




3766 Mesaj
26 Şubat 2008; 14:08:00 

Bu antenin sürekli çıkması işini engellemeyi ben de çok düşündüm. Radyo açık değilken çıkması gerçekten gereksiz. Hani seti açma kapama tuşuna basınca çıkmaya başlıyorya; işte o tuşa basınca antenin çıkmasına sebep olan kabloyu ayırmak mümkün. O kabloyu konsolde boş duran (üst modellerdeki koltuk ısıtma için) tuşlardan birine bağlayınca sadece o tuşa basınca anten çıkabilir. Ben bu işi kendim yapamam. Yetkili servis de yapmaz. Özel servislerde de bu işlerden ciddi anlayan birini bulmanız gerekir. İşlem içinde muhtemelen ön konsolü söktürmek gerekecek. Belki sonrasında hiç olmayan trim sesiyle karşılaşmak istemediğim için kimseye dokundurtmamaya karar verdim. Bir ara anten ya çıkmıyor ya da çıkıyor fakat inmiyordu. O zaman düşünmüştüm ama wd40 ile yağladıktan sonra eskisi gibi çalışmaya başladı, ben de vazgeçtim.


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


130 Mesaj
2 Mart 2008; 10:05:58 

teşekkür ederiz hesheit
quote:

Orjinalden alıntı: hesheit

S40 I aracım hakkındaki izlenimlerim aşağıdaki gibidir:

Önce artı yönleri:

1. Yol tutuş çok iyi. Kalkışlarda sizi eken yüksek motorlu araçları yüksek hızlarda ve virajlarda geride bırakabiliyorsunuz. Birçok aracın fren yapmak zorunda kaldığı virajı gaza basarak alabiliyorsunuz. Süspansiyonların sertliği size yardımcı oluyor, kasa virajda yatmıyor.

2. Ülkemizde yol diye bize sunulan şeyin aslında çukur ve tümsek yuvası olduğunu düşündüğümüzde sağlam bir araç binmek her zaman gönül rahatlatıcı. Volvonun sağlamlığı sayesinde endişeniz olmadan her çukura rahatça girip çıkabiliyorsunuz. Bir Volvo aracının verdiği sağlamlık duygusunu hayatımda kullandığım onca araç içinde daha once sadece Land Rover Discovery’de hissetmiştim.

3. Yine ülkemizde ölümcül kazaların sıklığı göz önüne alındığında araçtaki güvenlik donanımının yüksek oluşu önemli. Detayları zaten yukarıda var.

4. Bence eski S40, daha geniş hacmi ve içte kullanılan malzemenin daha kaliteli olması nedeniyle yeni S40’a göre daha bir Volvo. Eski S40 kullanıcısı olarak aracımı yenilemeye kalksam yeni S40 ile yenilemeyi düşünmem. En azından S60 ile yenilerim. S40 I sahibinin S40 II’yi tercih sebebi sadece 1.6 dizel motor seçeneği olabilir diye düşünmekteyim.

5. 1600 benzinli motor performans olarak yeterince tatmin edici. Zaten kalkışta size fark atanları yukarıda da söylediğim gibi virajlarda ve yüksek hızlarda yakalıyorsunuz. Dezavantajını ise aşağıda yazdım.

6. Ben aracımla en fazla saatte 200km hız yapabildim. Yer Aydın otobanıydı. Viraj yaklaştığı için hızımı kestim. Sanırım viraja 160 ile filan girdim. Ancak virajı çok rahat aldım. Bu kadar rahat alacağımı bilseydim hızımı kesmezdim. Ne de olsa bu süratte aracımı ilk denemem idi. 200 km/s hızla giderken sanırım devir saati 5000’de filandı ve aracın motorunda herhangi bir gürültü, araçta herhangi bir titreme, havalanma, yola tutunamama durumu gözlenmedi. Hatta 200 ile gittiğinizi hissetmeniz de kolay değil. Araçtaki arkadaş farkedemedi mesela, sonradan söyledim. Doğrusu bir S40’tan bu kadarını ben de beklemiyordum.

7. Volvoların izolasyonu çok iyi. Kabinde motor, yol/lastik ve dış gürültü sesi yok. Gürültülü bir ortamda camları kapatınca birde kabin sessizliğe bürünüyor.

8. Araçtaki müzik sistemi tek kelimeyle mükemmel. Aslında S40 II’deki daha iyi ama S40 II’de konsol üzerinde kolon olmaması dezavantaj. Oysa S40 I’in ön konsol üzerindeki kolonları kulağa sesin daha kolay ulaşmasına sebep oluyor. Sesi sadece bacaklarınızın oradan (kapı içleri kolonları) değil direct kulak mesfesinden alıyorsunuz.

9. Kullanımınıza bağlı olarak aracın 5. vitesini iptal edebilirsiniz. Ben ilk zamanlar çok devrili kullanıyordum. 5000 devirden aşağı vites değiştirmiyordum. Böyle olunca dördüncü viteste 160 km’ye kadar çıkmanız mümkün. Bu durumda üçüncü vitesi de 60-120 arası çok rahatlıkla kullanabiliyorsunuz. Üçüncü otomatik vites haline geliyor. Sonradan duruldum şimdi 4000 deviri geçirtmemeye çalışıyor, bir üst vitese geçmeye çalışıyorum.

10. Sakin kullanımda şu ana kadar yakaladığım en iyi yakıt tüketimi değerleri: Şehir içi: 8.5lt/100km, Şehir dışı 7.0lt/100km. bu değerlere yazın klima açık seyahatte 0.5lt/100km ekleme yapınız. 7.0lt/100km’yi yakaladığım yer virajsız, tırmanma şeridi olmayan, asfaltın yeni olduğu yeni Karaadeniz Sahil Yolu idi. Ama, 140km’yi de düşmedim.

11. DSA'yı kar ve buzda test ettim. Sonuç mükemmel. Siz gaza ne kadar bassanız da araç gazı otomatik olarak kesiyor ve araç dengeli bir şekilde ilerleyecek şekilde gaz veriyor. Kaygan zeminde de sizi yolda tutuyor.

12. Aracımın beğendiğim bir yanı da içinin toz almaması, koltukların da toz kapmaması ve kir tutmaması. Daha önce kullandığım araçların içinin tozunu en fazla beş gün sonra almak gerekirken, Volvo’nun içinde pek toz göremiyorum. Bu ara, koltuk kumaşlarının yanmayan bir malzemeden üretilmiş olduğunu da ekleyeyim.

13. Aracın koltukları çok konforlu. 15dk.lık ihtiyaç molası hariç Alanya-Ankara yolunu kış şartlarında hiç durmadan 6 saatte aldım ve yolun sonunda gayet dinç bir durumda idim.

14. Volvoların ülkemizde az tercih edilmesine rağmen ciddi bir prestiji var. Bunu şehir içinde de şehir dışında da aracınıza ve size yöneltilen bakışlardan anlayabiliyorsunuz.

15. 1.6 ve 1.8 motorlu bir S40 I için görebildiğim kadarıyla en konforlu lastik ebatı 195/60/15. Bu ebat 185/65/15’e göre yakıt tüketimini bir miktar arttırıyor ama daha iyi yol tutuş ve aktarma sağlıyor. Sert süspansiyona sahip S40 I’de yumuşak hamurlu lastik kullanmak ise bence şart.

16. Testlerde aracın fren mesafesi genel olarak uzun bulunuyor ama bunu geniş lastik ebatıyla daha kısa mesafelere çekmek sizin elinizde. Örneğin, bir üstte yazdığım iki lastik ebatı arasında fren mesafesi açısından ciddi bir fark var. Ama lastik ebatınız ne olursa olsun yüksek hızlarda seyrederken yaptığınız ani frenlerde bile ciddi bir dengeli duruş sergiliyor. Bu çok güven verici. Acaba durabilecek miyim diye düşünmüyorsunuz.

17. Volvo bir uzun yol arabası.

Aracın eksilerine gelince:

1. Aracım kullandığım diğer hidrolik direksiyonlu araçlar içinde en ağır direksiyona sahip. İstanbul şehir içinde bu araçla gezinmek kolay değil. Manevra kabiliyetinizi sınırlıyor. Araç boy olarak uzun da olunca İst. şehir içi trafiğinde atraksiyona girilecek bir araç değil.

2. Kalkışlarda 1600 motor ağır kaçıyor.

3. Spor ve devirli kullanımlarda aracımın bilgisayarı şehir içinde 10.5lt/100km, şehir dışında ise 9.5lt/100km yaktığını söylüyor. Benim hesaplamalarım ise bilgisayarın 0.5 puan yanıldığı yönünde. Sonuçta araç İst şehir içinde 11lt/100km, şehir dışında ise 10lt/100 km yakıyor. 1600 motordan yüksek performans almak ve tümsek ve çukurlar, dalgalı asfaltlar yüzünden yola daha iyi tutunmak için devirli kullanmak gerekli olabiliyor.

4. Koltukların ayarı size konsolün ve gösterge tablosunun altına doğru girme imkanı vermiyor. Gösterge tablolarına, konsole ve yola daha bir tepeden, dik bir oturuşla bakabiliyorsunuz. Zaten çok fonskiyonlu koltuğun yükseklik ayarı hiç yok; ön ve arka kısımlarının yatma, bel destek filan ayarları var. Koltuğun mevcut konumu da bence yüksek. Bunun olumlu tarafları ise yola daha iyi hakimiyet, dinamik bir sürüş. Güvenlik donanımlarının tam işlevsel olması için bir Volvo’nun koltuk, direksiyon vs. ayarları size çok geniş hareket tarzı sunmuyor.

5. Direksiyonun solundaki kolu kendinize çekerek selektör yapabiliyorsunuz. Ancak sıkı bastırırsanız uzun fara dönüşüyor. Bence uzun far aynı kol geri itilerek olmalıydı; böylelikle, istemeden daimi olarak uzun farları yakmaz sadece selektör yapabilirdiniz. Bunun ayarı imkansız değil, hafif dokunarak selektör, uzun basarak uzun far yakmak mümkün ama uzun yolda bu kadar hassas şeyleri yapmanın mümkün olmadığı anlar oluyor.

6. Klima bagaja hiç işlemiyor. Bagaja soğuk hava geçişini arka koltuklar tamamen kesiyor. Hani biraz geçiş olsa bagajdaki eşyalar için fena olmayacak. Denemedim ama çözümü sanırım şu: arka koltukların tümü dolu değilse, tekli olanı yatırmak. Bunun için bagajdaki eşyalarınızı kaza anında bu boşluktan dışarı fırlamayacak şekilde yerleştirmeniz gerekli.

Son söz: Tüm bunlar tamamen kişisel gözlemlerim olup araç hakkında ebedi gerçekler değildir; diğer kullanıcılar da izlenimlerini yazarsalar aracı etraflıca tanımış oluruz.

Aklıma geldikçe yine eklerim. Hepinize keyifli sürüşler.



_____________________________

_En kötü karar dahi kararsızlıktan iyidir_


3766 Mesaj
3 Nisan 2008; 15:24:33 

Geçen hafta Ankara Küçük Esat BP'nin yanındaki lastikçiye gittim. Subaplarınız çok eskimiş değişelim hatta her iki yılda bir değişin dedi, peki değişin dedim, değiştiler. Değişmez olaydılar. İst'a geldim, yol sonrası benzincide lastik havalarını kontrol edeyim dedim. Bunlar nasıl subapsa lastiğin ne havasını ölçebiliyorsunuz ne de lastiğe hava basabiliyorsunuz. Eski orjinal subaplarıma hortumu dayar dayamaz makine içindeki havayı gösterir sonra da birim birim hava basardım. Yeni subaplara hortumu dayayınca lastik hava vermeye başlıyor. Hava basmak için iyice bastırmak gerekiyormuş. Bastır bastır parmaklarım zedelendi. Böylesi çok zahmetli bir iş. Orjinal subaplarımı arıyorum.


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


 
113 Mesaj
3 Nisan 2008; 17:08:20 


quote:

Orjinalden alıntı: hesheit

Bu antenin sürekli çıkması işini engellemeyi ben de çok düşündüm. Radyo açık değilken çıkması gerçekten gereksiz. Hani seti açma kapama tuşuna basınca çıkmaya başlıyorya; işte o tuşa basınca antenin çıkmasına sebep olan kabloyu ayırmak mümkün. O kabloyu konsolde boş duran (üst modellerdeki koltuk ısıtma için) tuşlardan birine bağlayınca sadece o tuşa basınca anten çıkabilir. Ben bu işi kendim yapamam. Yetkili servis de yapmaz. Özel servislerde de bu işlerden ciddi anlayan birini bulmanız gerekir. İşlem içinde muhtemelen ön konsolü söktürmek gerekecek. Belki sonrasında hiç olmayan trim sesiyle karşılaşmak istemediğim için kimseye dokundurtmamaya karar verdim. Bir ara anten ya çıkmıyor ya da çıkıyor fakat inmiyordu. O zaman düşünmüştüm ama wd40 ile yağladıktan sonra eskisi gibi çalışmaya başladı, ben de vazgeçtim.

anteni komple iptal edip s60 ve eski s80lerdeki gibi anten gerektirmeyen bir modül takılamaz mı?
(shark denilenlerden bahsetmiyorum.)


_____________________________



207 Mesaj
3 Nisan 2008; 17:26:07 

bu lastik subabı denilen meret; küçük, ucuz ama hayati öneme sahip bir nesne.
marka ve menşei veremeyeceğim ama almanya da üretilenlerinin kauçuk malzemesinin çok kaliteli olması nedeniyle değil 1-2 sene en az 5 sene sorunsuz güven verdiğini kendimden biliyorum. Birazdan anlatacağım ama eğer lastikciniz bu işin erbabı değil ve kaliteye önem vermiyorsa piyasa sübaplarını hiç birşey olmaz diyerek takacaktır.
2005 senesinde sattığım, 10 sene mekanik en ufak bir sorunu olmadan kullandığım Toyota Corollama 2003 de Carrefourdan 4 adet lastik almıştım. taktırmak için izmitte bir bridgestone bayiine gittim.. adam bana bu sübaplar hiç değişmedi mi diye sordu. bende hatırladığım kadarıyla hayır dedim..
neyse lastikleri ve supabları değiştirdi..
Ankaralı olduğumdan sık sık ankaraya gider gelirim. sonrasındaki ilk gidişimden dönerken, 160 km hızla yaklaşık 3 sn içinde sağ ön lastiğin tüm havası boşaldı ve ben aniden sağa çeken arabamı zor bela durdurabildim..başınıza geldimi bilmiyorum ama bir anda boşalan hava korkunç birşey. inanılmaz bir şekilde patlayan tarafa çekiyor. (subap yırtılması dışında hiçbir çelik kuşaklı günümüzün lastikleri aniden hava boşaltmaz (nal gibi çivi girse bile !!!) , yavaş yavaş söner ve siz bunu bir şekilde hissedersiniz)
lastiği değiştirip yolda sırf bu durumu söylemek için izmite girdim.. adam bana sübabın dipten kestiğini söyledi. inanamadım..arkadaş kalitesiz takmış diye de oradakilere sövdü... bir güzel hepsini kalitelileri ile değiştirttim..
neyse şimdi kalite farkının ne için önemli olduğunu söyleyeyim ve bu meretin önemine dikkat çekeyim..
Birincisi sıcak havalarda kullanım tarzına göre özellikle sık sık ve hızlı fren yaptığımız zaman balatalarda oluşan sıcaklık janta sirayet ediyor. bu da kalitesiz subapların kauçuk ve lastik hammaddesinin bozulmasına ve zamanla elastik halini yitirip sertleşmesine yol açıyor.
İkincisi ise lastiklere hava basarken subapı saga sola yukarı aşağı fazla hareket ettirmemek gerektiği. hava basma aleti subapa tam yerleşsin derken yaptığımız bu 10-20 derecelik açı ayarlamaları sübapın dipten çatlamasına sebep oluyor.. buna çok özen göstermek lazım..
Üçüncüsü ise Lastik havalarını kontrol etmek için mümkünse sürekli aynı benzinciye yada en doğrusu mümkünse iyi bir lastikciye veya lastik bayiine gitmek gerektiği.. Çünkü kalibrasyonları çoğu zaman birbirini tutmuyor.. Yani 32 gösterirken daha az veya daha fazla basabiliyor. öyle ki 32 gösterip 40 basanına bile rastladık babam ile...
Volvolarımız aktif ve pasif pekçok güvenlik özelliği taşıyor ama böyle ucuz önlemler (Allah korusun) Volvolara gerek kalmadan hayat kurtarır, unutmayalım..
Sevgiler.

Not: Yazdığım bilgilerin pek çoğunu sevgili babamla aramızdaki tecrübelerden aktardım. Kendisi hala aynı sektörde çalışmanın yanı sıra 24 yıl Brisa da Teknik Md.ve direktörlük yaptı..




_____________________________

Information sharing enriches it. Sharing information makes thereby sense.
But, can sharing of information be enjoyed ?
My answer is: Yes.




3766 Mesaj
3 Nisan 2008; 18:15:47 

Bu subaplar benim hiç içime sinmedi zaten. 15-20 derecelik açı olsa iyi. Bunlara hava basmak için güreşmek gerekiyor. En kısa sürede değiştirmeyi düşünüyorum.


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


 
19 Mesaj
11 Mayıs 2008; 22:27:52 

arkadaşlar düz vites 98-2001 arası volvo t4 istiyorum ama 2 konuyu çok merak ediyorum sanırım bi 1.9 verisyonu bde 2.0 versiyonu var makyajlandıktan sonra 2.0 oldu sanırım neyse.. hangisi daha iyidir eğer böyle bir şey varsa.. 2 ci sorum ise 2000 sonrası makyajlı kasanın bütün far vs. makyajlanan bunun gibi parçaları eski kasaya uyuyomu(98)?? yardım ederseniz sevinirim.. son olarak volvonun km ömrü tam olarak nedir 200.000 deki bi t4 100.000 gibi yürürmü kaç binde almak lazım fiyat aralığı ne olur??ilk defa volvoya geçicem.. önceki arabalarım tamamen hondaydı.. bi typeR ı en azından kovalarmı ??


_____________________________

9000 devirde dans etmektir si..


3766 Mesaj
12 Mayıs 2008; 10:24:37 

Eski bir T4 kullanıcısından. İşinize yarar umarım.

quote:

Orjinalden alıntı: Platinium
Görüntüsü sportif olmasa da (ki bana göre gayet sportif) T4 ile Mercedes E320'ye 250 ile sol çekmekten, BMW 528'e Bolu Dağı'na yukarı sağından solundan üstünden olmak süretiyle 4-5 sefer sol çekmek, C200 Kompresör sahibi bir artisi ayar manyağı yapmaya kadar çeşitli atraksiyonlar yaşamışlığım ve yaşatmışlığım vardır.

Çok psikopat arabadır, ara hızlanmaları filan çok iyidir, Golf GTI bile güç olarak daha yeni T4 ayarına gelmektedir. Ama T4 sadece 1250 kg çekmektedir, muhtemelen Golf GTI'yi tokatlayacak güç damarlarındaki asil kanda mevcuttur.

Hele bi önceki kasa 150bg Golf GTI sahibi bebeyle kapışmamız vardırki ne kadar anlatsam boş. Herifi sol şeride çıkarıp kafa kafaya gelince gaza abanıp tekrar geçip çocuğun direksiyonu dişlediyine şahit olmak anlatılmaz yaşanır


quote:

Orjinalden alıntı: Chryin
Bunun aynısını bana yaptılar 5.20 ile. Artık hangi modeldi bilmiyorum daha geçen yaz. Aydın-İzmir otobanında 170'e kadar geldim önümde kırmızı Volvo vardı, selektör yaptım sağa geçti, tam yanına geldim solluycam adam bastı uzadı gitti.

Ben ne bileyim o arabanın öyle gazladığını. Ağzım açık kaldı resmen



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 12 Mayıs 2008; 10:34:43 >


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


3766 Mesaj
12 Mayıs 2008; 10:31:44 

quote:

Orjinalden alıntı: Platinium
Bu arada araç köpek gibi de benzin yer. 12 lt nin altına düşmesi için sakin kullanmak lazım, en fazla 9 lt'ye düşürebildim ben. Çok basarsan 16-17 lt ye kadar vurabiliyor tüketimi; ama, benimki otomatik vitesti düz vites daha ekonomik olabilir.

Ayrıca dedikleri gibi bu araçlar 2001 modele kadar resmi ithalat yapıldı sonrasında yok türkiyede ama geçenlerde 2004 model bi tanesinin ilanına rast gelmiştim daha 20.000 km deydi lakin adam 40 milyar gibi baya bi abartı rakam istiyordu

Ayriyeten ESP yok araçlarda, DSA diye bir çekiş kontrol sistemi var oda işini görürmü bilmem

Ama şöyle bir avantajı var, araç fabrika çıkışlı 55 yanak lastik ve spor süspansiyonla geliyor; yol tutuşu fazlasıyla yeterli, izini takip etmekte zorlanmıyor, direksiyon tepkileri çok iyi, ben hiç zor durumda kalmadım. Bu araçla zaten motor gücü sayesinde zor durumda kalmanı gerektirecek pozisyonlardan kurtulman zor olmuyor Ama lastikler ince yanak yüzünden balon yapıp duruyor dikkatli kullanmak lazım.

Bunların temizini bulmak zor bayabi, araştırman lazım. Servisler pahalı olduğundan bakımlar alakasız kişiler yapabiliyor ve bu aracın dilinden anlayacak usta çok değil.

Araç 100.000lere yeni dayanmışsa servise götürüp aracın en son hangi bakıma geldiyine bakabilirsin. Volvo bu kayıtları her araç için ayrı ayrı tutuyor. Hatta bu süre içirisinde aracın sadece kazası belası deyil filtresine kadar neleri deyiştirilmiş tek tek sayıyorlar sana, yüksek kilometredeyse girme zaten



Geçtim demedim selektör yaptım dedim. Adamı istanbul çıkışında sollayamadım yol vermiyordu yavaş da gidiyordu. Ben de sağından geçtim. Ne olduysa ondan sonra oldu. Adam yardırdı peşime saat de 9 civarıydı yanlış hatırlamıyorsam, pazar gecesi, pazartesi sabahı memlekette olucaz diye gidiyoruz. Yollar da boş yapıştırdık. Adam beni düzlükte geçiyor ama fark da açamıyor. Arkasından gıcıklığına selektör yapıp durdum, adam yol verse zaten geçemiyicem, ibre dayanmış 250'ye, içeride sesten durulmuyor arabanın. Ama yenilsem de ezilmedim hesabı yaktım peşine uzunları öyle tam gaz gittik Bolu Dağı'na kadar, sonra biz yemeğe girdik, o devam etti


Eski kasa sahiplerinin yeni kasadakilerle farlarını değiştirdiğini duymuştum. ama sadece farlar değil soketlerin de değişmesi gerekiyormuş galiba. Siz en iyisi bunu bir Volvo servisine sorunuz.


_____________________________

[DH] VOLVO ARŞİVİ


 
15 Mesaj
12 Mayıs 2008; 19:16:37